Üzletelni Kínával

2011.06.26. 15:14 kumin

A tegnapi poszt kommentjeiben többen is kérték, hogy legyen erről szó, íme:

 

Hétköznapi beszélgetéseim tapasztalata, hogy Kína elég szélsőségesen megosztja az embereket. Sokan vannak, akik félnek az országtól, mint ahogy általában minden ismeretlentől félni szokás. Akik pedig nagyjából átlátják, hogy a mai globális pénzügyi rendszerben és általában a világgazdaságban mit jelent Kína, azok pedig végletesen lelkesek, és minden egyéb szempontot hajlandóak félretenni. A tegnapi kínai-magyar kormányfői csúcsot nyilván az utóbbi hangulat hatotta át, de azért szerencsére olyat sem mondott egyik magyar nyilatkozó politikus sem, hogy minden úgy van jól Kínában, ahogy van.

 

(forrás)


A diplomácia nyelvén az a megfogalmazás, hogy „kölcsönösen tiszteletben tartjuk egymás politikáját” – ahogy Orbán fogalmazott újságírói kérdésre a tanácskozás utáni sajtótájékoztatón – azt jelenti, hogy udvariasan távolságot tartunk, inkább nem mondunk semmit. Erre lehet mondani, hogy sunyiság, és ott van az Index remek gyűjtése is, hogy fideszes politikusok nemrég még miket nyilatkoztak Kínáról (n.b. a tegnap két magyar főszereplőjétől, Orbántól és Fellegitől nem volt kritikus nyilatkozat).


Aki kicsit is jobban megfigyeli a diplomácia működését, az láthatja, hogy ebben a világban a szereplők általában tudják, hogy mi a dolguk. Amikor történik egy látványos incidens, azt el lehet, sőt, el is kell ítélni. Amikor egy-két év múlva ugyanebből az országból magas szintű delegáció érkezik, és előnyös gazdasági megállapodási javaslatokat hoz a finom szabású aktatáskájában, akkor elég nyilvánvaló, hogy a vendéglátók nem nyomják bele a vendégek orrát a korábbi problémás ügyeikbe. Megtették a magukét, amikor ennek itt volt az ideje, de most más volt a dolguk, megállapodásokat kellett kötni.


Nyilván vannak értelmes morális határok. Tisztességes ország nem bizniszel véres kezű rezsimekkel. Olyanokkal viszont, akiknek a hatalomgyakorlási eszközeivel nem értünk egyet, de szükségünk van a tőkéjükre, piacaikra, szerintem ez napi gyakorlat. Azokkal az észak-afrikai rezsimekkel is kiterjedt gazdasági kapcsolataink voltak évtizedek óta, amelyeknek vezetőit nemrég kergette el a dühös népük. Nem szívesen írom le, de így van: az ember nem mindig azzal köti a legjobb üzletet, aki amúgy a legszimpatikusabb. Ha lakást keresek, és találok egy szépet és jót, de az eladó szája büdös, nem küldöm el magabiztosan fogat mosni, inkább nem veszek az orromon levegőt, és gyorsan megkötjük a boltot.


A tegnapi híreket olvasva több gondolat, emlék is beugrott, előre is elnézést, ha csapongani fogok. Még novemberben a kongresszusi választási kampány finisében jártam az USA-ban, ahol nagyon nyomták az alábbi reklámfilmet. Igen, ők tudnak félni a kínaiaktól, sokkal élénkebben jelen van ez a téma a napi közéleti vitáikban, de nem is véletlenül: az amerikai életmód fenntartása kínai tőke nélkül ma elképzelhetetlen lenne.

 


Azután eszembe jutott az Elnök emberei című sorozat egyik epizódja (ínyenceknek: 6. széria, 7. epizód), amikor Bartlet elnök egy taiwani zászlót kap ajándékba, és a látogatóba készülő kínai delegáció erről valahogy tudomást szerez. Az epizód egésze arról szól, hogy hogyan próbálják ezt a zászlót visszaadni, mert kezelhetetlen diplomáciai bonyodalmakat okoz. Tudom, fikció, de a West Wing jól megírt forgatókönyv alapján készült, nagy hülyeségek nincsenek benne. A sztori szerintem jól illusztrálja, hogy nem csupán egy számukra apró közép-európai országtól, hanem egy szuperhatalomtól sem veszik jó néven, ha bármilyen szimbolikus gesztussal megkérdőjelezik az egy Kína elvet, vagy hagyják, hogy ezt más látványosan, az orruk előtt kifejezze.


Végül az utolsó emlék friss. Már írtam a toulouse-i Airbus gyárlátogatásomról. Az összeszerelő-csarnok előtti betonon az átadásra váró gépek többsége ázsiai, főként kínai ügyfélhez ment. Az idegenvezetőnk nem győzte hangsúlyozni, hogy mennyire fontosak az ázsiai vásárlók, akik nélkül nem is nagyon létezne európai repülőgépipar. Az Airbus 1990 óta irodával jelen van Kínában, 2009-ben pedig már elkészült az első, ott összeszerelt A320-as.


Mindenki üzletel Kínával, mert ma másképp nem megy. Amikor a kínai miniszterelnök európai turnéján Berlin és London mellett egyedül Budapesten áll meg tárgyalni, az nekünk elsősorban jó hír. Azt jelenti, hogy előbb vagyunk azon a ponton, ahová előbb-utóbb mindenki el akar jutni. Szeretni ettől még nem kell azt, ahogy a Kínai Népköztársaságban a közügyeket intézik, de ezt nem is kéri senki.
 

Címkék: kína üzlet

353 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr353016139

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kína bevásárolt: jó, de mi van a számlán? 2011.06.27. 10:10:35

Míg az IMF-hitelnél tudtuk jól, mik az elvárások, addig azt, hogy a kínai kormány mit kér és akar Magyarországtól, egyszerű állampolgárokként valószínűleg sosem fogjuk megtudni. (Fotó: Barakonyi Szabolcs/Index) Két napot töltött Magyarországon a kína...

Trackback: Pénz beszél, "Free Tibet" kussol 2011.06.27. 09:43:03

Csodálatosan sikerült ez a kínai vizit. Kína az új barátunk, jön a kínai tőke, a holdudvar is megkapja a maga jutalomfalatkáit, elsőként Demján és a Trigánt, de már a Közgép és Nyerges Zsolt is ott sündörög a húsosfazéknál. Nekünk azonban nem kötötték ...

Trackback: Pálfordulás Kínában és keleten 2011.06.27. 09:35:16

Magyarországon az emberek megtanulták, hogy [...] Nyugaton van keresnivalónk. Keleten semmi keresnivalónk sincs - mondta Orbán Viktor a Magyar Hírlapnak adott interjújában 2007-ben. Vizsgála…

Trackback: Megvették kilóra Magyarországot a kínaiak 2011.06.27. 08:29:17

A Nagy Fal országának nem voltunk nagy falat....

Trackback: Tanuljunk kínaiul! 2011.06.26. 18:37:21

Úgy tűnik, az éppen aktuális turáni köpönyegfordítás után időszerű lesz elkezdenünk ismerkedni a kínai nyelvvel. Az talán túlzás, hogy Európa legnagyobb kínai közössége lesz a jövő magyarországi arisztokráciája, az viszont bizonyosnak tűnik, hogy ezent...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sárkányfő 2011.06.26. 23:55:49

Ha majd mondjuk 3 év múlva, amikor Barosso meglátogatja Szlovákiát, és Fico bezárja eltakarítja szem elől a nyelvtörvény miatt tüntetni óhajtó magyarokat, akkor mit fogunk szólni?
Jó éjt.

Napkutya 2011.06.26. 23:56:19

@Trompf: Tudok olyan multit Magyarországon, akinél több tucat ember a parkolókat tartja tisztán, vagy szemetet válogat. Esetleg csomagol.

Arra, teljesen jó lesz a bányász, a boltos, vagy a magyar tanárnő is, ha kirúgják a FIDESZES önkormányzati iskolából...

Két hónap után megtanulja majd merre álljon a nyelve...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.26. 23:56:22

@Táskás Tóni: Aham. Hihető. Már látom magam elött a 45 évesen visszahívott exrendőrt (aki vadul kereste a mellékest), ahogy elmagyarázza a segélyes kocsmatölteléknek, hogy ne lopjon, mert ők itt most egy szebb világot építenek.

Nem erről szó egyik dolog se.
A lényeg hogy se a 40 éves nyugdíjast, se az 500 ezer segélyes munkanélkülit nem engedhetjük meg magunknak.
Mindketten elvesztik azt az időt amit feketézéssel ellopnak tőlünk, de abban nem bízok hogy tennének is valamit.

Goompah 2011.06.26. 23:56:34

@Napkutya:

"Alkalmazott után nem fizetsz adót. Járulékot fizetsz."

Ja, hogy most szőrszálhasogatsz? A járulék nem állami bevétel?

De ha már szőrszálhasogatsz, akkor hadd világosítsalak fel, hogy az alkalmazott után igenis fizet a munkáltató adót: a 24%-os munkáltatói járulék ugyanis nyugdíjadóvá válik. Adó, világos?

Napkutya 2011.06.26. 23:58:13

@Goompah: Nem. Olvasd el megint a törvényt.
És ezt még nem is módosították...
Újra...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.26. 23:58:44

@serwer: Én támogatnám az ötletet. Az MSZP fele és a Fidesz negyede meghalna, de az biztos hogy tisztább lenne a közélet.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.06.26. 23:58:47

@Goompah: és azt tudod-e, hogy MIÉRT nem írta alá USA a kiotói egyezményt? Nos azért, mert Kína károsanyag kibocsájtási kvótája a többszöröse az USÁénak, és ahelyett, hogy ott csökkentenék, ahol az igazi nagy szennyezés van, az USA és a többi fejlett ország tökét csavargatnák azért, hogy óriási költségekkel néhány százalékot vegyenek vissza.

Ugyan, tedd már fel magadnak a kérdést, vajon az Atlantai olimpia alatt le kellett-e állítani a közlekedést és az ipart egy hónappal előre, csak hogy látni lehessen a százméteres síkfutásban a célt a rajttól? És Pekingben? Jaaa, ott igen. Vajon melyik ország EGYETLEN folyójában sincs EGYETLEN hal sem? Jaaaaa, Kínában?

Az 1700-as évek szmogos Angliájától eltelt pár évszázad, nem hiszem, hogy ilyen álságos érvekkel kellene védeni azt az őrült környezetpusztítást, amit Kína művel.

Goompah 2011.06.27. 00:00:18

@hirokin:

"Pont ez a lényeg, hogy nem M.o-n fognak adózni. Az árujukat nem itt gyártják le hanem Kínában, és nem itt adják el, hanem ny-európában. Itt csak logisztikai központ lesz, szállító-szervező-kiszolgáló-raktározó létesítmények. "

Ez csak az egyik dolog. Ha Made in EU címkét akarnak, akkor nem lehet Kínában gyártani.

derabitz 2011.06.27. 00:00:28

"Tisztességes ország nem bizniszel véres kezű rezsimekkel."

Hmm.
Akkor vagy mi nem vagyunk tisztességesek, vagy Kínában nem a kommunisták uralkodnak.

Táskás Tóni 2011.06.27. 00:04:17

@Phátyol Ferenc: Tiszta hülye, ez még nem hallott róla, hogy éppen te készülsz Romániába, már szervezed a sereget. Méghogy a románok ide, majd mi oda. Semmilyen Zsolt majd vezet.

Táskás Tóni 2011.06.27. 00:07:15

@Trompf: Az mszp fele és a fideszből mindenki, a kdnp- vel az élen. Azután jöhetnek a pedofil papok.

Ecsedy Áron 2011.06.27. 00:08:14

@lüke: Ne izgasd magad, ha nem érted. Az emberi intelligencia normál eloszlást mutat. Kirekesztő lenne ha ez probléma lenne.

komplikato 2011.06.27. 00:10:29

@RAMBO: OFF: Ismert Kína eddigi hozóállása a környezet szennyezéshez. Viszont mostanában kezdenek arra felé is új szelek fújdogálni, rémlik olvastam egy igen nagy beruházásról ami szerint a nagyvárosoknak elkezdtek elektromos buszokat és talán hibrideket is gyártani. Ennek már több mint fél éve ... az energiaprobléma miatt meg hamar rá fognak szorulni a spórolásra. De majd meglátjuk.

Táskás Tóni 2011.06.27. 00:11:02

@Trompf: 2 éve még azt szajkózta a fidesz, hogy ne basztassák a szocik a korkedvezményes nyugdíjasokat , mert azok a jól megérdemelt nyugdíjukat már jogosan élvezhetik.2-3 évente össze-vissza , ide-oda.. nem tudom követni őket!Biztosan az én hibám

Goompah 2011.06.27. 00:11:14

@RAMBO: "Nos azért, mert Kína károsanyag kibocsájtási kvótája a többszöröse az USÁénak"

És miért a többszöröse? Talán mert a lakossága is a többszöröse?

Ezzel az ürüggyel az európai államok is megtagadhatták volna az aláírást. Ugyan miért nem tették?

"Az 1700-as évek szmogos Angliájától eltelt pár évszázad"

Ki beszél a 18. századról? Én a 20. századról beszélek, annak sem az elejéről. Németországi savas esők, Ruhr-vidék, angliai iparvárosok szmogja, Diósgyőr, Miskolc stb. Mondanak valamit? De mondhatnám akár a mai Németországot is, ahol részben új fosszilis erőművekkel akarják pótolni a leállított atomerőművek áramát.

Táskás Tóni 2011.06.27. 00:11:41

@serwer: Ezt már régen lemutyizták a két délceg vezér.

Paulybird 2011.06.27. 00:25:06

@Trompf:

Hát ez pedig sajnos nem mindegy. Inkább kevesebb tőke jöjjön, de itt ebben az országban, ahol élek, lécci csak úgy hadd ne zárhassanak már be embereket, ha kérhetem. Én inkább erre szavazok.

De érdekel a te véleményed is, amúgy: ezekért a fasza dolgokért cserébe, te mit vállalnál be? Mi az a szint, ami belefér? mondjuk ha szépen megkérnének arra, hogy az elkövetkezendő 24 órát tölstd otthon, mert a magyar állam gazdasági érdekei így kívánják, az neked ezekszerint belefér. De mi az, ami már neked nem férne bele? Ha nem otthon, hanem az örsön kellen tölteni? Nem 24, hanem 48 órát? Ha nem teleofnon hívnak fel, hanem egy fekete autó megy ki eléd? Ha nem csak megkérnek, hanem nagyon el is agyabugyálnak, ha ellenszegülsz a "közérdeknek"?

Szóval helyezed el kérlek ezt a tibeti ellentütős ügyet, kérlek.

És mellesleg vegyük figyelmbe azt is, hogy egymilliárdos hitel, meg logisztia központ, meg barátság pontosan ugyanígy lett volna, ha az a három nyomorult tibeti lengetheti a kis zászlaját az út szélén.
A kínai lapok biztos nem hozták volna le, így meg még ki sem kellett szerkeszteniük ezt. Az európai lapokban azonban lehet, hogy hír lesz. És nekünk egyelőre európa még mindig fontosabb partner, min kína. És remélem ez így is marad.
Szóval európát, meg persze magunkat is viszont szemenköptük. Ez nagy baj.

sleepy 2011.06.27. 00:44:47

@Trompf:
"Jött tőke nem pedig ment, mint eddig.
Fehérebb lesz a gazdaság, nem pedig feketébb mint eddig."

MUHAHAHAHAHAHA

Szerinted olyan helyeken (és ebből van nagyon sok, pl szinte az összes KV), ahol a fizu felét adták bankszámlára legális bérként, a másik felét (vagy kevesebbet) pedig zsebbe, az mennyire fehéredett ki Zseniális Matolcsy György ámokfutása következtében???

Példánkban a delikvens munkavállaló vigyen mondjuk haza 180ezer Forintot, ebből 110-et legálisan, 70-et zsebben (bruttó 140 + 70 = 210) A mindenkijóljárvele adócsökkentéssel (muhahahahaha) KKV tulajdonosnak 110 bruttóját (kb 140, alsó hangon) most fel kell emelnie 150-re (vagy többre - tehát már nettó 10 minusznál jár) , ha nem akar kibaszni a munkavállakójával, akkor továbbra is adja neki a 7o-et zsebbe, ha nem akar tönkremenni, és inkább kiszámolja, hogy x számú dolgozónál ez x-szer 1o-ezerrel kevesebb profit neki, akkor inkább levonja a dolgozó fekete pénzéből (a fenti 7o).

Mindenki jól járt, és hatalmasat fehéredett a gazdaság (1o-zel kevesebb zsebbe, 1o-több fehéren, végülis ez is valami)....

MUHAHAHAHA, gondolkozzál már ember

popocatepetl 2011.06.27. 01:09:37

@Táskás Tóni: "Mindenesetre nem javaslom Orbánnak mostanában a tibeti látogatást."

Ugyan, akkor senki nem mehet oda aki kínaiakkal üzletel? Demagóg vagy mint mindig.

Raul Duke 2011.06.27. 01:38:32

Már biztos írták előttem de azért ez a biztos. "Sokan vannak, akik félnek az országtól, mint ahogy általában minden ismeretlentől félni szokás." Szerintem a kommunista annyira nem ismeretlen errefelé. Mert piacgazdagodva is csak kommunista marad.

rockjano 2011.06.27. 02:06:01

@Phátyol Ferenc: Nem veren ki mertfeleésgem van és gyerekeim máshogy oldom meg :-)

Amúgy meg ne legyél ilyen tahó légyszives mert nagyon ciki...

és igenis lehessen már lehetősége tiltakozni az itt élő tibetieknek a kínai agresszió elen.

Ha jün majd Putyin akkor lehessen tiltakozni a Gulág ellen és ha Obama akkor meg az indiánok kiirtása ellen. Bassza meg a titakopzás és a vélemény kifejezése az alapjog amihez mindannyiunknak ragaszkodnunk kell.

És nem tűröm hang nélkül hogy a mostani rezsim sunyi eszközökkel nyomja el a békéssen titakozni kivánókat.

Dr.Bio74 2011.06.27. 05:06:31

A Kínához való jelenlegi viszonyon azemberek, nem a szükséges gazdasági törvényszerűségek megtartásán akadtak ki, hanem azon, hogy amíg a fidesz nem volt hatalomban bármit megtett, hogy a racionális és szükségszerű lépéseket gáncsolja ( a kibicnek semmi sem drága, vagy a hatalomért minden szabad elv alapján). Most pedig alááll a saját maga által felköpdösött nyáltengernek.
A legszebb azonban mikor a fidesz droidok programja beindul:
- előzmények , törlés
- új pártház parancssor indul
- frissített, átalakított adatbázis beolvasás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.27. 05:31:40

Akinek nem tetszik a kínai üzlet, az gondolkodjon.

- hoznak ide tőkét, ami kell nekünk
- hitelt az IMF-től is vettünk fel, akik semmivel sem jobb fiúk ám
- ha már nem értünk egyet a kínaiak politikájával, az USA-éval egyetértünk?
- mondjunk olyan országokat, akik nincsnek benne valami politikai/emberi jogi kakiban!
- de ha nem elég : szarban vagyunk, most nem nagyon ugrálhatunk senkinek.
- hozzák csak ide a lóvéjukat a sárgák, húzzuk le őket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.27. 05:34:25

@sleepy: Plusz kirúg 1-2 embert, mert 10 (20, 100, mindegy ropival több lenne a kiadás... :( )

kej 2011.06.27. 05:42:11

@Ecsedy Áron: olyanról, hogy külkereskedelmi egyenleg hallottál már? a 4000 milliárd dolláros külker forgalommal csak az a baj, hogy ebből 3999 dollár lesz a behozatal és 1 dollár az export. már most is kínai a makói fokhagyma, legutóbb pedig kínai sárgaborsót és tarkababot láttam a "magyar üzletlánc" polcain. a tévédről, a laptopodról, a mobilodról, sportcipődről és a teljes ruházatodról már nem is szólok.

itt valaki írt arról, hogy a cél a "made in eu" címke megszerzése a célja a kínaiknak, annak érdekében, hogy vámmentesen tudjanak az eu-val kereskedni. keress csak rá a kínai-eu textilháborúra. nem volt olyan régen.

ha egy klubnak a tagja magyarország, akkor alkalmazkodnia kell(ene) a klub játékszabályaihoz. a klub versenyképes akar lenni, és ebbe nem fér bele, hogy egyik tagja trójai falóként betolja az egyik legfőbb kihívóját a klubszobába. (bár ne lenne igazam, de tartok tőle, hogy amit megnyertünk a vámon, azt el fogjuk veszíteni a réven.)

kej 2011.06.27. 05:43:04

@kej: a dollár persze forint akart lenni

iszapszeműrája 2011.06.27. 05:44:24

Ez az egész egy opportunista bullshit!

lüke 2011.06.27. 06:06:34

@Ecsedy Áron:
A képzettség az anyanyelv tudásával kezdődik. Mint a szabadság meg, a használatával.
Összehordhatsz bolygót, nemzet államokat,
akkor is ideg ország valutája és idegen nyelven beszélünk.Nem külföldi országban nyaraltunk és nem külföldi nyelven beszélünk.Lehet hogy ötön, de az idegen nyelv.
Ez nem intelligencia: magyar nyelv, ált. iskola 3. osztálya.

rajnaig 2011.06.27. 06:23:53

Orbán vigyorgása a kínai min.elnök mellett kb. olyan hiteles, mintha az 50-es Dwight papa McCarthy szenátort küldte volna Joe bácsi mellé vigyorogni a szovjet-amerikai örök és megbonthatatlan barátság szerződésének aláírására. Egyébként annak fényében, hogy a Fidesz a Kínai kommunista párt testvérpártjává avanzsál, a hasonlatban szereplő lakásvásárló dandy nemcsakhogy befogja az orrát üzletkötés során, de még meg is dícséri az eladó rózsaillatú lehelletét. Megjegyzem értem én a politológus úr büdös szájakra és befogott orrokra való Freudi asszociációit. Szerintem is egyre intenzívebb a buké, ami a jobboldal körül terjeng, az ilyen szerecsenmosdató cikkek pedig a "független és gyöngyvirágillatú politológus" imázsa helyett egyre inkább a "szippantóskocsi kezelő" illúzióját keltik a mindennap tisztálkodók rétegében. (Megsúgom a helyes megoldást, kultúrember egy ekkora pálfordulásra legnagyobb jóindulat mellett is hallgat és lapul, mint ... a gazban).

megszűnt 2011.06.27. 07:10:32

Szerzőnek:

Hiába lobbiztunk múltkor, Ferenc, ez az írás is csak 2 embernek tetszik.:)

indapass90210 2011.06.27. 07:10:46

Az erősebb kutya baszik. Az emberi jogokra is.

trollface 2011.06.27. 07:23:12

kirakatvilág, én így szeretem!

judy7 2011.06.27. 07:23:51

A lelkesedők egy része akkor is lelkesedne, ha holnap Orbán sajtótájékoztatót tartana arról, hogy a szar finom és tápláló..

Megnézném egy párhuzamos univerzumban mekkora cirkusz tört volna ki, ha a mögöttünk lévő, sokat szidott 8 évben kötöttek volna ilyen bomba üzletet..

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.27. 07:47:44

@sleepy: Nem pontosan értem a problémád.
Ha saját számításaid szerint is 10ezerrel fehéredett átlagosan a fizetés, az miért baj ?
Értem, hogy MUHAHA az összeg, de vegyük figyelembe, hogy eddig semmilyen fehéredésre utaló nyom se volt.

Mostantól pedig az eddig segélyen élő feketén dolgozó is eldöntheti, hogy vagy segélyt kap, és nem dolgozik feketén, mert nem lesz rá ideje, a közmunka okán, vagy bejelenteti magát, és nincs segély.

Nem azt állítom, hogy ez a legeslegjobb dolog a világon és az egyetlen alternatíva.
Hanem azt mondom hogy ezidáig a fekete gazdaság gyarapodott. Eddig semmi nem történt ezügyben. Ha csak 1 muhahányi előrelépés van az ügyben már az is több attól, mint amennyit bármelyik kormány eddig tett.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.27. 07:51:02

@Táskás Tóni: Na most furdult a kocka. Most a szocik szajkózzák azt ami a dolguk ellenzékiként. A különbség annyi, hogy jelenleg a Fidesz többek között ezt a már régóta meglépendő lépést is meglépte. Nuku korkedvezmény. Nagyon helyesen. Nehogymár 40 évesek nyugdíját fizesség 65 éves koromban is az adómból.

Calto 2011.06.27. 07:52:21

A probléma nem magával Kínával van - ez a kormány sem jobb egyik elődjénél sem. Ezzel a magyar gazdasággal senki nem tud mit kezdeni, mert szinte csak a külföldiekre épül. Adminisztratív módon nem lehet gazdaságpolitikát folytatni, Orbán-nak sincs más lehetősége, mert nem értenek ehhez se, mint kölcsönöket felvenni. Káoszt csinál mindenhol, látszólag dolgoznak, de a valóságban semmi eredménye nincs.

Ezért újabb kölcsön és újabb külföldiek jönnek, és újabbak és még újabbak....ezért dühöngök én is, meg más is...ehhez nem kell magyar politikus, elegendő lenne egy normális köznapi embert is megkérdezni vagy megbízni

Szerintem van ebben jó is, de az mindössze 1%...a hitel

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.06.27. 07:55:02

@Paulybird: A tüntetések megakadályozására három módszer van.
Vagy előre megakadályozod legálisnak tűnő módszerekkel azt. Pl közlekedésre való hivatkozással, vagy papírok egyeztetésére behívod a potenciális tüntetőket, ...
Egyik se szebb a másiktól, mégis számtalan ilyet tudnék idézni aaz elmúlt 20 évből. Nem most és nem itt találták ezt ki. Kár úgy tenni, mintha ez példanélküli lenne.

Vagy menet közben jól szétvereted a tüntetőket, ahogy pl 2006-ban az történt.

Nos hamár kell, akkor én az első variációt választanám.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.06.27. 08:14:26

@Trompf: "65 éves koromban is az adómból."

Ezekről a "deneazénadómból" birkákról szokott kiderülni, hogy nem is fizetnek adót. :D

nemecsek ernő áruló 2011.06.27. 08:46:13

Tegyük hozzá, hogy ha Viktorék nem kúrták volna el olyan böszmeségekkel, mint az egy kulcsos adó, nem mostak volna pénzt a közterület átnevezgetésekkel, és az így készített táblákkal, nem dobtak volna ki az ablakon 50 népszavazásnyi pénzt olyan kérdőívekre, amit úgyis csak a kő-fideszesek küldenek vissza, nem hirdettek volna gazdasági szabadságharcot egy kizárólag exportra épülő gazdaságban, nem vesztek volna össze egész európával, és még sorolhatnám, akkor nem kellene a kínaiak pénze - akik egyébként az üzleti életben nem a pénzügyi korrektségükről ismertek sajnos. És az államkötvény-vásárlás (gyengébbek kedvéért ÁLLAMADÓSSÁG NÖVELÉS) egymillió (vagy milliárd?) euro értékben az most akkor rendben van? Vagy hogy is?

És ha mindezt Gyurcsány tette volna? Ezen nem kéne néha elgondolkodni? Röhög a vakbelem a sok agymosott idiótán, komolyan, és bocs, de akinek nem inge, tényleg ne vegye magára!

sleepy 2011.06.27. 08:53:34

@Trompf:
jogos.
Viszont reális eshetőség, hogy a példában jelzett munkáltatónk, úgy dönt (félve az állami, önkormányzati közbeszerzésekről való letiltástól), hogy mindenkinek emel, kivéve egynek akit viszont kirúg, mert igy már nem tudja fizetni.
Ez a kirúgott, nagy eseéllyel vagy közmunkás lesz, akinek a bérét, utazási költségtérítését és minden járulékát az állam fizeti majd, ami annyira nem fog jót tenni a hiánynak és így az államadósságnak sem. Másik opció, hogy feketén dolgozik valahol. Ez nekem nem tűnik egy sikersztorinak...
Ha reálisan nézem ezt, a fentiek alapján inkább nő majd a feketegazdaság. És ez annak köszönhető, hogy nem járulékot csökkentettek, amiről (nagyon helyesen) kb 2008-ig beszéltek, ami megteremtette volna a lehetőséget, hogy egy 90e HUF minimálbéres ne 130e HUF-ba keröljön ha legálisan akarják fizetni. Mert azért hiú ábrándokba ne ringassuk magunkat, hogy ezzel a k-európai New Deallel majd eljön a kánaán, mert a fentartható szintű munkahely teremtést csak a magántőke (kicsi, nagy, közepes) tudja biztosítani, ha ösztönzik rá, és megtermtik neki a reális lehetőséget, hoyg így tehessen. Most ezzel szembe megyünk bérkommandóval (n.b. Bérhivatal) és társaival. A végeredmény pedig sajnos nagy valószínűséggel feketébb gazdaság, és kevés valódi munkahely lesz... :(

Bár tény, hogy a magyar munkaerő immobilitásával kellet kezdeni valamit (az más kérdés, hogy ezt rendészeti úton kell-e).

köménymagleves 2011.06.27. 09:01:00

Ahogy a sorok iroja, ahogy az orszag nepesegenek a nagy resze is, ugy nott fel, hogy nem volt elotte jo pelda, ugy pedig nehez megtanulni az erkolcsot... Mert hogy egyt politikus megmagyarazza, hogy kinaval uzletel az meg o.k., de hogy egy politologus kozgazdasz, az mar eleg nagy gaz...

sleepy 2011.06.27. 09:02:27

@Gerzsonka:
de, akkor is kellene a kínaiak pénze...

és az államadússág refinanszírozást ne keverd az államadósság növeléssel.

Ha egy pl. 6%-os kamatozású kötvény visszafizetését, részben egy 5%-os kamatozású kibocsájtásával finnanszírozod(miközben mondjuk az éppen futó államkötvények 7%-al kamatoznak), akkor az államadósság csökken.

lehet ez is, de lehet 8% kamattal, nekünk szar devizában, rövid futamidőre is kibocsátani kötvényt - na ez lenne szar.

pálcatörés majd akkor, ha már jegyzik a kínaiak, addig bárki bérmit mond, sarlatán vagy csak szimplán ostoba hívő...

vkaresz6 2011.06.27. 09:08:59

A fidesz anno elítélte kínát tibet miatt most pedig üzletelnek vele.Ez az egyik főérv az ellenzők kezében csak az a baj hogy téves elképzelésből indul ki miszerint a mondat első és második fele közt valamiféle összefüggés áll fent. Ez tévedés. Szép dolog ha az embernek elvei vannak de az elvek a hétköznapokban laknak nem pedig a gazdaságban. Le vagyunk maradva európától mint a borravaló egyszerűen egy ilyen lehetőséget nem engedhetünk elúszni. A diplomáciában mindennek jelentőssége van és vegyük észre hogy ez a kínai figura azok elé vette magyarországot a sorban akik mellett enyhén szólva jelentékteleneknek látszunk. Kínának szüksége van és idővel csak egyre nagyobb szüksége lessz ránk és nem azért hogy kínai hipermarketek jöjjenek ide abból már így is több van mint bárhol másutt európába. Ide gyárakat fognak hozni hatalmas raktárakat és egy hangyányit megdobják a külkereskedelmet. "Az övék lesz az összes haszon." Persze. Ezért jönnek. De adót fognak ide fizetni és bármennyi kedvezményt is fognak rá kapni az még így is jelentős összegű lessz. Nem is beszélve az így teremtett munkahelyekről. Különbséget kell tenni a multi mint tesco és multi mint autó gyár között. Mert míg a tesco kkv-k tömegét vágja tönkre és teszi tönkre ezzel családok életét valamint persze munkahelyeket ad és adózik addig egy autógyár nem versenyez családi vállalatokkal nem tesz tönkre senkit munkát ad és adózik valamint a kifelé menő és befelé jövő kereskedelmet is élénkíti.

De csak hogy egy kicsit a másik oldal mellett is beszéljek: A potenciális lehetőség hogy a közeljövőben kínai cégek áraszthatják el az országunkat a közmunkaprogram elképzeléseit legalábbis érdekes megvilágításba helyezi.

wbea 2011.06.27. 09:18:11

A westwing-es hasonlat azért egy picit sántít (de ez már csak így van a hasonló hasonlatokkal). Tudniillik Bartlet elnök stábja valóban mindent megtett, hogy a zászlót visszaadja (pontosabban, hogy kiderüljön: csak tudatlanságból fogadta el a függetlenségi zászlót), de egy szó sem volt benne arról, hogy a kínai elnök látogatása idejére berendelték volna a tibeti függetlenség párti aktivistákat az illetékes hivatalba. Persze lehet, hogy berendelték, csak a forgatókönyvíró elfeledkezett róla:-))

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.06.27. 09:22:34

Kumin Úr, önt olvasni egy élmény, az Ön szakértelme magasan kiemelkedik a permanens index címlapos szűk látókörű hőbörgőblogok írói közül, akik ugyanannyira értenek a politikához, focihoz, diplomáciához (semennyire).

Csak megköszönni tudom:)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.06.27. 09:42:06

@Goompah: ez nevetséges, ne haragudj. Ez a neokon baromság, hogy "nekik is jár, hogy összeszarják a környezetüket, amíg fejlődnek" dolog idejét múlt lemez.

Kína pont azzal világelső egy csomó dolog gyártásában, hogy a környezet meg nem óvására fordított összegeket tudja érvényesíteni az áraiban, valamint az éhbérért dolgoztatott occó munkaerőt.

Hefe 2011.06.27. 09:47:35

"Üzletelni Kínával
Az ember nem mindig azzal köti a legjobb üzletet, aki amúgy a legszimpatikusabb."

A gond az, hogy Kinaval senki nem tud jo uzletet kotni. Ott ahol az erkolcs meg a moral ismeretlen fogalom, a szerzodest mar az alairas pillanataban semmisnek tekintik. Pontosabban, azt nezik hogy hogyan tudjak meglopni es atverni a masik felet.

MACISAJT 2011.06.27. 09:48:44

"Nem szívesen írom le, de így van: az ember nem mindig azzal köti a legjobb üzletet, aki amúgy a legszimpatikusabb."

Ez bizony így van.

Ámde azt is tegyük hozzá:milyen jogon kérne bárki is bármit számon Kínától?

Az az USA(amit nem mellesleg Kína ment meg-ki tudja meddig- az államcsődtöl) , és amelyik auschwitzi mintára külföldön tart fent koncentraciós tábort?

Az a Nagy Britannia, amelyik társaival együtt hazugságok ürügyén bombázta szét Irakot?

Franciaország, amelyik most Líbiával teszi ugyanezt?
Ezekhez képest(no meg az IMF-hez, cohn-benditekhez stb.) képest Kína egy szolid nagyhatalom...

MACISAJT 2011.06.27. 09:57:51

És még valami.

A kínai miniszterelnök látogatása kapcsán az USA külügyminiszterének hirtelen eszébe jutott,hogy Budapesten fel kéne avatni a Tom Lantos (amúgy április 29 óta müködő )intézetét.
Hiába próbálták erről lebeszélni a Gati Charlesek...

Jön tehát Hillary Clinton.
Hoz valamit? Befektetéseket, valamit amivel segítene Magyarországnak, legalább fele annyira mint Wen? Egy frászt.
Így aztán, a demokráciért elkötelezettek igazán kivonulhatnának ellen tünteni, fúúj USA, takarodj ki
Irakból, Afganisztánból, Guantanamoból, yankee go home etc.

Ehelyett mit látunk?:)

index.hu/kulfold/hirek/2011/06/27/hillary_clinton_segitseget_kerik_demszkyek/

Anti Anyag (törölt) 2011.06.27. 09:59:41

"Tisztességes ország nem bizniszel véres kezű rezsimekkel."

Ahhoz képest, hogy az izraeliek már szinte itthon vannak, nem semmi ez a mondat.

KG2000 2011.06.27. 10:13:03

Szerintem a kínai emberi jogok ügyében Magyarország maradhat egy kicsit még cinikus. Majd ha erősebbek leszünk, akkor ugrálhatunk. Németország (a 3. ország, amelyet most a kínai miniszterelnök meglátogatott) már bejelentette, hogy felemeli a szavát. Legyen az elég. Majd ha EU kiad egy egységes állásfoglalást, akkor mi is csatlakozunk.

Más, ide írom a Tóta mocskos blogjához szóló véleményemet, mert a blogjára megfogadtam, hogy nem kattintok, annyira mérhetetlenül HAZUG, PRIMITÍV és TRÁGÁR. Kattintás nélkül is el lehet olvasni:

"Nyugi. Kína a Volvót veszi meg, nem ilyen bóvlikat, mint Magyarország."

Nos, már önmagában ez is hazugság, mert Kína megvette a Borsodchemet, amelyben nyilván több fantáziát látott, mint a Volvoban, ameylet még csak most szándékoz megvenni. Tehát a magyarok JOBBOK, hatékonyabbak, mint a svédek. Ennyit Tóta hazug mocskáról. Már a beharangozójából lehet tudni, hogy HAZUDIK ÉS USZÍT.

popocatepetl 2011.06.27. 10:15:23

@Gerzsonka:

A kutya ugat, a karaván halad.

KG2000 2011.06.27. 10:15:55

@MACISAJT: Köszi a linket, ebben az összefüggésben csak azt lehet mondani, hogy a magyar kormánynak elsősorban a Demszky-féle diktatórikus, rasszista terroristáktól kell megszabadítani az országot, és ha ebben Kína segít, akkor nekem nincs semmiféle lelkiismeretfurdalásom.

KG2000 2011.06.27. 10:16:50

@MACISAJT: Tulajdonképpen igaz. Az USA és Nagybritannia több civilt ölt meg csak Irakban, mint Kína a halálbüntetésekkel.

popocatepetl 2011.06.27. 10:17:46

@KG2000: Ne bántsd tótawárpikát, biztos ki van borulva, hogy most megdől a megbízói gazdasági hegemóniája!

popocatepetl 2011.06.27. 10:19:33

@judy7:

A kutya ugat, a karaván halad.

popocatepetl 2011.06.27. 10:25:56

@Dühöngő bika: "az Ön szakértelme magasan kiemelkedik a permanens index címlapos szűk látókörű hőbörgőblogok írói közül, akik ugyanannyira értenek a politikához, focihoz, diplomáciához (semennyire)."

Hogy mondhatsz ilyet? Náci-e vagy? Tessék szépen áhítattal tisztelni a hetihetes, az újságíróklub és az index véleménymegmondóit!

Anti Anyag (törölt) 2011.06.27. 10:36:45

@KG2000: Amíg a libsiket nem akarja megvenni, addig Kína örök ellenség marad.

A komcsik ahogy megvették őket, egyből leszálltak róluk a libsik, pedig a komcsik Kínával ellentétben, még meg is csűhölték annak idején pár vezetőjüket.

Na nem mintha ma (szerencsére) TótaW tényező lenne.

Egyed Ildikó 2011.06.27. 10:40:48

@KG2000: "Tehát a magyarok JOBBOK, hatékonyabbak, mint a svédek."

A hülyeség beszél belőled?

megszűnt 2011.06.27. 10:50:00

@KG2000:
"Más, ide írom a Tóta mocskos blogjához szóló véleményemet, mert a blogjára megfogadtam, hogy nem kattintok, annyira mérhetetlenül HAZUG, PRIMITÍV és TRÁGÁR."

Akkor én is ideírom, amit Tóta W. Árpád írásáról gondolok:

Nyugodt, fegyelmezett, szélsőségektől mentes és kiegyensúlyozott írás.

Négy cikket olvastam a témában két újságíró és két politológus tollából.

Nekem Tóta W. Árpád írásában van benne minden, ő az egyedüli, aki indulatok nélkül tudott szólni mindenről, ami napjainkban megesett.

Ha itt üvöltözöl, sem lesz másképpen.

@Anti Anyag:
"Na nem mintha ma (szerencsére) TótaW tényező lenne."

Tóta W. Árpád a mai magyar újságírás kihagyhatatlan tényezője volt és marad. Mindig.:) és ettől még sokkal többet látok benne, hiszen megtestesíti a liberális, mindenkitől független gondolkodót.

w.blog.hu/2011/06/27/eljen_es_viragozzek

eventus 2011.06.27. 11:05:57

És ha Kína befektet?? Akkor most mi van??
Repteret, vasútat építene, fejlesztene, (infrastruktúrát épít) Magyar kötvényeket vesz (minimálisan stabilizálja az országot).
Világos, az itt esetleg gyártott árukat innene akarja szétszorni európába. Mivel európa közepén vagyunk ez logisztikailag logikus lépés. Ez most miért is nem jó nekünk?
Jaa, hogy az únió (főleg német és francia "barátaink") pl. ellehetetlenítette a magyar mezőgazdaságot az jó nekünk.
Észre kellene venni a béka segge alatt, hogy a pénznek nincs szaga.

Ez az állandó INDEX uszítás és az, hogy 1 éve ebben az országban csak és kizárolag szar dolgok történik, már soKK.
Mivel a legtöbbet látogatot oldalak között van, nagy a FELELŐSÉGE a tájékoztatásban. Állandóan csak negatív dolgok, ebben a depresszív társadalomban..... nem jó kombináció!
És most komolyan mondom, kezdek az új médiatörvény egy-két pontjával azonosúlni.

Diocles 2011.06.27. 11:09:10

@knausz:

"Tóta W. Árpád a mai magyar újságírás kihagyhatatlan tényezője volt és marad. Mindig.:) és ettől még sokkal többet látok benne, hiszen megtestesíti a liberális, mindenkitől független gondolkodót."

hm, erről Gál J. Zoltán sokat tudna mesélni, pl. arról az időszakról, amikor a kormány felkérése alapján elképszítette vele a Modern Képmesék c. örökbecsűt, amellyel a Gyurcsány-kormány olyannyira elégedett volt, h minden érettségizett (!) diák megkapta ingyen.

Tompó 2011.06.27. 11:13:57

@Jerky_Master: Persze semmi sem kötelező, éhen is lehet halni!! Egyébként én nem szoktam "ordibálni"!!!! Csak azt gondolom nem kéne ezt az egészet túl dimenzionálni, az évezred eseményeként tálalni(a kormányzatnak és talpnyalóinak)Nincs különösebb problémám a kínaiakkal és másokkal sem, de senki ne gondolja, hogy most eljön a kánaán ahogy néhányak beállítják!!! Ők is csak a saját hasznukat lesik és pont leszarják, hogy nekünk mi a jó és mi nem!(végül is miért is érdekelné őket)@lüke: Egyik sem! Csak ez van és kész! Arcoskodni nem szoktam, a panaszkodás meg senkit nem érdekel és semmire sem vezet:)!

megszűnt 2011.06.27. 11:30:39

@Diocles:
"hm, erről Gál J. Zoltán sokat tudna mesélni, pl. arról az időszakról, amikor a kormány felkérése alapján elképszítette vele a Modern Képmesék c. örökbecsűt, amellyel a Gyurcsány-kormány olyannyira elégedett volt, h minden érettségizett (!) diák megkapta ingyen."

Ma már ez sajnos csak a múlt, hiszen a Modern Képmesék olyan alkotások sorozata, melyet valóban kötelezővé, de legalább ajánlottá kéne tenni minden iskolában.

Veled ellentétben úgy gondolom, hogy már az általános iskolai tanulókkal meg kéne értetni mindazt, amit Tóta W. Árpád elmond benne.

kepmesek.blog.hu/2008/04/25/76_jojjon_el_a_mi_orszagunk

Paulybird 2011.06.27. 11:31:37

@Trompf:

igen a harmadik variáció a dolgok normális menete egy normális országban. Hogy tüntethetsz, de ha túlléped a megbeszélt kereteket, randalírozol, autókat borogatsz, akkor oszlatás van, és szétverik a tüntetést a faszba.

Az pedig, hogy az elmúlt húsz évben mik voltak, nem mentesít semmi alól.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.06.27. 11:41:58

Kumin szerint: "Nem szívesen írom le, de így van: az ember nem mindig azzal köti a legjobb üzletet, aki amúgy a legszimpatikusabb. Ha lakást keresek..."
most akkor lakást keresett a kormány vagy partnert?
mert ha nem lakást, hanem partnert anyagi előnyért,
azt simán prostitúciónak hívják

Ecsedy Áron 2011.06.27. 11:51:21

@kej: Hallottam. Ez már azonban megvalósítási kérdés. Amennyiben átmenő forgalom lesz (ami esélyes) és amit leírtál (kapu az EU-ba), akkor ez nem lesz probléma.

Amit a szabályokról írsz: nos, nem azért léptünk be az EU-ba, mert mi is szeretnénk szabályok szerint játszani. Azért léptünk be, mert szeretnénk mi is olyan gazdagok lenni. Ennek az nem módja, hogy olyan szabályokat követünk, amelynek az a lényege, hogy a többi ország gazdagságát konzerválja és az 'újak' pedig jó fogyasztóként szépen vegyék a drága EU termékeket. A Huawei jó példája, hogy miként is működhet a Made in EU. A dömpingár nyilván nem opció, de attól még lehet rajta pénzt keresni, úgy hogy a vásárló, Kína és Magyarország is jól jár. Ez pedig lehetőség, hogy az amit Nyugat-Európa sok évszázada játszik, abból behozzunk valamit.

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.06.27. 12:07:40

@knausz:
Totaw a kuruc infóval egyenlő a szélsőségesség legalábbis ami a szélsőségesség mértékét illeti. Természetesen más az ideológia, de a szélsőség nem.

Az említett sorozat meg pont annyira szélsőséges, mint egy náci,vagy a zsidó ortodox propaganda.

Totaw-t gy egészséges társadalom, pont ugyanoda juttatná ahová a kuruc.info-t. A szemétdombra.Tótaw egészséges pozíciója egy egy szűk szélsőséges kisebbség által istenített ferde ikon. Ehhez képest ő bal oldal fizetett bérmegmondóembere. Minden fingással vezércikkben, jó pénzért:) És azt próbálják elhitetni a társadalommal, hogy ez a normális.
Na ez az igazi kettős mérce.

megszűnt 2011.06.27. 13:20:29

@Dühöngő bika:
"Ehhez képest ő bal oldal fizetett bérmegmondóembere."

Sokan pedig a jobboldal lekötelezettjei és nem is tagadják. Mindenki dolgozik valahol, azért pedig pénzt kap, mivel még nem találták fel a mosoly-csekket.

Tóta W. mindig ilyen volt, amióta írni kezdett, sose másmilyen, önmagát egy pillanatra sem tagadta meg.

Polgári körös, fideszért rajongó múltamból ő volt az egyetlen liberális, akire, bármit mondott, figyeltem. Ez mindösszesen annyit jelent, hogy tehetséges ember és sokrétű. Több újságnál dolgozott és nem mindenütt érezte úgy, hogy odavaló és távozott.

She?- kérdezte múltkor Török Gábor politológus egyik cikkében Tétényi Évával kapcsolatban.
Ha lesz ellenpólusa a Fidesznek, ő hasonló karakter kell legyen, mint Tóta W., ha nem pont olyan.

Ecsedy Áron 2011.06.27. 13:48:53

@lüke: Most _komolyan_ azt gondolod, hogy attól lesz valaki magyar anyanyelvű, mert tökéletesen fújja pár nyelvész elképzelését a 'helyes' magyar nyelvről? Sok közöd nem lehet nyelvészethez.

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.06.27. 14:19:32

@knausz:

Az, hogy valaki kiszámíthatóan szélsőséges , az nem azt jelenti , hogy elvhű, hanem azt hogy képtelen a fejlődésre, vagy megszokásból hülye:)

lüke 2011.06.27. 14:29:55

@Ecsedy Áron:
halál/komolyan
konsensus study/state of the art etc
ezeket így hivják küfödi nyelven- komolyan

lüke 2011.06.27. 14:32:30

@knausz: hej haj
nehéz lesz ez Timi, de veled tartok
holnap becsenget a postás, hozzád:)

Ecsedy Áron 2011.06.27. 14:37:22

@lüke: consensus study esetleg (de ez helyesírás, nem nyelvészet). Külföldi nyelven tényleg helytelen, mert konkrét nyelvet akarsz leírni általános terminológiával, ahogyan az 'idegen nyelven' is helytelen lenne ebben a kontextusban. Mi köze van ennek Kínához amúgy?

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.06.27. 15:23:23

Lázárjánosi színvonalú hazugságáradat, a szerző nyugodtan írhatna a "magyar" hírlapba is. Mert hazugságnak kell nevezni azt, amikor a pártdroid elhallgatja azt, amiről mindenki beszél, és egy szelídebb, mondhatni ál-problémát tesz meg tárgyául. Ezt teszi jelen esetben Kumin Ferenc is, amikor a demokráciához méltatlan rendőri és hivatali brutalitást mélyen elhallgatva arról beszél, hogy háde a zemberek fének a kínátú, mer a kína az másfajta ország, oszt a prolik, aszok fének az ismeretlentű.
Kedves Ferike! Nem erről van szó. A vitatémát megváltoztatni régi taktika már, túl régi.

megszűnt 2011.06.27. 15:52:58

@lüke:
Kinyomoztad a címemet?:) Ezen a soron lakik még egy ugyanilyen nevű nő, a neten ebből gondok adódnak, mert amaz ismerősei hozzám jönnek, az enyémek meg gondolom hozzá, de próbáltam felvenni vele a kapcsolatot, nem akarta.. bezártam a skype-omat, nem használom, és a közösségi lapokon is ott van az a nő, nem én, de konkrétan jönnek csomagjai.

Én konkrétan visszaküldöm. Amikor rendelek, a férjem nevére szoktam. Az egész országban ketten vagyunk azonos nevűek, erre pont itt él és ráadásul még erre a sorra is költözött - albérletbe.

lüke 2011.06.27. 17:22:37

@knausz:
nem vagyok rendőr,drlüke vagyok

Blogger Géza 2011.06.27. 17:35:58

@Táskás Tóni: Idejössz egy blogra, ami a hét végén aláírt 12 egyezményről szól, és az alapokkal sem vagy tisztában? Ez ciki.

Blogger Géza 2011.06.27. 17:39:55

@nexialista: Aki meg egy nemzetközi üzleti megállapodást prostitúcióval összekever, azt szimplán hülyének. :)

Táskás Tóni 2011.06.27. 18:00:36

@Blogger Géza: Az a ciki, ahogy Orbán régi önmagát megtagadva gazsulált a kínai me-nek. Meg az is ciki, ahogy nyilatkozott a kis szerencsétlen ország megsegítéséről a kínai me a BBC-nek. Talán másképp lett volna, ha nem alázkodik meg ennyire mo miniszterelnöke. Hiába, biztosan eszébe jutottak Kínát ekéző régi bűnei. Azokat viszont, ha százszor segget nyal óránként, sem fogják elfelejteni.Azt az általad emlegetett 12 egyezményt inkább szándék nyilatkozatnak nevezném. Ha bennfentesként vagy az egészben, akkor pedig jobb, ha hallgatsz, számon fogják még kérni a fideszen , nem azt ,hogy behozta Kínát, hanem ahogy behozta.Sőt lehet, hogy még azt is , hogy idehozta..

Táskás Tóni 2011.06.27. 18:02:36

@Dühöngő bika: Orbán jó sokat fejlődött és fejlődik Van amikor egyik hónapról a másik hónapra fordul ki önmagából A kici szélkakasz

Goompah 2011.06.27. 18:09:28

@RAMBO:

'"nekik is jár, hogy összeszarják a környezetüket, amíg fejlődnek" dolog idejét múlt lemez.'

Senkinek nem jár semmi. Csak éppen baromi furcsa - és akkor még finoman fogalmaztam - épp azoktól hallani Kína megbélyegzését, akik idáig eljuttatták a Földet. Az pedig még furcsább, hogy a fél világot már összeszennyezett USA azért nem írja alá a kyotói egyezményt, mert Kínának nagyobb a kvótája - holott per capita nem is biztos nagyobb. Ez ürügy, nem ok.

De tekintsük a tiszta környezetet egyfajta erőforrásnak, amelyet a szennyezéssel fogyasztunk. Kína ipara mostanság tart ott, hogy ki tudja "aknázni" ezt az erőforrást. Neki miért nem szabad?

Három testvér ül az asztalnál. Ketten már megzabáltá az ebéd 90%-át, a harmadik még nem evett. Amikor végre a harmadik is jól szeretne lakni, akkor megszólal a másik kettő, hogy osszák már el egyenlően háromfelé a megmaradt 10%-ot. :D Te nem intenél be nekik?

Az ugye eszedbe sem jut, hogy a környezetvédelem ürügyén Kína növekvő és egyre nyomasztóbb gazdasági fölényét szeretnék kordában tartani, ugye?

"valamint az éhbérért dolgoztatott occó munkaerőt."

Már írtam, talán épp neked, hogy a magyar minimálbéres alig keres többet, mint a kínai. Igaz, nálunk drágább a megélhetés. De áruld már el nekem, a multik vajon nem az olcsó munkaerő miatt jönnek Kelet-Európába, vagyis hozzánk is? Szerinted az Audi nem találna képzett munkaerőt Németországban?

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.06.27. 18:11:10

@Táskás Tóni:

Te vagy a blog.hu legnagyobb trollja.Ha meggyőződésből csinálod, akkor jó munkásőr vagy, ha pénzt kapsz érte, akkor a web2 megélhetési segglyuka.

Táskás Tóni 2011.06.27. 18:23:14

@Dühöngő bika: Húúúh. Gondolom már rá is matyiztál a NENYI-re. Kit képzeltél magad elé közben? Szíjgyártót a bunkó focistát, vagy Semmilyen Zsoltot?
A bunkó focista 8 évig csak a rendetlenséget, mocskolódást szította Mo-on, most pedig olyan rendpárti lett, mint a komcsi párttitkár apja. Csak ezt próbáltam érzékeltetni.Lenni kici szélkakasz maga isz?

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.06.27. 18:25:55

@Táskás Tóni:

:)LOL felülmúlhatatlan vagy:) És erről is a FiDESZ jutott eszedbe:)

Táskás Tóni 2011.06.27. 18:37:00

@Dühöngő bika: Eszembe jutni szélkakasz, megteszteszít dühongó bikasz.
Főnokod lenni pici gonosz szélkakasz.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.06.27. 19:06:35

@Blogger Géza: igen, a hülyék szeretik hülyének nézni, aki nem prostituálódik, különben felül kellene vizsgálni saját gyakorlatukat...

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.06.27. 20:20:47

@Kandabula:
"Kína a világ legerősebb hatalma, Vona pedig az előretolt Bástya elvtárs. A fenébe. Tulajdonképpen mi volt a gondotok a szocializmussal?"
Az ami Jézusnak: történetesen,hogy a zsidók szétlopták.

Táskás Tóni 2011.06.28. 00:12:18

@Azúrkék égbolt: Most majd a nácik teszik meg ugyanezt.

atila68 (törölt) 2011.06.28. 18:11:55

"Hétköznapi beszélgetéseim tapasztalata"
Ez olyan ferielvtársos, csak ő úgy fogalmaz, "hallani".

hegyilány 2011.06.28. 19:19:20

Milliárdos megállapodásokat kötött Németország Kínával"

14 kétoldalú paktumot írtak alá kedden Berlinben Merkel kancellár és Ven Csia-pao miniszterelnök jelenlétében."

Az Airbus nyugat-európai repülőgépgyártó 62 darab A320 neo típusú gép értékesítéséről írt alá megállapodást a China Aviation Supplies Holding (CAS) társasággal és az Industrial Commercial Bank of China (ICBC) lízingcégével. Az egyezség szerint akár 88 darabra is bővülhet az átvett gépek száma. A Reuters hírügynökség szerint listaáron számolva csupán ez a megállapodás 7,5 milliárd dolláros üzletet jelent."........

Az ülés után Angela Merkel úgy fogalmazott: az eseménnyel új fejezet kezdőik a német-kínai kapcsolatokban. Ven-Csia-pao hozzátette: a kedden kötött megállapodások összértéke eléri a 15 milliárd dollárt."

www.hir24.hu/gazdasag/2011/06/28/milliardos-megallapodasokat-kotott-nemetorszag-kinaval/

Tavaly 130 milliárd eurót tett ki a kétoldalú kereskedelem Németország és Kína - a legnagyobb európai és az első számú ázsiai gazdaság - között."

"Mindenki üzletel Kínával, mert ma másképp nem megy"

ilyen ez.
:)

hegyilány 2011.06.28. 19:22:55

folyt.

A megállapodások között négy tisztán gazdasági természetű, a többi pedig minisztériumok és egyéb állami szervek közti egyezmény."

Az államközi, minisztériumok közötti egyezmények között van egyebek között egy megállapodás német konzulátus megnyitásáról az északkelet-kínai Senjang városban, egy további megállapodás szerint Kína lesz a 2012-es hannoveri vásár partnerországa, és készült egy nyilatkozat a beruházási környezet további kölcsönös javításáról."
Bocs. kicsit hosszúra sikerült.
De megéri elolvasni.
:)

lüke 2011.06.28. 21:28:51

örömteli, bővült a BT
Adatlap
hegyilány 0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2011.06.26. óta tag

hegyilány 2011.06.29. 14:54:23

Női vezére lett az IMF-nek

A mindvégig első számú esélyesnek tekintett Lagarde megbízása az után vált egyértelművé, hogy Timothy Geithner amerikai pénzügyminiszter - az IMF-ben legnagyobb szavazati súllyal rendelkező Egyesült Államok nevében - kedden támogatásáról biztosította a jelöltet.
A francia pénzügyminiszter mellett mindvégig kiálló EU és Amerika voksai önmagukban is többséget jelentenek az igazgatóságban, ám Lagarde maga mögött tudhatta Kína, India, Oroszország, Egyiptom, Szaúd-Arábia, Indonézia Dél-Korea, valamint a frankofón afrikai országok támogatását is.
Lagarde a jelenlegi mexikói jegybankelnök Agustín Carstenst győzte le, akit korábban Kanada, Ausztrália, Peru és Chile is támogatásáról biztosított."

www.mfor.hu/cikkek/Noi_vezere_lett_az_IMF_nek.html

A franciáknak ez már biztos siker.
:)

lobster thermidor 2011.07.06. 08:45:23

További kommentár nélkül, ennyit az orbáni igazmondásról, és a nagy kínai vörös lufiról.

index.hu/gazdasag/vilag/2011/07/06/oriasi_kinai_kozpont_epul_szlovakiaban/

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása