Irritáló keleti, mit ugrálsz?

2011.08.14. 23:15 kumin

Rendkívül szórakoztató írás jelent meg néhány napja az Economistban, az obligát meghatározás szerint „tekintélyes brit gazdasági hetilapban”. Szerzőjének valószínűleg nem a szórakoztatás volt a legfőbb célja, hanem annak sokadik elmesélése, hogy mennyire irritáló, kellemetlen politikai szereplő a magyar miniszterelnök, meg még rajta kívül néhány ötletszerűen összeválogatott „keleti” vezető, az un. „cikisek csapata”. Szörnyű, hogy ezek a nyomorult provinciákon továbbra sem bírnak magukkal, mennek a saját hülye fejük után, ahelyett, hogy tennék az egyetlen dolgukat: gazdájuk kedvét keresnék. Ilyen briliáns módon még nem leplezte le magát gőgös és ostoba publicista.

 

(forrás)


Önmagában a történet nem érdemelne posztot, annyira közhelyes. Megjelenik egy látszatapropóra felhúzott, felületes, érezhetően minden különösebb research nélkül odakent újabb cikk a nyomasztó magyar fejleményekről, és ezt a magyar sajtó egy része hűségesen átveszi. Csakhogy ezúttal vicces dolog történt. A cikk írója ugyanis különösen oldott hangulatban írhatta szövegét. Megvetését és lenézését nem sikerült így lepleznie. A legnagyobb kincs mindjárt az első mondat: „Poor countries needing investment and favours from their richer counterparts should polish their images and avoid rows.” Hevenyészett fordításban: „A gazdagabb partnereiktől befektetésekre és szívességekre szoruló szegény országoknak inkább az imidzsükkel kellene foglalkozni és nem veszekedni.” Kicsit velősebben ezt úgy is mondhatta volna a szerző, hogy aki nem gazdag, az ne ugráljon, mivel „akinek nincs semmije, az annyit is ér”. (Remélem, hogy akik Lázár János régi hangfelvételén kiakadtak, azok már most is fogalmazzák felháborodott tárcáikat.)


A történet azonban itt nem ér véget. Nézzük tovább a két következő mondatot: „So it may seem odd that so many politicians in ex-communist Europe, with wobbly economies and security, often do the opposite. A prime example is Hungary, where Viktor Orban’s government has attracted a blaze of outside criticism since it took office in May 2010.” Azaz: „Különösnek tűnhet, hogy sok politikus, az ingatag gazdasággal és közbiztonsággal rendelkező volt kommunista Európában, éppen az ellenkezőjét csinálja. Kiemelkedő példa erre Magyarország, ahol Orbán Viktor kormánya, amely külföldi kritikák tömkelegét váltotta ki mióta kormányra került 2010 májusában.” Kezdjük a végéről: folyamatosan írjuk a felületes, pontatlan marhaságokat Magyarországról, aztán egy idő után már önmagunkra is hivatkozhatunk, hogy ti. az a baj, hogy ez a kormány annyi negatív kritikát vált ki a külföldből. Aktuálisan azonban izgalmasabb lehet, hogy miközben szerzőnk londoni irodájának bejáratát akár éppen baseball-ütős fosztogatók is készülhetnének rátörni, ő rendíthetetlenül cikkezik a „volt kommunista Európa” ingatag közbiztonságáról.


Tudnék még szemezgetni bőven, de kedvcsinálónak talán ennyi is elég. Az utolsó mondatot azonban nem bírom kihagyni: „although some easterners may be irritating, noisy and unfashionable, in modern Europe they are indispensable.” Azaz: „bár néhány keleti irritáló, zajos és divatjamúlt lehet, a modern Európában mégis megkerülhetetlenek”. Igyekszem a legtöbb jóindulattal olvasni, de ebben tényleg nem látok mást, mint a meggyötört gyarmattartó fáradt sóhaját, amikor lóháton megtekinti a gyapotföldön zajló munkákat. Amúgy mégsem gondolom, hogy igazam volt. Mégiscsak megpróbálhatta leplezni a megvetését és a lenézését a szerző. Ha ugyanis teljesen tiszta szívéből, mindenféle gátlás nélkül, szabadon írhatott volna, a fenti sort még biztosan kiegészítette volna a „büdös” és a „koszos” jelzőkkel is.

Címkék: orbán economist

256 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr583153780

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Irritáló keleti, mit ugrálsz? 2011.08.15. 14:38:01

Az Economist szerzőjének valószínűleg nem a szórakoztatás volt a célja, hanem annak sokadik elmesélése, hogy mennyire irritáló a magyar miniszterelnök.

Trackback: Súúúhanterz: Orbán Viktor mégiscsak szabadságra ment? 2011.08.15. 10:45:14

Szijártó Péter minapi nyilatkozata alapján megnyugodva kezdtem meg hétvégémet, mert ha már én nem tudtam szabadságra menni, örömmel töltött el, hogy ezekben a viszontagságos időkben Orbán Viktor sem láblógatással tölti idejét, hanem "Az ország újj...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brlv24 2011.08.15. 14:59:27

@tizennegy: "Magyarországon egy ekkora tüntetésből vérfürdő lenne, mert mind a két fél fejletlen agyilag."

Ugy mondod, mintha nem lett volna tuntetes par eve. Ha jol emlekszem nem volt verfurdo, legalabbis abban az ertelemben, ahogy te gondolod...

Anti Anyag (törölt) 2011.08.15. 15:00:33

@tizennegy: Egyenlőre ott volt vérfürdő. Itt nem lenne, a vietnámi, néger, arab nem gettóban lakik, hanem vegyítve.

Az angolok hozzánk képest nagyon le vannak maradva.

Diocles 2011.08.15. 15:00:49

@Kalmár:

"Jó lenne ha egy kölcsönt nyújtó szervezet, aki profitot csinálni rajtunk, nem akarna mindenbe beleugatni."

van már ilyen a világban: Kínának hívják.

indapass90210 2011.08.15. 15:01:45

Én csak annyit szeretnék kérdezni, hogy ki nem látott még átlag angolt, külföldön, mondjuk este 11 után viselkedni?

Seang Lee 2011.08.15. 15:02:20

@brlv24: te meg setalj a VIII ker.ben este. foleg klinikak mogott.

Joooe 2011.08.15. 15:05:21

@anonymand: csak a "mi kértük a felvételünket" érv ellen szólnék: ez még annál is kisebb választói támogatással bíró döntés volt mint ami a jelenlegi alkotmányozó többség birtokában van, és aki támogatta sem azt várta tőle, hogy maradunk a szarban, csak majd dirigálnak is hozzá, elősegítendő a szintentartásunkat... ugyebár az uniós nagyoknak se az nem jó ha mélyebbre süllyedünk, se az nem jó ha kiemelkedünk... kelet európa azt várta az uniótól, hogy majd a közösséghez tartozás középtávon szükségszerűen kiegyenlíti a meglévő különbségeket. Nyugat eu tudta hogy nem ez lesz ezért támogatta bővítést: a bővítés több lehetőséget ad a társadalmi különbségekből származó előnyök kihasználására, és természetes érdekük ezen különbségek fenntartása: az angol adófizető nem fog azért dolgozni, hogy a magyarnak jobb legyen, ez teljesen jogos és egyértelmű, ő azt várja ettől a szövetségtől(eu), hogy neki jobb legyen, következésképpen a másik ligába átkéredzkedni akaró, "szabálytalankodókkal" szemben morcos lesz, ezt az igényt meg kiszolgálják az újságírók. Magyarként nincs más lehetőségünk mint hogy helyén kezeljük az ilyen kritikákat és figyelmen kívül hagyjuk. Aki meg akar felelni és fél attól, hogy csúnyán néznek ránk, ezért inkább a fület-farkat behúzó, "jól viselkedő szegény ország" hozzáállást tartja hosszútávú célnak is, annak a kövér-féle köteles javaslat nagyon megszívlelendő.

tarackos 2011.08.15. 15:10:14

@Várúr: Igen, meg azt is írom nincsenek felkészülve arra hogy vki az abroszba törli a száját. Gondolom ebben ismerhettél magadra...

maskep 2011.08.15. 15:10:22

@compound interest: (Kumin szerintem nem fogja átpozícionálni magát. És ezért fogom olvasni tovább. Ő a kormánypárti hangok közül a legelfogultabb, akit még meghallgatok-megfontolok, azzal együtt, hogy tudom, mi az alapállása. Szerintem Sólyom László belpolitikai lépéseit is sokszor személyesen befolyásolta, mikor a tanácsadója volt. Nem jó irányba. Ettől persze nem lett szimpatikusabb, de a maga nemében hitelesebb igen.

abaka 2011.08.15. 15:16:19

@tizennegy: Hat nem tudom. Szerintem tok artatlanok voltak, eszuk agaban sem volt megfenyiteni senkit es csak azert voltak ott, hogy megvedjek, ami az ovek. Azt, hogy te ezt igy kommentalod: "ugye minek megy oda normális ember, ahol semmi keresnivalója nincs." erosen valoszinusiti, hogy a nick-ed az eletkorodbol jon...

Várúr 2011.08.15. 15:27:54

@maskep:
Valóban tökmindegy a lap címe, a cikk is, a firkász is. Amit írt, azt nyomtam a kukába, ahová való.

Várúr 2011.08.15. 15:29:51

@Advanced Flight:
Nem mellesleg az Economist is közölt a "pörgő magyar gazdaságról" cikket Furcsány ideje alatt - és közölt hiretéseket is, ezért tévesztettem össze a két lapot.

fonó 2011.08.15. 15:47:27

A 415-ös értéket utoljára 2008 márciusában érte el az 5 éves állampapírok CDS felára,

unionist 2011.08.15. 15:53:38

@vuvuvu2:
az egy dolog, hogy belgium többségi holland (flamand), és francia (vallon) része regionális önállóságot akar. de úgy egyébént nem akar se nagy-hollandiát, se nagy-franciaroszágot. a régiók kulturális önállóságát akarják kivívni a nemzetközösség keretein belül. ugyanez érvényes skóciában, vagy katalóniában. még az euroszkeptikusok többsége is a nemzetközösség pártján áll, legfeljebb jelen formájában elutasítja az uniót.

a nyugati világban mindent a nemzetközösség legitimál. a békét, a háborút. általában a jogot. a római jog is valamiféle közösségi jog volt, de a code napoleon is. ez a latinkeresztény gondolkodás lényege: a nemzetközösségbe vetett feltétlen hit. ez jellemzi a nyugatot. különösen európát.

az ortodoxok nemzetközösség helyett népnemzetet akarnak. az ortodox nacionalisták ugyanezt gondolják az ortodox keresztények. ahol ugye a népnemzetnek van vallási vezetője. ugyanezt mondják az ortodox bolsevikok. a többség által megválasztott pártfőtitkárnak (nemzetvezetőt) teljhatalommal kell felruházni. ez nyilván ellentmond a nyugati vallásnak.

és azt a kérdést teszik fel, hogy az ortodox gondolkodásnak mégis mi keresnivalójuk van az unióban.

Seregbontó 2011.08.15. 15:55:51

Nyaljuk fényesre a Nyugat seggét különben nem kapunk morzsát az asztalról. Kössz!

libus_ 2011.08.15. 16:03:45

@Aszi: na ne essünk má' túlzásokba!
KF csak nagyon szeretné visszanyalni magát a Sándor palotába. Annyiban meg is érdemelné, hogy ő legalább tud helyesen írni! Még ha a tartalmával nem is lehet mindig egyetérteni.
@népnemzetiek: Tudomásul kéne már venni, hogy aki Orbánt 'báncsa' az NEM a nemzetet 'báncsa'! És viszont: aki a miniszterelnök semmi jót nem hozó hepciáskodásait veszi védelmébe az NEM az ország érdekeit védi!

libus_ 2011.08.15. 16:06:56

@Joooe: "és aki támogatta sem azt várta tőle, hogy maradunk a szarban, csak majd dirigálnak is hozzá"
Ezt a tavalyi 2/3-os forradalomról írtad?

komment1 2011.08.15. 16:12:55

Az "awkward squad" legpontosabb magyar fordítása talán "esetlen társaság", sőt inkább "béna bagázs" - hát ez a csúnya gyarmattartó még ilyet mer mondani Orbánra :F

Nyilvánvaló a nyugati enyhén felsőbbrendű hozzáállás, az is, amit egyértelműen elismer a cikk, hogy még ilyen bénán is milyen megdöbbentően jól elevickélnek ezek a vezetők a nemzetközi politikában, merthogy tényleg megkerülhetetlenek ezek az országok. Ugyanakkor akinek egy csepp túlélési ösztöne van, az pl. egy társaságban nem köt bele folyton mint egy ötéves infantilis gyerek a nála jóval több befolyással és magasabb presztízzsel bíró emberekbe, mert előbb-utóbb igen pórul járhat. A "megsértődünk, mert minket mindig bántanak" attitűd igen gyermeki. Ha valaki mindig ilyen stílusban esik neki a nagyobbaknak, az bizony ne csodálkozzon, ha esetleg kezdik elkerülni. És ez még a jobbik eset.

anonymand 2011.08.15. 16:26:37

Tisztelt Joooe:!

Nem tudom, hogy emlékszel-é, mekkora támogatottsága volt anno, hogy a táltosokból papok legyenek?
Tehát a ..."csak a "mi kértük a felvételünket" érv ellen szólnék" szempontjából nem igazán releváns.

"Magyarként nincs más lehetőségünk mint hogy helyén kezeljük az ilyen kritikákat és figyelmen kívül hagyjuk." - más helyén kezelni a dolgokat, azt én is jó szemmel nézném, és teljesen más figyelmen kívül hagyni.
Lél vezír sem szívlelhette a kritikát, sőt, figyelmen kívül hagyta.
Oszt jónapot! De ha jobban tetszik, neki (és a hagyományőrzés okán kalandozó társainak: befellegzett.

Nem félni kell, nem fület-farkat behúzva meghunyászkodni. A világ árnyalt. Létezik egy olyan kifejezés, amit valószínűleg nem ismersz, hogy: kompromisszumra jutni. Tárgyalni, érvelni, nem pedig sallerozni és kokizni.

Az utolsó mondatodat inkább nem véleményezem.

Tisztelettel:
anonymand

márta)) 2011.08.15. 16:43:24

@baliquez:
Veszélyeztetett térségek" Nagyon sokélű ügy.
Ott fordul legjobban az erőszak, lopás, ahol hatalmas a szegénység. Ha a megélhetési bűnözésről beszélünk.
Minden oldalon vannak bűnözők, a cigányság- és a fehérek között is.
Az biztos, hogy a magyar rendőrség nincs a helyzet magaslatán".
De bárhogy is ragozzuk a témát, a rendőrség feladata lenne a rendteremtés, az állampolgárok megvédése.
Az erőszak, csak erőszakot szül.

Működő állam" A tisztességes polgár fizetheti az adót, a járulékokat. A másik oldalnak" ontja a kormány a segély.
Egészségügy- cigányság helyzete kormányokon átivelő, megoldatlan ügy.

balint60 2011.08.15. 17:22:31

Az Economist azokat a kelet-európai vezetőket sorolta a "cikis" csapatba, akiknek politikája és magatartása kilóg a polgári demokráciákban elfogadott gyakorlattól és szembe megy azok közös értékeivel.

Én magam abban a reményben szavaztam a Fideszre, hogy Orbán Viktorból nem a magyar Lech Kaczynski, hanem Donald Tusk válik és aki képes lesz a gazdasági és társadalmi konszolidációra egyaránt.
Mindkettőben alkalmatlannak bizonyult. Alkalmatlansága páratlan farizeus arroganciával párosul, lásd az"alázat és szerénység" hirdetése vagy a "nemzeti együttműködés" jegyében folytatott akarnok politika.

Teljes joggal került a "cikis" csapatba; hozzá képest Vaclav Klaus egy szórakoztatóan narcisztikus személyiség, Lech Kaczynski a bel-és külföldi kompromisszumok motorosa és Szakasvili pedig a demokrácia bajnoka.

Kalmár 2011.08.15. 17:57:42

@balint60: Tényleg tipikus Fidesz szavazó vagy, ahogy Viktorról beszélsz, a retorika. Stimmel.....te, mindenkit hülyének nézel?

márta)) 2011.08.15. 18:11:30

@Zébácsi:

Aktuálisan azonban izgalmasabb lehet, hogy miközben szerzőnk londoni irodájának bejáratát akár éppen baseball-ütős fosztogatók is készülhetnének rátörni, ő rendíthetetlenül cikkezik a „volt kommunista Európa” ingatag közbiztonságáról."

A posztnak erre a részére próbáltam reagálni,) s a belinkelt cikk nagyon illik ehhez.
Az ingatag közbiztonság hazánkra is jellemző (lehet)
mert azok az alvó elmék" bármikor életre kelhetnek.
Nagyon remélem nem lesz (újra) ilyen.

Pampák Bikája 2011.08.15. 18:14:00

Szegény álláskereső Kumin (Sólyomffy) Feri barátunknak akár még igaza is lehetne. De ha nem is, legalább kellemesen talpsimogatósat írt a vezénylő tábornoknak. (Hátha észreveszi,m aztán leesik valami.) Egyetlen kis bibi van a konstrukcióban: a magyar miniszterelnök tényleg fenemód irritáló. Még a semleges publikum számára is...

IGAZ MAGYAR 2011.08.15. 18:17:47

"Egy sápadt ügyvéd , cicero,
márványtorokkal így beszél:
-Öcsém ! köztünk marad a szó,
mert mind eladó aki él.
Az ember előbb füllent, lódít,
aztán rágalmaz, mocskolódik,
hamisít, sandán szövegez,
majd csal, lop,, veszteget, felbújt és
a tisztesség s a vagyongyűjtés
áldott öblébe beevez.
Így lett belőlem híres bátor,
legyőzhetetlen orátor,
ki védtem a köztársaságot ..."

Pampák Bikája 2011.08.15. 18:22:59

@anonymand: nagyon igazad lehet. Most már nincsen más dolgunk, csak figyelni, hogy a mi mokány kis vezérünk Óperencián túli portyázásai során mikor és hol tűnik fel Lehel kürtjével a kezében. Onnantól pedig már csak - némi nyeremény reményében - a divatos tippjátékra kell koncentrálnunk: vajon kit, hogyan talál meg...

balint60 2011.08.15. 18:25:54

@Kalmár:

hál'Istennek soha nem voltam "tipikus" Fidesz-szavazó. Hülyének pedig azokat tartom, akik nem ismerik (fel) a különbséget a jobboldali populizmus és a polgári konzervativizmus között...

Pampák Bikája 2011.08.15. 18:26:22

@IGAZ MAGYAR: jé, a Kumin mesterről már verset is írtak???

Pampák Bikája 2011.08.15. 18:31:58

@balint60: ne kapjad fel a vizet: bár politikai nézeteim messze nem közelítik a polgári konzervatívizmust (nyilván te tudod, hogy ez a te esetedben pontosan mit is fed) abszolút hihetőnek és érthetőnek érzem a csalódottságodat. Én 1992-ig éreztem a jövő nagy ígéretének Orbánt és a Fideszt - igaz, ezt ma már nem tudom szégyenkezés nélkül bevallani.

IGAZ MAGYAR 2011.08.15. 18:36:56

@Pampák Bikája: Faludy György: Börtönversek 1950-1953.
A vadkacsa
(Részlet)

Kalmár 2011.08.15. 18:37:48

@balint60: Ezek szerint te ilyen vagy. Ha jól értettem te nem ismerted fel a különbséget és tévesen szavaztál.
Jó látni olyanokat akik őszintén belátják, hogy:
HÜLYÉK
Nekem könnyebb. Azt vártam, hogy egykulcsos adó lesz, adóznak a bankok, adóznak a multik, lesz kettős állampolgárság stbstb.
Nekem nem volt meglepetés.

anonymand 2011.08.15. 18:41:59

Tisztelt Pampák Bikája!

Népünk bölcs vezérének és tanítójának már jó néhány gúnynevet adtak. Magam a Bonsai Duce mellett teszem le a voksot. Ám lehet, hamarosan váltanom kell.
Mint azt jól tudod, háborúban állunk.
Csapataink folytatják a rugalmas elszakadást (a valóságtól) és küszöbön a végső győzelem. Ha ez bekövetkezik, akkor nyilván kiérdemli majd a Kárpát-medence Pürrosza jelzős szerkezetet.

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: a törvénykezést használja Lehel kürtje gyanánt és csapkod össze-vissza.

márta)) 2011.08.15. 18:44:03

@Várúr:

Tényleg utoljára: Nyugaton is generációk nőnek fel, akik a munkát, tanulást hírből sem ismerik."

Itt Magyarországon is, generációk nőttek fel, kik nem tudják mi az igazi munka.
A tanulás,hiányát, azt egyáltalán nem általánosítanám, mert talán még a szegénységi küszöb alatt élők gyerekei is járnak iskolába.

röhögve legyinteni. " Persze lehet, csak a tanulságot érdemes levonni és aztán minden további nélkül ) lehet legyinteni.
Azt a legkönnyebb elrontunk valamit és aztán legyintünk, csak az a probléma, hogy attól még nem változik meg semmi....

komment1 2011.08.15. 18:46:07

@Kalmár:

Minthogy Orbánék támogatottsága csekély egy millával esett, hát kell, hogy legyenek olyanok, akik kiábrándultak. Pl. én is. Nem tartottam őrülten fantasztikusnak Orbánt, de az első kormányzása alapján egész másra számítottam, mint amit most produkál ő és csapata.

IGAZ MAGYAR 2011.08.15. 18:56:28

@anonymand:
" kürt kebelbe fú Lehel
s a kürt riadva énekel"

Szegény kürt!!!

márta)) 2011.08.15. 19:03:58

@Várúr:

azt nyomtam a kukába, ahová való. "

Hm. Te akkor a problémákat is a kukába nyomtad?)
Na ez a hatalmas probléma,) mikor a politikus is (esetleg) elsiklik a valós problémák felett, még ha látja is azokat.

menőmano 2011.08.15. 19:10:17

továbbra sem bírnak magukkal, mennek a saját hülye fejük után, "

Nahát, nahát! Kumin Ferenc! Ez totálisan jó gondolat.
Nekem nagyon tetszik.
Van ilyen a politikában is, de még mennyire, hogy van.
oszt.kész.jónapot!!!

:))))))))))

menőmano 2011.08.15. 19:14:05

gőgös és ostoba publicista."
Hm. Ez is nagyon tuti!!!!
Hát mit mondjak? A bloggazda egyre jobb posztot ír.
bezony.
:))))))))

Olyan is van, hogy gőgös és ostoba, és úgy keresi a gazdája kedvét.??
szerintem igen.

:))))

menőmano 2011.08.15. 19:16:42

Na.Ja. Nem nevetgélek, megyek szétnézek a neten.
Megnézem mik a hírek, s az is lehet, hogy totálisan elmegy a kedvem.
Hm? mert hát ilyen is van.

:)))))

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.08.15. 19:48:20

@márta)):

Úgy vélem, hogy a korábbiaktól egy teljesen más világrend kezd kialakulóban lenni. A pénzpiacok kiszámíthatatlansága, az internet gyors térnyerése (a Földön mintegy 2 Mrd ember netezik rendszeresen), a demográfiai változások gyorsulása mind-mind azt sugallják, hogy újra kell értelmezni egy csomó dolgot.

A demokráciát/társadalmi igazságosságot/szociális érzékenységet illetően lehet példát venni a nyugatról, de nem kell mindent átvenni tőlük, hiszen ott is csak azért működnek ezek viszonylagosan jól, mert több idejük volt a berendezkedésre (teszem is hozzá rögvest, megfizették ők ennek az árát).

Viszont azt is botorság hinni, hogy majd mi, magyarok (ti. OV) mondjuk meg a tutit. Ugyan, ahhoz mi kicsik vagyunk, mintha csak egy tacskó vakkantása hallatszana a nagy kutyák közt.

Valahol a kettő metszete adja a helyzetbők kihozható optimumot. Saját arccal kellene rendelkeznünk, olyannal, amire a világ felkapja a fejét (már megint a magyarok!) - de nem rossz értelemben, nem úgy, ahogy manapság kokikkal és sallerekkel próbáljuk.

Viktor viszont szinte csak ilyeneket lép, mert miközben látahtóan igyekszik levetni a szervilizmus ráng aggatott, önkéntelenül-kelletlenül vállalt mellényét, disztingválatlanságával túllő a célon. A korábbi vezetők talán hajbóloltak, de tudták az illemet.

Találjuk meg végre helyünket kelet és nyugat között, középen. Ott, ahol tulajdonképpen vagyunk is. Ez egyébként nem is olyan rossz, számos lehetőséget ad ugyanis az okos lépésekre.

popocatepetl 2011.08.15. 20:00:33

@Elveszett légionárius: "Megjegyzem a "niggerlázadás" kifejezés is sok mindent elárul."

Nem bánom ha elárulja, hogy szerintem csak egy büdös nigger az a néger amelyik ilyet csinál.

balint60 2011.08.15. 20:03:31

@Kalmár:

Kedves Kalmár,

és azt nem vártad véletlenül, hogy ne csak Te és más magas jövedelmű járjon jól, hanem a keresők másik 80(!) százaléka is?
Azt nem vártad, hogy a bankok hitelezzenek és a multik folytassák a beruházásokat, vele az új munkahelyek teremtését?
Azt nem vártad, hogy végre rendbe tegyék az egészségügyet, az oktatást, pénzt kapjanak az önkormányzatok?
Azt nem vártad, hogy végre legyen jobb az életminőségünk és szűnjön meg végre az öngyilkos acsarkodás?

balint60 2011.08.15. 20:07:31

@Pampák Bikája:

kösz; nem kapkodom a vizet, sőt nincs bennem szégyenérzet a Fidesz támogatása miatt sem.

Csalódott vagyok, hogy megint elvesztegetett esztendőknek nézünk elébe és lemaradásunk immár nem csak Nyugat-Európa, de még a szomszédos országokkal összevetve is növekszik (hogy is mondta OV: "gyorsuló ütemben távolodunk...".

popocatepetl 2011.08.15. 20:28:25

@tizennegy: Főleg azért vagyunk elmaradva, mert tele az ország a hozzád hasonló törpékkel, azaz akik szeretik magukat és a nemzetüket törpének látni és láttatni.

Hundor 2011.08.15. 20:30:17

@Idet: Speciel az én horizontomat azorbánviktor és kétszínű, hatalom és pénzsovár bandájának hátsó fele tölti be. Ők telepedtek rám. A "fejlett nyugatnak" hál' istennek nem vagyok elég fontos ahhoz, hogy napi szinten szóljon bele az életembe és rontsa el a hangulatomat. OV-nek pont te kellesz, aki magyar segget bámulna és nyalna, miközben büszke, hogy boldog függetlenségben él. Idet barátom, nyalj csak bátran és boldogan - de tövig!

popocatepetl 2011.08.15. 20:30:32

@anonymand: Persze, hogy a Bonsai Duce kifejezés mellett teszed le a voksod, mert csak egy igazi primitív kutya tud a másik testi adottságain gúnyolódni.

popocatepetl 2011.08.15. 20:31:21

@Hundor: Remélem rád is szarnak, de egy olyat, hogy kussolj vagy tíz évig.

popocatepetl 2011.08.15. 20:36:03

@Pampák Bikája: És te honnan várod a leeső falatokat?

popocatepetl 2011.08.15. 20:37:55

@baliquez: És Izland még mindig egy remek hely.

márta)) 2011.08.15. 21:13:38

@Zébácsi:

Na igen. Összefoglaló néven azt is írhatnám: Az elmúlt húsz év, a rendszerváltás.
A rendszerváltás, amikor a nagy privatizáció zajlott hazánkban, amikor tulajdonképpen a politika" felszámolta, eladta a gyárakat, tsz-eket.
Talán tudnánk felmutatni valamit, ha mindez nem így történik.
De ez már a rég, erről kár is írogatni.
Nem hátrány, ha van diplomáciai érzék, annak hiánya pedig elég nagy probléma.
Mert a tárgyaló képességgel, fellépéssel, megjelenéssel sok-sok mindent el lehet érni, félsiker.:)

de nem kell mindent átvenni tőlük," Egy szóval nem írtam.
Én azt írtam a londoni zavargásokkal kapcsolatban, hogy hasonló problémák itt is vannak, az alvó elmék bármikor felébredhetnek.
Egyébként, úgy, összességében, a kommented tartalmával talán még egyet is értek.
:)

Namir 2011.08.15. 21:16:48

@partfish:
Hogy te mennyire intelligens vagy!
Ha valaki rámutat, hogy a minket gyakran lenéző, kioktató és kihasználó "fejlett" Nyugatnak is bőven van min javítania tolerancia és demokrácia terén, akkor az csak diktatúra párti lehet, ugye? Csak így tovább az életben...

anonymand 2011.08.15. 21:21:39

Tisztelt popocatepetl!

Szívesen élcelődnék szellemi adottságaidon, de ez itten nagyon off lenne, másrészt a nincsről hogyan is lehetne gúnyolódni?

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: igazán jól esett, hogy lekutyáztál, hisz annyi remek tulajdonsága van egy ebnek, amennyit segítség nélkül össze sem tudnál számolni....

Pampák Bikája 2011.08.15. 21:34:21

@popocatepetl: kösz, hál istennek, nekem nem kell holmi alamizsnákért kuncsorognom, vagy a "nagyvonalú" svájci frank alapú hitel ócs(k)ai megoldásában való részesedésben reménykedni. Ennyivel vagyok beljebb kedvenc Kuminodnál, aki eladta függetlenségét egy kisszerű nyikhaj ágytálhordózásának magas stallumáért.

Hundor 2011.08.15. 21:44:27

@popocatepetl: PojácaPeti! Én is köszönöm magvas hozzászólásodat.

márta)) 2011.08.15. 21:53:21

@Kalmár:

Kedves Kalmár!
Ha nem tévedek Ön volt az tavaly, aki annyira tudta a tutit, a többségi kormány munkájával kapcsolatban.
Ön nem hülye) mert számított rá......
Nagyon jó!!
Megkérdezhetem, hogy Önnek öröm, hogy esetleg) romba dőlnek életek.?
A munkanélküliség, az egykulcsos adó) az áremelkedések, hogy mást ne is emlitsek......
Jó lenne ha válaszolna.
Köszönöm.

EXO 2011.08.15. 22:39:16

Azon eu-s országok ballib újságainak véleményét, akik az ország előre eltervezett szivatásában, amit fletó és az imf hátrahyagott hülyeségei miat vernek re rajtunk, úgy igazából le kell szarni.
Mellesleg nagyon szánalmas, amikor a baloladl már képtelen adatokkal alátámasztani, amilyen dogmákat oszt, és csak a nemzetközi közvéleménnyel pedálózik.
Mi alapján mondom én ezt?
Úgy hogy mivel 2004-óta az ország állandóan túllépte a gdp arányosan 3%-os deficit kritériumot, egy túlzott deficit eljárás már napirenden volt az ország ellen, amely esetén elvágták volna az országtól a lehívható 2000milliárdot(amiből fletóéknak 100milliárdot sikerült lehívatniuk, ami a munkályuk hatékonyságát is minősíti),
és ország horribilis nettó befizetőként vegetált volna.

Így a megörökölt költségvetési szerkezettel vagy csak brutális megszorításokkal lehetett volna a 3%-on belül maradni, vagy a manyup államosításával, ami esetén tudnak pénzügyi keretett nyújtani a gazdaság fellendítésére is.

Így a nemzetközi pénzügyi elit a gyurcsány tehetségtelensége okán kialakult túlzottdeficiteljárással szivatva az országot kényszerítette bele az Orbánt a manyup államosítására, amiről külön írás lehett volna, hogy miért egy szar rendszer.
Na innét látszik kinek dolgoznak ezek

www.imf.org/external/datamapper/index.php
mellesleg innét ki lehet olvasni az adatokat.

Amikor a mulikulti már ennyire visszaüt, és ekkora gazdasági csőd van, akkor már én sem tudnék mivel érvelni
Itt egy jó kis videó a multikulti eredményeiről:
www.worldstaruncut.com/uncut/30284

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.08.15. 22:55:54

@márta)):

Khm., egy szóval nem említettem, hogy a te kommentedre reagálva írtam, miszerint: " de nem kell mindent átvenni tőlük..." - pontosan tudom, hogy te is így (vagy majdnem így ) látod, valamit szerintem félreértettél.

Egyébként köszönöm, ha már oda el tud jutni két ember ma Magyarországon, hogy "Egyébként, úgy, összességében, a kommented tartalmával talán még egyet is értek." - no, ez már siker. (pedig sok ilyen van, csak a fanyalgók, bomlasztók általában hangosabbak és sokkal átszellemültebben nyomják a tutit).

A legjobbakat, kedves márta))!

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.08.15. 23:05:54

@anonymand: 2011.08.15. 21:21:39

Nem szabad, hagyni kell.

Annyira más attitűd, annyira más stílus és értelmi színvonal, hogy csak a bájtokat fecsérli minden neki címzett betűvel.
A mexikói füstölgő heggyel ellentétben, ön nem-nímand, kedves anonymand.

Szóval, tapasztalatom szerint nem éri meg, higgye el .

márta)) 2011.08.15. 23:33:10

@Zébácsi:
Óh! Ez egy elegáns komment.
Köszönöm.
:))

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.08.15. 23:43:05

@márta)):

Óh! Kegyedé nemkülönben.
Köszönöm.
:))

anonymand 2011.08.16. 00:51:08

Tisztelt EXO!

"Így a megörökölt költségvetési szerkezettel vagy csak brutális megszorításokkal lehetett volna a 3%-on belül maradni, vagy a manyup államosításával, ami esetén tudnak pénzügyi keretett nyújtani a gazdaság fellendítésére is.

Így a nemzetközi pénzügyi elit a gyurcsány tehetségtelensége okán kialakult túlzottdeficiteljárással szivatva az országot kényszerítette bele az Orbánt a manyup államosítására,"...

Csipkejózsika! Ébresztő fel!
Hála pártunknak és kormányunknak nincsenek megszorítások. Éljen a manyup pénzek államosítása! Hozsánna Matolcsynak, hogy fellendült a gazdaság!
Gyurcsány az oka, hogy el kellett lopni a manyup pénzeket (megélhetési lopás, nem akkora bűn!). Mire a kábulatból magadhoz térsz, a brutalitást is tapasztani fogod.
Nos, ha felébredtél: vannak megszorítások.
Oszt, ha túl vagy a reggeli kávédon, mutass már rá, hogy a manyup pénzek ugyan milyen módon nyújtják a pénzügyi keretet a gazdaság fellendítésére.
Aztán míg aludtál, bevezették az egykulcsos, "mindenki jóljár" adót, aminek áldásos hatását még nem volt érkezésed elemezni.

"Mellesleg nagyon szánalmas, amikor a baloladl már képtelen adatokkal alátámasztani, amilyen dogmákat oszt, és csak a nemzetközi közvéleménnyel pedálózik." - hogy olthatatlan vágyadat a hazai adatok iránt csökkenteni tudjam:
"Júniusban az építőipari termelés volumene a kiigazítatlan és a munkanaptényezővel kiigazított adatok szerint is 13,9 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi, szintén alacsony értékhez képest. Szezonálisan kiigazítva a termelés a májusi emelkedés után az előző havinál 5,6 százalékkal alacsonyabb volt, amivel az áprilisi teljesítmény alá hanyatlott."
index.hu/gazdasag/magyar/2011/08/15/osszeomlott_a_magyar_epitoipar/
Forrás: MTI
(Tudom, tudom. Gyurcsány a hibás....)

"Összesítette az ÉVOSZ az építőipar 2011. évi várakozásait

ALVÓ CÉGEK. Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ), a tagszervezetektől kapott információk alapján vont mérleget a 2010. évi piaci folyamatokról és tesz kitekintést a 2011-es évre.

A várakozásokat tekintve továbbra sem ad bizakodásra okot az építőipari szerződésállomány alakulása. A vállalkozások október végi szerződésállománya 2,4 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbihoz mérten. Ezen belül az épületek építésére vonatkozó szerződések állománya 11,7 százalékkal kisebb a 2009. szeptember véginél. 2010 végéig a szerződésállomány további csökkenését prognosztizálja az ÉVOSZ."
www.burkonmedia.hu/osszesitette+az+eVOSZ+az+epitoipar+2011+evi+varakozasait-2804-23-0.html
Ekkora fellendítésre minek kellettek a manyup pénzek?
(Jól van na, tudom a kényszerlopás volt....)

Viszont lehet sikerélményed, hiszen utánanézhetsz, hogy Bonsai Duce milyen sikerrel plusszolt, ajánlom megkülönböztetett figyelmedbe a tavalyi év áprilisától ez év májusáig a havi bontást. És nehogy túlzottan balosnak tartsál, hát ez is magyar (hivatalos) oldal.
www.akk.hu/ktgvetesadossag.ivy

Ha mindezt megemésztetted, kaki, pisi rendben, mehetsz vissza aludni, ás qrva nagyot álmodni.

Tisztelettel:
anonymand

Idet 2011.08.16. 06:23:53

@Hundor: Szerencséd, hogy nem vagy frankhiteles, az ő életükbe pl. napi szinten tenyerelnek bele a fejlett urak és hölgyek. Sőt, le is nyomják a fejüket a sz@rba.
Nem nyalok én semmit, max. a sebeimet néha, de úgy tűnik, nálad már az is kiveri a biztosítékot, ha valaki nem szidja-átkozza közvetve avagy közvetlenül Orbánékat. Te tudod. Egyébként XX-es vagyok, és így nem a barátod.

Hundor 2011.08.16. 09:19:10

@Idet: Az, hogy valaki frankhiteles-e nem szerencse, hanem egyéni döntés kérdése. Ezért másokat kárhoztatni elvakultság. Az egész világ azért szív, mert szinte minden országban az emberek jelentős része és a kormányok is túlköltekezték magukat. Mindenki ugyanúgy hibás és felelős. A cocializmusban szocializálódott kelet-európai politikusok (és maszlagnyelő híveik) persze a gonosz tőkét kárhoztatják, de a frank (és egyéb) hitel nem békekölcsön volt. Nem volt kötelező! Lehet a becsapott kisember szerepében tetszelegni, de elsősorban saját magad csaptad be: vagy tudatosan vállaltál egy kockázatot, ami sajnos nem jött be, vagy ami még rosszabb, hoztál egy sok millió forintos döntést tájékozatlanul. Én is követtem el hasonló hibákat, de olyankor átgondoltam, tanultam belőle és nem másokat okoltam. Engem nem az zavar, ha valaki Orbánékat dícséri, az inkább zavar, ha a bajainkért másokban keresi a felelőséget. Az bosszant viszont, hogy OV és csapata kihasználva az átlagemeberek felelőség-áthárítási hajlamát olyan társadalmat építget. ami az egyéni felelőséget tagadja, és elhiteti az emberekkel, hogy majd az Ő kormánya megmondja a tutit. Eddigi tevékenysége - és eredményei is mutatják, hogy nem fogja. De továbbra is fog ködösíteni, továbbra is hozza majd elő nem készített átgondolatlan törvényeit, építgeti hatalmát és gondoskoik arról, hogy sok-sok évig ne legyünk egy versenyképes, modern ország.

Kár, hogy nem lehetünk barátok. Jókat vittkozhatnánk.

Idet 2011.08.16. 10:02:28

@Hundor: Dehogynem lehetünk! Attól még, hogy XX-es vagyok... csak azt akartam jelezni ezzel, hogy nem férfitárs.
Abban igazat adok, hogy nem kellene még erősíteni is a Kádár-rendszerben kialakult "majd állambácsi" attitűdöt, de azért a frankhitelesek nem teljes egészében maguk a hibásak. És gondold meg, minden f.hiteles egy család, legalább két gyerekkel...
Mindenki vágyott egy kicsit jobb életre, saját lakásra vagy egy kicsit nagyobbra, egy kis utazásra, szóval, hogy ne kelljen már mindig négykézláb élni. Az f.hitelesek hallgattak a szirénhangra, tapasztalatlanok is voltak, bedőltek a tejjel-mézzel folyó kapitalizmus humbugjának. A bankok meg nem sötétítették föl őket az összes kockázatról. Részükről érthető módon, bár a fejlett nyugaton az ilyen üzletpolitikáért alighanem szétrúgnák a s@ggüket.
Szóval, a felelősség-áthárítást én sem díjazom.

Idet 2011.08.16. 10:06:50

@Idet: Helyesbítés. Nem rúgják szét, az egész USA-ingatlanlufi pl. ezen alapult, a nyakra-főre hiteleken, nem?

popocatepetl 2011.08.16. 10:18:57

@anonymand: A magadfajta kutyáknál nem a tulajdonságokon van a lényeg, hanem azon, hogy kiknek a kutyái. De ha tudsz tükörbe nézni, hát legyen.

popocatepetl 2011.08.16. 10:21:39

@Pampák Bikája: Azt nem lehet tudni, hogy te milyen alamizsnáért ugatsz itt (sejteni azért persze lehet), hiszen Kuminnal ellentétben te a névtelenség bátor mocsarából gyalázkodsz. Igaz, én is, de ezért nem is magammal hasonlítalak össze, hanem Vele.

Hundor 2011.08.16. 10:28:26

@Idet: igazad van. szerintem is ez mindenki sara. Kormányoké, bankoké és a hétköznapi embereké is. együtt vagyunk a guanóban, és együtt is kell kimászni belőle. ideológiáktól mentesen.

Ui. Én hiszek a kromoszómák közti barátságban :).

Pampák Bikája 2011.08.16. 11:56:00

Nem hiszem, hogy igazad lenne, ha olyan etikett szerinti modort vársz el tőlem, amit ez a felület nem kíván meg. Olyan ez mintha egy ultipartiban felháborodnál, hogy a partnered nem a bridzs szabályai szerint játszik. Egyébként pedig az általam írtak tartalmáért névvel, címmel is vállalnám a felelősséget: a nekem némileg narcisztikusnak tetsző valaha (valamivel) nívósabb napokat is látott megmondó úr manapság pontosan olyan laposan, óvatoskodóan, semmitmondóan adja elő mondanivalóját mint tette azt eléggé sajnálatos államfői szóvivő (bár a stallum elnevezése kétségtelenül elegánsabb volt) korában.
(A te gyalázkodásod egyébként a mocsárból, vagy ahol éppen vagy, természetesen rendben van - szóvá sem teszem. Anyagilag meg amúgy - hál istennek - mindenfajta külső alamizsna nélkül is rendben vagyok.))
Sorry

Idet 2011.08.16. 12:03:33

@Hundor: Ideológia no! No pasaran... vagy nem is, jobb állva meghalni, mint térdelve élni.

Éljen és virágozzék a kromoszómák közti mély és megbonthatatlan barátság! Éljen a... na, ezt inkább nem, még félreértik.

Egyébként pofátlan, etikátlan és munkafegyelem ellenes módon a munkahelyemről kommentelek...

márta)) 2011.08.16. 14:31:07

Igaz-e, hogy munkatáborok épülnek Magyarországon?"

"Látványos és meghökkentő, hogy milyen mechanizmusok alapján látnak napvilágot hírek Magyarországról – mondta Kovács Zoltán az Egyenes Beszédben.

A kormányzati kommunikációért felelős államtitkár így reagált arra, hogy a Der Spiegelben Magyarországról közölt egyik elemzés szerint Orbán Viktor felülről vezérelt puccsot hajt végre, az Európai Unió pedig kommentálás nélkül veszi tudomásul, hogy az egyik tagország kiszámíthatatlanná válik.
Kovács Zoltán szerint a lap ismét feltételezésekre épít.
Ugyanakkor különbség, hogy egy kormányzat konkrét kritikájáról van szó, vagy egy olyan dolgot feltételeznek Magyarországról, melyet azonnal vissza kell utasítani.

Kovács Zoltán példaként említette, hogy egy külföldi televízió újságírója nemrég azt kérdezte tőle, hogy igaz-e az, hogy hazánkban munkatáborok épülnek

A politikus úgy véli, hogy Ócsa esetében sem kellene gettóról beszélni, inkább úgy kellene felfogni, hogy a nehéz helyzetben lévőknek otthont ad a kormány. Kovács Zoltán az MSZP kilenc pontból álló javaslatcsomagjáról azt mondta, hogy nincs még három hónapja a devizahiteleseknek arra, hogy ismét tárgyaljanak a bankokkal. A pénzintézetek nehéz tárgyalópartnerek"

atv.hu/cikk/20110815_kovacs_zoltan

Hm. Én meg ehhez egyelőre) csak annyit tennék hozzá, hogy a kommunikáció látványos hiánya a kormány részéről.
Talán (ha néha) :) elmondanák, közölnék, mit- miért csinál a kormány elkerülhetők lennének az esetleges) félreértések.

"az MSZP kilenc pontból álló javaslatcsomagjáról azt mondta, hogy nincs még három hónapja a devizahiteleseknek arra,"

Bocsánat! de nem meglepő.
:)

anonymand 2011.08.16. 14:42:44

Tisztelt popocatepetl!

Már miért ne tudnék?
Én nem valakinek vagyok a kutyája.
Én a kutya vagyok, Buck.
Csak álnevet használok.

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2011.08.16. 14:50:44

Tisztelt(?) popocatepetl!

..."névtelenség bátor mocsarából gyalázkodsz"...
Te bezzeg vállalod a neved!
Ne röhögtess, mert kiújul az aranyerem.
Én az arcomat adom pl. (nem sok hasonló van az országban), ennyit a nagy-nagy bátorságodról.
Vagy szégyenled, hogy Fidesz hívő vagy?
Ha kutyákról esett szó, ismertem egy hasonló nevű palotapincsit.
Tudod, azt a nyalós-kutyát.

Tisztelettel(?):
anonymand

márta)) 2011.08.16. 18:01:32

@EXO:
Már bocsánat! Egy rövidke emlékeztető:
Senki nem vitatja el mit kúrtak el a szocialisták és mit nem. Már nem a Gyurcsány kormányoz!
Az államadósságot pedig az elmúlt húsz évre visszamenőleg kellene vizsgálni.
Hazánkban a kapitalista országok legnagyobb privatizációja zajlott.
Az ország "kiárusitásának" elinditója az MDF.volt.

Igy adta át a Bajnai kormány az országot:

"A kormány cselekvési terve négy pillérre épült:

Azonnali válságkezelés

Ennek leginkább mérhető hatása a forint árfolyamának stabilizálódásában jelent meg. 31 milliárdos költséggel 100 ezer munkahelyet mentett meg a Bajnai kormány munkahelymegőrző programja. Az "Út a munkához" program segítségével további 100 ezer alacsony képzettségű ember tért vissza a munka világába, sokévi passzivitás után.
A Krízis alap támogatásaiból 100 ezer családnak jutott pénzügyi támogatás. A távhő árát is csökkentették, ez 650 ezer család, összesen mintegy 2 millió ember életében hozott könnyebbséget.

Egyensúlyteremtés

A költségvetés egyensúlyának helyreállítása érdekében 1200 milliárd forintos megtakarítást hajtott végre a Bajnai kormány.

Ez, arányait tekintve, az elmúlt évtizedek legnagyobb hasonló kiigazításának tekinthető a világban. Az államháztartási hiány 3,8 százalék alatt maradt, ezzel Magyarország megteremtette az Európai Unió egyik legfegyelmezettebb gazdálkodását.

Az adatok 2010. év elejére azt mutatták, hogy Magyarország rendelkezik az Unió országai közül az ötödik legalacsonyabb költségvetési hiánnyal.

Bizalom újjáépítése

A válságkezelő kormány programjának harmadik pillére a bizalom újjáépítése volt.
Ez tette többek között lehetővé, hogy a jegybanki alapkamat 20 éves mélypontra volt csökkenthető, ami komoly segítséget jelentett a gazdaság újbóli felpörgetéséhez, így a vállalkozások jövedelmezőségének növeléséhez.

Növekedés beindítása

A nyugdíjrendszer átalakítása biztosította a nyugdíjasok járandóságát, de értékes munkaerőt is bent tartott a munka világában.

A Bajnai kormány a szociális rendszerben is komoly átalakításokat hajtott végre.
Ezek arra ösztönözték a munkára képes embereket, hogy segély helyett inkább vállaljanak munkát, ugyanis így jobban járnak. Az adórendszerben is komoly, mindenki számára érzékelhető változások történtek.

Az adóátrendezés hatására 2010 év elején már több millió munkavállalónak emelkedett a nettó fizetése. Egy átlagos keresetű emberé kb. 15 ezer forinttal. Az adóátalakításoknak köszönhetően további 400 milliárd forint maradt a magyar vállalkozásoknál beruházásra és munkahelyteremtésre.

Bajnai Gordon parlamenti búcsúbeszédében hangsúlyozta: (…) a következő tíz év mostohább körülményeket teremt számunkra, mint amilyen a válság előtti évtized volt.
Az ország vezetőinek olyan korszakra kell felkészíteniük hazánkat, amikor lassabb lesz a fejlett világ növekedése, és élesebb lesz a verseny a munkahelyekért, a hitelekért, a piacokért."

hu.wikipedia.org/wiki/Bajnai_Gordon

Bajnai Gordon szerint a válságkezelő program - amely a cselekvés, a kilábalás és a növekedés programja - lemondást, szolidaritást kér mindenkitől, de ennek eredményeként az ország talpra állhat és megerősödhet. A miniszterelnök erről a vasárnapi kormányülés után beszélt nemzetközi sajtótájékoztatón."

www.hirado.hu/Hirek/2009/04/19/14/Itt_a_Bajnai_csomag_.aspx

***************************************

Tévedés ne essék:) Én egyáltalán nem vagyok elfogult, de tudjad már, hogy mit irsz.
Valódi érvekkel kell alátámasztani, ha állitunk valamit.
Köszönöm
:)

márta)) 2011.08.16. 18:02:36

Ja. Bocsánat!
A le nem hivott IMF. hitel két részlete. MOL. csomag.
:)

márta)) 2011.08.16. 18:17:38

"A 2011-es előrejelzés mellett a 2012-es, azaz a jövő évi kilátásokat is módosította a két gazdaságkutató.
A Kopint-Tárki a korábbi 3 százalékról 2-re.
A Pénzügykutató mindössze 1-1,5 százalékos bővüléssel számol.
A kutatók szerint a kormánynak olyan költségvetést kell jövő évre tervezni, ami figyelembe veszi a gazdasági növekedés ütemének lassulását, ahhoz, hogy teljesüljön a korábban rögzített 3 százalékos hiánycél, hangsúlyozva azt, hogy a pénzpiacok feszültek, idegesek, aligha tolerálnának a tervezettnél nagyobb hiányt. "

inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-451315

Orbán ma Matolcsyval egyeztetett, holnap beszélni fog"

Szijjártó Péter tájékoztatása szerint a kormányfő és a miniszterek emellett áttekintették az elmúlt egy év kormányzati tevékenységét.

Az origo értesülése szerint Orbán Viktor miniszterelnök szerdán tart sajtótájékoztatót az euróválság hatásairól"

Nagyon kiváncsi vagyok, mit fog mondani a kormányfő.
igen.
:))

anonymand 2011.08.16. 18:33:49

Tisztelt márta))!

Én a helyedben nem lennék kíváncsi.
Sorolom hogy mit fogsz hallani:
1. a nemzetközi helyzet fokozódik
2. nem lesznek megszorítások, mert az a népnyúzó szoclib kormányok eszköze
3. háborúban állunk
4. 2002-2010 közötti kormányok felelőssége vitathatatlan a jelenlegi helyzet előidézésében
5. a magyar kormány és gazdaságpolitikája jó, csak az egész világ összefogott ellenünk, hiszen a volt kommunisták és a hatalomból kipenderített SzDSz mindent megtesz, hogy ellenünk hangolja (hazaáruló módon) az EU-t, Az ENSZ-t, és a közgazdasági alaptételeket

Egyéb részleteket nem árulhatok el.

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2011.08.16. 18:35:13

Bocsánat!

Közgazdasági=közgazdaságtani

Sorry!

anonymand

márta)) 2011.08.16. 18:41:58

@anonymand:

Lehet, hogy Neked sok igazságod van.
Tök jó. komment.
bezony

:)))))

márta)) 2011.08.16. 18:43:43

@anonymand:

Bocsánat.! Lehagytad!

Megvédjük a nyugdijasok pénzét.
Megmentjük a lakáshiteleseket.

:)))))))

menőmano 2011.08.16. 18:50:30

Megmondja a kormányfő holnap biztosan.

Nem lesz megszorítás, mert az csak a szocik szótárában ismert.
A szocik hazudtak, loptak, reggel, délben, este."
:))

Lázár J. is megmondta: Nincs nálunk a bölcsek köve, aki tud jobbat álljon vele elő".

Hm. tuti jó ez a politika.

:))))))))))))))

anonymand 2011.08.16. 19:19:16

Tisztelt menőmano!

Pedig de jó lenne!
Sok, sok bölcsek köve a zsebben, oszt irány Balatont átúszni....

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: bocsi, megyek Olgit nézni

menőmano 2011.08.16. 21:26:04

@anonymand:

Totálisan:) nem értem, mi az összefüggés a bölcsek" köve, és a Balaton átúszása között??
Te biztosan tudod, nagyon jól, de én nem.
Mehetsz. Én a világért sem tartalak vissza.
:)))))

menőmano 2011.08.16. 21:27:38

@anonymand:

Bocs.:) Úgy is visszajössz.
Tudom.
:))

anonymand 2011.08.16. 23:30:30

Tisztelt menőmano!

Sok kő a zsebben talán megakadályozza, hogy a felszínen maradjon, aki úszni próbál.
A Balaton-átúszás mostanság időszerű.
Hogy a kő a "bölcsek" köve engem mosolyogtat, ha magam elé képzelem azt a bölcset, aki kövekkel a zsebében próbálkozik az úszással.
Egy hirtelen jött, nekem humorosnak és jónak tűnő abszurditás, ami ezek szerint nem mindenkinek jött le.
Elnézést.

Tisztelettel:
anonymand

ómami 2011.08.16. 23:31:51

@menőmano:
Gondolom, hogy utalás Virginia Woolf öngyilkosságára.

anonymand 2011.08.16. 23:34:01

Tisztelt menőmano!

Amennyi eszük van, és amilyen logikájuk, fel tudom tételezni róluk: minél több kő a zsebben, annál jobban tudnak úszni.

Most aztán tényleg ölég a "bölcsekről", meg a kövekről....

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2011.08.16. 23:38:43

Tisztelt menőmano!

És most csak és kizárólag komolyból.
Az észről és a logikáról: a 16%-os egykulcsos adó azért jó az országnak és népének, mert mennél több pénz marad (néhány) zsebben, annál nagyobb lesz a belső fogyasztás, annál inkább felpörög a gazdaság.
Copiright by Matolcsy.
Akkor most én voltam abszurd, vagy az élet?

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2011.08.16. 23:41:46

Tisztelt ómami!

Ez sem egy rossz megoldás!

Tisztelettel:
anonymand

ómami 2011.08.16. 23:52:29

@anonymand:
Tisztelt anonymand!

Az angol költőnő valóban így lett öngyilkos.

Azért ilyet én senkinek nem javasolok. Én megelégednék azzal, ha ezek a mostaniak lesütött szemmel elkullognának. Mielőbb. Önként, de nem dalolva.

Figyelem és nagyra értékelem a bejegyzéseidet.
Üdvözlettel
Ómami

anonymand 2011.08.17. 00:05:23

Tisztelt ómami!

Igen, valóban, de a képzettársítást nem az indította.
Javasolni én sem javaslom, de mint írtam, ezekről feltételezem, hogy ennyire idióták.
Nem véletlen, hogy Matolcsyval példálóztam, hisz az ő bölcsességének most különös aktualitást ad a GDP adatok megjelenése, az építőipari ((le)húzó)ágazat helyzete és a készülő költségvetés.

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: köszönet a jó szavakért, de nem érdemlek több figyelmet mint azok, akik komolyabban veszik a dolgokat.

hegyilány 2011.08.17. 00:11:16

Újabb "ki a fasz" Deutschnak"

Deutsch Tamást az amerikai külügyminisztérium Magyarországgal foglalkozó kollégái nem tartják beszámíthatónak, közölte Charles Gati, a Johns Hopkins Egyetem tanára és az USA külügyminisztériumának volt tanácsadója a 168 órával.

Gati szerint a külügyes közszolgák önjellemzést látnak Deutsch elhíresült tweetjében. Az EP képviselő nemrégiben annyit reagált a Thomas Meliától, az amerikai külügy helyettes államtitkárától érkező kritikákra, hogy "ki a fasz az a Thomas Melia?"

Később persze kiderült, hogy Melia korábban nagyon sokat segített a Fidesznek, amikor a rendszerváltás idején oktatást szervezett az akkor még fiatal liberálisoknak. Deutsch sajnos nem sokat találkozott vele, hiszen nem beszélt jól angolul.

Gati Deutsch-csal szemben kiemelte, hogy Szijjártó Péter "tudatlan" megszólalása viszont igen is nagy port kavart a külügyben, hiszen ő a miniszterelnök szóvivőjeként beszélt.

A tanácsadó azt is elmondta, hogy korábban csak Csurka István megszólalásai és Gyurcsány Ferenc Oroszországgal kapcsolatos politikája kapott annyi kritikát az USÁ-tól, mint a második Orbán kormány.

Elmondta, hogy Orbán Viktor víziói a nyugat hanyatlásáról megdöbbenéssel töltik el, csak úgy, mint amikor március 15-én összemosta Bécs és Budapest egykori viszonyát Moszkvával. Gati csodálkozott, hogyan gondolhat ilyet egy ember, aki Oxfordban tanult és Amerikában is többször járt"

www.stop.hu/articles/article.php?id=921788

Na. Már megint. Negatív vélemény.
Pedig hát, ezt nem a szocik gerjesztették.
Elkerülhető lenne.
:)

hegyilány 2011.08.17. 00:13:54

@ómami:
Én meg felhívom a figyelmed. Megtettem máshol is.
Szűrjed magad. Jól lenne, ha ezt az avatart eltakaritanád innen, hogy én ne lássam.
OK.?

menőmano 2011.08.17. 00:20:11

@ómami: @anonymand:
Örülök, hogy ilyen szépen kiegészititek egymást.
Legközelebb hagyjatok ki belőle. Ha kérhetem.
Tehát, fogjátok meg szépen egymás kezét, és irány a Balaton.
Nincs abban semmi különös. Sőt! Ez ilyen egyszerü.
Hogy mit csináltok a "bölcsek kövével" az meg a legkevésbé érdekel.
OK.?

menőmano 2011.08.17. 00:22:13

@anonymand:
Kár, hogy elrontottad. Soha sem fogok többé úgy kommentelni veled mint eddig.
Illetve sehogy.

menőmano 2011.08.17. 00:24:18

@ómami:
Egyébként. Nem emlékszem rá, hogy kérdeztelek volna.
Vagy mégis???

menőmano 2011.08.17. 00:25:44

Egyébként a nick név mögül nagyon könnyű pofázni, illetve belepofázni.

ómami 2011.08.17. 00:38:38

@hegyilány:
Az avatar egy Gulácsy Lajos-kép. Mi bajod lehet vele.

anonymand 2011.08.17. 00:39:04

Tisztelt menőmano!

Igen igazad van, nagyon könnyű.

Lehet, hogy nem tűnt fel, az arcomat adom a kommentjeimhez, nem pedig egy (esetleg kitalált) nevet, amiből lehet a telefonkönyvben 12 oldal.

Tisztelettel:
anonymand

márta)) 2011.08.17. 00:49:13

@anonymand:

Látod, látod. Ilyen ez.

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása