Ki szivárgott?

2011.06.11. 15:35 kumin

Emlékszem, amikor 2008-ban D. Bányász Gergő az m1 Híradó műsorvezetője lett, és Baló György ez alkalomból arról faggatta, hogy kivel szeretne leginkább a stúdióban beszélgetni, azt a választ adta, hogy azzal az emberrel, aki kiszivárogtatta az őszödi beszédet. Tökéletes válasz. Nem hiszem, hogy magyar újságíró azokban (sőt, talán ezekben) az években nagyobb magyar vonatkozású, „kiderült” kezdetű hírrel elő tudna állni. Most úgy tűnhet Szanyi Tibor közlése után, hogy a közel öt éves rejtély megoldódik. Vagy mégsem?

(forrás)


Szanyi Facebook-os vallomásával több baj is van. Maga is belátja, hogy semmiféle bizonyítéka sincs, csak így rakta össze az elpotyogtatott információ-mozaikokat. Elég nehezen tekinthető ráadásul elfogulatlan mesélőnek: mind Gyurcsány párton belüli ellenlábasaként, mind aktív ellenzéki politikusként egyértelmű érdekei alakíthatják a sztori elbeszélését. Maga a közzétett verzió is ennek megfelelően elég sok kétséget ébreszt az egyszeri olvasóban.


Baloldali politikusként Szanyinak nyilvánvalóan nem célja, hogy Gyurcsány bemártásával együtt saját politikai oldalát is valamilyen nyomás alatt cselekvő, kapkodó, becsapott társaságként ábrázolja. Én ennek tulajdonítom a közel heroikus kezdést, miszerint Gyurcsányék maguktól, minden különösebb nyomás nélkül szerették volna nyilvánosságra hozni a beszédet, hogy „felrázzák a pártot”. Szerintem racionális politikus ilyen eszközzel nem akarhat felrázni senkit és semmit. Lehet, hogy Gyurcsány környezetében sokan sokszor tévedtek, de ekkora baromságot ott sem találhatott ki senki.


Szanyi azután maga is beszél arról, hogy valahogy az ellenzék kezébe jutott a felvétel, és ezért a rivális megelőzve, lényegében kényszerből jöttek ki vele végül. Ez már sokkal inkább racionális lépésnek tűnik, még ha ugyanúgy nem bizonyítja semmi az igazságát, mint az előbbi verziónak. Azt viszont könnyű belátni, hogy ha ez tényleg így volt, akkor a „ki akartunk korábban jönni, csak túl sokat vártunk” kezdetű dal csak egy gyengécske szépítési kísérlet.


Nem tudnám megmondani, hogy egész pontosan kitől és milyen bizonyítékok mellett hinném el kétségek nélkül, hogy nála az teljes igazság a kiszivárogtatást illetően. Abban azonban biztos vagyok, hogy a mai hírrel még nem került pont a magyar közelmúltat legjobban megrázó történet végére. Az minden esetre érdekes, hogy posztom írásának pillanatában maga a főszereplő még nem reagált semmit, pedig máskor a Facebookon ennél jóval lényegtelenebb dolgokról is villámgyorsan hírt ad.
 

Update: megszületett a cáfolat Gyurcsány Ferenc facebook oldalán. Idézem: "Azt állítja Szanyi Tibor, hogy én szivárogtattam ki az őszödi beszédet. Bizonyítékot nem mond, nem mutat, logikai következtetés alapján jutott erre a véleményre. Tibor téved. Amit tudok az ügyről, azt elmondtam pár hete a frakciónak. Az volt a második alkalom. Nincs ez rendben. Fröccsen a sár, és van aki tapiskol benne. Mire jó ez? "

Címkék: gyurcsány őszöd szanyi

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr692975402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ordnassac 2011.06.11. 16:02:26

Szanyi Tibor úgy tűnik, hogy kenyértörésre akarja vinni a dolgot.

lobster thermidor 2011.06.11. 16:13:59

Szanyi kapitánynak ideje lenne felkeresnie a kezelőorvosát.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.06.11. 16:17:45

Márpedig Szanyi verziója a legvalószínűbb, ami a kiszivárogtatás módját és indítékait illeti. Tökéletesen ráillik Gyurcsányra is és az MSZP-re is. Pont ilyen agyatlan, a saját érdekeiket fel nem ismerő, pillanatnyi impulzusok hatására pucér seggel a kaktuszba ugró népség.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.11. 16:19:40

Ha Szanyi igazat mond, akkor ez volt a világ legrosszabbul elsülő haditerve. De nekem elég életszerűtlen az, hogy Gyurcsányék pont azt a néhány mondatot ragadták volna ki a beszédből (hazudtunk reggel, délben, este...), márpedig úgy tudom, a sajtó először vágott anyagot kapott.

majomkutya 2011.06.11. 16:25:55

Gyurcsány egy szociopata, simán kinézem belőle, hogy a kiszivárogtatással (és magával a beszéddel) fel akarta rázni az emeszpókokat.
Szanyi egy érdekes figura. Az egész emeszpés brancsból talán az egyetlen, akinek vannak valamiféle nemistudommicsodája. Szanyival leülnék egyszer sörözni, érdekes beszélgetés lenne, persze gyököt vonnék minden szavából, mert az egész emeszpét és az egész csapatukat megvetem és egy destruktív társaságnak tartom.
Párszor már próbáltam emeszpés szimpatizánsokat megérteni, nem sikerült. Egyszer elbeszélgetnék viszont egy nagykutyával, hátha tisztulna a kép és megértenék valamit ebből a számomra felfoghatatlan társaságból.

EXO 2011.06.11. 16:37:16

www.youtube.com/watch?v=2cX80z6TRc0&feature=player_embedded#at=27
Ezt nehéz is sikernek kampányolni,
ezért ha már tudták, hogy a beszéd a Fidesz kezébe jutott, gondolták megelőzik őket
és ráépítik a kampányukat a rendpártisággal,
elterelve a figyelmet az ígéreteik nyílvánvaló pénzügyi fedezetlenségéről. Így úgy gondolták, hogy majd az agresszívnek tüntetett jobboldalla kampányolhatnak, amikor ekkora átbaszás után jogos volt a közfelháborodás.

Lovastengerész 2011.06.11. 16:52:39

igen, nagyon úgy tűnik Szanyi valami nagyot akar alakítani, de blöffgyanús a dolog. Ha meg tényleg ezt rakta össze a fellelhető információ mozaikokból, akkor az szellemi képességeire nézvést nem éppen előnyös.

Ha tényleg azt akarja tudni valaki hogy ki "szivárogtatta ki", kár elvesznie a nagy összeesküvés elméletekben, sokkal prózaiebb és egyszerűbb a dolog.

Az információ morzsák arra utalnak, hogy nagyon kis ember juttatta ki a felvételt, olyan kicsi, hogy a nagypolitikai összeesküvés elméletek közt senki észre se veszi. És a kisemberek ugye a nagypolitikában névtelenek, tehát az ügy itt végrt is ért. ennél többre senki se jutott, és nem is nagyon fog.

Persze SzanyiKapitány ettől még vitézkedhet, ez tényleg egy jó téma ha nagy balhét akar...

Diocles 2011.06.11. 17:00:21

áthozom ide, amit Török Gábor blogjában írtam a témáról:

1. Szanyi rendíthetetlenül járja a médiát a kiszivárogtatós sztorival, tehát alighanem a pártvezetés beleegyezésével nyomul.

2. ha mégsem, az annál nagyobb baj, mert Mesterházyéknak már annyi tekintélyük sincsen, h leállítsák Szanyit

3. a Szanyi-féle történet persze Gyurcsányt célozza, de az MSZP-re sem vet jó fényt.

4. Gyurcsányon kívül gyanúba keveri Gyurcsány akkori bizalmas munkatársait, pl. Szigetvári Viktort (!), aki ma Bajnai alapítványát viszi

5. azt Szanyi sem cáfolja, h a beszéd már korábban kiszivárgott, sőt, utal arra, h szerinte valakik belülről juttatták át - állítólag - a Fidesznek, Gyurcsányék inkább "kármentettek", tehát kettős kiszivárogtatás történt.

Magyarán, valamelyik Gyurcsány-ellenes szocialista erős ember (!) még a Szanyi-féle változatban is (!) nyakig sáros.

6. mit lépnek erre Gyurcsányék? hagyják, h rájuk száradjon a vád? (lásd még: a hallgatás = beleegyezés)

7. egyébként ebből a történetből is látszik, h TG jól írta, a szereplők csak látszólag irracionálisak, valójában nagyon is racionálisan cselekszenek.

Szanyi célja az, h kitúrja Gyurcsányékat, bármi áron, és semmiképp ne legyen kiegyezés, megegyezés.

Ha ugyanis kiegyezik Mesterházy és Gyurcsány tábora, akkor felosztják a koncot (tehát kevesebb marad Szanyinak), sőt, az egyezség része, "titkos záradéka" akár a Szanyi-féle hangoskodók háttérbeszorítása, kiszorítása is lehet.

Éppen emiatt nem lehet tartós megegyezés szerintem a két tábor között, kevés a fóka (szavazó + befutó listás hely) és a sok az eszkimó (az MSZP még jó eredmény esetén sem biztos, h tudná hozni a jelenlegi frakciólétszámot, a P. létszámcsökk. miatt).

Aki 2014-ben uralni fogja a pártot, legyen az akár a Gyurcsány-, akár a Mesterházy-szárny, az minden további nélkül megteheti, h az ellentáborban csupán szimbolikus helyeket juttat. 2014 tavaszán erre nem tudnának semmit sem lépni a hoppon maradók!

CSENDES 2011.06.11. 17:02:25

Az egész akár illene is "Abszurdisztánhoz", de ez már tényleg annyira abszurd lenne (nyilvános elmetszem a saját torkomat), hogy az ezt jóváhagyó alanynak nyilván elment a józan esze, ha így döntött. Bár már semmin sem csodálkozom, hiszen a kormányfő 10 kormányt bebetonozó gazdasági törvényekről beszél, amit csak "konszenzussal" (ez nála a kétharmad szinonimája)lehet megváltoztatni. Tehát visszatérve a témához, így ez az állítás (a szivárogtatásról) sem abszurdabb, láttam én már jó pár mentálisan retardáltat.

Diocles 2011.06.11. 17:10:19

@Diocles:

jav.:

Aki 2014-ben uralni fogja a pártot, legyen az akár a Gyurcsány-, akár a Mesterházy-szárny, az minden további nélkül megteheti, h az "ellentábornak", a belső ellenzéknek csupán szimbolikus helyeket juttat.

Ahogy ez kicsiben megtörtént most is, olyan "nagy" és ismert szocialista nevek maradtak ki a P-ből, mint Szabó Zoltán, Molnár Gyula, Kökény Mihály, stb., akik nélkül korábban szinte "elképzelhetetlen" lett volna a Parlament padsora.

Ha Mesterházy/Gyurcsány 2014 elején azt mondja Varju Lászlónak, Molnár Csabának, vagy Szerekes Imrének, hogy bocs, de nem tudok befutó helyet adni, akkor (akkor már!) mit tudnak csinálni?
Semmit, ezért lesz ez élethalálharc.

tom55 2011.06.11. 17:11:47

Milyen érdekes, hogy akkor kiderült valami és azok mentek ki törni zúzni, akik egyébként sem lettek becsapva, hiszen nem mszp szavazók voltak...Most egészen nyilvánvaló, hogy a Fidesz kb mindenben hazudott, még sincsenek várost szétkúró tüntetések, milyen érdekes

Scala 2011.06.11. 17:28:13

@majomkutya: a "kis" szimpatizáns érzelmileg azonosul, felnéz a vezérre, a "nagy" pedig cinikus, kizárólag az érdekeivel törődik, gyengébbek kedvéért pénz, befolyás. Nem baromi bonyolult dolog ez!
Vagy szerinted a másik oldalon nem ugyanígy működik? Mert nekem nagyon úgy tűnik.

Én úgy tudom, hogy a beszédet PL szivárogtatta ki, egy kis emberen keresztül, és igen, az ellenzéknek juttatták el, úgyhogy GyF-éknek muszáj volt előre menekülniük, azaz a teljes szöveget már ők tették közzé.
Ugyanez a brancs (PL) fúrja a platformot is.
Unalmas egy ország, elmegyek inkbb futni, most hogy ez a NAGY misztérium is fényt kapott...

ttesztt 2011.06.11. 17:43:06

Nem emlékeztek az akkori helyzetre? Miért csak homályosan ír Kumin is?

1. Önkoris választásra készültünk.
2. Nyár óta a Fidesz a "hazugság pályán" van, tehát hazugsággal vádolta Gyurcsányt. (Valószínűleg nyáron megkapták a felvételt, várták az alkalmat a lejátszásra.)
3. A Fidesz nagygyűlésre készült a Hősök terén. (Ahol lejátszották volna a felvételt.)
4. Gyurcsány a nagy beégést akarta megelőzni, és maga szivárogtatta ki a felvételt.

Figyelemre méltó Gyurcsány 2006. szeptember 14-ei blogbejegyzése: "nem szarozok tovább, nem bonyolítom túl a kérdést. van a nemzeti radikalizmus. ők. van a nemzeti progresszió. mi. lehet választani: fekete vagy fehér! nincs köztes út, nincs langyos víz..."
Valószínű, hogy ekkor döntötte el, hogy "ha valaminek nem tudsz ellenállni, akkor állj az élére" alapon cselekszik.
Pár napjuk volt, hogy megszervezik a raikálisok és provokátorok akcióját, amely az előre várható és valóban be is következő több tízezres békés Kossuth téri tiltakozásból, pár száz fős kukaborogató, tv-s patyomkin "ostromot" csinált.

És az elvtársi média fújta is: - őszinte beszéd, igazságbeszéd egyik oldalon ribillió a másikon.
De az embereket nem lehetett ennyire hülyének nézni, egy évvel ezelőtt eljött az igazság órája. Feri és pártja olyan fülest kapott az emberektől, hogy azóta sem tudják mi a pálya.
Azóta is azon gondolkoznak, mikor hazudtak rosszul és mit hazudjanak legközelebb.
Pedig csak nem kellene hazudozni, no de ezt egy komcsi nem tudja mit jelent...

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.06.11. 17:49:25

Nyilvánvaló, hogy addig akarja Szanyi Kapitány szakítóra vinni a dolgot, ameddig mindkét fél viszonylag épségben túl tudna élni. Gy célja szerintem nem ez, hanem az, hogy az ő formációja maradjon egyedül életképes. Hosszútávon azonban úgy gondolom, hogy igen komoly strukturális gondokkal küzdenek, hogy megnehezíti az összes forgatókönyv esetén a megerősödést.

Amúgy meg Szanyi Kapitány - és az összes MSZP-s vezető politikus - azért igencsak hiteltelen a Gy elleni fellépésben, mert többek között ő is államtitkár volt a kormányában. És az összes vezetőnek jutott valami olyan poszt, amivel demonstrálhatták a hűségüket Gyurcsány Ferenchez. Így eléggé hiteltelen az ellene való fellépés.

Más:

Feri, a Te véleményedet szeretném kérdezni, mit gondolsz Orbán mai nyilatkozatáról, miszerint bebetonoznák a gazdaság alapszabályait?

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2011.06.11. 18:11:35

Az oldalsávban az ATV-s médiamegjelenések nincsenek feltüntetve. Miért?

HVC 2011.06.11. 18:24:13

Gyurcsány nem hülye. És főleg nem követne el pol. öngyilkosságot.

(OK... tudom, arról lehetne vitatkozni, hogy a beszéd az volt-e. SZVSZ "csak" "eltúlozta a túlzásokat". Ha vki meg akarja érteni a beszédet, azonban meg lehet. Úgy értem, a valós értelmét.)

igényes 2011.06.11. 18:39:15

Állítólag a Fidesznél nagy problémák vannak. Orbán távozik, és elgondolkodnak, Alekoszt, vagy Győzikét kérik fel elnöknek.

rockjano 2011.06.11. 18:41:17

@ttesztt: "Pedig csak nem kellene hazudozni, no de ezt egy komcsi nem tudja mit jelent..." Először is ki a komcsi te szerencsétlen, Orbán legalább annyira komcsi mint GyF és hazudott, hazudik is leglább annyit de inkább sokkal többet ez egyébként része a politikának mindenütt. A kérdés nem az hogy hazudik-e a politikus hanem hogy hogy és mit hisznek el belőlle.

A provokátorokat nem kellett szervezni ez marhaság ők köztünk vannak voltak csak most egy kicsit csöndesebbek (lehet már nem sokáig) Emlékszünk még azokra a figurákra Satu bácsi és a többiek.

Egyértelmű hogy Fidesz már nyáron megkapta a valaki által ellopott anyagot (aki lopta lehet GyF párton beküli ellenfele de lehet csak valaki semleges aki ebből nagy pénzt tudott csinálni.

Valszeg a választások miatt túl sokat vártak vele azt akarták hogy időben robbanjon és ennek előzött be GyF aki maga küldte el a CD-ket a futárokkal. Persze ennek meg ellentmond hogy elég tendenciózusan lettek összevágva a mondatok...tudja a fene. Ha most nem tudjuk meg akkor sose.

rockjano 2011.06.11. 18:42:44

@tothh: "Orbán mai nyilatkozatáról, miszerint bebetonoznák a gazdaság alapszabályait?"

Azt ő csak szeretné szerintem. Senki ne higgye hogy egy 2/3-os törvényt nem lehet majd feles többséggel revidiálni...menni fog meg lesz találva a módja...

Az igazi Trebics 2011.06.11. 18:43:41

@ttesztt: Nagyjából egyetértümk, de vegyünk számba egy rosszabb verziót. Kicsit összeesküvés-elmélet, de van realitása.

1. Viktor akkor már jóideje "puskaporos hangulatról" és "forradalomról" kommunikált az összes nagyobb beszédében

2. A székházostrom felvételeit megnézve látszik, és pár jelenlevővel beszélgetve egyértelmű, hogy egy pár-száz fős mag randalírozott (focihuligánok és/vagy leendő jobbikosok) és egy 2-3.000 fős tömeg csendben nézi, kvázi jelenlétével támogatja a történéseket. Ezek szinte kivétel nélkül Fidesz-szimpatizánsok. Képzeljük el ugyanezt, ha az október 23-i több-tízezres nagygyűlés előtt kerül ki a szöveg.

3. Az ostromot követően egyetlen jelentős Fidesz-vezető sem tartotta fontosnak elítélni a történteket, inkább csendben várták a fejleményeket.

Miután megtudták, hogy a beszéd az ellenzék kezébe került, az Mszp ennél a forgatókönyvnél valóban lépéskényszerben volt, és azzal, hogy egy hónappal korábban közzétette a beszédet, jelentősen csökkentette egy "erőszakos" hatalomátvétel lehetőségét. Azt kétlem, hogy Viktor erőszakos megmozdulásokat szervezett volna, de kihasználva a helyzetet, a "nép akaratának alávetve magát" a kormány bukása esetén azonnal kormányt alakított volna.

HVC 2011.06.11. 18:44:33

@rockjano: Ne haragudj már, de Orbán Viktor sohasem hazudott. Ő maga mondta.
:P

Ha jobban belegondolunk "Sanyimesternek" a jelek szerint több érdeke fűződött a kiszivárogtatáshoz. Nekem most legalábbis úgy tűnik...

juditka* 2011.06.11. 18:46:15

"Szanyi Tibor szombati sajtótájékoztatóján újságírói kérdésre válaszolva elmondta: a június 18-i kongresszus előtt nyilvánosságra kerülő véleménykülönbségek ellenére "iszonyat nagyot nézne", ha a pártszakadásnak akár csak a veszélye is fennállna.
Kifejtette: sok párttaggal találkozik, és ha úgy teszik fel a kérdést, hogy ki menne át közülük a Demokrata Pártba, "az lényegében nulla"

hetivalasz.hu/itthon/iszonyat-nagyot-nezne-nyomtalanul-tavozna-a-szoci-nagyagyu-38572

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy egy zárt körben elmondott beszéd kiszivárogtatása nem bűncselekmény, hanem megszokott eszköz a kormányok kezében.

"Ha akkor abban a körben lettem volna, akik erről döntenek, nagy valószínűséggel én is megszavaztam volna, hogy jobb lenne ezt a beszédet legalább részben kitolni" - fogalmazott.

Hozzátette: ebben semmi ördögit nem lát, azt viszont ördöginek tartja és kikéri magának, hogy a frakciót az elmúlt években többen árulással vádolták, miközben "ennek közelében sincs a valós helyzet"

Ami a szocialista pártban zajlik az már egyszerűen szánalmas, nem is csak nevetséges.
Hol volt eddig Szanyi T. az "őszödi beszédes meséjével".
Teljesen mindegy már ki szivárogtatta ki.
Az állandó gyurcsányozás, már többet fog használni Gyurcsány F-nek mint ártani.

megszokott eszköz a kormányok kezében."
Nahát! Én ilyet még nem hallottam. :)
hm. Az öszödi beszéd kiszivárogtatásával hozzásegítették a Fideszt a totális győzelemhez, illetve az többi ellenzéki pártot erősítették.
:)

ttesztt 2011.06.11. 18:47:02

@rockjano: sok butaságot, kevés féligazságot mondasz. nem vitatkozom veled.

2011.06.11. 18:47:19

@tom55: Ha egy olyan cinikus beszéd kiszivárogna tőle, mint az őszödi, akkor lennének, elhiheted. A bohócügyi államtitkárság már elég gusztustalan volt, Viktor láthatóan ugyanúgy elszállt magától, mint Fletó 2006-ban.

rockjano 2011.06.11. 18:47:26

@HVC: "Ne haragudj már, de Orbán Viktor sohasem hazudott. Ő maga mondta."

baszki ezt mindig elfelejtem...

Tényleg beszéljük már ezt át..ha az összes mszp-s kommunista akkor a fideszesek azok mik??? És ki a szocialista??? És mi az hogy kommunista?? Mitől lesz valaki az??? GyF szertte volna megszüntetni a magántulajdont?? Ők akartak erős államot és cégeket államosítani??? Mintha most látnánk ilyesmit

Lehet hogy a Fidesz a kommunista és az MSZP a polgári jobboldal??? Vagy hogyan van akkor ez most???

rockjano 2011.06.11. 18:48:47

@ttesztt: Nem is kell drága haverom... Biztos te is kommunista vagy :-)))

rockjano 2011.06.11. 18:50:52

@HVC: Sanyimester... egyébként szerintem tényleg jobb lenne ha ez két párt lenne. lenne egy kemény baloldali demagóg (hogy ne a jobbik legyen az) és lehetne egy ilyen közép-bal liberálsabb valami. Lehet hogy kell néhány ciklus mire megerősödnek de a pártépítés hosszútávú játék.

2011.06.11. 18:53:24

@HVC: Fletó nagyon ravasz, egészen elképesztő húzásai voltak (pl. kisebbségi kormány), de nagyon sokszor mellé is nyúlt (a kéthetente meghírdetett programok, a reformhisztéria, az állandó magamutogatás). Ravaszsága ellenére alapvetően rossz politikus, sikerei azt mutatják, hogy milyen hitvány a politikusokban a felhozatal Magyarországon.

A beszéddel nem a cél volt a hiba, hanem az eszköz, amivel elérni akarta. A mélységes cinizmus, a saját hibák örökös tagadása mellett a felelősség társadalomra hárítása.

ttesztt 2011.06.11. 18:53:54

@Az igazi Trebics: Ez érdekes verzió. Magam sem találtam még magyarázatot a Fidesz zavaros viselkedésére.
Azzal nem értek egyet, hogy a 2-3000-es tömeg támogatólag lett volna jelen. Sokan nem is igazán fogták mi történik, sokan le voltak döbbenve, de nagyon sokan haza is mentek, vagy visszamentek a Kossuth-térre.
Ami még érthetetlen nekem, hogy később miért állt a Fidesz a Kossuth-téri zavaros banda mellé tüntetni, és miért nem indítottak egy tiszta akciót külön helyszínen, elhatárolva magukat mind a kommunista hazug világtól, mind az erőszakos szélsőjobbtól.
Kicsit az előbbi verziódat igazolja ez a folytatás.

juditka* 2011.06.11. 19:00:25

"A Gyurcsány–Orbán-tévévita és az őszödi beszéd CD-n

A 2006-os Gyurcsány–Orbán-tévévitát és az őszödi beszéd teljes hanganyagát (egy lemezen) tartalmazó Charta-CD 1000 forintos áron megvásárolható a következő módon:...."

charta.info.hu/hirek/2010/a-gyurcsany-orban-tevevita-es-az-oszodi-beszed-cd-n

Mivel rendezvényeink mindig komoly kiadással járnak, kérjük – ha módjában áll –, adománnyal is támogassa mozgalmunkat."

Na! Már, milyen leleményes a Gyurcsány F. Igy gyűjti a pénzt a rendezvényekre. :)
Szanyi T. is vehetne egy ilyen CD-t, jótékonykodna, és állandóan hallgathatná.
:)

juditka* 2011.06.11. 19:05:51

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy egy zárt körben elmondott beszéd kiszivárogtatása nem bűncselekmény, hanem megszokott eszköz a kormányok kezében. "

Én ezt nem akarom elhinni.:)

Kedves Kumin Ferenc!

Írja már meg legyen szíves, hogy ez valóban megszokott eszköz.
Az, hogy így "járassa le magát" egy kormány, egy párt?

juditka* 2011.06.11. 19:13:18

@ttesztt:

nem vitatkozom veled. "

hm. Ez jó.
Ez egy elegáns komment.

:)))

jozicsenko 2011.06.11. 19:17:35

pár megválaszolatlan kérdés még mindig van
1. ki vette fel ezt? az mszp, saját célra? hülyék ezek? (már bocs a baloldaliaktól) a hanganyag nagyon jó minőségű, nem egy zsebbe rejtett mp3 lejátszóval vették fel...
2. egyszerre jutott el több szerkesztőségbe, nem? a futárok ki voltak, ki rendelte meg tőlük ezt?
3. az nbh nem nyomozott ebben a kérdésben???

belsős, mszp-s arcnak tünik aki kiküldte, de kétlem hogy pont gyf lett volna -puch, szanyi, szili vagy valaki a régebbi nagyok közül inkább...

juditka* 2011.06.11. 19:22:10

Hazudunk éjjel nappal!!!!
" Az élet furcsa fintora,hogy a hazugságok mindig kiderülnek.
Ha szándékosan tesszük, az bűn.

Ha véletlen, az legfeljebb minősít.

DE, ha szándékosan előre megfontolt szándékkal a nép ellen követjük el, az bűncselekmény amit büntetni kell!!!"

hm. Kiderül e valaha, hogy a szocialistáknál ki hazudik, és ki mond igazat.?

:)

Hathajó 2011.06.11. 19:27:21

Gyurcsány szivárogtatta ki Szanyit

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.11. 19:35:38

Ebben az egészben az a legszebb, hogy még mindig a ki szivárogtatott csontot rágják. Arról Szanyi sem beszél, mi a véleménye a beszéd tartalmáról!Pedig a kutya e kérdésben van elvermelve!
Szerintem a beszéd lényege általános érvényességű, nem kellene hazudni a választóknak, mert a szavazatukkal nem erre adnak felhatalmazást!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.06.11. 19:36:25

@majomkutya:
Csíplek, de azt nem, hogy nem tudsz logikusan gondolkodni.
Maszopot megérteni?

Az Al Caponét, meg úgy általában a maffiákat, szerinted meg kell érteni? Csak a filmekben van ez, mert jól hangzik. A valóságban ezeket nem megérteni kell, hanem felszámolni. Kapiskó?

juditka* 2011.06.11. 20:10:33

"Gyurcsány Ferenc
Azt állítja Szanyi Tibor, hogy én szivárogtattam ki az őszödi beszédet. Bizonyítékot nem mond, nem mutat, logikai következtetés alapján jutott erre a véleményre. Tibor téved. Amit tudok az ügyről, azt elmondtam pár hete a frakciónak. Az volt a második alkalom. Nincs ez rendben. Fröccsen a sár, és van aki tapiskol benne. Mire jó ez?"

:)

juditka* 2011.06.11. 20:12:48

oppá" Lefelejtettem.

Megszólalt a Gyurcsány F. a Facebook-on. két órája.

:)

sidorovich 2011.06.11. 20:24:15

@rockjano: Logikából bukásra állsz, pajtás.

rockjano 2011.06.11. 20:36:05

@sidorovich: Renben faszikám akkor please... meséld már el nekem hogy is vannak ezek a dolgok :-))))

sidorovich 2011.06.11. 20:39:40

@rockjano:
Most nem vagyok mesélős kedvemben, rockpajtás. Olvasd át mit böfögtél össze, aztán irány az Google, benne az érvelési hibák keresőkifejezéssel. Aztán olvasd el megint a produktumodat.

Még lehetsz akár 8 bites is, igyekezz hát :-)

Scala 2011.06.11. 20:44:22

@Az igazi Trebics: "Azt kétlem, hogy Viktor erőszakos megmozdulásokat szervezett volna, de kihasználva a helyzetet, a "nép akaratának alávetve magát" a kormány bukása esetén azonnal kormányt alakított volna."
Ugyan már! Kivárta lapulva, fogcsikorgatva amíg kétharmaddal nyerhet, és b-á-r-m-i-t megtehet(nek).
2006-ban nem nyert volna ekkorát, a legitimitásról + az üres kasszáról nem is beszélve.

@jozicsenko: ezt magyarázom! az első. :-)

HVC 2011.06.11. 20:47:43

@rockjano: Ezzel abszolút egyetértek. Az értelmesebbje különválhatna és a Szili-féle társaság megnézhetné, hova jut...

@nemorino: "Ravaszsága ellenére alapvetően rossz politikus, sikerei azt mutatják, hogy milyen hitvány a politikusokban a felhozatal Magyarországon."
Igazad van, elég sz@r a felhozatal. Gondolom azért, mert az értelmes, kompetens emberek inkább nem akarnak az ezek által lejáratott politikai elithez csatlakozni. (Sajnos.)
Gy. F.-hez.: Esetében még el tudom képzelni, hogy képes tanulni a hibáiból. A Vezér esetén egyre kevésbé. :(

rockjano 2011.06.11. 20:49:37

@sidorovich: Kisfiam kevés vagy mint árvaházban a szülői értekezlet....

sidorovich 2011.06.11. 20:54:10

@rockjano: Képezd inkább magad, rockpajtás. Ezzel a színvonallal semmiben nem vagy különb azoknál akiket éppenséggel kritizálsz.

Scala 2011.06.11. 20:55:41

@HVC: "Gondolom azért, mert az értelmes, kompetens emberek inkább nem akarnak az ezek által lejáratott politikai elithez csatlakozni. (Sajnos.)"
Nem is hagyják, hogy csatlakozzanak, ordítóan nagy a kontraszelekció, szerintem.
És igen, egyetértek, az átlag eu-i szinthez képest is /pedig az se valami húde/ borzalmas a szint politikusokban nálunk.

bigapples 2011.06.11. 22:09:08

@jozicsenko:
1, a szocik vették fel, nemcsak GYF beszédét, hanem az összes felszólalóét. A hivatalos, szocik által felvett verzió került ki a sajtóhoz. Tavaly tavasszal Lendvai I. elismerte, hogy a miniszterelnökségről szivárgott ki a hanganyag (ott őrizték azt a felvételt, ami kikerült)

2, persze, a motoros futárokat hamar lehetett (volna?) azonosítani. Valamiért nem forszírozták a dolgot. Ráadásul egy ártatlan csóró technikussal akarták elvitetni a balhét, nagyon erős volt a szándék, hogy mindenáron találjanak egy bűnbakot. Nekem ezek belső ember általi tudatos akcióra utalnak, nem adatlopásra.

3, de, nyomozott, a jelentés titkos. amikor tavaly elkezdték Szilit vádolni, elég keményen követelte a titkos jelentés nyilvánosságra hozását, amire megint kínos hallgatás volt a válasz Gyurcsányéktól.

Nem Puch, Szanyi, Szili volt, hanem valaki a miniszerelnöki hivatalból. Vagy GYF, vagy valamelyik embere. Az beszéd kiszivárogtatása a sajtónak egy nagyon rosszul sikerült damage control-nak tűnik nekem, ezt a részét Szanyi verziójának minden további nélkül elhiszem. Valószínűleg előre akartak menekülni a kiszivárogtatással. Hogy mi elöl, hogy akkor már a Fidesznél volt-e info a beszédről vagy más ok miatt léptek, az csak akkor derül majd ki, ha valamelyik szereplő egyszer elmondja az igazságot.

rockjano 2011.06.11. 22:33:51

@sidorovich: Leszel a képzőm szivi??? :-)))

Scala 2011.06.12. 00:46:30

@bigapples: induljunk ki abból, hogy mindennel egyetértek, amit leírtál!
ÉS! sztem nem zárja ki a puch verziót, h. a Mehből került ki az anyag.
Nem annyira bonyolult történet ez...
Van benne sok pénz pl.

1varians 2011.06.12. 00:51:04

Kedves Kumin Úr!
Kíváncsian olvasnám elemzéseit
a kormány visszamenőleges érvényű törvényalkotásiról,
a vezér azon bejelentéséről, hogy sarkalatos törvényekkel a következő tíz kormány (40év)gazdasági mozgásterét elveszik,
az érdekegyeztetésről,
a munka törvénykönyv változtatásairól stb.

lüke 2011.06.12. 06:14:38

ki, a színháznak:)
plagizált butaság, még a plágium se pontos:)
bon jour
Porfelhő & Tsai blogger BT:ő már csak tudja
@porfelhő: @juditka*: @álomszép
@armanda: @armanda*:
@Pasztorella: @hencz :@ XENCZ @jjmano, @JMárta
@írokneked
www.artofeurope.com/shakespeare/sha9.htm

juditka* 2011.06.12. 09:42:52

@lüke:

Te tudod egyáltalán, hogy mit csinálsz?
Már megkérdeztem legalább tízszer, hogy: Miért?

Hiszen tudod, hogy tudom, amit Te tudsz.
Mit nyertem? időt? vagy még azt sem.
Nagyon kérlek, hagyd már abba.

juditka* 2011.06.12. 09:51:36

Ezt meg lefelejtettem:)

A @lükének akartam küldeni.

:)

porfelhő 2011.06.12. 18:12:58

"A mi pártunk legyen csak olyan, mint a méhkas, de ne legyen olyan, mint a darázsfészek" - írta Mesterházy Attila. Szerinte olyan helyzetet kell teremteni, amelyben a munkára lehet koncentrálni.
"Arra, hogy megmutathassuk az embereknek: van ellenzék, van remény a mostani kiábrándító helyzetben is. Ehhez kell a valódi egység.
Mindenki döntse el, hogy ennek része kíván-e lenni. A hezitálás, a taktikázás, az üzengetés ideje lejárt" - írta a pártelnök."

hetivalasz.hu/itthon/valodi-egyseg-es-kozos-celok-kellenek-38591
........................
"Gyáva szarok" - eldurvult a vita a szocik között a Facebookon"

hirszerzo.hu/belfold/20110608_mszp_facebook_vita

"Csak az kapjon szavazati jogot, aki a hazai terhekből, az adófizetésből is kiveszi a részét. Ugyanígy, csak az szóljon bele az MSZP életébe, aki fizet tagdíjat." Szanyi Tibor ezen bejegyzésével kezdődött az a személyeskedésbe torkolló vita, amelynek során a szocialista politikus meglepően kemény kritikát fogalmazott meg Gyurcsány Ferenc párton belüli és kívüli híveivel szemben.
A válasz sem maradt el."
........................

Hm. Az ilyen" üzengetéseknek - a saját érdekükben - nem is lenne baj, ha véget vetnének a szocialisták.
Már lassan túl meg a "komédián".
A Gyurcsánynak pedig már lassan többet használ, mint árt. /hm. az is lehet, hogy már egyszer írtam/:)

Péntek Esti Bankrabló 2011.06.14. 08:45:14

Szanyi kapitány megint beszeszelt, oszt összeírogatott mindenféle baromságot.

Balt 2011.06.15. 21:54:29

@Kettes: Egyetértek. Korabeli rácsodálkozással: :)
index.hu/velemeny/eheti/2009/03/30/butak

"Úristen, ők irányították az országot"

Balt 2011.06.15. 21:59:25

"4. Gyurcsányon kívül gyanúba keveri Gyurcsány akkori bizalmas munkatársait, pl. Szigetvári Viktort (!), aki ma Bajnai alapítványát viszi"

Hát ő tényleg roppant nagy tehetség, egy Kissinger veszett el benne: (Remélem, végleg...) :))
index.hu/politika/belfold/2006/valasztas/pturul/0323mucoph

Balt 2011.06.15. 22:02:09

@Diocles: Pardon, az előző erre volt válasz. Nem is értem, Bajnai csapatába hogy fért be Szigetvári. De persze értem: a Wallisban is szépen könyököl a Gál család, juniorostul. (A másik roppan tehetség. Már csak Cusit kell bevárni, hogy meglegyen a komplett "ifjú gárda" - itt csak szimpla eposzi jelzős szerkezet. :)))

Balt 2011.06.15. 22:11:52

@Diocles: "5. azt Szanyi sem cáfolja, h a beszéd már korábban kiszivárgott, sőt, utal arra, h szerinte valakik belülről juttatták át - állítólag - a Fidesznek, Gyurcsányék inkább "kármentettek", tehát kettős kiszivárogtatás történt."

Ez reális forgatókönyv egyébként - és már azokban a napokban napvilágot látott -, ami magyarázat arra is, hogy miért a legkínosabb részleteket hozták: mert tudták, a Fidesznél úgyis megvan.

Amúgy nem lényegtelen a kérdésben Karsai
www.mno.hu/portal/523426
és Brády Zoltán
www.nol.hu/belfold/kiss_petert_vagy_szilvassyt_emlitette_oszodi_szivarogtatokent_brady
korabeli nyilatkozata.

Balt 2011.06.15. 22:21:41

@ttesztt: "Pár napjuk volt, hogy megszervezik a raikálisok és provokátorok akcióját, amely az előre várható és valóban be is következő több tízezres békés Kossuth téri tiltakozásból, pár száz fős kukaborogató, tv-s patyomkin "ostromot" csinált."

Ne feledjük, Orbán éppen Berlinben van azon a hétvégén. A Fidesz láthatólag nem volt felkészülve a helyzetre, csak a választások után mentek ki a Kossuth térre. Addig spontán volt a dolog jórészt, bár Toroczkai meg a székházostrom azért kicsit merész ehhez... Emlékszem, azokban a napokban a HírTV-n beszélgetett Nagy József (168 óra), ő mondta, jó futballhuligán ismerősei azt mondták, "dolgozni jöttek, gempáért". Valószínűleg ő ezzel a Fideszre próbálta verni a balhét, de láthatólag nincs benne koherencia, tehát marad a másik változat...

Balt 2011.06.15. 22:26:54

@rockjano: "Először is ki a komcsi te szerencsétlen, Orbán legalább annyira komcsi mint GyF"

Na, ebben azért nem ártana disztingválni két okból is:

1. Gyurcsány a KISZ utolsó országos vezetőinek egyike, míg Orbán csak valami kollégiumi megbízott.

2. Az MSZP ma is az MSZMP (és elődei, pl. az MKP) önként vállalt jogutódja, még ha "csak" praktikus szempontokból is.

Balt 2011.06.15. 22:28:54

@rockjano: A felesek többsége menni fog, Szanyi kapitány torkán pl. :)))

Balt 2011.06.15. 22:36:25

@ttesztt: "Ami még érthetetlen nekem, hogy később miért állt a Fidesz a Kossuth-téri zavaros banda mellé tüntetni, és miért nem indítottak egy tiszta akciót külön helyszínen, elhatárolva magukat mind a kommunista hazug világtól, mind az erőszakos szélsőjobbtól."

Nagyon is elhatárolódtak: a Fidesz színpad okt. 10. után a Kossuth szoborhoz épült és kordonokkal leválasztották az akkor még ott sátrazó "Kossuth térieket". Amin azok erősen meg is sértődtek, lásd pl. az Inconnu-s Molnár.

rockjano 2011.06.15. 22:42:48

@Balt: Nem a múlt a lényeg hanem a jelen. Nincsenek komcsik ma magyarországon enm is voltak csak nagyon régen...talán Kádár utoljára de még ezt is sokan vitatják.

Ma az MSZP-t komcsizni pont annyira unintelligens dolog mint a FIDESZt nácizni.

Használjuk a jelzőket pontosan. van egy szociál-demokrata-konzervatív-kispolgári pártunk és van egy polgári-demokrata-konzervatív-demagóg-kispolgári pártunk.

Ezek közül választhatunk..ha akarunk és van hozzá gusztusunk. :-)

Balt 2011.06.15. 22:48:18

@jozicsenko:
"1. ki vette fel ezt? az mszp, saját célra? hülyék ezek? (már bocs a baloldaliaktól) a hanganyag nagyon jó minőségű, nem egy zsebbe rejtett mp3 lejátszóval vették fel..."

Gyakorlat lehet, hogy a hangtechnika(-us) maga rögzíti előírás-/megállapodásszerűen, amivel a megrendelő rendelkezik. Gyurcsány, MSZP (bizonyos tisztségviselői).

"2. egyszerre jutott el több szerkesztőségbe, nem? a futárok ki voltak, ki rendelte meg tőlük ezt?"

Sajnos nem találom azt az interjút, amiben Brády monogramokat is hoz, az ötödik Rózsa-Flores. Előtte nyilván MSZP-prominensek. (Kissel mondjuk az ELTE KISZ-bizottsága óta volt kapcsolata.)
www.hirado.hu/Hirek/2009/04/20/08/Brady_vagy_Kiss_.aspx

"3. az nbh nem nyomozott ebben a kérdésben???"

Naná. Gyurcsány leállíttatta a nyomozást, amikor kiderült, csak belső szivárogtató lehet...

Balt 2011.06.15. 22:58:09

@rockjano: Nono! '85-ben végre kb. "leraktuk a kommunizmus alapjait" (MSZP XIII. kongresszus, ugye alig 4 évvel az MSZP megalakulása előtt), Grósz igazi keményvonalas "reformkommunista" volt, de egy biztos: ezek sosem voltak/lesznek szociálisak, demokraták, "polgáriak" - ez utóbbit Gyurcsány találta ki a napokban magának, lol.

rockjano 2011.06.15. 23:34:12

@Balt: Én átéltem azokat az időket fiatal felnőttként és duma volt az egész, a késő kádárizmusnak semmi köze nem volt sem a kommunizmushoz sem a szocializmushoz. Államkapitalista diktatúra volt az. (mint ma kína)

Grósz nem volt reformkommunista ez marhaság. Ő egy igaz aparatcsik volt.

Mint ahogy a mai rezsimnek sincs köze a konzervativizmushoz, vagy semmi ilyesmihez. Ez egy demagóg féldemokrácia diktatórikus elemekkel.

Nállunk semmi sem az aminek lennie kéne...

Balt 2011.06.16. 00:09:04

@rockjano: Én is átéltem, sőt, katona voltam a '80-as években, ami ékes példája volt a rendszer mibenlétének. Valóban, elég megdöbbentő volt szembesülni vele egy polgári középiskola után...

Hogy a háztájit, fusit engedték (gmk formában), az valóban némi lazulást jelzett, de ezek a büdös életben le nem mondtak volna önként a hatalmukról, ha a világtörténelem nem így alakul Reagannel és Gorbacsovval - aki még '86-ban eltussolta Csernobilt és eleinte keményebb vonalasnak látszott, mint közvetlen elődei...

rockjano 2011.06.16. 00:13:15

@Balt: Ez kétségtelen de ettől még semmi közük nem volt sem a kommunizmushoz sem a szocializmushoz. Én a hadsereget megúsztam de a szüleim ellenzékiek voltak.

Én a kommunistázást utálom mert mint kifejezés teljesen téves. Ezt már elfelejtettük a rendszerváltás körül a fidesz gyűlöletkampánya hozta vissza ( a fasiztását meg az mszp gyűlöletkampánya persze)

Persez hogy nem mondtak volna le önként a hatalmukról, nem is mondtak le a legtöbben hanme átmentették és most vagy nagy mszp-sek vagy nagy fideszesek (vagy a legokosabb csöndesen játszák a kapitalistát)

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása