Gyöngyöspata: a félelem logikája

2011.04.23. 15:56 kumin

Nem szerettem volna húsvétkor dühöngeni, szép az ünnep, szép az idő, a kislányom izgatottan várja a nyuszit. A rossz hírek azonban utolértek. A gyöngyöspatai történetről van szó. Hosszú és sok elemében érthetetlen eseménysor végén most megint ott tartunk, mint oly sokszor az elmúlt időkben. A félinformációkból nagyon is egész következtetéseket bátran levonó külföldi nyilvánosság ismét a szégyenpadra ültetett minket. Valaki nem teszi a dolgát. Már megint. Most persze lehet serénykedni, de a cikkek elkészültek, a fotók kikerültek, és a legdrágább PR cég sem fogja tudni teljesen lemosni a frissen ránk fröccsent fekáliát.

(forrás)

 

Nem szeretnék a budapesti értelmiség méltán bosszantó pozíciójából írni. Korábbi munkám miatt sokat utaztam az országban, sok emberrel beszéltem akár észak-keleten, akár délen, olyan területeken ahol a cigányság aránya jóval meghaladja az országos átlagot. Nem szépítették az igazságot. Azt hiszem, elég éles képem van arról, milyen is az élet ezekben a falvakban, bár biztosan még élesebb lenne, ha ott is élnék. Hallottam sok reményteli próbálkozásról, találkoztam remek emberekkel, akik eredménnyel tesznek a cigányokért és a cigány-nem cigány együttélésért, de láttam a cigánysorok szoc-pol csalásból épült, düledező házait, láttam a sok terhes tinilányt, a koszban játszó kisgyerekeket, láttam sok-sok reménytelenséget is mindkét oldalon.

 

Úgy gondolom mindezek fényében, hogy értek valamit a helyi konfliktusok természetéből, és egyáltalán nem hiszem, hogy kizárólag rasszista neonácik és liberális jogvédők összecsapásairól szólnak ezek az esetek. Sokkal inkább erőszakról és félelemről, amelyek újabb erőszakot és félelmet szülnek a bosszú és a kontrollálatlan cselekvés örök logikájának megfelelően. Miért ne lehetne megérteni azt a gazdát, akinek ellopják a terményét, és akin nem tud a rendőrség segíteni? Persze, hogy várja a segítséget, és nem lesz finnyás elfogadni annak bármilyen formáját. Miért ne lehetne megérteni azokat a cigány családokat, akik félnek, ha fura egyenruhásokat látnak masírozni a kertjük előtt? Nemrég még egy bűnözőcsoport szisztematikusan vadászott cigányokra, emberek haltak meg, épp most zajlik a per, van lehetőségünk újraélni a borzalmakat.

 

Mindenkinek van oka félni, és civilizált közösségekben ilyenkor egyetlen szereplő akad, amely ezt az ördögi kört szétzúzhatja: az erővel és tekintéllyel rendelkező, az erőszak monopóliumával hatásosan élni képes állam. Nem értem, hogy ezek a kétes hátterű paramilitáris szervezetek hogyan juthattak ilyen messzire. Nem értem, hogy miért nem lehetett őket hamarabb lekapcsolni úgy, hogy egyúttal a helyi biztonság is megerősödjön, ne is legyen igény a jelenlétükre. Tudom, kevés a rendőr, kevés a pénz, a paripa, a fegyver. Az is nyilvánvaló, hogy rövid idő alatt nem lehetett csodát tenni. Illúzió volt azt hinni, hogy az integráció és a helyi biztonság kérdései teljesen elválaszthatóak. A problémák globális kezeléshez nem elég még több rendőrt kiküldeni a terepre. Az okok szintjén kell orvosságot találni. Ez nyilván évtizedes feladatot jelent, de én örökké optimista vagyok, és per pillanat komolyan bízom abban, hogy az EU elnökségünk egyik prioritásaként szereplő roma-stratégia hozhat valami újat. Amihez eddig mi nemzeti szinten kevésnek bizonyultunk, arra Európa talán képes hatásosabb módon válaszolni.

 

Gyöngyöspata és Hajdúhadháza viszont jól körbehatárolható területek. Nem tudom, hogy tényleg itt jutott-e el a végletekig a konfliktus, vagy valamiért csak a szélsőjobb ezeket a településeket választotta ki, de a lényeg, hogy a nyilvánosság kirakatába kerültek. Most tegyük félre egy pillanatra, hogy jogos volt-e a gyerekek és asszonyok csillebérci buszoztatása, és hogy milyen egyéb motivációk lehetnek a háttérben. A lényeg most az, hogy az akcióra volt bőven elég, kétségbe nem vonható ok, és a külföldi sajtó most megint rajtunk köszörülheti a nyelvét. Simán meg lehetett volna akadályozni. Semmi szükségünk arra, hogy ránk égjen ez a történet. Jól láthatóan nincs is vége. Drávapiski egykor liberális polgármestere is a Szebb Jövőért segítségét kéri. Most kéne megfogni ezt a folyamatot. Mert mindenekelőtt vállalhatatlan, hogy bárkinek, cigánynak, nem cigánynak komoly oka legyen napi szinten félni ebben az országban.
 

Címkék: gyöngyöspata

458 komment · 9 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr182849892

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szomália, Afganisztán, Gyöngyöspata... 2011.04.24. 07:00:05

A Vöröskeresztnek kellett kimenekítenie a roma asszonyokat és gyerekeket a szabadon garázdálkodó, szélsőjobbos szabadcsapatok elől valahol Magyarországon. Minden hivatalos - és maradjunk annyiban: kínosabbnál kínosabb - cáfolat ellenére ez volt a hír M...

Trackback: Akármilyen Gárda: Csak megy és megy és megy 2011.04.24. 01:47:15

A magyar törvények jelentős részéről közismert, hogy csak annyira érvényesek, amennyire a népesség jámborabb hányada betartani hajlandó őket. Bár lértejöttéért, és sikeréért szurkolunk, ezért is fejeztük ki korábban kételyeinket, hogy egy szigorú dohán...

Trackback: Napi Török Zsolt 2011.04.23. 21:51:58

Az MSZP szóvivője szerint az, hogy Gyöngyöspatán éppen evakuálják a családokat, illetve hogy fideszes vezetésű budapesti kerületekben kilakoltatások folynak, mind azt bizonyítják, hogy a kormány nem tud kormányozni, csődöt mondtak

Trackback: Segítsünk a szegény gyöngyöspatai romákon! 2011.04.23. 21:44:22

Kedves honfitársaim!Megdöbbentő dolgok történnek Gyöngyöspatán, most éppen a gyerekeket és a nőket evakuálják a faluból, és viszik őket Csillebércre és a Tisza-tó mellé. Persze a duma most is megy, de itt az ideje a tettek mezejére lépni! Éppen ezért s...

Trackback: Egy rendőr őrnagy levele Orbán Viktornak - Kommentár nélkül 2011.04.23. 20:01:41

A sajtó egy részét bejárták a Bajusz Ferenc rendőr őrnagy leveléről szóló cikkek. Nálunk az egészet kommentár nélkül olvashatják."Tisztelt" Miniszterelnök Úr!Jó lenne ha felébredne és kicsit körbenézne, valamint abbahagyná a ködösítést!!! Pon...

Trackback: Ez a helyzet a rendvédelemben 2011.04.23. 20:00:51

Az Országgyűlés Honvédelmi és Rendészeti Bizottságának keddi ülésén a rendvédelmi szakszervezetek képviselői tájékoztatták a bizottságot álláspontjukról. Tekintse meg felvételeinket!Kónya Péter, a Demonstrációs Bizottság elnöke:Tűzoltóság:Nemzetbiztons...

Trackback: Politikai menekültek-e a cigányok? 2011.04.23. 19:11:01

Évek után újra felmerült, hogy magyar állampolgárságú romák politikai menedékjogért folyamodnak külföldön. Ebben a posztban röviden megvizsgáljuk, hogy a nemzetközi jog alapján mennyiben lehet most alapja ezen igényüknek.Magyarország, az Egyesült Állam...

Trackback: Minden "véderő" megtalálja a maga zsidóit 2011.04.23. 19:08:23

Gyöngyöspatáról busszal mintegy háromszáz cigány nőt és gyermeket szállítottak el péntek délelőtt, civil szervezetek segítségével. A Vöröskereszt bonyolította az akciót, de a buszok költségeit egy roma aktivista szerint Richard Field, Magyarországon él...

Trackback: Sej-haj, száll a zének, zeng a zének 2011.04.23. 18:37:34

A nemzetközi felháborodás miatt intézkedtek Gyöngyöspatán. A Fidesz Gyöngyöspatán és Hajdúhadházán cinkosan összejátszott a Jobbikkal....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GlennMiller 2011.04.24. 10:45:25

A cigánymentő akció beillett volna Emir Kusturica "Macskajaj" (Bubamara) című filmjébe. A cigányok üdülni mennek: Nobeldíjas,fenomenális ötlet.
Kormányunk elbagatellizálja a valódi problémákat,a kormánypárt uralmának bebetonozása mindennél fontossabb. Másra nem is jut idő. Az unió sem erölteti meg magát túlságosan. A nemrégi uniós egyeztetés lényegében azt szögezi le,hogy mindegyik tagország oldja meg a cigánykérdést helyi sajátosságai szerint. A helyzet ilyettén alakulásában tovább ketyeg az időzített bomba.

Ronda Bözse 2011.04.24. 10:47:32

@GlennMiller: Egy gázai övezethez vajh mit szólna az EU?

Kalányos Márió 2011.04.24. 10:50:23

@Ronda Bözse: Szerintem a hatványozódó létszám a fő probléma, és ezt kell megoldani nem a segílyezést.

Orbán szerint felesleges élet nincs. Szerintem meg van. Én sem csinálok 10 gyereket ha nem tudom eltartani. Ha ők maguktól ezt az iratlan szabályt nem tartják be, akkor le kell írni nekik, mint Kínában.

Teljesen felesleges őket kitaníttatni.
Itt is lehetne kínai mintára hatalmas gyárakat építeni, aztán éhbérért szerelje egész nap a műanyag kisautót, ahhoz nem kell nagy ész.
Közben pedig megakadályozni a túlszaporodásukat, akár sterilizációval.
Lassan kihalnának a sok melótól, és nem lenne utánpótlásuk.

Csak ehhez diszkriminálni kellene, amit nálunk nem engednek meg a fajvédők.

$pi$ 2011.04.24. 10:51:09

@Amusing: Így van. Évszázadokon keresztül a föld adta a kenyeret, most meg gyakorlatilag ingyen van a föld, mert senki sem akarja túrni. Pedig a krumpli életet ment!

juditka* 2011.04.24. 10:53:18

@$pi$:
Na.igen. Neked egy részt igazad van, másban pedig nincs.
Hajlandóság kell a munka keresésre ! igen.
Tessék elmenni kis faluba, településre lakni. Tessék megtapasztalni, hogy milyen kilátások vannak a munkahelyeket illetően.
Hiába van akaratod, az ingatlanod nem tudod eladni a "kutyának" nem kell, esetleg ingyen.
A munkanélküliség sokkal összetettebb ennél, mint hogy ülj fel arra a bizonyos vonatra.
Egyébként a cigányság hiába menne....mert most a fő téma, a cigányság problémája, helyzete lenne.

foodlfg 2011.04.24. 10:53:34

1 kiló rendőr hogy megjelent már hirtelen a helyszínen, előtte is biztos ilyen sokan voltak ott, hogy rendet tartsanak... LOLFAIL :DD

Röhejes bohóckodás az egész. Ha rendőr lennék, otthagynám az egészet, engem ne nézzen senki nyomi idiótának.

Ronda Bözse 2011.04.24. 10:57:05

@sbronzo: A kommunizmusban a cigánykérdés miért nem volt ekkora probléma mint most?Nem lehet,hogy a rendszerban van a hiba?Ezekszerint a demokrácia és a kapitalista világnézet szar,mert ezt szüli ami most van.Mellesleg a kommunizmus volt az EGYETLEN olyan rendszer,amivel a TÖMEGEK is jóljártak.Voltak hibái és voltak ELŐNYEI.Utóbbiról sokkal kevesebb szó esik mint kellene!

$pi$ 2011.04.24. 10:57:05

@juditka*: Jah, jónak pofázol, hogy hogyan *nem* lehet munkát találni, én annak idején 1500 kilométert utaztam a munkáért.

"Tessék elmenni kis faluba, településre lakni. Tessék megtapasztalni, hogy milyen kilátások vannak a munkahelyeket illetően": ezért emlegettem a vonatot. Segítek: nem a falun belüli utazásra gondoltam. ;)

"A munkanélküliség sokkal összetettebb ennél, mint hogy ülj fel arra a bizonyos vonatra.": Aha, értem. Nem-akarásnak nyögés a vége.

Kalányos Márió 2011.04.24. 10:58:10

@juditka*: Munkát tényleg nehéz találni, de legalább a saját kertjét megművelhetné! Azt miért nem teszi? Nincs kapája? Hiszen loptt Mari nénitől. Ja, hogy inkább eladta, és utána elitta?

Az egy dolog, hogy a saját kertjét nem műveli, de már az sem művelheti aki szeretné, mert ellopják a terményét.
Így húzza le a söpredék a rendes embert is a nyomorba.
Nem mi emeljük fel a cigányt, hanem ő visz le minket az ő szintjére. És ez übergáz!

$pi$ 2011.04.24. 10:58:31

Ju eszembe, miért csodálkoztak, azt hittétek, hogy amikor a viktor azt mondta, hogy vonzóbbá kell tenni a munkát, akkor a fizetések emelésére gondolt? ;)

Amusing 2011.04.24. 10:58:45

@Ronda Bözse:
220-at a kerítésbe !!!!
vagy aki bejön a kertembe, sutty, azt csinálok vele amit akarok!

Ronda Bözse 2011.04.24. 11:00:09

@Amusing: És egy 80 éves nénike szerinted MIT tud csinálni 3-4 kancigánnyal?Majd előhúzza a sörétest a kispárnája alól,mi?!

nemjo 2011.04.24. 11:01:47

Tök jó. Valaki szólhatott volna Richard Field-nek hogy ne Csillebércre, hanem valamelyik USA-beli rezervátumba szállíttassa a pártfogoltjait, a demokrácia védőszárnyai alatt mégiscsak nagyobb biztonságban lennének .... esetleg összekalapozhatott volna némi kis pénzt még a szememben végkép leszerepelt VÖRÖSkeresztnek és valahol a Nyírségben létrehozhattak volna valami rendes kis tábort nekik, persze szigorúan miután Custer tábornok segített a kontraszelekciónak!

$pi$ 2011.04.24. 11:02:06

@Ronda Bözse: "A kommunizmusban a cigánykérdés miért nem volt ekkora probléma mint most?Nem lehet,hogy a rendszerban van a hiba?": Nem kommunizmus, hanem szocializmus. És többek közt az volt a baj vele, hogy nem működött. A cigányoknak lehet, hogy jó volt, de a többieknek nem annyira! ;)

Figyeld, nem lenne olyan nagy baj a cigányok eltartása állami pénzen, csak tudod nem működik.

2011.04.24. 11:02:22

Tessenek már végre megtanulni: HAJDÚHADHÁZ! /a nélkül!/
És igen, ideje lenne végre elővenni a külföldre álhíreket továbbítókat, akik valóban nem az ország előrejutását és a megbékélést szolgálják.

Ronda Bözse 2011.04.24. 11:02:52

Minden ember,aki másokból él és nem dolgozik,parazita!Legyen az cigány,vagy politikus vagy bármi más.Mellesleg a politikus paraziták sokkal kártékonyabbak,csak erről megint csak nem esik túl sok szó!

juditka* 2011.04.24. 11:03:26

Egyébként minkét oldalon van egy "csoport" - cigány, és nem cigány - aki nagyon nehezen terelhető vissza a becsületes munka világába, vagy egyáltalán nem.
A közfoglalkoztatásban is, követelőzés van, teljesitmény szinte semmi.
Na.Ja. Itt jön a képbe az a bizonyos 199 forintos bor is."
:)

Kalányos Márió 2011.04.24. 11:03:32

@Ronda Bözse: A kommunizmusban sokkal kevesebb volt a cigány, de az összlakosság ugyanígy 10 millió volt.
Mostanra romlott az arány, és még jött egy válság is, így nem képes eltartani a csökkenő többség a növekvő kisebbséget.

A kommunizmus ha jó lett volna, akkor még most is az lenne. A piramisjáték is megy egy darabig, de eljön az a szint amikor pukkan a lufi.
A kommunizmusban is nagyrészt hitelekből volt viszonylagos jólét mindenkinek, és nem termelésből. Fenntarthatatlanná vált a rendszer. Jött egy próba a változtatásra '89-ben, de még rosszabb lett, csak most nem kommunizmusnak hívják.

$pi$ 2011.04.24. 11:05:18

@sbronzo: Igen, ráadásul akkoriban volt egy olyan tényállás, hogy KMK, vagyis már azért elvihetett a rendőr, ha nem volt munkahelyed.

Ronda Bözse 2011.04.24. 11:05:23

@sbronzo: Kínában működik bazzeg!És nem is akárhogy!

$pi$ 2011.04.24. 11:06:06

Jah, és jut eszembe: ha meg agyonszurkálta a szomszédot járom ezer forintért, akkor felkötötték. ;)

Ronda Bözse 2011.04.24. 11:06:17

@$pi$: Erről jut eszembe!A börtönlakók az államnak teher,bezzeg a csicskáztatók meglátták az élő munkában rejlő lehetőségeket!

$pi$ 2011.04.24. 11:07:40

@Ronda Bözse: Kínában Mao-dze-dung regnálása idején a szocializmusban körülbelül 150 millió állampolgár halt éhen. Működik mi? Jól van akkor!

$pi$ 2011.04.24. 11:08:43

@Ronda Bözse: Van a neten egy film, az a címe, hogy 'tent city'. A National Geographic csinálta, ajánlom a figyelmedbe. Nagggyon tanulságos!

Ronda Bözse 2011.04.24. 11:11:07

@$pi$: Az még biztosan a kezdetekkor volt.Ennyi kis áldozat belefért,cserébe világuralkodó lett Kína.Nálunk senki nem halt éhen a szocializmusban tudtommal.Bezzeg most...
De nem is kell ennyi ember a földre,majd a természet elrendezi és a természetes kiválasztódás ami jelenleg zajlik.Ennek vagyunk szemtanui.A szebb,okosabb,ügyesebb,erősebb,zsiványabb,sunyibb satöbbi győz.
A többi elhullik.Ennyi.

2011.04.24. 11:12:23

@Jesus4871:
Nem lehet, hogy a nyugat azért akarja, hogy konszolidáljuk ezt a helyzetet, hogy a cigányok ne kezdjenek el nyugat felé menekülni? Maradjon csak a mi problémánk!
Az angol tudja, milyen a cigány, a városok szélén van nekik kijelölve letelepülési övezet, betonfallal körülkerítve(ami ugye angliára nem jellemző, tekintettel, hogy a kerítés általában jelképes).

Ronda Bözse 2011.04.24. 11:13:54

@$pi$: Ha a romák élnek túl nagyobb számban,akkor az azt jelenti,hogy ők az ügyesebb és életrevalóbb faj.A módszer a túlélés esetében szinte tökmindegy.A természet törvényei felülírnak mindent úgy is.Az állam a végkimenetelt kicsit befolyásolhatja így vagy úgy.

Kalányos Márió 2011.04.24. 11:13:56

@Ronda Bözse: Javítok mielőtt rám szólnak jogosan. Tényleg nem kommunizmusról beszélünk, hanem szocializmusról, mivel a fejlettebb formát a kommunizmust egyik országnak sem sikerült elérni, csak eszme maradt.

Kínában ötvözik a diktatúrát a piacgazdasággal.
Valahol én is ebben hiszek.
Egyrészt bízom a piacban, másrészt a piac sem tökéletes, mert sok az emberi tényező. A hibákat ellentmondást nem tűrő diktatórikus módszerekkel lehet kiküszöbölni. Ehhez viszont értelmes diktátorra van szükség, ami vagy van, vagy nincs. Jó döntéseket kell hozni! Kínában ez egyelőre működik.
Ezzel együtt nem szívesen élnék Kínában, ha már hozzászoktam a demokrácia adta szabadsághoz.
Nemzetgazdaság szintjén viszont sokkal sikeresebbek, mint mi. Egyén szintjén nálunk még mindig jobb élet van.

A nyugati demokrácia viszont nem működik már sokáig.
Belefulladunk a sok szabályba, és tehetetlenségbe.

GlennMiller 2011.04.24. 11:14:03

@Ronda Bözse: Kompetens választ nem adhatok a feltett kérdésre. Csak annyit jegyezhetek meg,hogy intézkedéseiben az unió mindig fáziskésésben van,minek köszönhetően például fajult el a nemrégi délszláv háború is.

Ronda Bözse 2011.04.24. 11:14:56

@Könnyen elkaptuk, uram!: Pedig a franciáknak már tökmindegy lehetne a sok afrikai menekült mellé elférnének még a romák is.

juditka* 2011.04.24. 11:15:12

@$pi$:
"Jónak pofázol". Ne légy már bunkó! ha kérhetlek.!!!

$pi$ 2011.04.24. 11:15:22

@Ronda Bözse: Beszolgátatás, padlássöprögetés, illegális disznóvágás mondanak naked valamit? Vagy azok mind a kezdetekkor voltak ugye?

Ha viszont nem sajnálod a 150 millió éhenhalt kínait, akkor miért sír a szád a segélyek csökkentése miatt? Most is éhezik pár millió kínai, ha a szocializmusnak szabad, akkor a kapitalizmusnak miért nem?

Kalányos Márió 2011.04.24. 11:15:35

@Ronda Bözse: Látom már Te is hiszel a természet erejében! :) Csak hagyni kellene kibontakozni...

2011.04.24. 11:16:04

@sbronzo: Ez velős összefoglalás. Mondhatni filozófikus. Elmentem, kösz!

2011.04.24. 11:16:48

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem mi emeljük fel a cigányt, hanem ő visz le minket az ő szintjére. És ez übergáz!
Bocs, kimaradt.Erre gondoltam. Kösz.

joseph_bp 2011.04.24. 11:17:01

Olvasva a bejegyzést, hát itt is azt látom, hogy hatalmas a tévút. A Jobbik dörzsöli a tenyerét, már riogatást kiált, a kormányzat (ez is) leszarja a cigányságot, a liberális jogvédők az MSZP-vel karöltve meg nácit kiáltanak.

Azt senki nem tette fel kérdésként, hogy mi a probléma valódi oka. Tudjuk azt, hogy a rendszerváltás legnagyobb vesztesei a cigányok. Bezártak a gyárak, 20 éve nincs munka a keleti régióban, marad a segély, és a gyerekcsinálás több segélyért, és nagyobb nyomorért ördögi kör. Ha megvizsgáljuk a cigány és nem cigány kultúrát, akkor észrevesszük, hogy a cigányság leginkább család centrikus. A nem cigány meg bátran küldi el gyerekét Pestre, Debrecenbe tanulni, hogy aztán ott találjon munkát, mert ott több a lehetőség. A cigány ezzel ellentétben nem fogja útnak küldeni a gyereket, mert egyrészt kell a pénz a családnak, másrészt a család centrikusság a kultúrában.

Az, hogy félkatonai szervezetek masíroznak a falvakban a tyúklopások miatt, az leginkább annak a jele, hogy a cigánykérdés 20 év után sincs megoldva, illetve a közbiztonság terén valami nagyon nagy probléma van. A cigányságot mindenki taposta 20 éven keresztül, és félek, hogy a roma stratégia program sem hoz semmi újat. Hiába iskoláztatják a gyereket, attól ő még ugyanúgy azt fogja csinálni, mint anyja, apja. Hiába kapnak több segélyt, az a kocsmában fog landolni. Ettől még nem lett munkahely a térségben, még ugyanúgy tűnnek el a tyúkok. Megértem a nem cigányokat is, hogy félnek, és gyűlölködnek, eltakarítanák a cigányokat. A katonás rend és fegyelem nem fogja megoldani a problémát. Az viszont szégyen, hogy az mszp lmp fidesz jobbik ebből akar politikai előnyt kovácsolni ki-ki a maga értelmezése szerint. Ki az aki ebből is szív? A cigány meg a többi helyi lakos.

A kormánynak fel kéne ébredni végre, és beindítani a térségben az oktatási gépezetet, majd leírható adókedvezményeket tenni a most megszorongatott szektoroknak, ha az munkahelyeket teremt a régióban. Lehet az összeszerelő üzem, csomagoló, raktár, akármi. Ha pedig a kedvezményt foglalkoztatottsághoz szabjuk, akkor lehet néhány cégnek megéri keleten létrehozni néhány kirendeltséget ilyen kvalitású munkára.

juditka* 2011.04.24. 11:18:36

Ja! Jut eszembe! "Nick" név mügöl némelyeknek könnyű
pofázni, és pofátlanul kommentelni!
Milyen igaz! Olyanokat kellene irogatni, amit a másik szemébe is elmondanánk, kilétünket megmutatva. Igaz ehhez már lehet, egyeseknek nem lenne bátorsága.

$pi$ 2011.04.24. 11:20:41

@Ronda Bözse: "Ha a romák élnek túl nagyobb számban,akkor az azt jelenti,hogy ők az ügyesebb és életrevalóbb faj."

Ez kemény fajelmélet, nem is sima rasszizmus. Ide már nem nagyon tudlak követni. ;)

Ronda Bözse 2011.04.24. 11:20:45

@sbronzo: Azért nehezen hiszem hogy pölö egy 190 magas izomkolosszus nigger kevésbé élne túl bármit,mint te sorvadt kis izomzatoddal és 175 magasságoddal.Az egyetlen ami előnyöd lehet vele szemben,az hogy tájékozottabb ,tanultabb vagy és mindenki tudja hogy a tudás igen nagy fegyver.

juditka* 2011.04.24. 11:21:01

@sbronzo:
Van benne igazság. Csak az a probléma, hogy van egy csoport a "másik oldalon is" aki nagy előszeretettel lop, és nem akar dolgozni.

juditka* 2011.04.24. 11:22:37

Jesszus, de eltelt az idő.
Majd később újra visszajövök!

:))))))))

Ronda Bözse 2011.04.24. 11:24:37

@Könnyen elkaptuk, uram!: Baromság.Csak azt lehet lehúzni,aki hagyja magát.

Kalányos Márió 2011.04.24. 11:24:55

@Ronda Bözse: A természet törvénye nem pusztán fizikai adottságokat jelent, különben a mamutok lennének még mindig az urak, és nem mi! ;)

@juditka*: Tény, hogy van több probléma is a cigányszaporulat csak az egyik. De most róluk osztjuk az észt...

Ronda Bözse 2011.04.24. 11:25:49

@$pi$: Kár is ezen agyalogni,jobb lesz ha mindenki csak magára koncentrál és elképzel nehéz élethelyzeteket,vajh mennyire élne túl és hogyan?

G.Freeman 2011.04.24. 11:29:44

@Kalmár: Afrika más, az igaz.
Azzal próbáltam egyenlőségjelet kitenni, hogy ha egy adott népcsoport a szolidaritás okán úgy kap mindent az társadalomtól hogy azért nem kell tenniük semmit, akkor erre a támogatásra nagyon könnyen rászoknak, és ha elmarad, akkor lázongás lesz a vége. Vagy betörések, lopások,rablások, gyilkosságok.

Kalányos Márió 2011.04.24. 11:29:55

@Ronda Bözse: Igen, egyelőre ők az ügyesebbek, és életrevalóbbak. Igaz, hogy mi százszor erősebbek vagyunk, de nekünk a fejünkben (kormány) valami zárlat keletkezett, és nem tudjuk "testi" fölényünket érvényesíteni!

Ronda Bözse 2011.04.24. 11:31:07

@sbronzo: A sok humanitáriusság lesz a civilizácó vége.

lüke 2011.04.24. 11:35:22

@juditka*: Les amis des amis de mes amis sont mes amis
@hencz: jaj de buta vagy, nem
Les amis des amis de mes amis sont mes amis

Kalányos Márió 2011.04.24. 11:43:26

@Ronda Bözse: Nem hiszem. Ettől még nem fognak legyőzni az oroszlánok. Maximum a vírusok! :S
Már nem csak fajok közt megy a harc, hiszen az emberiség annyira uralkodóvá vált, hogy nincs külső ellenfél. Belső annál inkább. Fajon belüli előrejutás, lemaradás.
A jóléti demokráciákat lenyomja a túlszaporodó selejt.
Európa elöregszik a születések visszafogottsága miatt. Jólétükben pszichiáterhez járnak, impotenssé válnak.
Az öregek, nyomorékok, hasznavehetetlenek életbentartására koncentrálank inkább a gyerekszülés helyett.
A selejt oldal pedig csak szaporodik, és szaporodik. Tele életerős fiatallal, akiknek nagyrésze beszivárog a fejlett országokba munkvállalás címén, és kitúrja az őslakosokat... Nézz körül Londonban, Párizsban, Zürichben, Münchenben! ;)

Például amíg nálunk kb. 44 év az átlagéletkor, addig Jemenben 18!!! És a többi arab ország is hasonlóan 20 körül mozog...

index.hu/kulfold/ep/hirek/2011/04/04/egyre_jobban_oregszik_europa_nepessege/

porfelhő 2011.04.24. 11:44:03

@lüke: :)
Itt vagy! Már kezdem azt érezni, hogy mindig, mindenhol vigyázol rám. vagy nem?
:)))))))))

hoplita 2011.04.24. 11:45:21

"....Nem szeretnék a budapesti értelmiség méltán bosszantó pozíciójából írni....."

Mégis megtetted, vazzeg, de minek....??????
Reszeltél a lila, liberális fingon egyet te is, hogy ne érje szó a ház elejét...mi?
Mert egy vélemény(de)formálónak aztán meg kell szólalni, még ha annyi értelme sincs, mint szobakerékpáron a sárhányónak..:((((

hoplita 2011.04.24. 11:47:36

@sbronzo:
Látom, te öntöltő barát vagy...:)
Én maradok a jó öreg revkónál.
ROA, über alles.:DDDD

porfelhő 2011.04.24. 11:47:52

Jesszusom ! nem gondoltam előre, milyen fura érzés!

:))))))))

Kalányos Márió 2011.04.24. 11:49:52

@hoplita: Van ilyen is olyan is. Ettől jobban rettennek, a revkó meg üzembiztosabb...

Bloberf 2011.04.24. 11:51:28

Igen! A félelem logikája. Ez az amit nehéz megérteni például ebben az esetben is. Van többszáz cigány akik halálfélelmben élnek mert odament néhány gárdázós és fenyegetöen ordibálnak nekik. Jó itt lehet érvelni a cigánygyilkosságokkal de az ellenérv adott, hogy ök a gyilkosok, nem vonultak a cigánysoron keresztül és utána löttek. Tehát ez a félelem nem más mint egy szinjáték ami akárminlyen furcsa de mind a két oldal számára egy kihasználható jelenség.

2011.04.24. 11:51:42

@juditka*: Kedvesem!
Mikor Putnokon voltam, az egyik élelmiszerboltban azt kellett megélnem, hogy a 3 év körüli purgyé odaállt a boltvezető elé és a következő szózatot intézte hozzá: Tudod, Marika néni, az a baj, hogy ti MAGYAROK nem dolgoztok eleget. Mert ha többet dolgoznátok, több segélyt kapnánk!

Megváltozott a gondolkodásom felőlük. Minden együttérzésem elszállt, amit csak tovább erősített az általuk elkövetett bűncselekmények sora.
Úgy látom, hogy a fidesz is így van ezzel.
Passzív magatartásával a kormány ezt a feladatot ráhagyta a társadalom által szervezett " szabadcsapatokra" .

Ha vannak még illúzióid, javaslok egy sétát Miskolc, Ózd, Putnok, Rakaca, stb, utcáin. Ha szerencsénk van, csak a tárgyainktól fosztanak meg.
Javaslom az érdekvédőknek, hogy kíséret nélkül menjenek , egyenként tárgyalni a cigánysorra.

porfelhő 2011.04.24. 11:56:24

Betyárok Gyöngyöspatán?"

Csemer László, volt kisebbségi önkormányzati képviselő a Független Hírügynökséget szombat éjszaka arról tájékoztatta, hogy a betyársereg emberei is megjelentek Gyöngyöspatán.

Mint mondta, a szervezet egy, a romák által ismert tagja az éjszaka az otthonában is járt, többen látták onnan kijönni.
Ő ekkor nem volt otthon.
A vezetőt a rendőrök is látták, sőt igazoltatták is még a ház előtt, de nem állították elő. Csemer László a helyszínen feljelentést tett."

hirszerzo.hu/belfold/20110424_betyar_gyongyospata#rss

Nahát! Én meg most már nem is értek semmit?!
Mi jön még!? Gázda, Véderő, Betyársereg.......

hoplita 2011.04.24. 11:58:16

@sbronzo:
Igen, a revkó az...na meg ugye a hagyománytisztelet.:)

2011.04.24. 12:00:38

@Ronda Bözse: Baromság.Csak azt lehet lehúzni,aki hagyja magát.
Válasz :

Akkor mi hagyjuk magunkat.Te is. Vagy gondolod, a sokgyermekes cigány nem a tetőled beszedett adóból kap támogatást? Gondolod, nem azért gyárt gyereket, mert kifizetődő?
Ismerek nagyon rendes cigányokat is. Közös jellemzőjük, hogy dolgoznak, a gyermekeik száma 2, vagy kevesebb, és próbálnak a rokonaiktól minél messzebb kerülni, elhatárolódni.
Félnek, hogy a gyermekeikre rossz hatással lesznek az unokatesók.
Ja, segélyt sose kaptak.

porfelhő 2011.04.24. 12:03:19

@lüke: :)

Jaj! de buta vagy. Te nem látsz,Te olyan vagy, mint aki nem ért semmit?!
Igen.
:)

porfelhő 2011.04.24. 12:09:19

Jaj! Már bocsánat! "Gárda" akartam irni.
Nem is értem!? Elfáradtam? vagy ujjat, billentyűt kell cserélnem."!
Na jo. majd később még visszajövök.

:))))))))))))))

lüke 2011.04.24. 12:09:26

@porfelhő: Les amis des amis de mes amis sont mes amis

Goompah 2011.04.24. 12:14:11

@Tita nick: "mert a Vöröskereszt főigazgatója valószínűleg hazudik a pofánkba, mi?"

Igen, hazudik, mert nem tehet mást.
Nem mondhatja, hogy az amerikai faszkalappal, a TASZ-szal meg pár ballib marhával megszervezett "evakuálás" teljesen szükségtelen volt, csak az országot járatja le, mert akkor ezek a szervezetek támadják, lerasszistázzák, lenázizzák stb. a már ismert módon.
Azt sem mondhatja, hogy az "evakuálás" szükséges volt a cigányok fenyegetettsége miatt, mert akkor a kormány rúgja seggbe (hiszen ez azt bizonyítaná, hogy Pintérnek nem sikerült rendet csinálnia).
Csak olyasmit mondhat, amivel csökkentheti az eset jelentőségét, nem teszi ki magát a kormány bosszújának, de a ballib stb. szervezőknek a lehető legkisebb támadási felületet ad.

Goompah 2011.04.24. 12:16:13

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ilyen cigányokat én is ismerek. És való igaz, a lehető legmesszebb kerülik a családjuk azon tagjait, akik még a bűnöző, élősködő életmódot folytatják.

hoplita 2011.04.24. 12:52:30

@porfelhő:
Remélem most ugrottál ki a zablakon...:)))))))

Kalmár 2011.04.24. 13:04:05

Sajnos bármennyire erős az ember igazságérzete és bármennyire szeretnénk ennek megfelelően erőszakos választ adni erre a kérdésre az teljesen hatástalan lenne. Lásd apartheid, Gáza, Afganisztán, Nácik vs. zsidók stbstb
Senki nem tud példát arra, hogy erőszakkal megoldótott volna 2 népcsoport közti konfliktus.
Képesek vagyunk 2000 évig is harcolni, akkor sem változik semmi.
Bármennyire gyűlölöm a igénytelen körülmények közt élő, munkanélküli, tolvaj életmódot folytató embereket, az erőszak nem old meg semmit, csak ront.
Ha őszinték vagyunk akkor egy olyan cigány gyereknek akinek a szülei isznak, dohányoznak, lopnak és tesókat csinálnak a segélyért, nincs esélye normális életre.
Egyszerűen ezt tanulja meg a szüleitől.
Könnyebb nekünk egy normális családból jövet elítélni az ő életvitelüket. Valószínüleg, ha apámtól, nem a munkát és a családot láttam volna fontosnak és is lógós lennék.
Sajnos az eddigi kritikátlan és minden koncepció nélküli segélydömping szintén csak növelte a bajt.
Nincs más út, generációkon keresztül jobb életet kínálni a tanuláson és a munkán keresztül és nehezebbet életet a dologtalanság felé. Akár úgy is, hogy kiemelünk a "családból" veszélyetetett gyerekeket.

Kár, hogy majdnem reménytelennek tűnik.

fakopács 2011.04.24. 13:20:31

@sbronzo: "Nemzetgazdaság szintjén viszont sokkal sikeresebbek, mint mi. Egyén szintjén nálunk még mindig jobb élet van." - Azért, mert százmilliók élnek a nyomor szinten és dolgoznak fillérekért. Környzetvédelem nuku. Ha Kína ugyanazon jólétet biztosítaná a lakóinak, ugyanolyan környezetvédelemmel, nem lenne versenyelőnyük.

Goompah 2011.04.24. 13:51:56

@Kalmár: "Akár úgy is, hogy kiemelünk a "családból" veszélyetetett gyerekeket."

Szerintem legtöbbször csak így lehet, azzal kiegészítve, hogy ennek kellene az általános módszernek lennie. Érdekes, ez nem is áll olyan távol a Jobbik azon javaslataitól, amelyekben ők is bentlakó internátusi nevelést szánnának a cigány gyerekeknek, elzárva őket a család káros befolyásától.

A többiben is egyetértek veled.

Goompah 2011.04.24. 13:58:22

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Megváltozott a gondolkodásom felőlük. Minden együttérzésem elszállt, amit csak tovább erősített az általuk elkövetett bűncselekmények sora."

Sajnos ezzel az általánosítással elintézed azt a törekvő és becsületes cigány kisebbséget is, amely rendes és dolgozik vagy dolgozni akarna. De nem kap munkát a (nem alaptalan) előítéletek miatt.

baliquez 2011.04.24. 14:05:48

@Ronda Bözse: meg leginkább az hogy ritkítani akarják a népeket, ebben a célban eszközül a stratégiai erőforrások megszerzésére pl. az etnikai feszültség szítása kimondottan okos és kevéssé feltűnő metódus. Ha elszakad a cérna és az elkeseredett magyarság valóban pogromozni kezd akkor majd jön az ENSZ-békefenntartás (fujgonoszrasszista) magyart ölni a cigányok oldalán. Aztán jönnek a közismerten rasszizmusmentes navajonmiféle telepesek, és nekik már szabad lesz a cigókkal úgy bánni ahogy azok megérdemlik (kb. ugyanúgy mint a palesztinokkal). Gyáva népnek nincs hazája, a zsidók nem gyávák, a magyarok igen. Ennyi. Ha hagyjuk hogy elvegyék az országunkat akkor meg is érdemlik.

Megoldás az EU-ból kilépés, a bio-mezőgazdaság felfuttatása (munkahelyek), kizárni a politikából MINDENKIT aki az elmúlt 60 évben politikai szerepet töltött be, direktpollos e-Parlament felállítása (népszavazás gyakorlatilag ingyen akár heti szinten), stratégiai javak államosítása (részvényes minden adófizető állampolgár) stb. Öntudatos, természetes javaiból fejleszthető nemzetállam lehetünk, ne maradjunk zsidócsicskák.

Kalányos Márió 2011.04.24. 14:06:18

@fakopács: Igen, de pont ez a lényeg hogy Kína a jogok meg fajvédés helyett más utat választ amivel versenyelőnybe jut és megeszi a demokráciában fuldokló Európát. Valamit valamiért. Hosszú távon ők sikeresebbek lesznek, mert mi kihalunk a sok jogunkkal együtt...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.24. 14:16:37

@sbronzo: nem a jogokkal és a demokráciával van a baj - én személy szerint jobb szeretnék egy felvilágosult államban élni -, hanem hogy a jogokhoz egyes helyeken, egyes csoportok esetén nem kapcsolódnak kötelességek. Kötelességek, önfegyelem, na ez az, amiről miliónyi ember az országban soha nem hallott és ha hallott is, felháborodva, kézzel-lábbal kapálózik ellene.

Ronda Bözse 2011.04.24. 15:41:32

@baliquez: Akkor legjobb megoldás még is csak az,ha hagyják őket a fenébe,megvonnak minden létező támogatást,felerősítik a polgárörséget és bekameráznak mindent.De ha elkapják a bűnelkövető romát aki börtönbe kerül,akkor megint csak eltartott lesz és megint csak a mi zsebünkből szipolyozza ki a pénzt.

porfelhő 2011.04.24. 15:42:06

@hoplita:
Ó! De "kis tünemény" vagy itt a poszton.!
Ne örülj! nem ugrottam ki az ablakon!

:)))))))))))

juditka* 2011.04.24. 15:59:50

Hmm. Kedvesem!

A három éves gyerek, azt mondja, amit megtanitanak vele.
Semmit nem jelentene, ha nem ebben nőnének fel. Éppen itt van a hatalmas probléma, a "gyökereknél". Mit lát! A nyomort, a nincstelenséget, közösségbe kerülve pedig a győlöletet. Ez a baj.
Tévedés! tárgyaltam már. Képzeld! Nem akartak agyonütni - no persze, lehet hogy a rendesebbje volt - ellenben teli voltak panasszal, szégyellve származásukat, és, hogy még az önkormányzati közmunka programnál is megkülönböztetés éri őket.
Jártam már borsodban, igen, ahol minden képzeletet felülmúl a nyomor!!!
A cigányság helyzete és a cigánybűnözés, nem egy, kettő probléma!!!
Megjegyezném, ez nem CSAK a többségi kormány ügye, hányszor irjam! kormányokon átivelő probléma!
osztjónapot!!!
:)

juditka* 2011.04.24. 16:01:32

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Bocsánat! Ezt a fenti kommentet Neked szántam! Kevesem!...
:)

armanda 2011.04.24. 16:06:25

@juditka*: :)

Drágám! Te meg már irni sem tudsz megint! "Kedvesem!"
Ne légy már ilyen ideges!!
Nem ér annyit az egész!
Tudom, nem véletlenül tévedtél.....
:)

képzelt valaki 2011.04.24. 16:25:44

Az LMP visszautasítja "az alamuszi gyanúsítgatást"

Az LMP frakcióvezetője vasárnap az MTI-nek kijelentette, hogy a kabinet cserbenhagyta a vidéki Magyarországot, és "a közbiztonsági lufieregetés, a szegényellenes adópolitika, illetve a közmunkára és zöldberuházásokra beígért források drasztikus megvágása" is közrejátszik abban, hogy kilátástalan helyzet alakult ki több olyan régióban, amelyeket "már az elmúlt évek kormányzati politikája is sújtott".

Felhívta a figyelmet arra, hogy Gyöngyöspatán is hosszú idő telt el, mire a rendőrség illetve a kormány reagált volna és "utána mesterséges módon próbálják az ellenzékre áthárítani a felelősséget".
Leszögezte: az LMP visszautasítja "az alamuszi gyanúsítgatást".

www.stop.hu/articles/article.php?id=864769

hm.

Goompah 2011.04.24. 20:27:22

"Egy az egyik buszról leszálló nő kétszer megütött egy falubelit, akinek vérezni kezdett az arca. A sértett azonnal feljelentést tett a helyszínen tartózkodó rendőröknél, akik felvették az adatait, majd előállították a verekedő nőt."

index.hu/belfold/2011/04/24/visszamentek_a_romak_gyongyospatara/

Akkor most kiknek is van félnivalójuk? A cigányoknak vagy a magyaroknak?

hoplita 2011.04.24. 21:00:40

@Goompah:
Rettegett szegény, valamivel le kellett vezetni azt a borzasztó feszültséget.

Egyébként Patát ki is pipálhatja a fidesz...egy újabb jobbikos település.
A ciklus végére a keleti-északi országrész csont nélkül úszik el a fityisznek.
De máshol is fasírtban lesznek....

juditka* 2011.04.24. 21:30:47

Na. Igen. hazatértek a romák:

"Amúgy a hazatérők azt mondják, hogy szó sem volt üdülésről, mint ahogy azt a kormányfő szóvivője, Szijjártó Péter állította, hanem menekülniük kellett. Volt, aki úgy fogalmazott: "azt sem tudtam, hogy élve találom-e a férjem a hazatértemkor"

hm. Tudja már valaki, hogy menekültek, vagy kirándultak?
Milyen akció volt? esetleg politikai, hírverés miatt megszervezett? vagy mi?

juditka* 2011.04.24. 21:36:20

Azt is tudjuk! némely "cigányasszony" is hogyan tud "jajveszékelni" és nagyokat mondani.
Nem elfelejteni! azt sem.

:))

lüke 2011.04.25. 08:19:15

panem et cicenses (húsvéti):
a kitelepítettek ahogy a csillebérci üttörö táborba - kinek a tulajdona?- elmentek, úgy hazamentek
mi történt útközben? lehet magyarázatot adni:
- a miértre
- a költségekre
- a feltételezett büncselekeményre

juditka* 2011.04.25. 09:35:09

"Hangulat a gyöngyöspatai meccsen":)

- Szebb jövőt! - hallik a gyöngyöspatai kocsmák egyikének teraszán

a messzemenően ittas fiatalember szélsőjobboldali performansszal kínálja meg az érdeklődőket.

Egy trió egységes álláspontot képvisel abban a tekintetben, hogy a cigányoknak is munkába kell állniuk. Hatvanas bácsi értetlenkedik mellettük:

- Hogyne kéne dolgozniuk, de Orbán Viktor még a leszázalékoltakat is visszaküldené melózni. Nem érti, hogy itt mindenki munkát akar, de nincs hol, nincs mit dolgozni.

Már arról is vita kerekedik: a roma közösséggel van-e baj vagy csupán néhány kezelhetetlen családdal. Egy mérsékelt negyvenes férfi ellentmondást nem tűrően összegez:
- A helyiekkel, azokkal, akik itt születtek, semmi gond nincs. Ismerjük őket, mióta élünk. A betelepülőkkel nem lehet bírni. A gyümölcsöst is szétlopták a domb oldalában..."

nol.hu/belfold/kikapott_a_gyongyospata

Egyébként a lopás, a gyömölcsösök, zöldséges kertek meglopása nem egyedi-, országos jelenség.
Cigányok, és "nemcigányok" egy bizonyos csoportja, -akit rávisz a hajlam- egységesen lop.
hm. nem is értem ezek az emberek attól boldogabbak, hogy ellopnak, mondjuk két almát.....
:)

juditka* 2011.04.25. 09:47:28

Aki bújt, aki nem: Schmitt Pál mindenkit utolér":)

Ma a közszolgálat minden csatornáján Schmitt Pál folyik: délben aláír és szónokol, este a néphez beszél. Íme, így készül alkotmánya ünnepére a kormány"

nol.hu/belfold/aki_bujt__aki_nem__schmitt_pal_mindenkit_utoler

:)

juditka* 2011.04.25. 09:49:05

Na! Már el ne felejtsem!
Egyébként. Szép napot!

:))

dravapiski 2011.04.25. 12:43:46

Tisztelt Kumin Úr!

Az érintettség okán (nem Drávapiski polgármestere vagyok, hanem a kollégája, a nevem Illés Attila) gondoltam, hogy leírom azt ahogy és amit mi látunk abból a problémáról amiről ír.

Az ország sodródik, a vidék helyzete az '50-es éveket idézi. A bajaink nem azonosak, csak a kilátástalansága. Mi az Ormánságban élünk és dolgozunk, ennek is egy speciális szegletét vállaltuk fel, jelesül az uzsora-bűncselekmények elleni küzdelmet. A legsötétebb balkáni viszonyokkal találkozunk nap mint nap. Látszólag nem ez a probléma, valóságban már nem is csak ennyi. A probléma ettől már előrehaladottabb. A valós baj az, hogy a vidéket magára hagyta az állam. Az uzsorások ténykedése és térnyerése 10 éves múltra tekint vissza. Akkor kezdett ez iparszerűvé válni. (korábban is volt ez, jellemzően a postások voltak a kölcsönadók néhány 100 esetleg 1000Ft-os nagyságrendben, de azt azonnal lemínuszolták a következő kézbesített készpénzből)
Az iparszerű uzsora viszont már eszközt és módszert váltott. Kizsigerelte és a végtelenségig elvonta a cigány emberektől a pénzt. (nem kizárólag cigány emberek az érintettjei, de most az ő érintettségük okán írok) A nincstelenség kilátástalanságot szült, ahová a beáramló segély és segítség fennakadt az uzsora horgán. Egy évtizedesnek hirdeti magát az ország piacvezető gyors-kölcsönzője, 'akik' 2001-2006 között megtehették azt hogy ne adjanak bizonylatot a pénzről, és jelenleg is megtehetik azt hogy alkalmazottainak ne fizessék ki a járandóságuk egy részét.(megjegyzem, hogy bizonyítékokkal megkerestük a Elszámoltatási Kormánybiztos-t, de süket fülekre találtunk)
Szóval az uzsora kiszivattyúzza a pénzt a nyomorban élő családok mindennapjaiból. Megélni meg ugye muszáj, és ennek következtében elindult egy soha nem látott bűnözési hullám.
Ezért írtam, hogy az állam magára hagyta a vidéket, mert a látszólagos átmeneti segítségnek látszó pénz az nem kívülről érkezett a rendszerebe, hanem a rendszerben forgó pénzt csapolta és csapolja le. Az állam eltűrte és eltűri ezt. A rendőrség nem akarja a statisztikáját rontani, és így az áldozatok kiszolgáltatottak és a helyzet egy törvényenkívüliséget teremtett. Ez a törvényenkívüliség ami most megjelenik. Ezt hazudja a külföld, vagy maguk az érintettek "kimenekítésnek". Közben a vidék halódik elnéptelenedik, a termelő munka elvesztette a becsületét és az értelmét. A rendőrség érzi, hogy ezt pusztán rendőri eszközökkel megoldani ezt nem lehet, így szó szerint másnak hazudja a problémát, mint az ami a valóságban.

Az ország a kormánya vesztett hajóhoz hasonlóan sodródott évekig. Sokan, köztük mi is azt mondtuk, a baj nagy, de ha végre szilárd kézbe kerül a kormány, akkor irányba fordulunk végre. Ez eredményezte a 2/3-os felhatalmazást. Most viszont azt látom, hogy akikbe a bizalmunkat helyeztük, azok tanácstalanok, és azt hazudják: nincs baj, vagy legalább is nem az amit annak hiszünk. Na ez a baj, mert amíg csak bajban voltunk legalább bíztunk benne, hogy tudjuk mi a helyes irány, de mostanra azt érezzük, hogy nincs kiút.

juditka* 2011.04.26. 10:09:46

Fekete járőrök lepték el a hajdúhadházi utcákat. A Jobbikhoz közeli polgárőrök Gyöngyöspata után most itt temették el a nyugalmat. Vona szerint Pintér belügyérnek volt fekete az elmúlt hét. Nincs igaza, mindannyiunknak az volt."

Néhol olyan nagy a szegénység, hogy ládákban alszanak a gyerekek a fészerben."

Vannak családok, ahol generációknak nincs és nem is volt munkája."

www.168ora.hu/itthon/meddig-turjuk-74177.html

"A környéken bezárt a dohány-, a cukor-, a konzervgyár. Nincs munkalehetőség. Nem csoda, hogy nagy a szegénység. Ha más nem is, de a napszám segít, vagy Nyíregyháza, Debrecen ad munkát. Akinek semmiből sem jut, lopni megy."

hm. kommentár nélkül.

juditka* 2011.04.26. 10:19:27

Éhséglázadás törhet ki Észak-Magyarországon"

Legalábbis ezt állítják a Policy Agenda elemzői.

"A tervek szerint jövőre több mint 110 milliárd forintot akarnak megtakarítani a passzív munkaerőpiaci ellátásokon, így további tömegek mindennapi megélhetése kerülhet veszélybe.

Ez a kiszolgáltatottság főleg azokban a kistérségekben erősödik meg, ahol már évek, évtizedek óta esély sincsen a munkahelyhez jutásra, és az állami segítség megvonása csak erősíti a leszakadást.

Ezeken a településeken már most is pattanásig feszült a helyzet, az összetűzések pedig csak a szélsőséges csoportokat erősítik – hívja fel a figyelmet az intézet."

Elnézést, ezt másoltam, de úgy gondolom, szorosan kapcsolódik a poszt témájához.
Szomorú, valóság, amiről már oly sok komment iródott.

képzelt valaki 2011.04.26. 13:03:16

Megint ott van a Véderő Gyöngyöspatán

Miután hétfőn a bíróság megszüntette a Véderő nevű szervezet pénteken, garázdaság gyanújával őrizetbe vett nyolc tagja elleni eljárást, közülük már hétfőn többen újra megjelentek"

www.hir24.hu/belfold/253729/megint-ott-van-a-vedero-gyongyospatan.htmlhttp://www.hir24.hu/belfold/253729/megint-ott-van-a-vedero-gyongyospatan.html

Eszes Tamás, a Véderő ideiglenes megbízott parancsnoka, aki maga is helyi lakos, az Indexnek megerősítette, hogy heteken belül újraszervezik a kiképzőtábort.
Szerinte szó sincs provokációról, amit az is bizonyít, hogy mivel az önkormányzat helyrehozta a hátsó utat, többé nem a romák lakta településrészen keresztül fogják megközelíteni a (romák házainak közvetlen szomszédságában lévő) helyszínt.
Mint mondta, a hétvégi események előtt konzultáltak a rendőrséggel, a roma vezetőkkel, cigány vajdákkal, mindenki nyugodt volt, ezért is érthetetlennek tartja a történteket."

hm. számomra egyre bonyolultabb a "véderő" ügye. egymásnak ellentmondó nyilatkozatok halmaza.
én már nem is értem.

képzelt valaki 2011.04.26. 13:10:20

Bocsánat! nem tudom ez a link miért sikerült kétszer!
Lehet, hogy egy is sok lett volna.
:)

lüke 2011.04.26. 18:58:51

látom Smidling sokakat követ, nagykövet...........

juditka* 2011.04.26. 23:40:25

Kirobbant a hetek óta lappangó konfliktus Gyöngyöspatán a Véderő nevű szélsőjobboldali félkatonai szervezet tagjai és a helyi romák között."

hirszerzo.hu/belfold/20110426_gyongyospata_tomegverekedes#rss

A Százezren Gyöngyöspatáért Facebook-csoport oldalán olvasható tudósítások szerint Gyöngyöspatát lezárták a rendőrök, a település körül teljes a kordon."

Elképesztő, ami történik.

Kalányos Márió 2011.04.27. 09:45:33

Megint megy a félretájékoztatás, hogy ki kit támadott meg!
A képek magukért beszélnek!
A Véderősök szarrá lettek verve, a cigányon alig látszik valami.
kuruc.info/r/35/78172/

fonó 2011.04.28. 20:25:48

HOL A FIDESZES FARKAS FLÓRIÁN??????

fonó 2011.04.28. 20:31:18

Cigánynak kinainak zulunak születik vki, nem tehet róla, nem kérte. Náci, fasiszta, terrorista, kommunista saját választás vagy éppen demokrata lesz valaki, olvas-tanul-készül és azzá lesz, akár később revidiálhatja is. A születését nem!!!!!!

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása