A félelmetes népszámlálás

2011.09.27. 16:44 kumin

Nem szeretném azt állítani, hogy a népszámlálás politikamentes, tisztán szakmai közösségi vállalkozás. Még a Sándor-palotában dolgoztam, amikor a most induló cenzusról szóló első törvényt elfogadta az előző Országgyűlés. Sólyom László akkor megfontolásra visszaküldte a jogszabályt, és érvei, négy fő kérése közül hármat meg is fogadott az akkori kormánytöbbség. Egyedül a vallásra vonatkozó adatkör maradt továbbra is ki, de nem végleg: 2010-ben a választások után már az új Országgyűlés első dolgai között volt a törvényt módosítani, és így valamennyi államfői óhaj teljesült.

 

 


A vallásra vonatkozó kérdés beemelés vagy kihagyása okozott kisebb közéleti vitát. Egyház-finanszírozási ügyet láttak a kritikusok az ügy hátterében. Az ügy hamar elült, és most a tényleges végrehajtás előtti napokban egyelőre nem látom, hogy a versengő politika témát tudott volna csinálni a népszámlálásból. Kisebbfajta csoda, de úgy tűnik, hogy ebből az eseményből nem lehet politikai gumicsontot generálni, nincs rajta fogás, még az ombudsman is mindent rendben talált.


A kép azért nem maradt ilyen tiszta. Noha a magyar belpolitika valóban nem esett neki cenzusnak, az aktuális magyar kormány tevékenységét fogyni nem akaró gyanakvással szemlélő külföldi ballib média rátámadt a népszámlálásra, ráadásul olyan bután, ahogy csak lehetséges. A francia Le Monde cikke nem a fent idézett vitát melegíti fel, hanem napilap bécsi tudósítója szerint, (idézem az MTI tudósítását) „a Központi Statisztikai Hivatal a közösségi oldalakon bordélyházakba illő, kezében ostort tartó félmeztelen nő részvételével készült kisfilmmel ösztönzi a fiatalokat a népszámlálási kérdőívek internetes kitöltésére.” (a fenti videóról van szó, amelynek prűd értékelése némileg meglepő egy liberális napilap tudósítójától)


Előjön még bújtatott etnikai listázásra utalás, a termékenység és a gyermekszám „megszállott” hajszolása, majd akinek még nem állt volna össze, a szerző eljut a jó öreg „30-as évek” hivatkozáshoz is – csak, hogy nehogy valaki lemaradjon a tanulságról. Hogy miért érezte a tudósító szükségét annak, hogy a magyar népszámlálás ügyét ilyen groteszk, a magyar aktuális vitáktól teljesen távoli kontextusba helyezze, ezt nem tudom magamtól megfejteni. Az ügy mindenesetre érdekes esettanulmánya annak, hogy a Magyarországról készített külföldi tudósítások hogyan tudják időnként teljesen nyakatekert módon rekonstruálni a magyar valóságot, és felépíteni valami egészen torz és beteg percepciót.
 

Címkék: le népszámlálás monde

205 komment · 9 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr823260500

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Magyar Jedi Rend Sajtóközleménye 2011.10.02. 15:26:53

 -véglegesítés előtti változat - A Magyar Jedi Rend, Jedi Tanácsa tiltakozik az ellen, hogy a KSH a 2011-es Népszámlálás online kérdőívében nem ad lehetőséget a szabad vallás kinyilvánítására azzal, hogy az ide kapcsolódó kérdés válaszadás...

Trackback: Katkó-e vagy? 2011.10.01. 13:22:23

„Népszámláláskor valljuk meg, hogy katolikusok vagyunk!” Ez a felhívás olvasható azokon a szórólapokon, amiket a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia az ország összes postaládájába eljuttat. Ezzel ismét bebizonyosodott, hogy izgalmas hely ez a Magyaror...

Trackback: Katkó-e vagy? 2011.10.01. 13:22:23

„Népszámláláskor valljuk meg, hogy katolikusok vagyunk!” Ez a felhívás olvasható azokon a szórólapokon, amiket a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia az ország összes postaládájába eljuttat. Ezzel ismét bebizonyosodott, hogy izgalmas hely ez a Magyaror...

Trackback: Lázár: a példakép 2011.09.28. 14:19:25

A minden magyarokat kétharmaddal képviselők közül, hozzám Lázár János üstökös-arca áll a legközelebb. Kiemelkedően intelligens, tudatos, kockázatvállaló és ravasz. Vállalkozik, politizál, tőzsdézik, tekintélyes vagyona és többszáz hektár földje van. Já...

Trackback: Lázár: a példakép 2011.09.28. 14:19:25

A minden magyarokat kétharmaddal képviselők közül, hozzám Lázár János üstökös-arca áll a legközelebb. Kiemelkedően intelligens, tudatos, kockázatvállaló és ravasz. Vállalkozik, politizál, tőzsdézik, tekintélyes vagyona és többszáz hektár földje van. Já...

Trackback: KSH bejelenti előre a csalást 2011.09.27. 22:55:42

 Adattisztítás? Mi ez? A kozmetikázás más elnevezéssel.  Normálisak? Csalás ez, nem kell ezt szépíteni. Tudtuk eddig is, de hogy még előre be is jelentik? Frankó.

Trackback: Népszámlálás jogszerű elutasítása 2011.09.27. 18:24:04

 Kérem a blogos és közösségi oldalakon aktív társadalmat, gyűjtsük itt össze a 2011-es "Népszámlálás" jogszerű elutasításának lehetőségeit. Minden új érvvel, reális lehetőséggel kibővítem blogbejegyzésemet. Mert gondolom senki sem szeret...

Trackback: Anonim népszámlálás? Muhaha! 2011.09.27. 17:29:08

Nevet nem kérnek, de beazonosítható, sőt kellően érdekes adatok esetén gyanúsítható és számonkérhető is vagy. Októberben még a seggedbe is benéz az állam.Kíváncsi lennék, hányan nézték meg eddig, miféle kérdések szerepelnek a Népszámlálás 2011 kérdőíve...

Trackback: Anonim népszámlálás? Muhaha! 2011.09.27. 17:26:23

Nevet nem kérnek, de beazonosítható, sőt kellően érdekes adatok esetén gyanúsítható és számonkérhető is vagy. Októberben még a seggedbe is benéz az állam.Kíváncsi lennék, hányan nézték meg eddig, miféle kérdések szerepelnek a Népszámlálás 2011 kérdőíve...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.09.27. 17:04:59

Épp tegnap dobtak be a postaládánkba egy szórólapot, melyben arra buzdítanak, hogy a népszavazáskor valljam magam katolikusnak, hogy, mert "aki vallást tesz rólam az emberek előtt, arról majd én is vallást teszek az Atya előtt" (bocsánat, ha nem pontosan idéztem!).
Utána egy megjegyzés, hogy így segítjük majd a kormányt a helyes gazdasági (ez volt az első!), kulturális, oktatási... stb. intézkedések meghozatalában.
1., Honnan van pénze a katolikus egyháznak ennyi szórólap elkészítésére és kipostázására?
2., Tudatos bibliai idézet kifacsarással érzelmileg nyomást akarnak gyakorolni a hívekre.
3., Nyilvánvaló, hogy az adatok azt lesznek hivatottak alátámasztani, hogy lám-lám, a történelmi egyházak milyen aktívak és társadalmilag beágyazottak, szóval dőljön csak oda a sok lé.

Persze, amikor a figyelem el van terelve gyurcsányozással és egyéb gumicsontokkal, akkor az ilyen "apróságokra" nem figyel oda senki...

Földi Bence 2011.09.27. 17:07:20

Mindenesetre a videó tényleg vicc. Bezzeg Erdélyben sokkal jobban oldották meg: felkérték a Szomszéd Néni Produkciós Irodát (stand-up comedy-sek) és az Open Stage nevű együttest, és vicces kis videót kreáltak belőle.
www.youtube.com/watch?v=ktgaqlGihss

(Mellesleg a Le Monde-os link nekem nem működött ;))

Trejo 2011.09.27. 17:08:44

@Frady Endre: Valószínűleg a ballibek és a kommunisták fogtak össze, hogy lejárassák a katolikus egyházat. Kizártnak tartom, hogy a pápa belemenne ilyen ócska trükkökbe. :-)

B43L2WY 2011.09.27. 17:10:40

A népszavazás és a népszámlálás nem ugyanaz. Tetszett volna kicsit több alkotmányjogot tanulni. Legalább a volt főnökétől, aki dacára, hogy polgári jogász, ebben is kiváló.
Minden szakmában, még a politológus szakmában is jó, ha precíz a fogalmi gondolkodás. A politikusi szakmában persze épp az ellenkezője az előnyös. Biztos nem tévesztett pályát kedves uram?

Mária 2011.09.27. 17:14:06

A poszt címe:

A félelmetes népszavazás

Miféle népSZAVAZÁS?

Ilyen az, amikor a pártközpontból rácsörögnek a bértollnokra, hogy figyejjéferikém, írjávalamit a csőcseléknek hogy megnyugoggyanak?

}:-)

A videón meg tényleg egy prosti látható, a készítés célja nyilván a cég pé

is 2011.09.27. 17:17:00

A poszt címében népszavazás van. Freud Zsiga bácsi dughatta ki itt a lábát, 2008 óta az egy kibeszéletlen történet sokaknak, hogy akkor most megérte-e Magyarországot is bedönteni csak azért, hogy Gyurcsánynak jól beszóljanak.

Mária 2011.09.27. 17:17:36

@Mária:

hehehe, a blogmotor belém fojtotta a szót :)

Táskás Tóni 2011.09.27. 17:19:01

Nem tévednek külföldön. A magyar valóság torz és beteg,pont olyan, mint az irányító hatalom és azok kiszolgálói.

Trejo 2011.09.27. 17:25:12

A domina jól arcon csaphatta volna egy bikacsökkel a népszámlálót. Csak, hogy a történet kerek legyen.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2011.09.27. 17:25:57

Egyik cseh kollegam mondta, hogy itt az elozo cenzuson 80% ateistanak vallotta magat. Varom magyar eredmenyeket, hogy dicsekedhessek kicsiket:)

gulyaszoli · http://tapirwar.tumblr.com 2011.09.27. 17:26:58

@Földi Bence: hát a vajdaságiak sajnos nem voltak ilyen viccesek, sokkal kommerszebb a népszámlálásra buzdító film www.youtube.com/watch?v=0UJ406W_XSQ

kov_vacs 2011.09.27. 17:27:17

Az MTI tudósítása ellenőrizhető-e valamilyen hiteles forrásból?

qwertzu 2011.09.27. 17:29:33

@Frady Endre: "2., Tudatos bibliai idézet kifacsarással érzelmileg nyomást akarnak gyakorolni a hívekre."

Hívő katolikusuknak erkölcsi kötelessége katolikusnak vallania magát.
"Hiszek egy, szent, egyetemes és apostoli Egyházban. Egy keresztséget vallok a bűnök bocsánatára. "

Földi Bence 2011.09.27. 17:30:31

@tapirwar: No ezt még nem láttam, köszönöm! :)
@kov_vacs: mti.hu?

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.09.27. 17:33:24

Az a videó de gáz, nulla beleélés. Meg nekem sokan panaszkodtak, hogy benne van a netesben a veszély, hogyha elfelejtik beküldeni a családtagok anyagát (mert a családfő csak magát küldi be), mehet ki a biztos, mintha mi sem történt volna.
Amúgy meséltek nekem róla, hogy mindenféle hegyi-trollokat összefogdostak biztosnak, nálunk is kemény a felhozatal itt falun, kemény lesz. :D

@Földi Bence: Lehet, hogy azért lehetetlenítették el az OTP-t, hogy átadják a standup-osokat? :D

is 2011.09.27. 17:37:17

@Frady Endre: ha ez igaz, akkor itt az egyház átlépte a maga által is fennhangon hirdetett egyház-állam szétválasztást. nem a szórólappal, mert a zsidők is kampányolnak, és remélem a cigányok is, hogy végre pontos számot kapjunk róluk is, meg kampányoljon mindenki, aki érintett. hanem a kormánytámogató megjegyzéssel.

@poszt: az egyháztámogatási kritikusok Kumin szerint vajon nem mondanak igazat? nem fogja senki az elkövetkező években elővenni a számot, amikor az egyháztámogatás szóba kerül? ugye nem ilyen naív Kumin, tehát igazat ad a kritikusoknak?

Kis ember 2011.09.27. 17:39:24

"A félelmetes népszavazás
2011.09.27. 16:44 kumin "

Áll a címben már egy órája, miközben a népszámlálásról szól a cikk. És ez az ember rendszeresen cikkeket ír?

Kumin úr! Ön nem olvassa át a cikkét, mielőtt kiposztolja?
Van-e ennél lejjebb?

bátor nyúl 2011.09.27. 17:43:23

Hát Kumin úr, remélem nem esik abba a hibába, amit egyébként a Le Monde-nak felró, és a "ballib" Európából érkező úgymond igaztalan támadásokkal akarja igazolni remek kormányunk lépéseit és tevékenységét. Elvárja, hogy odakintről mindenki full korrekt legyen, de ugyanezt nem várja el a kormánytól. Én pedig úgy vagyok vele, hogy először az érdekel, mit csinál velem-velünk a kormány, aztán jöhet külső vélemény.
Az lehet, hogy az utóbbi időben igaztalannak tűnő támadások is érték M.O.-ot, de mi az elmúlt másfél évben olyanok lettünk, mint a viccben a nyúl: akár van sapka rajta, akár nem, megverik. És az Orbán-kormány tett minket nyúllá.
Európában sem mennek úgy a dolgok, ahogy azt korábban megszokták, így hát a borúsabb hangulatban jólesik nekik is belerúgni valakibe, akiről azt gondolják, hogy nekik szarabb. Letojom a francia újságírót, mert lehet hogy valakibe úgyis ingere volt belerúgni, sokkal inkább az érdekel, hogy miért belénk. Azért, mert rászolgáltunk. És a Magyarországról jövő erkölcsi útmutatásokat - az utóbbi másfél év miatt - ugyanúgy ki fogják röhögni odakint, mint ahogy Gyurcsányt is kiröhögték a Parlamentben Semjénnel az élen, csak ők (EU) legfeljebb nem szemtől szembe teszik ezt, mert úriemberek és még nekünk is megadnak valami tiszteletet.
Egyébként a reklám tetszik.

Kis ember 2011.09.27. 17:44:01

"A félelmetes népszavazás
2011.09.27. 16:44 kumin "

Áll a címben már egy órája, miközben a népszámlálásról szól a cikk. És ez az ember rendszeresen cikkeket ír?

Kumin úr! Ön nem olvassa át a cikkét, mielőtt kiposztolja?
Van-e ennél lejjebb?

B.B/alias B.B · http://libero.blog.hu/ 2011.09.27. 17:45:20

@Frady Endre:
Képzeld Szepy, ekem személyesen Erdő Péter bíboros úr írt, és még alá is írta a szórólapot!
Könnyekig hatódtam, már-már azon gondolkodom, hálából be is ikszelem majd, hogy katolikus vagyok.
Egyetlen probléma, hogy baromira nem vagyok katolikus:)

kicsijuti 2011.09.27. 17:46:46

@Frady Endre: én ilyet kaptam a MAZSIHISZtől, eszembe nem jutott hogy honnan van pénzük, sőt nem kezdtem semmi féle zsidó összeesküvéseken agyalni. nem is egészséges amit csinálsz. egyszerűen jó marketing fogás lenne nekik a későbbiekben, nem kell hülyeségeket bele magyarázni...

szempontpuska 2011.09.27. 17:50:13

Semmi groteszk nincs ezekben a félelmekben. Abban az országban ahol korábban még a BKV buszokra felszerelendő kamerákat és a google kamerás autóit is aggályosnak találta az ombudsman, most a Kubatov listás állampárt rákérdez hol éltem külföldön, dolgoztam-e az elmúlt két hétben, kerestem-e munkár, mikor tudnék beállni, mióta élek élettársi kapcsolatban, mikor költöztem vissza Mo-ra, egy lakásban élek-e az élettársammal, ki a munkáltatóm, milyen formában dolgozom, a másik adatlapon pedig lekéri, hogy hol lakom.

Ez a népszavazás, ami valójában népszámlálás.

Az Államban nem bízunk - ez már alapszabály

szempontpuska 2011.09.27. 17:54:12

@kicsijuti: Egyiket sem tartom helyesnek. Az egyházak ne agitáljanak!

Kis ember 2011.09.27. 17:56:42

@szempontpuska:
Drága nagyapámtól Rákosiék elvették mindenét, többek között a családi pékséget is. Ugyanígy járt egy kollégája, aki aztán egy dél-amerikai országban az ötvenes években újrakezdte. De mit ad Isten (illetve, hogy-hogy elvtársak) ott is valami fordulat volt, és ott is elvettek az illetőtől mindent.
Na ekkor mondta a nagyapám:
Semelyik állam semelyik kormányában nem bízunk meg ezentúl.
Eddig bejött a családnak.

2011.09.27. 18:11:58

"hogyan tudják időnként teljesen nyakatekert módon rekonstruálni a magyar valóságot, és felépíteni valami egészen torz és beteg percepciót."

Úgy, hogy a külföldi médiumoknak súgó posztkomcsik-ballibák egytől-egyig torz és beteg korcsok.

Leonard Zelig 2011.09.27. 18:12:41

A csajszi a filmben hiába mondta, hogy "Cum in".
Amúgy ritka sötét az, aki keveri a népszavazást a népszámlálással. Vagy ritka sötétek a szándékai (a megbízóinak).

Várúr 2011.09.27. 18:14:31

@mallamut:
Van ennél lejjebb. MIkor egy senki beleköt egy nyelvbotlásba, amit a szerkesztőségben sem vett észre a világon senki.

Várúr 2011.09.27. 18:15:24

@imperial:
Meg úgy is, mikor a sok zseni beleköt egy szimpla nyelvbotlásba.

Várúr 2011.09.27. 18:16:26

@B.B/alias B.B:
Remélem, baromira nem vagy barom. Bár ki tudja?

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.09.27. 18:26:41

@Mária: Freudi elszólás, mert egy szavazás valóban félelmetes lenne. Ott ugyan is nehezebb csalni. :_)

B.B/alias B.B · http://libero.blog.hu/ 2011.09.27. 18:28:28

@Várúr:
Csak vicceltem, nem fogom beikszelni.
Mint minden Piréz nemzetiségű, jómagam is a Jedi vallást gyakorlom.

anonymand 2011.09.27. 18:30:43

Tisztelt kumin!

"A félelmetes népszavazás" - tévedsz. A hülyeség, az félelmetes.

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: ha van a csajnak 3 óránál nem régebbi igazolása (HIV negatív), add meg a telefonszámát, vagy a lakcímét....
Tudod, a nem prűdek biztos tudnának mit kezdeni vele.

szempontpuska 2011.09.27. 18:31:38

@imperial: Maga a magyar valóság torz és nyakatekert. Az pedig trollnaivitás, hogy a külföldiek maguktól nem tudják, nem látják, mi folyik ebben az országban

anonymand 2011.09.27. 18:35:55

@Várúr:

Tisztelt Várúr!

Te szívesen néznéd, ahogy Bill Clinton(nak) a szaxofonján játszik....?

Bocsi csak botlás volt

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: az döntsd el Te, hogy Bill, Mónika, vagy pedig én voltam aki botlott...

dögölj meg 2011.09.27. 18:37:03

@Frady Endre: a MAZSIHISZ kérésére én azt fogom írni,hogy magyar zsidó vagyok.Nehogy már kevesebb lét kapjanak !

kicsijuti 2011.09.27. 18:42:52

@szempontpuska: a külföldi realitás is ugyanolyan nyakatekert "trollnaivitás" nem ezt gondolni vagy pedig azt, hogy egy külföldi baloldali (jobboldali) újság nem fog szidni egy jobboldali (baloldali) kormányt. a politika mindenhol u.a. és ugyanúgy működik.

Dr. Cica75 2011.09.27. 18:46:57

Érdekes cikk, Orbán mennyit fizet?

kov_vacs 2011.09.27. 18:48:14

@Földi Bence: Nem-nem. Arra gondolok, hogy az MTI-t magát le lehetne-e valahol hozzáférhető hiteles forrásból ellenőrizni. Hogy tényleg ez jelent-e meg a francia lapban. Elképezelhető, hogy igen. Elképzelhető, hogy nem. Nevezetes Merkel-kabátlopás-ügy idején, ha jól emléxem, nem volt teljesen átfogó jellegű az MTI tájékozottsága. Ami persze nem jelenti azt, hogy most ne adna a lehető legpontosabb tájékoztatást.

Gyárfás 2011.09.27. 18:55:09

@Mária:

te vagy a kedvenc indexes sztárbloggerem téged szoktalak példaként felhozni arra hogy milyen vicces tud lenni amikor egy nem túl okos ember korlátlan lehetőséget kap az okoskodásra. És az benned a jó hogy minden posztoddal erősíted ezt a képet:)

A legutóbbi népszámlálásos hőbörgéseden (oknyomozás indexes módra)minden akit ismerek sírva röhögött.

Szeretnélek arra biztatni, hogy írj még többet:)

Nagyon sajnálom,hogy mélyliberális identitásodnak köszönhetően ebből a blogból nem tudsz kimoderálni:) Ahogy azt a sajátodban minden olyan véleménnyel teszed ami nem egyezik a te együgyű világképeddel:)

Gyárfás 2011.09.27. 18:58:33

@szempontpuska:

azokra a külföldiekre gondolsz akik másokat oktatnak toleranciára és emberi jogokra miközben ők azért szorgalmasan toloncolják haza a romániai romákat?:)
És nagyon szervezetten számolják fel a gettókat?

www.szatmar.ro/Romatalapeket_szamolnak_fel_Franciaorszagban/hirek/44649

penelope garcia 2011.09.27. 19:15:30

Politikai "ügyet" valóban nehéz lenne beleerőltetni ebbe a kérdéssorba. Véleményem szerint azonban nem effélére van kihegyezve, hanem a gazdasági felmérés benne a valódi "rém".
Ha paranoiás akarnék lenni - és miért is ne, nekem az is jól áll :) -, akkor azt mondanám, a kérdések többsége lényegtelen, a fontos pontok
- a lakások mérete/minősége (helyét ismerik, ugye)
- a polgár munkája
- a polgár munkáltatója
Azaz a kapott válaszok alapján várható lesz majd
- ingatlan adó bevezetése
- feketemelósok elkapása
- feketén foglalkoztatók ellenőrzése

Iiiiiigen, tudjuk, anonim.
Hát ne legyen igazam.

Földi Bence 2011.09.27. 19:16:52

@kov_vacs: Jah, így már értem. Valóban, voltak már gondok az MTI-vel ilyen téren, de azért remélem, hogy fordítani még tudnak. Bár, ha valaki érdeke azt kívánja, akkor azt is elfelejtenek...

Táskás Tóni 2011.09.27. 19:19:25

@kicsijuti: Hazug állat, mint a főnököd, a focista. Mutasd fel a mazsihisz lapot.@szempontpuska: Szerintem hazudik szokás szerint. Ilyen szórólapra csak a katolikus egyházak képesek.

Táskás Tóni 2011.09.27. 19:22:24

@Várúr: Vagy amikor egy senkinek belekötnek a nyelvbotlásába.

Táskás Tóni 2011.09.27. 19:25:30

@Gyárfás: Milyen jó neked, ide írhatod az összes hazug baromságodat.

alien 2011.09.27. 19:26:12

Igen kedves Kumin minden rendben a népszavazással is, itt semmi gond nincs, éljen OV és Mattolcsi a nagy sokkbajnok ...

menőmano 2011.09.27. 19:26:14

bordélyházakba" Izléstelen)

Ki kell menni oda Kecskemét - Dunaföldvár-Siófok) út mellet. Vannak elegen) látványnak sem jó.
Vagy éppen a 4-es főutat is emlithetném)
A népszámlálás alkalmával, talán még az ivet sem tudják kitölteni.
Népszavazás, politika) talán azt sem tudják, hogy eszik e vagy isszák.)
Engem vigasztal az a tudat (firkálni pedig lehet bármit) hogy a magyar fiatalok többsége hasznos tagja ennek a társadalomnak. nem kell Őket semmiféle izléstelen szarságokkal biztatni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.09.27. 19:28:02

Hej, de sokan szóltak hozzá a hozzászólásomhoz! :)
Most itthon újra megnéztem a szórólapot (igényes kivitelű és maga Erdő Péter küldte!) és rájöttem, hogy nem a kormány gazdasági (és egyéb) döntéséről beszél, hanem csupán általánosságban a gazdasági (és egyéb)fejlesztések tervezéséről. Elnézést a fejből történő pontatlan idézésért!
Engem az zavar, hogy a cikk írója szinte félvállról veszi a népszámlálást, annak tétjét, miközben pl. a katolikus egyház nagyobb erőket mozgósít a "vallástételre", mint teszem azt, a berkeiken belüli pedofil papok megbüntetésére. Úgy tűnik, számukra van tét...
Én magam - csak a beazonosítás végett - valóban keresztény vagyok. Bibliai keresztény. Azokban az időkben a kereszténység elé még nem tettek semmilyen (katolikus, református, evangélikus, baptista, hitgyülis... stb.) fosztóképzőt. Az emberek "csak" elkötelezett Krisztus követő tanítványok, azaz keresztények voltak. Én is erre törekszem.
Úgyhogy - bár sokban nem értek egyet vele - szolgálom a hatalmat. Nem csalok adót, nem tüntetek, imádkozom, hogy úgy vezessenek, hogy békében élhessünk... Szerencsére 4 évente választások is vannak és akkor szavazhatok ellene is. ;-)

Gyárfás 2011.09.27. 19:33:02

@Táskás Tóni: :) fizetett bérkommentelő létedre nagyon felvágták a nyelved:) ne velem foglalkozz, csak írd oda mindenhová, hogy rohadt orbán, és hogy diktátor:))

Ha velem foglalkozol nem lesz meg az a percenkénti összefüggéstelen viktorozás ami után fizetnek a pártközpontban:)

na hess kommentelni mert nem jön össze frankhitel részlete:)

Hans von Nürnberg 2011.09.27. 19:37:58

A poszt trackbackjeinek hozzászólásai bizonyítják, hogy a népszámlálás ügyében népszavazás folyik:
Egyetért Ön azzal, hogy, hogy az Európai Unió által elrendelt, az MSZP-többségű parlament által törvénybe iktatott népszámlálás az Orbán kormány bűne?

A poszt utolsó mondata is alkalmasnak mutatkozott népszavazás keltésére, volt is néhány kísérlet, de félrecsúszott a nóta.

A fizetősen elérhető francia "tanulmány" tehát hűen tükrözi a klikkvadász blogok szellemiségét: Hysteria est magistra vitae - Business as usual. A liberalizmus se vallja, hogy gyűlölni is csak tisztességesen szabad.

Mocca · http://manzardcafe.blog.hu/ 2011.09.27. 20:09:00

Értékelhetetlen, elfogult, fos! Tömören ennyit erről a bejegyzésről. Olvassátok inkább ezt:

"‎...Rég nem az van, hogy van egy rossz kormányunk és ezzel kell valahogy megpróbálni együttélni, ugyanis egy rossz kormány mellett a hétköznapok még zajlhatnak háborítatlanul, csak a politikára érzékenyebbek kárognak ilyenkor, de akit nem érdekel, az egyszerűen elmerülhet a mindennapok téttelen mocsarában. de itt valami sokkal agresszívabb, mindenen átszivárgó, mindenbe belebújni igyekvő mutáns konstrukció van hatalmon, halott dédnagypapa-szagú, poros nemzeti mázba csomagolt népnevelői szándékokkal, és nemnagyon van előle hova bújni, mert a teljes élethorizont újrafestésének vágya hajtja, s mi a legrosszabb hogy nem is stratégiai, hanem büszkeségbeli megfontolásokból.naés akkor emellé mégis vannak az embernek mindenféle olvasmányélményei, hallott történeteket a világ menetéről, hogy hogyan szokás egy ilyen szövevényesen undorító, saját akolját felzabáló hatalom ellen az utcára menni és szétkergetni az egészet a gecibe, de persze aztán kinézve az ablakon ennek a csíráját se látni sehol. borzasztó érdekes lehet egy társadalomtudós számára ezt a plazma-szerű össztársadalmi lebegést kívülről vizsgálni, megnézni milyen folyamatok vezettek ehhez a legelgető-kérődző össztársadalmi felelősségtudathoz az elmúlt hatvan évben, de benne élni azért elég elkeserítő. tényleg, hol lehetne keresni ezt a forradalmi potenciált, a teljesen apolitikus egyetemisták, a társadalmi passzív-agresszív állapotba rekesztett cigányság, a tényleges társadalmi aktor szerep gondolatától is megfosztott munkások, a kormányzati önkény dobókockavetés-szerű gazdasági döntései miatt egzisztenciájukat féltő középosztály körében vajon?..."

mivoltmaaneten.tumblr.com/post/10551961303/sziasztok-ti-is-csomot-szoktatok-gondolkozni

Táskás Tóni 2011.09.27. 20:09:40

@Gyárfás: Arról, hogy ne jöjjön össze a frankhitel részlete több százezer családnak Orbán és a jobbkeze és a díszes fidesz-kormány és a fidesz képviselők nap mint nap gondoskodnak a hatalomra kerülésük óta. Habár ellenzékként is jó sok mindent megtettek, hogy az országnak szar legyen. Nekik ez volt a felkapaszkodás lehetősége. Hazaárulók?? Nekem Orbán csak egy bunkó focista, osztjónapot.

Mária 2011.09.27. 20:10:43

@Gyárfás:

Remélem, kielégültél azzal, hogy most jól megmondtad egy sztárbloggernek :)))

Ha nem, akkor tudod, mit kell csinálnod :D

Gyárfás 2011.09.27. 20:12:41

@Táskás Tóni:

mindig megdöbbentesz akkora droid vagy:)

Gyárfás 2011.09.27. 20:14:05

@Mária:

nem vagy tényező, így nem vagy kihatással a közérzetemre:) arra jó vagy hogy mutogassalak:) ennyi:)

Mária 2011.09.27. 20:15:51

@penelope garcia:

"Véleményem szerint azonban nem effélére van kihegyezve, hanem a gazdasági felmérés benne a valódi "rém"."

Nem egészen.

A jelen poszt célja, hogy vakcsoportot képezzen a "bántják a magyarokat" kijelentés mentén.

Részletek itt:

www.fn.hu/tudomany/20100325/propaganda_6_legaljasabb_modszere/

hegyilány 2011.09.27. 20:16:34

Miért fontos a népszámlálás?"

# A népszámlálás az egyetlen módszer, amellyel pontosan megismerhetjük Magyarország összes lakosának életkörülményeit.
# A pontos adatok ismeretében megalapozottan lehet a gazdasági, az egészségügyi, az oktatási, a szociális és a kulturális fejlesztéseket tervezni és lebonyolítani.
# A Magyarországról nyújtott adatok segítségével hatékonyabban pályázhatunk az európai uniós és más nemzetközi támogatásokra.
# A magyarországi népszámlálás egy globális program része, általa adunk pontos képet magunkról a szomszédainknak, az Európai Uniónak és az egész világnak.
# Válaszával Ön elsősorban a lakóhelye, a szűkebb környezete fejlesztését könnyíti meg, de természetesen hozzájárul ahhoz is, hogy a Magyarországról nyert kép minél teljesebb legyen.
# ...legfőképpen pedig:
a népszámlálás mindenkit érintő, országos ügy. Az adatok megbízhatósága érdekében a részvételt és a hiteles adatközlést a törvény kötelezővé tesz"

....................................................
a tényleges végrehajtás előtti napokban egyelőre nem látom, hogy a versengő politika témát tudott volna csinálni a népszámlálásból. "
...................................................
Úgy gondolom, ettől sokkal fontosabb dolgok is vannak, amivel el vannak foglalva az ellenzéki pártok.
Nem gondolom, hogy versenszerűen) ebből (a népszámlálásból) politikai tőkét lehetne kovácsolni.

Mária 2011.09.27. 20:17:26

@Gyárfás:

Látom, hogy mennyire nem vagyok hatással a közérzetedre, azért velem foglalkozol, nem a poszttal :)))

Táskás Tóni 2011.09.27. 20:18:06

@Gyárfás: Te egy folyamatosan másokon kacagó időnként megdöbbenő zember vagy. Neked bejött, neked már sikerült. Fideszes-e vagy? Másképp nem magyarázható.

hegyilány 2011.09.27. 20:20:34

Azt nem értem)többek között) miért országos ügy, hogy ki- milyen vallású) - ki nem az. katolikus, avagy sem.?
:)

hackbard.celine 2011.09.27. 20:22:34

@Várúr: nyelvbotlás???
A szárnyalás és a szarnyalás között kisebb a különbség, mégis inkább utóbbit gyakoroljátok.

Gyárfás 2011.09.27. 20:24:46

@Mária:
a posztról elmondtam amit akartam, a Francia ballib sajtónak inkább a saját roma bevándorlóival, és a saját afrikai állampolgáraival kellene foglalkoznia, ahelyett, hogy ferdítve számolna be egy olyan népszámlálásról amit az elvtársaik iktattak törvénybe. Ezen a törvényen amúgy egy ékezetet sem változtatott a Fidesz.

Persze ez a te oknyomozó posztodból nem derül ki, csak az, hogy VISSZAFGNAKÉLNIAZADATAIMMALAZÖRDÖGÖK.

@Táskás Tóni:
Nyilván:) más magyarázat nem is létezik:)

Táskás Tóni 2011.09.27. 20:40:22

@Gyárfás: De . Jobbikos. Más magyarázat nincs.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.09.27. 20:49:49

Addig is egy kis bibliai gyerekversike a'la Weöres Sándor, amíg vitatkozgattok:
fradyendre.blogspot.com/2011/09/tabita.html
:)

Gyárfás 2011.09.27. 20:55:04

@Táskás Tóni:

te egy robot vagy. Különben nem létezhetnél:)

kumin 2011.09.27. 20:56:24

Tök jó, az elírt cím miatt most még többen kattintottak a posztra. Egy népszavazás mégis sokkal izgalmasabb, mint egy népszámlálás.
Kedvenc kommentelőim pedig ebből is sikeresen eljutottak örök következtetésükre: gonosz vagyok és tudatlan. Ehhez mondjuk nem szokott kelleni elírás, de így legalább valami új elem is megjelenhetett a hozzászólásaikban. Örülök, hogy akaratlanul is segíthettem. Mindent az olvasóért!

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.27. 20:58:28

Kedves Feri!

Én csak egy dolgot szeretnék megkérdezni a poszt, és a kommentek végigolvasása után: (Amellett, hogy tényleg über gáz népszavazást és népszámlálást leírt szövegben keverni)

Miért próbálsz itt ezen a blogon viszonylag objektíven és nem érzelmektől fűtve fontos dolgokról gondolkodni, azért, hogy utána a kommentekben rendre olyan személyek, akiknek kb. semmi fogalma nincs erről a szakmáról, csak egyirányban gyalázzanak?
Mi okból? Mert nem állsz be abba a sorba, hogy azorbánkormánybedöntiademokráciátaforintotésnemzetikatasztrófajönésnemisvagyunkméltókeurópáramegagyurcsánymennyiveljobbvolt?

Amúgy egyébként az írásaid jó részével egyetértek, erről pedig az a véleményem, hogy én végigolvastam részletesen a kérdőíveket. Szerintem NEM lehet belekötni, demográfia szempontjából fontos kérdéseket tesz föl. De persze a kedves kommentelők biztos jobban tudják ezt is.

(meg azt is, hogy nekem mennyit fizet az a szemét fidesz, meg orbán, hogy ezt leírjam)

szempontpuska 2011.09.27. 21:00:59

@Gyárfás: (nem tudom hogy jön ide a romaügy, de romagyilkosságok után talán a lehető legszerencsétlenebb összehasonlítási alapot választottad)
Egyébként elég hosszú sora van annak akikre gondolok. Tudósítók, sajtóattasék, nagykövetek, diplomaták....

ahogy az a wikilieksből kiderült, nem szorulnak súgásra ahhoz, hogy tájékozódjanak a magyarországi eseményekről.

Szóval egyenesen infantilisnek tartom ezt a másramutogatást

szempontpuska 2011.09.27. 21:05:04

@tothh: nosza akkor te vagy az aki a feljebb beírt néhány kérdés miértjére érdemben talán válaszolni tudsz!

bőrmók 2011.09.27. 21:05:40

@tothh: Nincs a kérdőívekkel különösebb gond.. viszont most, hogy a kérdőíven megjelent a vallási hovatartozás, az egyház azonnal kampányba kezdett - ez már visszatetsző, nem?

fehéregér 2011.09.27. 21:09:23

Hát az a siralmas, hogy a pártpreferenciától függően különböző dolgok kapcsán, de minden oldal képes "megvakulni", eldobni a jóízlését....máshogy nem tudom értékelni, hogy egy Kumin Ferenc védelmébe vesz egy ilyen primitív kampányklipet, és ez nem prüdéria kérdése, hanem a szánalmas tehetségtelenségé, a kreativitás hiányáé, ez a "pucérnőcis" figyelemfelkeltés jobb helyeken már vérciki.

kumin 2011.09.27. 21:10:14

@tothh: Persze, hogy gáz összekeverni, de valahogy mégis sikerült. Sűrű volt a nap, aminek a végén ezt a posztot megírtam, siettem, becsúszott, na.

A kommenteket egy mozdulat lenne teljesen lekapcsolni, esetleg egy facebook kommentelő boxot beágyazni, ahol azért mégis kisebb elánnal megy fukkószórás, talán, de nem biztos. A helyzet viszont az, hogy én perverz módon szeretem a kommenteket. No nem azt, amikor az egységsugarú troll sokadszor leírja, hogy mekkora barom vagyok, de kb. tíz idiótaságra jut egy értelmes szöveg is. Az idiótákat már rég megtanultam ignorálni, az értelmes hozzászólásokból viszont sokszor még tanulok is, szóval a szaldó pozitív.

bgp 2011.09.27. 21:14:37

@Frady Endre: Akire képesek hatni az amúgy is katolikus :)
Aki leszarja, az meg nem ennek hatására fog "megtérni".
Bevallom, van egy enyhe késztetés bennem a piréz/jedi kombóra, de azért komolyan fogom venni ezt a cirkuszt.

Gyárfás 2011.09.27. 21:14:54

@szempontpuska:

azzal van a probléma, hogy ez a kbebaszott népszámlálás nem a fidesz találmánya. A la monde meg konkrétan egy hazug felvetéstől jut el egy hazug következtetésig.
Te meg tapsolsz nekik hozzá.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.09.27. 21:15:20

@kumin: Csak nem sürgettek? :-) Érdekes én sohasem sietek a poszt írással, mert nem sürget senki sem.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.27. 21:16:08

@Takony_fősámán: Nem AZ "egyház", mert olyan nincs Magyarországon, de még csak Alkotmányban kiemelt egyház sem. (pl. Bulgáriában van ilyen, de továbbmegyek a Skandináv országokban is)

Az egyházak közül kezdtek többen kampányolni, hogy vállalják föl hovatartozásukat. Amivel szerintem a világon semmi gond nincs. Ad 1, NEM kötelező ezek bevallása, Ad2, ha Te nem szeretnéd, ha valamelyik egyház támogatást kapjon emiatt, akkor nem jelölöd be. Ennyi.

@szempontpuska: Az egyházakra vonatkozó részt elmondtam. Az pl, hogy pároddal mióta élsz együtt, az arra adhat egy képet az ország vezetőinek, hogy milyen ma a különböző családmodellek helyzete, egymáshoz képesti szerepe.

Namármost, sokan bírálják a mindenkori kormányzatot, hogy úgy hoz jogszabályokat, hogy nem is tudja, hogy mi a valós kép. A valós kép felderítéséhez szükséges a népszámlálás.

Mondok egy példát. Felsőoktatás. Mindenkinek van véleménye.
Egyik oldalról (nem politikai ez most) felmerül, hogy túl sok a diplomás. Másik oldalon, hogy a diplomások száma még mindig EU átlag alatt van. Illetve, hogy azzal még könnyebb elhelyezkedni.

A kérdőív meg mit tesz, lekérdezi a diplomád, és milyen munkakörben dolgozol vele. Vécépucolóként, avagy a szakmádban.

Munkára vonatkozó kérdések. Az egy hét mondjuk engem is kicsit meglepett, magamtól hosszabb időre számítottam volna.
Az viszont, hogy mikor tudnál beállni, az meg arra vonatkozik, mennyire tartós a munkanélkülisége az embernek, illetve a mobilitása.

Persze, megértem az adatvédelmi aggályokat. De ez ugyanúgy megvan pl. a Facebooknál is, ld. tegnapi hírek. (Én örülök, hogy semmilyen ilyenen nem vagyok fönn) Csak azt nem annyira menő kritizálni, mint az Orbán-kormányt.

Táskás Tóni 2011.09.27. 21:17:08

@tothh: Kumin a másik sorba állt be. azelmútnyócévgyurcsányahibásazelmebetegtúlmozgásos...

szempontpuska 2011.09.27. 21:18:03

@Gyárfás: funkcionális analfabéta vagy. Még azt sem tudod megérteni amit írtam.

Robinzon Kurzor 2011.09.27. 21:19:56

Na, most aztán nem lennék a nyugati médiákok helyében!

Meg ez a kis malőr a címmel ... annyira Kumin ez a poszt is.

Anti Anyag (törölt) 2011.09.27. 21:20:49

A végén még kiderül, hogy párezer zsidóért nyalnak fel tízmilliárdokat a zsidó szervezetek.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.09.27. 21:21:08

Egyébként a népszavazás kifejezést én is használtam már az írásaimban, de én nem tévesztésből, hanem kifejezési módként:

"I. § Elvi Lehetőség

Nyilvánosan feltett kérdés, amire nyilvános választ várunk a kormánytól és a jogvédő hivatalos szervezetektől is. Például adatvédelmi biztostól: Az a fő gond, hogy amíg egy parlamenti szavazásnál megoldott* az anonimitás, "Népszámlálásnál" az adatközlő BEAZONOSÍTHATATLANSÁGA nincs technikailag kizárva. Tehát nincs elégséges és meggyőző garancia arra, hogy a személyes adatainkat valaki/valakik, akit mi nem akarunk, megismerhesse, azonosítsa, felhasználja , tárolja, rendszerezze. Ameddig ezt nem oldják meg, addig jogunk van a "Népszámlálást" elutasítani. Viszont aki esetleg ezt a gyakorlatban is kipróbálná, semmiképpen ne mondja ki az "elutasítás", vagy "megtagadás" szót. Jelezze, hogy szívesen "népszavazna", de nem rajta múlik, hogy ennek nincsenek meg a törvényi feltételei. Jöjjenek vissza a számlálóbiztosok, hogyha meglesz."

Népszámlálás jogszerű elutasítása
vilagnezet.blog.hu/2011/09/27/nepszamlalas_jogszeru_elutasitasa

Táskás Tóni 2011.09.27. 21:21:08

@tothh: Az Orbán kormányt nem "menőségből" kritizálják, hanem mert "adja magát".Az viszont biztos, hogy az elmúlt nyolc év ellenzéki politikája révén még ennél sokkal többre is rászolgált és akkor nem is említettem azelmúltmásfélévet.

Gyárfás 2011.09.27. 21:23:07

@szempontpuska:

"külföldiek" nem tudják mi történik?
ez a poszt a népszámlálásról szól és egy hazug francia lapról.
Ezek szerint a "külföldiek" a "Tudósítók, sajtóattasék, nagykövetek, diplomaták...." elfelejtették tájékoztatni ezt a kedves lapot az igazságról:)

miért mit írtál? amúgy hogy jött ide a roma gyilkosság?

Táskás Tóni 2011.09.27. 21:23:57

@Anti Anyag: Viszont arról a párezer zsidóról ti majd "gondoskodtok"

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.27. 21:27:47

@Táskás Tóni: Természetesen én nem állítom, hogy nem lehet az Orbán-kormányt kritizálni, mert bőven adnak rá okot. Különösen az elmúlt másfél hónap ténykedései miatt.

Csupán annyi érdekelne ezzel kapcsolatban, hogy akik most felfedezték, hogy a kormányzat milyen hibákat/bűnöket(?) vét el, azok fölfedezték-e akkor, amikor Gyurcsány-kormány volt.
Persze ez igaz fordítva is, az akkor kritizálóknak ugyanúgy fel kellene ismerni azt, amikor pl. a mostani kormány lépi meg azokat a lépéseket, amiket akkor a szoclib kormány.
Mindazonáltal, utóbbi tábor már jó fél éve halkabb, és csak az előbbieket lehet hallani.

Természetesen, aki akkor is kritizálta a hibái miatt a kormányzatot, meg most is, az korrekt, elfogadom, de azt, aki csak úgy utálatból fröcsögi tele a világhálót a gyakran képtelennél képtelenebb vádakkal, azt hadd ne...

dunaparti 2011.09.27. 21:30:05

Holnap én is becsöngetek a számlálóbiztos csajhoz, hogy: -Szia, rosszkor? :)

szempontpuska 2011.09.27. 21:30:44

@tothh: értem én a találgatás célját, de
ad 1. ez már nem népszámlálás, hanem messze túlterjeszkedik azon

ad 2. teljesen felesleges amikor a kérdések javarészében (pl. élettársi kapcsolatok stb) a már ismert NERszerű módszerrel (egyeztetés nélkül (NER), egyéni képv. indítványokkal, utolsó pillanatokban benyújtott módosítókkal rohamtempóban átverve = de facto diktátumok formájában) hosszú évekre be vannak betonozva a döntések

ad 3. Még mindig marad egy csomó kérdés amit a demográfiai adatgyűjtés tükrében érthetlennek tartok.

Copy paste:

Milyen célja van az adatgyűjtőnek azzal, hogy élt-e a megkérdezett külföldön életvitel szerűen, és ha igen, melyik évben, és melyik hónapban költözött haza?

Milyen célja van az adatgyűjtőnek azzal, hogy ha az adatszolgáltató nem házas, de élettársi kapcsolatban él, mikor kezdődött az élettársi kapcsolata, évre, hónapra pontosan?

Milyen célja van az adatgyűjtőnek azzal, hogy melyik évben, milyen tagozaton, milyen szakon szerzett szakmát, diplomát?

Mire szolgál az a kérdés egy népszámlálási kérdőíven, hogy ha az adatszolgáltató vállalkozó, nevezze meg a vállalkozását és jellemző tevékenységét?

Hol laktam előzőleg életvitelszerűen?

Éltem-e valaha legalább egy évig folyamatosan Magyarország mai területén kívül? Az ország megnevezése?

A háztartás sorszáma, amelyhez Én tartozom

Van, volt beosztottam, alkalmazottam

A vallásrésze nem érdekel, sosem válaszoltam rá, nem is vagyok érintett

szempontpuska 2011.09.27. 21:36:20

@Gyárfás: Te mit tartasz hazugnak a Le Monde cikkben?

kov_vacs 2011.09.27. 21:38:34

Kedves Jó Emberek,
hadd emlegessünk már fel egy jófajta közhelyet, miszerint nincs olyan, hogy valaki (vagy akár egy kormány(párt(vezető))) csak fekete vagy csak fehér. Sőt. Olyan sincs, hogy ha az ellenkező oldalon álló hülyeséget csinál, akkor az innenső oldalon álló nekiáll tőle fehéredni.

Örülök, hogy a népszámlálás környékén nincs felesleges politikai hiszti.
Ettől még az átlag kormányzati teljesítménytől tépem ki a hajam az idegességtől.
Ha tényleg ez jelent meg a Le Monde-ban (és nem csak az MTI értelmezése szerint, hanem tényleg), akkor ez esetben a t. újságíró ill. a lap síkhülye módon közelíti meg a kérdést.
És/de ebből hatalmas marhaság levonni azt a következtetést, hogy tehát ha külföldi a lap, akkor csakis síkhülyeséget írhat Mo-ról meg az aktuális kormányról. Pláne nagy marhaság úgy gondolni a külföldi kritikára, hogy az mintegy alátámasztja ellenállásosdiból az út helyességét, mert minket aztán sportból szoktak bántani a csúnyabácsiknénik.

Van úgy, hogy elspekulálsz azt adott dolgon, kialakítasz róla egy véleményt, hogy szerinted az jó-e, rossz-e. Takard le, ki mondta. Takard le, hol jelent meg. Megalkotod az te önálló véleményedet az adott konkrétumról. Utána megnézed, ki mondta, hol jelent meg. Nem katasztrófa, ha nem értesz néha egyet a sajátjaiddal. Nem kötelességed. Nem kötelessége az embernek lemenni kutyába meg hülyének tettetnie magát, ha a saját oldala per pill marhaságot mond-tesz. Ez nem baj. A józan ész fontosabb az agyatlan hűségnél.

Emberek, gyerünk gyakorolni a gondolkodást. Gyerünk, gyerünk, gondolkodj, alakíts ki önálló véleményt, nézz friss szemmel, vizsgáld meg a dolgokat. Ne bólogass, akárhol is állsz. Túl sokat bólogattunk. Túl sokat. Minden oldalon. Elég volt. Kinyírjuk az országunkat a bólgatásokkal.

igaz magyar 2011.09.27. 21:41:10

@tothh: "........ésnemisvagyunkméltókeurópáramegagyurcsánymennyiveljo"bbvolt!!
Na ezzel egyet értek!!! Igazad van! Köszi!

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.27. 21:41:54

@szempontpuska: Külföldi tapasztalat. Sztem evidencia, hogy fontos tudni, főként akkor, amikor egyébként teljesen átjárhatók a határok. Pl. migrációs irányok.

Élettársi kapcsolatra válaszoltam. Tud arra következtetni, hogy pl. mennyire gyakori a házasság nélküli gyerekvállalás, együttélés, stb.

A felsőokatásról már beszéltem. Azt gondolom, ez további indoklást nem igényel.

Vállalkozás megnevezése nem kötelező. Elegendő körülírni. Benne van a kitöltési útmutatóban.

Hol laktál? - Belföldi migráció

Külföld? - Hol szeretnek magyarok munkát vállalni, tapasztalatot gyűjteni, egyebek. Mik a prioritások, stb. Ha ilyen adatokból kijön valamilyen szignifikáns eredmény, azzal lehet az ilyen irányú igényekre következtetni.

Vagy a határon túliak kérdése. Honosított magyarok.

Nem a háztartás sorszáma érdekes, hanem, hogy HÁNY háztartás van egy lakáson belül. Szerintem ez sem túlságosan magyarázandó kérdés, hanem magyar életmód és családmodelleket firtat.

Az alkalmazott kategorizálása pedig arra, hogy milyen gazdasági, alkalmazási formák léteznek.

Vallás: Akkor ne válaszolj. Mindazonáltal, azt nem tudom értelmezni, hogy "nem érintett".

Egy dolgot tennék hozzá: Ezeket az adatokat akkor is fel fogják használni, amikor már rég nem lesz NER, meg Orbán-kormány, meg Alaptörvény asztala (direkt a legnagyobb baromságot emeltem ki).

Ezt egy olyan kormány is föl fogja használni társadalompolitikája alakításához, amely a Te szívedhez közel állhat...

Gyárfás 2011.09.27. 21:43:26

@szempontpuska:

javaslom hogy olvasd el a posztot:)

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.27. 21:44:18

@kov_vacs: Kösz, ezzel nagyon egyet értek!

capacete 2011.09.27. 21:46:12

@kumin: Szerintem Ön nem gonosz, de még csak nem is igazán tudatlan - bár tudósnak semmiképpen nem nevezhető -, pusztán jellemtelen ember, aki némi készpénzért bármelyik posztba becsempészi a "báncsák a magyarokat" obligát toposzát, illetve a legnagyobb botrányok között triviális dolgok felvetésével igyekszik elterelni a figyelmet a fideszre hátrányos fejleményekről.

Persze lehet, hogy nekem is tudnának annyit fizetni, amennyiért rózsaszínben látnám a gyönyörű fidesz-Magyarországot...

kov_vacs 2011.09.27. 21:49:54

@szempontpuska: Azért ezek között, amelyeket kérdezel, hogy mi a célja, jócskán van olyan, amire lehet tippelni, és én is megkérdezném, nagyon is, mert kellene nekem, hogy lássam, mi van az országgal.

Pl. a külföldön élés. Szerintem nincsenek valós számok arról, hogy hányan léptek le végleg, hányan ideiglenesen. Ez egy csomó szempontból számít, adózási okokból is, nem kell álszentkedni (norvég módszer híve vagyok, ahol megnézheted a neten a saját szomszédod adóbevallását is. Ha nem csalsz, mi a fenéért kéne titkolni? Nekem szimpi az a kultúra.)
Vagy a diplomások: elég nagy baj, de vszínűleg gőzük sincs, hány diplomás rohangál az országban, hát most majd megtudják. Mire kell? Lehet tisztán statisztikai is: melyik évben mennyi pénz ment el a felsőoktatásra, mennyi diplomás lett, és látszik-e ennek bármi nyoma a gdp-n pro vagy kontra - mert ugye elvileg a diplomás több értéket tudna előállítani.
Szerintem a házasságok kontra együttélések számáról se tudnak semmit és ez is fontos lehet. Igen, statisztikusoknak, szociológusoknak, kutatásokhoz, későbbi tervezésekhez. Lehet, hogy az együttélők száma is csökkent, és nem a házasságkötések számának csökkenése okozza a gyerekszám-csökkenést?
Én nem látok ezekben a kérdésekben kivetni valót.

Magam részéről az ország minél alaposabb megsimerésének híve vagyok, inkább ebbe az irányba tolva el a dolgokat, mint felesleges érzékenységekből minél kevesebbet megtudni az emberekről.

márta)) 2011.09.27. 21:50:46

Mennyire veszélyes a népszámlálás."

"A Kubatov-listák és más illegálisan összegyűjtött adatbázisok országában azonban felmerülhet, hogy nem kerülhetnek-e illetéktelen kezekbe az adataink, illetve nem manipulálják-e az eredményeket.

Az előbbi kérdés a KSH szerint nem kérdés, hiszen a válaszadás anonim, a kérdőívekre nem kerülhet fel a válaszadó neve.
A nepszamlalas.hu-n folyamatosan pörög a felirat, hogy „a válaszadó neve és válaszai soha nem köthetők össze.” "

www.fn.hu/belfold/20110927/mennyire_veszelyes_nepszamlalas/

Jó a felvetés, a cikk.
A mai világban, mikor elterjedt, hódit az internet) elég könnyen kerülhetnek személyes adatok illetéktelen kezekbe".
Csak a közösségi portálokat kell böngészni, azoknak akik ezzel szeretik/akarják tölteni idejüket.)

abaka 2011.09.27. 22:03:09

Meg a mediatorvenyes cirkusz idejen jelent meg a Velemenyvezeren egy nagyon jo cikk arrol, hogy miert is art tartosan Magyarorszagnak, hogy ilyen negativ rivaldafenybe kerult a kulfoldi mediaban es hogy a kapott kritikakat olyan pokhendi es bunko modon sopri le. Az egyik kovetkeztetes az volt, hogy innentol kezdve majd jo ideig a kulfodli media homokzsakja leszunk, amit elovesznek egyszer-egyszer pofozgatni, mikor nincs semmi jobb tema.

Tessek itt van, ugy tunik a VV-nek igaza lett.

márta)) 2011.09.27. 22:04:22

Már! Bocsánat! De ebben a politikai zűrzavarban, én egy percig sem csodálkozom, hogy a Kumin Ferenc összekeverte a szavakat.
Csak az a probléma, hogy egy kevéske időt eltöltöttem, vele, kerestem a szálat) a két kifejezés között.
No.de mindegy. Elvesztegetett idő volt.
:))))))))))

márta)) 2011.09.27. 22:09:45

"A rendőrség egy más típusú veszélyre is figyelmezteti a lakosságot.
Mint a közleményükben olvashatjuk, az utóbbi időben elszaporodtak a trükkös módszerrel végrehajtott lopások, s a népszámlálás időszakában is feltűnhetnek olyanok, akik magukat számlálóbiztosnak kiadva próbálnak bejutni a lakásokba és az ott lakók figyelmét elterelve eltulajdonítani különböző értékeket.

A police.hu-n azt is olvashatjuk, hogy „amennyiben a tolvaj cselekménye végrehajtása közben lelepleződik, kizárólag az adott helyzet mérlegelése után szabad ellenállást tanúsítani az elkövetővel szemben, mert az addig „csak” megtévesztésre, figyelemelterelésre koncentráló elkövető a zsákmány megszerzése érdekében, akár a testi épséget veszélyeztető magatartást is tanúsíthat, erőszakot alkalmazhat. Veszélyhelyzetben célszerűbb a rendőrség vagy a szomszédok, járókelők segítségét kérni.”

A népszámlálás során a személyes okirataikat a számlálóbiztosok nem kérhetik el, ők viszont okmányaikkal igazolják majd magukat.
Lenni kell náluk egy kék színű, számlálóbiztosi igazolványnak, amely a személyivel együtt érvényes. "

Avagy "Trükkös csalók veszélye".

Ezt még az előző kommenthez akartam) Csak elfelejtettem:) mert közben megláttam/elolvastam, mit irt a Kumin Ferenc.

:))))))

Várúr 2011.09.27. 22:22:09

@hackbard.celine:
Látom, utóbbi (a szarnyalás) nagy szakértője vagy... Legalább ne dicsekednél vele te lázas homlokú fotelhuszár.

ökörpöröly 2011.09.27. 22:25:53

Valamelyik blogon olvastam a szcientológusok "népszavazás-népszámlálás" kérdőívét. Abban is hasonló kérdések vannak. Az Orbán-kormányban is - szoclibekben se jobban, csak nyugalom:)- körülbelül annyira bízok, mint a szcientológusokban. Azok is az agymosással altatják el az embereket, mielőtt kifosztják, tönkreteszik és rabszolgává degradálják őket. A papok/lelkészek/rabbik meg csak tömni akarják a zsebüket.
Egyéb Orbán volt a leginkább antiklerikális vezető, sokkal jobban, mint a posztkommunisták. Persze az "egyház" mindig is olcsójános volt, eladták magukat minden rendszernek. Most a volt legnagyobb ellenfelüknek, a főateista Orbánnak szerzik a szavazatokat azért a "rongyos" 100 milliárdért, amit évente kapnak.
Én azonnal eltörölnék szinte minden állami támogatást az egyházak felé. Aki vallásos, az fizesse a papocskák fenntartását, a többiek pénzét meg ne rabolják. A hívők fizessenek egyházi adót, párbért, tizedet, a többieket meg hagyják békén. Ha Angliában lehet disco vagy kiállítóterem a nem használt templomban, akkor a sokkal csóringerebb Magyarországnak se kellene az egyházakkal kapcsolatos őrült luxuskiadásokat erőltetni.
A legocsmányabb fajta lény a "pap". A múltkor majd felfordult a gyomrom, amikor is a rokonság szedte össze a pénzt, mert az évekig nem kért párbért követelte a Kaotikus Egyház, azzal fenyegetve többek közt a 86 éves nagymamámat, ha nem fizetik be, nem lesz egyházi temetés.... Ennél lejjebb már nem lehet menni. Igazi mocskos, utolsó söpredék. A kommunistánál egy fajta van lejjebb, a pap vagy a lelkész. Mondjuk a katolikus papok ebben is viszik a prímet. A lebukott vatikáni papok szerint a klérus 80-85%-a homoszexuális, 5-10% vagy tart "házvezetőnőt" vagy kurvázik, 5-10% aszexuális.
De nem jobbak a pünkösdisták és a többiek se. Kevés pap, lelkész nevezhető embernek, akik annak nevezhetőek, azok se a vallásuk miatt, hanem neveltetésük, erkölcsi értékrendjük és genetikai állományuk miatt.

Rwindx 2011.09.27. 22:31:23

@Táskás Tóni:
Nos a 21. században elég gyorsan ki lehet deríteni hogy egy hazugságvitában ki hazudik, te vagy kicsijuti:

www.sokszinumagyarorszag.hu/hirek/a-mazsihisz-is-kampanyba-kezdett
www.origo.hu/itthon/20110919-a-mazsihisz-is-valaszadasra-buzdit-a-nepszamlalasnal.html

A fenti irományok szerint te. Mondhatnám hogy tévedsz, de te annál sokkal tudatosabb vagy.

menőmano 2011.09.27. 22:31:49

Kumin Ferenc!

Totálisan jó buli! Igy csábítani az olvasókat.

:))))))

suo tempore 2011.09.27. 22:32:03

eljutottunk oda, hogy már mindentől félünk és minden mögött hátsó szándékot gyanítunk

ez a 3. megszámoltatásom, de a kérdések mindig hasonlóak voltak, szociális háttér felmérése és kész

a vallási dolgokra nem kötelező válaszolni, ahogy a fogyatékos kérdésekre sem

menőmano 2011.09.27. 22:38:49

Na. Igen! A vallás! a papok.)
Az egyik ismerősöm elment a templomba. Mivel elég idegen volt az arca) a pap kiprédikálta, hogy "Egyesek akkor mennek be a templomba, ha a kutya behajtja Őket".
Ő meg beszólt neki, hogy akkor az egyházadóért ne tartsa a markát. Távozott.
"Jaj. de buta vagy, hát be sem kellett volna menni." elég lett volna csak fizetni."
a pénz beszél? vagy talán nem?
oszt.kész.
:))

ökörpöröly 2011.09.27. 22:40:55

@menőmano: Kiadta neki a volt Antiklerikális Bástya egyik "alhadnagya" a parancsot, hogy írjon már egy ilyen blogbejegyzést. Ez a Kumin egy igazi bértollnok, az lett volna minden rendszerben. Ha most kommunizmus lenne, akkor a kuláklistákat dicsérné jó pénzért.
Aki azt hiszi, hogy ebben az országban van normális konzervatív oldal, az hatalmasat téved. Itt mindkét oldalon többé kevésbé jól fizetett bértollnokok dolgoznak. Nem csoda, hogy itt tart az ország.
A Hír TV-nél, az Echo Tv-nél annyi jobboldali exkommunista van, hogy Sztálin is megnyalná mind a tíz ujját. :)

komplikato 2011.09.27. 22:46:05

@penelope garcia: "Iiiiiigen, tudjuk, anonim."
Persze, hogy anonim. Végül is 33 indiszkrét kérdésből kb. 10-re adott valós válaszból már pontosan visszanyomozható, hogy kinek az életéről szólnak. ;)

ökörpöröly 2011.09.27. 22:47:15

@menőmano: A papok a világ tetvei. Nekem felfordul a gyomrom, amikor azt szajkózzák, hogy tőlük mennyit államosítottak. Csak azt a kérdést kell feltenni, hogy honnan volt a vagyonuk? Ők szerezték, ők dolgoztak meg érte? A válasz, nem. A kereszténység elterjedésekor a törzsi-közösségi földek hatalmas részét megkapták az uralkodóktól, hogy támogassák a rendszerüket. Sok millió hold, sok millió jobbágy-rabszolga urai voltak. Emellett fizette a lakosság az egyházi tizedet, a kötelező ajándékokat, a párbért, a temetési, keresztelkedési és egyéb költségeket, millió jobbágy robotolt nekik ingyen, ingyen kaptak fát, ingyen művelték a földjeiket, mert a szerencsétleneknek kötelező volt, ráadásul a tolvaj hazugok a nemfizetőket örök kárhozattal zsarolták.
Ha valaki kiszámolja, hogy az egyház a megtermelt érték hány százalékát húzta le a középkortól kezdve a lakosságról, illetve ezért milyen "szolgáltatást" adott, akkor hatalmas mínuszt kapnánk.

menőmano 2011.09.27. 22:49:16

@ökörpöröly: :))

Nahát, nahát! Ez totálisan jó komment.
De, hagyd már békén a Kumint. Ő sosem mondta/irta, hogy nem jobboldali.:)
kuláklistákat dicsérné jó pénzért." :)))

Az, hogy ott tart az ország ahol. Hát igen!!
Helyzet is van, nem jó, rossz.
:)))

ökörpöröly 2011.09.27. 22:50:07

Na, minden jót! Még reménykedek, hogy nem jön értem, a röfögő kismalacért az Orbánvédelmi Hatóság vagy egyéb szervezet csinovnyikja.:) Úgy érzem magam, mint a korai sztálinizmusban, még kicsit merünk morgolódni, de már gyülekeznek a fellegek a fejünk felett, bármilyen kishalak is vagyunk.:)

seahawks 2011.09.27. 22:52:28

én nem érzem prűdnek a le monde cikkét, de cáfoljatok meg...amúgy nemcsak külföldön kételkednek a népszámlálás politikai tisztaságában, hanem itthon is, csak nem kap akkora nyílvánoságot.
a reklám, jó, de én aggódok az adatvédelem miatt, igenis ki tudják deríteni, hol mit töltöttek ki. főleg, ha neten töltik ki.
és mi az, hogy ha valaki nem tölti ki, vagy nem ír igazat, akkor büntethető. ezt honnan tudják majd? ezek szerint mégsincs adatvédelem???
amúgy meg viszaéltek a 10 évvel ezelőtti népszámlálás adataival is ugye.
a cikkből lejön, hogy a cikkíró izom fideszes.

Táskás Tóni 2011.09.27. 22:55:04

@Rwindx: Most már mindketten hazudtok, szerintem se tévedtek. A kicsijuti azt hazudta, hogy ő a Mazsihisztől kapott ilyen szórólapot.Hol van a szórólap?

ökörpöröly 2011.09.27. 22:58:09

@menőmano: Én is tipikus jobboldali, konzervatív szavazó lennék bármelyik európai államban. Szerintem nem az a jobboldali, aki kiszolgál állami pénzekért, illetve az ún. jobboldali cégek pénzéért egy magát jobboldalinak beállító populista bűnszövetkezetet.
Jobboldalinak -és normális baloldalinak is- lenni egy értékszemléletet és egy megközelítést jelent, nem egy magát annak mondó rendszer feltétel nélküli kiszolgálását jó pénzért.
Nálunk keverednek a fogalmak, ami nagy baj. A FIDESZ és csürhéje porig alázta a jobboldaliságot és a konzervativizmust. Ezentúl nagyon nehéz lesz valaha is ebben az országban egy valódi konzervatív pártot létrehozni. Orbánék számára a ún. jobboldaliság, konzervativizmus csak egy ócska marketingfogás, a Bölcs Vezér semmivel se több, mint egy jól futó, jellemtelen, gátlástalan MLM-ügynök, aki saját haszna miatt értéktelen termékeket ad el a megvezethető embereknek. Normális országban maximum a TV-shopban árulhatna antigravitációs kést 1500 forintért. :)

Táskás Tóni 2011.09.27. 22:59:44

@menőmano: Akkor mit keresett az ATV-n? Biztosan nem sokat, mert Sólyomhoz távozott.

menőmano 2011.09.27. 22:59:44

@ökörpöröly:
Nagyon igazad van. Én személy szerint az egyháznak soha sem ajánlottam fel egy lyukas fillért sem.
De azt hiszem, hogy nem is fogok.
Igaz tőlem ellehetnek a papok meg az egyház) Az igazi vallásos embert mindig tiszteletben tartottam.
De én teljesen) soha sem tudtam azonosulni, igaz nem is akartam.
:)

ökörpöröly 2011.09.27. 23:01:54

@seahawks: Nem kell beküldeni, nem kényszeríthetnek rá, egyelőre még. Ugyanezt eljátszották a konzultációs kérdőíveikkel is, Cigány Rákosi igazi bolsevik, szeretne mindent tudni az alattvalóiról. Jó meglátásai voltak Orwellnek. Mondjuk ez manapság így megy, kémkedik az Apple, kémkedik a Facebook, kémkednek a mobilszolgáltatók...... Akkor miért ne kémkedhetne a Bölcs Vezér az alattvalói után? :)

menőmano 2011.09.27. 23:03:03

@Táskás Tóni:
Mit keresett, mit keresett. Nem kell azt firtatni.
Ha ott volt, akkor ott volt.
oszt.kész.jónapot.
:)))

ökörpöröly 2011.09.27. 23:07:53

@menőmano: Nekem mindkét ágon vallásos a rokonság, én viszont undorodok a kereszténységtől. Igaza volt Nietzschének, amikor a nyomorultak vallásának írta le a kereszténységet. Az ősi vallások is jobbak voltak, egyrészt nem mentek az emberi léttel ellentétes dolgokba bele, másrészt az embert a természet részének tartották, nem az urának. A kereszténység egyenlő az álszentséggel, a sunyisággal, a perverz gyűlölettel, a hazugsággal. A tanításai szerint nem lehet és nem lehetett élni, ezért az egész bűntudatot és hazugságot generált.

hamorit 2011.09.27. 23:10:13

@Frady Endre: Hát elég gusztustalan így gyűjteni a "hívőket".

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2011.09.27. 23:10:41

@szempontpuska: "A mértékadó liberális napilap"
LOL

Joelle Stolz, aki már 2003ban is öblöseket hazudozott a Mo-i dolgokról, ugyan kérem, ugyan már. több komolyságot....

ökörpöröly 2011.09.27. 23:11:32

@Táskás Tóni: Azt is sikerült lesüllyesztenie Orbánéknak a megbízotti porondmesteri szintre. Nem volt eddig egyetlen egy igazán alkalmas, tisztességes , korrekt és kemény gerincű államfőnk se, de ennyire alkalmatlan és megalázóan sötét még sose. Innentől kezdve az egész államfői tisztség totálisan erodálódott.

menőmano 2011.09.27. 23:11:52

@ökörpöröly:

*******
Ez a néhány csillagocska a Tiéd:)
Nagyon jó!

Jobboldaliság, baloldaliság. Kell, hogy azonosuljanak a pártok tagjai az eszmékkel. Hinni kell, abban amit hirdetnek/tesznek. Csak ez az a probléma, hogy nincs igy.
Hatalomra vágyás, politizálás, inkább ez a jellemző.
Igy röviden, tömören ennyi. Hiszen Te már nagyon jól összefoglaltad.:)
:))

Táskás Tóni 2011.09.27. 23:12:36

@ökörpöröly: A kereszténység egyenlő az álszentséggel, a sunyisággal,a perverz gyűlölettel, a hazugsággal. Akkor most Orbán keresztény vagy nem?

Runciter 2011.09.27. 23:15:35

„a Központi Statisztikai Hivatal a közösségi oldalakon bordélyházakba illő, kezében ostort tartó félmeztelen nő részvételével készült kisfilmmel ösztönzi a fiatalokat a népszámlálási kérdőívek internetes kitöltésére.”

Ebben mi a prűd, tee??? Pont ez van a filmben, nem?

ökörpöröly 2011.09.27. 23:17:08

@Táskás Tóni: Orbán egy gátlástalan bohóc, egy álneofita, ha akarja kommunista, ha akarja radikális liberális, ha akarja boszorkányok égetésére felizguló vakbuzgó keresztény fanatikus, de leginkább homonculus. A kereszténységre, mint hatalmi irányzatra értettem. Az előbb írtam, hogy nekem teljesen normális, vallásos rokonságom van. Nekem nem a megvezetett emberekkel van gondom, hanem az őket megvezetőkkel.

ökörpöröly 2011.09.27. 23:19:13

@menőmano: Köszönöm a dicséretet, már kijárt nekem! Írhatnál egy verset is hozzám, sőt, akár lehetnék én az új Kedves Vezető! :)

G. Wolf 2011.09.27. 23:19:48

Ha egy liberális kormányunk lenne a fenti videóval nem lenne semmi gond (plusz hozzáteszem szerintem nincs is), de egy olyan kormányunk van ami nem ismeri el bármely két felnőtt ember kapcsolatát házasságnak. Amely szigorú erkölcsi követelményeket állít be alapnak. Innen nézve pedig álságos így egy szado-mazós videóval reklámozni...

ökörpöröly 2011.09.27. 23:21:53

@Runciter: Jó pina sose árt. :) Nincs ezzel a filmmel semmi baj, hacsak nem bódítja el annyira a delikvenst, hogy a Bölcs Vezér nyilvántartását gazdagítja a beküldött ívvel. :)

ökörpöröly 2011.09.27. 23:22:59

@G. Wolf: A papoknak még ez is kevés, ők a durvább perverziókat szeretik. :)

ökörpöröly 2011.09.27. 23:25:09

@G. Wolf: Lehet, hogy a papokat egy másik (per)verzióval csábítják, ahol is kisfiúkat erőszakolnak meg püspökök. :)

menőmano 2011.09.27. 23:25:23

@ökörpöröly:
Ne viccelj már! verset? Milyen versre gondoltál?
Régen sokkal keményebben fogalmaztál, (nekem az is nagyon tetszett). Mi az oka, hogy változtál?
Nem szükséges leirni az okot, ha nem akarod, csak úgy, finoman megkérdeztem.
:)

szgy 2011.09.27. 23:27:55

"a szerző eljut a jó öreg „30-as évek” hivatkozáshoz is ... Hogy miért érezte a tudósító szükségét annak, hogy a magyar népszámlálás ügyét ilyen ... kontextusba helyezze, ezt nem tudom magamtól megfejteni."

bizonyára megrendelésre. a hivatásos/fizetett rettegők mindig előjönnek ezekkel a sablonszövegekkel. a médiatörvény vagy a nyugdíjállamosítás esetében is a 30-as éveket idézték, pl. az olaszországban élő zongorista.

egyértelműen nem az objektív tudósítás a lényeg hanem a lejáratás. ha ők csináltak volna ilyen reklámfilmet áradoznának róla hogy mennyire jó.

ökörpöröly 2011.09.27. 23:28:25

@menőmano: A lényegre figyelj, a stílus az csak dísz! :) Ha olyan kedvem van, akkor úgy írok, ha ilyen, akkor így. De tudok nagyon szépen, tudományosan is írni, csak ahhoz itt nincs kedvem. :)

ökörpöröly 2011.09.27. 23:30:21

@szgy: Nem lejáratásáról van szó, hanem arról, hogy az emberek egyre kevésbé bíznak a kormányban, a regnáló hatalomban. Valljuk be, nem ok nélkül!

menőmano 2011.09.27. 23:32:08

@ökörpöröly:
Csak nem azt akarod tudatni, hogy......
Na mindegy. Elgondolkodtattál. komolyan.
:)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2011.09.27. 23:35:03

@szgy: na persze akkor fiatalos lenne meg pojénos

szgy 2011.09.27. 23:42:31

@ökörpöröly: ezt egy külföldi újság írta, és egy árva szó sincs benne a lakosság bizalmáról, csak egy rövid utalás 10 évvel ezelőttre. fikázzák a kormányt, Orbánt, az alkotmányt, stb.

ökörpöröly 2011.09.27. 23:46:05

@szgy: Bocsánat, de Orbánnal, a kormánnyal és a tákolmánnyal nem is lehet mást csinálni. Az más kérdés, hogy hülye módon fikkantják. :)

ökörpöröly 2011.09.27. 23:47:10

Jó éjt mindenkinek! A mai napi "ius murmurandi" letudva részemről. :)

l0lcopter 2011.09.27. 23:57:09

lol, számomra csak az a kérdés, hogy van-e olyan téma, amiből nem tudsz olyan történetet kerekíteni, ami ne mosdatná a fideszt? :D

Pszt! 2011.09.28. 00:13:10

De minek a népszavazás? Minden ott van a Kubatov-listákon.

Rwindx 2011.09.28. 00:26:45

@Táskás Tóni:
"Mi" hazudunk :D
Kampányolnak? Igen. Van rá bizonyíték? Több független forrás állítását vehetjük annak.
Szórólapozás az kampányolás? Igen. Van bizonyítékod az ellenkezőjére? Nincs.
Többet ér az állításod mint egy másik kommentelőé? Lófaszt.

Én leszarom mit csinál a mazsihisz, pont mint amennyire a katolikus egyház tevékenységét. De az olyan hülyéket mint te, akik a saját anyjuknak is hazudnának egy marék rizsért, akkor is ha az ellenkezője a szemük előtt történik, azokat mélyen megvetem. Már elég régen bohóccá degradáltad magadat. Lassan nicket kellene váltanod. :)

trollface 2011.09.28. 06:51:30

és milyen büntetésre számíthat az, aki nem vesz részt a számlálásban, vagy nem válaszol a kérdésekre? ezt még nem nagyon hallottam sehol, csak azt, hogy így kötelező meg úgy kötelező...

csoko20 2011.09.28. 07:27:49

A vallási hovatartozást illetően a számlálást nem a templomokban kellene végezni???
Mert otthon a fotelben egy év jogi egyetem után mondhatnám én is hogy ügyvéd vagyok....

ezt is leszarom 2011.09.28. 07:44:53

JOGIDOKI SEGÍT NEKTEK...
nem értem a problémát....alapvetően a népszámlálás a lakcímektől indul.és azok alapján megy ki az azonosító, a számlálóbiztos és az alapján kötelező a válaszadás.
MIT JELENT EZ???
1.ha nincs ingatlantulajdonod és bejelentett lakcímed nagyot szarj az egészre...
2. ha albérletben laksz vagy koliban..stb és nincs állandó lakcímed, lakásod akkor is.
3.viszont ha van lakástulajdonod és/vagy bevagy jelentkezve hogyha nem akarsz esetleges bírságot vagy kavarást akkor a LAKÁSKÉRDŐÍVET TÖLTSD KI!!!abban amúgy semmi olyan nincs amit ne találnának meg pl. a földhivatalban vagy az önkormányzatnál...ha eddig nem éltek vissza vele ezután sem fognak.ráadásul azok jogilag hivatalos adatok és felhasználhatóak voltak eddig is.
4.ha nincs kapcsolatod semmivel magyarországon (pl. nincs munkaviszonyod, nem kapsz segélyt, gyest stb, nincs bejelentett lakcímed..ésígytovább) akkor írd be simán hogy külföldön élsz és kész....máris nem kell kitöltened semmi mást.

5.ha viszont be vagy jelentve és adatok mennek rólad valahonnan bármely hivatalhoz (teszemazt az adóhivatalhoz megy ugye ha van munkaviszonyod vagy vállalkozó vagy....vagy ha egyéb pl. diák, nyugdíjas, de akkor is ha beteg akkor pl. a tb-hez..stb ha munkanélküli, segélyes..stb akkor meg a munkaügyi központba..stb, stb), tehát ha igazolható hogy magyarországon élsz akkor az orbáni személyi kartotékot KI KELL SAJNOS TÖLTENI.
ugyanakkor elvileg írhatsz bármilyen többé kevésbé reális hülyeségeket belátásod és a nem megválaszolni akart kérdések szerint...ha aztán kérdőre vonnának ami nem túl valószínű(ILYENKOR AZONNAL INDULHAT 2-3 PER!!!) akkor mondhatod azt hogy részeg voltál..stb.

DE A LEGFONTOSABB! BÍRSÁGOT CSAKIS AZ ADATSZOLGÁLTATÁS ELMULASZTÁSÁÉRT KAPHAT BÁRKI!!!(magyarul legalább a lakáskérdőívet válaszold meg)... ENNYI. a törvény alapján ha hülyeségeket írsz az a te személyes szabadságod, nem büntethető...főleg ha ugye analfabéta, iskolázatlan, részeg..stb vagy éppen :)))

Joaquin 2011.09.28. 07:52:10

Hát igen, nagy nevű lapok is írhatnak eget verő marhaságokat, ezt például az arab tavasz alkalmával is bizonyíthatták.

hollario 2011.09.28. 08:56:52

@wmiki: Miért, mennyit szeretnél kapni? Ezerötszáz jó lesz, mint a fidesztől maárcius 15-én?

Táskás Tóni 2011.09.28. 08:57:47

@Rwindx: A pontosítás végett.Kicsijuti konkrétan azt írta, hogy szórólapot kapott a MAZSIHISZ-tól, ugyanolyat, mint amit a katolikus egyház írt. Ha igazat mond, akkor be tudott volna mutatni egy ilyen szórólapot és nem vágja magát kussba. A kampányolásról én is olvastam , tehát eszem ágában sem volt azt tagadni, csak a szórólapot kértem , mert az nem igaz. Erdő Péter nem aktivizálta magát a pedofil papok ügyében ennyire, mint most amikor még több pénz állhat a házhoz. Gusztustalan az egyház és a vezetői és a pedofil és aberrált papjai.
Kicsijuti pedig rögtön a zsidózást kezdte, ismerhető az álnok,hazug bejegyzései alapján. Ha fegyverhordozója vagy, akkor értem, ha hazugságot védsz, bármelyik oldalon az elítélendő.

Táskás Tóni 2011.09.28. 09:01:43

@Rwindx: Ja , és olvasd el mit írt kicsijuti, mielőtt hazugsággal vádolsz. Ha a kezembe kerül ilyen szórólap, akkor megkövetlek benneteket, addig viszont tartom magam ahhoz, hogy hazudott.

abaka 2011.09.28. 09:09:06

@Schindler Pistája: Leszamitva a primitv neonaci stilust, a mondanivalod is megmosolyogtato hulyeseg.

Bar eleg nehez pontos kimutatast talalni az egyhazaknak nyujtott allami tamogatasrol (borzaszto kodosites az egyhazak reszerol), az nagysagrendekkel nagyobb, mint a holocaust-tulelok "karpotlasa" (ezzel egyebkent pontosan mire gondolsz?). Mivel a neonaci nezetek bekajalasa altalaban alacsony intelligenciat feltetelez, gondolom szukseges, hogy ravilagitsak arra, hogy ezt a tamogatast mindenki adojabol fizetik.

kumin 2011.09.28. 09:11:30

Még mindig a bakiról: nem mentség, hogy másnak is ugyanígy becsúszik, de ez a két szó valahogy összekeveredik az agyban, úgy látszik nem csak az enyémben:
modoros.blog.hu/2011/09/27/ezert_bojkottalom_a_nepszavazast

abaka 2011.09.28. 09:24:54

@kumin: Gondolom majd Tibi megcafol ha tevednek, de eros a gyanum, hogy szandekos a dolog. Nezd a jo oldalat: a blogodat eleg ismert, hogy parodiaknal hasznaljak. Ez azert mindenkepp elismeres.

márta)) 2011.09.28. 10:47:32

Ez itt a reklám helye (is) ???
:))

AczélGyuribácsi 2011.09.28. 10:50:05

Picit trollkodom, de a poszt nem a Le Monde faszságáról és a fizetett bér-sajtó ál-prűdségéről szól?
Mert itt szépen egymásnak estek a tanult emberkék - belpolitikailag...
Én inkább lennék kíváncsi arra, hogy a külföldi sajtót - már sokadszorra - vajon ki fizeti az országunk lejáratása céljából?
A romadolgok idején legalább tudtam, hogy Mohácsi Viktória jelentgeti fel szülőországát és a szdsz-es srácok tettek pénzt a New York Times szerkesztőjének asztalára.
De hogy ki találta ki, hogy ez a reklám "ilyen-meg olyan"?

AczélGyuribácsi 2011.09.28. 10:50:56

A zsidózásról nem beszélek, az már megszokott...

márta)) 2011.09.28. 10:56:39

Az egészségügyi intézményekről is szavaz a Fővárosi Közgyűlés"

A testület levette a napirendről Kaltenbach Jenőnek, az LMP fővárosi frakcióvezetőjének helyi népszavazás elrendelésére vonatkozó, a főpolgármester és a közgyűlési képviselők választásának módjáról szóló javaslatát,"

ismét visszavonták az önálló Szent Margit Kórház létrehozásáról szóló indítványt."

www.mno.hu/portal/812676#

Szavaznak többek között az önkormányzati kezelésben lévő egészségügyi intézmények állami tulajdonba adásáról.

Itt egy népszavazási kezdeményezés már kigondolásának pillanatában el lett meszelve.)

:)

2011.09.28. 11:09:40

@kumin:
Tisztelt Kumin úr!

ezmiez?

Nincs téma itthon, vagy túl kényes? Mi az oka ennek a selejtes írásának?

Nameg:

"Ehhez mondjuk nem szokott kelleni elírás,"

Idézet Öntől. Magyar-e vagy? Esetleg hajt az álamfői nyelvvédő iroda megüresedő állásainak egyikére?

2011.09.28. 11:15:21

@AczélGyuribácsi:" Én inkább lennék kíváncsi arra, hogy a külföldi sajtót - már sokadszorra - vajon ki fizeti az országunk lejáratása céljából?"

Bocs, ha erről tudomásod van, tárd nyilvánosság elé. Csak azt nem értem, hogyha ez igaz,akkor a lényegesen jobb kommunikációs rutinnal és nagyobb összeggek felett rendelkező FIDESZ miért nem tudja megcáfolni? Talán ,mert van benne valami?

Bár igaz, szart kavarni mindig könnyebb, mint az igazat bizonygatni.
Volt erre példa, mikor fideszék rohangáltak Brüsszelbe.

márta)) 2011.09.28. 11:18:51

"A fővárosi MSZP szerint a szerdai nap "fekete szerdaként" fog bevonulni a Fővárosi Közgyűlés történetébe, a párt szerint a zsákmányszerzés és a káosz a jellemző az ülés napirendjére."

hvg.hu/itthon/20110928_mszp_fovarosi_kozgyules#rss

***
"A Jobbik nem támogatja a fővárosi kórházak állami kézbe adását
A Jobbik fővárosi szervezete szerint a kórházak állami kézbe adása „ugrás a sötétbe”, s a javaslatról annak jelenlegi formájában nem tudnak döntést hozni."

www.medicalonline.hu/cikk/a_jobbik_nem_tamogatja_a_fovarosi_korhazak_allami_kezbe_adasa

"160 helyett elég lenne 45 kórház Magyarországon."
www.medicalonline.hu/eu_gazdasag/cikk/160_helyett_eleg_lenne_45_korhaz_magyarorszagon

Én ezt nagyon furcsának találom, mivel egyes (halasztható)?? műtéteknél már most is nagyon hosszú a várakozási idő) A beteg állapota addig csak súlyosabbá válik, aminek (úgy gondolom) a kezelése többlet költséget jelent.
Az egészségügy helyzete kormányokon átívelő probléma.
Tudjuk.
****
"Ugrás a sötétbe". :) Matolcsy-féle gazdaságpolitika?? (is)
Igaz a Matolcsy itt már látta a fényt a gazdasági növekedés tekintetében (korábban). A társadalom egy hatalmas csoportja egészen mást tapasztal, nem látja)
?
:))

Táskás Tóni 2011.09.28. 11:27:16

@Könnyen elkaptuk, uram!: Bizony-bizony. A fideszék nevében Szájer még azt is kérte Brüsszelben, hogy az olyan országok, mint Mo, ne kapjanak EU-s támogatást, mert szerintük adatokat hamisítottak. Ez ám a kokárdás "hazafiság"

2011.09.28. 11:32:58

@tothh:
Kedves Tothh!
De! Nagyon gáz, hogy az egyházak kampányolnak. Tudod, ha befolyásolnak egy felmérést, akkor a végeredmény hamis.
Igen, lehet akár negatív hatása is.

A video üzenete meg az, hogy a budapesti kurvák annyira elfoglaltak, hogy nem érnek rá kitölteni a népszámlálási ívet?

Szar. Szerintem. Ahogy elnézem, nem vagyok egyedül. Minden pártpreferencia nélkül mondhatom, sokkal többet vártam a FIDESZ-től. Ellenzékben sokkal jobb volt a kommunikációja.

2011.09.28. 11:33:53

@Táskás Tóni: No ugye? És feltétlen őszinteség!

márta)) 2011.09.28. 11:35:10

Országos népszavazások Magyarországon"

karpatinfo.net/kulfold/2008/01/23/orszagos-nepszavazasok-magyarorszagon

*****

A 2008. március 9-én megtartandó népszavazáson szereplő három kérdés:

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-jétől ne kelljen kórházi napidíjat fizetni?"

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a háziorvosi ellátásért, fogászati ellátásért és a járóbeteg-szakellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-jétől ne kelljen vizitdíjat fizetni?"

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak ne kelljen képzési hozzájárulást fizetniük?"
****

Bocsánat! nekem ez arról jutott eszembe, hogy ma reggel újra előtérbe) került a népszavazás (vagy népszámlálás) :))

A fenti, bemásolt cikkhez kapcsolva) Talán? ha nem lettek volna reformnak szánt lépések népszavazáson elmeszeltetve, az egészségügynek jelentős bevételi forrást jelentettek volna. Hiszen a társadalom többsége tudomásul vette, hogy valamilyen formában támogatni kell az egészségügyi ellátást.
Nagy hiba volt, hiszen az egészségügyi ellátó rendszer minden formában az összeomlás állapotában van.
No de ez csak egy szürke vélemény)
:)

2011.09.28. 11:36:26

@márta)): Valaki elmaagyarázhatná már Matolcsynak, hogy ez nem alagút, barlang!

2011.09.28. 11:45:02

@ezt is leszarom: Érzek némi ellentmondást: kijön a számlálóbiztos. Senkit nem talál otthon, mert mondjuk külföldön dolgozik. Mi történik?

Az illető külföldön dolgozik, a lakását eladta, de ki még nem jelentkezett.

A lakás a bank tulajdonában van, de ki még nem jelentkezett.

Nyaral a bahamákon egy hónapig.

2011.09.28. 11:48:11

@Schindler Pistája: "Manapság már eldönthetem, hogy támogatom-e bármelyik egyházat."

Nem, nem te döntöttél. Nem tűnt fel?

márta)) 2011.09.28. 11:49:14

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Varga: Semmi sem tökéletes, amit ember alkot"

index.hu/gazdasag/magyar/2011/06/27/varga_semmi_sem_tokeletes_amit_ember_alkot/?r
***
Lázár J. "Nincs nálunk a bölcsek köve, aki tud jobbat álljon vele elő"

:))))))

márta)) 2011.09.28. 12:00:16

@wmiki:

Érdekes kommentek, az MSZP mennyit fizet?"

Elárulok Neked egy hatalmas) titkot!
Ezért a kommentért sem a Fidesz, sem az MSZP. egy lyukas garast nem fizetne.

:)))))

2011.09.28. 12:05:16

@márta)):" A nepszamlalas.hu-n folyamatosan pörög a felirat, hogy „a válaszadó neve és válaszai soha nem köthetők össze.” "

Ellenoldalként megemlíteném, hogy azzal fenyeget, hogy a válaszadás elmulasztása esetén büntethető vagy! Hogyan? Hogy dolgozzák fel?

Hiszen az, hogy megjelent a biztos, nem jelenti, hogy valós adatokat adtam meg, vagy egyáltalán adtam meg adatot! Ha válaszolnom kell, és a biztos regisztrálhatja a válaszadás megtagadását, akkor meg ugye máris kétséges a névtelenség.

2011.09.28. 12:19:28

@márta)): "Lázár J. "Nincs nálunk a bölcsek köve, aki tud jobbat álljon vele elő"

Hát ezt látjuk.
Bár elég volna némi tisztesség is, kedves Lázár úrtól.

Politikusainknak sikerült meghatározni az abszolút nullát a demokráciában. Mostmár el kéne indulni felfelé.

2011.09.28. 12:22:35

@márta)):
Hát nem egészen. Kumin a fidesz politikájáról írt, hogy zsákutca.
Én Matolcsy vaksi ámokfutására utaltam.

Bár mindkettő igaz.

márta)) 2011.09.28. 12:28:53

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Jó a kérdés. A válaszom egyszerű: Nem tudom.
Illetve, ha akarom nagyon is tudom, de azt meg nem írom ide.
Bocsánat.
:))))

márta)) 2011.09.28. 12:30:20

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ne szaladjunk annyira előre"! Még egyelőre lefelé megyünk.
:)

márta)) 2011.09.28. 12:36:49

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Teljesen mindegy minek nevezzük. Aki egy kicsit is foglalkozik a napi politikával,) nem beszélve arról, hogy a hatásait érzi, tapasztalja,) az a társadalmi csoport, aki szépen halad lefelé az életminőségében, - a megszoritások hatására - tudja, hogy ez a gazdaságpolitika nem hozta meg a várt eredményt, sőt.......megbukott.
ennyi.
:)

Táskás Tóni 2011.09.28. 12:39:33

@márta)): Na és ha előállnak, sorra elutasítanak minden ellenzéki javaslatot. Kivéve a Jobbikét, abból nagyon szeretnek csipegetni, nemhiába egy tőről fakadnak.

Táskás Tóni 2011.09.28. 12:41:24

@Könnyen elkaptuk, uram!: Mikor zsákutcázta le Kumin a fidesz politikáját? Ilyenre nem emlékszem.

márta)) 2011.09.28. 12:49:02

@Táskás Tóni:
Na Igen! Egyébként a Vona G. (is) jól tudja forgatni a lapokat.
:)

márta)) 2011.09.28. 12:53:16

@Táskás Tóni:
Észrevettem én is (zsákutca) de a lényegen nem változtat, illetve az én véleményemen nem. Biztosan szórakozik egy kicsit.
De nem probléma.
:)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.09.28. 12:54:41

szerintem igenis fontos kitölteni a vallás mezőt. ha meg vagy keresztelve akkor pláne, függetlenül attól hogy 20 éve nem voltál templomba.

aki a vallás kitöltése ellen lázad, az általában valamilyen értelmesebb vallásnak a tagja. de aki valami fos szar kizsákmányoló vallásnak a tagja az hótzicher hogy behúzza azt az x-et.

az nekünk miért lesz jó ha kijön, hogy van 10000 jedi, 500000 higgyülis, 23567 sátánista, 4233 sci, meg 13 római katolikus? a nagy szart lesz jó.

menőmano 2011.09.28. 13:10:55

Akkor most ez a népszámlálás népszavazás arról, hogy katolikus vallású ország legyünk e vagy sem?
Totálisan úgy gondolom.
oszt.kész.
:))

menőmano 2011.09.28. 13:14:55

GKI: zsákutcába kerülhet az ország"

A magyar gazdaság helyzete ma rosszabb, mint a kormányváltáskor volt, nem jók az irányok, zsákutcába kerülhet az ország - fejtette ki Vértes András, a GKI Zrt. elnöke.
A gazdaságkutató intézet rontotta GDP előrejelzését, az idén csak 1,5 százalékos gazdasági bővüléssel számol, jövőre pedig a GDP 1 százalékos csökkenését prognosztizálja"

Hm. akkor még nem vagyunk ott??? Pedig én már totálisan úgy gondolom, hogy ott vagyunk.
:))

hollario 2011.09.28. 13:30:22

@Hurrá Torpedó: De ha " aki valami fos szar kizsákmányoló vallásnak a tagja az hótzicher hogy behúzza azt az x-et", akkor sokkal több római katolikus lesz, mint 13.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.09.28. 13:45:41

@hollario:

lehet. én rohadtul nem tartanám fontosnak behúzni. te sem tartod. a nyugdíjas néni annak tartja. oké legyen: lesz 750000 rk. de akkor is ott lesz 500000 andrásiszta.

de akkor is rohadt fals érték. kijön az, hogy no lám milyen sok jedi hívő van, húha támogatnunk kell a jedi egyházat is, adjunk nekik állami támogatást gyorsan, bevesszük a történelmi egyházak közé... újabb milliárdok mennek ki az államtól fasságokra... ami a fals bevalláson alapul

ökörpöröly 2011.09.28. 13:48:51

@Schindler Pistája: Ebben nagyban tévedsz, a 2011-es költségvetésben 100 milliárd feletti állami támogatást kapnak az adóforintjainkból az egyházak, ennek 80%-át a Kaotikus Egyház kapja.
A másik két dolog elítélésében egyetértek veled, én se támogatom a holocasut-üzletet és a nyakló nélküli segélyezést.

ökörpöröly 2011.09.28. 14:15:01

@menőmano: A Kumin-féléknek ez nem probléma, elég pénzt kiszednek ebből a kurzusból is. Legfeljebb később váltanak. A Kumin-félék régen kommunista káderek voltak. "Hittek" jó pénzért, kiváltságokért a kommunizmusban és a szocializmusban. Nappal "dolgoztak" a Béketábor Alanyainak Szocialista Direktóriumában, esténként pedig propagandacikkeket írtak a helyi pártlapba. Nem érdekelte őket, hogy ukrán parasztok hullái rohadnak az út mellett, nem érdekelte őket a milliónyi deportált sorsa. Ők a "pragmatikusak", akik "hisznek" a nekik kiváltságokat, pénzt, hatalmat juttató rendszerben, a társadalom nyomorát pedig szükséges szenvedésnek tartják. Ez a "hit" általában egészen addig tart, amíg nem bántják őket, meg amíg jut bőségesen konc a társadalom által termelt "húsosfazékból".
A Kumin-féle "álértelmiségi" csőcseléknek hatalmas szerepe van a társadalom totális leépülésében, a gazdasági helyzet kialakulásában. Félreértés ne essék, Kumin-félék nem csak az áljobbaldalon vannak, szerepelnek ők liberálisként, baloldaliként, sőt, gyakran váltanak oldalt a húsosfazék, illetve az onnan kapható konc mértéke szerint. Sztálinistákból lehetnek kádáristák, kádáristákból szociáldemokraták, szociáldemokratákból liberálisok, liberálisokból konzervatívak. A Kumin-féle férgeknek a pénz és a hatalom a hívószó. Nézzük csak meg a nagy "jobboldaliakat". Bayer Zsolt nem is olyan régen, még jó pénzért a Népszabadságban bérrettegett a jobboldal előtörése miatt, most a fő "jobboldali" megmondóember. Bencsik István a Kádár-érában a Népszabadság politikai rovatának volt a munkatársa, a "Munkásőr" nevezetű újság főszerkesztője, aki annyira kommunista akart lenni, hogy még feleséget is a Szovjetunióból választott. Kumin barátja, Stumpf István felesége Horváth kommunista belügyminiszter lánya, Pistike kommunista ifjútitánként a Hazafias Népfront egyik utolsó alelnöke, az MSZMP KB Társadalomtudományi Intézetének tudományos munkatársa - itt dolgozott a rákosista hóhérfattyú Kövér László is-. Kerényi is jó elvtárs volt, kapott fegyvert, paripát, villát, pénzt, hatalmat, MSZMP-tagként neki jutott a tisztség, hogy rendezze a kommunista propagandarendezvényeket itthon és Moszkvában is. Kun Miklós fanatikus kommunista volt, még a 80-as évek közepén is személyesen jelentette fel Kádárnál azt a történészt, aki szerinte nem kellő tisztelettel és dicsőítéssel írt nagyapjáról, Kun Béláról. Most ez a fazon a "jobboldal" főtörténésze, Kossuth-díjat kapott az Orbán-kurzustól. Sorolhatnám még bőven a Kumin-féle áljobboldali férgeket. Ez a hatalmi elit mögé felsorakozott csőcselék nagyban hozzájárult és hozzájárul az ország tönkretételéhez. Nekem ez fáj igazán, mert én szeretnék egy valódi, "modern konzervatív" oldal vezette országban élni, de ez sajnos Magyarországon lehetetlen, sokáig lehetetlen is lesz. Tehetetlenek vagyunk, a jól fizetett Kumin-féle csőcselék mindig is ki fogja szolgálni az áljobboldalt, ezzel hozzájárulva ahhoz, hogy itt ne alakulhasson ki normális jobboldal.

menőmano 2011.09.28. 15:20:38

@ökörpöröly:
Nagyon jó kis anyagot (tananyagot) írtál.:)
Egy kicsit keményen" fogalmaztál. De a Kumint ne nevezd már nagyon kérlek) csőcseléknek, hiszen Ő még fiatal, a politikai folyamatok egy/nagy részének" nem is volt közvetlenül részese. Sok-sok mindent, Ő is az irott anyagokból ismer.

ökörpöröly 2011.09.28. 16:13:43

@menőmano: Kumin jól ismeri az áljobboldalt, a pénzszivattyúkat, a Mr. 10-20%-okat, a nemzeti vagyon elrablásának technikáit, a szerecsenmosdatásokat, a hatalmi vágy miatt meg nem tett, az országnak hatalmas károkat okozó lépéseket. Fiatal, de része és kegyeltje a tolvajok rendszerének. Pontosan tudja, hogy hol áll, ismeri a rendszer mocskát, mégis kiszolgálja pénzért, pozícióért. Talán még azt hazudja magának, hogy ő csak pragmatikus, aki él a lehetőséggel, mert ha ő nem, akkor más lép a húsosfazékhoz. Kumin egy ingyenélő, aki közvetlenül vagy áttételesen az adóforintjaikat szívja le, miközben semmi hasznosat nem tesz az országért, csak pártutasítás és pártelvárás alapján "dolgozgat". Ezt a Kumin-féle szemetet minden silány rendszer kitermeli. Ha egyszer meg tudnánk ezektől szabadulni, akkor mindjárt jobb lenne a "légkör" az országban. Én nem tartom többre, mint akármelyik olcsójános kommunista propagandistát. Nem kell félteni, nem kell sajnálni, bőven jut neki a húsosfazékból konc, a pofáján pedig olyan vastag a bőr, hogy 1000 ilyen iromány se karcolná meg.

menőmano 2011.09.28. 18:23:08

@ökörpöröly:
Te most leírtad a véleményed) én elolvastam, nem fogok rá reagálni.
Csak annyit, sokan vannak akikről vélt- és valós dolgokat lehetne írogatni.
??

2011.09.29. 08:42:07

@ökörpöröly:
vétkesek közt cinkos, aki néma?
Respekt.

Az, hogy valaki fiatal, még nem mentség, szerintem se.

hegyilány 2011.09.29. 09:21:48

Nem is értem?! Mi a probléma.
Nem kötelező kitölteni a vallási,- nemzetiségi hovatartozást.
Aki meg vallásos, annak egyébként is illik bevállalni.
Nincs ebben semmi különös, a népszámlálásban sem.
:))

menőmano 2011.09.29. 09:28:12

Akkor most mi?van!?? sokan vannak/voltak már a "húsosfazék" körül, a bőr is vastag sokaknak a p**ján.?
Minden kormánynak megvannak a saját emberei??
Egyébként, hol irtam, hogy sajnálok valakit. Nem sajnálok senkit, és semmit.
oszt.kész.
:(

márta)) 2011.09.29. 11:37:42

Népszámlálás előtt: az erdélyi kampány hajrája"

Minden készen áll a népszámlálásra, és javában folyik a kampány Erdélyben.
Minden számlálóbiztosnál lesz magyar nyelvű kérdőív, ám bizonyos adatokhoz a szomszédok révén is hozzájuthatnak a kérdezők.
Közben a pártok külön veselkedtek neki, hogy tájékoztassanak illetve meggyőzzék a magyarokat: vállalják fel identitásukat."

kitekinto.hu/karpat-medence/2011/09/29/nepszamlalas_eltt_az_erdelyi_kampany_hajraja

a nemzetiségre, anyanyelvre, felekezeti hovatartozásra vonatkozó kérdőív-mezőket a biztos az illető polgár hiányában kizárólag a közvetlen hozzátartozók útmutatása alapján töltheti ki.
Mint ahogy eddig is volt, nyilván most is lesz egy bizonyos számú állampolgár, akiknek identitásvállalásával összefüggő adatai ismeretlenek maradnak"

:)

GGG77 2011.09.29. 14:15:22

@Frady Endre: Az ominózus szórólap nálam tegnap landolt. Semmiről nem szól az egész, csak arról, hogy a történelmi egyházak lóvéhoz jussanak.

hegyilany 2011.10.13. 16:59:41

@hegyilány: Eh, egy hasonmás. Amúgy egyetértünk.

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása