Szőke, magas, skandináv

2011.07.23. 14:49 kumin

Tegnap este, amikor az oslói támadások elsői hírei után már folyamatosan a CNN breaking newst néztem, a műsorvezetőkkel és szakértő kommentátorokkal együtt egyre nőtt bennem is a meggyőződés: iszlám fundamentalisták voltak. Már megint ők. Hát persze. Nem akartam azt a hibát még egyszer elkövetni, mint 2001 szeptemberében. Akkor, abban a pár órában, ameddig nem volt bizonyosság, nekem minden más az eszembe jutott. Nem volt például még messze a 99-es szerbiai NATO bombázás, arrafelé kezdtem keresgélni – mindenki nézze el nekem, 10 évvel fiatalabb és pont ennyivel tapasztalatlanabb voltam. És mennyit ért tegnap ez az extra tapasztalat? Kb. annyit, hogy csont nélkül beszívtam az arab vagy kurd támadó történetét.

(forrás)

 

Egy ilyen értelmetlen erőszakos tragédia után a döbbent publikum lelki egyensúlyát valamelyest helyre tudja billenteni, ha legalább egy „nyilvánvaló” ellenséget láthat az elkövetőben. Egy fejkendős, sötét bőrű, szakállas fickó – igen, ez legalább könnyen emészthető lenne, nem kéne hülyén néznünk egymásra, hogy és ezt így hogy? Ma reggel meg kinyitom a híreket, és egy fess, magas, szőke skandináv tettest látok. Egy olyan karaktert, akiről ránézésre biztosan egyetlen biztonsági őrnek sem jutna eszébe, hogy kicsit alaposabban megvizsgálja. Sosem mondtuk ki nyíltan, de 9/11 óta kialakult egyfajta biztonsági rasszizmus a nyugati világban. Hányszor jöttek hírek arról, hogy arabokat leszállítottak repülők fedélzetéről, hogy az utasok bepánikoltak, ha a kabinban túl sok gyanús közel-keletit láttak? Érthető? Persze, hogy az. Rendben volt ez így? Persze, hogy nem.

 

Most akár egy új fejezet is kezdődhet. Tegnap este még arról ment a találgatás, hogy Oszama bin Laden likvidálásával mégsem lett vége az al-Kaidának, újra lecsaptak, hogy jelezzék, őket nem lehet ilyen könnyen kikapcsolni. Nem szeretnék naivnak tűnni, most sem gondolom azt, hogy egy beteg öregember kivégzésével vége az iszlám terrorizmusnak, de annyit feltétlenül érdemes regisztrálnunk, hogy a szakértők által akkor, a likvidálás másnapján megjósolt bosszúhullám és vérfürdő nem jött el – tegnap sem.

 

Még ha nem is tűnt el a Nyugat utolsó tíz évének első számú ellensége a színről, mostanra biztosan sokkal gyengébbé vált, még saját mitikus vezetőjét sem tudta megvédeni. Nem kell azonban félni, nem maradunk ellenség nélkül. Ahogy bölcs gimnáziumi osztályfőnököm mondta mindig, még az atombombánál is veszélyesebb az emberi hülyeség. A köztünk élő, időnként elképesztő erőt megmozgatni képes idiotizmussal felvenni a harcot pedig minden küzdelemnél nehezebb.

 

Most épp a norvégok voltak soron, de egészen biztosan senki nincs biztonságban az ilyen őrültekkel szemben. Ebben a támadásban nem volt semmi norvég-specifikus, hacsak épp az nem, hogy az országban minden túl jól ment, túl nagy volt a nyugi és a béke.

 

Sok erőt kívánok nekik ahhoz, hogy ebből a rettenetes sokkból valahogy magukhoz tudjanak térni!
 

Címkék: norvégia iszlám terrorizmus

326 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr193091454

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fél Európa hárít 2011.07.25. 18:37:31

Jól megkavarta a dolgokat az európai politikában a baloldaliakat gyilkoló norvég merénylő és az ő röpke 1500 oldalas irománya. Sokakat kényelmetlen helyzetbe hozott a mondataival, és nem csak a szélsőjobbon. Persze elsősorban ott. Legelsőképpen is azok...

Trackback: Mi legyen az erőszakra adott válasz? 2011.07.25. 10:33:39

Egy magát “konzervatív keresztény”-nek minősítő földlakó tegnap 93 embertársát mészárolta le Norvégiában, mert gyűlöli az iszlámot, a “baloldalt”, és a bevándorlókat. Norvégia az egyik leggazdagabb ország a világon, ahol az élet...

Trackback: Átlátszó hazudozás a nyugdíjvagyonról 2011.07.25. 10:30:12

Miközben a kormány több mint hárommillió állampolgár elkobzott pénzét, a későbbi nyugdíjukra felhalmozott tőkéjüket éppen a hibás gazdaságpolitikai miatt tátongó hatalmas költségvetési lyukak tömködésére pazarolja el, Selmeczi Gabriella megint előállt ...

Trackback: A norvégiai ámokfutó és a hit ereje 2011.07.24. 02:16:13

Kénytelen vagyok reagálni, illetve kifejteni gondolataimat a norvégiai ámokfutó (a jelenlegi fő gyanúsított) kapcsán. Ma reggelre kerültek ki olyan információk, amelyek személyéről és motivációjáról szólnak. A rendőrség szerint Anders Behring Breiv...

Trackback: A norvégiai ámokfutó és a hit ereje 2011.07.24. 02:14:43

Kénytelen vagyok reagálni, illetve kifejteni gondolataimat a norvégiai ámokfutó (a jelenlegi fő gyanúsított) kapcsán. Ma reggelre kerültek ki olyan információk, amelyek személyéről és motivációjáról szólnak. A rendőrség szerint Anders Behring Breiv...

Trackback: Aktuális idiotizmus 2011.07.23. 19:41:25

Íme a klisé: ”A köztünk élő, időnként elképesztő erőt megmozgatni képes idiotizmussal felvenni a harcot pedig minden küzdelemnél nehezebb.Most épp a norvégok voltak soron, de egészen biztosan senki nincs biztonságban az ilyen őrültekkel szemben. ...

Trackback: Oslo – Utøya 2011.07.23. 16:24:10

Tegnap este annyit lehetett tudni, hogy Oslo belvárosában, a kormányzati negyedben felrobbant egy bomba, majd kicsit később a szociáldemokrata párt ifjúsági tagozatának a nyári táborában valaki elkezdett lövöldözni, sok fiatalt megölve. Az efféle ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

márta)) 2011.07.24. 01:41:29

"Jens Stoltenberg norvég miniszterelnök szombaton tartott sajtóértekezletén kijelentette, hogy nem akar a kettős merénylet elkövetésének okain spekulálni.

"Más országokkal összehasonlítva nem mondanám, hogy Norvégiában nagy problémát jelentenek a jobboldali szélsőségesek.
De voltak bizonyos csoportok, amelyek tevékenységét korábban nyomon követtünk, és rendőrségünk tudja, hogy működnek bizonyos jobboldali csoportok" - mondta."

Általában a jobboldali párt, ill. a szélsőjobb, nem igy politizál. Csak remélem, hogy a jövőben is igy marad, megmaradnak ezek a pártok a szavak szintjén, és mint ahogy eddig sem, nem fegyverrel politizálnak.

alien 2011.07.24. 01:45:37

szeva kumin
nagyon jó szered van, hogy szerinted ilyen a világ. mit használsz? mindig meglepsz az írásaiddal, de most ez miről szól? hogy hú na most nem a gonosz kajibások voltak? akkor most mi van? nem értem az egészet.

Hedge_Hugi 2011.07.24. 02:08:15

@Báthory:
NA VEGRE VALAKI VAGJA AZ ITTENI HELYZETET! Ez a gennylada norveg ertelmezo keziszotar szerint a legkevesbe sem nevezheto liberalisnak csak azert, mert izrael barat. El sem hiszem, h izraelrol rogton a liberalis szo ugrik be otthon az emberek 99%-anak. Az itteni bal oldal,nem uaz mint az otthoni bal oldal. Es ez igaz a jobb oldalra is.

Egyaltalan, mennyire nevezheto liberalisnak az, aki embereket meszarol??

Báthory 2011.07.23. 22:59:25
@hegyilány: Azt tessenek felfogni, hogy a norvég baloldal iszlám-barát következésképp izrael-ellenes. Teljesen mást jelent tehát a bal meg jobb mint Magyarországon!

Hedge_Hugi 2011.07.24. 02:17:24

Ami pedig a szigoritott intezkedeseket illeti, a norvegokat ismerve nem lesz ilyen. Mar most eltoroltek a szigoritasokat. Mult ejjel mind a Kiraly mind a PM hangsulyozta a beszede soran, h nem felnek a gonosztol, es nem hajlandoak rettegessel valaszolni semmilyen eroszakra, hanem inkabb erosen es szoros osszetartasban elnek tovabb. Ez a kulonbseg a magyarok es a norvegok kozott. Itt valoban osszetartas van a tragedia elso pillanatatol kezdve mig otthon csak a szomoru es eszement komment-fight es egymas gyalazasa megy. Nem a magyar politikusok miatt hagytam el az orszagomat, hanem a hasonloan kellemetlen allampolgarai miatt. :(((

megszűnt 2011.07.24. 02:44:18

Kedves Kumin Ferenc!

Nem a témával kapcsolatban, bár ha abban is kéne mondani, a szőke, magas és skandináv pont úgy néz ki, mint az első vőlegényem volt.

Röviden: nem rossz képű, viszont őbelőle sem néztem volna ki, hogy esküvő előtt 1 hónappal lelép és ott maradok 200 meghívott fővel és cukor, liszt, meg nagy mennyiségű tortareszelék társaságában.

A külső alapján nem lehet megítélni az embereket.

De nem ezért jöttem, hanem azért, hogy elmondjam, mennyire nagyszerű beszélgetést folytatott Nagy Józseffel és politológus társaival. Gratulálok!

Nagyszerű meglátások és azért is érdemes őket vállalni, mert aki nem Jobbikos, hanem Fidesz szimpatizáns, ő könnyen elveszíthető egy ilyen stratégiával, mely a határon túli magyarokat kevéssé veszi figyelembe, főként Tőkés Lászlót, aki mindig támogatta Orbán Viktort.

A Jobbikkal kapcsolatos meglátásai teljesen korrekt, világos és bátor gondolatok.
www.fn.hu/belfold/20110718/polkerek2/

prolee 2011.07.24. 08:43:28

Mi a baj a magas, szőke férfi gyilkolásával? A filmekben az összes SS-tiszt pontosan így néz ki.

Engem a vakarthal tisztaságú, ápolt, magas, szőke, rideg, kegyetlen, gőgös germánoktól éppúgy kiráz a hideg, mint a zsíros bőrű, avas szagú, sötét arcú, sunyi tekintetű, gyűlölködő araboktól.

Az egyikről a nácizmus jut eszembe, a másikról meg az iszlám fundamentalizmus.

Ettől még vannak normális germánok és normális mozlimok is. Csak éppen nem lehet tudni, hogy melyik az. Ebből a bizonytalanságból táplálkozik az előítélet.

prolee 2011.07.24. 08:47:45

@márta)): Ha meghallgatás nélkül végeztek volna vele, akkor nem lett volna kitől információt szerezni arról, hogy fenyegeti-e még hasonló veszély az életben maradt néhány millió embert.

prolee 2011.07.24. 09:05:10

@hegyilány: Elképesztő, ennek ellenére, mégis ilyen bűnös, megmagyarázhatatlan gyilkolást követett el.
A romlottnál is romlottabb ember.

Hát mert bolond. Azé'! Nem a rendszer hibája.

Ma sok ember veszi természetesnek, hogy öléssel oldja meg a problémáit.

Tönkre mentem,kilakoltatás fenyeget? Megölöm a gyerekemet, a feleségemet és magamat.

Kirúgtak a munkahelyemről? Öngyilkos leszek.

Elhagyott a barátnőm egy másik pasiért? Megölöm őket.

Ez azért van, mert magányos, zárt társadalomban élünk, ahol senkire, még a saját családunkra sem számíthatunk és nincs minta arra, hogyan kell megoldani az anyagi jellegű problémáinkat.

röhögő 2011.07.24. 09:05:37

@Suto Eniko, pek: Báthoryval ne foglalkozz! Elmebeteg.

Gábris szomszéd 2011.07.24. 09:11:22

@hackbard.celine:
Inkább azoknak gurult el a bogyó, akik mondjuk az ATV emlőin nevelkedve isszák a "híreiket". :)

Gábris szomszéd 2011.07.24. 09:15:55

@hackbard.celine:
Egyébként a srác se nem kőkemény, sem nem nacionalista pláne nem konzervatív. Ha veszed a fáradtságot és utánanézel, akkor láthatod majd, hogy sokkal inkább cionista, szabadkőműves és Izrael-barát az illető.

Amúgy meg sajnálom, hogy a két első kérdésemre nem kaptam még választ.

márta)) 2011.07.24. 09:16:09

"Könyörtelennek, de szükségesnek nevezte tettét a norvégiai merényletek gyanúsítottja. Erről a 32 éves férfi védőügyvédje számolt be, mint mondta, valószínűleg hosszú tervezés előzte meg a terrorakciókat.
A férfi állítólag május elején hat tonna ammónium-nitrátot, műtrágyát vásárolt.
A rendőrség szerint az oslói kormányzati negyedben működésbe hozott robbanószer ammónium-nitrát és gázolaj keverékéből állt.

Ugyanezt a keveréket használták az Egyesült Államokban, az 1995-ös oklahomai merényletben, amelynek 168 halálos áldozata volt.

A norvégiai támadások gyanúsítottja néhány órával a péntek délutáni kettős merénylet előtt álnéven közzétett az interneten egy 1500 oldalas írást, amelyben a többi között arról értekezik, hogyan szabadulhatna meg Európa a bevándorlóktól."
................................................

Csak remélni tudom, hogy kevesen élnek ilyen embernek nevezett valakik közöttünk.
Mire is "jók" a közösségi portálok.? Sajnálatos.
Végül is itt is ki lehetne szűrni? a szélsőséges egyéneket, főleg az ilyet akit már egyszer "felháborító írásai miatt" le is tiltottak.

márta)) 2011.07.24. 09:20:20

@prolee:
Ebben igazad van. De ennek a tömeggyilkosnak a meghallgatásával még nem tudhatja senki, hogy milyen fenyegetettséggel kell szembenézni "a néhány millió" embernek.
Nem tudom eleget ismételni magam, csak remélni tudom, hogy a szavak eszközével harcolnak emberek eszméikért, és nem pedig fegyverrel.

mutant · http://universal.blog.hu 2011.07.24. 09:33:03

@márta)): Farmja van és műtrágyát vett. Azonnal börtönbe vele!!!:D

Egyébként meg csak a facebook profilja szerint katolikus. Álkatolikus Szabad Kőműves. kephost.hu/kep/2011/07/aszk.jpg

hegyilány 2011.07.24. 09:41:01

@prolee:

Ma sok ember veszi természetesnek, hogy öléssel oldja meg a problémáit."

Na. igen. Szomoru, hogy egyre több emberen halmozódnak fel fékezhetetlen indulatok.
Oka lehet ennek itt hazánkban (is) az önmérséklet hiánya, egyfajta kilátástalanság, a bomlott elme.
A másik nincs visszatartó erő, a jogban sem.
A halálbüntetés lenne talán egyfajta visszatartó erő.

"zárt társadalomban élünk". Igen. Ahol sok esetben csak a rosszindulat, a mások nyomorba döntése, ellehetetlenítése a célja egyes embereknek.
Van rá példa. Ezt csak nagyon erős akarattal lehet legyőzni (kivédeni talán nem is lehet) és ez sajnos sok-sok embernek nem sikerül.

prolee 2011.07.24. 09:41:23

@márta)): Ez nem harc, nem hit, nem vallás, nem politikai meggyőződés kérdése, illetve nem ezek az elsődleges meghatározó elemei a cselekedetének.

Ez az ember beteg. Ha ateista lett volna, akkor esetleg a húsvéti körmenetbe lőtt volna bele. Ha focidrukker, akkor az ellenséges szurkolótáborba. A rendőrségnek pedig meg kell győződnie arról, hogy betegség és nem más ok játszott közre, mert ha esetleg más ok, akkor azt fel kell számolni.

prolee 2011.07.24. 09:49:43

@hegyilány: Nekem az a fő problémám ennek a hírnek a sajtó által történő tálalásával, hogy már megint a társadalmi megosztottság mentén igyekszik - erőszakoltan - kommunikálni a lehetséges okokat.

A sajtó sosem világít rá arra, hogy a társadalmi kontroll és felelősségvállalás hiánya, a fejek homokba dugása, a befelé fordulás mennyire veszélyes.

Embereket lehet fogva tartani évtizedekig a lakókörnyezet észlelése nélkül, őrültek sétálnak közöttünk, de a liberális jogrend nem enged beavatkozni senkit, még a családtagokat sem.

Sőt, maguk a családtagok sokszor falaznak (pl. anyuka tudja, hogy jogosítvány nélkül vezeti a 17 éves fia a haverja motorját, de nem tud, vagy nem akar semmit tenni).

S amikor megtörténik a baj, akkor csodálkozó bociszemekkel néz mindenki.

Gábris szomszéd 2011.07.24. 09:49:45

@Goompah: Egyébként nem értem miért vagy meglepődve a cionista-terror megnevezésen. A terror robbantást is ők találták fel és alkalmazták elsőként a történelemben. Lásd alább:

1946 július 26.
Az Irgun nevű cionista terrorszervezet Menachem Begin későbbi izraeli miniszterelnök vezetésével felrobbantja a King David Hotelt. 91 ember meghal, 45 megsebesül. Ebben a szállodában működött a helyi brit katonai vezérkar, illetve a brit rendőrség bűnügyi nyomozóosztálya. Ez volt a köszönet, amiért a britek a vérüket adták a zsidók ellenségei, a németek elleni harcban. Manapság a zsidók rendszeresen a "palesztin terroristák" elleni harcról beszélnek. De arról nem szólnak, hogy a modern terrorizmust igazából ők találták fel.

prolee 2011.07.24. 09:58:07

@Gábriel angyal: Ez is igaz. Meg az is, hogy az IRA-tól az ETA-n át a Vörös Brigádokig európai terrorszervezetek működéséről szólt a híradó egész gyerekkoromban.
Most éppen az araboknál divat.

Én minden terroristát elítélek.

Robinzon Kurzor 2011.07.24. 10:05:11

"Sosem mondtuk ki nyíltan, de 9/11 óta kialakult egyfajta biztonsági rasszizmus a nyugati világban."

Kuminkám, megint, mint rendesen, le vagy maradva pár brossúrával.

Ezt már sokan kimondták nyíltan (pl. Schneier 2004-ben: www.schneier.com/blog/archives/2004/10/disrupting_air.html), csak a magadfajta tájékozatlanok nem olvassák.

Ha csak az átlag médiafogyasztó szintjén állsz a világ dolgaival, azért kár blogot írni, hogy ezt mindenki meg is tudja rólad.

okossan 2011.07.24. 10:09:12

Az ember sárkányfog-vetemény, nincsen remény, nincsen remény.

márta)) 2011.07.24. 10:10:41

@prolee:
Na.igen. az a legkönnyebb, hogy utólag rásütik az ilyen szélsőséges felfogású emberekre, hogy beteg.
Ugyan mitől betegszik meg, talán a jólléttől?
Hatalmas a felelőssége az ilyen embereket körülvevő környezetnek /is/ mert akinél valami nagyon-nagyon nincs rendben a fejben, észre lehet venni, illetve észre kellene venni. Jelek mindig vannak. Csak elsiklik felette a közvetlen környezet és a társadalom tagjainak többsége is.
Itt is voltak jelek, a közösségi portálon megjelent szélsőséges nézetei, az hogy kizárták a pártból, meg ki tudja még mennyi.

is 2011.07.24. 10:18:34

@hackbard.celine: ezekben a számokban elég nagy kimosdatás van. a II. vh-nak, amit a nácik provokáltak, robbantottak ki, kb. 50 millió áldozata van. hogy lehet, hogy azt nem mind a nácizmus számlájára írják? ki máséra? netán a muszlim 300 millióba tették? vagy a kommunizmus 100 millióba? ha viszont a háborús helyzeteket kivesszük, akkor hogy jön ki a 300 millió a muszlimoknál? és a 100 millió a komcsiknál?

márta)) 2011.07.24. 10:24:19

A férfi Andrew Berwick álnevet használt és szélsőjobboldali körökkel állt kapcsolatban.

Szélsőjobboldali motiváció állhat a kettős merénylet hátterében

A norvég TV2 információja szerint a gyanúsított kihallgatásán bevallotta, hogy pár órával a támadások elkövetése előtt egy videófelvételt és egy írott manifesztumot tett közzé a világhálón.
A 12 perces videóban (amit a Youtube-ra töltött fel, de azóta eltávolították onnan) a marxizmus és az iszlamizmus ellen hirdet háborút.

Emellett közölt egy 1500 oldalas írást is, amelyben nagyon szélsőséges politikai nézeteiről vall – írja a hvg.hu.

Breivik azt is részletesen kifejtette, hogy miként fogja kivitelezni a támadást.
Az egyik – internetre feltett – fotón pedig a vállán egy automata fegyverrel pózol, ruháján pedig a „Marxista Vadász”-felirat olvasható.
z írott szövegből az is kiderül, hogy Breivik összesen 80 napig készült elő a merényletre. A napló utolsó bejegyzése a támadás napján íródott: „Azt hiszem, ez az utolsó bejegyzésem, Most július 22-e, péntek van. Az idő 12 óra 51 perc”."

www.168ora.hu/globusz/marxista-vadasz-felirattal-pozolt-a-tomeggyilkos-79595.html

@prolee:

Ez nem harc, nem hit, nem vallás, nem politikai meggyőződés kérdése, illetve nem ezek az elsődleges meghatározó elemei a cselekedetének."

Megkérdezem, Miért is nem????
Miért is lenne beteg????
Ugyan már! Egy szélsőséges felfogású terrorista.

is 2011.07.24. 10:26:25

@prolee: "Embereket lehet fogva tartani évtizedekig a lakókörnyezet észlelése nélkül, őrültek sétálnak közöttünk, de a liberális jogrend nem enged beavatkozni senkit, még a családtagokat sem."

Én humanistának nevezném ezt a jogrendet, és a Felvilágosodás, meg a Szbadsá, Egyenlőség, Testvériség egyenes következményének. Az alternetíváját pedig kipróbálták a 20. században. Hitler és Sztálin volt az alternatíva két élmunkása. Nekem valahogy nem jönne be egyik sem. Ne mondd, hogy nem, mert igen. Az a tásadalom, ahol más érdemben beleszólhat az életedbe, sőt döntést hozhat helyetted, az valamelyik lesz a kettő közül (mondjuk nincs is nagy különbség köztük, szóval tekinthetjük akár egynek is). Ez a vízválasztó: beleszólhatsz-e mások életébe, ha erre nem adtak törvénybe ütköző okot, csak tipped, meg félelmed, meg előítéleted van? Igen/nem. Igen: Hitler/Sztálin. Nem: Elszabadult őrültek.

prolee 2011.07.24. 10:30:34

@márta)): "...a legkönnyebb, hogy utólag rásütik az ilyen szélsőséges felfogású emberekre, hogy beteg.
Ugyan mitől betegszik meg, talán a jólléttől?..."

Jaj! Ne már! Széchenyi kora egyik leggazdagabb magyarja volt, mégis beteg volt az elméje. Az anyagi jólét és az elmebetegség, vagy pszichés betegség kialakulása között nincs egyenes összefüggés.

Szerintem pedig az a legkönnyebb, hogy utólag rásütik az ilyen elmebetegekre, hogy szélsőséges politikai felfogású, ezért gyilkol.
Mert széljobbos.
Ugye olyat nem is ismerünk, hogy mérsékelt gondolkodású, vagy baloldali beállítódású, vagy ateista ember gyilkolt volna. Vagy terrorszervezet tagja lett volna.

Nem. Ez az ember azért ilyen végletesen szélsőséges gondolkodású, mert betegen gondolkodik. Akinek beteg a lába, az sántít, akinek beteg az agya, az nem tud jól gondolkodni.

Ne hagyd, hogy megvezessen a média! A saját fejeddel gondolkozz.

prolee 2011.07.24. 10:32:57

@is: Nem lehet könnyű így élni, hogy nem ismersz átmeneteket, csak feketét és fehéret.

hegyilány 2011.07.24. 10:41:57

@prolee:

A sajtó sosem világít rá arra, hogy a társadalmi kontroll és felelősségvállalás hiánya,"

Nem a sajtónak kellene mindenre rávilágitani, és nem csak az újságiró feladata lenne a szélsőséges elemek kiszűrése.
Hol van az megírva, hogy az újságíró vigye a bőrét a vásárra.
Hány oknyomozó újságírót öltek már meg? világszerte?

Ez az egész társadalom hibája. Itt is voltak jelek, de még mennyire, hogy voltak.
Aki, akik vette/ték ezeket a jeleket, a világhálón, tudomást szereztek róla, sajnálatos, hogy nem vették komolyan és nem tettek semmi. Ha egyáltalán lett volna lehetőség tenni? Már pedig volt, többször hirdette szélsőséges nézeteit ez a gyilkos is.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.24. 10:52:36

@márta)): Először ATVt idéztél, aztán stop.hu-t, most meg 168 tórát. Szélsőséges!!!

hegyilány 2011.07.24. 10:53:24

@prolee:
Most ne irjál nekem, csak majd délután (ha gondolod).
:)

menőmano 2011.07.24. 11:03:34

Kumin Ferenc!
Ahogy járkálok a neten mindenhol ott van ez a gyilkos fotó.
Nem lehetne legalább itt egy kicsit elhomályosítani??
Totálisan meg vagyok rémülve tőle, és nagyon rossz érzést kelt bennem.
:)

Szergej55 2011.07.24. 11:08:29

Ez is egy pszichopata állat.

márta)) 2011.07.24. 11:08:55

@Bathory:

Mi?van!? Mi baj van?

Már tegnap írtam, csak úgy találomra idézgetek, vagy sikerül vagy nem. Nem tudok olvasni, irni.
Van ilyen.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.24. 11:09:20

Öléggé valószínütlen hogy egy náci árja olyanok közé lődöz, akik izrael bojkottjáért demonstrálnak...

frontember876 2011.07.24. 11:09:46

@insert random: semmi akadálya, enyém a megtiszteltetés :)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.24. 11:09:51

@márta)): Igen, és kitartóan nem tudsz...:)

márta)) 2011.07.24. 11:11:08

@Bathory:
Bocsánat!
Egyébként azt idézek akit, amit akarok. ok.?

Lucky Larry Silverstein 2011.07.24. 11:16:00

@márta)): Döntsd már el hogy azt idézed akit akarsz vagy találomra idézgetsz!

márta)) 2011.07.24. 11:25:52

@prolee:

Mert szélsőjobbos. " Tévedsz.
Te is használd a kis fejecskédet, ha kérhetlek:)
Én sehol sem írtam ilyet, hogy azért gyilkolt mert szélsőjobbos.
Mikor olvastál tőlem a szélsőjobb iránt gyűlölködő kommentet?! Kérem ide kiírni a posztra!!!! Nagybetűkkel, hogy jól lássam!!!!!

Azért gyilkolt, mert egy gyáva terrorista, mert szavakkal nem volt képes harcolni az eszméért, amit képviselt, mert gyűlölködő, mert maga sem tudta igazán miért van ezen a Földön.

Lehet valaki szélsőjobbos, lehet Izrael barát-, vagy éppen ellenes, lehet baloldali, bármi , lehetnek mindenkinek politikai eszméi, és az nem egyenes következménye annak, hogy gyilkolni kell.
És szerencsére általában nem is az, mert győz a józan ész, és a többség inkább a szavak szintjén harcol, nem pedig fegyverrel.

márta)) 2011.07.24. 11:29:21

@Bathory:

Már eldöntöttem. Vagy sikerül, vagy nem. Már irtam.

márta)) 2011.07.24. 12:12:36

"... a magát templomos lovagnak nevező férfi a bevándorlás ellen hirdetett harcot. A rendőrségen elismerte a gyilkosságokat, várhatóan terrorizmus miatt emelnek majd vádat ellene. "

Ügyvédje szerint évek óta készült a támadásra. A muzulmán ellenes férfit szélsőséges nézetei miatt kizárták a szabadkőművesek közül.

„A kihallgatás során még nem derült ki, hogy egyedül volt-e, vagy segítette valaki"

www.hirtv.hu/kulfold/?article_hid=389283

"templomos lovag". Mit jelenthet ez egy tömeggyilkos kijelentésében.? én nem tudom, komolyan.

Goompah 2011.07.24. 12:24:12

@Gábriel angyal:

Azt írtad, hogy "Pénteken az oslói és utoyai vérfürdőből új fogalom született: cionista terrorizmus." Most meg azt, hogy 1945-ben született meg a cionista terrorizmus. A két állítást kicsit ellentmondónak érzem.

Nem bölcsészkedésből írom, de kérlek, definiáld a terrorizmus, a cionista terrorizmus és a modern terrorizmus fogalmakat. Mert ha már használjuk őket, jó lenne pontosan tudni, mit értesz rajtuk.

Kalmár 2011.07.24. 12:38:28

@márta)): Olyasmit, mint amikor valaki azt mondja: ÉN VAGYOK NAPOLEON!!
Semmit. Egy zavart elme hagymázas sületlenségei.
Az a szomorú, hogy egy ilyen fegyverhez juthat. Ezen is el kellene gondolkozniuk. Mi keresni valója van automata fegyvernek ilyen elmebeteg kezében?

Goompah 2011.07.24. 12:43:47

"A videóban elítéli a multikulturalizmust, amely szerinte olyan Európa-ellenes ideológia, amely az európai kultúrák és hagyományok lerombolásán dolgozik."

Ebben mondjuk abszolút igaza van, ha nem ő találta is ki.
Ami persze csak azt jelenti, hogy egy pszichopata is képes másoktól értelmes gondolatokat kölcsönözni.

@márta)): "Azért gyilkolt, mert egy gyáva terrorista"

Eszem ágában sincs védeni ezt a kegyetlen és becstelen pszichopatát, ezért csak halkan jegyzem meg, hogy nem kis bátorságra van szükség egy ilyen tett végrehajtásához. A pakliban bőven benne volt ui. az is, hogy agyonlövik.

Goompah 2011.07.24. 12:46:40

@menőmano: "Nem lehetne legalább itt egy kicsit elhomályosítani??"

Arról nem is beszélve, hogy sértheti az elkövető személyiségi jogait. :P Nálunk még a tárgyaláson készült felvételeken is ki szokták takarni a vádlott arcát, ez a pali meg még nem is került bíróság elé.

Gábris szomszéd 2011.07.24. 12:52:41

@Goompah: Egyetértek veled. Valóban kétértelmű volt a fogalmazás. Helyesebb lett volna úgy írnom, hogy nem új fogalom, hanem ez is egy meglévő és szomorúan most visszatérő szellemi háttere a terrornak.:(
Persze erről a mindennapokban sokkal inkább a palesztinok tudnának mesélni, meg mondjuk Rachel Corrie szülei.:(

hu.wikipedia.org/wiki/Rachel_Corrie

Kalmár 2011.07.24. 12:56:15

@Goompah: Bátorság??? Ez azért durva volt. Egy autóban hagyott pokolgépet felrobbantott. Nyaraló fegyvertelen fiatalokat lemészárolt. Az első rendőr partralépésénél megadta magát.
Ezen mi a bátroság? Ez egy beteg, gyáva fasz. Az külön szomorú, hogy páran azonnal kezdik a saját ideológiájuk felsőbbrendűségét magyarázni ezzel a magányos elmeroggyant tombolásának az apropóján.

S. Annyi 2011.07.24. 12:57:06

Kicsi Földünkön gyilkolásztak már:

muszlimok
keresztények
zsidók
kínaiak
kommunisták
fasiszták
nácik
szélsőjobbosok
szélsőbalosok
jobbosok
balosok
császárok
királyok
vikingek
magyarok
franciák
hottentották
japánok
rántották
bglyok
sasok
halak
bálnák
baktériumok
fecskék
pókók
kígyók
vírusok
tűzhányók
óceánok
szelek
meteoritok
kisbolygók
nagybolygók
a hideg
a meleg
villámok
istenek
istennők.

Szép a zélet, addig örüljünk neki és legyünk boldogok, amíg még élünk!

VILÁGBÉKE, UFF!

Long live rákendról!

Gábris szomszéd 2011.07.24. 13:09:28

@Kalmár:
"Az külön szomorú, hogy páran azonnal kezdik a saját ideológiájuk felsőbbrendűségét magyarázni ezzel a magányos elmeroggyant tombolásának az apropóján."

Egyetértek veled. Ezért is volt szánalmas, hogy Öles címekkel hirdette néhány hazai sajtóorgánum, hogy az oslói merényleteket elkövető férfi „szélsőjobboldali”, aki magát kereszténynek és konzervatívnak vallja. Alig kell megerőltetnünk magunkat, hogy észrevegyük, a „náciveszély” hazai mumusát próbálták ily módon feléleszteni, ám ráfaragtak.

Gábris szomszéd 2011.07.24. 13:28:40

"Egy „aprócska” hír, ami „elkerülte” a hazai sajtó figyelmét – arról nem is beszélve, hogy a sorok közti olvasást elősegítendő lassan minden szavunkat, fogalmunkat idézőjelbe tehetjük…

Nos, csütörtökön, az Utoya szigetén történt lövöldözős tömeggyilkosság előtti napon az ott megrendezett nyári táborba látogatott Jonas Gahr Store, norvég külügyér, aki hallgatóságának megerősítette: Norvégia el fogja ismerni a Palesztin államot a közelgő ENSZ-gyűlésen, amelynek nem mellesleg épp ez az egyik megvitatandó pontja, miután a palesztin politikusok nem kis diplomáciai erőfeszítések után elérték, hogy napirendre tűzze problémájukat az a nemzetközi szervezet, amelynek majd’ minden előírását naponta hágja át Izrael.

A Politisk beszámolója szerint a norvég külügyér kijelentette: „a megszállásnak véget kell vetni, a falat le kell bontani és ennek most kell megtörténnie”. Beszédét éljenezve fogadták a Munkáspárt utánpótlását biztosító fiatalok.
Nos, akkor nézzük: a merénylőről mostanra minden kétséget kizáróan kiderült, hogy Izrael-párti és fanatikusan iszlámellenes. Ami még nem bizonyítható, de valószínűsíthető, hogy egy szabadkőműves páholy tagja. Azt is tudjuk, hogy az izraeli diplomácia offenzívába lendült, maga Netanjahú látogatta végig a különböző európai országokat, hogy meggyőzze őket, ne támogassák szavazatukkal az önálló palesztinállam ENSZ-beli elismerését. Norvégia azon kevesek országok egyike, amelyik ellenállt ennek a diplomáciai offenzívának, legalábbis a lövöldözést megelőző napon történt események szerint.

Columbo hadnagy legyen a talpán, aki ezek után nem zárná előzetesbe az Izrael nevű szereplőjét ennek a nem is annyira kacifántos ügynek.

Nem állítható, hogy a Moszad kereste fel a merénylőt azzal, hogy „izé, figyelj már, lenne egy kis meló”, mert az Izrael által folytatott önsajnáltató, keresztények lelkére és agyára ható méregpropaganda is elégséges ahhoz, hogy ennyire behülyüljön a zsidó állam egyszerű európai barátja.

Amit a hazai balliberális média művelt, az pedig az újságírói szakma mélypontjának számítana, ha nem tudnánk, hogy nálunk halott tudósok levelének leközlése szakmai etalonnak számít, olyasminek, amivel a MÚOSZ elnöki székéig lehet repülni. Mindenesetre a Hírszerző, az Index, a Népszabadság és társai mindent lekövettek, hogy a radikalizmus fogalmának honi képzetéhez gyorsan hozzátársítsák az oslói robbantásokat, miután kiderült, hogy – hoppá! f@sza van a menyasszonynak, mondják erre – Izrael barátjáról van szó, a tettesnek nem volt horogkereszt tetoválva a homlokára, nem viselte a Betyársereg pólóját, előzőleg nem vett részt a Véderő kiképzőtáborában, nem borozott soha Vona Gáborral és a bombakészítést nem Budaházy Györgytől tanulta, nos, akkor hirtelen eltűnt az oknyomozói hév.

Az oslói merénylőt viszont semmi sem különbözteti meg izraeli elvtársaitól, az amúgy már ott is közutálatnak örvendő ortodox zsidó sejtektől és valóban rasszista politikusoktól, vagy az Irakba és Afganisztánba messiási céltudatossággal katonákat gyilkolni küldő George Bushtól, aki – mily meglepő – maga is hasonló nézeteket vall, mint az oslói merénylő, már ami a fundamentalista, protestáns és cionista, magát kereszténynek valló irányzatot illeti.

Ezt nevezik neokonzervatív ideológiának, a Népszabadság és társai viszont gyorsan elterelték a szót a radikálisra, hiszen céljaiknak ez felet volna meg a legjobban, viszont az elvtársak ismét és sokadjára nem számoltak az internet erejével.

Bár nem elfogadható, de érthető az ő szemszögükből nézve, hogy miért akarják elhallgattatni a net bizonyos részét. Nem is annyira az, amit ott írnak, az sem ahogyan, hanem talán azért mert alaposan megzavarják a számukra idilli kényelmet, intellektuális erőt nem igénylő médiaposványukba azzal, hogy már nem akárki lehet nálunk médiasztár, az exkluzív híreket sem a kiválasztottak szolgáltathatják.

A szakmai féltékenység, irigység pedig ölni is tud. Ilyen irigység munkálkodhatott a magát kereszténynek valló, ám erkölcsiségében a palesztinokhoz fel sem érő oslói merénylőben is és lám, mi lett a vége...

Úgyhogy, tisztelt balliberális, narancsszínű és akármilyen sajtó és értelmiség: vigyázzanak a lelkükre!"

Goompah 2011.07.24. 13:38:01

@Kalmár: "Az külön szomorú, hogy páran azonnal kezdik a saját ideológiájuk felsőbbrendűségét magyarázni ezzel a magányos elmeroggyant tombolásának az apropóján."

Ezzel csak egyet tudok érteni. Ez lényegében egy undorítóan morbid eljárás, az áldozatok lelkiismeretlen kihasználása a saját ideológiai eszmék igazolására.

"Az első rendőr partralépésénél megadta magát. Ezen mi a bátroság?"

Nem lehetett biztos abban, hogy előbb nem lövik le. A megadásnak az is lehetett az célja, hogy a várható bírósági eljárás során nagy nyilvánosság előtt hangot adhat a nézeteinek. Ha agyonlöveti magát, akkor erre nincs módja.

Azt vedd észre, hogy a szememben bátorság önmagában nem érték. Attól függ, milyen célra használják. Szóval azzal, hogy bátornak nevezem az illetőt, nem fejezek ki tiszteletet vagy elismerést az irányában.

@Gábriel angyal:

Nem definiáltad a fogalmakat, de nem baj, nem is lenne egyszerű, hosszan lehetne céltalanul vitatkozni róluk. Az általad idézett, a King David Hotel elleni merénylet felfogható a megszálló hatalom elleni partizánakcióként is, hiszen a megszállók vezérkara tartózkodott ott. (Itt most lényegtelen, valóban megszállók voltak-e: a merénylők annak tartották őket. Ugye 1948-49-et mi szabadságharcnak tartottuk, az osztrákok meg lázadásnak.) Abban pedig nincs semmi új, hogy fegyverhez jutott civilek megtámadják a megszállókat. A palesztinok kb. ugyanezt teszik, politikai szimpátia kérdése, hogy partizán szabadságharcnak vagy terrorizmusnak tekintjük ezt.

Itt megint nem védeni akarom őket, csak arra mutatok rá, szerintem semmi új nem volt a King David Hotel elleni merényletben.

gergel 2011.07.24. 13:45:34

Azt a vallást és tagjait aki norvég zászlót mer égetni(nem találom a youtube-s videót)az új hazájában, száműzni kellene Európából, de az összeset. Az ilyenek nem tisztelnek senkit és semmit, gonosz célok vezérlik. A világ egyik legbiztonságosabb országát fenyegetik, próbálják tönkretenni. A probléma csak az, hogy ez itthon is megfigyelhető...:( Aki nem hiszi menjen át a főbejárattól folyosókon keresztül a Keletiben a nemzetközi pénztárig este, persze ne egyedül. A csendőrség nem volt hülye dolog...
Senki nem csinál semmit, mi lesz itt 10 év múlva?

márta)) 2011.07.24. 14:09:39

@Kalmár:

Úgy bizony. A fegyvertartást itt Magyarországon is szigorítani kellene.
Igaz, a bűnözök bármilyen úton megszerzik azt.

Nagyon sok a kérdőjel ebben az ügyben.
A norvég miniszterelnök szólt arról /is/, hogy lazák voltak a biztonsági intézkedések, mert egy jóléti, nyitott társadalmú állam.
Annyira nem lehettek volna lazák, hogy ott a szigeten, nem tartózkodtak fegyveres rendőrök, védők.
Ez a mai világban már túlzott illúzió, hogy őket elkerülheti a terror, bárminemű rendbontás.

Nem beszélve arról, hogy tudtak szélsőséges csoportok létezéséről.
Ez a gyilkos meg egyáltalán nem tartotta titokban kilétét, szélsőséges felfogását.
Ezzel nem azt szerettem volna írni, hogy számíthattak volna megjelenésére, hanem azt, hogy nagyon sok volt a hiányosság biztonság szempontjából ott a szigeten is.

márta)) 2011.07.24. 14:18:16

@Goompah:
Igen gyáva volt, terrorista.
Nem állt ki az "eszméi mellett", illetve nem mert kiállni, nem vivta meg a saját harcát, ha úgy tetszik, a társadalommal, országa népével.
Nem tudott, nem mert normális formában politizálni.
A legaljasabb módszert választotta, amire a világon sokan nem is képesek (szerencsére) sunyi, gyáva, gyilkos.
Úgy bizony benne volt a pakliban.(kár, hogy csak a pakliban volt). Nyilván tisztában volt vele, hogy lazák a biztonsági intézkedések, az is lehet, hogy volt ott beépített ember és biztosra ment.

nyaf-nyaf 2011.07.24. 14:31:52

@Gábriel angyal: azt írod, hogy: "Nos, akkor nézzük: a merénylőről mostanra minden kétséget kizáróan kiderült, hogy Izrael-párti és fanatikusan iszlámellenes." (forrás: norvég állami tévé élő adásban néha mutat részleteket a könyből, az egyik részlet erről szól)

A helyzet enél sokkal bonyolultabb. A ma a média tudomására jutott 1500 oldalas "napló" egyik részén többek között elitéli a nyugati országok izrael-obesszióját (sic!) és az iszlámmal kötött szoros barátságot.

A csávó, ahogy a saját maga fogalmaz, "Marxist Hunter volt". A marxisták meg nem csak arabokat jelentenek, ezt gondolom mindenki belátja.

Valaki más írta még, hogy 1999 és 2007 között az kapitalistabarát-izraelbarát bevándorlásellenes (nagyon lesarkosítom itt a jelzőket) az FrP és az FrU tagja is volt, de mindkettőből kilépett. Azért mert nem voltak elég jók.

DE Mielőtt még én is túl sokat írnék:
Végső következtetés, hogy még nincs következetetés.
Nem érdemes semmi, de semmit se levonni a jelenlegi helyzetből. Várjuk meg, mi lesz az elkövetkezendő hetekben. Talán addigra magát a könyvet is el lehet olvasni és ki lehet találni a pontos indítékokat, vagy a norvég bíróságra/ügyészégre bízni az ügy felgöngyölítését. De feleslegesen zsidózni, arabozni, bevándorlózni, stb, teljesen felesleges.
Inkább gondoljunk azokra, akik egy beteg elme áldozataivá váltak. És gyászoljunk a gyászolókkal együtt. Ez bárhol megtörténhet, bárkivel.
Naiv világban élünk, s nem csak Magyarország naiv.

Ami miatt szomorú vagyok, hogy sokan itt élik ki a fóbiákjukat, vágyaikat. Emberek, meghalt több mint 90 ember, egyetlen kéz által, egyetlen nap alatt. Mutassatok legalább egy kis becsületet (keresztényt, vagy ateistát, vagy agnosztikust, vagy muszlimot, vagy hindut, vagy buddhistát, nekem mindegy). S ne csak fröcsögjetek. Kérlek titeket.

nyaf-nyaf 2011.07.24. 14:33:04

@nyaf-nyaf: rossz helyre került ez a rész:(forrás: norvég állami tévé élő adásban néha mutat részleteket a könyből, az egyik részlet erről szól)

ide akartam beollózni:
A helyzet ennél sokkal bonyolultabb. A ma a média tudomására jutott 1500 oldalas "napló" egyik részén többek között elitéli a nyugati országok izrael-obesszióját (sic!) és az iszlámmal kötött szoros barátságot.

lüke 2011.07.24. 14:37:22

Szőke, magas, skandináv
s felemás:
értékeiben a borzalom, úri ember hallgat/hatna
bár 2001.09.11 óta nem csodálkozunk

lüke 2011.07.24. 14:39:49

tik vagytok

Porfelhő & Tsai blogger BT :
@ porfelhő: @juditka*: @álomszép
@armanda: @armanda*:
@Pasztorella: @hencz :@ XENCZ @jjmano, @JMárta
@képzelt valaki@márta)) @hegyilány @menömanó
oh jaj!

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.07.24. 14:53:16

Ismerek valakit,aki hallott egyszer valakiről,aki látott egyszer egy becsületes,jóravaló,szerény zsidót.

márta)) 2011.07.24. 14:56:44

Váratlan hír: mégsem egyedül ölt az oslói mészáros?"

Kommandósok hat embert vettek őrizetbe a merényletekkel kapcsolatban."

www.hir24.hu/kulfold/2011/07/24/varatlan-hir-megsem-egyedul-olt-az-osloi-meszaros/

Goompah 2011.07.24. 16:00:27

@Azúrkék égbolt: Hááát, én nem is tudom, de szerintem sokan láttak már ilyen zsidót a saját szemükkel is. A legismertebb közülük talán Albert Einstein volt. Avagy a becsületesség, a jóravalóság és a szerénység közül szerinted melyikkel nem rendelkezett?

Goompah 2011.07.24. 16:04:28

@Azúrkék égbolt: Bár nem értem, mi a fészkes fenének jössz most ezzel. Inkább az áldozatokat gyászold.

menőmano 2011.07.24. 16:54:33

Mit keres Morvai Krisztina egy Izrael-párti szervezetben"

Áll a bál a Jobbikban, állítólagos Morvai-Vona konfliktust kellett az érintetteknek cáfolniuk, sőt, egyes hírek szerint a szélsőséges párt EP-frontemberét „árulónak” tartják, és végleg kegyvesztett lett a vezetés köreiben.

Morvai Krisztina azért került a széljobb célkeresztjébe, mert belépett a Jobbik-kritikussá vált osztrák FPÖ új nemzetközi, euroszkeptikus pártszövetségébe.
Amely ráadásul nyíltan iszlámellenes és Izrael-párti.
A fordulatos történet az osztrák sajtóban is követhető."

hirszerzo.hu/kulfold/20110722_morvai_eaf_jobbik#rss

Hogy eme nem érdektelen ideológiai váltást – és, ezzel szöges ellentétben, Morvai válogatott zsidó- illetve palesztinügyi megnyilvánulásait – tekintve az EAF miért pont őt, a Jobbik nem párttag listavezetőjét kérte fel együttműködésre, máig nem derült ki, hacsak nem magyarázat az, hogy jöhet bárki, csak legyen euroszkeptikus.
Nyilvánvaló persze, hogy nem az Izraelhez fűződő viszony a szerveződés kulcskérdése, de Morvai szerepe így is, khm, érdekes"
:)

menőmano 2011.07.24. 16:57:10

oppá"

Aki kicsit is ismeri az osztrák párt történetét, tudja, hogy bár megvan a – kendőzetlen – véleményük a külföldiekről és az iszlámról, és korábban számos „barna” kapcsolatuk is volt, azért az a típusú nyílt cigányozás és zsidózás, illetve más kisebbségek elleni uszítás, amit a Jobbik művel, teljesen idegen tőlük, gazdasági programjuk pedig kifejezetten szociál-liberális. Sem az FPÖ-nek, sem a többi európai szélsőjobbos pártnak nincsenek paramilitáris gárdái, amikkel kisebbségeket fenyegetnének.

A Jobbiknak nem véletlenül a brit BNP és a német NPD a legjobb barátja, hiszen a leszűkült nacionalizmus, a fajgyűlölet, az Amerika- és Izrael-ellenesség, az antiglobalizmus és az antikapitalizmus leginkább ezeket jellemzi"
:)

Goompah 2011.07.24. 17:29:41

@menőmano:

"Sem az FPÖ-nek, sem a többi európai szélsőjobbos pártnak nincsenek paramilitáris gárdái, amikkel kisebbségeket fenyegetnének. "

Ehhez hozzá kell tenni, hogy ezen országokban olyan kisebbségek sincsenek, amelyek olyan mértékben rettegésben tartanák a lakosságot, mint nálunk a cigányság egyes csoportjai.

Goompah 2011.07.24. 17:35:42

Az sem elhanyagolhatós zempont, hogy az említett országokban a problémás kisebbségek, bevándorlók inkább a rendőrileg jobban ellátott városokban élnek, míg nálunk a cigányság említett csoportjai nem kis részben a rendőrileg igen elhanyagolt vidéken, ahol a lakosság sokkal jobban ki van nekik szolgáltatva.

Nem kell a demagógia, ha a rendőrség végezné a dolgát és megvédené a vidéki lakosokat, akkor senkinek nem jutott volna eszébe "paramilitáris gárdákat" alapítani.

márta)) 2011.07.24. 18:18:00

" A merénylő édesapja sokkot kapott, amikor az interneten olvasta, hogy mit követett el a fia - írta a Verdens Gang című lap. Az illető nyugdíjas, és "valahol Franciaországban" beszéltek vele, ahol él. "
. Közölte, hogy fiával 1995 óta nincs kapcsolatban."

inforadio.hu/hir/kulfold/hir-447374

Az is lehet, hogy ez a gyilkos a közösségi életre teljesen alkalmatlan volt, azért zárták ki a pártból, esetleg azért fordult el tőle még az apja is. Nem csak a nézetei voltak szélsőségesek, hanem a viselkedése is.

menőmano 2011.07.24. 18:27:48

@Goompah:
Hm. Kényes-, és sokélű téma.
A cigányok között is van egy csoport akik rendesek dolgozni akarnak, és van egy csoport akik bűnözők, vannak akik nehezen vezethetők vissza a munka világába, jobban tetszik neki az esetleges "tyúklopás":)
De azért valljuk már meg ez a kevesebb, már akik rettegésben tartják a magyart.
A magyarban is van ilyen is, olyan is.
A gyűlölet csak gyűlöletet szít, nem old meg semmit.
A cigányság rettegésben tartása nem oldja, csak fokozza a problémákat.
Szóval ebbe én most nem mennék bele.

megszűnt 2011.07.24. 18:27:49

@Gábriel angyal:
Megvagy! Mióta bejelentetted az Ismerős Arcok tábort, és mondtam, hogy megyek a koncertre és azt lebeszéltük, azóta nem jelentkeztél a Török-blogon. Volt egy másik blogtárs is, aki szintén jött – állítólag.

Eszméletlenül jól éreztem magam! Ezentúl eljárok az Ismerős Arcokra, amikor lesznek még és ahol. Azt sem bánom, ha csak bejelented, mint múltkor, még kérdezem: Ott voltál-e? Ha ott, miért nem jöttél oda hozzám?

"mindenki nézze el nekem, 10 évvel fiatalabb és pont ennyivel tapasztalatlanabb voltam."- írja Kumin Ferenc a cikkében.

Most se vagyunk még tapasztaltabbak, mint voltunk 10 évvel ezelőtt és ezért aztán eljárunk ide-oda. Nekem néhány éve lett egy Harley Davidson-os ismerősöm. Magamat elképzelni egy motoron, ez 14 éves koromban ment, de most majd megint ráerősítek a gondolatra.

Itt jártam:
www.youtube.com/watch?v=zKLVL00efN8

menőmano 2011.07.24. 18:30:10

@Goompah:
oppá"
Még csak annyit, hogy a cigányság ügye kormányokon átivelő-, az egész rendszerváltás problémája.
Hogy miért is? az egy külön poszt lehetne.
És ebben az ügyben is ott van a társadalom felelőssége.
Miért is?

menőmano 2011.07.24. 18:31:19

Na megyek szétnézek a neten.
Majd később visszajövök.
:)

Goompah 2011.07.24. 19:26:35

@menőmano: Ha beleolvasol a cigánysággal kapcsolatos kommentjeimbe, akkor láthatod, hogy ebben egyetértünk. Én is nagyon utálom, ha összemossák a rendes cigányokat az alja cigányokkal, továbbá hangsúlyozom, hogy vannak alja magyarok is. Bár nincsenek statisztikáim - s szerintem ilyenek sehol nem léteznek -, azzal is egyetértek, hogy csak a cigányok kisebbik része problémás - ezért írtam az előbb "a cigányság egyes csoportjairól". Személyesn és közelről ismerek jópár rendes, szorgalmas, tisztességes cigányt, de az is igaz, hogy eddig csak cigányok próbáltak kirabolni fényes nappal, és vertek véresre, amikor nem találták meg a pénzemet.

Még azzal is egyetértek, hogy a gyűlölet gyűlöletet szít és semmit nem old meg.

Azzal viszont nem értek egyet, hogy nálunk a cigányságot rettegésben tartják. Főleg vidéken a fordítottja igaz. Pl. Gyöngyöspatán a járőrözők többnyire be sem tették a lábukat a cigányok lakta utcákba - minek is tették volna, mikor a magyarlakta utcákból akarták távol tartani őket. Amikor meg mégis betették, a cigányok támadtak rájuk tízszeres túlerővel és nem fordítva. Az elutaztatott cigányok visszatérésekor is egy cigány pofozott véresre egy magyar nőt és nem fordítva.

Azt is erős túlzásnak tartom, hogy a Véderőt paramilitáris gárdának nevezted. A paramilitáris szó jelentése elég tág, de mindenképpen magában foglalja azt, hogy az illető csoport fel van fegyverezve: en.wikipedia.org/wiki/Paramilitary . Az eddigi adatok szerint a Véderő tagjainak nem volt semmilyen fegyverük.

Gábris szomszéd 2011.07.24. 20:51:51

@knausz:
Szia! Elnézést, hogy nem találkoztunk de minden pillanatomat lefoglalta a kislányom a koncerten és a tábor többi mozzanatában is.

Talán még nem késő de mindjárt (21 óra) kezdődik az Echo TV-n egy félórás összefoglaló a táborról. :) Érdemes megnézni. A döntéseden nem csodálkozom. Én is minden koncertjükön igyekszem ott lenni, amit az anyagi helyzetünk még megenged. :)

Itt pedig az új dal, amit elvileg együtt tanultunk meg szombat este. :)

youtu.be/ZoE3I0KBGI0

megszűnt 2011.07.24. 21:43:00

@Gábriel angyal:
Köszönöm. Meg tudtam nézni a tévében, még nem volt késő. Az együttesnek küldetése van. Ezt mondta Nyerges Attila is.

Köszönöm a dalt. Papíron itt van, nálam, ebből puskáztak körülöttem a fiúk pl. 43-as:)

Akkor kapsz rólam egy képsorozatot, majdnem mindegyiken rajta vagyok (farmer, fekete felső, napszemüveg fejtetőn, de a képek kövérítenek, életben ennyire nem vészes a helyzet!), 5, 8. 11, 13..
Ti? Merre álltatok?

vaskarika.hu/galeria/kepek/1458/IV._Orszagos_Ismeros_Arcok_Tabor_-_3._nap/

Gábris szomszéd 2011.07.24. 22:34:47

Az NTB norvég hírügynökség szombat esti jelentése szerint Brevik néhány órával a péntek délutáni kettős merénylet előtt Andrew Berwick álnéven közzétett egy 1500 oldalas angol nyelvű írást, amelyben többek között arról értekezik, hogyan szabadulhatna meg Európa a bevándorlóktól.

A férfi egy 12 perce videót is feltöltött az internetre, amit azóta már törölt a Youtube. Ebben marxizmus és a multikulturális árulók elleni küzdelemre szólított fel. Az elkövetőt a nemzetközi média ennek alapján „szélsőjobboldalinak” nevezi, ugyanakkor arról a legtöbb sajtóorgánum diszkréten hallgat, hogy blogján Izrael támogatására felszólító bannert helyezett el és tagja volt egy szabadkőműves páholynak is. A bevándorlás elleni tiltakozáson túl a hazájukban élő muszlimok és általában az iszlám vallás elleni gyűlölet, illetve ennek jegyében Izrael, illetve a cionizmus feltétlen támogatása a Hit Gyülekezetéhez számos tanításukban hasonló, magukat „neoprotestánsnak” nevező kisegyházak, valamint a nyugat-európai radikális jobboldal egy részének sajátossága.

márta)) 2011.07.24. 22:35:38

"Elkészült Magyarország Gyűlölet Csoport térképe. Célja, hogy nyomon kövesse és felhivja a figyelmet egyes csoportokra.
Azokat a szervezett és nem csak szélsőjobboldali csoportokat keresik, amelyek szimbólikus fizikai agressziót valósítanak meg másokkal szemben.
Munkájuk alapja részben az internet, mert ezeken a forrásokon keresztül nagyon sok mindent meg lehet tudni csoportokról, amelyek elemi érdeke, hogy úgy tüntessék fel magukat, mint akik szent ügyért harcolnak."

Nem tudom most ez mennyire működik. Ezt a cikket még korábban jegyeztem. :) csak most rákerestem:)

ciganybunozes.blog.hu/2011/03/28/athena_intezet_gyuloletcsoportok_magyarorszagon

Athena Intézet: gyűlöletcsoportok Magyarországon"

márta)) 2011.07.24. 22:36:43

Bocsánat! Rájöttem.:) Egy éve alakult, akkor jegyeztem.

:)

márta)) 2011.07.24. 22:44:49

Gyűlöletbűncselekmények Magyarországon
2011-06-02
Évente több tucat magyar állampolgár válik gyűlölet motiválta bűncselekmény áldozatává.
A jelenség azért érdemel kiemelt figyelmet, mert a gyűlölet-bűncselekmények mindig az egész közösséget ért támadások is egyben.
Az Athena Intézet elkészítette Magyarország Gyűlöletbűncselekmény Adatbázisát, mely a 2010 eleje óta elkövetett, ellenőrzött eseteket tartalmazza.

A közzétett adatok alapján Magyarországon 2010 során az ismertté vált gyűlölet-bűncselekmények
55 százalékát rasszizmus,
26 százalékát antiszemitizmus,
16 százalékát homofóbia,
3 százalékát keresztényellenesség motiválta.

Az esetek 74 százaléka nem járt személyi sérüléssel, míg 23 százaléka személyi sérülést okozott,
3 százaléka halálos áldozattal járt.

A bűncselekmények 27-27 százalékát Budapesten vagy valamely megyeszékhelyen,
46 százalékát vidéki kistelepüléseken követték el."

www.athenaintezet.hu/hirek/

Gábris szomszéd 2011.07.24. 22:51:23

@márta)): Szerintem az Athena intézet kicsit felejtős. :)

menőmano 2011.07.24. 23:13:46

@Goompah:
Hm. a kommented eleje tiszta, érthető számomra. Végül is ugyanazt irtad, amit én.
Gyöngyöspata az egy külön esemény. Annak elemzése nem fér bele két mondatba.

Azt is erős túlzásnak tartom, hogy a Véderőt paramilitáris gárdának nevezted."

Hol neveztem? mert nem emlékszem. Illetve nem is neveztem, ezt csak Te irtad oda, vagy összetévesztettél valakivel.

Nagyon kérlek, használd már a kis fejecskédet.
Ne állíts olyan dolgokat amit nem is írtam, mert azt nagyon nem szeretem.

Goompah 2011.07.24. 23:59:31

@menőmano:

"Nagyon kérlek, használd már a kis fejecskédet."

Nagyon kérlek, ezt a lekezelő stílust inkább valaki mással szemben használd. nem adtam neked okot rá.

"Hol neveztem? mert nem emlékszem. Illetve nem is neveztem, ezt csak Te irtad oda, vagy összetévesztettél valakivel."

Akkor ezt nyilván nem is te írtad:

"Aki kicsit is ismeri az osztrák párt történetét, tudja, hogy bár megvan a – kendőzetlen – véleményük a külföldiekről és az iszlámról, és korábban számos „barna” kapcsolatuk is volt, azért az a típusú nyílt cigányozás és zsidózás, illetve más kisebbségek elleni uszítás, amit a Jobbik művel, teljesen idegen tőlük, gazdasági programjuk pedig kifejezetten szociál-liberális. Sem az FPÖ-nek, sem a többi európai szélsőjobbos pártnak nincsenek paramilitáris gárdái, amikkel kisebbségeket fenyegetnének. "

Ha esetleg a Gárdára gondoltál, a helyzet ugyanaz, a Magyar Gárda egyetlen verziójának sem voltak fegyverei, így bajosan nevezhetők paramilitárisnak.

"Ne állíts olyan dolgokat amit nem is írtam, mert azt nagyon nem szeretem."

Ne tagadj le olyan dolgokat, amiket írtál, mert azt nagyon nem szeretem.

Goompah 2011.07.25. 00:14:08

@márta)):

Aha, szóval az Athena Intézet szerint rasszista bűncselekmény azt mondani, hogy igenis van cigánybűnözés.

A cigányzene, cigánykerék, cigánymeggy, cigányútra ment stb. szavak/kifejezések használata mikortól számít rasszista bűncselekménynek?

alien 2011.07.25. 00:17:08

@Gábriel angyal: biztos izrael barát igen ezt jól látod, teljesen így van. lehet, hogy még zsidó is

menőmano 2011.07.25. 00:32:52

@Goompah:
Mi bajod van?
Amit bemásolok azok nem az én gondolataim.
Amit én állítok, gondolok, az mindig a bemásolt cikk alján jelenik meg.

Hol irtam, hogy a Magyar Gárda fegyverrel csinálja a rendet.?:)
Ne tetézd már a bajt, van itt a poszt témájából adódóan éppen elég!
Lekezelő stílus? Ugyan, ugyan. Én nem értem mi történt veled.?
:)

menőmano 2011.07.25. 00:36:33

@Goompah:

Te most engem totálisan fel akarsz idegesiteni????
Áruld már el!

Ez a fotó itt a poszton már teljesen "padlóra tett":)
Nem hiányzik hozzá a Te hisztériád is.
:)

menőmano 2011.07.25. 00:39:16

@Goompah:

Aha, szóval az Athena Intézet szerint rasszista bűncselekmény azt mondani, hogy igenis van cigánybűnözés. "

Figyelj.?! Ezt az újabb hisztidet, majd később kielemzem.
Most már fáradt vagyok.
:)

Jó éjt.

márta)) 2011.07.25. 00:48:23

@Goompah:

Miért ne lenne cigánybűnözés, az van.

Az a legnagyobb probléma, hogy Te nem látod az "erdőtől a fát.
Ezzel a megjegyzéssel a világért sem akartalak megbántani.
De ha gondolod nyugodtan sértődj meg.
Aha. Igen.

márta)) 2011.07.25. 00:49:31

@Goompah:
Néhány óra múlva majd megpróbálok valamit irni.
ok.?
:)

Goompah 2011.07.25. 00:49:49

@menőmano:

OK, a beszélgetés veled részemről befejezve. Szórakozz tovább valaki mással.

menőmano 2011.07.25. 00:54:43

@Goompah:
Tévedsz. Nem, nem. Én veled akarok szórakozni.
:)
Azt hittem már alszol.
:)

menőmano 2011.07.25. 00:56:44

@Goompah:
Te most mit csinálsz? Hisztizel, vagy megbántottalak valamivel?
hm?

menőmano 2011.07.25. 00:59:20

@Goompah:

Bocsánat! Majd ha kialudtad magad irjál.
Várom nagyon.
:)

márta)) 2011.07.25. 08:23:34

Jesszusom. Alig, hogy elkezdem olvasni a hireket. Mit kell látni szemeimnek.!

Odavan Magyarországért a norvég merénylő"

Számos helyen említi Magyarországot a norvég Anders Behring Breivik"

A kelet-európai szélsőjobboldali és nacionalista pártok címszó alatt Magyarországról három szervezetet sorol föl: a Magyar Igazság és Élet Pártját (MIÉP), a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalmat (HVIM) és a Jobbikot.

Megállapítja, hogy a bevándorlás elutasítása és az iszlámellenesség nem központi probléma a kelet-európai nacionalista pártok számára, mert "nagyon korlátozott" az ezekbe az országokba irányuló bevándorlás.
Ezek a pártok inkább az EU-ellenességre, az antiszemitizmusra vagy más etnikai csoportok, főleg a cigányok elutasítására építenek.

A norvég egy helyütt kifejti, hogy saját országot kellene létrehozni az európai cigányok számára,

Később egy helyütt Csehországgal együtt Magyarországot nevezi az európai bűnszervezetek központjának.

Azt írja, "Közép-Európa, de különösen a Cseh Köztársaság és Magyarország a koordinációs, kommunikációs és egyeztetési központja azoknak a nagyon erős nemzetközi bűnszervezeteknek, amelyeknek sikerült főhadiszállást kialakítaniuk műveleteikhez, és sikerült bejutniuk az Európai Unió szívébe".

www.hir24.hu/kulfold/2011/07/25/odavan-magyarorszagert-a-norveg-merenylo/

hm. Ki gondolta volna, hogy ez a gyilkos terrorista "feltérképezte" Budapestet.
Még szerencse, hogy ez a bomlott elme, nem térhet vissza újra.

hegyilány 2011.07.25. 09:36:43

Merkel is a norvég mészáros célpontjai között lehetett"

hvg.hu/vilag/20110725_norveg_amokfuto_merke

Szigorítanának a németek a norvég merényletek miatt"

Valamennyi német újság idézte Angela Merkel kancellárt, aki az idegenellenességgel szembeni fellépésre szólított fel, és a gyűlöletet közös ellenségnek nevezte.
A kancellár arra emlékeztetett, hogy a norvégiai merényletek indítéka a másság, mások gyűlölete volt.

Több politikus arra figyelmeztetett, hogy a nyugati társadalmakban a "magányos" tettesek elsősorban szélsőjobboldali ideológiák alapján követhetik el tetteiket.
Mindennek alapján az egyik legfőbb tanulságnak nevezték annak felismerését, hogy a "gonosz" nem mindig külföldről érkezik."

hvg.hu/vilag/20110725_norvegmerenyletek_nemetorszag#rss

A merénylő egyenruhában akar megjelenni a bíróság előtt"

www.mno.hu/portal/799275

Elképesztő részletek derülnek ki szinte óráról, órára a terrorista gyilkos jegyzetéből.
Csak remélni lehet, hogy a világon nincs sok ilyen, és hasonló romlott, és bomlott elme.

menőmano 2011.07.25. 13:56:06

@Grundaktiv_Gergo:
Nahát, nahát! Én meg megnéztem. Ezt a gyáva gyilkost már totálisan nem akarom látni.
Még szerencse, hogy nem látszik a szeme, mert azon nagyon-nagyon látszik, hogy nincs rendben nála semmi.

Gábris szomszéd 2011.07.25. 19:22:15

Anders Behring Breivik szorgalmazta a palesztinok elűzését Ciszjordániából és a Gázai övezetből

Anders Behring Breivik, a harcos cionista a bőszen szélsőjobbozó, sunyin hazai párhuzamokat sugalmazó magyarországi sajtó arról hallgat, hogy Anders Behring Breivik norvég tömeggyilkos ideológiájának egyik fontos pillére a zsidótelepítő, a palesztinokat ősi földjükről elűzni szándékozó cionista nacionalizmus támogatása. Amint azt is csak az izraeli (!) sajtóból tudhatjuk meg, hogy a kettős merénylet napján közzétett manifesztumában több százszor fordul elő Izrael neve.

Anders Behring Breivik a norvégiai kettős merénylet elkövetésének napján politikai, ideológiai kiáltványt tett közzé a világhálón, amelynek teljes, a zsidóságot érintő tartalmáról mélyen hallgat a szélsőjobboldalazó, bizonyos hazai pártokkal és személyekkel rokonságot sejtető magyarországi sajtó. Pedig az iszlám- és a muszlimgyűlölő norvégnak valóban vannak lelki és ideológiai rokonai Magyarországon, csak nem éppen azok, akiket kipróbált közvélemény-alakítóink már két napja sugallnak.

Behring Breivik ideológiai és gyakorlati eszmetársai a megszállt palesztin területeken gyilkolászó zsidó telepesek, mint például a hebroni mecsetben az imádkozókat halomra öldöső Baruch Goldstein, illetve Magyarországon annak a „keresztény” szektának a követői, amely hittételének középpontjában Izrael és a cionizmus imádata áll.

Baruch Goldstein, a norvég tömeggyilkos „unokatestvére”A norvég tömeggyilkos valódi ideológiai és politikai irányultságának, nézeteinek megismertetését tehát nem várhatjuk a magyarországi sajtótól, ezért paradox módon kénytelenek vagyunk az izraelire hagyatkozni. A mai izraeli sajtó már kendőzetlenül megírja, hogy Behring Breivik a cionista nacionalizmus, Izrael Állam és a zsidó kolonializmus nyílt és egyértelmű támogatója. A tömeggyilkos eszmei hovatartozását egyértelműen tisztázó „2083: Európa függetlenségének kikiáltása” címet viselő manifesztumában a többi között az olvasható, hogy a muszlimokat nem csak Európából, hanem az Izrael által megszállt Ciszjordániából és a blokád alatt tartott Gázai övezetből is ki kell űzni.

A ma reggeli izraeli sajtó arról is beszámol, hogy Anders Behring Breivik teljes támogatásáról biztosítja, sőt követendő modellnek állítja be a „pro-cionista, izraeli nacionalizmust”. A norvégiai vérfürdő napján közzétett több mint 1500 oldalas (!) manifesztumban Izrael neve több százszor előfordul, mint olyan országé, amelynek iszlám- és arabellenes, zsidótelepítő politikáját Norvégiának, s általában Európa keresztény népeinek minden föltétel nélkül támogatniuk kell.

A Válláh!Hádásot című hírportál arról is beszámol, hogy Behring Breivik az általa közzétett kiáltványában és más írásaiban nagy szakértelmet árul el a Közel-Kelet, s azon belül Izrael történelme, az ott zajló politikai események terén. A cionista nacionalizmus igazolásának alátámasztására gyakran idéz az izraeli sajtóból. A tömeggyilkos norvég ezenkívül fölrója az Európai Uniónak, hogy túlzottan támogatja a palesztinokat (!), majd így vélekedik: „Hagyjunk már föl a palesztinok ostoba támogatásával, s kezdjük el inkább támogatni a mi kulturális unokatestvéreinket, az izraelieket!”

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása