B125 - aláírom

2011.01.08. 23:04 kumin

Bemelegítésnek egy kevésbé zaftos, ám szívemnek igen kedves ügy.

Szívesen tettem volna már múlt időbe a címet, úgy mégis ütősebb lett volna, de pénteken későn kaptam észbe, és a legközelebbi motoros bolt, ahol volt aláíróív a B125 kampánytérképe alapján, a téli szezonra való tekintettel már ötkor bezárt. Minden esetre a tulajjal telefonoztam, hétfőn már semmi sem ment meg attól, hogy életem első népi kezdeményezést támogató aláírását leadjam.
 


Az általános érveket nem tudnám jobban összeszedni, mint itt és itt. Vannak ezek mellett erős személyes motivációim. Korai felnőtt életemet szinte végigkísérte a robogózás egészen 2006-ig, amikor az utolsó 50-est ellopták tőlem. Ez a kellemetlenség előtte már háromszor megesett velem. Volt olyan robogóm – az volt a legszebb és legkomolyabb –, ami 10 napig volt nálam, mielőtt a tolvaj megszabadított volna tőle. Besokalltam.

De nem csak erről a rendszámnélküli őrületről van szó, ami tényleg alig jobb annál, mintha rikító festékkel rá lenne fújva minden kisrobogóra: „Lopj el!”. Harmincas éveimbe csúszva kezdtem kevésbé viccesnek találni, hogy egy pattogó és üvöltő motorocskán próbálok a padka és az előzésemet végző teherautók közt életben maradni. A belváros még csak-csak, de amint egy komolyabb elővárosi útra merészkedtem, a művelet hajmeresztővé vált, és az örömből, amelyet a motorizált kétkerekű használata jelent, nem sok maradt.

Megnéztem az eddigi népi kezdeményezések történetét az Országgyűlés (OGY) honlapján. Egész jól össze van szedve, és még egy eredményességi összesítő oldalt is készítettek a törvényhozás szorgos honlap-felelősei. Egy kis kitérő az adatok olvasásához: olyan ma már nem fordulhat elő, hogy egy sikeres népi kezdeményezésről az OGY úgy dönt, hogy nem veszi tárgysorozatba. Igaz, hogy az első, 1995-ös bejegyzés mellett ez a végkimenet olvasható, de egy 1997-es alkotmánymódosítás ezt később kizárta. Csak ínyenceknek: 97-ig az Alkotmányban nem is szerepeltek a népszavazás és a népi kezdeményezés részletes szabályai, az a 28/B, 28/C és 28/D szakaszok. Az addig hatályos törvény lehetővé tette, hogy már 10 000 aláírással is lehessen népi kezdeményezést benyújtani, de ha nincs meg az 50 000 aláírás, akkor az OGY mérlegelhetett a tárgysorozatba vételről. A 28/D hatályba lépésével csak az 50 ezres limit és a kötelező napirendre tűzés maradt.

Mit mutatnak az eredményességi mutatók? Nos, nem valami fényes eddig ennek a közvetlen demokratikus intézménynek a magyarországi karrierje. Az 1995-ös első kezdeményezés óta összesen 11 eset volt, ebből mindösszesen kettő volt eredményes, azaz két esetben támogatta az OGY a kezdeményezők szándékát. Vannak törzsvendégei ennek az intézménynek: a Pedagógusok Szakszervezete három népi kezdeményezést jegyez – övék az egyik siker is – két esetben pedig újabb kisebbségek, a hunok és a bunyevácok szerették volna törvényben elismertetni magyarországi létezésüket, mindketten sikertelenül.

A B125 kezdeményezésre szerintem legjobban az a 2003-as kezdeményezés hasonlít, amelyet a Tolna Megyei Állat- és Természetvédő Alapítvány indított. Itt is egy nagypolitikától távoli, emberek egy kisebb lelkes csoportja számára fontos ügyről volt szó, amellyel szemben egyébként a kevésbé beavatott többségnek sem lehetett túl sok kifogása. Az állatvédők akkor az állatkínzás bűncselekménnyé minősítését kérték. A jó hír, hogy ez lett a második sikeres népi kezdeményezés. Be is jött nekik, épp a napokban kapott letöltendő szabadságvesztést az a férfi, aki a harmadikról kidobta a család kutyáját – és ez már nem az első eset.

Bármennyire is gyengécske a népi kezdeményezés eddigi rekordja, mégis érdemes benne bízni. Ez egy szimpatikus közvetlen demokratikus intézmény. Nem olyan erős, mint a népszavazás, a nagypolitika nem is használja, nincs egyetlen olyan eset sem, amikor pártok gyűjtötték volna az aláírásokat. Ez logikus is, hiszen a végső szó a parlamenti többség kezében van, a pártok számára ez pedig nem különösebben izgalmas, hiszen ők az 50 ezer aláírás összegyűjtésének kínjai nélkül is az OGY napirendjére tudnak tűzni ügyeket.

A népi kezdeményezés erejét nem bármiféle közjogi kényszer adhatja, hanem a nyilvánosság támogatása. Ebben kicsit hasonlít nagy kedvencemre, a köztársasági elnök politikai vétójára. Annál is az OGY-nak csak annyi dolga van, hogy érdemben újratárgyalja a visszaküldött törvényt, de a döntésben semmiféle közjogi kényszere nincs arra, hogy bármit megváltoztasson. Mégis változtatott sokszor, főleg a Sólyom-érában.

Van tehát esély, ha sikerül az 50 ezer aláírást összegyűjteni? Elég necces. Most volt egy KRESZ módosítási kör. Ha a kormány nagyon akarta volna eddig a B125-öt, akkor ebben a csomagban szerepelhetett volna, hiszen a jogosítvány megszerzésével kapcsolatban is történtek változások. Nyilván lehet olyan véleményeket is felmutatni, amelyek szerint éppen elég baj van a motorosokkal, egyre több balesetet okoznak, stb., tehát pont nem most kéne bármiféle, motorozásra vonatkozó szabályon módosítani. Ez az érvelés persze könnyen visszaverhető azzal, hogy a motoros balesetek többségét – felteszem – A kategóriás jogsival rendelkező, nagy teljesítményű gépet hajtó motorosok okozzák, a B125-nek ehhez pedig nincs sok köze.

Mindenképp jól jöhet viszont a szépen alakuló nyilvánosság az ügy körül. Az ötletgazdák végigturnézzák a médiát, és ha ügyesek, egyre nehezebb lesz néhány odavetett érvvel lerázni a kezdeményezést. Az új kormány eddig mutatott profiljától sem áll teljesen távol a B125 története. Gondoljunk csak a pálinkafőzésre! Egy rossz szabályt változtattak meg, amelyet éppen az értelmetlensége miatt tömegesen és szinte már büszkén nem tartottak be. Rengetegen főztek pálinkát otthon, mert volt cefréjük és a nagypapától örökölt pálinkafőzőjük. Ugyanígy rengetegen járnak leszerelt rendszámos, segédmotornak álcázott 125-össel a városokban, mert az 50-es életveszélyes, A-s jogsi túlzás, csak valami használható városi és elővárosi kétkerekű jármű kéne. Ha a vidék megkapta a pálinkafőzést, miért is ne kaphatná meg a város a B125-öt?

Aláírom hétfőn az ívet, és ezzel életemben másodszor csatlakozom nyilvános aláírásgyűjtéshez. Az első, és eddig egyetlen ilyen aláírást 2005-ben adtam egy nyílt levélhez, amely azt javasolta az országgyűlési képviselőknek, hogy válasszák Sólyom Lászlót köztársasági elnöknek. Hátha ez is bejön most.
 

Címkék: motor b125 népikezdeményezés

81 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr312570709

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: B125 - aláírom 2011.01.09. 21:12:20

Bemelegítésnek egy kevésbé zaftos, ám szívemnek igen kedves ügy.

Trackback: My way! – neked se legyen jobb! 2011.01.09. 18:31:15

Pató Pál úr és Irigyék közös gyermeke, a Motoros, aki betiltaná azt, ami még meg sem született… B 125 fogadtatása a kétkeréken gurulók között...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

daniferi 2011.01.09. 15:12:17

Sose volt motorom, egyszer próbáltam ki egy 50-est, meglepetésemre nem estem el vele :) Bár nem tervezek venni semmi kétkerekűt (panel, nincs hol tárolni), ennek ellenére hétfőn beugrom valahova aláírni.

kalandlövész · http://kalandloveszet.hu 2011.01.09. 15:19:30

Lehet már tudni, hogy eddig kb. hányan írták alá ?

supertroll2000 2011.01.09. 15:19:38

igaz csak három robogóm volt eddig, mindegyik 50es, egyiket sem lopták el, mivel kétszer is megnéztem hol rakom le, inkább többet sétáltam a célhoz, de igyekeztem nyilvános, kamerás helyeken lerakni. Furcsa módon egyiken sem döglöttem meg, mindegyikkel tudtam tartani a tempót, lámpánál ugye ugrik, az 50et simán a 70et is simán tartotta. persze a gyári folytás ami 45ig enged az tényleg gáz, de általában kiveszik az első második kötelező szervízen. fölös a 125, főleg ilyen különvizsgával. aki normálisan akar motorozni, az tegyen motorvizsgát. ennyi.

HúszTíz 2011.01.09. 15:25:20

Jó blog; még nem volt hozzá szerencsém :-)

Paulybird 2011.01.09. 16:00:05

@supertroll2000:

tehát a folytást kiszedted, te sem 45-tel mész vele, vagyis a törvényt leszarod, nem tartod be, de azért kifejezetten jó ez neked így.
Igazi buta sunyi szar vagy.
"Há szerintem jók a magas adók, én pl ügyeen el tudomc salni, de há jazért a mások fizessék csak be rendesen, valamiből az államnak is meg kell élni, há nem?"

fegyvervideoponthu 2011.01.09. 16:05:34

Ha mar Solyom!

Meg lehetne ezt a kerdest kozeliteni az exelnok szivenek oly kedves kornyezetvedelmi oldalrol is.

Nyilvanvalo, hogy a kevesebb auto es 2T50 csutkagaz helyett 4T125 udvos kornyezetkimelo hatassal is lenne.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.09. 16:12:15

Az előző ajánlásodat meghálálta Sólyom, nemigaz ?
Egyébként a kezdeményezés jó,
csak nem tudom, lesz-e népi kezdeményezés egyáltalán a fidesznyik Alkotmányban.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.09. 16:47:20

@supertroll2000: ha 45 kmh felett tud a paripa, jelenleg ugyanúgy az A1 kellene hozzá. Pont Te világítottál rá, miért jó a B125!

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.01.09. 16:47:41

Tehát az állatkínzást lesz*rtad (vagy nem értettél egyet vele), de a motorozás meg a Sólyom bezzeg fontos.

Grat.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.01.09. 17:05:15

Nem biztos, hogy az egészséges dolog lesz, hogy friss B-s jogsival kiszabaduló tizenévesek kettessével száguldoznak majd 125-ös motorokkal. Bármelyik oktatót kérdezi meg az ember azt fogja mondani, hogy ekkora motorhoz már kell némi rutin (itt ugye még az a kevés óraszám is hiányozni fog, amit a motoros vizsga miatt muszáj megtenni) ráadásul a B-s jogsi esetén nem foglalkoznak az elméleti oktatáson sok fontos, csak a motorosokra vonatkozó szabályokkal. Ha egy kicsit objektíven nézzük a dolgot, akkor azt kel mondanom, hogy nem hiszem, hogy a mai gazdasági helyzetben sokan beruháznának több százezer forintot egy motorba (plusz a fenntartási költségek), pláne nem úgy, hogy a jelenlegi autóját eladja e miatt.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.09. 17:06:39

@kumin: letölt, kinyomtat, aláír, elküld? És máris múlt időben lehet a cím.

megszűnt 2011.01.09. 17:17:41

@B. Capelluti:
Igen. Kumin Ferenc ilyen. Amit ő aláír, annak hitele van és az egész pozitív irányba megy tovább!

Tisztelettel üdvözlöm Kumin Ferencet! Alig-alig jött politikai elemzés tőle, mióta a köztársasági elnök mellé került. Remélem, lesz ilyen is, sok-sok. Minden időben szívesen olvastam és szóltam hozzá a dolgaihoz.

Olyan szereplője a közéletnek, aki Igen, aláír valamit és az máris múlt időbe kerül.:)

G. Wolf 2011.01.09. 17:51:32

Én is aláírom! :)

bloghoz: kíváncsi vagyok milyen témákat fog a bloggazda kiemelni! :)

31/48 2011.01.09. 18:05:25

Jó végre ilyesmit is olvasni. :)

balfék 2011.01.09. 18:10:57

És indításnak rögtön egy ilyen ütős téma!

Ordnassac 2011.01.09. 18:12:53

Látom az első beszólás már meg is érkezett. Készüljön fel a bloggazda, hogy bőven kijut majd ez is neki...

=Daniken= 2011.01.09. 18:16:49

@Brigi \"B. A.\" főnöke: látom, levetted a lényeget...

Különben az állatvédő törvénnyel azt kéne csinálni, hogy aki ilyet tesz, az kizárt, hogy felfüggesztettet kapjon.

Akkor lenne visszatartó ereje.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.01.09. 18:29:47

@Ordnassac: Nem beszólás, egyszerű reakció (ha rám godoltál). Ha nem tetszik neki, kimoderál, ilyen egyszerű.

@=Daniken=: Igen, fogalmazhatunk így is, ha már egy külön bekezdést szentel arra, hogy a felsorolásból kiemelje, hogy mi az, ami fontos számára. Ráadásul pont az utolsó bekezdésben teszi, ami a konklúzió helye.

Egy ember személyiségéről sokat elárul, hogy miként fogalmaz, főleg, ha elemzőként ez részben a szakmája is.

Állatvédelmi kérdésekben egyetértek veled. (Én azt aláírtam.)

megszűnt 2011.01.09. 18:34:11

@Ordnassac:
Korridoron ő már publikált és elég jól viselte a kritikát. Ez olyan 8-10 éve volt. Bizony.:)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.01.09. 18:36:46

Kedves cikkíró!

Mielőtt megfogalmaz valamit, kérem, legalább az alapvető adatoknak nézzen utána:

"éppen elég baj van a motorosokkal, egyre több balesetet okoznak, stb., tehát pont nem most kéne bármiféle, motorozásra vonatkozó szabályon módosítani. Ez az érvelés persze könnyen visszaverhető azzal, hogy a motoros BALESETEK TÖBBSÉGÉT – felteszem – A kategóriás jogsival rendelkező, NAGY TELJESÍTMÉNYŰ gépet hajtó MOTOROSOK okozzák, a B125-nek ehhez pedig nincs sok köze"

A valóság ennek pont az ellenkezője: a gyalogosok, a kerékpárosok, de még a segédmotoros-kerékpárt hajtó közlekedők is több balesetet okoznak, mint az A kategóriás jogosítvánnyal rendelkező motorosok.

Forrás: www.hegylakok.hu/2010/09/cikkek/kiemelt_cikk/kozveszelyes-motorosok/

Roflmaozor 2011.01.09. 18:41:11

Mért hiszik sokan azt, hogy a friss b s jogsisok minden váhgyálálma utastszállítva 125 el terrorizálni a népet?! Ha annyira akarnának terrorizálni másokat akkor már "50es"" el megtette volna( ami minimum 70 es de sok a 125 köztuk)

Ordnassac 2011.01.09. 18:41:57

@knausz: azért 8-10 év alatt a trollok (nem Brigi \"B. A.\" főnökére gondolok) sajnos megsokasodtak és időnként igen durvák is tudnak lenni.

Idővel majd nestrot10/Bierkamp/Nemzeti Gonosz Törpe (ugyanarról a személyről van szó) is meg fog jelenni itt, aki a blog.hu egyik házitrollja. Tippem szerint, amikor legelőször (vagy másodszor) kibukik a blog az Index címoldalra. Amennyiben Orbán Viktorról lesz szó, akkor mindenképp megjelenik...

Gyanítom azt egész jól viseli már KF, ha ide vagy oda sorolgatják (bár erről ő tudna nyilatkozni). Itt sem fogja persze megúszni.

Az offolásokhoz legyen méltányos, néha egész felvillanyozó viták szoktak belőle kisülni (mondom ezt én, mint gyakori offoló a TG-blogon). :-)

@Brigi \"B. A.\" főnöke: így is lehet nevezni. ;-)

a balfék 2011.01.09. 18:48:34

Ha azokon múlik a törvény megszavazása,akik a kamionokat 06-22.-ig a külsö sávba zavarták(soha nem dolgoztak teherautó soförként,és óriási káoszt okoznak ezzel)ugyanúgy megszavazzák a B-125 párost is.Az igaz ha kiveszem az ötvenesböl a folytást gyorsabb erösebb lesz,de ez igaz a 125.-re is

supertroll2000 2011.01.09. 18:50:21

ja vágom mostmár, azt akarjátok, hogy rávilágítsatok a törvényalkotóknak arra, hogy sok itt a sunnyogó robogós, lehetne jobban szabályozni a dolgoknak, a robogók legyenek rendszámosok, fizessenek műszaki vizsgát, ha nincs fojtás akkor többet fizetve és nagyobb kategóriába sorolva, talán még súllyadót, útadót is. Hát kösziszépen! Hamár nektek lehet nem lesz feltételnül jobb, legalább a pártízezer robogós szívja meg, hát nem? Ezért mindenképpen küzdjetek! :)

Ordnassac 2011.01.09. 18:51:40

@balfék: @a balfék: gyanítom nem ugyanazt a személyt takarjátok. :-)

megszűnt 2011.01.09. 18:51:41

@Ordnassac:
"Gyanítom azt egész jól viseli már KF, ha ide vagy oda sorolgatják (bár erről ő tudna nyilatkozni). Itt sem fogja persze megúszni."

Hát 8-10 éve KF kikérte magának, ha jobbra vagy balra sorolták, arra emlékszem. Mindenkoron középen politizált! Nem hiszem, hogy változott. Remélem, megmaradt olyannak, amilyen volt.

Értem ám, hogy félted, de szerintem nem kell! Akkor nagy csaták voltak, nagyon kemények, de állta a sarat. Nem mindig szólt, de akkor szólt. És az volt az érdekes, hogy akkoriban ez nem is volt divat, szólni egy fórumozónak, mégis érdekelte, mit gondolnak az emberek. És ez nagyon jó!

Ordnassac 2011.01.09. 18:55:34

@knausz: nem féltem én, nem hiszem, hogy kellene. :-) Csak jobb, ha felkészül, hogy a sok értékes és érdekes komment mellett mi jöhet még itt. Főleg, ha ismert és népszerű lesz a blog, amit KF-ből mindenképpen kinézek. (Már csak tudom, tavaly március óta kb. 10e kommentet írtam Török Gábor blogjára...)

robertocrack 2011.01.09. 19:14:33

ha ez a kezdeményezés bejön,el lehet kezdeni egy hasonló komolyabb blogoldalt.Simán csak ki kell írni:szavazás és aláírásgyűjtés itt és itt erről és erről a témáról.A kedves politikusokat pedig akár meg is lehetne fingatni vele...(ők hozták ezt a törvényt,és fegyvert adtak a nép kezébe)Lehet akár modern terrorizmusnak is nevezni(egy kis csoport keményen ki tudja készíteni a "többséget,csak itt teljesen törvényes eszközökkel)

Loona 2011.01.09. 19:29:38

Nem írom alá.
Aki motorozni akar, az tegye le a motorjogsit.
Inkább arról kéne népszavazási kezdeményt indítani, hogy könnyeb legyen a kategóriaváltás. Pl. KRESZ vizsgát miért kellett újra letennem? Azért a két-három szabályért, amit a B-s jogsihoz nem kellet meg tanulnom, az Akorl.-hoz meg kellett? Vagy szakadjunk el a motoroktól. Ha mondjuk le akarnám rakni a C+E-t, miért nem elég pár kör a rutinpályán, és pár óra forgalom?
Amúgy a magyar tényleg ilyen: ha szabad az ötvenes, akkor csinálok belőle hetvenest, vagy a százhuszonötöt ötvennek hazudom. Ha szabad lesz a százhuszonöt, akkor majd előkerülnek a kettőötvenesek? Akkor már ültessük egyből a 17 éves gyerekekt egyből ezresre, ha túléli az első évet, nyert, ha nem akkor győzött a természetes szelekció.
Ja, még egy dolog. Saját tapasztalat, hogy veszélyes autós fejjel motorozni. Főleg, ha senki nem mondja el a speciális veszélyforrásokat. Autóval nem vesszük észre a villamossínt, vagy a csatornafedelet, motornál ebből könnyen perec lehet. És még sorolhatnám...

tomi7909 2011.01.09. 19:45:14

@Loona: " Ha mondjuk le akarnám rakni a C+E-t, miért nem elég pár kör a rutinpályán, és pár óra forgalom?"
Mondjuk azért, mert van vagy 350 féle tachográfos szabály, amit nem árt tudni, ha nem akarod, hogy később fél millióra büntessenek a zsaruk, nem beszélve az áruszállításos tananyagról és a műszaki részről, mert elég gáz lenne, ha pl. a pótkocsit rosszul kötnéd fel. Nameg aztán ezeket a gépeket nem úgy kell ám vezetni bár milyen hihetetlen is, mint az ezres szappantartókat, nagyobb követési távolság, retarder használata stb. ezeket mind elméletben vezetés előtt illik tisztázni, hogy aztán ne az oktatónak kelljen már elmagyarázni, mi az a kis gomb a kuplungpedál mellett.

Felmosórongy (törölt) 2011.01.09. 19:52:13

LE A VÉRES EMBERELLENES ORBÁNDIKTATÚRÁVAL!!!!!

majomkutya 2011.01.09. 20:05:22

Én is támogatom a javaslatot.
Kettő dolog miatt érzem azt, hogy a parlamenti többség nem fogja támogatni:
1. Volner János Jobbikos képviselő ősszel már benyújtotta, az illetékes bizottság le is szavazta.
2. Ha a kormány akarja könnyen odavetheti, hogy létezik A1 (125cm3) jogsi is, ami 16 éves kortól elérhető és könnyen megszerezhető.
Nekem van A1 jogsim, a jogsi megszerzése egy vicc, egy pár speciális KRESZ szabályon kívül igen csekély gyakorlati óra és két vizsga után már meg is adják a jogsit.
Ha jól tudom a népi kezdeményezés értelmében csak az mehetne B125-tel, aki kiegészítő oktatáson venne részt. Így az nem sokban különbözne az A1 jogsitól, maximum abban, hogy a fölösleges oktatásokat, vizsgákat kiiktatnák), így olcsóbb lenne, azt meg a kormány pont lesz@rja.
Különösen azoknak lenne jó, akik most fognak autóra jogsit tenni, és pár kiegészítő óra elvégzése után megkaphatnák B125-re.
Egy szó mint száz: én drukkolok, de szerintem ez a népi kezdeményezés is el fog bukni. :(

FeketeLeaves 2011.01.09. 20:37:42

Remélem Schmitt Pál is aláírja, az tényleg sokat lendítene az ügyön! Két okból:
1) mert motorozik
2) mert aláír mindent

bátya 2011.01.09. 20:40:10

Jóslatom: ez a kezdeményezés el lesz utasítva, ellenben szépen rendszámozni kezdik majd a segédmotorokat. Kíváncsi leszek, milyen műszaki kritériumokat állítanak fel majd a 30 éves nagykerekes Babetta és mondjuk egy Italjet Dragster részére, ugyanis elvileg egy kategória. És vajon mérik majd a gyanús robogó teljesítményét? Fékpadozza, vagy szarrá húzatja egy útszakaszon a vizsgabiztos bácsi, hogy mennyit megy? Agyon is verném, úgy félig. Amúgy meg fojtás kérdése az egész, megcsinálom nekik úgy, hogy harmincat sem fog menni. Kár volt az egész kezdeményezésért, ideje megtanulni, hogy fű alatt, sumákban kell MINDENT megoldani, nem hogy még hirdetni. Legalábbis egy ilyen szemét országban.

Zz_ 2011.01.09. 21:02:23

Eddig nem támogattam, de most jól meggondoltam magam.
Legyen izgalmasabb az élet :-)

kacsa. 2011.01.09. 21:21:46

@chipanddale74: Akkor értettem meg, hogy a motorral közlekedő bátyám miért morog, hogy nincs a B-s jogsihoz legalább pár óra motoros gyakorlati oktatás, amikor egyszer mentem egy kört robogóval. Rájöttem, hogy gyakorlat nélkül nem jelent semmit, hogy van róla papírom. Van, aki nem jut el eddig a felismerésig.

Tőlem mehet valaki 125-össel és B-s jogsival, de csak akkor, ha előtte megszerezte hozzá a gyakorlatot. Volt rá példa a családban, hogy 125-össel el tudott kerülni egy balesetet, de ez egy 50-essel nem biztos, hogy sikerült volna.
Emellett azt is támogatnám, ha jutányos áron elintézve, de a segédmotoros kerékpárokra is kötelező lenne valami jól látható azonosító (pl. rendszám). Hogy ne csak máséval verjem: ha ezen múlik mások boldogsága, a bringámra is mehet egy.

anyátok 2011.01.09. 21:28:05

Voltam én is fiatal, jártam 125-ön. Az is motor, bizony.
Persze, még mindig jobb lenne a Károly-körúton minden autó helyett egy-egy kismotor, de az igazi az lenne, ha teremtenének a nagy semmiből bicikliutat mindenhová.

kumin 2011.01.09. 21:36:10

@kutya_zzr: Jogos, ezeket az adatokat nem ismertem. Fogalmazhattam volna pontosabban, mert valójában csak azt próbáltam belőni, hogy mi lehet a lerázás egyik vonala.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.01.09. 21:54:22

Én azért nem úgy hírdetném, hogy "B125", hanem úgy, hogy B125 11Kw !!! Nem másért, csupán azért, mert a sok rettentő okos ember azzal érvel, hogy majd a tizenévesek száguldoznak olyan 125-ös motorokkal, amelyek mennek vagy 150-et, mindezt rendszám nélkül... Jah... Csak előbb el kellene olvasni miről van szó!

1.: a tizenévesnek hogy lehet B-s jogsija???!!!
2.: a kezdeményezésben 125ccm és 11Kw limit szerepel, nem???!!!
3.: ki mondta, hogy rendszám nélkül???!!!

Elnézést, nem tudom, hogy itt szerepel-e ilyen a kommentek között, nem olvastam végig. Viszont az elejétől követem a dolgot több blogon is és a tapaszatlat azt mutatja, hogy az ellenzőknek ezek a "legerősebb" érveik...

Külön mosolyt csalnak az arcomra a tömeggyilkosságot vizionálók is, akik szerint ha megszavazzák, boldo és boldogtalan motorra pattan és tele leszünk vese donorral...

Aki ámokfutni akar, az leteszi az A-t és ahogy eddig is, gyakorlatolag nulla tudással ráül egy 150LE-s motorra. Aki egy csepnnyi érzékkel sem rendelkezik, az meg ahogy eddig nem tette, ezután sem fog ráülni. A kezdeményezés érzésem szerint többnyire azoknak szól, akik eddig 50-es motorral jártak (többnyire nem 45Km/h -val...) és átülnének egy olyan gépre, ami nem vérző torokkal, kínjában futja a 70/80/90-et.

Persze, a hülye az hülye 50-, 125-, vagy 1000ccm-s motoron is...

Emberek gondolkodni ki fog?

megint 2011.01.09. 22:09:02

Talmácsit nem lenne rossz megfűzni, hogy adja az arcát a kezdeményezéshez, közismert figura akit az ország többsége tisztel, szeret, hiteles lenne sztem, persze most van épp elég baja, úgyhogy lehet, hogy esélytelen.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.01.09. 22:55:08

Gyujtjuk az alairasokat. Hamarosan viszek vagy 100 nevet...

tizenhúsz 2011.01.09. 23:01:16

Az A1-el (Akorlát, mi is van most tulajdonképp?) az a bajom, hogy megkérdeztem, mennyibe kerül a megszerzése. Apámtól megörökölt MZ 125TS-t eladtam tualjdonképp 0 Ft-ért, mert 150 rugóért emiatt egy jogsi aligha érte volna meg. Én azért nem járok robogóval, mert 50 km-re nem lehet vele ingázni, de a 125-ös már bőven jó lenne. És nem sportmotorra ugornék, mert a lényeg, hogy kevesebbet egyen, mint az autó, no meg elbírja a doboz a 10 kilós hátizsákom. Ausztriában, Finnországban gondolom másodpercenként halnak meg ilyenekkel az emberek... Megyek aláírni

úgyiselfelejtem 2011.01.09. 23:04:01

Amúgy nálunk vidéken természetes volt, hogy mindenki megszerzi a kismotor vizsgát, hogy egy kicsit mobilisak legyünk. Érdekes, hogy most ez áttevôdött a városba :)

Én is támogatom ezt a kezdeményezést, és pont azért mert 30 felett (100+ kg) már egy kicsit erôsebb gép kellene...

ui.: igen, lusta vagyok letenni a vizsgát, mert 25 km-t kellene megtenni a gyakorlás helyszínére, nemtudom hány héten keresztül, és marhára nem érek rá jelenleg...

úgyiselfelejtem 2011.01.09. 23:09:50

Ja, azt el is felejtettem, hogy minden motorosnál veszélyesebb az elektromos biciklis, mert képzettség, jogosítvány, és védôfelszerelés nélkül száguldozik a várhatónál nagyobb sebességgel.

Egyszer benéztem egy ilyet, és kihajtottam elé, majdnem elesett, mert nem tudott fékezni. Egy másik alkalommal meg cigarettázva, fél kézzel vezetve kacsázott az úton (30-40-nel), majdnem nekem jött...

lanyi 2011.01.09. 23:57:39

Én csak egyet nem értek...

Hogy lehett ezzel a témával kapcsolatban patásorbánozni?

Amúgy ezt a népi kezdeményezést le se szarom.

Paulybird 2011.01.09. 23:58:08

@Loona:

Te egy igazi otoba buta tuskó fasz vagy.

Hogy a kurva anyádba beszélsz te itt könnyebb kategóriaváltásról?
míg az 50-es és 125-ös robi között NINCS különbség, de te szeretnéd szopatni a népet, addig egy szuzuki meg egy csuklós ikarusz között elég sok van.

És bazdmeg aki eddig csalni akart, az eddig is csalt, te miféle 250-esekről beszélsz? Pont hogy a becsületes állampokgárt szopatják.

És a sok kádár csöcsét szopó csicska, mitn te, azt hiszi, hogy ilyen fifikás tiltásokkal kell a népet terelni.
Az ilyen hülyék miatt, mint te, van az, hogy Magyarországon inkább valami törvényt hoznak egy problémára, mert az ingyen van, és nem megoldást keresnek, ami fáradság és pénz.

töreki 2011.01.10. 06:33:55

A szemetet össze hordj a szél! A szabad madár az egyik legkártékonyabb féreg (bocsánat a férgektől)volt a Magyar nép szemszögéből 90 től kezdve!

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.01.10. 07:35:16

@kumin: semmi gáz, mielőtt a statisztikát letöltöttem, én is pont fordítva gondoltam - aktív motorosként is.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.01.10. 08:42:07

Úgyvan! Ha ilyen ív közelébe jutok, aláírom magam is.
Robogózni amúgy sem veszélytelen, de úgy érzem, hogy egy kis többlet teljesítmény a motorban nem további veszélyt hoz, hanem épp ellenkezőleg: a robogós értelmesen fel tudja venni a forgalom ritmusát. Gyakorló robogósként semmit nem gyűlölök jobban, mint mikor a parasztabrom fél méterrel mögöttem jön 2 tonna vassal, és akkor is megelőz, ha annak az adott forgalmi helyzetben (egybefüggő kocsisor) semmi értelme.

Ha ez a gyűjtés sikeres lesz, akkor gyűjthetnénk azért is, hogy a rendőrség egy kis időre tegye félre a kizárólag pénzgyűjtésre szolgáló traffipaxokat, és csapjanak egy komolyabb bringás/robogós védelmi kampányt! Elsőbbségadások, követési távolságok, stb... Tudom, sokkal melósabb, viszont közvetlenebb az életveszély, mint az M5 kivezetőn a városhatáron 70 helyett 100-zal guruló autó esetében.
magpetszerint.

LucziI 2011.01.10. 11:30:18

@Loona:
A teherautó söföröknek még kell egy kedves pszhio vizsgát is tenni. PÁV 1-2-3 ? Ismerős? Ja, meg hogy mehes a teherautóval kell olyan is, hogy Belföldi-Külföldi Közúti fuvarozó! És akkor az ADR-t már nem is emlegetem. És még egy dolog, a teherautóknál nagyon okosan az össztömeg alapján határozzák meg mit vezethetsz, és a nyergesvontatóra(kamion) külön jogsi kell, egyrészt az 40tonna öt, másrészt teljesen másképp kell vezetni. Elég ha csak a 10-ensok sebességes váltóra gondolok...
Miért egy 18 éves kismajom friss B jogsival egy 100+lóerős személykocsival nem veszélyes? Nekik miért lehet? Miért két év után húzhat csak utánfutót? 2 év után csak úgy megtanul vagy mi van? Miért vannak szerinted bizonyos szabályok? Az most, hogy némelyik szabály már értelmét vesztette vagy hülyeség az más tészta...
125 fölött vannak a 150-175ccm-es motorkerékpárok is, csak itt már minden motorblokknak van motorszáma, és alvázszám, az alapján meg simán lehet tudni mi merre hogyan, mint a kocsiknál. És ha páran ezt is kijátszák? Sok értelme lenne. De nem jellemző.
Legyen kötelező a rendszám, a minimum 2 év Bjogsi-val, és egy különbözeti kresz vizsga, az egész kb 15ezer Ftból.

LucziI 2011.01.10. 11:43:51

Igen és évek(évtizedek) óta megoldatlan probléma az 50ccm segédmotoroskerékpárok kérdésköre. Igen is minden kismotort rendszámozzanak. Mert sokszor találnak kibúvót az emberek a felelőség alól. Ez segítene megoldani ezt a problémát is.
Másik, aki hülye, meggondolatlan, felelőtlen az az lesz minden esetben, akár bicikli-motor-autó-kamion-tartályhajó-repülőgép amit vezet.

gnme 2011.01.10. 12:28:13

Felénk elég sokan bazseválnak. Utóljára apátin az árokpart szélén láttam az egyik bazseválót gitározni. Jól megvolt magával és a világgal. Segélyt kapta biztos rendszeresen.

Így aztán érdemben "bazseva"-földről (jászság) elég kevés támogatottság lesz.

Én ugyan hiába írom alá, "rám" öt darab bazseváló jut, aki azt sem tudja miről van szó.

Csaka gitározás.

hogen75 2011.01.10. 12:39:19

Hááát, az első aláírásoddal eléggé mellélőttél...:P...hátha ez most...

Tigrisszív 2011.01.10. 12:56:50

Milyen post ez... Kampánynak kevés, véleménynek sok, Századvéget ismerjük, köszönjük Emese, nagyon gyenge írás. Főleg, hogy Sólyom László kommunikációs és stratégiai tanácsadója, hát, szegény volt elnökünknek sem kommunikációja, sem stratégiája nem volt. Ha néha mégis, az csak ártott az elnöknek, az országnak, a magyaroknak. Most már legalább tudom ki az, aki felelős azért, hogy az általam korábban igen tisztelt Sólyom Lászlóból, és a köztársasági elnöki intézményből az lett, ami. Kumin úr, a helyében elsüllyednék szégyenemben. Nem kicsit, nagyon.

Tigrisszív 2011.01.10. 13:03:54

Elnézést mindenkitől az offért. Nem írom alá, de nem azért, mert az ötletet rossznak tartom, hanem a népi kezdeményezés szövegezését (tehát a feltételeket) nem találom megfelelőnek.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2011.01.10. 14:24:47

FOLYTÁS?????

Mert nélküle folyik valami?

FOJTÁS, emberek!!!!

Tigrisszív 2011.01.10. 14:31:13

@yaffa: Off: Nocsak, rég láttam már Herkulest, gyerekkorom egyik kedvence volt. Az avatarod láttán mosoly derült az arcomra, felidézvén a balfácán macska viselt dolgait. Köszönet érte.

megszűnt 2011.01.10. 15:00:23

@Tigrisszív:
"Kumin úr, a helyében elsüllyednék szégyenemben."

:) ez hiányzott még a régi szép időkből. Az ilyen hozzászólásokért éri meg élni!
Viszont mivel nem téma a köztársasági elnök személye és Kumin úr személye sem, valószínűleg ki lesz moderálva, ha nem, hát akkor sincs jelentősége. Olyan kritika, mely semmilyen tartalmat nem hordoz.

Azt gondolom most, komolyra fordítva a szót: internet már oly régóta létezik, hogy talán illenék moderálni magunkat, éspedig saját magunknak.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2011.01.10. 15:01:38

@Tigrisszív: Bár gyerekként mindig zavart, hogy látszólag értelmetlenül zavarja Pif-et a komoly munkában, ma már valahogy hozzám is közelebb áll :)
Off vége

GERI87 2011.01.10. 17:55:48

"mert 25 km-t kellene megtenni a gyakorlás helyszínére, nemtudom hány héten keresztül, és marhára nem érek rá jelenleg... "

Akkor neked mindenhogy cumi:)
Mert ebben a kezdeményezésben is van hogy különbözeti kellene rá...tehát így is úgy is be kéne járnod.

RENDSZÁMOT A SEGÉDMOTORRA!
ez értelmesebb kezdeményezés lett volna és úgyanúgy "európai"....

Ilyennekkel szarakodunk meg hülyítjük a népet, amikor még ez sincs meg!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.10. 19:57:05

akik ekézik azokat akik 45 helyett 70 el mennek .kérdezem tőlük még sosem mentek 50 helyett 70 el??
vagy autópályán 145el??
vagy anno kis tgkval autópályán 100 fölöt?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.10. 19:59:04

@B. Capelluti: te sem mentél még gyorsabban mint ahogy szabályos vot??

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.10. 20:00:20

itt megy a szöveg hogy 45 helyett 60 al ment. a smkp ral..csaló stb
röhej..
itt mindenki betartja az 50 et ??

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.01.10. 20:18:50

@Gyurma73: nem vezettem még 3,5 t-nél nagyobb megengedett össztömegű járművet, autóbuszt, nehéz (fél)pótkocsit. Itt ugyanaz a helyzet: smpk-val 45 kmh-nál nem lehet gyorsabban menni, mert ahhoz valamilyen A-s jogsi kell.

Tigrisszív 2011.01.10. 21:17:25

@knausz: Örülök, hogy tetszett. Hidd el kérlek, nagyon-nagyon moderáltam magam.

megszűnt 2011.01.11. 14:24:12

@Tigrisszív:
Semmi baj. Tudod, én is keresem a hangot, amin most a blog szerzőjéhez szólhatnék, így magam is útkereső vagyok, ilyenformán.

Mindjárt itt ez a magázó-tegező viszony. Korábban Kumin Ferenccel magázódtunk. De teszem hozzá Perger Istvánnal is. Azt nem tudom, hová tűnt azóta Perger, mert felbomlott ott az a jó kis társaság és akkor átmentünk a régi Magyar Hírlaphoz. Ott én folytattam a hozzászólásokat, ők írtak, amíg lehetett, mert aztán az is eltűnt, felszámolódott, legalábbis a régi formájában.

Most itt vagyunk és keressük a hangot. Szeretnék konzekvens lenni és a blog íratlan szabályai szerint, a tegező formát választani, még akkor is, ha én ezt a hagyományt többé-kevésbé őriztem idáig, mint "hulló tárgyakat a föld".

Rengeteg gondolatot sűrített ebbe a bejegyzésbe Kumin Ferenc, amikről Te szóltál az nem téma, viszont a motorjától a pálinkafőzésig minden, de minden téma.

Szerintem egyébként nem az a lényeges, hányan szólnak egy bloghoz, mert Tóta W. Árpádhoz rengetegen, de ő már "régi motoros" a bloggerkedésben, hanem az, hogy érdemben és minőségi hozzászólások legyenek. Egyetértesz?

Tigrisszív 2011.01.11. 14:40:59

@knausz: Egyetértek. Viszont ami neked (Önnek) nem téma, az nekem lehet az. Véleményem van, leírtam. Igaz ugyan, hogy amiről én írtam, az nem pálinkafőzéssel kapcsolatos, s mivel jómagam nem iszom alkoholt - tegyük meg azt a gáláns kijelentést, hogy a sör nem alkohol - erről nem is fogok írni.

Szóval nyilvánvaló számomra, hogy a Kumin Ferencnek címzett, nem túl hízelgő hozzászólásom váltotta ki a nemtetszést, ami azért nem baj, mert szerencsére nem vagyunk egyformák. Ha valaki blogol, s ebben a világ elé tárja önmagát s gondolatait, bizony számolni kell ilyesmivel is. Van egy afféle mondás, amit most a minőségi hozzászólások igényének jegyében önhatalmúlag finomítok kissé: Aki prostituáltnak áll, ne csodálkozzon, ha olyannal is le kell feküdnie, akivel amúgy nem akarna.

megszűnt 2011.01.11. 14:47:40

"Gondoljunk csak a pálinkafőzésre! Egy rossz szabályt változtattak meg, amelyet éppen az értelmetlensége miatt tömegesen és szinte már büszkén nem tartottak be."

Ez a "már büszkén nem tartottak be" azért nem egészen így volt. Paraszti családból származom és ez földekkel, kerttel, szőlővel, állatokkal jár.

A gyümölcs megtermett és lehullott. Hát körtéből és szilvából lehetett jó pálinkát készíteni, már amennyire meg tudom ítélni (sose ittam, nem iszom). A parasztemberek egymást bújtatták, nemhogy ezzel büszkélkedtek volna! Szigorú titok volt, ki, mikor és hol főzte le azt a bizonyos pálinkát. Nekünk, gyerekeknek sem mondták el, csak halkan suttogták egymás között.

Örülök, hogy ez a szabály mára megváltozott, mert rossz szabály volt, mely arra kényszerítette az embereket, hogy hazudjanak és folyton bűntudatot érezzenek amiatt, mert a lehullott gyümölcsöt eképpen hasznosították.

megszűnt 2011.01.11. 15:00:25

@Tigrisszív:
"Ha valaki blogol, s ebben a világ elé tárja önmagát s gondolatait, bizony számolni kell ilyesmivel is."

Tegeződjünk, ezt ajánlottam.:) A téma elsődleges. A Századvég és Sólyom László személyének megítélése nem ide tartozik, ugyanis az sem idevágó, hogy Te hol dolgozoltál vagy dolgozol éppen.

Nézzük a témát, magát és próbáljuk meg elfogulatlanul szemlélni. Ha ez nem megy, akkor még mindig van egy olyan lehetőség, hogy nem szólunk hozzá.

De én szeretném, ha Te szólnál, hát ha nem a pálinkafőzés akkor a motorozás, az állatkínzás.. biztosan találsz valamit, melyben nem pont a bloggert (mik vannak?) piszkálod. Próbáld meg!

Tigrisszív 2011.01.11. 15:56:27

@knausz: Az ominózus hozzászólásomban Sólyom úr, vagy a Századvég igazából marginális szerepet kapott, a bloggert nem piszkáltam, hanem véleményt mondtam róla. Az érem két oldala, vagy ha úgy tetszik, ellensúlyként. Ő büszke arra, hogy a köztársasági elnök tanácsadója volt, szerintem meg erre igazán nem kéne büszkének lennie a 4 év tükrében. Ennyi, nem több. Miközben a következő hozzászólásomban le is zártam ezt a témát, ha olvastad.

Motorozás? Szeretem, motorozok, amikor csak tehetem.
Állatkínzás? Hát, ebben a témában nagyon radikális vagyok, jobb, ha nem fejtem ki a véleményem, mert az tényleg ki lesz moderálva. Nem tudnék tárgyilagos és indulatmentes lenni.

megszűnt 2011.01.11. 16:11:39

@Tigrisszív:
"a bloggert nem piszkáltam, hanem véleményt mondtam róla."

Ha valaki nem a témában szól, azt úgy hívják személyeskedés, amivel nem lehet mit kezdeni.
pl. hiába jönnél azzal, miért ilyen színű a hajam, ha nekem pont ez tetszik. Ezen változtatni nem fogok, mert tetszik nekem ez.

Tárgyilagos pedig igenis tud lenni az ember, lásd feljebb, amikor rákérdeztem a demokráciára. Azt mondom ismét: Próbáld meg!

Tigrisszív 2011.01.11. 20:05:02

@knausz: Ha valaki nem a témában szól, azt úgy hívják, hogy off, vagy offtopic. A személyeskedés az más, teljesen más.

megszűnt 2011.01.11. 21:49:39

@Tigrisszív:
Hát most ideoffolok akkor egyet, ha a Tiéd nem lett kitörölve, tán az enyém is marad.

Én hajlandó vagyok elfogadni az összes Fidesz alkotta törvényt (ez a pálinkafőzés nagyon szimpatikus!), már a magánnyugdíjpénztárban is benne vagyunk, rábólintottam, nem kevés pénz, de azt mondtam: rendben!

Engem, amikor megkeres a Demokrácia Központ, a Polgárok Háza, én akkor adakozok. Nem járok ugyan gyűlésekre már, viszont azt kérem cserébe:

Hagyják Tóta W. Árpádot publikálni! Mert nekem erre a látásra van szükségem.

Kedves Kumin Ferenc!

Ne hagyd, hogy az a kép, melyet kialakítottam rólad, a Szabadság és Remény képe, az összedőljön! Kérlek, segíts ebben! Én, amiben tudom a Fideszt, abban ezután is segíteni fogom.

Köszönöm.

2011.01.11. 23:18:46

csak ugy megemlitem hogy a B-s es az A-s jogsi kozott is van meg legalabb 2 kategori. bar nem ertem az A-s miert is tulzo annak aki rendes motorra akr ulni...

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása