Mi van a szocialistákkal?

2011.01.24. 22:38 kumin

A Kumin szerint blog eddigi igen rövid életének legsikeresebb bejegyzése a Mi van a szélsőjobboldallal? című volt szinte minden mutató (oldalletöltés, kommentek, lájkok) tekintetében. Felbuzdulva ezen a tapasztalaton elhatároztam, hogy seregszemlét tartunk, végigmegyünk a teljes hazai politikai palettán.

Most azért a balközép (érzem, hogy kicsit furán hangzik, talán mert szélsőbal – eltekintve TGM-től – nincs) került sorra, mert a párt háza tájáról figyelemre méltó hír érkezett: megalakult (egész pontosan megkezdte megalakulását) a párt un. alterglob tagozata. A hírről a szocialisták vonatkozásában jól értesültnek minősíthető Népszava egyenesen úgy számolt be, hogy „új korszak kezdődött az MSZP-ben”. Még ha az ügy valódi relevanciáját tekintve gyanús is volt, hogy a média fősodra lényegében átaludta az eseményt, egy ilyen bombasztikus hírlapi cím mögé minimum illik kíváncsian bekukkantani, és fürkésző tekintettel körülnézni.


A startpisztoly eldördülésének hangulatát talán a Mandiner cikke ragadja meg a legjobban, de igazából a finoman drukkoló és a különböző hőmérsékleten fikázó beszámolók közötti objektív szürkületi zónából semmi nem olvasható az eseményről. Nyilván nem a távolságtartó leírás reményében, de körülnéztem az MSZP honlapján is: ugyan, mi hír hivatalosan az alakuló tagozatról? A múltkori EBESZ-es epizód óta triplán figyelek, de minden keresési fortély bevetése után is arra jutottam, hogy az mszp.hu alatt egy árva mukk sem található erről az eseményről a január 24-ei esti állapot szerint.

Az egész történetben persze véletlenül sem az az érdekes, hogy bármely okból milyen híre van egy pártos rendezvénynek. Az Alterglob esete inkább egy sokadik, és talán nem is annyira fontos tünete a szocialisták poszttraumás stressz szindrómájának. A trauma a tavaszi választási vereség volt, amelyet jól érzékelhető és mérhető módon nem sikerült a pártnak még feldolgoznia. A viselkedési zavar egyik legfontosabb szindrómája Gyurcsány Ferenc ősz óta tartó párhuzamos építkezése, amelynek fontos állomása volt a Demokratikus Koalíció Platform megalakulása (egész pontosan a megalakulásának a kezdete).

Hogy mi ez a zárójeles fontoskodás immár másodszor, amikor Gyurcsány platformjáról még az MSZP hivatalos híre is azt mondja, hogy „megalakult”? Ismét egy kis birkózás következik a honlappal, és egyúttal a párt alapszabályával. Attól ugyanis még sem platform, sem tagozat nem alakulhat meg a szocialistáknál, hogy ezt a lelkes alapító tagság kimondja. Szükséges még ehhez a párt második legerősebb szerve, a Választmány áldása is. Erre úgy bukkantam rá, hogy az mszp.hu tagozatok rovatában kerestem az Alterglobot, hátha ott van valami hivatalos információ róluk. Nem találtam, de azt gondoltam, kicsit hosszított a hétvégéjén a honlap-felelős, ezért nincs még ez rendesen megcsinálva. Azután rákattintottam a platformok oldalára is, ahol viszont már némi megrökönyödéssel tapasztaltam, hogy a volt miniszterelnök szerveződésének, amely októberben kezdte alakulását, sincs nyoma.

 

Választmányi ülés már volt azóta, utoljára december 11-én, ahol szó is volt a Demokratikus Koalícióról, de egy obskúrus magyarázat („a testület elfogadja a tagozatok és platformok minősítő bizottságának azon szempontrendszerét, amely alapján a következő időszakban minden párton belüli szerveződést megvizsgálnak, és egyeztetnek velük a tevékenységükről, illetve a működésükről“) kíséretében azt tudatták a résztvevők a nyilvánossággal, hogy februárban születhet meg a döntés a Gyurcsány Ferenc vezette platform sorsáról. Érdemes lehet figyelni tehát az elkövetkező hetekben, és akkor talán fény derül az időhúzás tényleges okára is.

Mindez persze csak néhány tünet. Az igazi probléma az, hogy a szocialisták körében az idő múlásával sem jutnak közelebb annak az egyszerű kérdésnek a megválaszolásához, hogy akkor most hogyan tovább. A platformok és tagozatok alapítása ezen a fokon már nehezen írható le a sokszínűség és a belső demokrácia virágzásával (ha jóváhagyja a Választmány, akkor Gyurcsányé lesz a nyolcadik platform, az alterglobosoké pedig a huszonnyolcadik tagozat). Amikor a szakpolitikák képviseletére hivatott tagozatok között megjelenik egy teljesen önálló, a párt talán még azonosítható poszt-harmadikutas fősodorától nyilvánvalóan markánsan eltérő értékvilágú alakzat, akkor jogos lehet a kérdés: ki fog itt rendet tenni?

Mesterházy Attila? Nyilván illik vele kezdeni a sort, hiszen hivatalosan ő jeleníti meg a pártot. Miután tét nélkül gyakorlatozhatott tavasszal, hogy milyen kampány-főszereplőnek lenni, a vereség utáni időszakra nem sok mondanivalója maradt. Egyensúlyozni próbált Gyurcsány és az őt támadók között: közvetlenül a választásokat követően sok volt köztük a feszültség, de azért októberben már ott volt Mesterházy a Demokratikus Koalíció megalakulásán. Kitartó és a karrierjét jól menedzselő politikus, de a magyar baloldal megújítását tőle várni biztosan túlzás lenne.

Gyurcsány Ferenc? Ő a szocialisták legizgalmasabb terméke az utóbbi húsz évben, ehhez semmi kétség nem férhet, de olyan ballasztok húzzák vissza, amelyek lehetetlenné teszik, hogy vezetésével a párt, vagy bármilyen életképes baloldali formáció felfelé kapaszkodjon. Kormányzásának története mellett teher még számára, hogy Európa fontos országaiban sorra megbukott az az eszmei irányzat a baloldalon belül, amelynek magyarországi képviseletére vállalkozott. Létező rajongótábora bármilyen tényleges politikai akcióhoz kevés, saját imidzsét és politikai céljait pedig olyan szinten kéne újrafényezni, amely a politikában csak rendkívül különleges együttállások esetén szokott sikerülni.
 

Szanyi Tibor? Talán furcsa őt a két fönti szereplő árnyékában említeni, mégis ide kívánkozik a neve, hiszen ő most a legaktívabb, legfrissebb szocialista politikus, állandó mozgásban van, szókimond, beszól, és a kiindulópontunkul választott Alterglob alakulásánál is ő asszisztált. Szanyinak természetes politikai ösztöne van, ebben egy kicsit hasonlít Horn Gyulára, de közel sem olyan tehetséges, mint a betegágyát nyomó egykori miniszterelnök. Nyilván a liberalizmussal és a tőkével frigyre lépő szocialista modell ilyen súlyos kudarca után az eredeti baloldali értékek, a kapitalizmus, a pénztőke kritikájában fog valahogy, valamikor, valakikkel újjáéledni a baloldal – Európában is, Magyarországon is. Téma annyi lenne, mint a szemét. A nemrég magát története egyik legcsúnyább válságába hajszoló globális kapitalizmus támadásának, az establishment ütlegelésének elvileg most mindennél kiválóbb szezonja lenne. Ehhez azonban olyan intellektuális kapacitások felszabadítására és egyben politikai tehetségre is szükség lenne, amely nagy valószínűséggel nincs meg sem Szanyi Tiborban, sem Alföldi Andreában, az alakuló új tagozat karakteresen feminista vezetőjében.

Ha egy mágikus turmixgépben sikerülne Tamás Gáspár Miklós intellektusát és baloldali műveltségét Szanyi Tibor fenegyerekségével és napi politikai rutinjával elegyíteni, egy egészen ütőképes szocialista csodafegyver keletkezhetne. Ennek hiányában azonban a szocialisták még mindig egy iránytű nélküli hajón utaznak, amelynek ráadásul legalább három kormánya van.


 

Címkék: mszp gyurcsany alterglob szanyi mesterhazy

109 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr562611219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

is 2011.01.25. 10:06:45

@commando: "Hiába, az MSZP-nek nincs "Orbánviktora".

Igen, az MSZP már elhasznált 5 vezetőt, ahogy egy demokratikus párthoz illik, főleg egy ilyen turbulens korban. Tényleg nincs örökös Torgyán Józsefje vagy Orbán Viktora.

"Középszerű, fantáziátlan, görcsös politikusok vannak rivaldafényben."

Ez éppen a FIDESZre is igaz, Orbánnal együtt. Kimutatható, objektív különbség nincs, csak az a csoda-együttállás, amiról a posztban szó van, azt kapta meg Orbán 2006 után, leginkább az AB hülyenépszavazási engedélyében.

Egyrészt 1990 után is volt ilyen mélyponton az MSZP (sőt, 10%-ot kaptak), másrészt amikor 2002-ben nem találtak mást, akkor jött egy Medgyessy (2001-ben sem volt még sehol) és Orbánt még ő is simán lenyomta. Igaz, Orbán most már minden dörzsölt megoldást be fog vetni, hogy csak eltaposás (<25%) esetén ne legyen többsége (kerületátrajzolás, külhoni magyarok, kopogtatógyűjtés stb., jelenleg ott tartunk, hogy 35%-nál kényelmes többsége lesz). Tehát 2014 mégcsak nem is esélyes. Viszont láthatóan nincs más alternatíva, a többiek még gyengébbek. A FIDESZ 2006-ra mit tudott előhúzni, és addig mit tudott csinálni? Há egy nagy semmit, 2006-ra a szocik még csak növelték a létszámukat. A FIDESZ sem fog olyan hamar bedőlni, láthatóan vakhittel van dolgunk, mert amennyi baromságot csináltak eddig (beleértve a 2006 utániakat is), azzal egy érett demokráciába már bőven 15% alá dolgozták volna magukat (az LMP pusztán a vákuumhatás miatt többet kapott volna, Bokros is bejut). Csak Mo nem érett demokrácia, ugye.

2011.01.25. 10:07:33

Őszödön nem hazugságbeszédet mondott Gyurcsány, hanem igazság beszédet. Ezt majd kellő eltelt idő után sokan fel fogják ismerni. Ma is az egyetlen életképes alternatíva a progresszív, haladáspárti baloldalon Gyurcsány Ferenc, akinek kb. annyi hibája van, mint bármely más extrovertált politikusnak.

is 2011.01.25. 10:10:36

@Mannstein: és ki jön helyette? úgy értem örülsz annak, ami most van? arról mi a véleményed? összefoglalnád a jelenlegi hatalmon lévőkről is így pár mondatban a véleményed? olyan tartalmas, magvas volt, hogy szívesen hallgatnám.

Link Elek 2011.01.25. 10:15:52

en utalom a fideszt.
Orban diktatornak tartom (Kádár féle puha diktator)
de akkor is, az mszpnek pusztulnia kell.
keptelenek elszakadni a kommunista mult szervezeti/gondokodasbeli hatranyaitol, hogy keptelenseg a megujulasuk.
minel hamarabb felszamoljak magukat (kivulrol megbonthatalanok) annal hamarabb lehet normalis liberalis/baloldali part Mo-n.
minel tovabb huzzak annal inkabb fog jobbra tolodni Mo.

kapiksz 2011.01.25. 10:17:17

@Zoltanius: Picit jobban elemezd ezt az agyament nemzetrabló fazont léci, mert ha az volt az életképes prorogresszió amit ő képviselt miért bukott ekkorát ? Talán egyszerűen rossz poliikus, vagy nem is politikus egy ilyen elmebeteg haszonleső ripacs. Ne izgulj az idő meghozza a hatását el fog jó mélyre tünni.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.01.25. 10:18:04

Én szerintem ez egy igen sokrétű, és fontos kérdés. Az első aspektus a baloldal általános helyzete. Amire finoman se lehetne mondani, hogy rózsás. Három mediterrán állam (amelyek politikai élete most nem épp fáklyásmenet) és Szlovénia kivételével Európa szerte egy erős jobboldal van többségében kormányon.
Magam részéről úgy is látom, hogy a globalizációs kihívásokra a klasszikus szociáldemokrácia nem fog tudni választ adni. A nagy újraelosztás, a jóléti államok sorra "dőlnek" be, a rendszerek pedig finanszírozhatatlanok.
A harmadik utas megoldás meg megbukott, ahogy ezt Kumin is írja.

Alapvetően én inkább egy globalizáció-kritikus baloldal kifejlődését tudnám világ-szinten elképzelni, de Magyarország ebben nem úttörő lesz, az is biztos.

Másik fontos aspektus a magyar pártrendszer alakulása. Azon belül is, hogy az MSZP létezésének mi az értelme. A nosztalgia mára nem nagyon tud hatni, ahogy a Horn Gyula idejében igen felkapott "szakértelem" sem.
Igazság szerint, én úgy gondolom, hogy a szocik vezetői, illetve tágabb holdudvaruk teljesen elszakadt a társadalomtól. Nem éreztek rá a tényleges viszonyokra nagyon sok esetben.

Aztán sokáig fenntartó erő volt Orbán Viktor személye - ezt láthattuk milyen eredmény kísérte.
Alapvetően utóbbi motívum termelte ki magából Gyurcsányt is. Aki viszont szerintem egy gyengén sikerült "másolatként" funkcionál.
Kétségtelen, hogy nagyon szuggesztív alkat, a saját közönségét nagyon jól meg tudja szólítani. Karrierje csúcsán retorikai képességei is remekek voltak. de ennyi

Orbánt lehet sok mindennel kritizálni, a hatalomhoz való hozzáállása okán, de egy dologgal, az inkompetenciával nem lehetett megvádolni sose.
Gyurcsány - és az ő hozzá görcsösen ragaszkodó MSZP - pont ezt a képet terjesztette el magáról.
Persze aztán a stílus is szerepet játszott, de a legfontosabb gond a kormányképtelenség volt. Nyertek, de fogalmuk se volt, hogy mit kezdjenek vele. Az élelmesebbek (Hunvald, Hagyó, Benedek Fülöp, etc.) "tudták" mit lehet ilyenkor tenni.

Az MSZP kormányképtelensége akkor lett a legkirívóbb, amikor előkerült Bajnai, aki - nagyon helyesen - egy jelentős vonallal elhatárolta magát a párttól, és hirtelen elkezdett kormányozni. Ez meg igen kontrasztos volt a GyF kormányhoz képest.

Én a jövőt elképzelve azt gondolom, hogy a hosszú vegetálás korszaka jön el, egy stabil mag-táborral, amihez hozzácsapódnak a korábbi hardcore SZDSZ-esek, de reális esélyt nem nagyon látok arra, hogy a kormány közelébe kerüljenek.

Mesterházy sose lett volna pártelnök, ha bármennyi esély is van a győzelemre, Gyurcsánnyal igen jól lehet mozgósítani a Fidesz ingadozóit, Szanyi Kapitány meg önmagában kevés ehhez, ráadásul a saját pártjából is kilóg.

kapiksz 2011.01.25. 10:18:55

@Link Elek: Bocsi akkor kiben, melyik pártban hiszel , vagy egy mély önpusztító kritikát gyakoroltál mint a többi megfulladt libsi ?

Geo_ 2011.01.25. 10:19:11

(Csak technikai megjegyzés: az MSZP honlapon az országosnak elismert platformok és tagozatok vannak - viszont a DK elismerésével a Magyar Progresszív Társaság Platform megszűnik, hogy a Társulás megmarad-e, az kérdés.)

kapiksz 2011.01.25. 10:20:44

@tothh: Gratulálok ! Ez szép elemzés volt, és egyet is tudok érteni !

Táskás Tóni 2011.01.25. 10:20:53

@Link Elek: Orbán és pártja viszont akár évente képes megújulni. Kikkel és hogyan? Pozsgai, Szűrös ..A fidesz mára a komcsik fellegvára lett. Pintér Matolcs Smitt ..

2011.01.25. 10:25:58

@kapiksz: Azért bukott akkorát, mert a politikai ellenfelei (ellenségei) tudatosan lejárató kampányt indítottak ellene, mert felismerték, hogy az egyetlen életképes alternatíva hosszabb távon is a hatalom megszerzésének útjában. Ezen túl a saját pártjában sem volt meg a szükséges támogatottsága, mivel a szocialisták sosem fogadták el, hogy ezt az országot hosszú távon felzárkóztató reformok az általuk támogatott csoportokra rövid távon hátrányosak is lehetnek.

zisz 2011.01.25. 10:26:57

Azt gondolom a baloldalnak nem a vezetők megtalálásával van baja, mert az viszonylag könnyen megoldható. A fő gond a népszerűség elvesztése ami egy-egy kormányzati ciklus alatt következik be a pártok esetében. Ezeket pedig a konkrét intézkedések és azok hatásai kérlelhetetlenül hozzák magukkal. Ha a tizenharmadik havi nyugdíjat akár csak 80.000 Ft erejéig is és akár
nyugdíjösszeghez kötve de megtartják még ma is kormányoznának. Ebben az országban a legnagyobb szavazó tömeg a nyugdíjas. Ezt a jelenlegi miniszterelnök is megtanulta 2002 óta. 2014 tavaszán újra ott lesznek a fülkékben, és csak a nyugdíjuk alapján fognak dönteni mert a társadalom csak ezúton kommunikál velük, és ők értenek belőle.

kapiksz 2011.01.25. 10:27:07

@Zoltanius: Akkor ki a profi politikus ?

sárkányfő 2011.01.25. 10:27:13

Karizmatikus politikusoktól mentse meg a sors ezt a szerencsétlen országot.

Láttuk balról Gyurcsányt, most jobbról Orbánt. Rémálom mindkettő.

Legyen egy csendes, a világot megváltani nem akaró, csöndben dolgozó csúcsmenedzser, aki nem hergeli a népet folyton, nincs küldetéstudata, nincs beszédkényszere, nem látja magát megváltónak.

Balról lehetne az ilyen pl. Bajnai, jobbról meg lehetne pl. Heim.

commando 2011.01.25. 10:30:00

@Táskás Tóni: Nem egészen értetted meg, mit értettem Orbánviktor alatt. Az MSZP-nek nincs olyan politikusa, aki képes a vállára venni a pártot, több, mint tíz éve kicsinyes belharcok folynak, amelyek, ha a FIDESZ-ben előfordultak, Orbán azonnal elfojtotta. Bármit állíthatunk Viktorról és a FIDESZ-ről, de egy biztos: EGYSÉG van. OV keményen fogja a pártot, kiáll az embereiért. Amúgy viszont számomra is sok dolga érthetetlen, nem szeretem a stílusát, de el kell fogadni, hogy szükség van határozottságra, kemény kézre. Drukkolok neki, hogy sikerüljön - nincs más lehetőség. Ha ne adj Isten megbuktatnák, ki léphetne a helyére? Van életképes párt, vagy szervezet rajtuk kívül? Nincs? Miért nincs?

kapiksz 2011.01.25. 10:30:04

@sárkányfő: Nem rossz ötlet, de mint látjuk a politikai küzdőtéren szürke egerek nem sokáig maradnak

Táskás Tóni 2011.01.25. 10:35:43

@commando: Nagyon nem szeretném azt hinni, hogy Mo-on egy bunkó középszerű focista kurucos elmeháborodott az egyetlen , aki képes rendet teremteni az országban.Ez az idióta már az EU-ban is elkezdte a megosztást, úgy látszik exportálja az itthoni jól bevált szemétséget. Nincs gazdaságpolitika a jobbiktól lopkodják a programot államosítanak,minden értelmes törvényt megfúrtak. Miben és kiben bízol, Matolcsiban? Te aztán mersz nagyot álmodni.

Link Elek 2011.01.25. 10:36:13

@kapiksz:
Mo-n jelenleg nincs normalis part.
egyetlen egy sem.
az LMP lehetne, de ahhoz fel kene nonie mind szervezetileg, mind kommunikaciosan.
a vedlett komcsiknak nincs helye a magyar politikaban.
minel gorcsosebben probalnak benne maradni annal inkabb segitik a jobbodalt. foleg a jobbikot.

Jack Torrance 2011.01.25. 10:39:33

Vissza kéne csábítani Schmuck Andort

fran7 2011.01.25. 10:40:25

Szerintem az MSZP egyik baja, hogy annyira olvasztópárt volt, egy a tábor, egy a zászló jelszava nélkül, közben teljesen elfelejtette azt, hogy egy párt eszmei cél nélkül nem sokáig létezhet, s azok az emberek, akik eszmei szinten voltak baloldaliak nem maradtak, nem tudtak megmaradni a pártban. Gyurcsány ezért volt métely a számukra. Azt hitték van eszmei mondanivalója, van karizmája, mint Orbánnak, van szervezői képessége és érdemes utána menni. Ezt a hatalom megszerzési és megtartási technikában jól megvalósította. De nem lehetett egy idő után emelni a tétet. Kipukkadt a lufi. Bajnaival az első félévben, amíg pragmatikusan mentek a dolgok, addig volt egy csepp esélyük, hogy egy váltópárt szerepben megmaradjanak, de a második félévben, már menekítették a pénzüket, készültek a túlélésre, ahelyett, hogy egy merész húzással Bajnaival a költségvetés után egy előrehozott választással minimalizálták volna a vereségüket agy kompetensnek tűnő vezetővel. Ehelyett kivártak, elszenvedtek egy megsemmisítő vereséget és még azok se maradtak a pártnál, akik szeretnének egy normális baloldali pártot. Egy csomó MSZP-s helyi politikus olyan ajánlatot kapott a Fidesztől,amit talán nem fogadott el, de teljesen eltávolódott a saját pártjától. Ezek a politikusok azért voltak MSZP-sek, mert a szüleik azok voltak, de nem biztos, hogy baloldaliak voltak eszmerendszerükben, vagy nem úgy, mint az MSZP. Már a Fidesz is káderhiánnyal küzd, hát még az MSZP. Még egy jó elnök jelöltjük sincs, akkor, hol találnának jó polgármesterjelölteket, önkormányzati képviselőjelölteket. Anélkül nagyon nehéz.

bájgúnár 2011.01.25. 10:42:14

Nekem tetszik az elemzés.Azért mert végre egy nyugodt hangú írás.Nemakar kiállni, meggyőzni,agitálni.Kérdéseket vet fel amikkel foglalkozunk mi is .Függetlenűl melyik táborba tartozunk.A baloldalnak a legnagyobb hibája szerintem hogy tagjait,szimpatizánsait csak felhasználta hatalmi céljai elérésére.Amikor elérte amit akart az egyszerű emberkéit cserben hagyta.Hiszen ezzel kezdődött az MSZMP-MSZP feltámadása is.Az utolsó kongresszusukon (MSZMP)ugy sima határozattal kizárta közel 800 ezer fős tagságát.Mára szembesűlt azzal hogy az évtizedekig folytatott sumákolása ide vezetett.Szerintem ezen már semmilyen csodaszer nemsegit.Ennek a nemzetnek egy darabig most elégvolt a baloldalból.Szerintem oszlassák fel magukat mert seregükből csak egykis raj maradt.Azok is már csak a zászlóért marakodnak.Szanyi,Kovács,Lendvai,Bajnai?/nép szemében csak libás!/Mesterházi.Ezekkel remény sincs.Arra a szintre vitték a pártjukat mint ahol a magyar foci áll.Új csapat,új taktika és új vezetőedző kell.

2011.01.25. 10:43:49

Családi hagyomány, világnézet, előítéletek és konkrét élethelyzet kérdése, hogy egy politikus tevékenységét hogy ítélik meg az egyes emberek. A magam részéről bizonyos embereket, politikusokat minden hibájukkal együtt is jobban kedvelik, mint másokat. Nehéz erről egymást meggyőzni a fenti szempontok miatt.

commando 2011.01.25. 10:52:15

@Táskás Tóni: Remélem, hogy tényleg nem az egyetlen, de ki lenne helyette? Félreértés ne essék, ki nem állhatom Orbánt! Hogy a programot kitől lopkodják nem tudom, de lopkodhatnák értelmesebb emberektől is. Matolcsyról hála Istennek nem álmodok, és a jövőről sem. De az MSZP katasztrofális volt, a FIDESZ sem jobb. Akkor ki? Szentségtörés: kár volt a MIÉP-et negligálni? Nekik volt értelmes gazdaságpolitikájuk, onnan kellene lopkodni!

bőrmók 2011.01.25. 10:52:33

A szocialista jövő az, hogy a fidesz szét fog esni és az mszp meg fog erősödni, akármit is csinálnak

Táskás Tóni 2011.01.25. 11:10:10

@Ezt elkúrtad Gonosz Törpe: Nekem már az is furcsa volt, amikor az ATV-ből Sólyomhoz igazolt. Hiába mindig van olyan "okos ember", aki meg tudja tippelni, honnan fúj a kedvező szél.

commando 2011.01.25. 11:17:43

@Takony_fősámán: hát a jelenlegi helyzet egyáltalán nem ebbe az irányba mutat!

bőrmók 2011.01.25. 11:20:09

@commando: Annyira fogadnék rá, hogy a fidesz szét fog morzsűlódni, de hát a fogadás a Szerencsejáték Rt. privilégiuma

puffatag 2011.01.25. 11:20:18

@Zoltanius: gyurcsány őszödön a maszop despotáit baszogatta, a hazudtunk éjjel-nappal is azt jelenti, hogy nem engedték reformokat csinálni... azt is mondja gyurcsány, hogy ő ezt nem akarja tovább folytatni... ezzel szemben áll a mai kormányfő, aki gyakorlatilag folyamatosan hazudik, amikor kinyitja a száját... kiváncsi vagy, a néppárt meddig áll ki mellette, mert egyre nagyobb ballaszt számukra... azután kiderülne az, amit én 12 éve felismertem: orbán szélsőjobboldali politikus

commando 2011.01.25. 11:21:11

@fran7: ezzel úgy naggyából egyet tudok érteni!

commando 2011.01.25. 11:22:14

@Takony_fősámán: Hát nekem megérne egy zsák kukoricát!

puffatag 2011.01.25. 11:23:49

@Táskás Tóni: kumin azt hazudta az m1-en, hogy cohn-bendit az eu torgyánja, ez nem igaz... ez olyan, mintha azt mondanám, orbán európa bayer zsoltja (egyre híresebb lesz a kis náci a cikkeivel és díjaival)

2011.01.25. 11:25:21

@puffatag: Én tudom, hogy így van, de a társadalom nagy részében ez nem így csapódott le, hanem - a jól felépített lejárató kampány hatására - úgy, hogy ez a politikus beismerte, hogy hazudott, sőt, még a választást is ezzel a csalással nyerte meg, sőt, nem is legitim a kormányzása.

Majd "Gyurcsány, takarodj!" kiáltásokkal elindultak a szélsőségesek törni-zúzni, amihez támogatást nyújtottak bizonyos jobboldali körök, média felületek, politikai pártok.

Gyárfás 2011.01.25. 11:36:19

Gyurcsány feltűnése minden esetben nagyon jól jön a Fidesznek, egyszerűen olyan elementáris elutasítottsága van, hogy a megingó szimpatizánsok elég ha meglátják máris visszatalálnak a Fidesz nyájhoz.

A baloldal jelenleg nem létezik, nem több néhány óbégató trollnál akik vagy pénzért, vagy hivatástudatból teleköpködik a kommenteket, a többiek 50+ nyugdíjasok akik ha maga lucifer indulna a szegfű alatt akkor is rájuk szavaznának.

Ameddig nem érkezik ,meg egy olyan személyiség aki képes lenne eltüntetni minden ex személyiséget(Lendvaitól Gyurcsányig)addig ez nem fog változni.Ilyen személyiség meg nem terem minden bokorban.
szerintem irányadó a lengyel bal oldal példája, itthon is kb ez várható. szétszakadt kispártok ideológia nélkül.

venszivar 2011.01.25. 11:42:50

@Takony_fősámán: Nyolc év kell hozzá ?
@commando: Én a földem összes termését rászánnám!

Táskás Tóni 2011.01.25. 11:47:58

@puffatag: Hallottam erről, de hogy Kumin volt azt nem tudtam. Hiába Sólyomnál is jó "nevelést" kapott.

commando 2011.01.25. 11:48:44

@venszivar: hát várjunk, reménykedjünk és csak kapálgassuk a birtokot!

Kalmár 2011.01.25. 11:49:31

@Gyárfás: Ez így van. Azt hiszem, hogy ez a Marxista irányvonal az Altr Globe-al nem tud kitermelni ilyet.
A hideg futkos az emberek hátán a Marxizmust hallva.
Szanyi egyedül, hátország nélkül mond nagyokat.
Fletó olyan, mint egy politikai hajléktalan, mindenki elhúzódik tőle.
Nagy bajban van a baloldal. Én konzervtív vagyok, az az Indexen nem titok. Ezzel együtt azt gondolom hosszútávon szükség van egy értelmes, hiteles baloldalra.
Most még a csíráját sem látom.
Kicsit bíztam Szilyben, de eltűnt.

megszűnt 2011.01.25. 11:54:06

Nem teljes a kép. Akinek a sorsa engem igazán érdekelt volna, a baloldal kapcsán, ő Szili Katalin. Bár az furcsa számomra, miként fér meg a baloldaliság a vallásossággal, de őnála megfér. Elsőre kicsit bátortalannak ítéljük meg a személyét, de ennek ellenére van őbenne valami, ami ezt a pártot ki tudta volna rángatni abból a ködből, mely majd őrájuk némán telepszik.

Akik a baloldalon voltak, jelentősebb személyek, ők szépen áthajóztak fideszes vizekre, ezt sem értem, hogyan lehet, mert én jobbról ugyan nem tudnék átmenni balra, még akkor sem, ha kényszerítenének! De legyen az ő megtérésük.

Szocialista párt már régen nincsen, csak még mindig beszélünk róluk. Észrevette már valaki?

bőrmók 2011.01.25. 11:55:39

@Kalmár: "Kicsit bíztam Szilyben, de eltűnt. "
Valakinek a hátsófelében

Táskás Tóni 2011.01.25. 11:58:32

@Kalmár: Szily majd behúzódik Pozsgai mellé. Köszönet, hogy lenyúlta a fidesz.Ott a helye, bár ktgtérítés felvételében nem tudta a remek Lázárt megelőzni.

eastwood09 2011.01.25. 12:04:41

@is: nem "jelenleg tartunk ott", hogy 35%-kal kényelmes többsége lesz, hanem ilyen a választási rendszerünk már röpke 20 éve. csak a tisztánlátás kedvéért.

hu.wikipedia.org/wiki/Jelenkori_magyarorsz%C3%A1gi_orsz%C3%A1ggy%C5%B1l%C3%A9si_v%C3%A1laszt%C3%A1sok#Az_1994-es_v.C3.A1laszt.C3.A1s

(ajánlom figyelmedbe az mszp '94es szavazatarányát)

Gyárfás 2011.01.25. 12:06:54

@Kalmár: @knausz:

Szerintem Szili Katalinra re fokozattan igaz ami a posztban Szanyira írt Kumin Úr.
Ők egyszerűen nem elég tehetségesek, hogy önállóan megmozgassanak annyi embert aki valóban ellenpólus lehetne.
Szili egy kamarillapolitikus akinek a mai napig nem bocsájtottak meg a szavazói az ominózus köztársasági elnök választásért.
Ők árnyékemberek, Szili Toller Lászlóé volt Szanyi meg Hornné. Jól (nagyon jól) lefednek egy szavazói kört, de ahhoz nem elég jók, hogy túllépjenek magukon.

Én nem látok olyan balos személyiséget akit fel lehetne építeni. De az még nagyobb baj, hogy nemcsak hogy olyan ember nincs akit fel kellene építeni, az a baj, olyan erő sincs aki fel akarna építeni akárkit.

kumin 2011.01.25. 12:08:25

@puffatag: Érdekes filozófiai probléma, hogy egy ilyen klasszikus vélemény tartalmú kijelentésben (x személy y személyre emlékeztet) miképp lehet hazudni.

szempontpuska 2011.01.25. 12:22:42

Azt hiszem az mszp ma nem igazán érdekes kérdés. Valami olyasmi, mint az MDF minelnök jelölt személyét tippelgetni anno 1995-ben.

Minél rosszabb, konfrontatívabb és elfojtóbb a hatalom, annál valószínűbb, hogy kitermeli a maga alternatíváját.

Hogy ez mi lesz, ki lesz, az most még másodlagos és mellékes is. Ennek a kormánynak legalább 4 éve van, bár még nem láttuk az új Alkotmányukat és a választási rendszerüket....

Hogy aztán újra kitermeli Gyurcsányt (az átlag választópolgár memórája 2 hét), esetleg Botkát, visszajön Bajnai, felépíti magát Oszkó, de lehet, hogy egy teljesen más párt épül ki ellenzékből... az ma még a madárbelekből jóslás kategóriája.

A Fidesznek szüksége van persze ellenségképre. Az SZDSZ már zsenánt, de az mszp is alkalmatlan erre (pedig volna rá igény :-D)

puffatag 2011.01.25. 12:27:49

@Zoltanius: akkor a fidesz töbszörösen csalva nyert választást, mert semmi olyat nem igértek, amit eddig csináltak... a radikális adócsökkentési ígéretüknél elfelejtették hozzátenni, hogy a felső 20%-ra gondoltak... egyébként a fidesz 2014-ben is választási csalást követ el már most, mivel a polgárok információhoz jutását korlátozza... vagy például a legfőbb ügyész a fideszes lopoásokat (pl esztergom, gripen stb)elsikálja, ezáltal a polgárokban azt a hamis képet kelti, hogy csak a ballib lop

puffatag 2011.01.25. 12:34:31

@kumin: visszavonom, Ön nem hazudik, inkább terel, csúsztat, akárcsak giró-szász cégtársa... egyébként remélem Ön is büszke az atv-re, az emelte Önt tényezővé... dehát ma már tényleg biztosabb állás a diktátort védeni, mert Ön azt teszi, bárhonnan nézem a dolgot... egyébként örülnék, ha mindenki a jobboldalon ennyire kultúráltan csúsztatna, mint Ön

Táskás Tóni 2011.01.25. 12:35:01

@kumin: Orbán pedig Kádár és Hitler keveréke . Akkor ez sem hazugság? Csak egy vélemény.

Gyárfás 2011.01.25. 12:37:12

@szempontpuska:

Az SZDSZre mutogatás sosem lesz kínos, mert az egyszerű szavazó nem az SZDSZt gyűlöli, hanem azt az értelmiséget aki köré szerveződött.Ők meg nagyon is aktívak.

Gyárfás 2011.01.25. 12:40:21

@Táskás Tóni:

Ha hozzáteszed, hogy ez a te véleményed akkor nem.
Ez nem hazugság, csak a te szegénységi bizonyítványod.

A neved, és a megszólalásaid alapján lehetnél a No1-es sorszámú trolltagkönyv tulajdonosa.Biztosan elférne még a szíved fölötti zsebben, tudod ott ahol azt a másikat is hordod.

megszűnt 2011.01.25. 12:41:16

@puffatag:
"egyébként remélem Ön is büszke az atv-re, az emelte Önt tényezővé"

Kumin mindig tényező volt, alakítója a magyar politikai életnek. Tetszik, nem tetszik, ez van.

szempontpuska 2011.01.25. 12:44:05

@Gyárfás: Az egyszerű ember nem gyűlöl.
Te is csak a kínlódás része vagy úgy látom.

Kéne vmi ellenség, mi?

Táskás Tóni 2011.01.25. 12:47:11

@kumin: Amúgy pedig , ha Cohn-Bendit= Torgyán az is Orbánt minősíti, hiszen Orbán volt az aki szövetségre lépett Mo. legnevetségesebb politikusával Torgyánnal.

Gyárfás 2011.01.25. 12:47:15

@szempontpuska:

:)ha jól látom kettőnk közt te vagy az aki ellenséget keres.

szempontpuska 2011.01.25. 12:48:24

@Gyárfás: valóban? :-O
És melyik mondatomból jutottál erre a frenetikus felismerésre?

puffatag 2011.01.25. 12:49:59

@Gyárfás: ne hazudj, szittya rovásíró!!! a nép nem akar 1 eurót se fizetni semmiért, ezért választotta a pszichopata höbörgőt, aki 8 évig hazudta, hogy minden ingyen lesz... egyébként heller, konrád és mások a magyar értelmiség világszerte elismert gondolkodói, a köztörvényes buday, polt pot péter és társai most mérettetnek meg európa szinpadán... ja, meg tagkönyveket emlegetsz, az 5-ös számú (remélem, nem vágóhíd?)náci tagkönyv tulajdonosa neked bizonyosan szépeket irogat, csak európa a történelem szemétdombjára küldte nürnbergben a bayer-féléket és főnöke is efelé halad

megszűnt 2011.01.25. 12:52:06

@Gyárfás:
"Én nem látok olyan balos személyiséget akit fel lehetne építeni."

Én sem. Csak Szili Katalint láttam.

"De az még nagyobb baj, hogy nemcsak hogy olyan ember nincs akit fel kellene építeni, az a baj, olyan erő sincs aki fel akarna építeni akárkit."

Tulajdonképpen nem látom akkor tragédiának. Az ember életében is vannak dolgok melyek elkezdődnek, aztán véget érnek. Kár ezt az irányvonalat forszírozni, mert idejétmúlt.

A következő választásokkor két erő marad. A Fidesz és a Jobbik. Minden efelé tendál, már ma.

Táskás Tóni 2011.01.25. 12:52:15

@Gyárfás: Szegénységi bizonyítványt azokról lehetne kitölteni, akik a bunkó focista mögé állnak álhazafiságból. Párttagkönyvem pedig nem volt soha, nekem nem . Bezzeg a fidesz vezérkarának, csak egy pár nevet említve a teljesség igénye nélkül: Matolcsi Pintér..és az átpártolt felkarolt Pozsgai Smitt...

Táskás Tóni 2011.01.25. 12:54:54

@szempontpuska: Megtalálta személyemben. Így lehet valaki büdös komcsi akár párttag könyv nélkül. Bezzeg a párttag könyvesek a fidesz vezérkarában terpeszkednek.

Gyárfás 2011.01.25. 13:05:56

@knausz:

Szerintem ellenfelek nélkül mindenki ellustul. Senkinek sem jó ha egy politikai nézetrendszer ilyen túlsúlyba kerül.
Csak a kis környezetemből tudok erre példát mondani:
Van itt egy polgármester aki 4 éven keresztül súlyosan eladósította a települést, a ragyogó lehetőségek ellenére a település visszafejlődött.
Majd jött az ősz, és alternatíva nélkül (ill. független bőrbe bújt régi szocik voltak az alternatívák) Nagy többséggel újraválasztották. De ettől a településnek nem lett jobb.
Ha nincs alternatíva akkor hosszabb távon az ország is erre számíthat.
A verseny előre visz.

puffatag 2011.01.25. 13:06:41

@knausz: kumin az atv-ben lett ismert ember... ahogy a náci férgeket a hírtévé sztárolta, ott a lovas istvánok az igaz magyarok

Gyárfás 2011.01.25. 13:07:37

@Táskás Tóni: @puffatag: @szempontpuska:

Ne haragudjatok, de meg sem közelítitek azt intellektusnak azt a szintjét akivel leállnék vitatkozni.
Minden jót nektek.

tlac 2011.01.25. 13:12:43

Gyula sincs jól..

megszűnt 2011.01.25. 13:13:28

@szempontpuska:
Nem viccelek. A Jobbik szavazótábora eltökélt. Pörzse Sándorral az élen, ők nem váltanak irányt. A támogatottságuk még mindig megmaradt, függetlenül attól, hogy a Századvég talán nem így látja, ez attól még így van.

Amikor Orbán azt mondta: CSAK a Fidesz! Ő pontosan felmérte, hogy mekkora veszélyforrás számára a Jobbik és nem pedig a szocialisták.

Mindig marad egy mag, mely tisztábbnak, hitelesebbnek érzi azt az irányvonalat, melyet a Jobbik mutat fel. Ez százalékban természetesen nem akkora, hogy veszélyben volna a Fidesz, de a szocialistákat idővel lekörözi (lekörözte?).

Táskás Tóni 2011.01.25. 13:18:38

@Gyárfás: A lángelme meg nem értettsége. Ez a baja Orbánnak is.Minden jót Neked is, jobbat mint ami most van.Csá.

megszűnt 2011.01.25. 13:19:48

@Gyárfás:
"Senkinek sem jó ha egy politikai nézetrendszer ilyen túlsúlyba kerül."

Egy kis nyugalmat adhat az embereknek, hogy nem kell mindig a politikával foglalkozni.
Sajnos nem állunk olyan jól, hogy kimondjuk, minket a "verseny előre visz".

Véleményem szerint a kiegyensúlyozottság visz előrébb most, valami, ami stabilitást adhat. A politikai adok-kapok nem vitt semerre, csak a gyűlölködés irányába.

szempontpuska 2011.01.25. 13:20:48

@knausz: ugyanezt hallottam anno a MIÉPről és hova tűntek azok, akik 8-10 éve ugyanezt mondták...

szempontpuska 2011.01.25. 13:21:37

@knausz: Mintha csak Kádárt hallanám...

Gyárfás 2011.01.25. 13:31:55

@knausz:

Hááát, szerintem sokan maradtak most képviselet nélkül, akik nem úgy élik ezt meg, hogy akkor nem foglalkozunk a politikával:)
Ők azok akiknek gyakorlatilag semmi sem jó.Alternatíva nuku, ötletek nuku, de ami van azt biztosan nem jó:)

CSENDES 2011.01.25. 13:32:14

Nem mindegy, hogy mi van a baloldallal? Azt mondanád meg (azon kívül, hogy kösz jól), mi van a jobboldallal.
Vagy ez ciki? Mert szerintem igen, legalábbis a hírek, vagy a hírek eltussolása okán gondolom.

megszűnt 2011.01.25. 13:37:58

@Gyárfás:
"Hááát, szerintem sokan maradtak most képviselet nélkül"

Egyetértek. De ezzel most mihez kezdjünk? Ha?:)

Táskás Tóni 2011.01.25. 13:38:16

@CSENDES: Pontosan erre szerettem volna kérni én is Kumin urat, hogy adjon már egy kis ízelítőt a jobboldali kormány Mo-ra "áldást " hozó gazdasági tevékenységéről és a politikájáról.

Táskás Tóni 2011.01.25. 13:39:44

@puffatag: Knausz és Gyárfás komoly belterjes beszélgetésbe kezdett.

Péter51 2011.01.25. 13:41:22

@Táskás Tóni: Nem lehet,hogy az igazi neved
Nokiás dobozos Tóni?
OV már leverte a kisgazdákat,a szadeszt,a madöföt,a miépet,most eszi meg a jobbikot,ti szocik meg barátkozzatok meg az ellenzékiséggel úgy 20 évre.

megszűnt 2011.01.25. 13:42:52

@Táskás Tóni:
"Pontosan erre szerettem volna kérni én is Kumin urat"

Éreztem, hogy Kumin Ferenc fogja itten megmondani a dolgokat, tőle várjuk a megoldásokat!:)
(Nem ám az atv vitte ilyen magasságokba..)

Táskás Tóni 2011.01.25. 13:44:50

@Péter51: Rogán Tóni nevét vettem fel, akit az V. kerületben csak így neveznek. Köszönhetően a Csipak féle társulásának és az önkori 4 év alatti 16 milliárdos eladósításának.Neki táska kellett nem volt elég a nokiás doboz.Nem vagyok politikus sem oligarcha. Nekem és szerintem a lopás nem sikkes.

Tita nick 2011.01.25. 13:45:13

A múltkoriban lendvai ildikót láttam a hatos villamoson. Gondolkodtam, hogy ráhányom az ebédem, de aztán rájöttem, hogy nem költök rá annyit, nem érdemli meg.

Gyárfás 2011.01.25. 13:49:01

@knausz:

drukkoljunk nekik:))És castingoljunk:)
Én Vágó Pistabácsira szavazok, ő nem lett nagyon saras, ha tesznek bele egy kis energiát még lehetne belőle hiteles ember:)

Péter51 2011.01.25. 13:49:54

@is: te majom,a 23 millió románnal,meg a nyugdijellopás vádjával nyomta le " simán" kb 1 %-al 2002-ben D 206 OV-t.Már nemcsak a jelent,a múltat is lehazudjátok ballib elvtársak.

Péter51 2011.01.25. 13:52:48

@puffatag: szegényke,orvos látott? A rossz gazdasági helyzethez persze semmi köze annak a ténynek,hogy az elmúlt 60 évből a "baloldalnak" nevezett trollok kormányoztak 52 évig? Ha én Róbert Gida vagyok ,akkor te max.nyuszi barátait ,rokonait és üzlettársait képviseled,akik most sirnak,mert nem tudnak lopni.

Várúr 2011.01.25. 13:53:46

@Gyárfás:
Ráadásul most egyes erősen frusztrált ballibeknél trendi az Orbán- és fidesz fikázás. Az a legnevetségesebb, hogy azt hiszik, sokan vannak. Abszolút ostoba ürügyekkel hozakodnak elő (magánnyögdíj, bankadó, médiatörvény, filozófus "ügy") ami csak azt igazolja, hogy egy szál ötletük nincs. Se a gazdaságpolitikához, sem az egészségügyhöz, sem a kultúrához, egyáltalán semmihez se képesek érdemben hozzászólni. Az országban volt árvíz, belvíz, vörösiszap, ketyeg a devizaadós-bomba, ezek az agyament gyűlölködők meg orbánoznak. KÖzben reménykednek, hogy az EU majd "helyreteszi" a saját hazájukat.Nemtom, undorítóbb vagy szánalmasabb- e?

megszűnt 2011.01.25. 13:58:56

@Gyárfás:
"drukkoljunk nekik:))"

Nekem van egy másik jelöltem. Egy igazán hiteles és liberális ember. Ha ő nem ugrik ki, mint nyúl a bokorból, akkor SENKI. Akkor marad a Fidesz és annak politikája 20 kerek évig.

venszivar 2011.01.25. 13:59:09

@Táskás Tóni: A lopás BIZTOS,hogy NEM SIKKES?
Sikkes= divatos,ízléses,mutatós.
Lopni mindig "divatos" volt,lesz s manapság is az!
Lopni nem igazán "ízléses",de ez nem "szentírás"...
Lopni,ha úgy teszed,hogy az már olyan "mutatós",hogy valameddig (talán!)nem veszik észre.Akkor s addig viszont sok-sok mutatós dolgot,tárgyat vehetsz rajta.....

kumin 2011.01.25. 14:01:13

Kicsit moderáltam, bár nem szívesen teszem, olyan jó volt eleinte, hogy magától értelmes a beszélgetés. Természetesen a jobbközép is sorra kerül, ha már teljes seregszemlét tartunk, és nem hagyhatom ki az LMP-t sem. Kis türelmet kérek.

Gyárfás 2011.01.25. 14:05:28

@knausz:

Van ilyen ember? és ki ő?

eddie.e 2011.01.25. 14:05:59

Üdv!

Nekem az a furcsa hogy ezek a szocik mindíg megújúlnak, de valahogy mindíg ugyanaz az 5-10 ember marad az élen.
Nem kellene már /vagy kellett volna már 20 évvel ezelőtt/ eltűnniük?
Távol áljon tőlem, hogy Fodor Gábort dicsérjem, de annyi mindenképpen a javára írható, hogy amikor megbukott az szdsz élén lemondott és eltűnt a közéletből.
Nem kellene ezt untánozni kedves Kovács László?, Gyurcsány Ferenc?, Lendvai Ildikó?, stb.stb?
Tisztelettel!

megszűnt 2011.01.25. 14:20:29

@Gyárfás:
Ki ő? Csak azt mondom, olyan ember, aki, mint Fodor Gábor volt az elején.
Makulátlanul tiszta ember. Nincs múltja, csak jövője.

Nem szeretném, ha a kérdést feltennéd még egyszer, mert a téma a szocialisták és ő egy valódi, liberális ember, ne keverjük ebbe a témába!

Köszönöm a beszélgetést. Igazán élveztem.:)

megszűnt 2011.01.25. 14:28:09

@eddie.e:
"Nekem az a furcsa hogy ezek a szocik mindíg megújúlnak, de valahogy mindíg ugyanaz az 5-10 ember marad az élen."

Igen. Ráadásul megfiatalodnak állandóan. Kikérte magának a tévében Kovács László, hogy ő öreg??!! Lehagyta futásban a fideszeseket.. borzasztóan hiú.

Gyárfás 2011.01.25. 14:31:44

@knausz:

Bocs a sok kérdésért nem türelmetlenség volt, csak a szokásos blog.hu-s internal server error:((

További szép napot:)

eddie.e 2011.01.25. 14:34:29

knausz

Jajj én úgy szorkolnék "Laci" bácsinak egy futóversenyeny!
Minnél tovább és meszebb fusson!
Nem csak a politikától hanem az országtól is! :)

Táskás Tóni 2011.01.25. 19:49:30

@eddie.e: Bezzeg a fidesz! Orbán már matuzsálemi vezetője a fiatal demokratáknak, mellette pedig a "frissen" csatlakozott Kövér Dajcs Szájer Áder. Micsoda frissítés 4-5 haver szórakozik az országgal.Persze Orbán azért föléjük emelkedve diktál.

Geo_ 2011.01.26. 15:04:57

@kumin: "a jobbközép is sorra kerül" - OK, s a Fidesz mikor?

:-))

Táskás Tóni 2011.01.26. 22:19:19

@Geo_: Ráadásul ez sajnos már nem is poén.
DE NAGYON JÓÓÓÓÓ

Táskás Tóni 2011.01.26. 22:20:48

@Péter51: A Jobbikot úgy eszi meg a fidesz, hogy megvalósítja a programját.

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása