Van élet a cigányozás után

2011.10.25. 14:41 kumin

Megfelelő dramaturgiai pillanatot választott tegnap Vona Gábor az Országgyűlésben ahhoz, hogy pártja EU-ellenes retorikáján a hangerőt komolyan felcsavarja. Az EU mint politikai vállalkozás nincs jó bőrben. A vasárnapi csúccsal végződő tárgyalási sorozat ráadásul első körben nem hozott megnyugtató végeredményt. A nem túl tájékozott megfigyelő így gyorsan eljuthatott a következtetésre: ezek már megint nem bírnak közösen dönteni. Ráadásul a témák és a tétek sem voltak feltétlen világosak. Az elkapott hangfoszlányok pedig jó alkalmat kínálnak a hangulat fokozására. Már megint a bankokról esik túl sok szó, feltőkésítésről, a tőkemegfelelési mutató növeléséről – az egyszeri szemlélő túlságosan is megszokta, hogy az ilyen zavaros szövegek vége mindig az, hogy ő fizet. Ideális terep ez egy szélsőséges pártnak ahhoz, hogy új frontot nyisson.

(forrás)

 

A Jobbik racionálisan tevékenykedő stratégái nyilván figyelik az európai trendeket. Hasonló politikai portékában utazó társaiknak két fő témája van: a bevándorló-, különösen iszlámellenesség, és az EU-val szembeni nagyon erős szkepszis. Előbbi a Jobbiknál speciális magyar mutációban cigányellenességként fut, az utóbbi viszont ugyanúgy üthet nálunk is, mint innen nyugatabbra. Az Igaz Finnek szép választási eredménye bizonyára kiváltotta a rokon pártok érdeklődését is. Azonban a nyár hozott egy váratlan, de fontos változást, Anders Behring Breivik norvég szélsőjobbos terrorista akciójával az erőszakosan türelmetlen vonal átmenetileg népszerűtlenné vált, sokan ezzel magyarázták a dán választásokon bekövetkezett váratlan baloldali sikert is.

 

Az EU-ellenesség szezonja azonban nem múlt el, sőt, további tartalékokat kínál azoknak a politikai erőknek, amelyek eszköztárában helye van ennek az érvkészletnek. A Jobbik cigányellenes vonalát nem fenyegette különösebben a Breivik-ügy, és néhány kétségtelenül látványos felfogásbeli különbségre hivatkozva a magyar szélsőjobb hatásosan le tudott válni a véres tömeggyilkosság okozta összeurópai sokkhullámról. A cigányellenes retorika tartalékai azonban végesek. Városi környezetben, ahol a cigány-nem cigány konfliktusok közvetlen tapasztalatként nem jelentkeznek élesen, kevésbé képes mozgósítani. A városi szavazók körében más ellenségképet, más démont kell felmutatni. Erre a szerepre szinte a padból kiesve jelentkezik most az EU.

 

Láthatóan épül egy új Jobbik vízió, amely a kiábrándult, válság által különösen sújtott társadalmi csoportok számára kíván vonzó alternatívát nyújtani. Hátat fordítva a veszekedő, tönkrement országokat a hátán cipelő EU-nak helyette valamiféle, közelebbről nem részletezett „másik hajót”, „kelet-közép-európai integrációt”, „sokkal nagyobb keleti fordulatot” javasol ez a látomás Magyarországnak. Az erősebb eurószkeptikus vonal sikeressége nem csak, vagy nem is elsősorban a hazai szereplőkön múlik. Ha tovább mélyül az EU válsága, ha továbbra sem képesek vezetői közösen, határozottan és egyértelműen irányt mutatni, akkor ezek a most elvetett politikai magocskák termékeny talajra hullhatnak. Szerda után talán okosabbak leszünk ezen a téren is.
 

Címkék: eu jobbik vona

119 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr793328940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kennyking 2011.10.25. 16:06:51

Mivel nincs hozzászóló ehhez a szánalmasra és hazugra sikeredett poszton, valószínüleg letiltja a cenzura.Csak , pusztán kipróbálom.

Vivianna 2011.10.25. 16:08:41

Addig nem érdemes kilépni az EU-ból, amíg akár csak 1 euróval többet kapunk, mint amennyit befizetünk. Orbán jól fogalmazott: "Számunkra az Európai Unió nem hit kérdése, hanem ész kérdése"

Advanced Flight 2011.10.25. 16:16:20

Régóta meggyőződésem, hogy a volt szoci, kelet-közép-európai országoknak felül kéne emelkedniük a történelmi sérelmeken és egységfrontba tömörülve,kőkeményen fellépni az érdekeikért; pl. az EU szemetesládája szerep ellen.

kennyking 2011.10.25. 16:16:35

o, meglepődtem, nincs cenzúra.
Akkor: 1. Breivik cionista terrorista , ( izrael -barát), tehát ez a széljobb, nem az a széljobb.Próbálkoztak összemosni a Jobbikot balról- jobbról is Breivikkel, de ezt csak az ortodox hívők nyalják be.Kumin azért még próbálkozik.
2. A cigány-magyar ellentét nem csak falusi probléma, hanem városi is.Semmivel nem utálják kevésbé a városiak a cigányokat, mint a falusiak.( Sőt!)És ez sem jobb- bal kérdés.
3. A bank konszolidációt már pedig mindig az adófizetők fizetik meg.Ezen nincs mit ragozni.( Kérdezem, bérkonszolidáció mikor lesz? Netán azt a bankok finanszíroznák? )
4. Az EU szkepticizmus sem a Jobbik kiváltsága mára.Meglepő lenne egy újabb népszavazás a tagságról.Azt hiszem, hogy a bécsi cukrászda ma már nem hozna annyi szavazatot.Az pedig szintén tény , hogy tagságunk óta erősen lejtmenetben van az ország.( Még akkor is, ha nem feltétlen az EU miatt.De azért van némi kapcsolat a lejtmenet és az unijó között.)
5. Kumin, mint egy jó liberális ( nem tudom az-e), a vágyálmait vetíti ki valóságként.

Geo_ 2011.10.25. 16:17:23

Tudod, kedves Feri, megint nem történik más, mint az orbáni implicit EU-ellenességet sokkal radikálisabban képviseli a Jobbik.

Kenyéradó gazdádnak javasolhatnád, hogy magyarázza el, hogy miért is akarunk mi erős EU-t, s ne ő ássa alá az amúgy sem túl nagy tekintélyt.

Mert miért is döntésképtelen az EU? Mert ha nem is olyan alpári, piti módon önzőek az egyes országok, mint Viktorunk, aki belehazudja a világba, hogy nem lehet egységes adóalap-számítás, mert a kárunkra lenne - a kormányok akadályozzák a gyors és hatékony döntéseket.

kaszakő 2011.10.25. 16:19:47

Aranypofa gyerek vayg te, kedves Kumin! Indításként ezt írod:"A nem túl tájékozott megfigyelő így gyorsan eljuthatott a következtetésre: ezek már megint nem bírnak közösen dönteni."
Nyilván; a sok tájékozatlan lúzer nincs tisztában a tárgyalásokon megnyilvánuló államférfiúi bölcsességgel, határtalan hozzáértéssel, mély empátiával, és a vezetői képességek már-már olümposzi értékeivel. Mert ugye, ezek a beavatott kevesek előtt teljesen nyilvánvalóak.
Ámde akkor mégis miért ér véget az írásmű e szavakkal:
"Ha tovább mélyül az EU válsága, ha továbbra sem képesek vezetői közösen, határozottan és egyértelműen irányt mutatni, stb."
Ezek szerint a nem túl tájékozottak megnyugodhatnak, nem éri őket meglepetés; valóban jól látják a helyzetet. A bennfentesek viszont kezdhetnek aggódni...

OkoskaTo:rp 2011.10.25. 16:20:20

Kenyéradó gazdád SZERETNÉ, ha az EU-ellenességgel nagyobb népszerűséget tudna elérni. De a magyar valóság az, hogy a cigányellenesség ennél jobban hoz a konyhára.

harcigolya 2011.10.25. 16:21:01

@Vivianna: ha tenyleg igy nezel ki mint a kepen akkor szerelmes vagyok beled.

Várúr 2011.10.25. 16:28:44

Hm... A Jobbik hajója nekem inkább egy lerobbant dzsunkának tűnik. Vagy orosz tutajnak a Volgán. Vagy egy gumicsónaknak az iráni Van tavon. Ezek is fennmaradnak a vízen... Egy ideig. Kumin tekintetes úr szíves figyelmébe ajánlom: Vona vasárnapi "tömeggyűlésén" ezer (1.000) ember előtt bírta mondani: "Mi vagyunk Magyarország".
Ennyire zsugorodott a lélekszám tavaly óta?
Vagy a jobbikos érdeklődőkre gondolt?

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.10.25. 16:32:32

"...közelebbről nem részletezett „másik hajót”, „kelet-közép-európai integrációt”,..."

Már elnézést, de ha én jól hallottam, láttam, akkor a másik hajót Orbán Viktor emlegette. Méghozzá az "EU visszahúz bennünket, mivel az egy lassan mozgó tanker (vagy tengeralattjáró, erre már nem emlékszem pontosan)" szózavart is!

Vona erre reagálva jegyezte meg, hogy még az a szerencsénk, hogy OV nem nevezte meg, hogy mi is lenne az a másik hajó! lol

Úgyhogy ez a cikk nagyon mellément!

canissa · http://www.canissa.com 2011.10.25. 16:53:27

Démon, mi? Ejj, egyszer te találkoznál ilyenekkel egy LMP-s "buliról" hazafelé menet...

www.youtube.com/watch?v=91tzXhc8Y8s

is 2011.10.25. 16:57:07

EU-ellenesség, EU-ellenesség.... hol is olvastam, hallottam erről? csak nem Orbán Viktor mondja, hogy haldoklik a nyugat, meg nekünk most már Kína az új barátunk? mit barátunk, szövetségesünk? vagy az "utáld egy évig az EU-t, majd készítsd elő a történelemkönyv-átírást azzal, hogy másra fogod rá" történetet látjuk? várhatjuk, hogy decembertől-januártól az EU nekünk már nagy barátunk lesz, és ez mindig is így volt?

xgage 2011.10.25. 17:01:36

Felhívnám a figyelmét a szerzőnek, hogy ez a vonal a Jobbiknál egyáltalán nem új. 2003-ban, a párttá alakulás körül a Kovács Dávid vezette szervezet egyik fő alapvetése volt az EU-tagadás. Ebben az évebn jelent meg Z. Kárpát Dániel tollából az EU-Tanázia c. könyv is. A 2004-es EP választásokon nem induló szervezet tudatos ellenkampányt folytatott (szórólapozás) a lakosság távolmaradásáért. Lettek volna óriásplakátok is ("Mindegy melyiket szívod" "Az EU súlyosan károsítja Ön és környezete egészségét"), de az állítólag piaci alapon működő marketing cégnek nem kellettek a Jobbik "bűzös forintjai" és megtagadta a kirakást. Én ezekre emlékszem - kár hogy a Tisztelt Elemző nem...

igényes 2011.10.25. 17:05:50

Kumin nagyon unalmas vagy! Orbánnak mondjál már valamit.

Mi ez a nyílt levél megint? Kumin, Kumin!

nemecsek ernő áruló 2011.10.25. 17:11:50

Azért az Igaz Finneket, és a Jobbikot egymás mellé rakni, akár csak közös platformon emlegetni elég nagy FAIL, kedves Kumin!

igényes 2011.10.25. 17:15:46

Kumin! Ezt Orbántól tanulták.

Miért hangoztatja Orbán Viktor állandóan, hogy "van élet az EU-n kívül is"?
Naponta hallani a hírekben, hogy bárhol, bármit építenek, felújítanak, EU-s támogatással teszik. Pályáznak, nyernek, építenek. Mi lenne velünk napjainkban, ha nem kapnánk egy fillért sem? Nem fog egyszer ezért a kijelentésért besokalni az unió?

T mint T 2011.10.25. 17:26:36

@Advanced Flight: Volt mar ra kiserlet, amikor a csatlakozasi targyalasok folytak es a KK-Europai regio igencsak alulfizetett tamogatasokat tudott csak kicsikarni agrar temaban (emlekezetes, hogycsak a 10%-at annak, amit a Ny-i versenytarsaknak fizettek). Ekkor a V4-ek osszefogtak es ugy akartak targyalni. Az elso, aki kilepett a 4-es szekerbol az Magyarorszag volt. Nem tudom, miert, mit igertek nekunk (vagy inkabb a targyalobiztosnak, mondjuk jo zsiros allast). Mindenesetre a lengyelek tudtak emelni a tamogatasi szintjuket, mi magyarok meg maradtunk a legalso szinten.

Ennyit a nagy kozep-europai osszefogasrol...

rockjano 2011.10.25. 17:29:12

Azért a hétvégi megemlékezésekn meg lehetett nézni legalábbis BP-en hányan voltak a Jobbik tüntetésen...nem sokan na...

fikanick 2011.10.25. 17:33:52

Az szerintem vicces, ahogy ugy csinal a nem elhallgatottan partkotodesu elemzo, mintha a kormany ne elne EU-ellenes retorikaval idorol idore.

Magyarorszagon az atlantizmus nem nepszeru hivoszo, mert "az embereknek" (ha mar igy definialja Orban a ra szavazokat) fogalma sincs, hogy mi az. Rettento tajekozatlan es muveletlen az atlagszint, ezert lehet ilyen szintu kormanyzast es retorikat megetetni a lakossaggal.

T mint T 2011.10.25. 17:34:00

A Jobbiknak ezt a "keletre kacsintgatasat" oszinten nem ertem.

Bar messze nem ezt a vonalat tamogatom, de meg azt, hogy Magyarorszagon valaki ciganyellenes, EU-ellenes, bank-ellenes, kormany-ellenes hurokat penget es ezen a szelen evez be a Parlamentbe, ezt megertem. Megha ez sajnalatos is.

De miert akar barki is ennel nagyobb osszejatszast az arabokkal...? ezt komolyan nem ertem.

En eltem Belgiumban, tele arabbal a negyed meg minden. Hat, gyerekek: ciganyok a negyzeten, de komolyan! Tenyleg ez kell Magyarorszagon egyeseknek? A belgak (meg a hollandok, nemetek, franciak, angolok, danok, stb.) nem tudnak mar mit kitalalni, csak hadd szabaduljanak toluk... Azert ennek oka van, higgyetek el! Higgyetek mar a szemeteknek, higgyetek annak, amit magatok is lattok!!!! Vagy legalabb higgyetek nekem: ugy kellenek Mo-nak, mint az pup a hatunkra!

Johetnek: turistanak meg diaknak. Aztan go home!

Hogy penz, meg olaj?
1. penzt ugyse lattok toluk... 7 ev "egyutteles utan" azt se hiszem el, amit kerdeznek...
2. ideje atterni most mar valami fenntarthato es kevesbe kornyezetszennyezo (es kevesbe import-dependens) energiahordozora.

insert random 2011.10.25. 17:50:13

Úgy látszik, nem olt elég pozitív a visszajelzés a múltkori "óvatos" zsidózásra (MTK-ügy stb.), ezért most más ellenség kell, akik ellen hergelni lehet a nagyvárosi embereket. Azért ez egy jó jel, hogy nem jött be. Az EU-ellenességgel kétlem, hogy sok embert lehetne mozgósítani, a többség nem szívesen mondana le pl. a szabad külföldi utazásról. Meg aztán tényleg minden komolyabb építményre ki van rakva, hogy EU-s pénzből épült...

=nessuno= 2011.10.25. 17:50:42

Nem a Jobbikot kellene kritizálnia a blogírónak, ők olyanok amilyenek, meg különben is ellenzék a maga politikai felelőtlenségével. Ellenben az már igen csak felháborító, ahogy a Fidesz és vezető politikusai szítják a Jobbikkal versenyben az EU ellenességet. Hogy mi folyamatosan kifelé beszélünk az EU-ból..Nincs más út, nincs más alternatíva. Nézzen körül mindenki a környezetében, hány uniós forrásból származó beruházás épül. Vagy nézze meg az agrártámogatásokat. És erősen gondolkodjon el.

kvadrillio 2011.10.25. 17:51:02

Minek nevezzelek ?!

lehet azt EU-nak, másik hajót”-nak, „kelet-közép-európai integrációt”-nak nevezni, a benne vezető tisztséget betöltő élőlényeket kéne kipenderíteni onnan !
Mert engedték, mert megengedték, hogy "kiábrándult, válság által különösen sújtott társadalmi csoportok " jöhessenek létre !!!!!

egybként pedig nagyon úgy hajaz, hogy az EU erős, gazdag országai igencsak megunták, megbánták, hogy a nyakukba vettek egy csomó ÉHENKÓRÁSZ (ÚJBELÉPŐ !!!) államot.

no successful 2011.10.25. 17:51:57

"Városi környezetben, ahol a cigány-nem cigány konfliktusok közvetlen tapasztalatként nem jelentkeznek élesen"

A városi helyett talán korrektebb lett volna Budapestit környezetet mondani. Bár erről meg kéne a nyóckereseket, vagy a Ferencvárosiakat, vagy az Érdieket is kérdezni

insert random 2011.10.25. 17:52:46

A görög mentőcsomag után amúgy nem sok értelme van az EU-ból való kilépésről beszélni. Amennyi államadósságunk van, lassan nekünk is szükségünk lesz arra, hogy a többi tagország kihúzzon minket a szarból. Akkor majd örülhetünk, hogy anno beléptünk.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.10.25. 17:54:51

@insert random:
"Akkor majd örülhetünk, hogy anno beléptünk."

Hát, erről azért majd kérdezzük meg a görögöket is!
Mármint, hogy mennyire lett örömteli így az életük. :)

fikanick 2011.10.25. 17:58:51

@BPBP: Egy allamcsodhoz kepest? Paradicsomi a helyzetuk.

Nurrddin 2011.10.25. 17:58:53

@Várúr: Az észosztás előtt vedd elő a térképet makimajom, és lesd meg hol is van a Van tó....
De tudod mit? Ne fáradj, megsúgom az bizony keményen Anatólia, azaz Törökország.

Erre a bakira csak azért mutattam rá, mert fényes bizonyítéka annak, hogy a libbant észosztók valójában észimportra szorulnak.

A jobbik Bp-i rendezvénye mellett volt még pár száz másik jobbikos rendezvény vidéken, tudod a jobbik nem a bel-pesti belterjedelem szervezete...

insert random 2011.10.25. 17:59:47

@BPBP: Államcsődnél, hiperinflációnál bármi jobb. Azért meg hadd ne sajnáljam őket, hogy a gazdasági függetlenségük jó részét így elvesztik. Ők nem voltak képesek normális gazdaságpolitikára (elég erősen hozzájárulva az euró válságához), teljesen jogos, hogy az EU most megszorongatja a töküket.
Ha rajtam múlna, én továbbmennék, minden olyan országnak, akiket mentőcsomaggal kellett megsegíteni, kötelezővé tenném, hogy először az EUnak mutassa be az évi költségvetését, és ha Brüsszelben rábólintanak, csak akkor lehetne kihirdetni.

Nurrddin 2011.10.25. 18:04:13

@=nessuno=:
"Ellenben az már igen csak felháborító, ahogy a Fidesz és vezető politikusai szítják a Jobbikkal versenyben az EU ellenességet."

Húúúú, ilyet már hallottam... mikor is? Ja a '80-as években, csak az EU-t kell behelyettesíteni a SzU-val...
Nem tudjátok ti soha megtagadni honnan gyökereztek, mindig bizonyítjátok az eredeteteket!

Gogol 2011.10.25. 18:05:14

Na Kuminnak már a Jobbik is tetszik. Gratulálok.

Nurrddin 2011.10.25. 18:06:16

@insert random: "A görög mentőcsomag után amúgy nem sok értelme van az EU-ból való kilépésről beszélni. Amennyi államadósságunk van, lassan nekünk is szükségünk lesz arra, hogy a többi tagország kihúzzon minket a szarból. Akkor majd örülhetünk, hogy anno beléptünk. "

Hmmm, nálunk nincs euró... ergo mi mehetünk a levesbe, és fogunk is, nyugodt lehetsz.

jozsika1 2011.10.25. 18:09:55

@=nessuno=: Te beteg vagy. Azt nem említed hogy amit befizetünk az EU ba annak töredékét kapjuk vissza? A saját pénzünkért kell pályázgatni. Azonnal ki az országot ebből a csődtömegből.

aadam 2011.10.25. 18:16:37

@nemecsek ernő áruló: Ja. Olvastam pár hete a finn sráccal az Indexen megjelent interjút. Ég és föld. Rá még azt is tudom mondani, hogy "ja, van értelme annak, amit mondasz, csak nem értek egyet". A Jobbik ezzel szemben teljes f*szságokat beszél. Megnéztem a svájci párt egyik kampányfilmjét is, kíváncsiságból. Arról szól, hogy ha EU-s törülközőt viszel a strandra, nem fognak rádnyomulni a jó nők. Hasonlítsuk már össze a Jobbikkal.

Szóval lehetne azzal jönni, hogy nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani a Jobbiknak, mert Európában is nyomul a szélsőjobb, csak éppen össze kéne hasonlítani ezeket a pártokat. Biztos vagyok benne, hogy a Jobbik az egyik legcinikusabb, leggonoszabb, legkárosabb párt Európában, amelyiknek ekkora támogatottsága van. Még csak ideológialag sem hasonlítanak, az SVP például gazdaságilag liberális, míg a Jobbik egy fasiszta-bolsevik keverék.

aadam 2011.10.25. 18:18:57

@jozsika1: Aha, erre keress valami forrást, mert aligha így van. Ami ebben az országban közcéllal épül, az gyakorlatilag kivétel nélkül EU-pénzből van. E nélkül már csak rohadna az egész ország.

nemecsek ernő áruló 2011.10.25. 18:23:16

@aadam: Szívemből szóltál. Egyébként a "liberális" mindenhol a világon jobbközépet jelent, csak Magyarországon nem. Ezért van az, hogy a világon mindenhol polgári kozmopolita liberális emberként azonosítanak. Itthon büdös komcsi zsidóbérenc vagyok. Elgondolkodtató.

=nessuno= 2011.10.25. 18:26:08

@Nurrddin: Én európai vagyok. Brüsszelt Moszkvával párhuzamba állítani erősen torz és koncepciózus gondolkodásra vall.

nemecsek ernő áruló 2011.10.25. 18:28:22

@jozsika1: Te ugye Németországban élsz? Mert Magyarország óriási összegeket kaphat(na) vissza, nagyságrendekkel többet, mint amit befizetett. (Csak ugye ahhoz tiszteletben kéne tartani az alapvető irányelveket is) Néhány száz milliárd be, és több ezer milliárd ki. Szerinted a németek/franciák/angolok miért "utálják" az elmaradott országokat? Ugye a csatorna felújítások, új játszóterek, panelprogramok, autóutak, felújított épületek - ezek mind olyan forrásból vannak, amire EU nélkül nem telne nekünk. Hogy pályázni kell rá? Természetes: egy ekkora szervezet nem oszthat pénzt a két szép szemedért. Meg kell indokolni nyilván.

nemecsek ernő áruló 2011.10.25. 18:33:53

@jozsika1: És akkor ugye a HEFOP, TÁMOP és hasonló betűszavak se mondanak semmit gondolom. Szintén EU pénzből származó ilyen szar felesleges dolgokra, mint hátrányos helyzetűek munkahely-teremtése, ipari modernizálások, energiatakarékos felújítások. Csupa felesleges szar, tudom.

Bírom a magad fajtát, aki közelébe nem ment még soha az államigazgatásnak, de pofázik róla, mintha nála lenne a bölcsek köve.

==T== 2011.10.25. 18:43:09

@Vivianna: Az EU nem csak abból áll, hogy mennyit fizetünk be ill ki. Az EU miatt ott bukunk a legtöbbet, hogy egyrészt nem védhetjük meg a saját gazdasági szereplőinket, vagyis nem folytathatubk piacvédelmet. Még közbeszerzésnél sem lehet a hazai beszállítókat előnyben részesíteni, még minőségi kvótákat sem állíthatunk fel piacaink védelmére + saját államunkra/gazdaságunkra az egységes európai szabályozást kell alkalmazni még akkor is, amikor ha az esetleg nem előnyös a számunkra, miközben kis lélekszámunk miatt érdekérvényesítő képességünk csekély.

Nekünk sajnos az EU bukó már 15-20 éve, és az is marad, különösen ha tovább erősítik az integrációt.

roxxtar 2011.10.25. 18:45:00

De kérdem én: ha az EU nyomorba baszta az országot kevesebb mint 10 év alatt akkor te, ebben a posztban miről beszélsz? Nem akarnék jobbikra szavazni de egyszerüen szégyen amit ez a gazdasági liberalizmus művelt magyarországgal.

2011.10.25. 18:53:38

Az mitől "cigányellenesség", hogy a normális lakosságot megpróbálják megvédeni az állatias, fosztogató cigányhordától? Ezzel az erővel a csótányirtók meg a patkányirtók is rasszista szélsőjobboldaliak.

GGG77 2011.10.25. 18:56:55

Jelenleg Orbánnál senki nem ássa alá jobban az EU tekintélyét.
Fertő az egész magyar jobboldal.

2011.10.25. 18:58:02

@aadam:

A fasiszta bolsevik egyik jellegzetes megtestesítője kertész ákos, de szerintem ő nem Jobbikos.

Anti Anyag (törölt) 2011.10.25. 19:08:21

Sajnos városban is marad a "cigányozás"

Persze gondolom, te a Rózsadombon laksz, ott ugye nincs kirekesztés, tehát cigányok sem. Vagy fordítva.

doominogame · http://www.doominogame.com 2011.10.25. 19:09:06

Cigány ellenes?
Mit mond a többi párt? A cigány maradjon a putrijában, kap annyi segély, hogy ne haljon éhen és kész, ennyi a terv. A Jobbik azt mondja, hogy a cigányság részben oka a saját helyzetének, s ha nem akar ezen az állati léten megmaradni, akkor tanuljon és dolgozzon. Ez a cigányellenesség?
A cigányság büszke arra, hogy a szocializmusban volt munkája és dolgozhatott. De csak azért mert az kötelező volt, akinek nem volt munkahelye, azt a rendőrök pár figyelmeztetés után lecsukták. A cigány sosem tesz semmit, ha az nem kötelező. (Más nép se nagyon.)

Bandibacsi34 2011.10.25. 19:12:38

@nemecsek ernő áruló: Az EU gazdag orszagai sokkal tobbet kaszalnak a vammentessegbol, mint amennyit apropenzkent visszaadnak. Az autopalyaepitest is azert tamogatjak, hogy a kamionjaik jarjanak rajtuk, es a cegeik terjeszkedjenek arra.
A Jobbik 40%ban eszement hulyesegeket mond, de a Jobbik nem a legjobb haver, a Jobbik az egyetlen haver. Magyarorszag mar vesztesre all a demografiaban. Ha videken tobbsegbe kerul egy uj etnikum, akkor 20-30 even belul a varosokban is tobbsegbe fog kerulni(pl. Erdely-romanok, Ukrajna-az orosz varosok, pl. Kiev, teljesen elukranosodtak 1910 es 1980 kozott ).

doominogame · http://www.doominogame.com 2011.10.25. 19:20:30

Az iskolások kb. fele most cigány, ez tény, lásd a magyar és a cigány gyermekek számát egy családban. Ez azt jelenti, hogy 10 év múlva a 20 évesek fele cigány lesz, végzettség és munka-hajlandóság nélkül. Akkor mi lesz?
Egy ilyen kicsi ország nem bir el ennyi segélyezettet. Felfogódzó? Már ma sem bir, ezért van csődben az ország. A börtönök, javítóintézetek, bíróságok, rendőrség munkájának 90%-a cigányok miatt van.
A válaszban érveket kérek, nem ledorongolást.

Ébredjetek már fel, miért kell eltűrnünk a cigányok fosztogatását, gyilkolását? Mert az EU azt mondja?
Azért mondja, hogy maradjanak kedvező viszonyok között cigányoknak itt, nehogy beállítsanak hozzájuk tömegesen, értitek már? Ha ők annyira szeretnék a cigányokat, már régen felajánlották volna nekik, hogy menjenek oda. De eszük ágában sincs, mert tudják, hogy egy évszázadok óta nevelhetetlen néppel nem tudnak mit kezdeni. Ezért kinlódjunk mi velük.

eMJe 2011.10.25. 19:20:50

Ezek szerint csak Budapest város? Bár még ott is megy a cigányozás, de ha ki sem mozdulsz otthonról... Mondjuk ez látszik is, álomvilágban élsz. Fogsz valaha is értelmes blogbejegyzést írni?

nemecsek ernő áruló 2011.10.25. 19:22:38

@Bandibacsi34: "autopalyaepitest is azert tamogatjak"
A lényeg, hogy támogatják, a többi felesleges szájtépés. EU-n kívül nem fizetnék, de ezeket akkor is meg kéne csinálnunk, csak akkor már saját pénzből, és az EU-s kamionok ugyanúgy jönnének ide.

Az etnikumos részre nem reagálnék, mert nem tartom magam kompetensnek a témában, de abban biztos vagyok, hogy akármi is a probléma megoldása, a Jobbik nem tud jó választ adni rá! Ebben már rég elbukott!
Indulat keltése egész népcsoportokkal szemben - ez nem válasz. Akár igaza van, akár nem. Parlamentbe jutott politikusként nem az lenne a feladatuk, hogy a bicskák méretét és számát tartsák napirenden, hanem hogy felderítsék, és megtalálják, hogyan lehetne azokat a bicskákat eltüntetni!

kvadrillio 2011.10.25. 19:26:02

@www.doominogame.com: nu, ennyire nem lehetsz HÜLYE !
...A MUNKANÉLKÜLISÉG MEGÖLI A PSZICHÉT !

EZÉRT IS GYILKOSOK, A NÉP GYILKOSAI AZOK, AKIK A JELENLEGI MUNKANÉLKÜLISÉGET ELŐIDÉZTÉK, AKIK A JELENLEGI MUNKANÉLKÜLIEKET "MEGTEREMTETTÉK !".

márta)) 2011.10.25. 19:26:26

A Jobbiknak -épp úgy mint minden pártnak- mindig meg volt a tartós szavazó tábora. Meg lesz a jövőben is.
Növelni tudja a népszerűségét, tud maga mögé állitani újabb pártolókat.
.....................
"A Jobbik frakcióvezetője szerint ki kell mondani azt, hogy az Európai Unió megmenthetetlen.
Ebben a közösségben pedig, amit Európai Uniónak hívnak – véli a politikus – Magyarország elmúlt hét éve csak ráfizetés volt.
Az EU-nak kizárólag olcsó munkaerőnek, piacnak, és szeméttelepnek kellettünk, ebbe a közösségbe pedig a Fidesz az MSZP-vel közösen toloncolta be Magyarországot – mondta Vona Gábor.

"Ami az EU csúcson vasárnap elhangzott – folytatta a pártelnök –, az egy tüneti kezelés, amelynek a miniszterelnök is részese, egy süllyedő hajó fedélzetén szaladgálnak le föl, a magyarországi, távlati kezelésre vonatkozó intézkedésekről pedig Orbán Viktortól nem lehetett hallani semmit – tette hozzá Vona Gábor."
....................
Nem ezért tudja növelni a támogatottságát.
Mert, mint minden párt támogató körében, itt is megtalálható, minden" társadalmi réteg.
Az egyik csoport" talán azt sem tudja, hogy az eu-t eszik e vagy isszák)

"egy süllyedő hajó fedélzetén szaladgálnak le föl," :))) (mondjuk van benne valami) :))
Hanem inkább ezért.

Az országnak van egy elhibázott gazdaságpolitikája, melynek hatása teljesen megosztotta a magyar társadalmat.
A nagybetűs nép egy csoportja, lassan, de biztosan halad az elszegényedés felé. (szerintem már irtam ezt a véleményem) :)
A szegénység a gyűlöletet táplálja, a gyűlölet pedig újabb, és újabb gyűlöletet. Felhalmozódnak a feszültségek) Sokan gondolják, akik kilátástalan helyzetben vannak, hogy valamiféle gyógyir ha egy ilyen párthoz tartoznak, pártot támogatnak mint a Jobbik.

Az, hogy erősödik a Jobbik a mai politikai, gazdasági helyzet mellett- köszönhető annak (is), hogy a kormánypártoknak nincs megfelelő, erős ellenzéke. Jelenleg nincs.
A másik két ellenzéki párt egészen más" dologgal van elfoglalva.
A Jobbiknak sikerült kiépiteni egy országos hálót, amit a Fidesz is már régen megtett.
Még van idő a választásokig, sok-sok minden fog történni.
Azt nem gondolom, hogy ettől sokkal nagyobb párttá fogja kinőni magát.

doominogame · http://www.doominogame.com 2011.10.25. 19:27:50

@aadam: Fasiszta? Fejtsd ki miért. Mert felemeli a szavát?
Kozák Rajmund gyakorlatilag agyonverte egy osztálytársát és 1 év 4 hónapot kapott felfüggesztve. Szerinted ez igazságos? Erre válaszolj!
Most meg olvasom, hogy egy cigány banda megvert egy magyart és ordítva kergették, hogy dögölj meg magyar és ez nem etnikai ok a bíróság szerint.
Egy cigány egy olyan bottal vert agyon egy magyart, amire rá volt vésve, hogy "Dögöljenek meg a magyarok" és a bíróság szerint ez nem etnikai ok.
Vagy tudod a választ és lapitasz, vagy a rózsadombon élsz.
Addig fog a cigányság szekere futni, amíg egy rendőrt meg nem ölnek vagy egy befolyásos személyt.

kvadrillio 2011.10.25. 19:29:03

@www.doominogame.com: HMMM.....HA NEM LESZ A CIGÁNYOKNAK MUNKÁJUK, MAJD ELMENNEK A rózsadombra, occt onnan szereznek pénzt maguknak ! :)
ez illen eccerű.....

eljön ez az idő is.

aadam 2011.10.25. 19:29:48

@Bandibacsi34: Persze, mit gondoltál, miért fog pénzt adni az EU? Hogy nekik is hasznuk legyen belőle, nyilván. Senki nem fog jószántából jótékonykodni. Csak éppen léteznek win-win helyzetek is. Az autópálya végső soron felépül, ami nekünk is jó, nem? Az Audi fellendíti és munkahelyekkel látja el Győrt. Ha lennének ügyes magyar cégek, ott van előttük a nyugati piac, csak kell találni egy versenyelőnyt (amelyekhez az EU-támogatások is hozzájárulnak, pl. oktatás, infrastruktúra terén).

Lesz egy USA, lesz egy Kína, Európa pedig akkor lehet, ha egységes gazdasági nagyhatalommá tud válni. A másik lehetőség, hogy apró, jelentéktelen nemzetgazdaságnak leszünk a nagyvilágban. Attól, mert még nem sikerült olyan EU-t kialakítani, amely mindenki számára jól működik, nem azt jelenti, hogy a másik út jobb lenne. Még mindig csak az elején vagyunk az integrációnak.

kvadrillio 2011.10.25. 19:30:17

@www.doominogame.com: úúúúú.....TE RASSZISTA VAGY-E ?!!!!!:o)

kvadrillio 2011.10.25. 19:34:19

@márta)): TÉVECC !

a SZEGÉNYSÉG SEMMIFÉLE gyűlöletet nem táplál !
A szegény csak ELVESZI MAJD, AMI A LÉTFENNTARTÁSÁHOZ KELL NEKI ATTÓL, AKI MÁR TÖBBET SZERZETT, KAPART MAGÁNAK AZ Ő KÁRÁRA, MINT AMI SZÜKSÉGES SZÁMÁRA !

kvadrillio 2011.10.25. 19:35:03

...ÉS ÉN EZEKET A CSELEKMÉNYEKET A LEGMESSZEMENŐBBEN MEG FOGOM ÉRTENI.

aadam 2011.10.25. 19:35:18

@www.doominogame.com: Például azért, mert rasszista és antiszemita elemeket építenek bele a hivatalos pártkommunikációba. A híreket meg olvasd el jobban, mivel de, etnikai ok miatt ítéltek el egy-két gyanúsítottat hosszú évekre. A többit nem, mivel más motivációt állapítottak meg.

NA YA! 2011.10.25. 19:35:26

Kuzmincs egyet balra suhint, egyet jobbra, mint egy igazi orosz anarchista, de hol a világbéke?

Gogol 2011.10.25. 19:36:05

Ez a bejegyzés arról szól, hogy a Jobbik kritizálja az Eu-t. A Jobbik eddig is kritizállta az Eu-t. Ez a bejegyzés semmi újat nem mond. Ez a bejegyzés felesleges.

popocatepetl 2011.10.25. 19:37:22

@igényes: "Kumin nagyon unalmas vagy! Orbánnak mondjál már valamit."

te sem vagy sokkal változatosabb, csak te vörösben nyomod

NA YA! 2011.10.25. 19:37:48

@Vivianna:"Addig nem érdemes kilépni az EU-ból, amíg akár csak 1 euróval többet kapunk, mint amennyit befizetünk."

El vagyok képedve! Bár még messze nem vagyunk egy platformon, de ez korrekt volt!

popocatepetl 2011.10.25. 19:39:05

@GGG77: "Jelenleg Orbánnál senki nem ássa alá jobban az EU tekintélyét.
Fertő az egész magyar jobboldal. "

Azért a családod a külföldi bolti lopás túráin jobban aláássa azt a tekintélyt.

popocatepetl 2011.10.25. 19:39:38

@kvadrillio: mi meg majd jól agyonlőjjük őket

popocatepetl 2011.10.25. 19:40:57

@kvadrillio: hacsak nem kergetjük vissza őket a szemétdombjukra és zárjuk körbe őket jó magas falakkal ... mint a zsidó haverjaid csainálják a palesztinokkal

NA YA! 2011.10.25. 19:42:07

@popocatepetl: mi van, eljött az este, levették a szájkosaradat?;))

popocatepetl 2011.10.25. 19:43:02

@NA YA!: Azért kényesen vigyáztál rá, hogy csak a mondandója első felét idézd. Nem baj, az is haladás, hogy nem rögtön lehülyéztél valakit aki messze nem úgy gondolkodik, mint te.

popocatepetl 2011.10.25. 19:44:00

@NA YA!: "mi van, eljött az este, levették a szájkosaradat?;)) "

Nem, büdös hazátlan sutyerák, eddig tárgyalni voltam, hogy pénzt termeljek, hogy legyen miből etetni a családodat.

márta)) 2011.10.25. 19:46:45

"....2003-ban egy antidemokratikus választáson döntött erről a magyar társadalom – mondta Vona Gábor –, ezért legalább egy féléves társadalmi vitát szánni kell erre, és lehetőséget kell adni a magyar társadalomnak arra, hogy eldöntse, akar-e ennek a süllyedő hajónak az utasa lenni, vagy sem."

Ugyan, ugyan, mondja már meg a Vona G. kivel vitázna?
Arra egy fél év nagyon kevés lenne. Mint ahogy irtam, (eszik, vagy isszák, éppúgy mint az alkotmányt.)
Nem tudom az országjárása során nem tesznek fel neki olyan kérdéseket (mint másoknak)??? hogy az ember haja égnek áll némelyek tudatlanságától, tájékozatlanságától.:))
Bocsánat, de "kinek nem inge az nem veszi".
Igaz "ezzel a csoporttal" sok-sok mindent meg lehet értetni, csak idő kell hozzá, és meg kell tudni szólitani őket. És akkor nagyon, de nagyon hálásak" tudnak lenni, mert valamiféle boldogság látszik a szemükben, hogy nem úgy kezelik őket,) szegény vagy, esetleg cigány.
Tetszik, nem tetszik. Igy van ez.
:)

aadam 2011.10.25. 19:47:29

@popocatepetl: Szeretem ezeket a megnyilvánulásokat, mert jól jelzik, milyen színvonalú emberek védik Orbánt.

pandacsökiboborján 2011.10.25. 19:49:10

@kvadrillio: hát eddig úgy volt , hogy többet dolgozott. Ez egy mocskos komcsi duma. Érdekes,hogy a cigányokat meg minden európai országban útálják. Én Hollandiában dolgozok,itt úgy tartják,hogy a cigányok 100%-a bűnözik.
Valljuk be:könnyebb lenne a világnak nélkülük. Elszoporodásuk egyetlen oka a buta szocialista felfogás,hogy segélyezzéssel tartsunk el tömegeket,akik lusták dolgozni(igen érdekes,hogy csak Magyarországról több százezer ember megy például külföldre dolgozni,mert ott talál munkát.)
Az evolúció az ilyen sarjadásokat mindig visszanyesi...

márta)) 2011.10.25. 19:49:16

@kvadrillio:
Tévedsz. Mert az pontosan úgy van, ahogyan irtam.

NA YA! 2011.10.25. 19:56:29

@popocatepetl: tessék:

Most egyetértek @Vivianna véleményével:"Orbán jól fogalmazott: "Számunkra az Európai Unió nem hit kérdése, hanem ész kérdése"!

Na, és ma mit túrtál ki a dögkútból, mesélj!:)))

maxwell murder 2011.10.25. 20:01:08

mi az hogy nincs éles ellentét? nekünk fiataloknak mivel van a munkanélküliséggel kívül a legnagyobb problémánk? hát a cigánybűnözéssel. az iskolában, a tömegközlekedésen, az utcán, a szórakozóhelyeken mi ezzel folyamatosan szembesülünk. gyakorlatilag folyamatosan harci készültségben kell lennünk ezen genetikai söpredékek miatt.

Szergej55 2011.10.25. 20:02:23

Az EU-t lehet szeretni, vagy nem szeretni, de ettől függetlenül szüksége van rá ennek a zországnak. Ha a Vona (zs gyanús) csak úgy kilépne, 2 hónap múlva már fizetést sem kapnátok, mert nem lenne miből. A támogatásuk nélkül itt ugyanaz lenne a helyzet, mint a görögöknél, vagy a kevesebbet említett Izlandon. De csak nyugodtan, én úgyis elköltözök innen, ahogy megtehetem. (nyugodtan hazaárulózzon le, akinek attól jobb napja lesz, de ezen próbáljon meg elgondolkodni)

pandacsökiboborján 2011.10.25. 20:06:05

ja és Kumin néha járhatna emberek közt,esetleg nem csak Budán. Meg az összes politikus és tanáécsadó,szóval élősködő gyökér is .

márta)) 2011.10.25. 20:12:23

Vona tudja, mi kell a cigányság problémájának megoldásához"

A cigányság kérdését a jelenlegi jogi környezetben is lehet kezelni, a helyzet megoldását hazánkban így elsősorban akarati problémák hátráltatják - jelentette ki Vona Gábor,"
........
Nahát, nahát ez több mint érdekes. Jogi környezet) A borsodi cigánygettó, kijárási tilalom, hiszekegyet tábla a tantermek falán.!
........

Ha a Jobbik kormányra kerül, a becsületes embernek nem kell félnie, mert egyetlen törvény sem lesz olyan, amely a magyar állampolgárok között különbséget tesz"
........
hm. Isten ments!!! meg attól!!!
:)

márta)) 2011.10.25. 20:16:07

Baromi jó) Nem tesz különbséget"

Most sem kellene akkora különbséget tenni,) Ahogyan a cigányság helyzetét meg szeretné oldani a Jobbik, úgy nem lehet.
Van cigánybűnözés, nem vitatható, de vannak semmirevaló, bűnözők a másik oldalon is. Milyen érdekes, hogy arról nem tesz emlitést a Vona.

márta)) 2011.10.25. 20:18:47

Megfelelő dramaturgiai pillanatot"
Ez több mint, jó.:))

Bocsánat az előbb lemaradt a link:)

nol.hu/belfold/vona_tudj__mi_kell_a_ciganysag_problemajanak_megoldasahoz

menőmano 2011.10.25. 20:24:43

Kumin Ferenc!

Én csak annyit akarok írni, hogy a Jobbik egy szélsőséges,- idegen- cigányságot - gyűlölő párt.
Totálisan nem tudom elfogadni azt a szélsőséges eszmét, amit képvisel.
kalapkabát.jónapot.ennyi.
:))))))))

pandacsökiboborján 2011.10.25. 20:26:20

@márta)): ezek komoly érvek. mert van a magyarok közt bűnöző,azért nem kekk megbolygatni a cigányok státuszát?
Már miért ne lehetne különbséget tenni az emberek közt? Ha valaki a társadalmon élősködik(mert ezt megteheti) nem képes a normákat elfogadni,azt ki kell a társadalomból rekeszteni. Ergo ez történik az elítélt bűnözőkkel is.
Az államnak meg magánszerződést kéne kötni a cigányokkal,hogy aki önként sterilizáltatja magát,az kap mondjuk 5 millió forintot. Az ország számára ez lenne a legjobb befektetés.

menőmano 2011.10.25. 20:27:31

"irányt mutatni"
Na.ja.:) Az irányt már a Matolcsy (is) megmutatta, az álmokra épitett gazdaságpolitikájával??

:)))))

kvadrillio 2011.10.25. 20:30:42

@pandacsökiboborján: ...hmmm......"aki a társadalmon élősködik..." csak nem az Egy Másért....EGYMÁSÉRT 2 MILLIÁRDOS SIKKASZTÁSÁRA GONDOLTÁL ?????:)

2011.10.25. 20:32:37

@márta)):

Az is érdekes, hogy valahogy mindig elfelejtitek az arányokat, amikor próbáljátok mosdatni a cigányokat.
A fehérek között van pár százalék bűnöző, a cigányok között meg pár százalék nem-bűnöző. Elég megnézni a börtönök etnikai összetételét.

pandacsökiboborján 2011.10.25. 20:35:40

@kvadrillio: nem tudom kik azok,de ne tereljük a szót. Az ország ennek az évszázadnak a végére cigány ország lesz. aki szerint ez ok az vagy hülye vagy saját népének árulója.
@imperial: erre is van érvük: a fehéreknek jók az ügyvédeik.

pandacsökiboborján 2011.10.25. 20:37:08

@kvadrillio: ja a HVG szerint a cigók eltartása-szaporítása becslésük szerint 250-300 milliárd forintjába kerül az adófizetőknek,évente.

márta)) 2011.10.25. 20:37:46

@pandacsökiboborján:

Már bocsánat! A magyar társadalom nagyon elutasító a cigánysággal. Egykalapban" van a jó- és rossz cigány, a becsületes- és a nem becsületes is. Az előítélet ilyen.

Tudjuk egyébként, hogy vannak bűnözők, értelmetlenül sopánkodók", dolgozni nem akarók, olyanok is akiknek tetszik a "tyúklopás" :)

Vannak a másik oldalon is. Mi ezzel a probléma hogy meg mertem írni. A magyarok" között is van sok dolgozni nem akaró.

5 millió forintot." Viccelsz????
A problémát a gyökereknél kellene kezelni, hogy már a közösségbe kerülve ne legyen kirekesztett a cigánygyerek, és a szegénységben, mélyszegénységben élő magyar gyerek sem.

kvadrillio 2011.10.25. 20:38:13

@pandacsökiboborján: A ZÚÚÚÚÚJPESTI PIACON.........HOSSZÚ ÉVEK ÓTA "dolgozik" egy cigány család, a fiú műa.szatyrokat, zacskókat, karácsonyi csom.papírokat...stb árul..., anyja cipőket, törölközőket, zoknikat...stb , testvérei, nővére hagyatékot, régiségeket vásárol fel....., nagyon jól öltözöttek, kocsijuk van és rendesen élnek.

...miről beszélsz ????! általánosítasz....

kvadrillio 2011.10.25. 20:39:22

jahhh...és a Jobbik egy SZOLID PÁRTOCSKA ! :))))))

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.25. 20:40:46

@Vivianna: Igen, ez bárkinek a szájából jól hangzana. Az övéből nem...

@pandacsökiboborján: Kérdés, hogy az ok, vagy nem ok, hogy kihalnak a leopárdok? Ez tény. Teszik, nem tetszik. Tessen több gyereket csinyálni, mint más rasszok. Vagy tessen őket asszimilálni, ahogy oly sok más néppel is megtettük.

pandacsökiboborján 2011.10.25. 20:43:31

@kvadrillio: ja Újpesten én meg eredetileg borsodi vagyok és igen általánosítok,mintahogy mindenki általánosít,csak legfeljebb konkrét ismeretek birtokában kivételt tesz.

Meglehet ott se vótam 2011.10.25. 20:43:32

Meg kellene kérdezni a gyöngyöspatai lakosokat, hogy miért választottak Jobbikos polgármestert. Van egy olyan gyanúm, hogy azért, mert jobban ismerik a cigányokat, mint az itt okoskodó lilaködös hülyelibsik.

márta)) 2011.10.25. 20:44:18

@imperial:
Neked lehet, hogy van egy kevéske igazad.:)

Az, hogy itt tart az ország a cigányság helyzetével, bűnözéssel kapcsolatban, az egyébként nem csak a mostani kormány ügye.
Az egész rendszerváltás problémája, pontosabban a rendszerváltás termelte ki". ahogyan a munkanélküliséget is.

Az a probléma, hogy szétverték a vidéket, eladták, széthurcolták a TSz-eket, a gazdaságokat (aprópénzért), nem működik az épitőipar, ahol ezek az emberek generációkon keresztül foglalkoztatva voltak.
Most pedig úgy nőnek fel generációk, hogy nem ismerik a munkát.
Akkor kérdezem a cigánygyerek, és a mélyszegénységben élő gyerek mit visz otthonról. Ehhez kellene a társadalomnak a hatalmas segitsége.
De elárulom Neked. Semmit sem visznek ezek a gyerekek magukkal. Csak a szégyent, és a fájdalmat. Mert nekik nincs semmijük.

Bocs. Kicsit hosszura sikerült. sajnálom.

Húsleves 2011.10.25. 20:44:55

A cigányellenességet én is elfogadhatatlannak tartom, de aki a cigányellenességet okként és nem okozatként kezeli, az maga a rasszista, hiszen ha nincs szociológiai ok, akkor marad a genetika, ahogy azt egyes kossuth-díjas májerek már hirdetik is. Meg lehet nézni, milyen szépen dolgoznak a cigányok ma Gyöngyöspatán, ahol azelőtt nem lehetett normálisan élni. És kiknek köszönhető ez? Hát nem azoknak, akik főfoglalkozásban éjjel-nappal a cigányokért ajvékolnak, és közben úgy érvelnek, hogy a kisértékű lopások eltörlése azért cigányellenes, mert >>tipikusan cigányokra jellemző bűn<<, hanem azoknak, akik ezekkel az áldott jó emberekkel szemben munkát adtak nekik, és világossá tették számukra, hogy dolgozni erény, lopni bűn.

márta)) 2011.10.25. 20:46:27

@imperial:
oppá" a lényeg) No ezért vannak a börtönökben többen.

márta)) 2011.10.25. 20:48:02

@Meglehet ott se vótam:

Gyöngyöspata, csak hab a tortán. Egy felfújt valami.
Máshol is élnek cigányok. És nincs akkora ügy "kerekitve" belőle.

márta)) 2011.10.25. 20:49:45

Egyébként a gyöngyöspatai események kapcsán sokkal hamarabb be kellett volna avatkozni a kormánynak.?

De ott is csak az a legenda maradt meg, hogy a Gyurcsány felkavarta az eseményeket az egymillió forintjával.

Húsleves 2011.10.25. 20:50:54

@márta)):
Gyöngyöspatán is voltak cigányok, már az "integráció" előtt is, kedves Márta, de csak az "integráció" után lett élhetetlen.

márta)) 2011.10.25. 20:53:05

@Húsleves:

Legyen igazad.
De ott ahol minden képzeletet felülmul a szegénység, a szerencsétlenség, mi lenne élhető???

2011.10.25. 20:54:43

@márta)):

Neked viszont kevéske igazad sincs.

A magyarok közül is rengetegen élnek szegénységben, mégis próbálnak tisztességesen élni és termelni valamit a kertjükben. A szubhumán, fosztogató cigányok általában pont ezeket az embereket ölik meg és rabolják ki vidéken.

Gyomorforgató, amikor ezeket az állatokat védik szegénységre, rendszerváltásra, szocializációra, meg a többi liberális blablára hivatkozva. Érdekes, hogy a többi etnikum szegényen is tud emberként viselkedni, csak a cigányok nem.

Húsleves 2011.10.25. 20:56:00

@márta)):
Az egy virágzó hely volt korábban. És ismétlem: utálom a cigányozást, de az állítólagos jogvédőket (nem konkrétan Gyurcsány Ferencet) nagyobb mértékben tartom ebben felelősnek, mint bárki mást.

pandacsökiboborján 2011.10.25. 20:57:16

@márta)): pl. a segélyt nem beledobálni a nyerőgépbe és elinni. Esetleg tanulni és utánamenni a munkának (akár 1500km-re mint pl én). De most megyek dolgozni.
minden jót

márta)) 2011.10.25. 21:02:24

@imperial: :

Akkor kérdezem a cigánygyerek, és a mélyszegénységben élő gyerek"

Ne haragudj, azt hittem, hogy itt "lejön" Neked, hogy nem csak a cigánygyerekekről irtam.

Nem értjük egymást látom.
Nem most, és akkor kell verni a vasat mikor már késő.
Ezért kellene a gyökereknél kezelni a problémát.

márta)) 2011.10.25. 21:05:15

@Húsleves:
Pontosan. Nem a jogvédőknek kellett volna beavatkozni, hanem a kormánynak, illetve meg kellett volna előzni.
Mindenki tudta, a fél ország, hogy kiképző tábort hoztak létre, és hogy ott masirozik a Gárda.
Még is mindenki csak várta, hogy mi fog történni??

hegyilány 2011.10.25. 22:28:11

Így cigányozik-zsidózik a Jobbik"

Októbertől törvény szankcionálja majd a parlamenti zsidózást, cigányozást, legalábbis ezt ígéri a Fidesz.
A jobbikosokat kordában tartani hivatott passzus kapcsán Vona pártelnök és Novák alelnök is arról beszélt: ők csupán „nevükön nevezik a dolgokat”. Összegyűjtöttük, mit is értenek ez alatt."

fn.hir24.hu/itthon/2011/07/25/igy_ciganyozik_zsidozik_jobbik

"Kezdjük egy esszenciával.

Novák Előd-interjú, kurucinfo, idén február. Kérdés: „Ugye tudod, hogy holokauszt nem volt, hanem lesz?” Válasz: „Sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánom.”
................

"Ideális terep ez egy szélsőséges pártnak ahhoz, hogy új frontot nyisson."
................

Hát?! Nem tudom? :)
Szerintem a cigányozás... a szélsőséges nézetek hirdetése ideálisabb terem.

hegyilány 2011.10.25. 22:30:21

Elnézést! "ideálisabb terep."
:))

popocatepetl 2011.10.26. 00:11:54

@aadam: egy verébfingnyit sem számít a véleményed vagy az, hogy mit szeretsz vagy mit nem

popocatepetl 2011.10.26. 00:15:21

@NA YA!: "Na, és ma mit túrtál ki a dögkútból, mesélj!:))) "

A legújabb öcsédet. Úgy látszik, anyád beletojta vacsoragyűjtés közben és nem vette észre.

Várúr 2011.10.26. 13:11:42

@Nurrddin:
Édes jó apukád majmozd kiskoma. Van tóban tévedtem. Legyen a Perzsa öböl. Ezzel csupán a Jobbik hagymázas iráni képzelgésére akartam utalni. Ha Budapesten egyezer embert tudtatok összerántani az okt. 23.-i "naggyűlésre" hányan lehettek azon a "több száz" vidéki rendezvényen? Na de ez nem az én gondom. Mulatságosnak tartottam ekkora létszám előtt kijelenteni: "Mi vagyunk Magyarország". Ha lenne némi önkritikád neked és a Jobbiknak, azt mondanátok: Bizony ez kevés... Na de épp az önkritika az, ami a magadfajtától nem várható.

Várúr 2011.10.26. 13:16:47

@Nurrddin:
Még csak annyit puszta udvariasságból: se Bel-pesti, se "libbant" nem vagyok. Porbafingó kiskölyök volt Vona és Zázrivecznek hívták, amikor ún, "rendszerellenes szervezkedésért" a komcsik letartóztattak, kirúgtak az egyetemről, bevonták az útlevelem, nagy nehezen végeztem estin és így tovább. A Van tó egy szimpla tévedés, a te feltételezgetésed szimpla ostobaság.

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása