Megint tömeget számolunk

2011.03.16. 16:16 kumin

A matematikai alapműveletek felfrissítésére mindig jó pillanat, ha a nyilvánosságban vita indul egy adott rendezvényen megjelent résztvevők számáról. Az eddigi legerősebb matekot a nol.hu mutatta be, és így tudományos igénnyel be is lőtte a számot a comment:com által összegyűjtött becslések legfelső határára. Biztos készül már valahol egy ellenszámítás, de egy pillanatra tegyük féle a tömegbecslés hívogató csábítását, és szögezzünk le annyit: még ha az egymillió ember nem is jött össze az Egymillióan a magyar sajtószabadságért rendezvényen március 15-én, de annyian biztos voltak ott, hogy a jelenségen komolyan érdemes elgondolkodni.

(forrás: Facebook)

 

Most akkor ez tényleg nem egy készülődő új ellenzéki párt alakuló közgyűlése volt? Amikor a híradókban láttam a szuper színpadtechnikát, kissé elbizonytalanodtam, de – vállalva a naivitás minden ódiumát – elhiszem, hogy a rendezvény Facebook oldalára kitett felhívás megtette a hatását, és tényleg összedobták a támogatók előre a kicsit gyanúsan kerekre belőtt egymillió forintos költségvetést. Persze ha már ekkora összegek repkednek, akkor mindig jönnek az udvariatlan kérdések is: mi van, ha mégsem jött össze a büdzsé? Valaki kipótolta zsebből? És mi van, ha sokkal több jött össze a főszervező lakossági folyószámláján, amelynek számát az oldalon közzétették?

 

Nem azt szeretném ezzel mondani, hogy gyanús, sötétben rejtőző erők állnak az ügy mögött, és azt sem, hogy valaki jót kaszálhat ezen a bulin. Egyiket sem hiszem, viszont ezek a kérdések jól megmutatják, hogy egy bizonyos méret felett milyen profán problémák keletkeznek abból, ha nincs szervezeti háttér valamilyen közösségi cselekvés mögött. Amúgy a politika hemzseg a szervezetektől, ott vannak például mindjárt az ellenzéki pártok, amelyek közül kettő egész biztosan nagy örömmel vett volna hasonló tömeget saját március 15-ei buliján.

 

Nehéz ezt nem úgy olvasni, mint a szervezett ellenzéki lét válságának egyik tünetét. Mi is a gond? Az MSZP-t még nyilvánvalóan terheli az elmúlt évek sok hibája, nehéz bennük továbbra is bármi szexit találni. Az elégedetlen, neten lógó, városi értelmiségi sosem rajongott értük, és könnyen lehet, hogy soha nem is fog. Miért nem tud akkor az LMP az ügy élére állni? Ez már fejtörősebb kérdés, hiszen a társaság első ránézésre sokkal inkább kompatibilisnek tűnik a sajtószabadságért szót emelőkkel. Ráadásul az ökopárt élen járt a médiatörvény kritizálásában a kezdetektől, és nemzetközi támadási hullám főszereplője, Daniel Cohn-Bendit is pártcsalád frakcióját vezeti Strasbourgban (igaz, ebben a frakcióban egyetlen LMP-s sem ül). Van egy egyszerűbb, de nem feltétlen igaz válasz, miszerint az LMP ezt a kört elügyetlenkedte. Nem voltak eléggé rajta a témán, nem váltak átmenetileg single-issue party-vá (igen, van magyar fordítás: együgyű párt). Kérdés, hogy ez baj-e, hiszen mégsem erre szerződtek, mégsem a szabadságjogok kérlelhetetlen védelme áll az identitásuk középpontjában. Ráadásul tudatosan, hiszen az „átöltöztetett SZDSZ” bélyegtől minden erővel próbáltak a kezdetektől szabadulni.

 

Szerintem rendezvény sikerének valódi forrása maga a forma, a közösségi hálózat egyre erősebben tomboló mobilizáló ereje, lásd Észak-Afrikát és a Közel-Keletet. Ez a fajta csoportos együttlét egyszerűen pótolja a hagyományos politikai intézmények egyik fontos eddigi képességét, a profi szervezeti kommunikációt. A konkrét magyar ügy mögé épített oldal élvezi a single-issue lét minden előnyét, nincsenek kellemetlen kérdések, nincs a médiatörvényen kívüli világ, nincs múlt és jövő, csak ez az ügy van, amit csak itt és csak most kell végigharcolni. Olyan luxus ez, amit egy párt sem tud igazán magának megengedni, viszont egy ilyen létet a nyilvánosság előtt rendkívül könnyű kezelni, mindig el lehet mondani: mi civilek vagyunk, sokan sokfélék vagyunk, biztos mást gondolunk számos kérdésben, de ebben az egyben egyetértünk, ez hoz minket össze.

 

Veszélyezteti ez a sikeres mozgalom az ellenzéket? Némileg igen, mert a politikai cselekvést igénylő, a kormánnyal szemben kritikus, aktív egyéneknek lehetőséget ad, hogy ezt a cselekvési vágyukat kiéljék. Se idő, se szándék nem marad ezekben az emberekben, hogy a továbbiakban még valamelyik ellenzéki párt égisze alatt fejtsék ki elégedetlenségüket. Veszélyes-e a kormányra? Annyiban igen, hogy az önszerveződés és civilség hitelesíti a kritikus véleményeket, sokkal inkább tűnhetnek ezek önmagukban igaznak, mint egy pártrendezvény nyilvánvalóan többféleképp motivált üzenetei. Ugyanakkor pont azért kedvező egyúttal a kormánynak egy ilyen mozgalom, amiért rossz az ellenzéknek: a tiltakozás és az elégedetlenség energiáit elvonják a kormány profi politikai riválisaitól, és egy olyan csatornába terelik, amely pozitív politikai hasznot nem produkál.

 

Hacsak mégis nem alakulnak párttá.
 

Címkék: facebook tüntetés sajtószabadság

160 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr512744589

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kormány fél Petőfitől? 2011.03.17. 12:08:25

A hivatalos március 15-i eseményen a kormány cenzúrázta Petőfit: a forradalom hevében, 1848. március 16-án írt költeményéből "kifelejtettek" öt teljes versszakot, amely a szabad sajtót éltette és az országgyűlés töketlensége miatt bosszankodo...

Trackback: Hozzászólás a médiatüntetéshez 2011.03.16. 22:54:03

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!   Ennek a tüntetéssorozatnak komoly jelentősége van. Az utóbbi évtizedek közbeszédét – a valóságshow-kon és a celebvilágon túl, a valóban jelentős társadalmi kérdésekben – a politikai pártok határozták ...

Trackback: Merkel elkapja Orbánt? 2011.03.16. 21:54:31

Nincs kizárva, hogy Orbán Viktort hamarosan a szőnyeg szélére állítja Angela Merkel, Németországban ugyanis igencsak zokon vették a magyar politikus ünnepi beszédében elhangzott, fasizmusra utaló kijelentését....

Trackback: Darabszám 2011.03.16. 18:49:30

Létezik egy facebook közösség, az Egymillióan a magyar sajtószabadságért, ami nagyjából ez év elején indult.Jelenleg 82 722 tagot számlál, és bizony a tagok között nagyon nehezen találni olyat, akinek ne lenne minimum 30 valódi ismerőse.Egy kicsit késő...

Trackback: Új alkotmány - a szimbólumokon túl 2011.03.16. 17:34:20

Ténytár A minap napvilágot látott alkotmánytervezettel kapcsolatos viták során az abban foglalt szimbolikus kérdések kerültek a média

Trackback: Legyen béke, szabadság és egyetértés 2011.03.16. 17:28:03

Hány buzi van köztetek? - kérdezte az LMP-s zászló láttán egy kedves úriember a Nemzeti Múzeumnál. De persze nem ezzel kezdődött a nap. A tavalyi évhez hasonlóan idén is nyeregbe pattantam a nemzeti ünnep alkalmából, és nyakamba vettem a várost egy fé...

Trackback: A fontosabb az adóbevétel, mint az egészség? 2011.03.16. 16:57:12

Az Index információi szerint az adóbevételek esetleges kiesésére hivatkozva változtatott a dohányzás ellenes szigorán a Fidesz."Nem akar belepiszkálni a kormány az idei költségvetésbe", ezért elhalasztották a döntést a dohányzási tilalom szig...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

is 2011.03.16. 17:14:54

igy jar a posztiro, ha tortenelmet, meg adatokat nem ad az irasahoz, hanem csak ugy filozofalgat bele a levegobe. akkor juthat ilyen kovetkeztetesre.

de ha elovesszuk mondjuk a Demokratikus Chartat 1993-bol, akik szinten megtoltottek a Kossuth teret (50-60 ezer ember), akkor mar nehez azokat a konkluziokat levonni, amiket ez a poszt hoz. a Demokratikus Charta sem volt partcucc (a felszinen, papiron), de 1994-ben az addigi kormanypartok pontosan 0 szavazatot lattak a rendezvenyeiken megjelenoktol. es aki ide elment, az elment szavazni is. be lehet huzni a szavazatszamot a jelenlegi ellenzeknek, bizony.

masreszt 30 ezres tuntetesnel nagyobbat mondjon nekem valaki buszoztatas es statisztak nelkul. a FIDESZ ugye hiteltelenne valt ezzel az 1500 ft-os bulival, ki tudja, melyik rendezvenyen hany fizetett nezo volt. korabban meg Torgyan hozott ossze valamit a Hosok terere, de az is buszoztatas volt. megintcsak 1993-ban talaljuk magunkat, a Demokratikus Chartanal. ebben az orszagban 33 ezer ember, az annyi, mint az USA-ban 1 millio (pont harmincszor annyian vannak). igy tessek a szamokat nezni.

Lumieres 2011.03.16. 17:27:12

Nehéz elhinni egy politológusnak, amikor olyat láthat a saját szemével, amit eddig csak tankönyvben.
Az EMS egy spontán alulról szerveződő demokratikus kezdeményezés, annak minden kellékével és SAJÁT költségvetéssel.
Ha kíváncsi vagy a részletekre (könyvelés) nézz fel az fészbuk oldalunkra, ahol valószínűleg még Ma felkerül a NYILVÁNOS és részletes "költségvetés".

qwasder 2011.03.16. 17:36:23

Maradjunk inkább annyiban, miszerint az elhangzott dolog lényege: Ha nem képvisel minket senki, akkor képviseljük a váleményünk saját magunk. Ha nincs hiteles hang, párt ami mögé fel lehet sorakozni, akkor nem kell felsorakozni egy párthoz sem. Másrészről az első dolog az, hogy egyáltalán megszólaljanak hangok ebben a romlott politikai fertőben (maffia) és ne a büdös nagy csönd uralja a teret.

Erre jó példa a Gripen ügy. Miért nem érdeke az MSZP-nek hogy ugráljon? Nagyon összefognak a kormánypártokkal, amelyeknek aztán nincs érdekük az eredeti döntés megindoklására....

Jacques de Molay 2011.03.16. 17:51:07

A NOL-os kalkulációban nagyok a csúsztatások, nem a Szép utcáig, hanem a felhajtóig voltak emberek, azaz nem 500 méter, hanem csak 290 (gugli alapján), és nem 35 méter széles, hanem csak 25, tehát a fullos kapacitás olyan 25000 ember körül, szerintem a fele reális.

Az, hogy párttá alakul? Azt nem tudom, de egy ilyen rendezvény költsége valahol 5M körül húzódik, csak a ledfal 600+áfa körül van, szállítani, őrizni, színpadot bérelni, szállítani, felhúzni, hangosítani, területfoglalni, ezt az összeget a Donate gomb sokszori megnyomatásával sem lehet előcsalogatni a zsebekből. Másrészt túl profi volt ez ahhoz, hogy egyszeri emberek csípőből megszervezzék.

Két megfejtés van szerintem: az egyik, hogy ezt a pénzt és know-howt a jelenlegi ellenzék és holdudvara dobta össze, viszont az arcát nem adta, hiszen egy pártot sokkal kevésbé lájkolnak pl. facebookon az emberek, mint egy "nemes ügyet". Ha ez így van, eléggé egyértelmű, hogy zseniális lépés volt, hiszen megadták az összetartozás-érzést az ellenzéknek anélkül, hogy politikai érveket kellene felsorakoztatniuk, egy ilyen "civil" kezdeményezésben jobban elfér a maszatolás. Én ezt a verziót nem gondolom ellenzéki csődnek, sőt. A másik megoldás valóban az, hogy alakul valami "új" ellenzéki párt, bár ez túl sok lépéses megfejtés, a politika szerintem ennyire nem lát előre.

kaqkkfioka 2011.03.16. 17:55:46

Szar se lesz ebben az országban amíg ez a rohadt nyelvnyújtogató parttalan vita folyik. Ez a nép vagy megtanul (mostani beállítottságától eltérően), vagy eltapossa a történelem. A kárörvendés mi kivártuk amíg ...! Nekem vannak barátaim az összes vonulatból és a hitvallásuktól függetlenül a barátaim annak ellenére, hogy némelyiknek mit adnak a szájába a vezírek.
A kurva életbe!!! Má kezdem én is. Nem szoktam.

kaqkkfioka 2011.03.16. 18:02:41

Javítás:
Ez a nép vagy megtanul (mostani beállítottságától eltérően)valamilyen szinten egyetérteni, vagy eltapossa a történelem.
Né má beismertem, hogy tévedtem.

Gogol 2011.03.16. 18:04:26

Hagyjuk az összeesküvés elméleteket. Kint voltam, sokan voltak, jó volt a hangulat. Véletlenül azt is tudom, hogyan szerveződött - tényleg civilek szervezték, bizonygatni nem akarom. Hogy párt lesz-e belőle? Nem tudom, de ott kint határozottan úgy tűnt, hogy fejlődőképes rendezvény és közösség van jelen, akik kóstolgatják egymást. Tény: meglepően sokan voltunk. De annyian mindenképp, hogy reményt adjunk egymásnak meg erőt kapjunk egymástól. Aki ott volt, annak jelenleg nincs képviselete, elhagyatott, szóval ebből lehet valami új.

kaqkkfioka 2011.03.16. 18:05:49

@Gogol:
Ha párt és elképzeléssel, akkor igyekezzenek!!!

Dr.csőrike (törölt) 2011.03.16. 18:31:49

Örülök,hogy Kumin Ferencnek ez a legnagyobb problémája a tegnapi nappal kapcsolatban.Az szinte mellékes,hogy Orbán Viktor a beszédében gyakorlatilag lenácizta Németországot,valamint elküldte a sunyiba az EU-t,soros elnökként.Számolgassunk csak,gratulálok.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.16. 18:39:32

@Gogol: akkor kapjatok ossze magattokat, mert en ugyan most elhuzoko innen valami orszagba, ahol az alkotmany garantalja a magantulajdonom es a velemenyem szabadsagat mielott kizaratjuk magunkat az eubol es megint korbekeritik az orszagot...

...de valakire csak kellene szavazni 3 ev mulva, aki nem festi nemzeti szinure a szardarabot hogy echte ungarische langoschkent zabaltassa a porneppel es ellensegnek kialtja ki aki panaszkodik a szarszagra...

lucc.gizi 2011.03.16. 18:44:02

@csőrike2: egyetértünk, de ne csodálkozzunk, elég, ha megnézzük Kumin honnan kapja a fizetését...maradjunk annyiban, nem érdeke ezt nagyon feszegetni.

Baresi Boriska · http://teheneszet.blog.hu/ 2011.03.16. 18:44:10

szar lehet kuminnak lenni. elmegy a Tét-be, ronggyá ég, ír egy blogbejegyzést, meg még egyet, meg még egyet, és megint nem mond semmit!
csak akkor miért, honnan a késztetés...
századvég, vezető elemző. csapkodom a térdemet, ez még a balog turulnál is gyengébb...

majdlesz 2011.03.16. 18:49:39

Ha lesz új párt szóljatok, én tuti belépek, bár még életemben nem voltam egy párt tagja sem. Ha nem lesz, akkor meg csináljunk már egyet! Rajtunk múlik. Nekem tele van a hócipőm ezzel a "szép új világgal" Az MSZP sajnos nem alternatíva. A Mesterházy meg helyből kevés.

Diocles 2011.03.16. 18:58:33

"Nem voltak eléggé rajta a témán, nem váltak átmenetileg single-issue party-vá (igen, van magyar fordítás: együgyű párt). Kérdés, hogy ez baj-e, hiszen mégsem erre szerződtek, mégsem a szabadságjogok kérlelhetetlen védelme áll az identitásuk középpontjában. Ráadásul tudatosan, hiszen az „átöltöztetett SZDSZ” bélyegtől minden erővel próbáltak a kezdetektől szabadulni."

Tisztelt Kumin úr, én nem tudom, h miért kezelik ennyire szent tehénként az LMP-t az elemzők? Mit kell tennie ahhoz az LMP-nek, h ki lehessen mondani, h ráléptek az SZDSZ-esedés útjára?

Lássuk csak: a főbb kérdésekben szinte mindenben élesen a Fidesszel szemben és az MSZP álláspontjával megegyezően határozzák meg magukat, mi következik ebből Ön szerint akár már rövid távon is?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.16. 19:06:17

@Diocles: "a főbb kérdésekben szinte mindenben élesen a Fidesszel szemben és az MSZP álláspontjával megegyezően határozzák meg magukat, mi következik ebből Ön szerint akár már rövid távon is? "

nekem speciel az, hogy a fidesz minden szellel szemben hugyozik...

Krujs 2011.03.16. 19:10:24

30 ezer ember tuti nem megy el ilyesmire, nincs már meg a hírértéke, facebookon szerveződő valami és 4 ezren se jelölték vissza hogy ott lesznek.. 30 ezer? nevetséges

lapozhatunk?

Táskás Tóni 2011.03.16. 19:11:04

Kedves Kumin úr!
Egymillió ft-ba került Orbán fizetett tapsolóinak szerepeltetése is. Mégpedig feketén ,szerződés nélkül és tb járulék befizetését mellőzve. Tehát ez természetes, hogy a fidesznek mindig van a tarsolyában fekete pénz. Igaz ez már nem Kaya Ibrahim és Josip Tot forrásból, hiszen azok a százmilliós adócsalások mostanra elfogytak . Eddig a tojásdobálásért fizetett a fidesz, most már a tapsért. Orbán beszédét pedig csak elborult agyú vagy feketén fizetett emberek tapsolhatták csak meg. Azt a fidesz által fizetett egymillió ft-ot miért nem boncolgatja?. Ön egyre égőbb lesz, főleg azok szemében, akik régen szerették és tisztelték.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.16. 19:11:13

@Legginden: biztos sokaig kellet keresni egyet ami csak parezret ir, mert a tobbi kulfoldi sajtotermek tobbtizezer, harmicezer es hasonlo szamokkal dobalozik..:-)

megszűnt 2011.03.16. 19:15:15

"Hacsak mégis nem alakulnak párttá."

Rólam lehet tudni, hogy rendszeresen jártam polgári körös gyűlésekre. Mindenféle előadókat hívtak, nem mondták, hogy pártrendezvény, de nyilván tudtuk, belőlünk, együtt gondolkodókból szerveződik a Fidesz majd és amikor kell, mi húzzuk be azt a keresztet.

Namostan. Ez egy komoly ügy nekem, a média szabadsága, ezt még a blog indulásakor jeleztem. Nem voltam ott személyesen, de nagyon örülök, hogy sokaknak rajtam kívül fontos ügy és persze, ha ebből párt lesz, nekem adott esetben lehet olyan fontos, hogy elmegyek szavazni és odahúzom a keresztet.

A Polgári Körök is egy civil szerveződésként indult.

Zozi79 2011.03.16. 19:15:34

Szerintem egész más van a jelenség mögött. Ugyanis ma Magyarországon (legyünk már komolyak, na) ugyanolyan sajtószabadság van, mint korábban. A résztvevők valójában nem is emiatt tiltakoznak, hanem a Fidesz és Orbán Viktor ellen. Azaz, nettó MSZP-szavazók. Esetleg még néhány százalékuk LMP, de biztos vagyok benne, hogy ha készült volna a tüntetés után "exit poll", az 70-80%-os MSZP többséget mutatott volna. Csakhogy ezek azok az MSZP-sek, akiknek az Orbán-utálatuk nagyobb, mint az MSZP szimpátiájuk, sőt, a kisebbik rossz alapján választják (rendre) a szocikat. Emiatt a Pilvaxhoz menni azért elég durva lenne, ez a (mondvacsinált) dolog viszont egy kitűnő alkalom, hogy tiltakozzanak Orbán ellen. És ezért sem fog belőlük párt alakulni. Hiszen megvan a pártjuk.

qwasder 2011.03.16. 19:25:17

@Zozi79: Nem kérünk talpnyalók feltételezett magyarázkodásából sem. Mi tudjuk miért voltunk ott nemúgy mint egyesek.

Várúr 2011.03.16. 19:27:43

Okos, alapos elemzés. Valóban nem érdemes számháborút vívni. Jól érezték magukat, kitüntetgették magukat, ellenállóknak tüntették fel magukat, mint Franciaországban a két (kettő) évvel meghosszabított nyugdíjkorhatár miatt a gimnazisták. Ugyan a tüntinek a világon semmi oka és értelme nem volt, hisz az "elnyomott sajtó" teli van velük, de megvan az élmény: ott voltunk! Oszt' a nagy médiadiktatúrában teleblogolják a netet, eldicsekszik a csajuknak, pasijuknak, haveroknak. stb. Olyan ez, mint a maszturbálás: műbalhé valódi orgazmussal.

megszűnt 2011.03.16. 19:33:07

@Várúr:
"Jól érezték magukat"

Megvallom Neked, mi valamennyien jól éreztük magunkat a Polgári Körök összejövetelein és elégedetten távoztunk. Ez nem a cél, ez egy eszköz a kézben és

Igen, Kumin Ferenc felvetésére reagálva mondom, bizony lehetne akár egy párt is, egy ügy mellett haladva, ha arra van igény.

Várúr 2011.03.16. 19:34:29

Még valami Kumin úr. Pártot ebből összegründolni véleményem szerint nem lehet. Ahhoz túl sokféle ez a társaság. Megnyergelni se lehet, mivel nem kiforrott, csak egy netes jelenség. Vidéken pár száz főt se mozgósított. A "médiaszabadság" mókás jelszavával keményen küszködő embereket nemigen lehet megszólítani, még akkor sem, ha a tünti mögött nyilvánvaló pártos szervező- és anyagi erők álltak.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.16. 19:35:12

@knausz: "A Polgári Körök is egy civil szerveződésként indult. "

ennek nemileg ellentmond a 2002es beszed a TE-en, aholis orban viktor szemelyesen mondta ki, hogy polgari koroket kell letrehozni..

igaz, nem taggyulesen mondta:-)

lucc.gizi 2011.03.16. 19:35:12

@Zozi79: jájj, te vagy nagyon fiatal vagy, vagy csak nagyon egyszerű...

nevetőharmadik 2011.03.16. 19:37:10

@Diocles: Nevetséges ez a hozzáállás, de úgy látszik, hogy mind az MSZP-sek, mind a Fideszesek azt hiszik, hogy az LMP politikája akkor "Lenne Más", ha az ő kedvenc pártjaikat kívülről támogatnák.

Pedig csak önmagukhoz hűek. Ez már elég más.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.16. 19:38:39

@Zozi79: kepzeld el a szitut, amikor mogotted allok egy ketcolos savallo acelcsovel es amint valami olyat teszel, ami nekem nem tetszik - ez az egyetlen szabaly. ami nekem nem tetszik - vegighuzok vele a hatadon. nem tudom meg mekkorat fogok vegighuzni rajtad, de akar csontodat is torhetem. az majd annak lesz fuggvenye, mennyire nem tetszik amit csinalsz es hanyadszor teszel olyat, ami nem tetszik.

nagyon, nagyon fogsz vigyazni ra, hogy onkent korlatozd a sajat szabadsagodat.

na most kepzeld el ugyanezt a szitut ugy,hogy a te feladatod az en munkamat ellenorizni, azt kritizalni, ennek ellenere megis nalam a savallo cso es en mondom meg mi tetszik es mi nem.

mennyire erezned magad szabadnak?;-)

Zozi79 2011.03.16. 19:38:58

@az igazi Sipi: meg nem is a TE-n volt, de végül is tényleg nem lényeges.

Zozi79 2011.03.16. 19:41:37

@qwasder: Mi ez?! Te fogod szabályozni, hogy ki mit magyarázhat meg és mit nem?

És ti tiltakoztatok a sajtószabadság megsértése ellen?? Hm. Érdekes.

Zozi79 2011.03.16. 19:42:18

@lucc.gizi: Neked meg brilliáns, megdönthetetlen érveid vannak.

Zozi79 2011.03.16. 19:45:25

@az igazi Sipi: Szerinted mi az, amit nem lehet ma megírni? Mondjál kérlek egy példát, egy mondatot, vagy egy kifejezést, vagy bármit, amit nem lehet ma megírni, de meg lehetett az új médiatörvény életbe lépése előtt! És kérlek, ne beszélj mellé, csak a lényeget, csak azt, amit nem merne ma leírni egy publicista, míg korábban igen.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.16. 19:49:25

@Zozi79: barmit megirhatsz, csak fejed felett log erte akar parszazmillios buntetes az uj torveny ertelmeben.
ugy, hogy nem is tudod, mit szabad leirni es mit nem, miert jar buntetes es miert nem...

es ne feledjuk el azt az igen fontos momentumot sem, hogy a sajto feladata az allamot es kormanyt ellenorizni es nem forditva.

Várúr 2011.03.16. 19:51:22

@knausz:
Bajtárs. A polgári körök valós országos szerveződés volt. Valós okokból jött létre valós célok mentén. Súlyos elkeseredés szülte, ez meg... egy gerjesztett divatjelenség.

Zozi79 2011.03.16. 19:53:35

@az igazi Sipi: tehát nincs ilyen. Köszönöm.

megszűnt 2011.03.16. 19:58:03

@Várúr:
"Súlyos elkeseredés szülte"
Polgártárs. Nyugaton a helyzet.. forró.

Nem gondolom, hogy divatjelenség. Valós elkeseredés. Magam úgy mondtam, fanatikus fideszes férjemnek:
- Mindent. Bármi mást könnyedén megoldott volna a Fidesz, ha ezt az egyet nem piszkálja!

És hiába a Fidesz tapasztalt politikusai, elkövették ezt a hibát. Nem látták át, hogy ezt az egyet nem szabad csorbítani. A szólás szabadságát.

Táskás Tóni 2011.03.16. 19:59:38

@Várúr: A súlyos ok és a súlyos elkeseredés ami a polgári körök országos szerveződése mögött volt, az nem más mint Orbán Viktor nagy fájdalma, hogy nem nyert a 2006-os választásokon. Hiszen tudjuk, a haza nem lehet ellenzékben.

Wolff 2011.03.16. 20:01:59

Teljesen felesleges számolni. 2007 március 15-én nagyjából kétszer ilyen alapterületen sorakoztak a Fidesz nagygyűlésének résztvevői, az Inforádió szerint 200 000-ren. Úgyhogy tegnap százezres nagygyűlést tartottak a sajtószabadságért.

Zozi79 2011.03.16. 20:03:26

@az igazi Sipi: "es ne feledjuk el azt az igen fontos momentumot sem, hogy a sajto feladata az allamot es kormanyt ellenorizni es nem forditva."

Ez pontosan azoknak a "sajtó"- (valójában párt-)munkásoknak felelne meg, akik szeretnének leírni _valóban bármit_ bárkiről minden felelősség és következmény nélkül. Ahogy sajnos ez korábban itthon is ment; gondolj például arra, amikor a Blikk lehozta, hogy Kósa Lajos egy utcalánnyal volt együtt Debrecen főterén. A pert ugye később elveszítette a Blikk (hiszen szimpla hazugság volt), de akkor, a választások előtt lehetséges, hogy százalékokat vitt el a Fidesztől az ügy. Nos, ilyen "hírekre" valóban nincs szükség, az ilyeneket valóban azonnal és súlyosan kell büntetni. Az ilyenekre valóban kell, hogy önkontrollt vagy öncenzúrát alkalmazzon az újságíró. Ilyen esetben abszolút jogos a hatalom média feletti ellenőrzési joga (ami, kapaszkodj meg, a nyugati demokráciákban is megvan).

Zozi79 2011.03.16. 20:05:45

@knausz: Próbáld meg akkor légy szíves te is elárulni: kinek és hol van csorbítva a szólás- (sajtó-, vélemény-)szabadsága?

Várúr 2011.03.16. 20:08:04

@knausz:
Meggyőződésem, hogy lófa se csorbult a sajtószabadság. Ez a blog is bizonyítja és még sok más. A tüntizőknek fogalmuk sincs a valódi médiaviszonyokról. Arról, hogy a sajtószabadságot Európában és az USA-ban már rég nem kormányoktól, hanem a kőkemény médiatulajdonosoktól és az újságírócéh erősen érdekelt, jól fizetett tagjaitól kell félteni. Azoktól, akik derűs felelőtlenséggel és felületességgel bármit összehazudnak, rágalmaznak, félrejósolnak és így tovább. Pl. a vérliberális HVG-től kell félteni a sajtószabadságot, mely egyetlen interjú miatt máról-holnapra kirúgta az ott 30 éve dolgozó Hirschler Richárd főszerkesztő helyettest. Lapok, tévék, rádiók, melyek százával rúgják ki a nekik nem tetsző sajtórobotosokat. Aki sajtószabadságot akar, tüntessen a súlyosan manipulatív, üzleti cápa tulajdonosok ellen. Tüntessen az ide-oda csontig benyaló pártos újságírók ellen. Csak hát az nehezebb volna, mint zsarnokságot visongani semmiért és kisétálni a hidhoz egy napos délután.

Fell Bandi 2011.03.16. 20:10:25

Kissé ront a kezdeményezés tisztaságán hogy szalámi- és sajttolvaj volt a mozgalom egyik frontharcosa.
Én pl. nem állnék be mögé bármely nemes kezdeményezés okán sem, még ha a céllal egyet is értenék - legfeljebb keresnék egy másik hasonlót.
De jelen esetben nincs ilyen problémám, magát a kezdeményezést sem tartom követendőnek, teljesen átlátszó kormányellenes demonstrációnak látom az egészet, semmi több..

megszűnt 2011.03.16. 20:12:02

@Zozi79:
pl. Tóta W. Árpád A gólkirály beszéde című írását ma nem lehetne Index cikként megjelentetni. Vagy igen?

Várom válaszod és Várúr és Kumin Ferenc válaszát is.

rockjano_ 2011.03.16. 20:14:03

Hát én nagyon bírnám ha valami pártféle lenne ebből.

Valakinek le kell egyszer váltania ezt az erőszakos pökhendi népséget és egyenlőre nemigen látom ki lenne az.

Zozi79 2011.03.16. 20:16:50

@knausz: He? Nem az Index címlapján jelent meg?! Meg miért ne lehetne, ha amúgy megjelent? Nem ilyeneket tilt a médiatörvény.

Baromira nem értem, mint mondasz.

Baresi Boriska · http://teheneszet.blog.hu/ 2011.03.16. 20:19:54

@Várúr: "Okos, alapos elemzés."
na erre mondjäk, "vak vezet vilagtalant..."
b+, ha okos volna, nem is ertened...

megszűnt 2011.03.16. 20:22:07

@Zozi79:
Miért ne lehetne megjelentetni?- kérdezi Bathory blogtársam.

Az eredeti médiatv ezt is olyannak vette volna, mint egy újságcikket, de a jogvédők+eu hatására ez nem került bele. Magyarul a jogvédők és az eu szerint azzal nincs baj, ha a blogszférában bárki bármit leír, nem felel a szavaiért.- folytatja blogtársam.

Most akkor ez hogyan működik?

karnak 2011.03.16. 20:27:19

@Várúr: érdekes, hogy pár éve még a jobboldal nem féltette a tőkétől a médiát (nemtom, széles gábor neve rémlik-e, vagy az rtl üzletrész-vásárlások ügye), most, hogy széllel szemben kell hugyozni és hazudozni azonnal lehet a nagytőkére hivatkozni.

... nem emlékszem, hogy pár éve, de akár 2 éve bármelyik fidesz politikus ne a kormánytól féltette volna a sajtót, hanem a tőkétől, nevetséges, hogy ezek a gyenge kapaszkodók hogy merülnek fel.

az első vizsgálatok óta olyan ez a multi-összeesküvés elmélet mint vmi netes mém, ma már minden echo-s műsorban, vagy fidesztroll kommentben kötelező elsütni, hogy karvalytőke áldozata szegény magyarország.

nem, nem a fidesz álszent és hazug, tőke számára megbízhatatlan magatartása és cselekedete a hibás, hanem a VILÁG.

no persze.

Zozi79 2011.03.16. 20:30:28

@knausz: ne haragudj, sokadszori elolvasás után sem értem, mit írsz.

A blogon megjelent az írás, félnapig kint volt az Index címlapján, nem büntettek meg senkit semmire, hol itt a cenzúra?

vi-hu 2011.03.16. 20:31:34

Később különféle vállalkozások (gondolom sok pénzért)(felsőbb utasításra?)jelentek
meg eme oszlopokon.
És aztán láss csodát (legalább is a mi városunkban) egy olyan cég (?) reklámjai jelentek meg
akinek semmi,de semmi szüksége reklámra, mert (jó bornak nem kell cégér) akkor is veszik a
termékeit AZEMBEREK, mert a szegénységükből kitörni csak ez az egy út mutatkozik
1:1 000 000 eséllyel, és akkor is megteszik tétjeiket ha az utolsó forint is az.
És ki ez a cég ?
Hát a SZERENCSEJÁTÉK RT, aki - állami cég révén - annyit költ reklámra amennyit nem
szégyell (meg amennyit felülről utasítanak neki)
Ha....ha.....ha.........................

megszűnt 2011.03.16. 20:35:14

@Zozi79:
Bathory blogtársamnál pedig én sem tudom jobban megfogalmazni.

Próbáld valamiképpen értelmezni!

Még annyi tennék hozzá: egy csatát nyertek azzal, hogy a médiatörvény változott. A háborút még nem.
Egy pillangó szárnya.

fotelagy 2011.03.16. 20:36:09

Le a sajtószabadsággal! Hűvösre a firkászokkal! Éljen a Forradalom!

vi-hu 2011.03.16. 20:37:01

@Táskás Tóni:
Bocs az előbb az első fele lemaradt.
Helyesen:
HONNAN is lehet a pénz.....
Hát az önkori választások előtt a kisebb városokban 50-100, a nagyobbakban többszáz henger
alakú hirdető oszloperdőt szereltetett fel valaki. aztán hirtelen az egyik párt jelöljei jelentek
meg rajtuk nem kis méretben, nem kevés példányban.
Aztán később különféle vállalkozások (gondolom sok pénzért)(felsőbb utasításra?)jelentek
meg eme oszlopokon.
És aztán láss csodát (legalább is a mi városunkban) egy olyan cég (?) reklámjai jelentek meg
akinek semmi,de semmi szüksége reklámra, mert (jó bornak nem kell cégér) akkor is veszik a
termékeit AZEMBEREK, mert a szegénységükből kitörni csak ez az egy út mutatkozik
1:1 000 000 eséllyel, és akkor is megteszik tétjeiket ha az utolsó forint is az.
És ki ez a cég ?
Hát a SZERENCSEJÁTÉK RT, aki - állami cég révén - annyit költ reklámra amennyit nem
szégyell (meg amennyit felülről utasítanak neki)
Ha....ha.....ha.........................

fotelagy 2011.03.16. 20:37:02

@Zozi79: Nagy hiba, hogy nem büntettek meg senkit érte!

Táskás Tóni 2011.03.16. 20:38:06

@Zozi79: Kósa Lajos letolt gatyában szopatott egy utcalánnyal , csak a rendőrségen meg kellett semmisíteni az aktáját. Legutóbbi botránya pedig: Kósa ellen feljelentést tettek , hogy 75 millió ft kenőpénzt vett át termőföldek átminősítéséért, csak az ügyészség nem volt hajlandó vizsgálni még azt sem ,hogy a termőföldek valóban át lettek -e minősítve. Ebben mindig ügyes volt a fidesz kemény magja és természetesen segítette őket az ügyészség is, tudod, a Polt.

Zozi79 2011.03.16. 20:42:29

@Táskás Tóni: Kész szerencse, hogy ebben a szörnyű diktatúrában itt vagy te, aki elmondja az igazságot.

Táskás Tóni 2011.03.16. 20:42:50

@Fell Bandi: Mennyivel tisztességesebb pl a két elszámoltatási biztos. Buday halottak nevével ellátott szerződéseket ellenjegyzett ügyvédként a zuglói haveroknak már 80 milliót adakozó Papcsák pedig nem bűncselekmény, hanem bizonyíték hiányában nem felmentve pár éve egy okirat hamisítási ügyben. Büszke lehetsz , hogy kik mögé állsz be.

Pajtás 2011.03.16. 20:43:53

lol, én spec megnyomtam a donate gombot a fészbukon. ha csak ezren adtak fejenként egy ezrest már összejött a zsé. a cuccot(szinpad, ledfal, hang) meg simán megszerzi bárki féláron aki ma pesten benne van az éjszakában.

Táskás Tóni 2011.03.16. 20:46:57

@vi-hu: A Szerencsejáték ZRT vette meg a kurvapecér "filmügyi"biztos Andy Vajna tulajdonrészét is az egyik casinóban, gondolom felsőbb utasításra szintén.

fitball 2011.03.16. 20:47:26

az nem vérlázitó hogy ez a heller miket mond és csinál Jó barátjával CohnBendittel megint készül megvédeni a sajtószabadságot csak tudnám kitől . Ahhoz képest Amerikában ha valakinél meglátják hogy nézegeti pár hónapos kisbabája fényképét ahol a bébi történetesen meztelen pornográfiáért de legalábbis pedofiliáért megbüntetik a ConBendit meg egy nagy párt vezetője az euban!!!...

megszűnt 2011.03.16. 20:48:22

@Pajtás:
Nem vagyok hivatásos postás, bár már annak érzem magam, de Szív blogtársam ezt üzeni Kumin blogtársamnak:

"Mi utaltunk egy ezrest, télen 1500-at. Számolja ki becses uijjacskáin hány embernek kellett ennyit elküldenie. Az elszámolást is bekopizom, ha lehozzák."

MLaszlo 2011.03.16. 20:50:34

Majd másfél millióan szavaztak az ellenzékre, plusz ott vannak a fiatal netforradalmárok, akik nem szavaztak senkire,mert nem trendi. Trendi viszont ráakadni egy ügyre, amit képesek felfogni. Nincsenek bonyolult programok, problémák. Kiáll néhány megbántott ballib, és remegő hangon küzd a nem létező elnyomás ellen... Erre mindig akad pár ezer lelkes ember, főleg ha süt a nap, és van ingyen népszórakoztatás. Ennyit Csurka is simán összekapart fénykorában, mégsem lett belőle szittya demokrácia...:) Túl van dimenzionálva az egész. Ebből csak akkor lesz valami, ha mondjuk tényleg elkezdődne valamiféle sajtó cenzúra építés. Ha elég hülye hozzá a hatalom, hogy ezt tegye. Egyébként halott dolog ez.

karloszky 2011.03.16. 20:56:00

Ez egy anti-Orbán és anti-Fidesz banda, az egész létüknek az Orbán/Fidesz-gyűlöletük az egyetlen motivációja, csak éppen nagy ravaszan a "nemes eszme", a sajtószabaccság mögé bújnak, védik azt, meg harcolnak értük hogy csak na, már-már az abszurd humor kategóriájába csúszva - sok mondatuk magával az elhangzásukkal cáfolja önnön létrejöttének okát.
Közben meg semmivel nincs kisebb sajtószabadság, mint fél- vagy egy éve.

Tüntessetek az Orbán-kormány lemondásáért baromarcúak, vagy az MSZP vissztérésért, ha nektek az kell, akkor legalább egyértelmű lesz a kép, de ne ilyen hazug indokok mögé bújjatok, civil (muhaha) köcsögök!

karloszky 2011.03.16. 20:57:28

Ja és hogy egy klasszikust idézzek, lehet tüntetni, majd megunjátok és hazamentek :D

karnak 2011.03.16. 21:01:44

@karloszky: jól megmondtad most aztán.

karloszky 2011.03.16. 21:11:41

@karnak: tévedel, minekünk csak a gonoszmultikkal van bajunk, a jókat azokat szeressük

karloszky 2011.03.16. 21:18:30

@Pajtás: én a "küggyé téliszalámit" gombot akartam megnyomni, de a zistennek se találtam

karnak 2011.03.16. 21:25:35

@karloszky: de tikteket semelyik se szeret.

CyranodeBergerac 2011.03.16. 21:30:20

@Legginden: A "thousands" az nem pár ezer, hanem "ezrek".
A külföldi sajtónak egészen százezerig ez a kifejezése van rá. :)

parlamentarista 2011.03.16. 21:43:19

ezt a kormányt a külföld fogja megbuktatni.

karloszky 2011.03.16. 21:51:37

@karnak: ezt se jól tudod, csak a paraziták nem szeretnek minket, de az nem baj. Aki termelni akar, az szeret, és ez a fő. Meg a piacok is, akiket kibaszottul meg kéne már nyugtatni, az is szeret minket, bármit is hazudozik a zindex & co., lásd a legutóbbi államkötvény aukciókat. A tények makacs dolgok.

Csigataposó 2011.03.16. 21:56:27

@az igazi Sipi: meg az o hivatkozasa sem par ezret ir.
Cim thousabds = ezrek. Ez eleg altalanosan 2-3 ezertol boven 10 ezer fole is hasznaljak.
A cikk belsejeben pedig several thousand ot irnak. a par vagy nehany ezer az few thousand lenne. 2-tol 4-5 ig alt a fewt hasznaljak folotte kezdik a severalt amire nincs nagyon kulon szavunk izesen altalaban "tobb"-nek szoktuk forditani. Szoval a par/nehany ezer ember mindenkeppen hibas forditas. A helyes tobb/sok ezer ember. Persze ez nem olyan degradalo.. :)

A Hírleső 2011.03.16. 22:18:20

@CyranodeBergerac: Igen, a címben valóban csak thousands szerepel, de ha megnyitod, akkor a hír teljes szövegében már several thousands-t írnak.

Várúr 2011.03.16. 22:29:14

@karnak:
Nyald ki a nemzetközi tőke valagát kiskoma, tüntess, tégy amit akarsz. Tényeket írtam. Nem vagyok a magyar jobboldal egyszemélyes képviselője. Csak épp használom az eszem. Neked is ezt javasolom.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.03.16. 22:32:52

@Zozi79: ez nem a kormany, vagy a kormany altal grundolt gittegylet, hanem a birosagok feladata.

amennyiben valaki ugy veli, hogy a rola megjelent kritika serti a jogait, birosagi uton elegtetelt vehet erte.

ahogy a magyar nemzet nevu napilapot is az elmult 10 evben tobb, mint 500 alkalommal koteleztek helyreigazitasra, karteritesre.

Várúr 2011.03.16. 22:33:12

@Baresi Boriska:
Neked kéne fehér botot ragadni Boriska. Nyugi, Kumin nem neked és a hozzád hasonlóknak ír. Elovasod, nem érted, oszt' jóvan. Én se neked írok, ha bele is szemtelenkedsz.

Csigataposó 2011.03.16. 22:36:02

@Legginden: ami mint irtam tobb ezer vagy sok ezer helyesen magyarul. A par ezer az few thousand lett volna.

Táskás Tóni 2011.03.16. 22:36:48

@karloszky: A legutóbbi államkötvény akció a dilettáns kormánynak és a nemlétező gazdaság politákájának következtében/imádnak "akciótervezni"/több tízezer milliárd ft-jába kerül Mo-nak. Kb duplájára nőtt a kamatfelár, de ezeknek semmi sem drága, hiszen így tovább folytathatják az ámokfutásukat politikai és gazdasági téren egyaránt. Bizony a tények makacs dolgok.

Kerek négyszög 2011.03.16. 22:45:06

@karloszky:

A piacok irgalmatlanúl kimondták már az ítéletet a kontárkormány fölött, Eddig cirka 800 milliárd pluszpénzbe került az amatőr populizmus. Az állampapírok meg jól fogynak igen. Vonzó a csillagászati kamatfelár... Csak a magyar családok roppannak bele hamarosan.

Várúr 2011.03.16. 22:45:23

@knausz:
Tóta fröcsögő ostobaságai bármikor megjelenhetnek, ma is, a jövőben is. A médiatörvényben nem a blogok ellenőrzéséről, hanem azok bejegyzéséről volt szó. A fizetett állandó blog elektronikus újságírás. Így van ez vagy hat Ny.európai országban, köztük Olaszországban is. A tüntetők a médiatörvényt egyszerűen nem olvasták. Imádták, hogy valamiben összetartoznak, ha a színtiszta hülyeségben is. Nem az első eset és nem is az utolsó. Tóta sem az egyetlen idióta az anarchista balfélen. Bocs a kifejezésért, hogy neked, mint nőnek mondom: leszarom Tótát és az összes többi frusztrált vinnyogót. Eszmék, gondolatok, tervek nélküli árvák, mondhatni: erkölcsi munkanélküliek.

Kerek négyszög 2011.03.16. 22:47:14

@karloszky: "Ez egy anti-Orbán és anti-Fidesz banda"

Más néven: DEMOKRATÁK.

Egyetértünk.

Várúr 2011.03.16. 22:47:27

@légycsapó:
Látom, jobban értesz a legyekhez, mint a gazdasághoz. Csapkodj, ne bölcselkedj. Sok a légy, szükség van rád.

Kerek négyszög 2011.03.16. 22:49:47

@Várúr: "Tóta fröcsögő ostobaságai..."

Szar az igazat hallani? Az a bökkenő, hogy a demokratikus világ 90% -ban hasonlókat gondol a populista kóklerekről.

sushó (törölt) 2011.03.16. 22:50:30

Kumin úr valóban nagyon "profán problémákon" mereng a tegnapi ünneppel kapcsolatban. A rendezők kaszáltak-e?
Ki fizette a "bulit"? A résztvevők miért nem másik "bulira" mentek?
Ha valakit érdekel egy jó színházi előadás, szívesen fizet. Valami baj lehet a produkcióval, ha a közönségnek fizetnek és megvásárolják a tapsot.

Zozi79 2011.03.16. 22:51:01

@az igazi Sipi: még egyszer mondom: a bíróság talán 1-2 év múlva hozott ítéletet a fenti ügyben, míg a cikk a választások előtt pár héttel jelent meg. Ja és nem kritika volt, hanem hír. Lényeges különbség.

Kerek négyszög 2011.03.16. 22:53:03

@sushó: Bejáratott módszer ez már. A fizetett tapsolás azért egyszerűbb, nincs eszközigénye. Pár éve azért kellett vinni a kereplőt, és tojásokat is kellett venni.

Bár lehet hogy az jobban fizetett...

Treuga Mei 2011.03.16. 23:02:59

Azt hiszem, az ökopárt (gyengébbek kedvéért: az LMP) hosszabb távú céljainak pont megfelel ez a civil mozgalmi struktúra. Elég jól ismerem a párt alapító nyilatkozatát, amely nem kis részben épp a civil mozgalmak terjedésének célját tűzte ki. Ez rövid távú hatalmi előnyökkel ugyan nem jár, ám - tekintettel a tüntetők és az LMP alapvetően azonos irányú üzeneteire (nem csak a médaitörvény, de a szegénység, a romák elleni zaklatás és más, a tüntetésen megjelent témák tekintetében is) - az elvek elterjesztésében komoly szerepet játszhat épp ez a rendezvénysorozat. És ha az ökopárt neve valós igényt fejez ki, azaz tényleg más politikáról van szó, nagyobb eredmény, hogy céljaik megvalósulnak, mint hogy valamikor kétharmadot érnek el egy választáson... mellesleg hosszabb távon a parlamenti létszámuk növelésére is alkalmas lehet a tüntetéssorozat!

fedkvas 2011.03.16. 23:16:47

@Diocles: mondjuk ha fejleszt magának egy piacbarát jobbszárnyat, mert balos szociológusokból meg környezetvédőkből csak a szadesz fele lesz meg, ez még messze van az egésztől.
egyébként a durva az, hogy a szadesz csődjével a lyuk nem egy jobbliberális, neokon-mínusz-kereszténység pártnak ÉS egy progresszív (azaz a jelenlegi választékból a lehető leginkább hathatós trendet - magyarán skandináviát - követő) baloldali pártnak nyílt meg, hanem kizárólag utóbbinak, ergo sum a lyuk is csak ekkora volt.

Seregbontó 2011.03.16. 23:20:32

Egy gonosz megjegyzés:
A rendezvényről készült indexes fényképeken kissé túl vannak reprezentálva a szépkorúak. Ez vajon véletlen?

sushó (törölt) 2011.03.16. 23:21:03

@légycsapó:
Tudom. Állandó szereplők, vándorszínészek adták elő.
De most zsenge diákok. Ez megrontás.

Seregbontó 2011.03.16. 23:25:52

@légycsapó: Látom, nagyon ismered a "demokratikus világot"...

Nyugodj meg, a hülye Hollandiában is hülye. Csak ott nem felháborodnak rajta, hanem kiröhögik.

fedkvas 2011.03.16. 23:49:44

@MLaszlo: a tömegpárt hibázik, a hibán hízik az ellenzék. legyen az single-issue civilmozgalom; szervezett, szinte single-issue párt; vagy szervezett, komplexebb párt, mind így növekszik.

Várúr 2011.03.17. 00:02:44

@légycsapó:
Tóta és a te "demokratikus világod" nem nagyobb egy pingponglabdánál. Még csak nem is gömbölyű. Olyan hamis és álságos, mintha a a műanyag termőföldnek hinné
magát. Frusztrált picinyke kisebbség vagytok, még itt a net akolmelegében is. Ne irogass nekem, ha nem muszáj. Nem azért olvastam Kumint, hogy veled társalogjak. Tótának van egy blogja, ott vannak csevegő társaid. Pár száz ember, csupa demokrata. Menj és érvényesülj.

Várúr 2011.03.17. 00:07:15

@Treuga Mei:
Két (kettő) darab tüntiből tüntetés sorozatot vízionálni nem kis képzelőerőre vall.... Na megyek, eluntam ezt a sok harmadrangú "demokrata" fantáziát.

belzebubhaver 2011.03.17. 00:25:18

JELENTEM én megszámoltam, és kilencmillió háromszátötenvhétezer ötszáthatvanhat ember tüntetett a szólásszabadság könyörtelen eltiprása miatt, és azért, mert beszüntették a leghitelesebb és legobjektívebb napilapokat (népszava, stb).

Viszont megszámoltam hányan voltak azon a nemzeti ünnepnek nevezett hacacárén, amikor valami huszárok flangáltak az utakon, de hogy mi a faszom ez nemtudom, visszatérve, szóval megszámoltam mindet ( megnéztem az rtl klub híradóját) és látszott, hogy maximum ezren voltak nemtöbben.

remélem mostmár belátja mindenki, hogy NEKÜNK van igazunk. mi tényleg ennyien voltunk, az összes többi felvétel, amin úgy tűnik, hogy március 15én máshol is voltak emberek, az MIND HAMIS! emberek, ne hagyjátok magatokat manipulálni. ha netán úgy emlékeztek, hogy Ti otthon voltatok, az csakis annak a jele, h Orbánék már behatoltak az elmétekbe. TI mindannyian a tüntetésen voltatok, csak nem emlékeztek rá, mert kitörölték az emlékezeteteket. Így van, ez az igazság.

Shalom!

MSimon 2011.03.17. 01:16:36

Posztíró 2009-ben vagy 2010-ben csodálkozott a világra, hogy ilyen felvetésekkel él? ;-)

2011.03.17. 01:25:31

"hiszen az „átöltöztetett SZDSZ” bélyegtől minden erővel próbáltak a kezdetektől szabadulni."

Ja, kezdve a választási programjuktól (még több pénzt a cigányoknak) a Gyöngyöspatán előadott bűnözőpárti fellépésükig. Érthetetlen miért mondják rájuk, hogy SZDSZ 2.0...

MACISAJT 2011.03.17. 05:29:42

Helyszín: Szabadság-tér, Budapest.
Időpont : 2002 augusztus 26.
Rendezvény: a rendszerváltás utáni legnagyobb tüntetés a sajtószabadságért( a résztvevők 63 ezer 100 forintos érmét dobtak be az urnákba, ennél valószinüleg jóval többen voltak).

Következmény: az MTV egy kockát sem hozott le a székház elötti tüntetésből.
A Medgyessy ( D209 fedőnevü) miniszterelnök reagálása: " ha a jobboldalnak tévé kell, hát vegyen magának".

Néhány korabeli sajtóreakció a "mértékadó balliberális" sajtóból:

nol.hu | Archívum
Téves tüntetés
Nagy N. Péter | Népszabadság | 2002-09-02

8. nol.hu | Archívum
Harangszó
Eötvös Pál | Népszabadság | 2002-09-02

9. nol.hu | Archívum
Tüntetés az MTV székháza előtt
Munkatársainktól | Népszabadság | 2002-08-31

Demonstrációt tartottak jobboldali körök a sajtószabadság általuk vélt sérelme miatt péntek este Budapesten, a Magyar Televízió székháza előtt. A demonstráció vezérszónoka, Orbán Viktor volt kormányfő egyebek közt kijelentette: a velünk vitázók ne a gumibot nyelvén fogalmazzák meg érveiket.

10. nol.hu | Archívum
Médiaharc és utcaszínház
Haszán Zoltán, Varsányi Gyula | Népszabadság | 2002-08-31

Három kelléket kért a tegnapi budapesti jobboldali tömegdemonstráció ceremóniamestere, Kerényi Imre rendező minden részvevőtől: egy szál virágot, egy százforintost és egy balliberális újságoldalt. A kellékek közös politikai "játékhoz" szolgáltak. Ezzel új korszak kezdődött Magyarországon: a kollektív politikai utcaszínházé. Bár a korábbi hasonló megmozdulásokat is "rendezték", nem ilyen műgonddal. Összeállításunkban a médiatüntetések eddigi történetét foglaljuk össze.
---

Úgy látom,ma már keveseknek(senkinek?) jut egyáltalán az eszébe.

nyárspolgár 2011.03.17. 07:32:25

orbán egyet szeretne, ha kizárnák az eu-ból és nem parancsolgatna neki senki. vége szabadon űzhetné a diktatóriumát. elég baja volt az EU 2011.jan.19-i ülésén ahol kapott eleget a fejére. ezt úgy éri el, ha sokat balfaszkodik.

megszűnt 2011.03.17. 07:54:23

@Várúr:
"Bocs a kifejezésért, hogy neked, mint nőnek mondom: leszarom Tótát és az összes többi frusztrált vinnyogót."

Ha nekem volna egy lapom, kettő névvel: Orbán és Gyurcsány, és tegyek egy voksot, akkor nem gondolkodnék ma sem és Orbán Viktor mellé tenném.

De ha volna egy olyan lapom, amin az áll: Kumin Ferenc vagy Tóta W. Árpád, akkor gondban lennék. Mint ember lennék gondban és nem mint nő.

Én jobb-liberális ember vagyok. Bennem Kumin és Tóta W., az egész világával megfér. Nem szakítható ki belőlem a jobboldali és nem szakítható ki belőlem a liberális.

Feleltem az új magyar alkotmányra vonatkozó kérdésekre. Nekem fontos volt a voksom a határon túli magyarok kérdése mellett, de tettem két újabb módosítást, mely szintén ugyanolyan fontos.

13. Az új magyar alkotmány rögzítse a homoszexuálisok teljes élethez való jogát. 14. Az új magyar alkotmány tegye lehetővé, hogy a házaspárok a 3. azonos nemű gyermekük után a 4. gyermekük nemét szabadon megválaszthassák.

Mert mások jogait, ha sértik, az én szabadságom is sérül.

alfacharlybravo 2011.03.17. 08:34:55

Az ATV ben azzal büszkélkedted,hogy számszerüleg mekkora kárt sikerült okozni az országnak ezzel a média baromsággal.

Meg akarják büntetni az ország népét a helytelen x -ésért?

Akkor mi a turó az demokrácia az elnyomás egy bársonyos változata, a média az agymosás eszköze?

Hitler mondta, hogy a proganda minisztérium a legfontosabb minisztérium.

Gulogulo 2011.03.17. 08:57:43

@MACISAJT: Nem értem! Az hogy annak idején megyó miként seperte a szőnyeg alá a jobboldal tüntetését, mit számít abban, hogy a mostani helyzet milyen?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 09:11:00

@Zozi79: Zozi! ez így leegyszerűsítés! Baromság. Nézd meg, hányan nem szavaztak a választásokon! Talán elgondolkozhatnál, hogy az ország szavazóinak fele hová lett? Persze, van benne apolitikus alkat elég. Sose fog szavazni. De az alacsony részvételi arány egy választáson mindíg figyelmeztetés a győztesnek: elégedetlenek.

koveske 2011.03.17. 09:18:39

Kedves Kumin Ferenc, komolyan az az érve, hogy túl jó a színpadtechnika? Komolyan azzal a populista érvvel áll elő, hogy egymillió forint sok, ezért valakinek állnia kell a tüntetés mögött? Ez egy "független elemző" dilemmája? (Egymillió forint egy komoly fizetés, de ne csináljunk úgy, mintha teljesen elérhetetlen lenne, mert az populizmus.) Legyünk őszinték, kilóg a lóláb, a Századvég "független politikai elemzője" Sólyom László után pártszolgálatba állt. Ilyen felvetésekkel sajnos csak álom marad, hogy maga valaha Török Gábor riválisa lehetne, aki tényleg dilemmákat vet fel, és nem szolgálja egyetlen párt érdekét sem.

Zozi79 2011.03.17. 09:24:16

@Igazamvanvagyigazamvan?: Kétlem, hogy aki annyira apolitikus, az pont egy ilyen tüntetésre megy el. Bár kizárni sem tudom teljesen.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 09:28:58

@Várúr: Csak épp használom az eszem

Kedves Várúr!
Tedd azt! Eddig csak uszítottál, gyűlölködtél.
A világ nem olyan eccerű, hogy van a "jó", (O.V.) meg a rossz (mindenki más).
Vagyha ennyire egyszerűen gondolkodsz az eszeddel, akkor javaslom, ne nyald a nemzetközi tőke seggét, van más!!!

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 09:31:36

@Várúr: Neked kéne fehér botot ragadni Boriska. Nyugi, Kumin nem neked és a hozzád hasonlóknak ír. Elovasod, nem érted, oszt' jóvan. Én se neked írok, ha bele is szemtelenkedsz.

Ó! Bocs! Már látom! Előző kommentem vedd semmisnek! Nem neked szólt! Ne gondolkozz! Csak fröcsögj! Fröcsögj méééég! Kis k...

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 09:33:26

@Zozi79: ezt írtam: vannak a nem választó között apolitikusak is. Meg vannak akik nem tudtak kire szavazni. Protest szavazónak lenni ugyanis nem lélekemelő. Na ŐK!

megszűnt 2011.03.17. 09:34:21

@koveske:
"Ilyen felvetésekkel sajnos csak álom marad, hogy maga valaha Török Gábor riválisa lehetne"

Elég, ha Kumin Ferenc csak saját maga marad, önmaga. Senki nem moshatja le a pályáról!

www.youtube.com/watch?v=6ojhBoj8bP8&feature=related

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 09:44:05

@légycsapó: "Ez egy anti-Orbán és anti-Fidesz banda"

Ne mossuk össze! Vagy a Fidesz az Orbán?
Az állam ÉN vagyok?

Cpt. Flint 2011.03.17. 09:45:26

@Zozi79: Miért nem érted ezt meg? Kulka kimondta: ma Mo-on őt (az ő érdekeit, elképzeléseit) egyetlen politikai erő sem képviseli. Én is így érzem. Szerintem elsődlegesen erről szólt ez a "tüntetés", és valóban nem a sajtószabadságról. De ez messze nem az MSZP szimpatizánsok ügye. Akkor többen lettek volna, és mások.

Zozi79 2011.03.17. 09:53:54

A ballib szavazók 50+ %-a évek óta ugyanezt mondja. Őket valójában nem képviseli senki, ők függetlenek, nem tartoznak semmilyen politikai erőhöz, nem elfogultak, bla-bla-bla... aztán választáskor mégiscsak elódalognak a szavazókörbe és szépen behúzzák az x-et az MSZP (SZDSZ, LMP) mellé.

Mindemellett gerinces magatartás is.

Joebacsi70 2011.03.17. 09:54:46

Nekem csupán három egyszerű kívánságom lenne az aranyhal felé :

1. Olyan kormány, olyan miniszterelnök, miniszterek, közjogi méltóságok, akik Magyarország és az itt élő emberek sorsának jobbra fordítását tekintenék elsődleges céljuknak.
Nem a magyarokét, nem a nemzetét, valamint nem saját egyéni és sleppjük érdekeit helyezik minden elé.

2. Ne mutogassunk és utaljunk vissza az elmúlt 1000,286,59,21,8, X akárhány évre. Mindenki tudja, milyen helyzetben van az ország. Válságtól függetlenül a mindenkori politikai elit kiüríti az ország kasszáját. Ennek ismeretében van(nak), aki(k) merik vállalni és törni az utat ?

3. Felelősségre vonás. A megkezdett út jó. De pártbeli hovatartozástól függetlenül folytatni szüséges. A megélhetési politizálásnak véget kell vetni. Örökre. A bűncselekmények elkövetéséről nem is beszélve "nagyjaink" által.

Amíg ez a három "óhaj" nem valósul meg, ráadásul egyszerre, addig oszthatjuk az észt, szavazhatunk a váltópártokra, majd a váltó váltójára, majd az eredetire. Maximum a nevek változhatnak, az arcok maradnak a régiek. Meg a "hitvallásuk" is.
Sajtószabadsággal egyetemben.

nemecsek ernő áruló 2011.03.17. 09:59:18

"Nem azt szeretném ezzel mondani, hogy gyanús, sötétben rejtőző erők állnak az ügy mögött"
Akkor miért mondod?

"Miért nem tud akkor az LMP az ügy élére állni?"
Megmondom. Azért, mert bizonytalanul topognak, igazából még mindig nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy parlamentbe kerültek, pedig most igazán lenne lehetőségük "odacsapni" a kormánynak, és igazi szervezettséggel, illetve egy-két komolyabb, felismerhető arccal kormányzó-képes támogatást, de legalábbis erős alternatívát tudnának jelenteni 2014-ben. Igazából nem látszik náluk, hogy a jobb kéz tudná, mit csinál a bal, semmi szervezettség, semmi nem látszik. Ezért van rá komoly esély, hogy a 2014-es parlamentbe be se jutnak.

"az „átöltöztetett SZDSZ” bélyegtől minden erővel próbáltak a kezdetektől szabadulni."
Ez nagyon komoly probléma, és az, hogy folyamatosan ezzel foglalkoznak, és próbálják levetkőzni, erősíti a hitet, hogy így van. Semmi sem erősíti meg jobban a gyanút, mint egy hivatalos cáfolat. Szerintem kezdetektől fogvba tojniuk kellett volna ezekre a vádakra, ha felmerül, akkor azt mondani: "Nem. Következő kérdés?"

"mindig el lehet mondani: mi civilek vagyunk"
Nagyon betegesnek tartom azt a magyar közgondolkodásban, hogy ha egy párt odaáll egy ügy mögé, akkor az máris csak kizárólag provokáció lehet, és biztosan semmi valós alapja nincs, csak a hatalmat akarják, stb. stb. Erről sajnos első sorban a ma kormányon lévő politikusok tehetnek, a folyamatosan gerjesztett hisztériával. Soha nem halljuk egyetlen egy párttól sem, hogy mi az, amiÉRT lehetne küzdeni, még a miniszterelnök is csak arról tud beszélni az ünnepen, hogy mi ELLEN kell fellázadni. A marketingen túl nyoma sincs a valós kommunikációban a valós összefogásnak, és az igazi céloknak, amikért lehet küzdeni. Nincs jövőkép, és cél.

Amíg ezt le nem vetkőzzük, az ország egyre mélyebben tapossa ki az ösvényt, aminek a végén csak egyetlen dolog van:

A történelem süllyesztője.

Köszönjük, közszereplő urak, köszönjük, tisztelt miniszterelnök úr!

MLaszlo 2011.03.17. 10:08:13

@fedkvas: Ez így van, de a cenzúra nem hiba kategória. Sokkal több annál. Az, hogy a hatalom hibázik, triviális dolog. Az, hogy az ellenzék erősödik az idő előrehaladtával, az is. Azonban azt, hogy valaki a jobboldalról átmenjen a másikra "sima" hibákkal elérni nem lehet. Jelenleg erre nem is utal semmilyen jel, hogy ez történne. Egyelőre mindenki a saját választottját támogatja. A felmérések erre utalnak.

Cpt. Flint 2011.03.17. 10:12:06

@Zozi79: lófszt. szerinted miért hiányzott a szavazók fele? de te nyilván személyesen ösmered az összes mocskos gerinctelen ballib szavazót és az ő választásukat, ugye. phhh...

Cpt. Flint 2011.03.17. 10:16:21

@Schindler Pistája: nem, nem mondható el. ez csak hangulatkeltés és provokáció részedről.

Cpt. Flint 2011.03.17. 10:17:08

@Joebacsi70: ezzel maximálisan egyetértek, nehéz lenne pontosabban fogalmazni.

megszűnt 2011.03.17. 10:19:17

@Cpt. Flint:
"szerinted miért hiányzott a szavazók fele?"

Háborút nyernének, ha megszólíttatnának. Az a negyvenvalahány százalék. Kumin Ferenc pontosan tudja, mennyien, és akkor lehetne érdekképviselet.

A semmiből ez nem jön össze. De most, ebben a kontextusban, ahogyan a blog szerzője felvetette:
civil szervezetből párt is lehetne, most ebben látok fantáziát. De csak egy lepke szárnya.:)

Zozi79 2011.03.17. 10:20:01

@Cpt. Flint: sajnos nem ismerem az összeset személyesen. De remélem, hamarosan eljön az az idő, amikor elmegyek hozzájuk látogatóba egy nyugdíjasklubba, és ott lesz az összes. Mind a 45 :-))

Cpt. Flint 2011.03.17. 10:23:29

@Zozi79: gondolom ott lesznek a tisztességesnek megmaradt fideszes politikusok is velük... de lehet, hogy ők nem adnak majd ki egy focicsapatnyit sem.

Cpt. Flint 2011.03.17. 10:28:28

@knausz: azért a negyvenvalahány százalékból - ahogy az itt korábban is boncolgatásra került - legfeljebb húsz lehet politikailag valamennyire tudatos, megmozdítható. de az is elég sok lenne már. sajnos viszont annyi szent ember nincs (tán' európában se), amennyi egy nekik (nekünk) megfelelő politikai párthoz kellene (legalábbis nem vállalja). és akkor még a mindenféle eltérő érdekekről nem is beszéltünk, amelyek ezt a tömeget is nyilván jócskán megosztanák.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 10:31:56

@Zozi79: A ballib szavazók 50+ %-a évek óta ugyanezt mondja. Őket valójában nem képviseli senki, ők függetlenek, nem tartoznak semmilyen politikai erőhöz, nem elfogultak, bla-bla-bla... aztán választáskor mégiscsak elódalognak a szavazókörbe és szépen behúzzák az x-et az MSZP (SZDSZ, LMP) mellé.

Mindemellett gerinces magatartás is.

Nem ,nem az . Protest szavazás. Valami Ellen. Ez jellemző erre az országra az elmúlt 22 évben.

De az sem gerinces, ha megosztom az országot. Miért ne lehetne SAJÁT véleményem? Amit nem egy párt diktál? Miért ne kérhetném számon a mindenkori kormányon, ha valami nem tetszik? Ez csak a Fidesz joga? Miért ne üdvözölhetném, ha valami tetszik? Ha nem vagyok Fideszes, akkor kuss? Vagy fideszes lettem, ha helyeslem?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 10:34:10

@Cpt. Flint: gondolom ott lesznek a tisztességesnek megmaradt fideszes politikusok
Ne légy naiv!
A politikában ha tisztességes vagy, a sajátjaid nyírnak ki. Legfeljebb bűnbakként teheted magad hasznossá a pártban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 10:36:06

@Zozi79: Mindemellett gerinces magatartás is.

Igazad van, sokkal gerincesebb bólogatni a párt összes határozatának.
Kutya a Zsiguli hátsó ablakában.

Gulogulo 2011.03.17. 10:43:30

@Cpt. Flint: Én meg tudnám mozdítani a nagy részét! Sőt azok akik a maszop ellen szavaznak a fideszre azokat is rábírnám, hogy szívük szerint szavazzanak. Csak annyi kéne, hogy legyen egy rublika, hogy egyik se! És az arra jutó mandátumokat nem osztanák ki, és ehhez még hozzátenném, hogy minden szavazás az össz képviselői létszám arányában (nem jelenlévő, hanem kiosztott és ki nem osztott) lenne megállapítva. Nem lenne itt kétharmad meg miegyebek...

Tormán Piktor 2011.03.17. 10:59:07

Ne izgulj Kumin Feri, a Zapád fog még munkát adni Neked egy ideig...

megszűnt 2011.03.17. 11:17:15

@Cpt. Flint:
"(nekünk) megfelelő politikai párthoz kellene"

Egy jobb-liberális pártot szeretnék, ha most így lehet kívánni. Eljutottam az álmodozás küszöbéig. Milyen lenne az a párt? Színes. Könnyű, de fajsúlyos, abban, amit mond. Ennek feltétele, hogy a Fidesz ne szerezzen kétharmadot ismét, ha lehet.

Valahogyan belevinném a pillangót, mint szimbólumot legalább, mégis kicsit több lennénk, mint egy pillangó szárnya.:)
www.youtube.com/watch?v=9OhI1EhAQWI&feature=related

Gulogulo 2011.03.17. 11:35:09

@knausz: Nem ez a lényeg! Mármint az irányvonal. Vannak dolgok amiket meg kell oldani. Ha azokat megoldottuk akkor lehet gondolkodni a kredenc színén. De amig nincs mit tenni a kredencbe ne a színén rugózzunk!

megszűnt 2011.03.17. 11:42:54

@Gulogulo:
"De amig nincs mit tenni a kredencbe ne a színén rugózzunk!"

Szimbólum az fontos. Egy pillangó. Irányvonal: jobb-liberális, ebben benne van minden. Feljebb soroltam olyan értékeket, melyek nekem fontosak. pl. a szabadságjogok. Mit tennél hozzá?

megszűnt 2011.03.17. 11:50:50

@Gogol:
Nagyon szép. Köszönöm.:)

Ferenc! Írsz ilyen posztokat, én meg itt ragadok. Őrület ám! Ki végzi a háztartási teendőket és ki írja meg az angol házimat??

Gulogulo 2011.03.17. 11:58:47

@knausz: Első körben nem érdekel a kredenc színe!
Termelő beruházásokat akarok! Sokat!

Meloka 2011.03.17. 12:03:04

Ez a tüntetés egészen biztos, hogy nem ingyen volt és a volt szadeszesek szervezték, akikhez csatlakoztak a maszoposok.
Jut eszembe, a sajtó tényleg nem szabad, mert miért nem számoltak be Schmitt Pál németországi látogatásáról ? Akárhogy is van, szeretem,vagy nem szeretem, ő a köztársasági elnök, az ő államközi látogatásairól az ellenzéki sajtónak is be kellene számolni. A sajtó zöme lényegében a balliberálisok kezében van, azt írnak és azt nem írnak amit akarnak!

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 12:44:50

@Meloka: ut eszembe, a sajtó tényleg nem szabad, mert miért nem számoltak be Schmitt Pál németországi látogatásáról ?

Tényleg, mit írt a Heti Válasz róla? Semmit? Akkor mit olvasol?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 12:49:48

@Meloka: Ez a tüntetés egészen biztos, hogy nem ingyen volt és a volt szadeszesek szervezték, akikhez csatlakoztak a maszoposok.

Elég sokan voltak! Ha még hozzá adjuk a többi rendezvény résztvevőit, retteghet a Fidesz! Mert ugye az Ö rendezvényükön megjelentek számábó levonva a fizetett bértapsolókat...
Amúgy miért kreálsz hülyeségeket? Szorongsz? Elgurult a gyógyszer? Dr. Csernus!

kumin 2011.03.17. 12:52:14

@knausz: Ne haragudj, Tímea, nem akartam romba dönteni az időbeosztásod. Keresek valami unalmasabb témát a következőre :-)

NewWay 2011.03.17. 12:52:46

Lehet, hogy a magyar újságírók ellen kellene igazából tüntetni inkább???

index.hu/kultur/media/2011/03/17/a_magyar_ujsagirok_fele_korrupt/

"A magyar újságírók fele korrupt

* Kreatív

2011. március 17., csütörtök 10:45

Az újságírók mindössze hét százaléka látja úgy, hogy a magyar sajtó betölti legfőbb feladatát, az elfogulatlan, korrekt tájékoztatást. A múlt évhez képest tovább romlott a média feddhetetlenségének, függetlenségének és a szakma anyagi helyzetének megítélése az újságírók körében második alkalommal végzett Médiatükör kutatás szerint.

Az Uniomedia kommunikációs ügynökség és a Nézőpont Intézet Médiatükör címmel második alkalommal készített átfogó online felmérést [1] arról, miként látja az újságírószakma saját helyzetét, illetve viszonyát a politikai és gazdasági élet szereplőihez. A felmérés 2011. február 15. és március 7. között készült, 200 újságíró válaszai alapján.

A magyar sajtó megítélése a múlt év [2]hez képest több területen tovább romlott: az újságírók döntő többsége politikailag elfogultnak, alulfizetettnek, túlterheltnek, széthúzónak, korrupcióval fertőzöttnek és motiválatlannak látja kollégáit, illetve szakmáját. A média politikai függetlenségével a megkérdezettek alig 3 százaléka, az újságírók jövedelmével alig 4 százaléka elégedett. Az egyértelműen elégedetlenek aránya ezzel szemben a függetlenség kérdésében 71 százalék, míg a szakmát alulfizetettnek érzők aránya az egy évvel korábbi 47 százalékról 68 százalékra emelkedett. Az egyetlen pozitív irányú változás, hogy az újságírók jobban informáltnak érzik saját szakmájukat: tavaly ezt a válaszadók 25, az idén már 36 százaléka mondta jellemzőnek."

NewWay 2011.03.17. 13:00:55

Valaki végre leírná, hogy mik a pontos követelései a tüntetőknek?

Azt a gyenge színvonalú dolgot hagyjuk, hogy "vonják vissza az egész törvényt, ne legyen semmi törvény".

Mit kellene módosítani?
1. A médiatanácsot a parlament nevezi ki. Ezt hogy kellene módosítani? Személyesen Gyurcsány nevezze ki a médiahatóság tagjait? Akkor majd függetlenek lesznek?
2. Ne legyen semmi büntetés a törvényben, mert akkor megijednek a külföldi újságtulajdonosok, és öncenzúráznak. Csak legyen leírva, hogy "nem szép rágalmazni és hazudni, de mindenki csináljon amit akar.". Esetleg lehet menni bíróságra, többéves hercehurcára, akinek nem tetszik.

Egyéb?

Várúr 2011.03.17. 13:04:42

@NewWay:
A felmérésből kiderül, hogy az újságíróknak legtöbb bajuk nem a politikával van, hanem a médiatulajdonosokkal és saját magukkal. Önnön korrupciójukkal, elfogultságaikkal és így tovább. Ezt írtam tegnap, s hogy ez ellen mennyivel észszerűbb (és nehezebb) lenne tüntetni. Majd a kommentek egy része alapján beláttam: sajtóügyben érvekkel nem sokra lehet menni...

megszűnt 2011.03.17. 13:05:44

@kumin:
Nagyon vártam a beszámolót erről az eseményről! Ez a helyzet és nekem átjön a lényege, aztán az időm az ugye egy dolog, de kicsit sikerült felszabadulnom ebben a témában és ez ma fontosabb volt. Köszönöm.:)

Cpt. Flint 2011.03.17. 13:06:41

@NewWay: ha jól látom, te csak írsz, nem olvasol, ugye?

Várúr 2011.03.17. 13:08:14

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Unalmas ez a "bértapsoló" duma... a statisztákat nem tapsolni hívták. Elegen tapsoltak a kerítésen kívül. Szimpla rendezői ostobaság volt. Ha pár budai gimnázium diákjait odahívják, örömmel ingyen mentek volna több ezren is.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 13:09:44

@Várúr: EZ MEGVAN?
A március 15-i állami ünnepségen, a Nemzeti Múzeum előtt Petőfi Sándor 1848. március 15-éről szóló versét mondta el egy szavaló, a vers közepéből azonban több, a sajtószabadságról szóló strófát kihagyott. Nem hangzott el például ez a szöveg: "Tettre, ifjak, tettre végre, / Verjük le a lakatot, / Mit sajtónkra, e szentségre, / Istentelen kéz rakott."

Teli szájjal röhögök!
Nem kicsit ciki! Nagyon!
Szebb jövőt, minden kedves komplexusos jobbágynak!

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 13:12:20

@Várúr: Szimpla rendezői ostobaság volt.
Ja!?
Az más! Akkor megbocsájtjuk!
Éljen a sajtószabadság, éljen a fidesz!

Cpt. Flint 2011.03.17. 13:16:53

@Várúr: szerintem a blogposzt alapvetően nem a tüntetés céljával foglalkozott. emellett azt hiszem, a tüntetéssel szimpatizálók jó része itt legalábbis elismerte, hogy nem alapvetően a sajtószabadság vélt vagy valós eltiprása miatt volt ez a rendezvény, hanem általában a hatalommal, a politikával, az életünkkel kapcsolatos rossz érzések kifejezésére szolgált. ezek a rossz érzések a fidesz hatalomátvétel óta sem csökkentek, egyes esetekben nőttek. azt hiszem, az ilyen érzésekhez és kifejezésükhöz való jogot elvitatni senkitől sem lehet.
a sajtószabadság ehhez egy jó hívószó volt és kapcsolódott is március 15-éhez; talán ennyi.
amúgy talán a médiamunkások is többet tudnak majd foglalkozni saját korrupciójukkal és a valag sajtócézárokkal, ha a hatalom pressziójától icipicit sem kell tartaniuk. és itt nem a köztörvényes/polgári peres eljárásokra gondolok, nyilván.

Várúr 2011.03.17. 14:50:03

@Cpt. Flint:
Véleményed igazságtartalmát egy percig se vitatom. Én más aspektusból közelítettem az ügyhöz. Ugyanakkor utaltam a tüntetők rossz közérzetére is. Pszichiáter húgom mesélhetne, hány frusztrált ember él ebben az országban. Ha a tünti - bár értelmetlenül - levezeti a frusztrációt vagy kielégíti a szórakozásvágyat, már megérte.

Várúr 2011.03.17. 14:54:25

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Igazad van. Éljen a te egyedülvaló mindenekfölötti eszményi ideális felsőbbrendű igazságod. Igazat kell adjanak neked a viceházmesterek is, sőt főleg ők. Rugózz még egy kicsit a kimaradt négy soron. Esetleg az ünnep statisztáin. Fénylő, örökérvényű nagy igazságaid vannak.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 14:55:03

@Várúr:
Ha a húgod pszichiáter, kérd már ki a véleményét, hogy a kormány és O.V. kirohanásai, reakciói, félelmei, Petőfi átírása mely pszichológiai kórisme tüneteire hajaznak?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 15:00:44

@Várúr: Fénylő, örökérvényű nagy igazságaid vannak.

Sajnos. Ez pedig az, hogy aki a legfelső polcon van, ugyanúgy a saját érdekét nézi, mint bárki más.

1848-49 politikai célokra való felhasználása pedig mindig sértett.
Meggyalázzák a hőseinket. Piti szélhámosok. Párttól függetlenül.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 15:04:29

@Várúr: Tudod, egész addig a Fideszre szavaztam, amíg el nem hangzott, hogy aki nincs velünk az ellenünk.
Meg aki Fideszes, az hagyja fenn a kokárdát!
1848-49 kisajátítása több mint bűn!
(bocs a felháborodásomért, személyes érintettségem az oka)

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.03.17. 15:14:42

@Várúr: Fénylő, örökérvényű nagy igazságaid vannak.
Jó!
CENZÚRA!

Várúr 2011.03.17. 15:56:26

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Inkább azt kérdezném a húgomtól, a te kérdéseid milyen pszichikai sérülésre utalnak?

Baresi Boriska · http://teheneszet.blog.hu/ 2011.03.17. 20:55:11

@Várúr: "Neked kéne fehér botot ragadni Boriska. Nyugi, Kumin nem neked és a hozzád hasonlóknak ír. Elovasod, nem érted, oszt' jóvan."
apró fijam, gratulázok! egyetértünk! kumin nem nekem ír.
1. kumin olyan "orbánegyszerű" seggeknek ír, mint te is vagy.
2. hogy ír, az is rendjén volna, ha írna valamit, de csak nyal, ahogy az a köreitekben megszokott...
3. és ha már fehér bot... derék alcsuti tahód már a vakoktól is lenyúlja a pénzt, ezért ezt a vak vonalat én nem emlegetném. bár ki tuggy, hogy mükődik egy töltelék nélküli tök...
4. kumin tehetségtelen politikai tántorgása mulattat, ezért olvasom. a te szellemnyomoritott pöcsségedbe meg jó esik beletörölni a lábam

megszűnt 2011.03.18. 08:16:32

@Baresi Boriska:
"politikai tántorgása mulattat"

Egy nagyon nagy probléma, amikor emberek abban élik ki magukat, hogy a másikon vegyék be a kanyart. Értem ezalatt: aki élvezkedni jár ide, bármilyen okból, hát miféle erkölcsökkel rendelkezik?

Vallom: a gyűlölet politikája olyan romboló, melyre sokan építenek, de nem működik. Csak és kizárólag a szeretet politikája működőképes.

Kumin életútja. Tíz éve figyelem. Sokkal közelebb áll hozzám, mint a gyűlöletből kicsikart sajtószabadság-féle engedmény.

"Ha néha elcsüggedek, arra gondolok, hogy a történelem hosszú során végül mindig az igazság és a szeretet győzött. Léteztek ugyan zsarnokok és gyilkosok, akiknek hatalma jóideig megdönthetetlennek látszott, de végezetül mindig elbuktak. Ezt ne felejtsük! Mindig."
(Gandhi)
www.youtube.com/watch?v=mKkffFTmGcY&feature=related

Treuga Mei 2011.03.24. 01:35:15

@Várúr:
Hm... nem tudom, ki hanyadrangú demokratának, de szerintem a számok ismeretében akadnak még huszadrangúak is, ahogy olvasgatlak.

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása