Így nem csoda, hogy rossz a külföldi sajtónk

2011.01.26. 13:19 kumin

A napokban felhívott egy francia újságíró hölgy a Marianne című, 300 ezres példányszámú hetilaptól, és arra kért, hogy beszélgessünk kicsit az utóbbi hónapok magyar gazdaságpolitikai kormányzati döntéseiről. Nem tudom, ez a lap mennyire volt eddig kemény Magyarországgal vagy az Orbán-kormánnyal, sajnos nem beszélek franciául. Annyit tudni lehet róluk, hogy Nicolas Sarkozyt rendszeresen ütik, viszont kifejezetten balosnak sem tekinthetőek, a centrista François Bayrou-hoz és politikájához állnak talán a legközelebb. A hölgy rögtön a beszélgetésünk elején meglepett.


Arról kezdett ugyanis beszélni a bemutatkozás után, hogy mennyire nehezen halad a cikkével, mivel hiába keresi a témájában illetékes minisztériumot, onnan még csak valamiféle lerázó választ sem kap, hanem egyenesen nulla a reakciót. Elmondta, hogy mennyi értékes ideje veszett oda a próbálkozással. Nyilvánvaló volt a csalódottsága. Valahonnan később annyi választ kapott, hogy emailben küldje át a kérdéseit, és akkor kap válaszokat. Erre azt a meglehetősen logikusnak tűnő választ adta, hogy emailezni remekül tudott volna Párizsból is, de azért utazott egy hétre ide, hogy ennél jobban megértse a helyzetet.


Próbáltam menteni a menthetőt. Magyaráztam, hogy az új kormány központosított kommunikációt vezetett be, a tárcák nem nyilatkoznak külön, van egy szigorú protokollja a nyilatkozatoknak. Mondta erre kedvesen, hogy ő ezt érti, de ebből még nem következik az, hogy őt sehová nem irányítják, és végül egy hét után kormányzati vélemény nélkül kell hazamennie.


A beszélgetésünk további menete alapján egyébként nem tűnt ellenségesnek vagy kritikusnak, ha valaki a kormány részéről értelmesen, jó angolsággal vagy akár franciául el tudta volna neki magyarázni, hogy mi miért történik, akkor végül bizonyára egy sokkal reálisabb cikk lett volna a végeredmény. Így viszont biztos vagyok benne, hogy az írásában említést fog tenni a megpróbáltatásairól, arról, hogy nem kapott hivatalos forrásokból válaszokat. Gazdasági kérdésekben az alapállás ugyanis szinte minden külföldi újságírónál gyanakvó, kétkedő, és ezen nincs is mit csodálkozni. A kormány nem ortodox közgazdasági megoldásokkal fogott hozzá a deficit leépítéséhez, az államadósság csökkentéséhez. Elkél a magyarázat.


Amúgy a piacon igencsak megkérik az árát a nemzetközi PR szolgáltatásoknak, amelynek keretében az érdekelteket összehozzák a releváns külföldi sajtóval, és megpróbálják a születő cikkek tartalmát a megrendelő szemszögéből pozitív irányba terelni. Amikor egy tudósító magától házhoz jön, csak értelmesen beszélni kéne vele, az ennek megfelelően rendkívüli érték. Nem lenne szabad kidobni az ablakon.


Én is dolgoztam intézményi kommunikátorként, tudom, hogy milyen módon lehet rettegni attól: nehogy valamit rosszul mondjunk. Van egy olyan tehetetlensége az ilyen kommunikációs rendszereknek, amelyből az következik, hogy még mindig sokkal jobb csendben lepasszolni bármiféle megkeresést, mint esetleg elrontani a nyilatkozatot, és ezzel hangos botrányt kavarni.


Ezt a tehetetlenséget csak jó vezetéssel, világos kommunikációs protokollal, no meg némi nyitottsággal és tehetséggel lehet legyőzni. Érdemes lenne megpróbálni.
 

Címkék: kormánykommunikáció

80 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr402615243

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az MSZP ismét külföldön támad 2011.01.26. 19:10:27

Az új magyar médiatörvény európai fogadtatásával kapcsolatban köztudott, hogy a külföld véleményét a szocialisták nemzetközi kapcsolataikat felhasználva negatívan befolyásolták. Nagyon valószínű, hogy több neves külföldi lap, mint a Times vagy a Frankf...

Trackback: Fékek és ellensúlyok - voltak 2011.01.26. 18:10:58

Ténytár A hatalmi ágak elválasztása, a fékek és ellensúlyok rendszere minden demokratikus berendezkedésű államban alapkövetelmé

Trackback: A Jereváni Rádió jelentése az Orbán-látogatás után forrongó Kairóból 2011.01.26. 14:49:46

Véres zavargások kezdődtek az egyiptomi fővárosban kedden, néhány órával azután, hogy elutazott Kairóból az EU soros elnöki tisztét ellátó Magyarország miniszterelnöke. Orbán Viktor találkozott az észak-afrikai ország politikai és vallási vezetőivel, g...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

belepofazok 2011.01.26. 14:41:21

Tudjuk.

A zorbán mondjon le. Ennyi a mondanivalója ennek a cikknek is, ha finomabban is, mint szokott.

Lett is belőle címlap az indexen.

Bocsánat Kumin úr, nincs Önnel semmi bajom, de ami az index nekem már annyit túlzott és torzított, hogy a címlapon lévő blogoknak sem hiszek.

Egyfajta kontraszelekció, na.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.01.26. 14:41:57

Jelen pillanatban úgy látom kisemberként, hogy semmilyen kommunikációja sincs a kormánynak. A választásokon sikeresen módszert alkalmazzák: nem mondunk semmit, abból nem lesz baj.
Dehogy nem lesz baj...

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.01.26. 14:42:31

"Zsuzsaaaa, én nem tudooom te hogy ki van a vonaaalbaaan,de valami francia tyúúúk, hát én leteszeeeeem..."

spiccpork · http://paperback.blog.hu 2011.01.26. 14:47:05

És a nyugati kollegina ideutazott úgy egy hétre, hogy fogalma sem volt róla, hogy kivel fog beszélni...egen...Amikor meg itt volt, ült a hotelszobában és annyi nem jutott eszébe, hogy besétáljon valamelyik minisztériumba és addíg kopogtasson az ajtókon míg ki nem nyílik az egyik.
Viszont a poszt írójának a telefonszámát meg tudta szerezni...Nem akarlak megbántani,ezért erre a történetre nem mondok semmit.
A nemzetközi sajtómegjelenésünknek az tesz rosszat, hogy a baloldali és liberális értelmiség riasztotta az összes újsgágíró és baloldali értelmiségi barátját, akiknek az első kérdése valószínűleg az volt: mi, miről van szó? a második pedig az: ok,csak írj egy mailt, hogy mit mondjak!
Megértem, hogy a sajtószabadságot meg kell védeni és ez elsősorban a ti dolgotok, másodsorban a miénk (népé:))de ami történt ebben az ügyben az nemtelen volt és mind a két fél számára megalázó. Amikor vége,mélyen magatokba kéne, hogy nézzetek. Persze,nem fogtok...

szellemi vébéká 2011.01.26. 14:47:36

@belepofazok: akkor minek olvasod az indexet meg ezt a blolgot? érthetetlen.

LouiS 2011.01.26. 14:51:47

Meg kéne már végre érteni ezeknek a kommunikációs "zseniknek", hogy ami szerintük itthon, befelé működőképes (nem az) - vagyis, ha sokáig mondjuk, akkor elhiszik a zemberek - az egy edzett demokráciában felnőtt külföldinek, pláne újságírónak nem beadható. És az a nyamvadt internet, felrakják rá a cikküket, itthon meg hiába vertem szét a közmédiákat, hiába pakoltam tele pártkatonákkal, hiába van a kezemben az MTI - a rohadt interneten minden és mindenki visszakereshető.

borovi 2011.01.26. 14:52:42

@belepofazok: Bizony, tényleg lemondhatna. Elég kárt okozott/okoztak már ennek az országnak és a benne lakóknak.

Roy 2011.01.26. 14:57:16

Azt hiszik ők sz@rták a spanyolviaszt.
Az isteneket nem szokták zaklatni.

Chicano 2011.01.26. 15:00:18

@belepofazok: A tendenciózus címlapra pakolás tény, viszont ez a blog éppenséggel kilóg a sorból.

A kormány kommunikációjáról meg annyit hogy ahogyan én látom ez eddig egy totális katasztrófa. Nem tudok rá szavakat találni hogy mekkora pancserek azok akiknek ezt kezelniük kellene. Elkeserítő látni mennyire tehetetlenek. Márpedig ha valaha most nagyon ügyesen kéne ezt csinálni. Ha hamarosan nem rázzák gatyába a dolgot ebből nagyon nagy gebasz lesz. (Még ettől is nagyobb.)

LouiS 2011.01.26. 15:01:45

@spiccpork: próbálj meg bekopogni mondjuk a régi nevén Miniszterelnöki Hivatal ajtaján. Kapásból elzavarnak a kormányőrök, mert egy, ha meg keménykedsz, valószínűleg az V. kerületi rendőrkapitányság "vendégszobájában" élvezheted az állam gondoskodását.

G. Wolf 2011.01.26. 15:04:47

Szerintem jelenleg - nem okttalanul - a kormány fél a nemzetközi sajtótól mint a tűztől! Végülis jobbról balról ekézték őket rendesen. Bár mostanában megjelent pár pozitív cikk is, de elenyésző a számuk a korábbi támadásokhoz képest. Még akkor is ha nem helyes de érthető hogy minél kevesebbet akarnak érintkezni sajtósokkal, különösen ha az külföldi.

afalujegyzője 2011.01.26. 15:07:14

@Megértem, hogy a sajtószabadságot meg kell védeni és ez elsősorban a ti dolgotok, másodsorban a miénk (népé:))de ami történt ebben az ügyben az nemtelen volt és mind a két fél számára megalázó. Amikor vége,mélyen magatokba kéne, hogy nézzetek. Persze,nem fogtok...

Nem kellene feleslegesen izmozni a fidesznek mindenkivel, meg nem kellene mindenkit tök primkónak nézni, aztán nem lenne szükség ezekre a magyarázkodásokra.
De ha ez az übereurópai törvény majd néhány év múlva a jobbosok ellen forditható (tudom, 9 év nagy idő, de egyszer az is elmúlik...), akkor is ilyen megértő leszel majd???

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.01.26. 15:08:08

@belepofazok: te, húzzá akkor a magyarnemzetihirlap.blog.hu-ra, ott majd nem bántanak. Ne rinyálj. És töröld meg az orrod, gusztustalan.

Anyi 2011.01.26. 15:11:44

Azért azon elgondolkodhatna minden "összeesküvés elméletes" fülkeforradalmár, hogy vajon egyazon szocikról beszélünk-e? Azokról, akik totál leírták magukat (jogosan!!!) itthon és egy nyamvadt választást nem tudtak megnyerni (sőt, nagy túlzással de alig jutottak be a Parlamentbe), nos ugyanők most a világ urai és kézben tartják az egész európai és tengeren túli sajtót? Tényleg van ilyen? Akiket ellenzékből még úgy aposztrofált a vezér, hogy az egész EU nem vesz komolyan? Most meg markukban a világ? És ezt tényleg elhiszi valaki? Más megoldás tényleg nem lehet??

Chicano 2011.01.26. 15:13:21

@G. Wolf: "Még akkor is ha nem helyes de érthető hogy minél kevesebbet akarnak érintkezni sajtósokkal, különösen ha az külföldi."

Ez se nem helyes se nem érthető. Pontosan most kellene nagyon aktívnak lenniük. Az természetes kellene legyen hogy akik megkeresik őket azoknak azonnal és készségesen válaszoljanak. Ezen túlmenően nekik kellene kezdeményezniük a kapcsolatot az újságírókkal, újságokkal. Ilyen nincs hogy bántottak most hisztizünk egyet és nem beszélünk a sajtóval. Nincs ott egy valamirevaló kommunikációs specialista?

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.01.26. 15:14:20

Elég elszomorító ez a tapasztalat. De sajnos teljesen reális.
És alapvetően úgy gondolom, hogy az esetlegesen rossz, negatív külső megítélésnek itt van az alapja.
Én nem akarom vitatni, hogy baloldali, vagy liberális körök közbenjártak.

De a legnagyobb probléma ott van, hogy a magyar kormány, vagy kormánypárt ügyet se vet arra, hogy megpróbálja kívülre is elmagyarázni, mit miért tesz. Legyen az válságadó, médiatörvény, magánnyugdíj eltörlése, stb.

Tudomásul kéne venniük, hogy az itthoni kétharmad ott semmit se ér. Ott egy viszonylag hiteltelen 10 milliós ország vagyunk. Pont olyan, mint Bajnai idején.

LouiS 2011.01.26. 15:17:08

@tothh: hiteltelen, rengeteg felvett és nem törlesztett hitellel

csoko20 2011.01.26. 15:19:17

Miért nem kereste egyből Szíjjártó Pétert?!

Ő biztosan szép, kerek válaszokat adott volna:)

spiccpork · http://paperback.blog.hu 2011.01.26. 15:20:19

@LouiS:Nyilván nem szó szerint értettem. De azt azért te se vedd komolyan már, hogy idejön egy hétre egy francia újságíró riportot készíteni és azt sem tudja,kivel beszél majd.
@afalujegyzője: Nem vagyok megértő most sem.
Abban egyetértek minden baloldalival,vagy liberálissal, hogy a fidesz elbaszta a törvényt is és a kommunikációt is. Azt viszont, hogy mindenféle diktatúrának írjuk le idegen országok polgárainak a hazánkat, szerintem gusztustalan.
Biztos vagyok benne, hogy a semilyen pár hívének nem esett jól amikor kis büdös helnyek nevezték az országot stb.
Jó lenne ha ti is látnátok,hogy akiket most a szabadság harcosainak gondoltok azok egyszerűen csak jó eszközt találtak arra, hogy egy nagyot rúgjanak a politikai ellenfeleleikbe. Igazuk is van. De az, hogy tlehazudozzuk a világsajtót...barátom!

kigyos 2011.01.26. 15:25:13

Ami a cikket illeti, a fenti jelenség sajnos egyáltalán nem a jelenlegi kormány sajátja, inkább valamiféle magyarországi folklórról van szó.
Egy barátom évekig dolgozott egy kisebb szaklapnak, és már évekkel ezelőtt is rendre találkozott azzal, hogy a különböző minisztériumok nem akartak, vagy nem tudtak válaszolni a kérdéseire, pedig semmiféle provokáció nem volt bennük. Azt gondolom, hogy a minisztériumi alkalmazottak sokszor egyszerűen nem mernek felelősséget vállalni semmiért.
Az külön érdekes, hogy a céges világban egy-egy szereplő a kezét-lábát lerágná azért, hogy kérdezzenek tőle, és így ingyen közölhesse az álláspontját a világgal, és ne kelljen súlyos pénzeket kiadnia a fizetett cikkekért.
Ez elvileg a kormányokra is igaz lenne...

Chicano 2011.01.26. 15:27:56

@spiccpork: Ja ja, ez a történet már régen nem a médiatörvényről szól. Kiadták a kilövési engedélyt és ez volt a legpuhább felület ahol be lehetett őket támadni.

Mindemellett nem szabad a dolgot kezeletlenül hagyni, igenis dolgozni kell azon hogy a kormány szövetségeseket találjon a médiában. Eddig sem azért nem talált mert nem ment neki hanem azért mert meg se próbálta. Újra kéne gondolniuk a kommunikációt, de sürgősen.

afalujegyzője 2011.01.26. 15:28:02

Ez az egyik kedvencem, a kormányzati kommunikáció témakörében. Érdemes a majd 3 percet folyamatos figyelemmel kísérni ;)
Megnyertük! Meg :(

torró 2011.01.26. 15:31:52

Miért nem olyan jön ide aki beszéli a nyelvet? Mikor a Magyar média megy ki külföldre akkor olyan megy ki aki egy kukkot sem tud, akár angolul is? A másik ,igen lehet is a nyugati újság íróval bizalmatlan lenni.

afalujegyzője 2011.01.26. 15:32:15

@Azt viszont, hogy mindenféle diktatúrának írjuk le idegen országok polgárainak a hazánkat, szerintem gusztustalan.
Biztos vagyok benne, hogy a semilyen pár hívének nem esett jól amikor kis büdös helnyek nevezték az országot stb.

Szerintem meg az gusztustalan, amit a hatalom csinál ebben (és ezzel!) az országgal :((
Nem volt kicsit régebben egy Kis Sértett, aki Brüsszelben mindenféle csúnyákat mondott a hazájáról, csak azért mert éppen nem ő volt 6almon?

Azt Te hogy nevezed, ami a MANYUPpal történt? Ugye az nem diktatórikus kényszer? Bőséges felvilágosítás után, készséggel nyújtott információk birtokában, megfelelő időt biztosítva mindenki szabad akaratából teszi, ami történik vele ebben az ügyben ;)

afalujegyzője 2011.01.26. 15:34:57

@afalujegyzője:
Ez az egyik kedvencem, a kormányzati kommunikáció témakörében. Bocs, ez lemaradt :D

kuminszerint.blog.hu/2011/01/26/igy_nem_csoda_hogy_rossz_a_kulfoldi_sajtonk#comment-form

Valamiért nem ette e hivatkozást...

Chicano 2011.01.26. 15:41:10

@afalujegyzője: Hát igen, lehetne ott kezdeni hogy Szíjjártót el kellene onnan hajtani a vérbe.

Mária 2011.01.26. 15:43:10

Arról lehet szó, hogy a magyar illetékeseknek a "Marianne" névről nem a Francia Köztársaság és a francia forradalom allegóriája jutott az eszükbe, hanem az, hogy az újság a címe alapján az ottani Nők Lapja lehet, félúton az Elle és a Marie Claire között :)))

Joaquin 2011.01.26. 15:44:20

@belepofazok: Fail. Kumin kifejezetten kormánypárti elemző, szerintem legkevésbé sem kívánja Orbán lemondását.

spiccpork · http://paperback.blog.hu 2011.01.26. 15:45:38

@afalujegyzője:
"Szerintem meg az gusztustalan, amit a hatalom csinál ebben (és ezzel!) az országgal :(("
Jogos is van hozzá, hogy utáld, de attól még elmondani mindennek Mo-t,nem kéne, főleg csak, hogy a pillanatnyi politikai haszon a tiéd legyen.
"Nem volt kicsit régebben egy Kis Sértett, aki Brüsszelben mindenféle csúnyákat mondott a hazájáról, csak azért mert éppen nem ő volt 6almon?"
Simán lehet, hogy a másik fél is megcsinálta,bár nemtom mire gondolsz.
"Azt Te hogy nevezed, ami a MANYUPpal történt? Ugye az nem diktatórikus kényszer? Bőséges felvilágosítás után, készséggel nyújtott információk birtokában, megfelelő időt biztosítva mindenki szabad akaratából teszi, ami történik vele ebben az ügyben ;)"
Ebben igazad van, csak nem erről beszélünk, egyáltalán nem releváns.

ostvan 2011.01.26. 15:50:43

Szerintetek mer, vagy tud valaki bármelyik minisztériumban nyilatkozni? Néhány komolyabb bennfentes véleményét is átírta már Orbán (pl Matolcsyt, vagy Vargát), de olyan szitu is közismert, hogy valaki olyat mondott, ami nem tetszett a főnöknek (pl. szegény Mádi a vagyonadóról), és ő meg ment a süllyesztőbe. Egyébként meg a saját embereiket sem avatják be, tehát aki merne, az sem tud mondani semmit.
Egy történet: az APEH-nél fizetésemelés. Szokásos módon a közvetlen vezetők javaslata lesöpörve, valahol 2-3 szinttel feljebb eldöntötték, kiadták, hogy ki kap-ki nem kap. Hogy ki döntött, az titok. Ezzel nincs is baj, az emberek tudomásul vették. Ezek után Vida Ildikó (a nagyfőnök) kiad egy körlevelet, hogy tessék tudomásul venni, hogy ezek a béremelések a közvetlen vezetők javaslata alapján kerültek megvalósításra. Ez már kiverte a biztosítékot azoknál, akikre a rossz döntések miatt - központi határozattal - rá akarták kenni a felelősséget.
Nos, egy ilyen szervezetirányítási közegben ki merne hivatalosan nyilatkozni egy ujságírónak? Valószínűleg életbe lptetnék az indoklás nélküli felmondás passzust!

LouiS 2011.01.26. 15:51:31

@spiccpork: nem védem, de hasonló helyzetben valószínűleg én sem nagyon tudnám, hogy kit keressek Párizsban :) Logikus lépésként én is az illetékes minisztérium sajtóosztályához fordulnék.

megszűnt 2011.01.26. 15:51:42

Ilyen kommunikációs problémák nem voltak régen. Emlékszem, ültünk a Barankovics esten és késett Orbán Viktor, de rohant, ahogyan tudott, elnézést kért és beszámolt arról, miért késett, mit kellett megbeszélnie, mi pedig megbocsátottuk a késést.

Vagy. Tüntettünk egy iskolabezárás miatt, Szijjártó Péterrel, pont ott állt mellettem és azonnal megkérdeztem, mi van és mi várható. Ő elmondta és ennyi.

Szerintem nem kell ezt túlbonyolítani. Az emberek értenek a szép szóból. El kell mindent magyarázni, mit, miért csinálnak és mire, miért van szükség.

Szerintem egyenes, tiszta beszédre volna szükség és el kell végre felejteni a hátramutogatást!

A Fidesz nem ellenzékben van. Ezt első körben meg kéne értenie. Fölösleges mással foglalkozni, elég, ha az embereknek elmondják világosan, ahogyan régen. Ők értettek ehhez. Mi változott? Szijjártó mobilszámán kívül.

Chicano 2011.01.26. 15:59:02

@knausz: "A Fidesz nem ellenzékben van. Ezt első körben meg kéne értenie." Ez ült. Nagyon igazad van, itt lehet az eb elhantolva.

megszűnt 2011.01.26. 16:02:36

"Én is dolgoztam intézményi kommunikátorként, tudom, hogy milyen módon lehet rettegni attól: nehogy valamit rosszul mondjunk."- írod.

Nem kell rettegni. Van miért rettegni a kétharmad biztonságával?
Egy ország fogott össze (vörösiszap-katasztrófa kapcsán) című írásom-unk)nak ez a vége, érdemes megfontolni, talán segít:

Az együttérzés és az aggodalom időszerű, a pánik viszont csak hibákat eredményez. Eddig egyedül Kazinczy ismerte a titkot. „Jót s jól.. Ezt ha nem érted,/ Szánts és vess, s hagyjad másnak az áldozatot.”

civil polip 2011.01.26. 16:03:30

@afalujegyzője: Miért, paródiának kitűnő.

Rob67 2011.01.26. 16:09:42

@belepofazok: hogy kerülsz ide erre amocsokindexre ha ennyire rossz a véleményed?
Betelt a Facebook??

Megyjegyzem aki valóban izgamas és kabaréba illő olvasmányt akar, az menjen Facebookra és olvasgassa az ELÉG oldal hozzászólásait.
Olyan IQ mélyrepólés, hogy beszarok a röhögéstől, de komolyan :)

is 2011.01.26. 16:11:19

@belepofazok: "de hat doktor ur, maga mutogat mindig pinat!"

hat kb. ennyi jutott eszembe a kommentedrol.

@knausz: mi valtozott? hat hogy ha elmondanak, hogy 12 milliardot adtak Orban testorenek, hogy terroristasat jatsszon, hogy csak majus honapban tobb, mint 200 milliarddal megugrott a koltsegvetesi hiany, amibol 100 milliardot sehogy sem lehet megmagyarazni, akkor sok emberben tovabbi kerdsek merulnenek fel. sok ehes szaj van, amit etetni kell, ami tolta a szekeret, hogy meglegyen a hatalom. csak mai hir, hogy Derce Tamas is megkapja beret, eletjaradek formaban (tudod, tavaly Csecsei Bela hasonlo huzasanal egyutt akadtunk ki, csak Csecsei nem a FIDESZ szekeret tolta, ugye).

most 'forradalom' van, es a 'forradalomban' csunya dolgok tortennek (kb. 56 utan vagyunk, Kadar szilarditja hatalmat). majd ha konszolidaltak, akkor lesz megint nagyob kommunikacio. nagyobb nyiltsagnak nem neveznem, csak akkor mar mindenki meg lesz nevelve, viszont megint a sorok kozott fogunk olvasni.

afalujegyzője 2011.01.26. 16:11:56

@spiccpork:
Ebben igazad van, csak nem erről beszélünk, egyáltalán nem releváns.

Aranyos ;) Ebben az ágazatban éppen diktatúra van már, de máshol még nem látszik ennyire. Ezért ne is vonjunk le következtetéseket. Hogy u.az a gárda mit is csinál egyes területeken és milyen stílussal, semmilyen összefüggésben sincs semmivel:S

"Biztos vagyok benne, hogy a _semilyen pár hívének_ nem esett jól..."
Ezt elég eredményesen elinztézték az elmúlt években. Elsőként ettől kellene megszabadulnunk, hogy ha valaki véleményt mond valamiről, azt valamelyik párt ellen/érdekében teszi, az semmiképp nem lehet a sajátja.

A Kis Sértett név szerint Orbán Viktor, és a GYurcsány/Bajnai kormányok idején nem 1x mondott olyanokat külföldön, amiben nem a kormányt, hanem az egész országot fikázta (mert az a sok hülye nem rájuk szavazott, így megérdemli ;)
Linket nem keresek, mert ennyi energiát nem vagyok hajlandó erre szánni. Már így is többet ültem itt, mint amennyit ezek megérdemelnek :(

Gyárfás 2011.01.26. 16:24:55

A jelenlegi támadások 50% meg sem történt volna ha a kormány megpróbál kommunikálni.
Nem kellene sajnálni a pénzt valódi szakemberekre.
A vitatott európai reakciók után 1 nappal, Berlinben, Párizsban,Rómában kellett volna nyilatkozatokat adni a magyar kormány képviselőinek.

Igaz én azt látom, hogy nincsenek JÓ káderek a Fidesz körül.Haszonlesők vannak sokan, párthű szakemberek alig.
Ez látszik amúgy az állami vállalatok majdnem 1 éve tartó semmitevéséből.

Netuddki. 2011.01.26. 16:25:18

@knausz: "Mi változott?"

Hát sok minden...

"Eddig egyedül Kazinczy ismerte a titkot. „Jót s jól.. Ezt ha nem érted,/ Szánts és vess, s hagyjad másnak az áldozatot.”

:)
A megélhetési politikus pont arról ismerszik meg, hogy nem fűlik a foga a kétkezi munkához. Ezért is a megélhetési politikusi munkát választotta. Amihez foggal-körömmel ragaszkodik. Mert máshoz nem ért, ezzez meg nem kell érteni, csak a semmitmondó szöveget nyomatni egész nap. De ha elbújik az újságírók elől akkor még azt sem.
Na itten van az eb elhantolva...

szobatars 2011.01.26. 16:33:25

Manapság "bevett szokás" nem válaszolni, aki már küldött el pl. pályázatot egy állásra,az tudja miről beszélek.

Nemcsak a kormányra, nemcsak erre a kormányra és nemcsak ebben az évben jellemző, hanem így megy évről évre, szinte bármilyen hivatal, intézmény, vagy cég esetében is.

Európa felől nézve végül is a Balkán kapujának látszunk, s nem sietünk megcáfolni ezt.

Netuddki. 2011.01.26. 16:33:57

@is: "csak akkor mar mindenki meg lesz nevelve, viszont megint a sorok kozott fogunk olvasni."

Aha, ahogy Móriczka és orbán viktor elképzelte...

Mit kell itt hisztériázni? Ez már régen nem a kádári kor. Nincs cccp ami kinevezi az itteni helytartót és felvonultatja a tankokat ha szükséges. Ha orbán nemcsak a saját bejáratú pártjának hanem az egész országnak a kádára akarna lenni hát jól seggbe lesz rúgva oszt jó napot. Még az is lehet pont azok billentik alfélen akiknek a nyelve tövig van benne éppen.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.01.26. 16:44:33

"Amúgy a piacon igencsak megkérik az árát a nemzetközi PR szolgáltatásoknak, amelynek keretében az érdekelteket összehozzák a releváns külföldi sajtóval, és megpróbálják a születő cikkek tartalmát a megrendelő szemszögéből pozitív irányba terelni"

Bizony...

megszűnt 2011.01.26. 16:53:52

Ferenc!

Dévényi István újságíró úr, a Heti Válasz munkatársa tudja a módszereket. Egyszerűen meg kell kérdezni erről őt. Hogyan kell európai módon kommunikálni?

Tisztelettel várom válaszát.

Köszönöm.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.01.26. 17:05:18

@belepofazok: "a címlapon lévő blogoknak sem hiszek."

neked és haverjaidnak bőven elég ha elhiszi, amit a fidesz.hu ír, illetve bőven elég (és nyilván fárasztó is) megérteni azt az egyébként nyelvi értelemben nem túl bonyolult kommunikációt (rohadt kommunisták, dögöljenek meg), amit pl. Szijjártó Petike képvisel.

amennyiben szükséges, szívesen igazolom a Pártközpont felé az iménti antikommunista, kormányt védő bírásodat, gondolom, az egzisztenciád múlik rajta.

legeslegujabbkor 2011.01.26. 17:12:23

A helyes kommunikáció kétféle lehet. Csak tudni kell, melyik szól a külföldieknek.

vampierre 2011.01.26. 17:19:35

ez egy tipikusan "érted haragszom nem rád" cikk..
és abból egy korrekt fajta.
Grat.

megszűnt 2011.01.26. 17:21:19

@legeslegujabbkor:
"A helyes kommunikáció kétféle lehet."

Dévényi István a Heti Válasz munkatársa pontosan tudja, miként kell európai módon kommunikálni. Szerinte, ahogyan én írok, az nem olyan. Magam nyilván ebben nem vagyok kompetens akkor.

Minek törjük tovább a fejünket ezen Kumin Ferenccel és a blogtársakkal, ha Dévényi István tudja?

Átutazó 2011.01.26. 17:32:24

@Chicano: A kormány nem szövetségeseket keres a médiában, hanem zombikat telepít oda. A hozzáállása az Orbán-kormánynak nem partneri, hanem uralkodói.

Taplopó 2011.01.26. 17:38:56

Én se tudok franciául, de szívesen segítettem volna a hölgynek eligazodni néhány dologban, ha fiatal meg egyéb

Toussaint L'Overture 2011.01.26. 17:40:12

Vajon miért van az, hogy amikor a kommunikáció fogalmát definiálni akarom, akkor elsőre a hazugság jut eszembe?

Várúr 2011.01.26. 17:44:07

Egy komoly (300.000-res) lap az interjúit otthonról szervezi, munkatársa anélkül el sem indul. Roppant kíváncsi lennék, egy magyar újságíró kapcsolatok nélkül Párizsban mire jutna? Arról nem szólva: telefonon angolul/franciául bárki bárhová bejelentkezhet. Az ilyesmit előre hivatalos faxon, neten, levélben, stb. intézik, időpontot, nyilatkozó személyt egyeztetnek, és így tovább. Ezt monsieur Kulin is tudja, ez volt a munkája jódarabig.

Publius Decius Mus 2011.01.26. 17:45:26

A minisztériumi alkalmazottak már csak ilyenek. Bebetonozva ücsörögnek ott átlag vagy 20 éve, kockás pullóverben, korpás hajjal, gakran klumpában és inkább nem tesznek semmit érdemlegeset, csak ne kelljen felelősséget vállalni érte. Még senkinek sem sikerült ezt a szarházi államaparátust gatyába ráznia, ez az igazság.

Várúr 2011.01.26. 17:46:03

@idelle:
Bérbloggereket az msszp szervez te nagyonokos, welness hétvégék kisorsolásával, stb.

Látnok. 2011.01.26. 17:50:05

@belepofazok: ...a címlapon lévő blogoknak sem hiszek...
Higgyél csak a Magyar nemzet címet viselő nyomtatványnak. Ott mindent megírnak, és mindig csak az igazat. Legalább is azt hiszed.

Vagy csak fáj az igazság? Kumin Úr leírta az tényeket. Ez fáj neked öregem.
Hát csak fájjon.
És olvasd Bayert. Az való neked.

Látnok. 2011.01.26. 18:01:05

@Várúr: ... Bérbloggereket az msszp szervez ...
Igen? Aztán ezt a kreténséget honnan szedted? Csak nem Zsolti írta meg?
Ha meg van bizonyítékod, vagy annak a majomnak lenne, akkor közzé kell tenni.
Ha meg nem, akkor pofa be.

megszűnt 2011.01.26. 18:08:20

Ferenc! Neked mit mond Dévényi István újságíró úr? Azt panaszolta, túl sok a munkája, közben az én stílusommal is akadt problémája, viszont nem konkretizált!

Őszintén mondom, nem csodálkozom, ha gondok vannak a kommunikációval. De most akkor mi legyen? Menjek a Heti Válaszhoz is megmutatni, miképpen kell írni (ha Dévényi tudja, nem kell mennem!) vagy csak bíráljam tovább az Indexet? Mi legyen?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.01.26. 18:16:05

@Várúr: "Bérbloggereket az msszp szervez te nagyonokos, welness hétvégék kisorsolásával, stb."

ja, tényleg, a fidesz hamis Facebook-accountokkal dolgozik. bocs, összekevertem.

kumin 2011.01.26. 18:33:15

@knausz: Tímea! Nem ismerem az illető urat. Egész pontosan hogyan is jön ő ehhez a témához?

kumin 2011.01.26. 18:36:06

@Várúr: Egyetértek, hogy egy ilyet otthonról kell elkezdeni szervezni, szerintem az email-es megkeresés még onnan indult. Amúgy egy hetilapnál sincsen több hét az ilyen munkára, azért nekik is elszalad a sztori, még ha nem is olyan gyorsan, mint a napilapoknál.
PS: a Kulin egy másik Ferenc, én a Kumin vagyok

megszűnt 2011.01.26. 18:44:38

@kumin:
Ferenc! Beleszólogat más blogjába és más újságíró munkájába, közben pedig lekicsinylően nyilatkozik rólam. Milyen alapon? Mit csinál ő a Heti Válasznál, hogy neki meg kell szakadni a munkában? Miért mondja, hogy nincs keresnivalóm az európai újságírásban?

Én szeretnék idézni egy munkámból, ha megengeded alant és reagáljon erre akkor Dévényi István újságíró, ő miként írná meg! Lehet?

megszűnt 2011.01.26. 18:49:06

Orbán Viktor egy beszédét értelmeztem nemrégiben. Orbán beszéde a XX. Bálványosi Nyári Szabadegyetemen hangzott el 2009. július 18-án, Tusnádfürdőn, Ez a baloldal mindent elvett tőlünk címmel.

Engedelmetekkel és nem szeretnék visszaélni Kumin Ferenc türelmével, ezért csak részletet másolok át belőle, közben még mindig Dévényi István újságíró úrhoz fordulnék. Ő miképpen értelmezi például ezt a beszédet? Kíváncsi lennék.

Orbán Viktor tételesen felsorolja, mi mindent vett el a baloldal rossz politizálása az emberektől: a nyugdíj-megtakarításokat és a nyugdíj-befektetéseket, felszámolta a szociális- és családtámogatási rendszert, odalett a közbiztonság, szétverte az egészségügy rendszerét. Ez a baloldal elvette a nemzeti összetartozás élményét.

Beszédében felhívja a figyelmet arra, hogy megerősödni látszanak a szélsőséges nézetek és erők. Ő és pártja tudja ezt és szembe kíván nézni a problémával és orvosolni is tudja azt.

Az idézett szöveg alatt egy erős pártvezetőt látunk, aki úgymond kezében tartja a gyeplőt és mindvégig töretlenül kitart elvei mellett.

Amikor kimondja: „Magyarországon egy radikális, erőteljes politikai fordulatra lesz szükségünk.” Abban benne van, hogy készen áll. Mihelyst a magyar nép felhatalmazást ad neki, ő végigviszi az elgondolásait.

Ez a beszéd nem csapong, minden elgondolás a helyén van benne és a teljes nyugalom érzete hatja át a hallgatóságát. Reményekkel telve állhatnak fel a polgárok, új terveket szőve, egy másik Magyarországról, melyet a Fidesz irányít majd.

bécika 2011.01.26. 18:53:42

Szerintem ez csak annyi, hogy senki nem nyilatkozhat míg Viktor meg nem mondja, hogy miről és mit lehet. Ez eléggé nehézkessé teszi az ilyen váratlan interjúkat. A barmok...

Várúr 2011.01.26. 18:54:06

@kumin:
Bocs', én is tudtam, elírás.

Atisz 2011.01.26. 18:55:43

Hmm, szóval a Nemzetgazdasági Minisztériumnál próbálkozott a hölgy és nem kapott választ? Érdekes, mert az ember azt hinné ha valahol, akkor ott biztosan foglalkoznak ilyesmivel.

Persze lehet, hogy a elmúlt hónap(ok) össztüze miatt átcsoportosítottak pár szakembert a NMHH-hoz :)

Várúr 2011.01.26. 18:57:57

@idelle:
Újabb hülyeség. Aki nem képpel szerepel a facebook-on az mind hamis? A te valódi neved idelle? Mellesleg a bloggerkedést maga az mszp hirdette és hirdeti a wellness-hétvégével valamelyik honlapján. Engem nem zavar. Szorgos ballib írogatók miért ne tölthetnék a hétvégét egy hotelben? Keserves fáradság lehet a netet napról-napra telehazudni.

Atisz 2011.01.26. 19:00:56

@idelle: Aki nem tölt fel magáról képet fb-on, még nem biztos, hogy "fake account".

Kevesebb piroslapot olvass (bár tudom sokat szerepel mostanában a címlapon).

Várúr 2011.01.26. 19:05:36

@kumin:
Egyébként.... hm.... egyszer kaptam külföldi akkreditációt újságíróként, bár nem vagyok az (egy kérésnek tettem eleget). Utamat és kapcsolataimat az illetékesek hetekig szervezték. Ezzel együtt: a kormánykommunikáció és különösen a köztársasági elnöki hivatal ténykedése bőven hagy kívánnivalót maga után. Jobbos főisk. vendégtanárként nemrég a hallgatóknak
szívbaj nélkül elemeztem, sőt hosszan le is írtam (egy folyóiratban nemsoká megjelenik).

Fhmen 2011.01.26. 19:26:18

@spiccpork: mikor "kis büdös ország"ról beszélnek, akkor azt pont annyira nem veszem komolyan mint mikor orbán az egész ország nevében beszél. nálam inkább "kis büdös kormány" vagy "kis büdös orbán"-ként regisztrál ez a mondat

JohnHenry 2011.01.26. 19:39:49

amennyire tudom, a fidesz/kdnp "valódi" sajtósai kisebb minisztériumokba, háttérintézményekbe ejtőernyőztek, a helyükre meg jöttek a fidesz saját kölykei, akik ugye se nem értenek hozzá, se nyelvet nem beszélnek, meg egyáltalán, hogy mer tőlük bárki is kérdezni valamit, amikor fülkerforradalom és négyharmad.

Táskás Tóni 2011.01.26. 22:17:14

@JohnHenry: Ehhez jön hozzá , hogy Orbánon és Matolcsin kívül senki nem tudja , hogy mit és miért csinálnak, hiszen napról napra változik az "akcióterv".
Lehet, hogy még a focista és a kancsi sem tudja pontosan ,ezek után pedig magyarázni, hát elég nehéz lehet. Így jár az akinek nincs programja.

pirimogyoró 2011.01.26. 22:37:50

Ez egy elintézési mód a kormány részéről. Magasról tesznek rá, ki mit gondol, egy francia újságírócska annyi nekik, mint egy porszem. Ha pedig valamit írni mer, ami a magyar haveri kormányt rossz színben tünteti fel, majd legfeljebb Bayerral jól lezsidóztatják oszt' jónapot!
Elvégre azért kapott Madách-díjat, nem?
Elég nagy rombolást végez a közművelődés terén, hogy elnyerje :)

Idézek: "Bayer nem először használja a „fekália” hasonlatot zsidókra, vagy az annak vélt személyekre. Marsovszky Magdolnával, az MTA Politikatudományi Intézet Demokrácia és Radikalizmus Kutatócsoportjának tagjával készült interjút például arra használta fel, hogy megkérdezze, hogy a tudományos akadémia degenerálódik-e azáltal, hogy belülről „zsidóvá” válik, és a Magyar Hírlapban valamint az Echo-TV-ben pellengérre állította, „trágyaféregnek” nevezve az antiszemitizmus-kutatót."

Kérünk neki 2 Madách-díjat!

cynicalbitch 2011.01.26. 22:59:26

@Várúr: @Atisz: ha jól láttam, idelle nem beszélt fényképről, ti viszont mind a ketten.

csak nem tudtok valamit a hamis FB-accountokról?

Táskás Tóni 2011.01.26. 23:34:13

@knausz: Dévényi Tibi bácsi is tudja , kérdezzétek meg őt.
Mi vagy te kisokos egy paródia?

Táskás Tóni 2011.01.26. 23:45:11

@knausz: Menjél el Dévényi Tibi bácsihoz , ő biztosan teljesíti három kívánságodat és megmondja a tutit

megszűnt 2011.01.27. 09:31:14

Bárhogyan vesszük a dolgokat. Európában bizony meg kell tudni szólalni legalább angolul. Persze nem mindegy, mit mondunk. Ezzel a vágatlan videóval csupán azt szeretném érzékeltetni, hogy ilyen tempóban. Az én tanárom ilyen tempóban beszél (5 nyelven) és remélem, nekem is sikerül.

A kommunikáció alapja immár a kifogástalan nyelvtudás. Anélkül semmi nem megy. Sem az érdekérvényesítés, sem semmi más.

www.youtube.com/watch?v=PwcV6Kr0KbI&feature=related

jani_a_hegyről 2011.01.30. 10:36:47

Mi az, hogy nincs kommunikációja a kormánynak? Szerintem Orbán kimondottan jól kommunikálta, hogy nem szabad beszarni néhány francia, angol, német nagy szájú szalon szocinak, akiket nem gyakott le 40 év diktatúra, de jártatják a bolsevik szájukat.
Az, hogy a francia újságírónőnek csak ennyi esze van, hogy idejön, de nincs semmi se leszervezve, nem tud infóhoz jutni, ráadásul nem is tudja hogyan találja fel magát, hát árnyékra vetődött, ez van, természetes szelekció.
Észre kéne venni, hogy a franciáknál van az, hogy a cigányok nem telepedhetnek le, hanem családostul lakókocsikban kell, hogy éljenek, folyamatosan költözni, néha ki is dobják őket az országból, náluk van a legnagyobb elégedetlenség, társadalmi feszkó, ld. Párizs környéki diák zavargások és társaik, őket mégsem fasisztázza le senki, mégis "európai" a viselkedésük. Ezek valahogy sose kapnak akkora visszhangot, mint nálunk egy média tv. Komolyan azt hiszi itthon valaki, hogy Ny.-i országokat érdekel, hogy ebben a mára porfészekké lett, nagy multú országban milyen a média tv.? Elárulom, leszarják, Ny. a emberek a belpolitikával sem foglalkoznak, mert ha lopnak is a politikusok, az egyes emberek fizetése, jövedelme még mindig olyan életszinvonalat biztosít a számukra, hogy leszarják ki mit lop, amíg nekik van.

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása