Már a nagypapa is miniszterelnök volt

2011.11.02. 18:12 kumin

Érthető módon a görög válság történetének legújabb csavarját, a népszavazás-epizódot a legtöbb cikk a gazdasági hatása oldaláról elemzi. Nem csodálkozom azon, hogy mindenhol a világban most az euró jövője sokkal izgalmasabb kérdésnek tűnik, mint a görög belpolitikai okok keresése. A legtöbb írás elintézi azzal Jeórjiosz Papandreu népszavazásos ötletét, hogy „meglepetést” okozott. Tényleg meglepő lenne, hogy a kortárs Európában példátlan politikus dinasztia harmadik generációjához tartozó görög kormányfő nem sétált be feltett kezekkel a politikai karrierje biztos végét jelentő uniós megállapodás végrehajtásába?

(forrás)


Semmi gond nem lett volna az elhamarkodott optimizmust kiváltó múlt heti megállapodás végrehajtásával, ha Görögország élén egy válságmenedzseri megbízást teljesítő, különösebb politikai előélettel és további ambíciókkal sem rendelkező vezető állna. A legifjabb Papandreu biztosan nem ilyen. Nagyon nem. Hasonló nevű nagyapja háromszor volt rövidebb ideig 1944 és 65 között miniszterelnök. Édesapja, Andreas pedig kétszer, de sokkal hosszabb időn át. Ebben a családban nem hirtelen ötlettől vezérelve válik valaki politikussá. Nem egész 60 évesen a legifjabb Jeórjiosz pedig biztos nem kész még arra, hogy végleg felhagyjon ezzel a tevékenységgel. Főleg nem ilyen dicstelen módon.


Most hagyjuk az egyre általánosabb, és sokszor igazságtalan görög-cikizést lustaságról és megérdemelt bajokról. Hagyjuk azt is, hogy a tervezett megszorító intézkedések közül egy-kettő magyar szemmel inkább vágyakozást és kevésbé borzongást vált ki – gondolok itt a nyugdíjak 1000 euró felettirészének 20 %-os megvágására. Most egy pillanatra ezt mind tegyük félre, és gondolkozzunk Papandreu miniszterelnök fejével. Ha végrehajtja a csomagot, akkor azért megy a politikai süllyesztőbe. Ha nem hajtja végre, akkor ugyan öt percig a vállán hordozná őt Athén feldúlt, hónapok óta keményen tüntető és sztrájkoló népe, de amikor minden pénzcsap hirtelen elzáródna 10 perc múltán, az összes felelősség is hirtelen az ő nyakába szakadna és a vége megint csak ugyanaz lenne: süllyesztő.


A népszavazás ötlete majdnem minden külső szemlélő szemében abszurd és őrült vállalkozásnak tűnik. Nem értik a nagy európai pénzügyi és politikai központokban. Talán azért, mert annyira leírták már – a helyzetét tekintve egyébként érthetően – Görögországot, hogy már nem is úgy számoltak vele, mint egy olyan normális közösséggel, ahol még van szerepe a politikai racionalitásnak. Érdekes hangulatú lesz ma este az a megbeszélés, ahová Papandreu azután érkezik, hogy előtte órákig a döntését követő válság miatt tanácskoztak a legnagyobb európai vezetők. Nem lesz könnyű bármit is mondania, de egy érve éppenséggel lehet: én is csak egy politikus vagyok. Már a nagyapám is az volt.
 

Címkék: görögország népszavazás papandreu

90 komment · 8 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr763348419

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megnyerte a bizalmi szavazást Papandreu 2011.11.05. 13:48:01

A 300 fős országgyűlésben 153-an támogatták a görög miniszterelnököt, míg 144-en szavaztak ellene. Nem került veszélye a nemzetközi mentőhitel esedékes részletének átutalása, amelynek elmaradása azonnali államcsőddel fenyegetett volna.

Trackback: Nagyranőtt Európa 2011.11.04. 08:51:46

Korábbi európai válsággal foglalkozó írásomban elvetettem annak az ötletét, hogy az Európai Uniót az új intézményi közgazdaságtan szemléletmódjához hasonló eszközökkel vizsgáljuk. Most azonban amellett kívánok érvelni, hogy ez mégis lehetséges, sőt, se...

Trackback: Nagyranőtt Európa 2011.11.04. 08:51:41

Korábbi európai válsággal foglalkozó írásomban elvetettem annak az ötletét, hogy az Európai Uniót az új intézményi közgazdaságtan szemléletmódjához hasonló eszközökkel vizsgáljuk. Most azonban amellett kívánok érvelni, hogy ez mégis lehetséges, sőt, se...

Trackback: Lépjünk ki a világból is! 2011.11.03. 14:46:28

Kilépni az Európai Unióból? Miért elégszünk meg mindig a félmegoldásokkal? Kálmántól most megtudhatjuk, honnan kéne kilépni inkább!...

Trackback: Lépjünk ki a világból is! 2011.11.03. 14:46:28

Kilépni az Európai Unióból? Miért elégszünk meg mindig a félmegoldásokkal? Kálmántól most megtudhatjuk, honnan kéne kilépni inkább!...

Trackback: A demokrácia bukása és a görög népszavazás 2011.11.03. 11:39:58

„Az ilyen gondolkozású nép, mint afféle egyeduralkodó, kizárólagos hatalomra törekszik, mert nem áll a törvény alatt, despotává lesz, s így a hízelgők tesznek szert tekintélyre; olyan is ez a demokrácia, mint a monarchikus formák közt a türannis...

Trackback: A görög miniszterelnökben biztosan megvan az a bizonyos (magyar) X 2011.11.02. 22:39:21

Jeórjiosz Papandreu görög miniszterelnök az egész világot meglepő akciójával kapcsolatban kerestük meg Matolcsy Györgyöt, aki éppen Szijjártó Péterrel és Kósa Lajossal tökmagozott a Magyar Nemzeti Bank bejáratánál. Matolcsy kérdésünkre, ...

Trackback: A görög miniszterelnökben biztosan megvan az a bizonyos (magyar) X 2011.11.02. 22:38:27

Jeórjiosz Papandreu görög miniszterelnök az egész világot meglepő akciójával kapcsolatban kerestük meg Matolcsy Györgyöt, aki éppen Szijjártó Péterrel és Kósa Lajossal tökmagozott a Magyar Nemzeti Bank bejáratánál. Matolcsy kérdésünkre, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Archenemy 2011.11.02. 22:50:33

Példátlan dolog egy demokráciában, hogy megkérdezik a népet, hogy mit akar! Ez már a vég!!!

bolek 2011.11.02. 22:51:51

a szempont jogos, de nem azért nem foglalkoztak vele a nyugati lapok, mert ne fogták volna fel, hogy a sorsát féltő "politikus" taktikázik itt.

mert P. politikus, az biztos: egy felelőtlen, önző, hataloméhes majom - láttunk már elég sok ilyet itt, az észak-balkáni magyarhonban is. a saját sorsa tízszer annyira érdekli, mint Görögországé, pláne Európáé. a gond ez esetben (is) a masszív rövidlátás: ha a nagy önmegmentő taktikázás közben bebuktatja az országát, netán az eurót, akkor ugyanúgy megy a süllyesztőbe, mintha a népszavazási cirkuszt nem kezdeményezte volna. kisstílű, akarnok szerencsétlen, a történelemkönyvekben ezt fogják a neve mellé írni a mostani akciózása miatt. tízezer kilométerre a bölcs államférfitól!

az igazi vicc az lesz, hogy a taktikája része az is, hogy kiverte a biztosítékot, majd elmegy az összeurópai leb*szásra, s a végén mégis visszavonja a népszavazási ötletet. úgy számíthat, majd azt gondolják róla: "én tiszta szívemből akartam a népszavazást, de a csúnya-rossz Eu visszavonatta a lehetőséget. kedves görög honfitársaim, ugye sajnáltok?".

majom!!!

kennyking 2011.11.02. 23:00:25

De nagy a pánik ájrópában, mert megkérdeznek egy népet a jövőbeni sorsáról.

villamos alóli kacaj 2011.11.02. 23:02:05

Tuti, hogy a Buzukisok főnöke tanult Viktorusztól-Lázárusztól!
Benyomtak egy meglepit és rögtön az Euro esésére tettek!
Hülyére kaszálták magukat!
A németek? Franciák? Csak görcsöljenek!
Szirtaki, buzuki, feta, oliva, tenger, napfény, szieszta..... Hawaii.

is 2011.11.02. 23:03:19

@Archenemy: igen, és nálunk már 2008-ban eljött. emlékszünk: 85% volt képes a hülyeségre szavazni. tudod mennyit mérnek most a görög kormányzópártnak? 15%-ot. félelmetes egybeesés. de legalább Kumin világosan leírja, hogy 2008-ban mi mozgatta Orbánt: inkább a hülyeség, meg a politikai karrier, mint az ország sorsa. és most egy ilyen miniszterelnökünk van nekünk is, meg a görögöknek is. hülye Angela Merkel meg nem szavaztatja meg a németeket, pedig akkor nem vesztene minden tartományi választáson. ugye, Kumin, milyen hülye is Merkel? na majd a történelemkönyvek ítélnek.

is 2011.11.02. 23:05:55

@kennyking: ...anélkül, hogy elmagyaráznák neki, hogy miről is szavaz (egyébként hogyan is várod el egy átlagembertől, hogy megértse az összes vonatkozását a helyzetnek: se nem tanulta, se ideje nincs átolvasni mindent), csak érzelmileg belehajszolják egy hülyeségbe, mint a magyarokat 2008-ban.

csak segítettem befejezni a mondatot, mert látom, hogy nálad elnyelte a blogmotor.

Zendorr 2011.11.02. 23:11:14

Én nem értek sem a politikához, sem a gazdasághoz, de az olvasott cikkek alapján nekem az jött le, hogy:
Itt [ index.hu/gazdasag/vilag/2011/11/02/gorogcsod/ ] le van írva, hogy európai országok fognak szívni, ha Görögország befuccsol. Tudjuk nagyon jól, hogy az IMF, és az EU a bankokkal karöltve bőven tett azért, hogy ekkora lehessen a görög államadósság. A cikk amit linkeltem leírja, hogy ki fog fizetni, ha a görögök buknak: Az EU-s tagállamok. Addig-addig szívatják a görögöket, még mindenki fizetni fog az IMF, és az EU adósságjátékáért...

Zendorr 2011.11.02. 23:13:17

mindenki fizetni fog, csak nem a görögök... Nekik tökmindegy, hogy miért lesz csőd, meg hogyan... Ha már csőd lesz, legalább szívjanak azok is, akik ezt az egészet megcsinálták nekik

kennyking 2011.11.02. 23:21:22

@is: igazából ez a négyévenkénti választás is felesleges, mert a sok hülye nem arra szavaz, akire kéne, hanem akire akar.Ez pedig igen veszélyes, nem beszélve arról, hogy rém kellemetlen a vesztesnek.Bár most így hirtelen nem esik le, hogy milyen hülyeségbe lettek belehajszolva a magyarok 2008-ban.

Laarson 2011.11.02. 23:31:06

Nem adja meg magát az öreg harcnélkül inkább most mutat be valamit minthogy később görög ország ill európa megmentőjeként szerepeljen a tankönyvekben, ő is tisztában van vele hogy semmi keresnivalójuk a monetáris unióban.

SvenH. (törölt) 2011.11.02. 23:36:40

@kennyking: latod ilyen idiota ez a demokracia, hogy te is elmehetsz szavazni

mizrolist 2011.11.02. 23:42:19

@Archenemy: én úgy emlékszem, hogy pl. Magyarországon is tilos olyan népszavazási kérdést feltenni, ami befolyásolhatja a költségvetést (oké, ennek ellenére volt már olyan 2008-ban, ez is igaz). Márpedig ez a görög népszavazás teljesen egyértelműen rosszat jelent: felelős görög ugyanis a saját jóléte ellen kéne szavazzon, és gyanítom, hogy ott sem sokkal okosabb a nép, mint itt...

béla a görög (törölt) 2011.11.02. 23:44:56

Őszintén megkérdem, hogy merűlt fel egyáltalán a görög miniszterelnök politikai ambiciója, személye?
Nehogy már összehasonlítási alap legyen egy 11 milliós népesség sorsához képest...
Egyébként teljesen mindegy politikai hulla. Annak is lenni kell. Lehet a papa meg az apuka sokra vitte, de ki nem tesz rá magasról? Ő nem lesz az. rossz időben él. ennyi.
És igen egy válságmanager inkább kéne mint egy politikus. Magyarországot is rég uniós gyámság alá kéne helyezni.

Severus Tobias Snape (törölt) 2011.11.02. 23:47:00

"A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval." - Churchill

tatamin 2011.11.02. 23:59:06

@béla a görög: ugyan már fiam béla, török vagy te nem görög, különben érteni vélnéd,hogy ezek a hellének már kétezer éve szimatból tudják a tempót...különben is soros bácsiék már megmondták nekik a frankót, hogy mit kell játszani eme két birka, sarko és merkel mama ellen, mert emígyen szaporod ámérika. Nah, talán a fed elnök ma esti nyilatkozatát is nézzed meg.

smartdrive 2011.11.02. 23:59:06

@Archenemy: igen. ez általában a vég

smartdrive 2011.11.03. 00:00:38

@kennyking: nem csoda, miután az vezetett idáig, hogy eddig is meg voltak kérdezve

Szegedi Szilveszter 2011.11.03. 00:05:23

ez papaverafaszokulosz nevű kopasz barom ékes-szép példája annak a hányinger keltű embertípusnak amit politikusnak nevezünk. hogy is mondják? államférfi aki az ország érdekei szerint cselekszik, politikus aki a pillanatnyi saját szerint?

ez túl finomkodó. vannak emberek és vannak csótányok.

a nyilvánvalóan elutasítást hozó népszavazás ötletével ez a postás külsejű emberke lehet, hogy menti a saját kis pályafutását egy romhalmaz ország miniszterelnökeként, de magasról leszarja, hogy mind görögo. mind európa, mind a globális gazdaság a szakadék szélén táncol és olyan lavinát indíthat el a szánalmas önzésével amiről elképzelésünk sincs.

Szegedi Szilveszter 2011.11.03. 00:07:12

@Archenemy: a vég igen. az überliberalizmus vége reméljük :)

demokrácia kell. de súlyos helyzetben ostoba népszavazás nem kell.

parttalan 2011.11.03. 00:09:35

Szvsz belpolitikai töltetű a min. elnök népszavazási kezdeményezése. Elsősorban az ellenzéknek kíván csapdát állítani: ha kívánják a csődhelyzet elkerülését, az államadósság rendezését, akkor támogatniuk kell a kezdeményezést oly' módon, hogy az igen-re kell majd buzdítaniuk a kormánypártiakkal karöltve. Egyúttal igent mondani a további megszorításokra, a görög társadalomra neheződő terhek további növelésére. Papandreu csalafinta módon tulajdonképpen bele kívánja rántani az ellenzéket is az elkerülhetetlen megszorítási politikába, kifogva a szelet annak vitorlájából.
Másrészt saját pártjának is szól. Döntést kényszerít ki magára nézve - kérdezzük meg a népet: akarjátok? Ha én igen, ti nem, ki van a nép mellett? Ki mer ellentmondani közületek a népfelség elvének?!

Azt kellene mondanom: mesteri húzás, ha nem lennének ilyen óriásiak a kockázatok. És ha igazam is van, a még e héten megtörténő bizalmi szavazás megkérdőjelezi e rafináltnak tűnő húzás értelmét, hiszen ha emiatt bukik a kormány, feltehetően nem lesz népszavazás sem, Papandreu pedig végképp elbukik.

smartdrive 2011.11.03. 00:12:01

nagypapi unokája megkapta a maga 15 percét

SvenH. (törölt) 2011.11.03. 00:34:27

amugy Merkel emlegetett valami haborut is...
mondom ott a Pergamon muzeum, en szivesebben odamegyek nezni okori muveszetet, valahogy szimpibb az az orszag

G. Wolf 2011.11.03. 00:35:22

"A népszavazás ötlete majdnem minden külső szemlélő szemében abszurd és őrült vállalkozásnak tűnik."

Én egyáltalán nem látom annak... Lehet hogy kicsit előkészítetlen, és el van kapkodva, de maga az ötlet szerintem egyáltalán nem butaság.

Ha sikerül ugyanis egy népszavazáson valami módon megerősíteni a megszorító csomagot azzal akár még valami kis társadalmi támogatást is lehetne szerezni... És szerintem az "európában vagyunk vagy azon kívül" kommunikáció nagyon-e felé halad.

pl valami ilyen kérdéssel "akarja-e ön hogy továbbra is az eurózóna tagja maradjon görögo" - egy ilyen kérdéssel már mindjárt másképp fest a történet.

Bár ettől függetlenül nem biztos hogy szerencsés ötlet volt csak úgy bedobni hírtelen... több előkészítés kellett volna.

Elszármazott 2011.11.03. 00:36:34

@smartdrive: Egyelőre csak óvatosan! Kaptak egy "mentőcsomagot": nem az ükunokáikig lesznek eladósodva - mint pl. mi - hanem "csak" az unokáikig! Hátha ők is úgy gondolják mint az izlandiak, hogy akinek már többszörösét visszafizették annak a pénznek amit kölcsön kaptak, annak egyáltalán nem fizetnek tovább! Bár ott előbb elhajtották az összes politikust, a bankárok, pénzügyérek meg gyorsan elmenekültek az országból és talán nem siratják őket, de erről szinte semmit nem lehet hallani a globális média bojkott miatt.

kennyking 2011.11.03. 00:40:44

@SvenH.: Hát nem? Milyen demokrácia az, ahol még én is szavazhatok?

Kandabula 2011.11.03. 01:10:59

@Archenemy: Ez valami olyasmi, hogy győzzön a Fradi akkor is, ha szar.

Kandabula 2011.11.03. 01:12:55

Tartozok Jenőnek. Szavazzuk meg, hogy nem kell megadnom.

Kandabula 2011.11.03. 01:18:46

@béla a görög: egyetértek. Itten komolytalan blődli folyik. Kell egy felügyelet a homokozóban.

Archenemy 2011.11.03. 02:04:44

@mizrolist: mondjuk ki bátran, egy jó erős katonai diktatúra kell ide! Ne finomkodjunk, elvtársak! Majd én vállalom a vezetéssel járó roppant felelősséget, állhatatos munkát!

Archenemy 2011.11.03. 02:11:07

@Kandabula: Bizony, és ha neked van puskád, Jenőnek meg nincs, vagy neki is van, de tudod hogy nem akarja használni, akkor bizony csinálhatsz olyat, hogy nem adod meg.

Ez egy választás. Azzal jár, hogy nálad marad Jenő pénze, de azzal is, hogy ezentúl nemcsak Jenő nem ad, de senki se jó darabig, sőt Jenő esetleg ott fog keresztbe tenni, ahol tud.

És igen, a fránya demokrácia az ilyen, hogy a nép esetleg azt választja, hogy Jenő elmehet a faszba. Lehet nemdemokráciát is csinálni, azt is próbálták, de az se volt jobb.

Deres · http://textura.blog.hu 2011.11.03. 05:07:34

Vajon Kumint fizetik, hogy ilyen butaságokat irkáljon?
Végig se bírtam olvasni.

Tudom, az index is fideszesedik, de ennyire??

Link Elek 2011.11.03. 05:25:03

Mo-n is nepszavazas kellet volna, hogy akarja-e a nep a 3000 milliardos nyugdij lopast

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.03. 05:54:16

Véleményem szerint az unió meg fog bukni, csak idő kérdése. Az hogy előbb kizárnak pár országot, csak részletkérdés. A tőke irányítja a politikát is teljes mértékben. Pár országnak igazán hasznos, hogy az európai unió tagja... / Mi nem tartozunk közéjük. /

M. Bertalan 2011.11.03. 06:08:26

@Elszármazott: Olyan jó hülyeségeket írni, ugye?
"Kaptak egy "mentőcsomagot": nem az ükunokáikig lesznek eladósodva - mint pl. mi - hanem "csak" az unokáikig!"

Nekünk olyan 78 m. euró az adósságunk, nekik olyan 300. Nekünk a GDP 73 %-a, neki olyan 150...

"Hátha ők is úgy gondolják mint az izlandiak, hogy akinek már többszörösét visszafizették annak a pénznek amit kölcsön kaptak, annak egyáltalán nem fizetnek tovább!"

Ez nagyon nem így volt. És a következő bankáros mondatod is hülyeség. Izlandnak saját bankjai voltak, akik kurvára azt játszották, mint a világ többi bankja, csak eszetlenebbül, és amikor eltapsolták a pénzt, akkor egy népszavazás segítségével a pofájába röhögtek mindenkinek.

Lajosforras 2011.11.03. 06:28:06

tényleg,micsoda botrány,hogy egy ország miniszterelnöke megkérdezi a népét,mit szeretne... ez az eu egy kurva okos valami,mégse akar működni az istenért se. talán mert az eu akarja irányítani az államokat, az államok pógárai meg saját maguk a saját államaikat és pont leszarják,az eu miért adott sok pénzt,ha adott. lehet hablatyolni kamatról meg mindenről,de a szart a politika meg a pénzvilág csinálta, most meg köhögje fel a terheit egy nemzet... ennyire talán nem marhák..:)

KaPé 2011.11.03. 06:42:23

A görög csőddel egy ország nem szív: a görögök. Ugyanis a csőd után nem fogják fizetni az államadósságukat, az így felszabadult pénzből pedig vígan élnek majd, semmilyen komoly csődhelyzet az országon belül nem lesz. A legutóbbi tervek szerint az államadósság felének elengedése mellett évi 8 milliárdos megszorítás kellett volna. Ha az egész államadósságot leírják, évi 20 milliárd eurójuk szabadul fel, ami pont elég lesz egy nullszaldós államháztartáshoz. A külföldi cégek sem fognak kivonulni, hiszen bevételt termel nekik a görög piac. És hiába zárják ki őket a valutaunióból, megtarthatják az eurót, mint fizetőeszközt, ahogy Koszovó is egyoldalúan eurót használ. Ezáltal az infláció sem fog elszaladni. Nagyon is jól csinálják, kár, hogy nálunk ezt nem lehet megtenni, mert bedőlne a forint. Most üt vissza az, hogy nem vagyunk eurózóna tagok.

hogylehet 2011.11.03. 06:42:35

bolek 2011.11.02. 22:51:51

Majom? Ha az, akkor okos majom.

Márt mindent lenyúlnak a görögöktől a mohó németek, az Akropoliszt csak nem viszik haza.

Hajrá görögök, mégis csak ott volt a demokrácia bölcsője, amit a jelenlegi európai (és amerikai) országok csak ugatnak.

hogylehet 2011.11.03. 06:47:46

@Lakis:
Sajnos nagyságrenddel okosabb a görög, mint pld. a miénk.
Egyszerűen nem nyalja tovább a bankárok talpát, és jót röhög a markába, a mohó bankárok mer sápítozhatnak

M. Bertalan 2011.11.03. 06:49:52

@Lajosforras:
1.) az eu most éppen pénzt ad. Azt akarja, hogy a következő hónapban kapjanak pénzt a nyugdíjasok Athénban. A népszavazás ezt megakadályozza.
2.) A görög idiotizmus haszonélvezői elsősorban a görög lakosok voltak. havi 200 000 forintnyi euroig nincsen szja, például.

M. Bertalan 2011.11.03. 06:51:00

@hogylehet: Igen, tök jót röhög, ha decemberben nem kap fizetést, és a megtakarítását sem tudja kivenni a szemét bakoktól. Tényleg, nagyon nagyon vicces lesz. Nem lennék a bankárok helyében.

igazi Lencsés lstván 2011.11.03. 07:39:11

@bolek: Nem tudom, hogy merre van az az észak-balkáni magyarhon. Felétek?

igazi Lencsés lstván 2011.11.03. 07:40:46

@is: Te olyan okos vagy megint? A regisztrációkor túl hamar nyomtál entert, be kellett volna végig gépelni az "isten"-t.

igazi Lencsés lstván 2011.11.03. 07:42:59

@Deres: Beleolvastam az írásaidba: Kumin kakája is színvonalasabb.

igazi Lencsés lstván 2011.11.03. 07:43:49

@Link Elek: És arról nem kellett volna népszavazás, hogy akarja-e, hogy a nyugdíját kötelezően magáncégek kezeljék?

penumbra1984 2011.11.03. 08:13:31

Gratulálok némelyik előttem szólónak, akik csak a bankárokat meg az EU-t tudják szidni és csak ennyi jön le nekik az egészből. Mintha a Szíjjártó Pétert olvasnám. Annyi eszetek van, mint a kijáró göbének, hogy este hazatalál.
A poszt is remekül bizonyítja a magyar közgondolkodást, a politikát mint valami elvont művészeti problémát kezeli, éppen nyakig ér a szar már mindenhol és akkor jön ilyenekkel, hogy gondolkodjunk a görög miniszterelnök fejével és hogy politikai racionalitásnak állítja be ezt a húzást. Előttem már elmondták, ez csak annyira racionális mint a 2008-as népszavazás nálunk.
Nem ugyanez megy nálunk? Rosszul gazdálkodunk a költségvetési pénzekkel, megy a pazarlás, fenntarthatatlan a nyugdíjrendszer, lehetetlen kedvezményrendszerek működnek a szociális, közlekedési meg mindenféle jóléti rendszerben (hadd ne soroljam, görögöknél is a túlduzzasztott jóléti rendszerre ment a sok pénz, meg az életszínvonal prompt tartására, javítására, nem a gazdaság javítására), és nálunk is pontosan megy a probléma átpolitizálása. Már nem a racionális síkon kezeljük a problémát hanem megy a zsidózás, bankározás, akármizés kinek-kinek szája íze szerint. Probléma nem lesz ettől érdemben kezelve, ellenben kénylmesen el lehet politizálgatni fölötte.
Na ez a görög népszavazás pont ilyen. Azzal a postásképű min. elnökkel az élen. Már a nagyapja is min. elnök volt. Gratulálok, akkor ezek szerint nem rátermettség szerint lett miniszterelnök hanem születési jogon. Családi vállalkozásban megy a politizálás meg az országirányítás. Kurva nagy demokrácia b*zmeg. És nem képmutató dolog a szakadék szélén táncolva, amikor próbálja a közösség visszarántani, demokráciára hivatkozva egyénieskedő politikai szarkeverésbe kezdeni. Persze kérdés, hogy Berlinben meg Párizsban nem látták ennek jeleit előre? Illetve amikor kiderült a sok csalás a görög adatok körül, mit kellett volna tenni, hogy ne fajuljanak idáig a dolgok. Na erről kéne posztot írni, nem a politikai semmitmondásról Kumin úr.
Az meg nyilvánvaló, hogy ÍGY nem fog működni az Unió. Vagy szinte teljesen feladják a tagállamok függetlenségüket és közös pénzügyi, katonai stb irányítás alá helyezik magukat és akkor működik a rendszer vagy megy az egyénieskedés meg önállóskodás de az ilyen problémákhoz fog vezetni, mint a görögöknél és akkor az egész közösség szophatja csokorban. Mert hiába megy 99 egy irányba, ha csak 1 másfele húz, akkor már nem lesz haladás.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.11.03. 08:17:31

Nos, hagyjuk már az állandó bankár ellenességet. A dolog végtelenül egyszerű Csak addig kell nyújtózkodni, ameddig a takaró ér! Ez igaz egyénileg és állami szinten is. Amennyiben mégis tovább kívánunk nyújtózkodni, ne csodáljuk, hogy azt nem adják csak úgy ingyen a két szép szemünkért. Aki hitelt vesz fel, tisztában van vele, hogy azt vissza is kell fizetni. Amennyiben ez nem igaz, az elég nagy baj!
Dicső kormányunk most kívánja törvénybe foglalni a maximális THM értékét. Ilyen már volt, úgy hívák, hogy szocializmus!

Kivlov 2011.11.03. 08:18:20

majom görögök. igaza van sárközynek: egy vasat se adni nekik. menjenek csődbe, vezessék be a drachmát, úgysem fog érni semmit. pusztuljanak éhen. csak az a baj, ezt egész európa megszenvedné...

GGG77 2011.11.03. 08:18:49

Felelőtlen, önző, demagóg. Tipikus k-európai/balkáni politikus.

béla a görög (törölt) 2011.11.03. 08:24:40

Érdekes hogy néhány ember, hogy rámozdul a demokrácia/népszavazás dologra...
Hmmm... a németek/hollandok/franciák vajon tartottak-e népszavazást arról hogy támogassanak-e egy csődbe rohanó országot? És mondjuk Merkel/Sárközy attól teszi függővé a görögök támogatását, hogy mit szavaznak "honfitársaik"?

@Lajosforras: "talán mert az eu akarja irányítani az államokat..."
öööö, talán ez lenne a funkciója nem?!

alien 2011.11.03. 08:43:05

Kérlek kezdjél másba.
1. hogy lehet azon örömködni, hogy valakinek már a nagyapja is politikus volt (felhalmozódó kapcsolati tőke, stb. ennek inkább káros mint pozitív hatása van)
2. miért nem bukhat meg végleg egy politikus? (és az ez elleni kapálózása bedönthet minket is.)
3. ha már kialakult náluk ez a jó kis helyzet talán nem kellene tabukat döntögetni csak tenni kéne azt amit azok mondanak akiknél nem ilyen súlyos a helyzet (mert lehet hogy értenek hozzá).
Te meg egyetlen Kuminom, tényleg írj az asztalfióknak, szép és magasztos dolog az.

Idet 2011.11.03. 08:51:27

@béla a görög: Közlöm veled, hogy már csaknem mindenki uniós gyámság alatt van. A bajok gyökere többek közt itt keresendő.
A KGST sem működött, csak "szelíd" erőszakkal. Ez miért működne?

Idet 2011.11.03. 09:01:05

Papandreu nem hülye, ha va banque-ra játszik is. Ha a görögök - a nép, úgymond - megszavazzák, akkor nincs több jogalap a sztrájkra, morgásra (arra, mondjuk, van), dühös tiltakozásra. Ha nem szavazzák meg, és becsődölnek, akkor magukra vessenek. Nem mellesleg, a politika minimális hitelessége is kockán forog, mármint, hogy egy demokráciában csakugyan a "nép" dönt a saját sorsa felett. Hogy emiatt esetleg egész Európa dől (nem hiszem)? Az nem a görögök baja. Nekik a saját sorsukkal kell törődni. Bár mindenki azt tenné!

Idet 2011.11.03. 09:10:47

@penumbra1984: Mondd, nem tűnt még fel neked, hogy így sem működik? Most sem?

Az ilyen nagy rendszerek tehetetlenségi nyomatéka túl nagy, ha meg úgy leszabályozzák, ahogy írod, mi lesz a különbség a volt KGST-Varsói Szerződés meg az EU között? Még annyi kellene csak, hogy újra Amerika vegye át a katonai irányítást, csapatok vissza Németországba, hozzánk megint atomrakéták, csak most amerikaiak, és mehetünk a levesbe. Félig-meddig úgyis ott vagyunk már.
Kösz, én inkább megyek a Holdra lakni. Vagy nem is, az túl közel van.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.11.03. 09:16:10

Íme hölgyeim és uraim a földostoba populista balkáni politikus mintapéldánya akinek minden mindegy csak én jöjjek ki jól belőle...

barli 2011.11.03. 09:28:13

amikor alá´rták a megállapodást a múlt héten, akkor azt mondták a híradóba', hogy az 50%-os adósságelengedésre még rá kell bólintaniuk a hitelezöknek is. Mi van, ha ök erre nem bólintottak rá, és ez az egész népszavazósdi csak egy nagy kaliberü mübalhé?

penumbra1984 2011.11.03. 09:28:17

@Idet: A bajok gyökere pont ott van, hogy a jelenlegi közösben is vagyunk meg nem is szerkezet nem működik.
Értsd: közös a valuta, de a pénzügyi vezetés nem! Vagyis nem teljesen központosított. Minden tagállam saját belátása szerint bűvészkedhet. Görögök jól elvarázsolták magukat, mert a rendszer adta lehetőségekkel visszaéltek. Eddig rendben van, de félig-meddig már össze van nőve az európai gazdasággal, főleg a közös pénz révén, ezért ha náluk szar van, akkor azt máshol is érezni fogják. Vagy teljesen/nagyobb mértékben integrálódnak a tagállamok és nagyon sokat feladnak autonómiájukból és akkor működni fog az Unió, vagy maradunk a jelenlegi "közösségben vagyok, de nekem ne Brüsszelből/akárhonnan mondják meg mit hogy csináljak", és akkor lesznek ilyen országcsődök. Ellenben ha ez utóbbit választjuk, ha gáz van, ne is menjünk segítséget kérni a közösségbe. Vagyis olyan nincs , hogy valaminek csak az előnyeit (közösség adta biztonság) próbálom élvezni, de a "hátrányait" (autonómia kevesebb) megpróbálom kikerülni.
Szabad eldönteni, közösség (otthon maradok a szüleimmel lakom, de akkor nem azt és akkor viszek fel akit és amikor akarok) vagy önállóság (elköltözöm, de akkor nekem kell bevásárolni, főzni, mosni és megkeresni a rávalót)... Mindkettő működőképes alternatíva, de köztes megoldás nincs. Ehhez kéne felnőni.
Az ilyen "már a nagyapám is miniszterelnök volt" politikusokkal nem megyünk egyről a kettőre.

Link Elek 2011.11.03. 09:28:27

@igazi Lencsés lstván:
persze arrol is, hogy az emberek kire bizzak inkabb penzuket/megtakaritasaikat.
gyurcsanyra/orbanra (akt. min.elnok), vagy bankokra.

ez is eleg egyertelmu szavazas lenne

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2011.11.03. 09:37:22

JORGOSZ, báámmeg! nemtom ki találta ki ezt a Jeórjiosz hülyeséget, de az összes magyar oldal átvette. és még csak nem is logikus, ha írásmód szerint akarták volna átírni, nem kiejtés szerint, akkor Georgios PapandreOu lenne. így tök értelmetlen. akkor már inkább legyen Gyuri.

egyébként a cikk jó. sajnos a görögöknél még a mienknél is nagyobb hagyományai vannak a populista, demagóg politizálásnak, jobbról, balról egyaránt, részint ez vezette őket ide, muszáj volt mindig ráígérni egymásra, Olimpiát csinálni, meg effélék.

(((meg - ami NATO ide vagy oda, röhej - 90 ezres hadsereget és 30 ezres haditengerészetet fenntartani, bár ez nem függ össze a fentivel.)))

ami még vicces, hogy a másik oldalnak is megvan a maga dinasztiája, bár az aktuális Kosztasz Karamanlisz a Néa Dimokratía legutóbbi választási veresége után lemondott. az ő bácsikája 4x miniszterelnök volt, meg elnök is. úgy látszik, a mostani generáció szopóágra került erősen.

penumbra1984 2011.11.03. 09:38:43

@Idet: Az Európai Unió az USA-val akar konkurálni azáltal, hogy hasonló szerkezetet hoz létre. Eddig oké. De amíg amerikai tagállamok csak tagállamok, benne is van a nevükben, nem tagORSZÁGOK, nincs akkora autonómiájuk mint egy európai tagORSZÁGNAK, nem is tudják az egész közösséget elrántani, ha hülyeséget csinálnak, mert erősen korlátozott ilyen szempontból a mozgásterük.
No most ami Európában van, az ezt szeretné lemásolni, de amíg a tagállamok vagyis országok nem hajlandóak lemondani ekkora mértékű autonómiáról, mint amilyennel most rendelkeznek, addig nincs VALÓDI integráció. A jelenlegi európai bürokrácia nem integrált. Nem vagyok abszolút képben, de hallottál olyat, hogy egy amerikai tagállam megvétóz valamit a kongresszusban és akkor nem tudnak meghozni valami döntést? Európában ez lehetséges, egy tagország képes zsarolni az egész közösséget, mint most a görögök.
Érted már? Az a baj, hogy ez nem integráció egyáltalán, ez tervezési hiba.
DE mivel Európa történelme és népességének mentalitása teljesen más én nem vagyok biztos ebben az integrációban. Egyszerűen európai országok nem akarják feladni az önállósagukat olyan mértékben amely szükséges lenne a valóban hatékonyan működő integrációhoz. Így viszont nem fog működni. Ezt kéne eldönteni, félúton nem lehet lenni.

hegyilány 2011.11.03. 10:08:04

"Az igazság nemcsak az, hogy Görögország erején felül és felelőtlenül kölcsönöket vett fel. Az érem másik oldala az, hogy Görögországnak valaki nagymértékben és teljesen felelőtlenül kölcsönöket adott. Ezeket a dolgokat mind figyelembe kell venni" - hangsúlyozta a cseh államfő. Hozzátette: "Ezért a jelenlegi európai válságért még szűkebb értelemben sem Görögországot teszem felelőssé."

www.hir24.hu/gazdasag/2011/11/03/klaus-nem-a-gorogok-a-hibasak/

Mindent a hatalomért.A nagybetűs nép meg vigye a balhét?

Idet 2011.11.03. 10:14:28

@penumbra1984: Hát, azért van... pl. megegyezünk a rezsi fizetésének felosztásáról, valamint megállapodunk bizonyos napokban, amikor felvihetünk barátot/barátnőt/havert, bizonyos feltételek mellett: nem ordítunk és nem zabáljuk ki a hűtőt, csak ha pótoljuk utána...
Az USA államai csak a belpol tekintetében önállóak, és még ott sem mindenben. Az már régen egyetlen ország, épp úgy mint a Német Szövetségi Köztársaság. Nem hiszem, hogy kívánatos lenne lemásolni azt a modellt, mert mint - helyesen - mondod, Európa történelme más, a mentalitása más. Az egész EU gazdasági közösségként indult, a régi Közös Piac az alapja. Szerintem így is kellene maradnia. Azt természetesen nem tudom megmondani, hogy erre a se kinn, se benn állapotra mi lenne a megoldás, de én inkább lazítanám a kötelékeket, mint szorosabbra húznám.

hegyilány 2011.11.03. 10:14:49

Bocsánat! Már hogyne lennének hibásak a görögök is.
Vették fel a hiteleket, nyilván a hatalom megtartása érdekében (is), hogy elkerüljék azokat a "fránya" megszorító intézkedéseket.

Alf (törölt) 2011.11.03. 10:33:15

Sőt, nem csak a nagyapa volt politikus, hanem néhány ókori ősöm is. Kitaláltunk egy dolgot, nevet adtunk neki, úgy hívják: demokrácia.

Most dönthetnek arról a görögök, hogy kiadják országuk vezetését a kezükből, vagy csődbe mennek, mint Izland.

Nem Papandreu dönt, nem Merkel dönt, nem az IMF dönt, nem Rockefeller dönt, hanem a görög nép dönt. ennyi.

A görög "mentőcsomag" amúgy a görög bankokat mentené meg az európai adófizetők pénzén, nem a görög népet. A görög bankokat, amelyek fedezet nélkül adtak ki hitelt, annyit, amennyit bírtak.

Idet 2011.11.03. 10:34:23

@penumbra1984: És még: mostanra derült ki, szerintem, hogy a közös valuta nem volt kifejezetten jó ötlet.

Idet 2011.11.03. 10:35:22

@Alf: Teljesen egyetértek!

hegyilány 2011.11.03. 10:35:31

Papandreu szabadulna a gyilkos ölelésből. De lesz-e népszavazás?"

"Papandreu a népszavazási ötlet bedobásával abban reménykedik, hogy ki tud szabadulni a „gyilkos” kettős ölelésből. Az európai partnerekre, szövetségesekre, bankokra rá akar ijeszteni: egy népszavazási vereség súlyosabb következményeket hordoz magában a hitelezők, az egész világ számára, mint az, ha kevesebb és kevésbé szigorú megszorító intézkedés elfogadtatásába akarják sodorni az országot. De Papandreu isten igazából az ellenzéket kívánja lejáratni. Leleplezni a jobboldal populizmusát, hogy annak csak a szája jár, mást sem tesz hónapok óta, mint hogy felpaprikázza az embereket, elhiteti velük, hogy áldozatok meghozatala nélkül is elengedné a külföld az ország adósságait, legalábbis azok egy részét.
Egy referendum esetében azonban egyértelműen színt kellene vallania a jobboldalnak.
Borítékolható, hogy az ellenzék nem szólíthatja fel a népet, hogy szavazzon nemmel az euróövezeti tagságra.
Azt azért minden parlamenti párt belátja nálunk – a kommunistákon kívül –, hogy a kilépés katasztrófa lenne mind Görögországra, mind Európára nézve."

hvg.hu/vilag.eu/20111103_Papandreu_euro_Gorogorszag#rss

Tipikus politikai játszma. Játék a nép (esetleges) tűrőképességével (is)?
Irhatnám azt is, hogy a néphülyítés egyik formája?

penumbra1984 2011.11.03. 10:35:38

@Idet: Lehetne akár így is, de néhányan látod, hogy nem tartják be az íratlan szabályokat, még az írottakat se. A görögök, most kizabálták a hűtőszekrényt és visítanak, hogy egy darabig éhezniük kell(ene), de mivel már családtag, mégse tehetjük ki az utcára a gyereket, amúgy se képes megállni a lábán, összeszorítjuk a fogunkat és áttervezzük a kajapénzt. Erre nekiállnak reklamálni, hogy oké, de akkor szavazunk arról, hogy én nem továbbra sem szeretnék parizert enni hiába most zabáltam ki a hűtőszekrényt, kérek sonkát...
Mondom, lehet lazábban is létezni, de ahhoz minden félnek tartania kell magát és külön gyámkodás nélkül ÖNÁLLÓAN felelős gazdálkodást folytatni, hogy a közösség ne menjen tönkre.
Jelen állapotban ez nem megy, mint látjuk.
2 út van: vagy reménykedünk, hogy tanultunk az esetből és ezentúl nincs hűtő kizabálás, vagy nem bízunk ebben és lakat kerül a hűtőre és akkor van evés amikor a család asztalhoz ül, senki sem járhat rá ömállóan a hűtőre.
Remélem érthető volt a hasonlat, kéretik nem szóról-szóra értelmezni, hanem az egészet egyben.

igazi Lencsés lstván 2011.11.03. 12:34:43

@Link Elek: Ebben ne legyél azért olyan biztos! Nem mindenki rajong annyira a bankokért és a bankárokért mint Ti.

sztd 2011.11.03. 13:02:44

Van az éremnek még egy oldala. A népszavazásnak ugyanis az is a következménye, hogy a népre tolják a felelősséget. Lesz egy hónapjuk, hogy megértsék, és átgondolják, utána pedig felelősen döntsenek.

Akárhogy is döntenek, onnantól már nem nagyon lesz jogalapjuk a tüntetésekre, és a bizalom is visszatér a döntés végrehajtásába.

Dig, Lazarus! 2011.11.03. 13:12:42

Ismét egy poszt, ami lehetne egyszerű okoskodás is, ha legalább az alapproblémát megfejtené. Így azonban meddő okoskodás. Nem az a baj, hogy népszavazást kezdeményez, hanem az, hogy most. Mikor már átnyomta a parlamenten a megszorító csomagot, és megajánlották nekik az újabb zsetont, meg az 50%-os adósságelengedést. Talán, ha előbb szól – bocs gyerekek, én még megszavaztatom a népem. Az tisztességes lett volna. Így viszont végleg eljátszotta a bizalmat.

Ismerős ...

legeslegujabbkor 2011.11.03. 13:13:28

@igazi Lencsés lstván: Ezt nem is hiszem el, neked van humorod?

legeslegujabbkor 2011.11.03. 13:15:41

@igazi Lencsés lstván: Fölösleges lett volna megkérdezni, hisz mindketten tudjuk a választ, hogy Papandreu saját kezében lett volna a legjobb helyen.

Idet 2011.11.03. 13:16:50

@penumbra1984: Miért gondolod, hogy nem tudom fölfogni?

Lajosforras 2011.11.03. 13:45:10

@béla a görög: talán az állam pógárainak meg ez nemigen tetszik,nem...?

Lajosforras 2011.11.03. 13:46:51

@M. Bertalan: hogy meddig nincs szja,azt a görög politika álmodja meg. az eu meg nem pénzt ad,hanem kölcsönt. van egy árnyalatnyi különbség.

makacs szennyeződés 2011.11.03. 14:43:09

úgy látom, teljesen rendben van az mindenhol, hogy egy állam mondjuk 3-5%-kal többet költ, mint amennyit keres.
az is teljesen rendben van, hogy ezt a különbséget természetesen HITELBŐL pótolja ki. hát nem?
az is simán rendben van, hogy vannak olyan szervezetek, amik ERRE ADNAK hitelt, tehát egy nem-megszűnő problémára. simán.
az is teljesen rendben van, hogy ez a hitel egy idő után NYILVÁN már nem is törleszthető, csak a kamata. mivel minden évben nő.
tehát adott egy olyan hitel, amit nem tud senki visszafizetni, tehát örökre törleszt. ez tök rendben van.
az is tök rendben van, hogy emiatt egy állam életképtelenné válik, hogy a tényleges életfunkciók helyett kamatokra megy minden pénz. el kell fogadni.
az is sima ügy, természetes és elfogadandó, hogy ekkor ez az összeg, a KAMAT már többszöröse az eredeti kölcsönnek.
és persze az a legtermészetesebb dolog, hogy a hitelező semmiről nem tehet, csakis mindenki más tehet erről.
hisz a hitelező a gazdaság "motorja" volt, semmi más.

no de kérem szépen. az, hogy megadjuk a buta népnek azt a lehetőséget, hogy azt mondja ezekre az europer értékekre, hogy "NEM!!!", no az már nagyon nincs rendben.

hisz még gesztust is tesz az eu: nem kell a kölcsön 10-szeresét visszafizetni, csak az 5-szörösét! csak a felét, értem?

és ezek nem akarnak bérleti díjat fizetni az országukra? hallatlan.

és mi lesz szegény hitelezőkkel? hát hogy adjanak így EGYMÁSNAK kölcsön, ha nem jön a megígért bevétel? felháborító.

hegyilány 2011.11.03. 17:07:36

"A görög népszavazásról történt hétfői meglepetésszerű bejelentés teljesen felborította a G20-ak találkozójának menetrendjét."

Jean Leonetti, az uniós ügyekkel foglalkozó francia államtitkár úgy vélte, hogy a monetáris unió meglesz Görögország nélkül is, de Brüsszelből arra figyelmezettek, hogy az eurózónából való kilépés a jelenleg érvényben lévő szerződések szerint az Európai Unióból való távozás nélkül nem lehetséges.

"Feladatunk legfontosabb része az elkövetkező két napban az itteni, európai pénzügyi válság megoldása lesz" - fogalmazott sajtótájékoztatóján Barack Obama.
Az amerikai elnök üdvözölte, hogy a pénzügyi válság "globális megoldásának érdekében már történt néhány fontos lépés", de jelezte, hogy további "részleteket" vár az európaiaktól.

Hu Csin-tao kínai államfő pedig úgy vélte, hogy "Európának magának kell rendeznie az adósságválságot".

www.hirado.hu/Hirek/2011/11/03/15/A_gorog_valsag_jegyeben_megkezdodott_a_G20_as

"Érdekes hangulatú lesz ma este az a megbeszélés,"

"Párizs és Berlin szerda este ultimátumot intézett Athénhoz, amelyben arra szólították fel a görögöket, hogy a meglepetésszerűen kiírt népszavazáson arról döntsenek: ki akarnak-e lépni az eurózónából vagy sem. "
...........
Érdekes hangulatú, valóban, de a helyzet is az, nem kicsit, nagyon.

penumbra1984 2011.11.03. 17:16:41

@Idet: Jó jó, nem azért írtam, ahogy, mert nem hiszem el, hogy megérted, hanem hogy más aki olvassa az is megértse az álláspontomat. Az utolsó mondatot meg azok miatt írtam akik ízekre szednek egy kommentet és mondatról mondatra haladva cincálják. :)

hegyilány 2011.11.03. 21:54:23

Politikai eseményekben gazdag volt a mai nap (is).
Még sem lesz a görögöknél népszavazás.
...........................

"Sarkozy üdvözölte a görög fejleményeket, Merkel a tettekre vár"

"Számunkra a tettek számítanak" - fogalmazott Angela Merkel."

"Örülünk, hogy a görög politikusok megértették ezt az üzenetet és felülemelkedtek a pártérdekeiken a nemzet érdekében. Mi mindig azt hangoztattuk: azt szeretnék, hogy Görögország az eurózónában maradjon".
Sarkozy egyben üdvözölte a "görög ellenzék vezetőjének fontos, bátor és felelősségteljes bejelentését".

www.hirado.hu/Hirek/2011/11/03/20/Sarkozy_udvozolte_a_gorog_fejlemenyeket_Merkel_

hm. A nagypapa mit szólna ehhez) politikai játszmához?
ilyen ez.
:)

Kandabula 2011.11.04. 00:52:30

Nekem erről az egészről mégiscsak az jut eszembe, hogy van három gyerekem, akikből kettő munkanélküli. Én meg nyugdíjas vagyok. Ők kéne, hogy eltartsanak engem... Benne van az Alkotmányban. Pontosabban az Alaptörvényben. Ennek, meg annak a másiknak (nem jut eszembe a neve, amit ki kellett függeszteni mindenhol. Amikor lányommal elmentem a munkaügyi hivatalba, a többórányi várakozás során volt szerencsém többször is végigolvasni ezt a tömény demagógiát) csak a bekeretezésére, meg a kegyhely létrehozására többet költöttek, mint a gondok megoldására. Érdekelne ennek az akciónak a sikere. Mert én egy Svejk vagyok, és imádom a hülyeségeket. Figyelem a Biegler kadétok, a Dub hadnagyok és a Schröder ezredesek szánalmas kínlódását.

Idet 2011.11.04. 06:20:03

@penumbra1984: Igazad van, fölösleges érzékenykedés volt.
Mit szólsz, nyista népszavazás. Talán Európa megússza a nagy borulást. Angie egyáltalán nem olyan hülye, mint amilyennek szeretnék beállítani.

penumbra1984 2011.11.04. 07:59:47

@Idet: Szerintem Frau Merkel meg Monsieur Sárközi finoman ráléptek a hellén papa farkára és azt mondták, hogy ha annyira ragaszkodik a népszavazáshoz, akkor hanyattlökik...

Idet 2011.11.04. 08:49:49

@penumbra1984: Ha engem kérdezel, már sokkal előbb kellett volna so 'was vornehmen sollen, ahogy a művelt német mondja...

Szóval, ez a közös valuta ilyen viszonylag laza politikai összeenyvezettség esetében nem volt a legjobb ötletek egyike. Továbbá, az ilyesmi (valutaunió) csak azonos vagy hasonló gazdasági fejlettségű országok esetén működik. A bővítéseket is jobban meg kellett volna gondolni. Valamint: én akkor is szeretem a görögöket, ha az egész nyugati világ+Európa maradék fele kígyót-békát kiabál rájuk! Basta!

Idet 2011.11.04. 08:55:48

@hegyilány: Azt, hogy ügyes vagy, kisfiam! Hiába, politikusvér nem válik vízzé! (Ésszé sem, de az már más lapra tartozik.)

hegyilány 2011.11.04. 13:31:54

Európa csalódott Papandreouban"

"Jeórjiosz Papandreu sokat kockáztatott, blöffölt és elvesztette partnerei bizalmát - vélekedett a Der Standard vezércikkében Thomas Mayer. A vezető liberális napilap szerint Papandreu akkor követte el a legnagyobb hibát, amikor egy héttel ezelőtt, a harmadik mentőcsomagról szóló határozatkor nem értesítette hivatali partnereit népszavazási terveiről az uniós csúcson.
"Azóta Merkel, Sarkozy és a többiek nem hisznek neki többé"
..................
Úgy szokott lenni (sokszor), hogy a bizalmat nehéz megszerezni, de elvesziteni annál könnyebb.
Az a kérdés mennyire éri meg??? Esetleg hatalmi vágy?
:)

Yoss 2011.11.05. 09:10:11

@Archenemy: Ez mindaddig jogos megjegyzés lenne, amíg a saját jövőjükről döntenének és nem más farkával vernék a csalánt. A nép ugyebár nem fog megszavazni semmilyen megszorítást, akár az euro zónából kilépést is megszavaznák, az viszont a többi népet tolná szopóágra. Volt anno náluk is népszavazás a csatlakkozásról és azt is tudták, hogy egyirányú az utca. Akkor elfogadták, azóta a rengeteg eurómilliárdos segítségeket is szépen elfogadták, akkor most tessék elfogadni a keserű pirulát is. Papandreuról meg annyit, hogy szép és jó hogy ő politikus dinasztia sarja, de mikor elvállalta a pozíciót, valszeg már akkor is tudta, hogy az ország "számai" köszönő viszonyban sincsenek a valósággal és jó eséllyel beborul a mutatvány. Akkor kellett volna dönteni a kockázat mellett vagy ellen. A másik, hogy nem kéne leülni és kitárgyalni egy milliárdokba kerülő mentőcsomagot, ha tudja, hogy utána az ország veszi a kalapját és kilép a közösből. Ez nem túl elegáns. Hogy úgy mondjam.

Yoss 2011.11.05. 09:17:48

@makacs szennyeződés: Akkor szerinted az teljesen rendben van, hogy a hitelt felveszik - ismert feltételekkel - de vissza már nem fizetik.
Ha nem tetszik a hitel, akkor miért vették fel? Vagy az jó volt, hogy dől a lé, de amikor vissza is kéne dönteni, akkor már nem olyan oké?

hegyilány 2011.11.05. 17:37:18

"Antonisz Szamarasz visszautasította Jeórjiosz Papandreu kormányfő felhívását egy kétpárti átmeneti kormány megalakítására.
Utóbbira néhány órával korábban tett javaslatot a miniszterelnök.
Szerinte a márciusig hivatalban maradó átmeneti kormány lenne hivatott végrehajtani azt a takarékossági programot, amelyet az Európai Unió írt elő az Athénnak nyújtandó újabb pénzügyi mentőcsomag fejében.

A konzervatív ellenzék vezére viszont ragaszkodik ahhoz, hogy december elején rendezzenek rendkívüli parlamenti választásokat Görögországban."

A népszavazás eredményét" egyik fél sem merte felvállalni. Hogy esetleg) lépjenek ki az eurózónából.
Mindent a hatalomért, aztán majd lesz valahogy? Úgyis a nagybetűs nép fizeti a hatalomért folyó küzdelemnek (is) az árát. A világos, egyenes beszédet egyik fél sem akarja bevállalni, milyen megszoritásokat kellene alkalmazni/döntéseket hozni.
Persze a hatalmat (sokszor) könnyebb megszerezni, mint magtartani?
Ilyen ez.
:)

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása