Na, futás!

2011.04.02. 15:21 kumin

Sokféle módja van a közterületek radikális birtokbavételének. Lehet demonstráló sokasággal menetelni valamelyik szép sugárúton, lehet kritikus tömegű kerékpárral kiszorítani az autókat a körútról. A tüntetéseket megfigyelőként még ifjabb koromban többször kipróbáltam. Vicces volt, meg nagyon tanulságos is, de komolyan valahogy nem tudnám csinálni. A Critical Mass jó buli, csak épp bringázni nem nagyon lehetett közben. Ami viszont tisztán rendben van, és nem tudnék semmiféle kifogást találni benne, az az utcai hosszú távú futóverseny. Ja, talán egy kifogás mégis akadhat: futni kell hozzá.


A futással különös viszonyban állok. Duci és kizárólag vízben sportolni képes kisgyerek voltam. A tornaórai futástól is mély depresszióba estem. Az pedig, hogy magamtól futkossak, még véletlenül sem jutott eszembe. Egyedfejlődésem lényegében az evolúciót modellezte, serdülő tinédzserként lassan kimerészkedtem a szárazföldre, ahol először a kerékpárt kedveltem meg, ami jót is tett a kondimnak. Nagy és összetett kapcsolatba kerültem a bringázással, ennek még ma is vannak meglepő nyomai, például én szerkesztem a hegyikerekpar.lap.hu-t. Amíg bőven volt időm, addig két keréken töltöttem a szabadidőm jelentős részét.


Jó néhány éve azután tovább változtam. Elkezdtem felegyenesedni, és a futás kiszorítani a kerékpárt. Megfigyeltem magamon, hogy egyre kevésbé van türelmem, kedvem és időm a bicajt elővenni a tárolóból, megnézegetni, felpumpálni, beállítgatni, stb. A futáshoz alapvetően két jó cipőre volt szükség, azután nyomás. Az elhatározástól az aktív mozgásig öt perc elég lehet. Ez a tulajdonság az idő múlásával egyre inkább felértékelődött, kb. a megmaradt szabadidőm hosszával fordítottan arányosan. Tetézte még a dolgokat, hogy az egyetemi edzőteremben volt futógép, így télen is edzésben tudtam magam tartani, miközben a szobabicikli valahogy sosem vonzott (ma ez egy kicsit másképp van a spinning miatt, de erről inkább egy külön posztban), így a bringát tavasszal mindig közel nulláról kellett újrakezdeni.


Két dolog történt, ami még közelebb vitt a futáshoz. Egyrészt rájöttem, hogy bármennyire is egyszerű dolognak tűnik, ehhez a sporthoz is ésszel és némi anyagi áldozattal kell felszerelést venni. Így lett az idők folyamán termo ruhám, amivel már a legnagyobb mínuszokban is futhattam, ezzel egyúttal elfelejthettem a futógépet, amit nem bánok, mert eléggé unalmas dolog volt azzal edzeni. Vásároltam futóórát is, amellyel az ebookról szóló posztomban már emlegetett kütyümániát is ki tudtam elégíteni, meg a mindenféle összesítő funkciókkal még motiválni is magam, hogy a kitűzött heti-havi mennyiség meglegyen.


A másik dolog jelenlegi kollégám, Giró-Szász András nevéhez kötődik, aki 2003-ban, közvetlenül a nagy késő-nyári budapesti félmaraton előtt lebetegedett, és ezért felajánlotta nekem a nevezését. Így futottam le életem első ilyen távú versenyét – más nevén. A dolog érdekessége, hogy azóta sem tudom olyan jó idővel (éppen két órán belül) teljesíteni ezt a távot, de hiába próbálom a futanet.hu archívumából előkeresni, ott Giró-Szász nevén szerepel ez a neki minden bizonnyal kissé gyengécske eredmény. Azóta rákattantam a nagy utcai versenyekre. Tavasszal Vivicittá, ősszel félmaraton – ez a kötelező program. (amúgy ez a poszt apropója is, mármint, hogy jövő vasárnap itt a Vivicittá, és ezzel indul a szezon) Közben persze, ha bejön még valami, azt is szívesen fogyasztom. Voltam már prágai félmaratonon is, nagy kaland volt, jó lenne még Bécsbe is elmenni.


A lényeg: félmaratonig vagyok hitelesítve, addig bírom a versenyt. Ha ennél többet szeretnék, akkor az edzést is komolyabban kéne vennem. Az pedig már életmódváltással járna, de megígérhetem, ha munkanélkülivé válok, megduplázom a heti edzésmennyiséget, hátha akkor elérhetővé válik a maraton is. Nem árt persze vigyázni, főleg némi túlsúly esetén. Az elmúlt évben egy komolyabb sérülés miatt több mint fél évig nem futhattam, így most különösen értékelem, hogy újra róhatom a köröket a Margitszigeten.


A nagyvárosi futóversenyeket persze nem mindenki szereti. Le kell hozzá zárni az utakat, okozhat némi dugót, bár hétvégenként ez többnyire nem szokott drámai lenni. Nem tudom, hogy az új budapesti vezetés hogy van az ilyen sporteseményekkel, de innen üzenem nekik: engedjék el a fülük mellett a hőbörgők hangját. Az ilyen versenyek a várost gazdagítják. Polgárai egészségesebbek lesznek – nem attól egy-két órától, hanem sokkal inkább a motivációtól, amely az egész éves felkészülést hajtja. A maraton-turizmus is fontos tényező, egyre többen csak a versenyek miatt utaznak egy-egy városba, ez is jól jöhet Budapestnek. Nekem talán a közterület-birtokbavétel szokatlan módja a legkedvesebb az egészben. Hogyan lenne máskor módom nagy csendben, csak a cipőtalpak halk surrogása közepette az Andrássy út vagy Lánchíd közepén futni? Soha máskor nem látom így a várost. Azt hiszem, ilyenkor érthető meg leginkább, és ez a megértés pedig szeretetet eredményez. Az pedig sosem baj, ha Budapestet egy kicsit jobban szeretik a polgárai. Már csak ezért is érdemes hagyni, hogy a legfontosabb utcáin, terein, hídjain időnként pár órára szabadon futkossanak.
 

Címkék: budapest futás félmaraton vivicittá

46 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr232793833

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Népek Tavasza, azaz 30 km futva a Bükkben 2011.04.02. 18:11:00

Nem volt sok időm készülni a március idusán rendezett Népek Tavasza 30 km-es szakaszára. Mivel nálunk nincsenek hegyek, ezért a lábaimat csak guggolással tudtam némileg felkészíteni a rájuk váró feladatra. A szinttérképet megtaláltam a neten, kinyomtat...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.04.02. 16:23:25

Ez a "kozterulet-foglalosdi" erdekes megkozelites, de tetszik! Remelem, senki nem akarja bantani az utcai futoversenyeket! :)

csg67 2011.04.02. 17:09:30

"Hogyan lenne máskor módom nagy csendben, csak a cipőtalpak halk surrogása közepette az Andrássy út vagy Lánchíd közepén futni? Soha máskor nem látom így a várost. Azt hiszem, ilyenkor érthető meg leginkább, és ez a megértés pedig szeretetet eredményez."
Ennek mintájára lehetne évente egyszer sétálóutcákban gyorsulási futamokat, a parkokban különböző motoros terepversenyeket rendezni, mert így még több arcát mutatná meg a város és egyéb rejtett dimenziók is megnyílhatnának. Gondolom a viszonosság elve alapján ez ellen senki sem emelne kifogást.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.04.02. 17:20:21

Én is mostanság hajlok afelé, hogy a biciklizésnél a futás jobban vonz. Engem az motivál erre, hogy a biciklivel nagyobb távokat kell megtenni, hogy hasonló lefáradást tapasztaljak, mint a futásnál, ezért az idő tekintetében praktikusabb a futás, mert kevesebb idő ráfordításával ugyanannyit vagy többet mozoghatok vele, mint biciklivel.

megszűnt 2011.04.02. 17:30:28

Jókor jött ez a buzdítás nekem, mert eléggé leeresztettem. Ennyi egyből eszembe jutott.

A történetem hasonló, a biciklihez fűződő viszonyomban. Biciklivel jártam dolgozni is. Jó volt, mert nem kellett a buszhoz igazodni, pláne amikor délutános műszakba jártam. Amikor körzetet láttam el, időt hozott nekem. (Ma már nem kell elmennem dolgozni, tíz éve itthon vagyok, ami jó, mert magam osztom be az időmet.)

A konditerem itt működik a közelben. Az ellipszis tréneren kívül ritkán használtam mást és akkor vettem egy ilyen gépet magamnak, hogy ne zavarjon az időjárás se. Ma már csak használni kéne, ugyebár. Motiváció kérdése. Mi motiválhatja az embert? Engem az egészség és a jó alak. Hamar felfut öt kiló és azt mérleg nélkül érzem, már muszáj leadni. Borzasztóan hiú vagyok! Az étkezés és a mozgás kettősében hiszek.

Rossz a levegő. Alapvető kifogásom a futás ellen mostanában és maradok a lakásban űzhető sportoknál. Versenyszerűen semmit nem csinálnék.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.04.02. 18:06:21

Ferenc, üdv a klubban! Néha kukkancs át a futo.blog.hu-ra is, klassz kis futóközösség alakult ott ki. Hasznos bejegyzésekkel és kommentekkel.

Kis ember 2011.04.02. 18:33:01

Én minden rendezvénynek örülök és nem bánom, ha lezárják miatta a várost hétvégén. Amúgy is, aki szombat vasárnap siet, az sikeres ember nem lehet. :)

minőségi_troll 2011.04.02. 18:48:57

Na futás

a jó kiadós pesti szmogban:

www.idokep.hu/szmog

fonó 2011.04.02. 19:14:46

Futunk, kütyüzünk, Wittner embertelen keresztényietlen sokkoló parlamenti szövegére nem reagál mert brancseli mondta, vagy mert aki nincs velünk az ellenség és pusztuljon??????????

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.04.02. 19:16:43

Dagadt vagyok, a futastol faj a terdem, es unalmas is. Marad a bringa, de minden tiszteletem a futoke. A BSI Balaton Szupermaratont vegigkisertem/dolgoztam, le a kalappal!
Feri: egyszer ott is talalkozunk? A vegen en akasztom a nyakadba az ermet! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.04.02. 19:59:17

@BGy: szerintem nálunk a hosszútáv blogon se rossz a közösség. ;)

@magpet: a futás nem lehet unalmasabba bringázásnál, lehet közbe beszélgetni, nézelődni, zenét hallgatni. én pont azt nem értem hogy lehet 3-4 órákat tekerni., már eleve annyi időt nehéz szakítani, sajnos néha futásra szánt 1-2 órát is nehéz összehozni. mondjuk túlsúllyal tényleg terheli a térdet, de fokozatos emeléssel el lehet jutni 10 km fölé ami már nem rossz. tesóm jó példa 100+ kilósan 30+ évesen futott két órás félmaratont.

@knausz: a lakásban pont ugyanazt a rossz levegőt szívod pesten, de ki lehet menni margitszigetre, nép és városligetbe, fel a HHH-re, kopaszi-gátra, ott talán jobb eggyel a levegő.

holnap körbefutja 600+ ember a velencei-tavat tíztől, bringával is teljesíthető, közel van, jó a levegő, remek az idő, ingyér van. tóparti-futópartira keressetek rá, ha érdekel vkit.
a szezon igazából ezzel indul! :)

SÜN 2011.04.02. 20:24:06

futkározzatok már a jánoshegyen, nektek is egésségesebb és a fél budapestet se basszátok el vele!

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.04.02. 20:41:30

@rrroka: Ááá, tényleg!!! Én szerényen trackback-eltem is egy posztomat. :)))

@SÜN: te nem a városra gondolsz, inkább a kényelmedre, ugye?

Családfakutató 2011.04.02. 21:00:05

Miért fáj mindenkinek a foga az úttestre?
Érdekes, hogy az autós sosem szeretne a járdán közlekedni. Vagy Ti ezt szeretnétek?...

cynicalbitch 2011.04.02. 21:41:10

ha valakinek a városi futásról, futóversenyekről nem a totális elutasítás jut az eszébe, elsősorban egészségügyi okokból, másodsorban a polgári felelősség miatt, az egyéb aljasságra is képes.

és a szellemi színvonala nem üti meg azt a szintet, ami az önálló cselekvőképesség hivatalos elismeréséhez szükséges.

cynicalbitch 2011.04.02. 21:43:04

@Családfakutató: futkározzatok nyugodtan a belvárosban, a felfokozott tüdőműködés révén a káros anyagok nagyobb tömegben és gyorsabban épülnek be abba a sportos szervezetetekbe.

tulajdonképpen mi vagyunk a hülyék, hogy megpróbálunk védeni benneteket.

megszűnt 2011.04.03. 12:00:18

@rrroka:
"a lakásban pont ugyanazt a rossz levegőt szívod"

Tudom. Évek óta levegőtisztító berendezés van a lakásban. Tegnap Csókakőn voltunk. Az egy olyan hely, ahol lehetne minőségi futás és emberhez méltó lét. Még ugyanennyire szeretem a Tatai tó környékét.

Futás helyett a zsírégető kocogást részesítem előnyben. Nem kell hozzá óra, csak egy partner. Amíg tudsz hozzá szólni, addig vagy zsírégető funkcióban.

@magpet:
"Dagadt vagyok, a futastol faj a terdem, es unalmas is"

Akkor megoldás lehet az ellipszis tréner és a sok kirándulás. A helyes táplálkozás (ma brokkolis ételt készítettem, jöhetsz!). Mert ezek vezetnek el a minőségi élethez. Egy idő után az ember már igényli és egy halom betegséget kilő. Az elhízás szinte minden probléma táptalaja.

@lüke:
Szeretek szaunázni. Heti rendszerességgel megyek. Most gondold el: emberek szaunáznak, fellazítják, ami a tüdejükön lerakódott mittudomén a korom vagy ami és AKKOR képesek a szauna udvarán rágyújtani. Na ez olyan, mint autók között futni. Remélem, nem mondok itt badarságokat!:)

megszűnt 2011.04.03. 18:38:39

@lüke:
Alan Sillitoe. Néztem róla egy másik képet. Hosszú szivarral a szájában. Megmondom, miért szeretek fórumozni. Teljesen autodidakta vagyok (az angol a kivétel, mert fogadtam tanárt, de nálamléte majnem jelképes:), szóval adtad ezt a linket és azonnal megnéztem és nem szégyen kimondani, de nem olvastam tőle semmit. Fölírtam hát egy cédulára:

Alan Sillitoe: A hosszútávfutó magányossága – és ebből megtudom, milyen a viszonyod a futással no meg az irodalommal.:)

Foglalkozom a gondolattal, hogy ma elmegyek fél órát kocogni. Minden fejben dől el.

lüke 2011.04.03. 19:36:55

@knausz:
kivéve én:) a fáradtságtól,
régi kultfilm és regény,nekem a Saturday... jobban tetszett( John Lennonra emlékeztetett,lehet ezért)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.04.04. 05:17:07

@knausz: a beszélgetős futásokról nekünk nem kell mesélni.

@cynicalbitch: szerintem semmivel sem jut több károsanyag a tüdőbe, ha vki fut ebben a rohadék szmogban, de nem vagyok orvos, lehet h mégis. de nem is eza lényeg, enneka szmognak nem is kéne lennie egyáltalán, se futónak, se autósnak, se senkinek!

@SÜN: ha kimenne egy futóverseny mennyiségű ember a Jánoshegyre, akkor annak nem jó vége lenne, fel lennél pl háborodva, hogy az 5-10 ezer ember meg a kísérők össze-vissza erodálják a környezet.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.04.04. 08:20:03

@rrroka: A vérautósokat a futók, bringások, felvonulók mindig felidegesítik. Nekik mindig fontos, halaszthatatlan dolguk van, még hétvégén is. Egyszerűen csak kényelmesek és elméletet is gyártanak ahhoz, miért mennek még a vécére is kocsival. Igazuk csak nekik lehet.
Egyébként klassz gumicsontot dobott Kumin Ferenc. :)))

cynicalbitch 2011.04.04. 09:47:46

@rrroka: "de nem is eza lényeg, enneka szmognak nem is kéne lennie egyáltalán"

meglep, hogy a "világbéke" nincs ott a kommented végén. mióta az emberiség városokban (is) él, mindig is jelen volt a városok környezetszennyezése, ha különböző formákban is.
nem értem, hogy a kőolaj évszázadaiban miért csodálkoznak egyesek, hogy egy városban szmog van.
ki kell költözni az Alföldre egy tanyára, ott nincsen, oszt jó napot - hogy egy klasszikust idézzek.

cynicalbitch 2011.04.04. 09:49:13

@BGy: ha már kitalálta az emberiség azt a rohadt gépjárművet, akkor miért is baj, hogy használja, használjuk?

különben meg elfelejtetted hozzátenni, hogy az autósok miatt is Gyurcsány a hibás.

megszűnt 2011.04.04. 10:01:58

@rrroka:
"a beszélgetős futásokról nekünk nem kell mesélni."

Elhiszem.:) Nagyon jó a blogotok és humoros. Ma ott kuncogtam. Ilyenkor sajnálom, hogy nem vagyok klubtag valahol, egy közösségben, de tudom, hogy én egy magányos harcos vagyok. Világéletemben az voltam, ebből nem lehet kilendíteni.

@lüke:
Akkor elolvasom Alan Sillitoe: Szombat este, vasárnap reggel című munkáját is egy füst alatt.:)

Kérdés: Néhány napon sokkal jobban és gyorsabban futok másoknál. Hogyan tudnám megőrizni a jókedvemet a futással kapcsolatban azokon a napokon, amikor nem tudok a leggyorsabban futni?

Sri Chinmoy: Ha meg szeretnéd tartani a lassú napodon is azt az örömet, amit akkor érzel, amikor jól futsz, csapd be magad. Képzeld el, hogy nem kényszerből futsz tíz perces iramot, hanem te döntöttél így.

Ha azt érzed, hogy rá vagy kényszerítve a lassú futásra, akkor úgy érzed, hogy elvették a szabadságodat, és nem akarsz senkinek a rabszolgája lenni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.04.04. 11:01:40

@cynicalbitch: neked üldözési mániád van? De ha már idekeverted Fletót, elárulom neked, hogy ő is szokott futni. Az egyetlen egy tulajdonsága, amit csípek benne. A többit hagyjuk...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.04.04. 11:09:33

@cynicalbitch: világ és lelkibéke! :) nyugi, ne húzd fel magad, autózz nyugodtan, mi meg futunk nyugodtan. BGy-t meg már deportáltuk is a síkságra! :D

@knausz: pár emberrel érdemes összebarátkozni, mert futások előtt marha jó társaságok szoktak összejönni, legjobb csapat talána futobolondok, őket az index fórumokon találod meg, ők minden elméleti kérdésben is tudnak okosat mondani.

@BGy: én tudom, hogy bejelölted Ferit iwiwien, ne tagad le! :D

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.04.04. 11:10:52

@cynicalbitch: azért ez a hozzáállás tök tetszik hogy "hé gyerek, ne fussá má itt, nem egészséges, nézd csak mekkora szmogot csináltam!" :D

cynicalbitch 2011.04.04. 11:22:38

@rrroka: "mi meg futunk nyugodtan"

fussatok, majd csináltatok nektek pólókat, hogy aszongya "hülye vagyok, városban futok". :-D
félreértés ne essék, sohasem akadályoztam meg, hogy ha valaki szánt szándékkal kárt okozott magában, esetetekben sem fogom.

"azért ez a hozzáállás tök tetszik hogy "hé gyerek, ne fussá má itt, nem egészséges, nézd csak mekkora szmogot csináltam!" :D"

még egyszer: aki a XXI. században meglepődik azon, hogy egy világvárosban szmog van/egészségtelenebb a levegő, mint a hegyekben, az nem is csoda, hogy ha nekiáll futkorászni, mint a bolond.
mint az előbb említettem: fussál nyugodtan, legyél rá büszke, engem nem zavar.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.04.04. 12:01:04

@cynicalbitch: nem lepődünk meg a szmogon. De szerintem nem előírás a szmog egy XXI. századi városban. Elkerülhető lenne. Csak akkor nem a másikra kellene várni, hogy letegye a kocsit.

cynicalbitch 2011.04.04. 12:17:48

@BGy: "Csak akkor nem a másikra kellene várni, hogy letegye a kocsit."

miért kellene lerakni az autót? jó, hogy nem a petróleumlámpa és a lovas kocsi mellett agitálsz.

húúú, hát én meg az újabbnál újabb technikai kütyük előállítása következtében megvalósuló környezetkárosítás miatt aggódom, szóval nem engedném, hogy tíz éven belül bárki lecserélje a mobilját, laptopját, tévéjét, satsatasat.

ez a színvonalú "gondolkodás" szerinted vezet valahova?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.04.04. 12:34:20

@cynicalbitch: ha nem zavar, akkor ne is fölényeskedj. próbáltam barátságos lenni, te meg lekezelsz.

cynicalbitch 2011.04.04. 12:39:21

@rrroka: mondjuk megsértődni sem kellene minden sz*ron, de mindegy.

viszont van egy hatásos módszer az ilyenek elkerülésére: felnőtt emberként nem kell gyerekesen viselkedni, pl. gyermeki módon büszkének lenni arra, hogy ésszerűtlen dolgot csinálunk, és akkor könnyebb elkerülni azt, hogy normálisan gondolkodó emberek figyelmeztessenek, mi meg azt a gyermeki lelkünkkel kioktatásnak vagy lekezelésnek vegyük.

kábé ennyi. és ez független attól, hogy ez most éppen a városi futás kapcsán került elő.

megszűnt 2011.04.04. 13:28:24

@rrroka: @cynicalbitch:
Blogtársak! Én támogatom, hogy hétvégén az egyik napon legalább, ne lehessen autóval közlekedni VAGY havi szinten lenne egy Füstmentes Nap.

Volt ilyen Füstmentes Nap. Én akkor szépen felültem a lányokkal a buszra, hogy felmegyünk Budapestre. Én, aki egy eltévedős figura vagyok amúgy.:)

Nahát csörög a mobilom, lányok apja hív, MERRE vagy, mert tartok utánad autóval, legalább a sofőrtől kérdezd meg, melyik úton. Na így jött utánam autóval és lett vége a Füstmentes Napnak.

cynicalbitch 2011.04.04. 13:30:49

@knausz: "Volt ilyen Füstmentes Nap. Én akkor szépen felültem a lányokkal a buszra"

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDD

még ha a trolit vagy a villamost írtad volna... :-DDDD

megszűnt 2011.04.04. 13:35:22

@cynicalbitch:
"még ha a trolit vagy a villamost írtad volna"

Buszok közlekedhettek. Csak autók nem! Van ebben ráció, mert a buszon sok ember elfér és kevesebb szmog keletkezik.

Valaki ehhez, ha esetleg jobban ért? Olyan nincs? Vagy a Füstmentes Napról, aki tud?

És még ez sem új ötlet, mert Olaszországban van ilyen nap és rendszeresen. Valaki, aki fut ebben a blogban, ennek utánanézhetne és akkor ezt aláírnánk!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.04.04. 14:02:20

@cynicalbitch: köszönöm, de nem kell a tanácsod. egyébként sem értem mit próbállak meggyőzni, marha ritkán futok a városban. de jogom az van hozzá! :D

megszűnt 2011.04.04. 14:39:08

@cynicalbitch:
"Én akkor szépen felültem a lányokkal a buszra"

Mosás közben még ami eszembe jutott: INGYEN volt aznap a busz, viszont a sofőr sem tudta.:):)

Mondom neki:- Uram! Ma van a Nemzetközi Füstmentes Világnap és ma ingyenes az utazás a buszon. Mire:- Tényleg? Mondom kicsit komolyabban:- Úgy nézek ki, mint aki itt potyázna?

Szóval azt nem tudom, mások fizettek-e, de én kaptam jegyet ingyen, és örültem is, hogy tettem valamit a környezetért.

cynicalbitch 2011.04.04. 15:00:05

@knausz: "Mosás közben..." "tettem valamit a környezetért."

de gondolom, hogy normál mosószerrel mostál, nem bióval vagy mosódióval...?

cynicalbitch 2011.04.04. 15:01:07

@rrroka: "köszönöm, de nem kell a tanácsod."

nem is azért írtam. tudod, a vélemény olyan, mint a segglyuk.

"marha ritkán futok a városban. de jogom az van hozzá! :D"

"Mindenkinek joga van hülyének lenni" - mondotta anno Simicska Lajos.

megszűnt 2011.04.04. 15:10:53

@cynicalbitch:
"de gondolom, hogy normál mosószerrel mostál, nem bióval vagy mosódióval...?"

Ne gondold, hogy ez nálam a szélhámosságig fajul, mert még úgy jön ki, mintha a Füstmentes Világnapot is én találtam volna ki a potyázás végett.:):)

A szomszédasszonyom, a Pannika ajánlott egy olyan kékesszöld, inkább türkiz golyót, ami bio, ha minden igaz, mert úgy adta el. Azzal mostam most a tréningruhámat is, hogy témában maradjunk, amiben tegnap futottam.

(Nem értem, miért tereled a témát állandóan a politika felé és ha meg nem ott vagyunk, akkor gyanakvással figyeled a dolgokat. Az ilyen szkeptikus magatartás miatt tartunk ott, ahol.)

cynicalbitch 2011.04.04. 15:23:29

@knausz: "Nem értem, miért tereled a témát állandóan a politika felé"

idéztem egy nagy formátumú ex-APEH-elnöktől. ennyi.

"ha meg nem ott vagyunk, akkor gyanakvással figyeled a dolgokat."

én általában gyanakvással figyelem a kicsattanóan remekként kommunikált dolgokat.
inkább csak arról van szó, hogy a BIZONYOS környezetkárosító tevékenységeket kipécéző emberek a SAJÁT ugyanilyen tevékenységükkel szemben jóval elnézőbbek.
akik meg normálisan (odafigyelve) élnek, azok többségükben nem kiabálnak EGYETLEN dolog ellen.

"Az ilyen szkeptikus magatartás miatt tartunk ott, ahol."

ó, persze, mindjárt az államadósságot is az én szkepticizmusom okozta... ;-)))

megszűnt 2011.04.04. 15:33:18

@cynicalbitch:
"akik meg normálisan (odafigyelve) élnek, azok többségükben nem kiabálnak EGYETLEN dolog ellen."

Nem tudom, ez miként működik másoknál, de én konzekvens vagyok a magam dolgaiban. Minimális környezetet károsító anyagot tartok a lakásban. Azt a macska mindenit!:) Az itt van. Meg a kutya is.

Hiába szeretnél az államadósságról beszélni ám, ha itt a futás a téma!:) pl. lefutok a boltba, de előtte elmondom, hogy közel tíz éve ruhatáskával vásárolok vagy fonott kosárral megyek, mint Piroska a meséből. Itt kezdődik.

cynicalbitch 2011.04.04. 15:41:33

@knausz: téged a szmájlik ellenére sem sok humorérzékkel áldott meg a sors, ahogy látom, de mindegy.
szerintem elég alacsony színvonalú az "ezért tart itt az ország..." "érv", erre válaszoltam. hagyjuk.

persze azt is tudom, hogy minden poszthoz van szent életű kommentelő. úgy látom, te is az vagy. velük nem is szoktam foglalkozni, mert a Tökéletesekre ezek a dolgok nem vonatkoznak.

a többség ellenben nem az. ez azt jelenti, hogy a többség UGAT valami ellen - kerékpárosok, futók az autósok ellen -, miközben másik rovaton semmivel sem környezettudatosabb, csak hát az az EGYTLEN dolog zavarja őt Szent Elfoglaltsága gyakorlása közben.

kábé ennyit akartam mondani.

megszűnt 2011.04.04. 17:21:06

@cynicalbitch:
"szent életű kommentelő" "a többség ellenben nem az."

Nagyon messze vagyok én a tökéletestől. Ezek olyan alapdolgok: vigyázok a környezetemre, hogy megmaradjon a Föld, vigyázok az egészségemre, hogy ne kerüljek pénzbe a biztosítónak. Figyelek a körülöttem elő lényekre.

A kislányom múltkor azzal jött haza:- Anya! Ráléptem egy katicabogárra. Az baj? Mire így feleltem:- Mennyi időt él egy katica? Meg kéne nézni a könyvekben vagy neten, mert én úgy gondolom, ha nem léptél volna rá, akkor az még most is haladna tovább, vidáman. Mire:- Véletlenül léptem rá és nem úgy tapostam. Feleltem:- Az más. Majd legközelebb jobban figyelsz.

A környezetünkben él a "többség". Ha azt látja tőlem, hogy nekem trendi a kis, virágos táska és ő sem kér már nylont a banánhoz, akkor ezek kis lépések, de még messze nem a tökéletesség.

Több optimizmus, ha úgy érzed, én nem vagyok vidám, akkor is.:)

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása