Mijatovic nyilatkozata lopakodó üzemmódban

2011.01.13. 14:34 kumin

Ma reggel volt szerencsém a Mokkában beszélgetni a médiatörvény elfogadása után kialakult helyzetről. Készülve még előző este erre a témára, megpróbáltam visszatekercselni a felháborodott külföldi vélemények történetét. Az új médiatörvényt az OGY december 20-ról 21-re virradó éjszaka fogadta el. A legfrissebb külföldi reakció, amelyről a magyar sajtó is beszámolt, december 22-ei keltezésű: az EBESZ sajtószabadságért felelős vezető képviselője, Dunja Mijatovic élesen kritizálta az elfogadott jogszabályt.

Szerettem volna az eredeti sajtónyilatkozatot is megkeresni, így felmentem az EBESZ sajtószabadság-ügyi képviselő honlapjára. A vezető hírek a nyitóoldalon Fehéroroszországgal és Szerbiával foglalkoznak, a "top stories" megkattintása után sem jött semmi Magyarországról. Beírtam az oldal keresőjébe a "Hungary" kifejezést, és a legújabb találat a vörösiszap-katasztrófával összefüggő szöveg volt, médiatörvényről semmi. (ha jól látom, ez a teljes EBESZ honlap-tartalmat átnézi, de attól még ott lehetne a találatok között a sajtószabadságos)

Nem adtam fel. Kedves kommentelőim jótanácsát megfogadva a Google-be is beírtam, a "Mijatovic Hungary" kifejezést, és csak így találtam meg a keresett szöveget. Nem hagyott nyugodni, hogy miért elérhetetlen az EBESZ nyitóoldaláról a történet, ezért írtam a sajtóosztálynak egy levelet. Ők nagyon készségesen elküldét a fenti linket, és még be is kopizták a nyilatkozat teljes szövegét, de arra nem válaszoltak, hogy miért nincs kint a honlapjukon, csak nagyon udvariasan elnézést kértek a kellemetlenségért.

Lehet, hogy semmi jelentőssége, de gondoltam, megosztommal a bloggal, hátha valaki megfejti az okát.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr452581199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megszűnt 2011.01.13. 14:57:05

Érdekes a beszélgetés Kumin Ferenccel. Első hallgatás után, amiket kiemelnék (nem idézetek):

- Pont ez volt az a pont, ahol elfogyott a türelem, nem érti, miért
- Erre a Kormány nem volt felkészülve, szintén nem érti, miért
- Ahogyan eljutott az emberekhez, úgy és akkor "borult ki a bili" (nem érti miért pont akkor és ott)
- Óvatosabban kellett volna dolgozni - mondja és
- Nem maradt idő az átgondolásra- teszi hozzá Kumin Ferenc.

A 180 oldalt, a hétköznapi ember nem látja át. Szabad-e ezt hagyni?- kérdezi.

Nem. Felelem. És hát akkor várom az elemzését, ebből a 180 oldalból, ami érinti a hétköznapi embert, az újságírókat, bloggereket, a médiát.

kumin 2011.01.13. 18:46:38

@knausz: Tímea! Te lennél (Ön lenne) az utolsó, akinek csalódást szeretnék okozni, de a 180 oldal kimerítő megfejtését nem tudom megígérni. Ahogy a Mokkában mondtam, tényleg nem a szakterületem. Amit tudok tenni, és meg is fogok tenni itt a blogon, hogy a legfontosabb kritikákat megpróbálom a törvényszöveg tényleges tartalmával összevetni. Ebből talán kisül a hétköznapi embert meg bloggert meg médiát érintő mindenféle tanulság. Nekem ebben a történetben az az izgalmas, és az az elemezhető, hogy miképp, miért, milyen céllal vált nemzetközi politikai csatatérré ez az ügy. Sokkal több van benne szerintem, mint ami elsőre látszik. Folyt. köv.

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.01.13. 19:27:02

Egy prózai válasz. Az EBESZ egy páneurópai gittegylet. A "régi európaiak" (nyugatiak) összekötik az újságírást, tanulmányírást a hasznossal. Publikálás, honorárium, napidíjak. Az "új európaiak" napi díjért választási megfigyelnek. 99%-ban ez izgatja őket.
A részletekbe ne menjünk bele, fölösleges, személyeskedő sárdobálás. Az enyém csak egy névtelen vélemény, nem feltétlenül a megkérdőjelezhetetlen, objektív igazság.

dr kíváncsivagyok 2011.01.13. 19:30:54

Biztosan meggondolta és mélyen szégyelli is magát.... most fogalmazza magában, hogy milyen fennkölt szavakkal dicsérje az elhamarkodottan "leszólt" Médiatörvényt.....erre vártál ?

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.01.13. 19:39:53

A sajtóközlemények között ott van, meg lehet nézni, jelenleg felülről a második:

www.osce.org/fom/press-releases

De pl. ugyanígy előjön dátumra keresve is (a decemberi közleményeket kilistázva):

http://www.osce.org/fom/press-releases?date[min][date]=2010-12-01&date[max][date]=2010-12-31

Amúgy a kereső a totál szar, nem időrendben rendezi a találatokat. Nem tűnt fel, hogy 1998-as találatok is vannak az első oldalon? De ha az ember pl. a hungary media december kulcsszavakra keres, akkor máris ez az első találat:

www.osce.org/search/apachesolr_search/hungary%20media%20december

Hát szóval így. Örülök, hogy segíthettem, hova küldhetem a számlát?

megszűnt 2011.01.13. 19:56:05

@kumin:
"Ebből talán kisül a hétköznapi embert meg bloggert meg médiát érintő mindenféle tanulság." Köszönöm!

Ferenc! Tudom, hogy nem fogsz csalódást okozni, mert jószándékú embernek ismertelek meg.

Ez egy baloldali, liberális közeg, ami nem áll távol tőlem, mint ahogyan a jobboldali emberek közössége sem. Horatius-i aranyközép. Van ilyen. Te mutattad nekem – régen. Jó, hogy itt vagy! Figyelj oda, kérlek, azokra a jogi bukfencekre, amik lehetnek, hogy ne kelljen az Indexnek soha, semmilyen bírságot fizetni! Tehessék a dolgukat, ahogyan eddig, vagy mi az, ami konkrét, megfogható az új médiatörvény szerint?

Csodálatos a lap, melyet Tóta W. Árpád újságíró készít egyedül, teljesen ingyen, hétről-hétre. Magyar Gyermek a címe. Bár az én kislányom a Fidesznek gyűjtötte a kopogtató cédulákat és a férjemmel együtt Borkai Zsolttal vacsorázott a nagy győzelem után, mégis az én lányom a Magyar Gyermeket olvassa!

w.blog.hu/2010/12/19/magyar_gyermek_xi

kumin 2011.01.13. 20:08:18

@Zigomer Trubahin: Számla ügyben sajnos nem tudok segíteni, de a probléma keresős részét részben tisztázza ez a megoldás. Fene se gondolta volna, hogy nem időrendben ad találatot, hanem "relevancia" szerint. Az azért továbbra is furcsa, hogy nincs erről semmi nincs a nyitóoldalon, ahol egyébként időrendben szerepelnek a hírek.

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.01.13. 20:47:31

@knausz:
"Csodálatos a lap, melyet Tóta W. Árpád újságíró készít egyedül, teljesen ingyen, hétről-hétre."
Minden tiszteletem Tóta W. Árpádnak, vannak kiváló posztjai, cikkei, és a M.Gy. is jó, de azért álljon meg a nászmenet ezzel az ingyenességgel. Indexes újságíró a srác, hogy házon belül miképp számolnak el, arról nekem gőzöm sincs, speciel, ha a Magyar Gyermekért nem kap külön zsetont, akkor se hinném, hogy a rá fordított időt nem fizetteti meg az Indexel. De ha mégsem akkor pedig akkora örömöt jelent neki Magyar Gyermekezni, mit másnak hobbi blogolni.

megszűnt 2011.01.13. 21:15:33

@Nekrológ:
Látom, nagy élvezettel turkálnál másnak az erszényében, de ezen lépjünk is túl!

Tóta W. Árpád a lapot ingyen csinálja és amennyi munkája benne van, azt akkor tudnád, ha magad képes lennél ilyet produkálni.

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.01.13. 21:30:59

@knausz:

Látom személyeskedésben, téves következtetésekben topon vagy, de ezen lépjünk túl.

Ha ingyen csinálja, akkor azt azért teszi, mert szereti(korábban is megírtam).Mint ahogyan te a hobbi blogod, és én az enyém, meg még sokan mások, pl Tiboru az utolsó posztjában deklaráltan 33 munkaóra belefektetésével. Az már elég komoly volumen, mondhatni Magyar Gyermekkel felérő. Egyébként röhögni fogsz, de képes vagyok közel hasonló kvalitású munkát produkálni, mint Tóta W. Árpád. Mindezt kitől tudom? Tóta W. írta nekem. Őt talán elfogadod hiteles forrásnak.

megszűnt 2011.01.13. 21:38:07

@Nekrológ:
"Egyébként röhögni fogsz, de képes vagyok közel hasonló kvalitású munkát produkálni, mint Tóta W. Árpád."

Saját magam meg tudom ítélni, ki az, aki tud ilyen szinten írni, nem kell hitelesebb forrás. Rajta!

(Ne személyeskedjünk, hogy mi az én hobbim, mert nem a blogom!)

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.01.13. 21:50:40

@knausz:
"Saját magam meg tudom ítélni, ki az, aki tud ilyen szinten írni, nem kell hitelesebb forrás. Rajta!"

?
Különben minden oké, ott fenn, bőrkötésben?

De ha annyira akarod, itt egy kamu Tóta, amit sokan bekajálták, hogy ő írta, holott nem az volt a fő cél:
nekrolog.blog.hu/2010/06/30/elhunyt_bede_marton

Ez pedig egy Kamu Uj Péter, amit szintén sokan bekajáltak, pedig még a stílus átvételére sem törekedtem:
nekrolog.blog.hu/2010/11/17/in_memoriam_moldova_gyorgy_uj_peter_emlekszik_meg_az_irorol

Szerencsétlen-lúzer Kumin, nemrég még a Sólyom Kissingere volt, most meg a blogján két ilyen futóbolond, mint te meg én Off-ol, nem lepődnék meg, ha mindkettőnket kimoderálna, mint a huzat!:-)

megszűnt 2011.01.13. 22:00:12

@Nekrológ:
Erre a stílusra nem vagyok vevő. Ha tudok nyomtatni tőled, egy hasonló színvonalú lapot, mint amilyet Tóta W. Árpád produkál, akkor azt jelezni fogom.

Kumin Ferenc pedig azt töröl, amit és akit jónak lát. Az ő blogja és nem másé. Idejött egy liberális közösségbe, nyilván nem ugrálnak az emberek örömükben!

Egyelőre. De meglehet, később hálát adnak a Jóistennek, hogy itt van Kumin Ferenc, aki a saját szakmájában tán többet ér, mint te a nagy mellényeddel. Vetted?

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.01.13. 22:01:31

A pénteki pécsi tüntetés programja.
Mutassuk meg az igazi kétharmad erejét!

16h00 Kossuth tér: a sajtószabadság emlékének elhelyezése Kossuth Lajos szobránál
16h15: átvonulás a Széchenyi térre
16h25 Széchenyi tér: elhangzik a kiáltvány a lónál ("media law")
16h30: átvonulás a Jókai térre, ahol hangperformansz kíséretében eltemetjük a szabadság madarait.
A demonstráció 17h00-ig tart.

Háttérinfó:
2010. december 21-én kormányunk megszavazott egy olyan médiatörvényt, ami felügyelet alá vonja az írott és elektronikus sajtót, homályos feltételek mellett telj-hatalmat ad a médiatanács és a médiabiztos számára, s így nagyban korlátozhatja a véleménynyilvánítás szabadságát.
Mi ezt nem szeretnénk, ezért sétával demonstrálunk az új médiatörvény hatályon kívül helyezéséért.

Néhány webhivatkozás:
- Bayer Judit: Mi a gond a médiatörvénnyel? szabadsajto.com/elemzesek/bayer-judit-mi-a-gond-a-mediatorvennyel
- egyéb elemzések: szabadsajto.com/a-torveny-problematikus-pontjai/blog
- budapesti tüntetés: www.facebook.com/event.php?eid=174931022547487
- Egymillióan a magyar sajtószabadságért oldala: www.facebook.com/sajtoszabadsagert
- egyéb csoportok: www.facebook.com/home.php?sk=group_117848871615693&view=doc&id=122826617784585

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.01.13. 22:05:54

@knausz:
Veetem, Ezer hála, hogy felvilágosítottál, most már helyén kezelem magam. Te is vedd be a gyógyszereid:-)

megszűnt 2011.01.13. 22:25:39

@Nekrológ:
"Ezer hála, hogy felvilágosítottál"

Tudod, az a baj, hogy még mindig nem érted és hiába magyaráznám bárhogyan, sose értenéd, mit jelent, hogy Kumin Ferenc itt blogol az Indexnél.

homoscepticus 2011.01.14. 01:47:08

Komolyan Index-címlap, hogy a politikai elemzőnek nem sikerült egy honlapon megtalálni valamit, ami amúgy ott van?

kruscsevits 2011.01.14. 07:11:00

@homoscepticus: ez tényleg epic, de gondolom pont azért rakta címlapra az index, hogy minél többet röhögjenek a méltán világhíres vezető elemzőn.

kalapácstollú 2011.01.14. 07:50:19

"Beírtam az oldal keresőjébe a "Hungary" kifejezést, és a legújabb találat a vörösiszap-katasztrófával összefüggő szöveg volt, médiatörvényről semmi."

Én esetleg megpróbálkoztam volna a hungarian kifejezéssel is. Úgy az első találat a kérdéses cikk...

hunRAT 2011.01.14. 08:07:37

Annak azért van egy diszkrét bája, hogy a köztársasági elnök tanácsadója nem képes megtalálni 2011-ben egy cikket az interneten :)
Annak meg főként, hogy örömében, hogy nincs ott az a cikk, rittyent egy posztot arról, hogy akkor nem is olyan fontos a sajtószabadság.
Persze ez a korábbi évek eseményeiből sok mindent megmagyaráz!

olduser 2011.01.14. 08:12:49

Tisztelt Kumin úr! Orbán Viktor ill. a Fidesz környezetében is ilyen készségesek ha Ön esetleg valami infót szeretne tőlük kapni? Vagy az Ön előző főnökének környezete és benne Ön, Önök mennyire siettek a kérdezőknek segíteni?

is 2011.01.14. 09:45:19

kedves kommentelők!

posztíró leírta, hogy kezdő internethasználóként milyen nehézségei vannak a keresés használatával egy siteon. ez nem politika, segítsük szegényt, hogy jobban, hatékonyabban tudja használni a 21. század eme remek technikai vívmányát!

továbbá leírta, hogy nem tetszik neki, ahogy a website nyitóoldalát szerkesztik. ebben is segítsünk neki, hogy megértse, hogy 1. egy website nyitóoldala nem egyenlő egy újság főoldalával 2. az interneten olyan szinten van a szerkesztési szabadság, hogy tényleg mindenki azt rak ki a nyitóoldalára, amit akar 3. és a keresést is figyelembe véve tök ciki dolog ilyenért szót emelni. a Google korában nem keresünk célzottan információt nyitóoldalon keresztül.

segítsük a kezdő internetfelhasználókat!

üdv.

szürke_tapir · http://akozert.blogspot.com 2011.01.14. 09:58:01

@is: és ha most még azt megkérdezném, hogy ha vki _ennyire_ kezdő internetfelhasználó, akkor hogy' fogja értelmezni a médiatörvény netre vonatkozó részeit, akkor már nagyon demagóg volnék, ugye?

hhh. 2011.01.14. 10:04:42

@knausz: sajnálom szegény gyereket, ha tóta w-t olvas. reméljük, majd az anyjára üt. (jó nagyot)

kumin 2011.01.14. 11:48:09

@olduser: a Fidesz környezetének sajtókezeléséről nincsenek tapasztalataim, az elnöki hivatalban az volt a munkám, hogy válaszoljak az újságírók kérdéseire, és ezt a legjobb tudásom szerint igyekeztem teljesíteni. A honlapunkat például úgy szerkesztettük, hogy a legfontosabb ügyek a főoldalon egyből elérhetőek legyenek. Ez egyúttal "is" kommentjére is válasz: egy intézmény honlapjának nyitóoldalán szereplő ügyek elvileg azt tükrözik, hogy az az intézmény a maga szempontjából mit tekint a legfontosabbnak. Ezt az elvet szerintem nem írja felül, hogy Google-lel keresve, illetve a honlap keresőjében a megfelelő keresőkifejezést beírva némi esetlegességgel végül elérhető a kívánt tartalom. Ahogy a posztban is írtam, nem vagyok biztos benne, hogy ennek különös jelentősége van, de nekem feltűnt, és kíváncsi voltam az itteni reakciókra. Megkaptam őket.

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.01.14. 11:58:56

@knausz:
Persze, hogy nem érteném meg, ha te magyaráznád. Valszeg a relativitáselméletet se érteném meg, ha a Balástyai Rém próbálná a számba rágni:-)

Szerencsétlenkém, próbáld összegereblyézni azt a maradék józan eszed, mégis mi abban az akkora nagy durranás, hogy Kumin Ferenc az Indexen blogol (amit egyébként soha sem kérdeztem)? Blogolt/blogol már itt Kóczián Péter, Török Gábor stb. Most meg itt blogol Kumin, na bumm. Egy rakás politikus, ex-politikus, politika-közeli figura blogol mindenfelé külföldön és belföldön. Oszkó, Gyurcsány, Medvegyev, megboldogult Janez Drvnosek, a bivalybasznádi polgármester, mi ebben az extra hírérték 2011-ben? És te voltál az egyik kormányzati sajtós. Szüzanyám:-)

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2011.01.14. 12:05:34

Beütöttem a Hungarian szót a kifogásolt honlap keresőjében és az elrejtetett cikk az első találat volt:

www.osce.org/search/apachesolr_search/hungarian

Aztán beütöttem a Hungary szót és a szerzőhöz hasonlóan különböző módon frusztrálódtam, mígnem rájöttem: jobboldalon a "relevancy" helyett dátum szerinti sorrendben kell rakni és nicsak: 1. helyen megint!

www.osce.org/search/apachesolr_search/Hungary?solrsort=ds_date%20desc

Bár csak minden összeesküvés ilyen gyorsan tisztázódna:-)

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2011.01.14. 12:09:58

PS: Arra is van magyarázat, hogy miért nincs a top story-k között: összesen három cikk látható a top story rovatban keresés nélkül, és ezeket a jelek szerint a fontosság kritériuma szerint választották ki: így a beszéd az újságírók meggyilkolásáról, valamint a Fehéroroszországban uralkodó jelentősen súlyosabb helyzetre vonatkozó nyilatkozatok értelemszerűen megelőzték Magyarországot.

megszűnt 2011.01.14. 19:54:37

@hhh.:
"sajnálom szegény gyereket, ha tóta w-t olvas"

Melyiket sajnálod a három gyermekem közül?
Mert mindhárom katolikus nevelésben részesül, mindhárom a legjobb iskolákba jár, mindhárom nyelveket tanul, sportolnak, európai módon gondolkodnak, ismerik más országok színeit.. sorolhatnám, de ha ha mondanád, miért kell őket sajnálni?

És lám Magyar Gyermeket olvasnak, melyet Tóta W. Árpád ír. Szerintem megfér együtt minden. Mi ezzel a gond?

megszűnt 2011.01.14. 20:09:51

@Nekrológ:
"Blogolt/blogol már itt Kóczián Péter, Török Gábor stb. Most meg itt blogol Kumin, na bumm."

Őket nem ismerem és őt sem ismerem, aki k.rva országnak hívja a hazáját! Soha nem ismertem.

Kumin Ferenc írásait olvastam és ezért őt ismerem, tudom, milyen ember, tudom, miben lehet segítségére az Indexnek és a Bloggereknek.
Persze ha ebből ők nem kérnek, én nem fogom itt forszírozni, mert széllel szemben bizony.. de ezt a férfiak jobban tudják!

"És te voltál az egyik kormányzati sajtós."

Nem. És nem is pályázom a címre. Szívesen megjelennék valahol külföldön az írásaimmal, most tanulom az angolt, érdekes volt, amikor egy téma kapcsán angolul is úgy kezdtem összerakni a mondandót, mint magyarul. Ez az, ami érdekel! Nem a blogolás.

A vörösiszap katasztófa kapcsán jelentem meg a blogommal és indultam segíteni, azonnal, mert vallom:
Kétszer ad, ki gyorsan ad!
Aztán megláttam a Magyar Gyermeket és maradtam.

hhh. 2011.01.15. 00:31:36

@knausz: mit írt a magyar gyermek az iszapkatasztrófáról?
tóta w egy beteg ember, szerencsétlen ember, rengeteg komplexussal. felesleges ezzel terhelni a gyerekeket. de ha bírják...olvassák csak.

megszűnt 2011.01.15. 13:20:06

@hhh.:
"de ha bírják...olvassák csak."

Az igazság olyan valami, amit el kell tudni bírni ma és holnap is. Szerinted?

A vörösiszap-katasztrófa kapcsán. Gyakran fogok meg témákat, kötött műfajban. Írtam egy jegyzetet, de úgy, hogy jobbról közelítettem, viszont tudatosan építettem bele baloldali mondandót, melyet Árpád írt, mert egy problémát százféleképpen is elemezhetünk. Így teljes a kép.
Ő ennél egyszerűbb formában elmondta a Magyar Gyermekben, a magyar gyermekeknek is. Szerintem lényeges, hogy minden tekintetben lássunk rá egy problémára. Az írás(-om,-unk)ból két, szerintem fontos, részlet:

"A konkrét történésen mindig túlmutat az emberi felelősségvállalás kérdése. Mindent megtettünk-e? Elkerülhető lett volna ez a szörnyű katasztrófa? Ha földrengés vagy özönvíz szakítja szét a gátat, akkor mondhatjuk, isteni ítélkezés az ember felett. De tudjuk, hogy a gát régóta nem volt olyan állapotban, ami még tűrhető, amire azt mondjuk, biztonságot nyújt a gyár dolgozóinak és az őt körülvevő természetnek, továbbá a falvakban élő embereknek. Időzített bombán ülni nem kis felelősség. A Mal Zrt. első körben merül fel, mint gazdája a gyárnak. Hasznot termelni, szabványokat betartani, folyamatokat ellenőrizni, rendszeres ciklikussággal, kontroll, egy működő üzem felett, nem kis felelősség. Erre nem lehet rásóhajtani és azt mondani, ó pardon, bocsánat, itt ki kell mondani: kizárólag a folyamatok szigorú betartásával lehet dolgozni Európában, a világ minden táján."

"A Mal Zrt. európai részesedése 12%, a világpiacon 4%. Ezek óriási számok ahhoz képest, mekkorák vagyunk. Nincs túl sok magyar vállalat, amely a világ élvonalában akár beszállítóként jelen tud lenni. A timföldből készülő alumínium az autógyártás alapanyaga. Nem kell külön bizonygatni, hogy a Mal-ra, a Mal tározójára szükségünk van. A XXI. század immár elképzelhetetlen alumínium nélkül."

Mi vállalhatatlan ebben Kumin Ferenc és a Blogtársak szerint?

hhh. 2011.01.15. 17:42:17

@knausz: ebben a két idézetben semmi vállalhatatlan nincs. nem értem, miért éppen ezeket ollóztad ide - mire lenne ez példa vagy bizonyíték?

megszűnt 2011.01.15. 18:16:26

@hhh.:
"Lehet, hogy Tóta W főmunkatársnak köszönhető, aki most keresztes lovagnak képzelheti magát, vagy "bizonyos körök" invesztáltak nagyobb összeget a zrt-be, esetleg ők észre sem veszik az egyoldalúságot. Nem tudom. De mostanában ritkábban és egyre több fenntartással olvasok bármit, ami az oldalon van." (mármint az Indexen)

Belenéztem a blogodba és látom, miként vélekedsz Tóta W. Árpádról. Nos ezek az ő gondolatai. Én ebből az anyagból dolgoztam. Ha mást hozok ide, az írásomból, melynek címe: Egy ország fogott össze – csak csupa dicsérő szót tudok még mondani. Ez volt benne a "kemény rész". Szóval akkor mégsem 'nemecsek ernő' és mégsem alapból rossz a Magyar Gyermek?

Ezt a Magyar Gyermeket adom a gyerekeim kezébe.

Én meg tudnám-e írni? Először azt gondoltam, nem. Aztán mégis megpróbáltam és bizony sok-sok időt vett el tőlem pl. egy MTI által kiadott közlemény értelmezése, azt miként tegyük a magyar gyermek kezébe, de megoldottam, viszont most elsősorban az angolomra szeretnék fókuszálni, ezért írjon Tóta W. Árpád, de jelzem, nem könnyű.

Most ha folyamatosan MTI anyagból kell dolgozni, az kemény meló lesz és nincsenek hozzá fogódzók, miként kell.

megszűnt 2011.01.16. 10:58:27

Kedves Kumin Ferenc!

Ma ismét megjelent a Magyar Gyermek. Közben pedig megjelent a Demokrata is, melyben elolvastam Bencsik András vezércikkét.

Külön figyelmet szentelt "az index.hu háziszerzőjeként hirhedtté vált Tóta W. Árpádnak", akinek szerinte nem kell rettegnie.
Így jellemzi az Index munkatársát: "patkányerkölcsű médiabohóc".

Magam részéről szívből örülök, hogy "börtön a sajtó nagyszájú szabadságharcosait mostantól nem fenyegeti, legfönnebb pénzbírság."

De kérdezlek Téged: hová vezet ez? Hová?

w.blog.hu/2011/01/16/magyar_gyermek_xii

knausz.blog.hu/2011/01/16/magyar_gyermek_tota_w_arpad_lapja_5

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása