Pártszavazás után

2011.07.03. 23:03 kumin

Emlékszem, hogy kb. két hónapja valamelyik tévéstúdió előtt várva kaptam azt a fülest, hogy az MSZP párttagságán belül készült egy reprezentatív felmérés, és ennek eredménye szerint a döntő többség Gyurcsány Ferencet és nem az aktuális vezetést támogatja. Az ilyen infóknak nyilván óvatosan adok csak hitelt, még akkor is, ha a forrás hitelesnek tűnt. A most lezajlott pártszavazás eredménye meggyőzött arról, hogy igaz lehetett a hír. Megoldás helyett azonban csak a kérdőjelek száma szaporodott, a kiút a szombati eredményhirdetés óta még egy kicsit távolibbnak tűnik.

(forrás)


Nézzük először eredmény relevanciáját. Tekintsük el most Gyurcsány Ferenc állításától, miszerint a tényleges párttagság sokkal kisebb a jelenlegi pártvezetés által használt 31 ezret meghaladó számnál. Ha feltételezzük, hogy a pártszavazáson részt vett, több mint 9 ezer szavazó közé egyforma eséllyel kerülhetett bármelyik párttag, akkor ez egy brutálisan reprezentatív felmérés, amelynek eredményei nyilvánvalóan az igenek fölényét mutatják, a 78-82% közötti eredmény valóban a volt miniszterelnök mini-fülkeforradalma lehet, ahogy azt előre megmondta.


Felmerülhet, hogy a 9 ezer szavazó nem reprezentálja a teljes MSZP tagságot, mert nem kerültek egyenlő eséllyel a szavazók közé a párttagok, ugyanis az ment el szavazni, aki eleve szimpatizált Gyurcsánnyal, ettől pedig a minta torzít és lejt az igenek felé. Biztosan van ebben is valami, bár ha ránézünk az érvényességi szabályokra, akkor nem tűnik különösebben racionális döntésnek a Gyurcsány-ellenesek távolmaradása. Az MSZP pártszavazásra vonatkozó érvényességi szabályai ugyanis a jelenleg, év végéig még hatályos országos népszavazás szabályaihoz hasonlítanak. Az érvényességi küszöb nem az összes leadott szavazat függvényében, hanem az azonosan szavazók száma szerint van megállapítva, a teljes tagság negyedének kell ugyanúgy szavazni az érvényes eredményhez. Ha tehát a jelenlegi vezetés barátai abban voltak érdekeltek, hogy ne legyen érvényes a szavazás – ezt okkal feltételezhetjük –, nem kellett amiatt aggódniuk, hogy a leadott „nem” szavazatukkal hozzásegítik az érvényességhez a voksolást. Minden racionális érv szerint nekik is részt kellett volna venni, és nemmel szavazni.


Nehéz persze komolyan venni a 31 ezres tényleges tagságot a 19 ezer tagdíjat fizető ismeretében. Gyurcsányéknak egész biztosan igazuk van abban, hogy a tényleges taglétszám jóval alacsonyabb. Számoljunk csak ezer párttaggal, aki elvesztette a csekket, és azért nem fizetett csak tagságit, legyen így összesen 20 ezer a tényleges létszám. A legkisebb számú „igen” szavazatot begyűjtő kérdés esetében is 36 százaléknál járunk ebben az esetben, tehát messze a 25 százalékos érvényességi küszöb felett.


Szinte képtelenség olyan nézőpontot találni, amelyből ne az lenne kiolvasható, hogy Gyurcsány és hívei tartalmi értelemben, de facto nagyon megnyerték ezt a voksolást. De jure azonban világosan nem, a pártvezetés ennek megfelelően egy hátba veregetős ígéretet kínált csak fel, de amúgy egyértelműen jelezte: részükről az ügy lezárva. Ez a helyzet szervezeti értelemben igazi méreg. Ott az evidens eredmény, amely azt mutatja, hogy az aktív tagság nem bízik a vezetésben, de lényegében a rosszul karbantartott tagnyilvántartás mentőövével formálisan ezt a kört megúszták Gyurcsány ellenlábasai, továbbra is felszínen maradnak, de immár annak tudatában kell folytatniuk a munkát, hogy a nyilvánosság szeme láttára bebizonyosodott: nem élvezik a széles tagság bizalmát.


Kérdés, hogy a volt miniszterelnök talál-e még a párt alapszabályában olyan lehetőséget, amelyet felhasználva tovább tudja ostromolni a MSZP status quo erődjét. Nem tudni, hogy most mire készül, a Facebook oldalán ugyanis egykori titokminisztere letartóztatásával és a sárgabarack befőzésével van elfoglalva. Ha nincs újabb, a pártszavazáshoz hasonlóan ütős betámadási lehetősége, akkor egyre inkább motivált lehet a különválásban, amelyre egyébként az Index videója tanúsága szerint a hívei is határozottan bíztatják.
 

Címkék: mszp gyurcsány pártszavazás

92 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr1003036201

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy lap 2011.07.04. 09:58:37

Vannak országok és vannak pártok, ahol a centrális erőtér és annak megtestesítője 99,9%-os többséges győzelmet arat. Az az egy ezrelék „ellenzéki erő” mindig jól mutat a demokráciának és a különböző érdekek és értékek artikulációjának a man...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2011.07.03. 23:30:30

Egy dolog kimaradt a számításból:
szvsz Mesterházy híveinek javarésze is megszavazhatta ezeket a kérdéseket, mert miért is ne. A kérdések eleve olyanok, h tképpen teljesen populisták a párttagság szempontjából. Tehát nem vehetjük úgy, h az igenek egy az egyben gyurcsányisták.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.04. 00:31:42

@malacz69 eurofanyalgó: bizony bizony
egyszerubb lett volna azt kerdeznui
akarjatok-e ferit vissza
a vicc az hogy mesterhazyt nezve siman tobben elmentek volna es x-eltek volna az igenre
en meg nem jottem ra miert de Feri a nagymamak ikonja
/najio a baloldali nagymamak/
ertelmesnek latszo kozepkoru feher ferfiember szavazna Gyurcsanyra??????

subtotal 2011.07.04. 00:40:42

@hagyma: attól függ, ki van még az opciós listán. Ha nincs ott mondjuk Bajnai vagy Bokros, akkor igen.

OkoskaTo:rp 2011.07.04. 00:45:39

Kedves Kumin Ferenc! Ilyen "reprezentatív" alapon a vizitdíjas népszavazást 8 millió ember támogatta, hiszen a szavazók hány százaléka is ikszelt igent? Az esetleg nem lehet, hogy aki nem értett egyet vele, az nem ment szavazni, eleve a szavazás esetleges érvénytelenségére hajtva? (Ami vagy bejött, vagy nem.) Hülyeség azt írni, hogy "Minden racionális érv szerint nekik is részt kellett volna venni, és nemmel szavazni." A NEM-mel szavazók (valóban eltérően a népszavazástól) vagy nemet ikszelnek, vagy nem mennek el - a végeredmény szempontjából ez teljesen mindegy, így racionális érv az elmenés ellen, hogy abban az időben csinálhat valami értelmesebbet is, beleértve a sörözést.

A népszavazásos párhuzamot azért is jónak tartom, mert a kérdések ugyanolyan demagógok voltak, mint akkor. Szerintem a mostani igenek nagy része sem Gyurcsány személyének támogatásáról, hanem a kellően népszerű kérdésekről szólt. Ugyanúgy, ahogy 2008-ban sem a Fidesz és személyesen a Vezér nyert, hanem a panelprolik és nyuggerek zsebe.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.04. 00:47:13

@subtotal: jajj haggyatok mar ezt a Bajnai mitoszt......
ugyanezeket kellene lepnie, de karizmaja sincs
Bokros jo volt abban a 2 evben, de ma mar lejart lemez
de meg ha el is fogadom, hogy ez a 2 alternativa lenne
part nincs mogottuk
tehat mai helyzetben ki is lenne jobb miniszterelnoknek es melyik part?
nekem inne tetszik a magyar kormany tevekenysege
es alternativat meg kozel es tavol nem latok
Bajnai ugyan
hat elohuzhatok meg 300 kozgazdaszt, vagy akarkit
ez politika is
egy orszag vezetese nem csak banki ugyletek sora
nade leptem is isten mentsen hogy politizaljak
innen ugy tunik, holnap is nyerne a ha lennenek valsztasok
akar Bajnai indulna el akar anyosom/ Isten nyugosztalja/ ellene

kamerasmobil 2011.07.04. 00:56:46

Gyurcsany tobbszor annyi szavazatot visz mint amennyit hoz. Ketseges hogy van-e nala jobban elutasitott politikus ebben az orszagban. Akinek ez nem nyilvanvalo az egyszeruen hulye. Az MSZP-nek a francba el kene kergetnie ot is meg az osszes 2010-ben megbukott embert is Mesterhazyval egyutt. Igy csak egy valamivel jobb ellenzeki pozicioban remenykedhetnek de annyira meg a Fidesz se tudja talan elcseszni hogy ujravalassza az orszag a Ferit.

Aminek valami minimalis eselye lenne az szerintem Bajnai visszahozasa. A tunteto kisebbsegnel sikerult talan lejaratni de lassan elkezdik majd visszasirni az emberek, foleg ha Orbanek tovabbi evei sem lesznek jobbak. Marpedig egyelore nem latni hogy elo birnanak huzni barmifele nyulat a kalapbol es inkabb a valasztasi torvenyek modositasara epul a taktikajuk az erdemi munka helyett.

kamerasmobil 2011.07.04. 00:58:46

@hagyma: Bajnai minden hibajaval egyutt is messze kiemelkedik abbol amit most latok...

l.x. 2011.07.04. 01:20:06

@kamerasmobil: Bajnairól sejtés se lehet, hogy hogyan tudna muzsikálni egy biztos kormánytöbbségű és támogatottságú MSZP élén. Amikor ui. csinálta, akkor jól tudta revolverezni a képviselőket azzal, hogy "igen, ezt meg kell szavaznotok, és ez, ahogy most a párt áll, pár hónap múlva a végeteket jelenti - ha nem szavazzátok meg, egy napotok se lesz" -- vagyis neki nem adatott meg az párt darálójában sógorkomabizalmit sógorkomabizalmival szinkronizálni. Íme egy közeli példa a diktatúrák hatékonyságáról...

Lucky Larry Silverstein 2011.07.04. 01:32:54

Ki a lóf*szt érdekel hogy mi van az MSZP-n belül? Már rég olyan mint a szadesz, nem létezik, de a vicsorgást még hallani...

bioLarzen 2011.07.04. 01:43:26

@hagyma: "jajj haggyatok mar ezt a Bajnai mitoszt......
ugyanezeket kellene lepnie, de karizmaja sincs"

Szia,
valóban nincs, ebben egyetértek. Viszont a hitelessége messze Gyurcsányé, illetve, megkockáztatom, Mesterházyé fölött van.

bio

Lev Menachem 2011.07.04. 01:56:21

@kamerasmobil: véletlenül így olvastam először: "Bajnai minden libájával együtt.." :)

Bajnai nagyon ügyesen végrehajtotta az IMF kormányprogramját, gondolom Dominik bácsi meg is simogatta a buksiját, ezen kívül gazdasági miniszter volt a gyurcsánykormányban , de akkor valamiért még nem csillogtatta a pallérozott elméjét, amikor gazdasági világválság előtt sikerült csődbe vinniük az országot.

kamerasmobil 2011.07.04. 02:01:44

Bajnai alatt jobban mentek a dolgok mint most. Tessenek ezt cafolni.

Azt meg leszarom de tenyleg hogy kinek a programja az mennyivel jobb ha Kinanak nyaljuk a segget? Az IMF a sajat korrupt rovidlato politikusaink hulyesegetol igenis megvedett minket... akik egy morzsa hatalomert is eladnak meg a sajat edesanyjukat is. Most aztan lehet menni Debrecenbe stadiont epiteni ha valakit veletlenul leepitenek az allasabol. Marha jo lesz.

Lev Menachem 2011.07.04. 02:15:04

@kamerasmobil: nem megyek bele a ki a korruptabb vitába,csak azt tedd meg légyszíves, hogy a szomszéd országok GDP növekedését, és államadósságuk alakulását vesd össze a 1998-2010 intervallumon, majd vezesd le hogy a fantasztikus Bajnai gazd. minisztersége idején mégis miért rohantunk a lejtőn, amikor rajtunk kívül mindenki növekedő pályán volt

gaborr11 2011.07.04. 02:49:36

Én meg inkább iszok, mint ilyen szarral törődjek.

Goompah 2011.07.04. 05:00:01

@OkoskaTo:rp:

"Szerintem a mostani igenek nagy része sem Gyurcsány személyének támogatásáról, hanem a kellően népszerű kérdésekről szólt."

Ez lehet, de ha így van is, ez annyit jelent, hogy a mostani pártvezetés erősen szembemegy a tagság akaratával.

commontalk 2011.07.04. 05:18:06

Mi, tagok előre biztosak voltunk az eredményben. A szavazás csak megerősített abban, hogy igaz, amit a többség mindig is mondott. Gyurcsány megkerülhetetlen tényező, egyedül ő tudja a tagokat mozgósítani.

Ez ma még nem azt jelenti, hogy ő lehet Orbán kihívója, de pár hónap múlva a most még engesztelhetetlenek is másként tekinthetnek kormányzása időszakára.

Ha Orbán veszi a bátorságot (veszi) és elviteti, akkor pedig kiszámíthatatlan folyamatok indulnak el, és a vége akár diadalmas visszatérés is lehet.

MetálFater (törölt) 2011.07.04. 06:32:52

@commontalk:

No ha visszajön "Elkúrtuk" Ferenc, akkor én megyek.
El, az országból...
Lehet, hogy Neked ez nem nagy veszteség, de ami Gyurcsánnyal jönne - a politikai veszettség -, azt inkább elkerülném, ha lehet!

nyünyüge 2011.07.04. 06:43:27

@malacz69 eurofanyalgó:
Hát igen. Pontosan ugyanilyen okból nevetséges és értékelhetetlen a szociális konzultáció meg az alkotmánnyal kapcsolatos kérdéseire adott akárhányszázezer támogató szavazat.

Pontos 2011.07.04. 06:48:04

A kérdések eleve úgy voltak megszerkesztve, hogy részben jogos igényeket fejeztek ki. Ezzel Gyurcsány sarokba szorította az MSZP vezetését. Ez semmiképpen sem Gyurcsány győzelme. Ki nem állhatják azt az embert a baloldalon. Ezzel viszont sikeresen halad az MSZP teljes szétverése felé, s ennek leginkább Orbán örül. Tehát ez Orbán győzelme. Nem értem az MSZP vezetését: mért nem rúgták már ki ezt a hiteltelen embert a pártból, mert vele soha nem fogják Orbánt legyőzni.

Pontos 2011.07.04. 06:49:48

@commontalk: Az ő korszakára nem lehet másként tekinteni, a tények beszélnek. Legfeljebb felejteni lehet, ami előfordulhat.

Behajtó70 2011.07.04. 07:03:01

@commontalk: "kiszámíthatatlan folyamatok indulnak el"

Mire gondolsz? (csak jól vigyázzatok a fenyegetőzésekkel, nehogy elkezdjük befejezni a 89-es rendszerváltást!!!)

Behajtó70 2011.07.04. 07:05:38

@kamerasmobil: "akik egy morzsa hatalomert is eladnak meg a sajat edesanyjukat is"

Nyilván feritekre és csapatára gondolsz, hiszen 2006-ban a csillagokat is lehazudták az égről, csak hogy hatalmon maradhassanak...

Micsoda egy balfasz troll vagy! szánalams

mendson 2011.07.04. 07:24:10

@Behajtó70: Kérlek pontosan ird meg,miben is hazudott Gyurcsány? Na és persze tényszerüen.Érdeklödve várom kimerítő válaszod.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2011.07.04. 07:42:27

Mandson: Én egyet mondok csak: "Dübörög a gazdaság".

Strici · http://birkanep.blog.hu 2011.07.04. 07:44:23

Ja, még egyet: "Nem fog fájni."

csárli hárper 2011.07.04. 08:04:45

már megint ez a mi volt és mi lenne ha...
elmentek, a saját kis homokozójukban építgetik és rombolják le a homokváraikat.
akik viszont ma hazudnak bele a pofánkba sokkal érdekesebbek, ja hogy ezek a népnemzeti-keresztény-polgári-szélkakas kurzus, akik bort isznak és vizet prédikálnak?
náluk is volt egy szavazás, 99,7%, ilyen számokat annó a hazafias népfront produkált...

Diocles 2011.07.04. 08:11:38

Jó elemzés, teljesen egyetértek.

Mesterházyék a halogató-elmaszatoló, tipikus apparátusi taktikát alkalmazzák, vagyis prólják minél későbbre tolni a konfliktust, abban bízva, h az idő nekik dolgozik, valamint a konfliktust nem a nyilvánosság előtt, hanem a háttérben, jogi csűrés-csavarással, leszalámizással megoldani.

Minden további nélkül megtehetik azt, h a novemberi kongresszus némi látszatengedményekkel körítve megerősíti a status quo-t, majd pedig a jövő évi tisztújító kongresszus (nagyjából ugyanazokkal a küldöttekkel, mint a mostanin, azaz, a Puch-Mesterházy szárny hűbéreseivel) menetrendszerűen újraválasztja a Puch-Mesterházy-féle mostani pártvezetés, ismételten némi látszatengedményt, koncot dobva a körön kívülieknek.

Gyurcsány nem tudom miért vár a szakítással, hiszen az idő nem neki dolgozik, egy idő után az egész "nyomulása" kontraproduktívvá válhat, még hívei is elveszíthetik a lelkesedésüket, ha pedig az MSZP népszerűsége nő, akkor Mesterházyék helyzete stabilizálódhat, stb.
(talán az őszi választójogi törvényre vár? itt jegyzem meg, h a én a Fidesz helyében levinném 3%-ra a bejutási küszöböt, ez a Fidesz hegemóniáját nem veszélyeztetné, ugyanakkor gyakorlatilag megnyitná rengeteg új ellenzéki szereplő, így Gyurcsány új pártja előtt is az utat, a választók és a külföld előtt pedig demokratizálásként, a pol. piac megnyitásaként lehetne eladni).

Ha tehát Gyurcsány a novemberi kongresszuson sem tud áttörni, akkor onnantól kezdve az eljelentéktelenedés, leszalámizódás a sorsa, a pártapparátust ugyanis Puch és Mesterházy uralja, a mostani lemutyizós szisztémában hozzájuk fog húzni a kongresszusi küldöttek többsége, a Gyurcsány-szárny tehát nem sokban reménykedhet a jövő tisztújításon sem.
(Szerintem az áttörés, nyomásgyakorlás jó eszköze volna, ha ősszel elkezdene a Gyurcsány-platform aláírásokat gyűjteni azért, h vegyék figyelembe a pártszavazás eredményét, ha ez sem hat, akkor Gyurcsányék "tisztán" szakíthatnak, mondván, a párt nem hajlandó a megújulásra.)

Ui.: a jobboldalnak természetesen az volna a jó, ha Gyurcsány (és a Gyurcsány-szárny) sikeres volna vagy a saját pártjában, vagy egy új párttal (ekként megosztva a baloldalt, és biztosítván saját "mumus"-karaktere felszínen tartását a közéletben), ezért is meglepő a jobboldali média Mesterházy-pártisága, saját maguk alatt vágják a fát... Nem kell hozzá nagy ész, h belássuk, h Gyurcsány kavarásai nélkül a Fidesz-kormány ma jóval nehezebb helyzetben volna.

BALTAZÁR 2011.07.04. 08:15:28

@mendson:
"Nem lesz gázáremelés..."
"Vonja viszza azt az állítást, hogy itt valaki valamiféle gyógyszerfelírási díjat akarna bevezetni..."
"Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi.”Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük. Úgy őriztük a titkot, hogy miközben tudtuk és ti is tudtátok, hogyha el fog jönni a választási győzelem, utána nagyon neki kell állni, hogy soha ilyen problémánk nem volt.”

adflexum 2011.07.04. 08:19:30

@mendson: De, ha Ferink hazudik, akkor lehet, hogy akkor is hazudott, amikor azt mondta, hogy hazudtunk, tehát valójában igazat mondtak...

Tudat alatt, persze mindenki tudja, hogy a politikus hazudik, csak ne hallják tőle, mert úgy érzik, hülyének nézik őket.
Pl. itt a fidesz propaganda, amit a harmadik birodalomban találtak ki,:a valóság szöges ellentéte, bele a pofánkba, naponta többször...

Diocles 2011.07.04. 08:25:21

@malacz69 eurofanyalgó:

"szvsz Mesterházy híveinek javarésze is megszavazhatta ezeket a kérdéseket, mert miért is ne. A kérdések eleve olyanok, h tképpen teljesen populisták a párttagság szempontjából. Tehát nem vehetjük úgy, h az igenek egy az egyben gyurcsányisták."

nem, nem, szerintem aki a pártelnök közvetlen (!) , tagok általi megválasztására voksolt, az aligha lehet Mesterházy híve, hiszen ez a kérdés teljesen világosan Gyurcsány személyére szólt, és még ez is kapott úgy 7000-8000 voksot.

a pártalapításhoz ez már több mint elég (főleg, ha idevesszük a DKP nem MSZP-tag tagjait, akik szintén lehetnek többezren), összehasonlításul, az LMP-nek mindössze 700 (!) tagja van.

Más.
"talán az őszi választójogi törvényre vár? itt jegyzem meg, h a én a Fidesz helyében levinném 3%-ra (!) a bejutási küszöböt, ami az LMP javaslata, ez a Fidesz hegemóniáját nem veszélyeztetné, ugyanakkor gyakorlatilag megnyitná rengeteg új ellenzéki szereplő, így Gyurcsány új pártja előtt is az utat, a választók és a külföld előtt pedig demokratizálásként, a pol. piac megnyitásaként lehetne eladni"
+ persze ez a gyakorlatban az ellenzék felaprózódását jelentené, de a közvélemény/értelmiség többsége a politikai piac megnyitásaként ünnepelné.

Balt 2011.07.04. 08:29:59

@malacz69 eurofanyalgó: Egyetértek, noha egy "halk" távolmaradásra való "ösztönzés" azért elhangzott a "hivatalos" pártvezetés részéről. (Vö.: Török Zsolt - "lükék és majmok".)

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.07.04. 08:32:34

@BALTAZÁR:

Az egyetlen ember, aki kimondta azt, ami eddig az összes választást megnyert pártra érvényes volt.

BKV reszelő 2011.07.04. 08:33:06

Tök mindegy ki nyert a vesztes csapaton belül. A csapat attól még kiesett.

Balt 2011.07.04. 08:36:46

@OkoskaTo:rp: "Az esetleg nem lehet, hogy aki nem értett egyet vele, az nem ment szavazni, eleve a szavazás esetleges érvénytelenségére hajtva?"

De, nyilván erről van szó, de ahogy a szerző írja, ez elég bizonytalan kimenetelű játék lett volna, ha tétje van a kérdéseknek. (Az érvelést én sem értem kristálytisztán, de ha a belső felmérésből nem is világlott volna ki, az eredményből tisztán látszik, hogy elég tehetetlenül nézték a történéseket Mesterházy és a mamutok.) Na persze ilyen populista kérdésekkel szembe menni sem túl jó politika, nincs is benne gyakorlatuk.

Mindenesetre sikerült egy kis élesztőt belepöckölni a káváról... :)

eMJe 2011.07.04. 08:36:55

A gazdaság most is dübörög, és nemhogy fájni nem fog, de még jobb is lesz:) Jó reggelt fideszesek, az Orbán semmivel sem jobb Gyurcsánynál, Bajnainál, Hornnál, és az összes többi parlamentben megfordult bajkeverőnél.

Balt 2011.07.04. 08:39:06

@kamerasmobil: Azt az apró, ám nem elhanyagolható körülményt nem számítva, hogy ő maga is tevékeny részese volt az elkúrásnak...

adflexum 2011.07.04. 08:40:05

@d-evike: Nem emlékszel?
Hát, hogy libás, meg offshore lovag! Ez nem elég?
Ja, és bevezette mindenidőklegbrutálisabbmegszorítócsomagját(sic)!

Balt 2011.07.04. 08:46:34

@Goompah: "Ez lehet, de ha így van is, ez annyit jelent, hogy a mostani pártvezetés erősen szembemegy a tagság akaratával."

Talán nem akartak/mertek kiállni egy harcos "nem"-mel a kellően populista kérdésekkel szemben (Török Zsoltot leszámítva), tehát ez az eredménye a látszólagos támogatásnak.

Érik a helyzet, ez tény, viszont az idő Gyurcsánynak kedvez (párton belül).

preston 2011.07.04. 08:47:15

ma amikor a szavazni jogosultak 32% szavazatával a fidesz ellopta a köztársaságot, mindent szétver, amitől élni lehet, hihetetlen demagóg hazugságáradattal öntve el mindent - arról beszélni, amit valaki szónoki hevületében mondott , hogy felrázza azokat, akik aztán hátbatámadták - abszurdum.
talán mindaz, ami itt történik a választói program része volt?
vagy egyszerüen a fidesz karaktergyilkos propagandájának folytatása.

MACISAJT 2011.07.04. 08:48:05

Adok egy példát.

Kettős állampolgárságról szóló népszavazás eredményei
(2004. december 5.)
A szavazásra jogosultak száma 8 048 739 fő 100%
A megjelentek száma 3 017 739 fő 37,49%

* Ebből érvénytelen szavazat

61 168 a megjelentek
2,03%-a

* Ebből érvényes szavazat

Válaszok száma százalék
Igen 1 521 271 51,57
Nem 1 428 578 48,43
Összesen 2 949 849 100

---

Vagyis hiába győztek az igenek.
Éppen a gyurcsányok ünnepelték a győzelmüket, azzal hogy "hehe, nem mentek el elegen, azért mert azok akik otthon maradtak azok egyértelmüen a kettős állampogárság ellen szavaztak VOLNA "....

Így aztán, hogy most a 36 ezres tagságból résztvett 8 ezer? Na és? A többi azért maradt otthon mert eleve nem értett egyet gyurcsányékkal és a pártszavazásukkal..:)

Amúgy "fénykorában" az MSZMP-nek 800 ezres tagsága volt.
Ma meg azon vitáznak, hogy a 8 ezer a reális vagy valamicskével több..:)
Ebből is látszik, hogy a bolsevikok elleni a leghatékonyabb fegyver a biológia(i)...

adflexum 2011.07.04. 08:49:03

Tessék megnézni a fideszt! Orbánt 99.7%-os támogatottsággal újraválasztották. Ezt csinálja utána a Gyurcsány, aztán majd ugrálhat!

Kalmár 2011.07.04. 08:49:35

Az elmúlt 2 ciklus után nem sok tisztességes ember maradt a szocialista pártban. Úgy tűnik maradt egy keménymag az igazi fletóista idiótákból.
Ha tényleg övék a többség, akkor lesz olyan szerencsénk, hogy visszaültetik azt a politikai és erkölcsi hullát a párt élére, garantálva ezzel, hogy soha ne nyerhessenek választást.
Nekem tetszik! Legyen fülkeforradalom az MSZP-ben, és vezesse őket Fletó!! Feri segíteni kell, gyere vissza!
:))) Igazán jól alakulnak a dolgok.

Balt 2011.07.04. 08:50:49

@commontalk: Ez alighanem egy (igennel) szavazó álláspontja...

Én viszont biztos vagyok benne, hogy Gyurcsánynak nincs visszaút. Sem az MSZP-ben, sem külön pártban. Nem is tudom, melyik opció a kedvezőbb (az ország számára): az MSZP-ben, netán az élén tuti bejutó, egy új pártban kétesélyes, de remélem kieső...

Behajtó70 2011.07.04. 08:52:24

@mendson: Hát kérlek szinte mindenben. És kérlek ne tény úgy mintha fogalmad sem lenne...habár a történelemhamisítás mindig is a szoclibbantak egyik kedvelt szeköze volt!

De kérlek akkor szemezek párat a tálból kérlek, csakis a te kedvedért kérlek, és tételezzük fel, hogy Te most ébredtél fel a 8 éves kómából - álljon itt pár dolog a 2006-os választásokról:

- Nagy a jólét
- Haveri csaholás: Pannon Puma
- Nem lesz vizitdíj -- "Elnök úr Ön nem akarhat igaztalanul győzni"
...ezek csak alap dolgok, de a lényeg:
- 2006: Az ország gazdasági helyzete megfelelő, Orbán Viktor hazudik, amikor azt állítja, hogy csődközeli helyzetben vagyunk.

A 2006 júniusi-júliusi un.Gyurcsány csomag brutális megszorításai rávilágítottak, hogy a teljes választási kampány egy tudatosan megszervezett hazugsághadjárat volt, amit az mszp-szdsz a hatalomban maradásért folytatott, félrevezetve a választókat a valódi gazdasági helyzettel kapcsolatban.

Utóbb, 2006 őszén kiderült, hogy Orbán Viktor minden egyes mondata igaz volt, ezzel szemben Gyurcsány mindenről hazudott.

És végezetül álljon itt néhány szemelvény feritek satjátjaként - tisztánlátásod fényesebbé tétele érdekében:

forrás: mkdsz.hu/index.php?Itemid=44&id=2916&option=com_content&task=view

- "Meg lehet magyarázni, nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet"
- "Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt, mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi." ...a választásokon még nagy volt a jólét :) de neked ez sem hazugság, ugye?
- "Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?" -- hazudok egyet ismét feri! mi mást?!

de nem is folytatom, nincs miért...

szánalmasak vagytok

is 2011.07.04. 08:56:37

@hagyma: "ertelmesnek latszo kozepkoru feher ferfiember szavazna Gyurcsanyra?????? "

ertelmesnek latszo kozepkoru feher ferfiember szavazna Orbánra??????

mi értelme van az ilyen kérdéseknek? amegadott feltételek egyikéből sem következik a pártszimpátiára semmi.mindkettőre szavaznak értelmesek és tahók, mindenféle korosztály (de a fiatalok inkább egyikre sem), férfiak és nők. az az egyetlen releváns kérdés, hogy Gyurcsányt Orbánnak és MSZP-s belső árulóknak sikerült-e csak démonizálni, vagy tényleg annyira szar volt. namost ez a választások óta egyre izgalmasabb kérdés, egyre több érv sorakozik az első opció mellett _is_.

Diocles 2011.07.04. 08:58:06

@MACISAJT:

jó példa a KÁP-szavazás, de ne feledd, h Orbán és a jobboldal arra hivatkozott teljesen jogosan, h a többség így is igennel voksolt, tehát morális (!) értelemben a szavazás támogató eredménye köti a Parlamentet.

ugyanez a helyzet a Gyurcsány-féle pártszavazás kérdéseinél, jogilag nem kötelező, de morálisan nagyon kínos helyzetbe kerülhet a pártvezetés, ha ellenáll, pláne, ha Gyurcsányék elindítanak egy kampányt/aláírásgyűjtést is érte.

Balt 2011.07.04. 08:59:15

@Diocles: Kivételesen nem értek egyet Veled. Gyurcsány tudja - de legalábbis ezt állította tavasszal -, hogy 2014-ben senki, Bajnai sem tudná legyőzni Orbán Viktort. Ebből kifolyólag neki nem kell nagyon kapkodnia, ráér megvárni a "mamutok kihalását", és ölébe (vagy legalábbis köreikbe) hullik a párt-infrastruktúra... Épp ezért visszás mondjuk ez a nyomulás, tehát valamiért mégiscsak sürgető számára a dolog... Nem tudom, Szilvásyék - és ha a pletykáknak lehet hinni, talán az anyós - meggyanúsítása mennyire része a történetnek, de az tény, hogy Fletó komoly erő a Fidesz sikereiben... :)

adflexum 2011.07.04. 08:59:54

@MACISAJT:"Amúgy "fénykorában" az MSZMP-nek 800 ezres tagsága volt.
Ma meg azon vitáznak, hogy a 8 ezer a reális vagy valamicskével több..:)"
Hahaha. Ma már a fidesznek több köze van az MSZMP-hez.
A három legfontosabb miniszteri tárcát, volt MSZMP-s kapta. A miniszterelnök, a házelnök KISZ-titkár volt, az új alkotmányt volt MSZMP KB(!!!) tag írta, de Szűrös Mátyás is kampányolt már Orbánnal!
(És közben rendületlenül kommunistáznak, LOL)

is 2011.07.04. 09:01:56

@Behajtó70: "szánalmasak vagytok "

nem vagyunk egyedül. ez kb. az egész, amit sikerült összehozni, csak az őszödi beszédből még van több tucat másik perc. Orbán hazugságlistája _jóval_ hosszabb, ezt mindenféleképpen döntetlenre kell adnunk, ez nem lehet hivatkozási alap sajnos. igaz, amit írsz, és semmi, de semmi relevanciája nincs, mert a másik fél is pont ugyanilyen. aki csak ennyit tud felhozni, az velünk van ebben a csapatban.

mi a megkülönbözttő jegyeket keressük. és ami megkülönböztet, na abban Orbán erős lemaradásban van.

is 2011.07.04. 09:04:24

@adflexum: Kim Dzsong Il most nagyon beszart...

Balt 2011.07.04. 09:08:13

@adflexum: Mondjuk a GYED/GYES megkurtítása önmagában a nemzetárulás minősített esete, de hát lelke rajta...

adflexum 2011.07.04. 09:09:11

@Behajtó70: "Utóbb, 2006 őszén kiderült, hogy Orbán Viktor minden egyes mondata igaz volt, ezzel szemben Gyurcsány mindenről hazudott"

Ezt én is alá tudom támasztani, hiszen a legautentikusabb forrásból tudom,:maga Orbán momdta.
Gyurcsány: Hazudtunk.
Orbán: Politikai kérdésekben soha nem hazudtam!
Ezek után kinek higgyen az ember? Egyértelmű.

szelviktor.blog.hu/

Balt 2011.07.04. 09:10:22

@MACISAJT: :) Jogos. A rezümé meg zseniális. :))

MACISAJT 2011.07.04. 09:12:27

@adflexum:

Magyar Kommunista Munkáspárt

Ez a közzétett változat, ellenőrizve: 2011. június 29.
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából

Története
A rendszerváltás után

1989-ben megtörtént a rendszerváltás. Az addig egyeduralkodó Magyar Szocialista Munkáspárt mellett megjelentek újabb társadalmi szervezetek és pártok. Az állampárton belül is a szakadás jelei mutatkoztak meg: voltak, akik a szociáldemokrácia útjára lépve akartak továbbhaladni, és voltak, akik a régi elvek mellett kiállva kívántak továbbra is politizálni az újonnan kialakuló többpártrendszerben. A kérdést végül az 1989. október 7-i kongresszuson (amely sorban a XIV. lenne, de nem viselt sorszámot, egyszerűen a Kongresszus '89 névre hallgatott) döntötték el, amikor is a párt két részre szakadt. A reformer rész kivált, és mint Magyar Szocialista Párt (MSZP) működött tovább, míg a marxista–leninista elvek követői maradtak az MSZMP berkein belül. A régi MSZMP jogutódja hivatalosan az újonnan létrejött MSZP lett, így annak vagyonát is az örökölte.[2] A fő probléma az volt, hogy a jogutódlás folytán az MSZP-ben maradás egyetlen nyilatkozat folytán folyamatossá tette a párttagsági viszonyt, míg az MSZMP-nek gyakorlatilag a nulláról kellett kezdenie. Ráadásul a régi párttagság egy jelentős része a korábbi politikát életképesnek gondolta az MSZP berkein belül is.
---

Balt 2011.07.04. 09:12:28

@Kalmár: Most magam sem tudom, mi lenne a jobb: egy külön DK (Dead Kennedys, muhaha), vagy MSZP, élén Fletóval. Egyet biztosra veszek: ő itt nem lesz még egyszer győztes párt elnöke. (Ettől "outsider" koalíciós miniszterelnök még sajnos lehet a távoli jövőben, ne adj' Isten!...)

lobster thermidor 2011.07.04. 09:16:15

Jó lenne már olvasni valamit Kumintól arról, hogy mi a véleménye a FIDESZ, vagy Orbán viselt dolgairól.
Vagy netán "nagyívű" politológusi tevékenysége kimerül a baloldal szorgalmas ekézésében?

Balt 2011.07.04. 09:19:30

@adflexum: Tekintsük úgy, hogy a megbékélés jegyében... Egyébként meg üsd fel a wikit az MSZP-nél, ha netán nem lenne világos: az MSZP önkéntes jogfolytonos UTÓDPÁRTJA Kun Béla KMP-jének.

"1989. október 7-én alakult jogelődje, a Magyar Szocialista Munkáspárt (MSZMP) XIV., egyben a Magyar Szocialista Párt I. kongresszusán, ahol többek között döntöttek a párt nevében szereplő „Munkás” szó elhagyásáról is." stb. kattintgass vissza a jobb oldali "elődpárt" vonalon!

adflexum 2011.07.04. 09:33:36

@Balt:" A hatályos magyar büntetőjogi szabályok szerint tíz bűntett tartozik az állam elleni bűncselekmények csoportjába: az alkotmányos rend erőszakos megváltoztatása, az alkotmányos rend elleni szervezkedés, lázadás, rombolás, hazaárulás, hűtlenség, az ellenség támogatása, kémkedés, szövetséges fegyveres erő ellen elkövetett kémkedés és az állam elleni bűncselekmények feljelentésének elmulasztása"

Diocles 2011.07.04. 09:41:03

@lobster thermidor:

az összes indexes blog a Fidesz ekézésével van elfoglalva, lehet választani a durván fikázó Egyenlítő-blogot, annak LMP-s változatát, a Kettős Mércét", a dávidista "konzervatívok" által alapított VéleményVezért, valamint inyenceknek a "középen állva", eltartott ujjal fideszező Török Gábort.

hülye volna Kumin, ha beállna ő is a sorba, amikor az MSZP elemzésére, ekézésére legalább akkora igény van, sőt.

adflexum 2011.07.04. 09:49:48

@Diocles: Repülne is a Századvégtől, mint Mellár Tamás!

lobster thermidor 2011.07.04. 10:01:26

@Diocles:

A véletlennek tudom be, hogy a Mandinerről megfeledkeztél, és persze mindannyian tudjuk, hogy nem csak indexes blogok léteznek.

Mindezektől függetlenül azért én mégis jó néven venném, ha olvashatnánk valamit a jobboldalról is. Természetesen Kumin sajátos megközelítésében.

Kalmár 2011.07.04. 10:03:41

@Balt: Nem tudom elképzelni még úgy sem.
Palotaforradalom lenne. A döntő többsége a szavazóknak nem kiváncsi az öszödi beszéd különböző magyarázataira. Annak hallják ami volt. Azokat a mondatokat kidumálni csak a legszűkebb haveri körnek lehet. Így biztos vagyok benne, hogy Fletónak vége és ha szocik képesek ezek után még a pártelnöknek megválasztani akkor elvesztek, de akkor vesszenek is.
Hosszútávon nyilván szükség van egy normális baloldalra(bár ezt inkább csak a demokrácia melletti elkötelezettségem mondja, nem az igényeim), ezzel az emberrel ez lehetetlen. Még a magját sem látom az új baloldalnak, de a történelem arra tanít, hogy az inga nem áll meg csak elidőzik néha az egyik oldalon.

Balt 2011.07.04. 10:19:31

@Kalmár: Annyiban igazad van, hogy talán Fletó maga is belátja (bár a habitusa nem engedi): jobb lenne neki háttérből irányítania mondjuk egy Bajnai kesztyűsbábot... Az is igaz, hogy az LMP (talán nagyobbik része) és a szerveződő "civilek" is eléggé elutasítják személyében. (A kaszinótojásos gyurcsányista elhajtása, Kardos-Horváth közröhejes magánszáma a sajtószalámi melletti tüntetésen.) Viszont az egész hajcihő arra megy ki, hogy valamiféle Orbán-ellenes koalíciót gründoljanak Fletóék, mert láthatólag az MSZP még inkább az egyszer már bevált (Fletó tanácsolta) Medgyessy-féle szociális demagógiában látják a csodafegyvert...

OrrSir 2011.07.04. 10:20:22

Addig jó, amíg ilyen himihumi szavazásokat nyer meg.
Gondolom a pártban is számolnak vele, hogy úgyis eltakarítja a ügyészség.

fonó 2011.07.04. 10:23:26

Mindenkinek fontos a legnagyobb ellenzéki párt állapota, de a kormány ámokfutását (kiskeresetüek bércsökkenése ami rágalom de bérkommandó kell betartatni..., igazságszolg. teljes átalakitása, visszamenőleges törvénykezés, jóval drágább kamatú hitel miközben uazt teszik mint az IMF javaslatok...)
Ezekről nincs véleménye?????????????

adflexum 2011.07.04. 10:28:35

@Balt: Az igazi utódpárt az, ahol a volt párttagok jól érzik magukat, sőt magas pozíciót tölthetnek be.
Akiknek anno megfelelt az MSZMP, úgy néz ki, elég jól bejön a FIDESZ is. Pl.Martonyi az MSZMP-ben privatizációs kormánybiztos volt, én azért sokat hallom, még most is azt a bizonyos "rablóprivatizációt" emlegetni.

fonó 2011.07.04. 10:29:29

Konkrét bizonyitható átlátható törvénytelenséget nem tudtak Gyurcsányékra találni hiába csavarták Császit Tátrait, akkor kitalálnak egy megfoghatatlan, bizonyithatatlan-hiszen titkositott...- vádat amiről elég csak sejtetni, célozgatni mert NEMZETBIZTONSÁGI ügy igy senki nem tudhat beszélhet róla. ALJAS. Nem gyanús a felkészült Kuminnak? Birja a gyomra?

adflexum 2011.07.04. 10:38:51

@fonó: De ezzel mellényúltak, mert ezt nem veszi be senki. Államellenes bűncselekmény! Mert, ha azt mondanák, sikkasztás, hűtlen kezelés, korrupció...
Ez viszont az ötvenes évek koncepciós pereit idézi.

GGG77 2011.07.04. 10:47:18

Nekem csak az ad reményt, hogy nem sokára az olaszok is megszabadulnak Berlusconitól és a franciák is Sarkozytől. Úgyhogy a pojácák ideje lejárt.

Balt 2011.07.04. 10:51:20

@adflexum: Martonyi tudtommal nem Fidesz tag, ahogy persze Pozsgay sem.

Balt 2011.07.04. 10:53:49

@fonó: Császi-Tátrai (azaz Sukoró-ügy): Gyurcsány ügyészi kikérője a Mentelmi Bizottság előtt van. Mindamellett persze tudjuk jól: elemi Fidesz érdek, hogy Gyurcsány tevékeny részese legyen a magyar közéletnek, addig garantáltan nem jönnek vissza...

subtotal 2011.07.04. 11:01:31

@hagyma: valóban, akkora a mítosz, hogy jobboldalon be vannak tőle fosva.
Nem tudom, honnan van neked az 'innen', de innen, ahol én élek, az tűnt fel, hogy sem az M1, sem az RTL nem merte kimondani a nevét, mikor találkozott Hillary-vel.
A volt miniszterelnököt civil szervezet vezetőjének titulálták. Akkor a mostani ME-t miért nem negyedosztályú focistának titulálják?

A másik meg a Bokros: azt ugye nem gondoljuk, hogy ő félre szokott beszélni? Mindig is egyenesen megmondta, milyen lépéseket lát szükségesnek. Ehhez képest a választási programját (ami a Fidesz mostani programjához képest egy light-os program) népnyúzónak titulálták a Fideszesek. Akkor az övék mi? Népcsontozó?

subtotal 2011.07.04. 11:02:12

@Balt: változtat ez valamin?

adflexum 2011.07.04. 11:30:57

@Balt: Sőt Pintér sem az, de azért ő volt az előző FIDESZ kormány belügyminisztere is.
És ahogyan sem Megyó, sem Bajnai nem MSZP-s, de érdekes módon, mégis együtt emlegetik a "komcsikkal".

adflexum 2011.07.04. 11:36:24

@Balt: Valamit kell csinálniuk vele, hiszen Gyurcsány feje be lett ígérve. És még mindig ez a legolcsóbb választási ígéret.

adflexum 2011.07.04. 11:44:12

"A volt miniszterelnököt civil szervezet vezetőjének titulálták"
Ez az újbeszél magyar nyelv része.
Tudod valahogyan Pozsgay(bocs,Balt)nevéhez is mindig csak a szerény "egyetemi tanár" titulust biggyesztik hozzá. Hol marad a tisztelet, az államminiszter, a művelődési miniszter, a Hazafias Népfront főtitkára iránt?
Szégyen...

mendson 2011.07.04. 12:03:15

@Behajtó70: Na kérlekszépen,most értem haza.
Szóval amikor min.elnökké választották megmondta, a következő másfél év alatt már semmibe nem lehet belefogni.Jött a 2006-os választási kampány.Mit mondott Gyurcsány? A nagy elosztórendszerekhez hozzá kell nyulni,át kell alakítani.Mi volt abban az omínózus Gyurcsány vitában? A vizitdij el sem hangzott csak dobozdijról volt szó amit Orbán állított,meg 300 000 ft mandulamütét.Na meg a végén "ha a fidesz nyer lesz 14 havi nyugdij" mondta Orbán.Na és mit is csinált ténylegesen Gyurcsány? Megpróbálták a kórházakat illetve a kórházi ellátást átalakítani (a fidesz megfurta),bevezették a kórházi napidijat és a vizitdijat (fidesz megfurta),a veszteséges szárnyvonalakat,kispostákat bezárták (a fidesz egész nemzetrombolást körített köré),a kisiskolákat elkezdték bezárni és jólfelszerelt területi iskolákba buszosztatták a gyerekeket (a fidesz nemzethalált vizionált hozzá).Aztán 2008 öszére lement a hiány valami 3,8-4% körülire.Anélkül, hogy a nyugdijakhoz lényegi módon hozzányultak volna (maximálták a 13 havi nyugdij összegét),közben futattak egy valódi bérhez jutató közmunkaprogramot (ezekeit mind elvette vagy csökkentette Orbán) és megépítették a ma létező összes autópálya 90%-át meg egy szuper hidat az M0 északi részén.Aztán jött a 2008 végén 2009 elején a válság.Gyurcsány pillanatok alatt szerzett az imf-eu kombinációban pénzt (az el nem költött maradvány most tapsolta el Orbán) és még mindig felszinen tartotta az országot.Megkockáztatom,ha nincs válság már rendesen felfotó pályán lenne az ország.Az öszödi beszéről meg csak annyít, ha neked az anyád vagy apád vagy akárkid azt mondta "te büdös kölyök...." akkor most hazudott vagy csak nyomatékosítani akarta a helyzetet.Pontosan ugyan az volt akkor a helyzet politikai értelemben mint most.A sok mszp-s mameluk azt hite a dolgok maguktól mennek ök meg nyugodtan kavarhatnak, ennek a gondolkpdásnak a tarthatatlanságára világított rá Gyurcsány.Ugye idetartozik ám az is, hogy ki és miért képviselő,mert nem csak egy mondatból állt az a beszéd.Most kicsit lájgtosabban valami hasonlót hallhattál ám Pokornitól is a mostani vezérürüválasztáson.Csak- mivel egy rakás kamera volt ott,mert a lefutott mecs miatt nem kellett zárt ülést tartani- a nyilvánosság okán szörmentén ment a dolog,meg nagyot nem akart durrantani.

Balt 2011.07.04. 12:31:05

@adflexum: Vlot MDF-es kollégáimmal ellentétben Pozsgayt sosem ajnároztam. Igaz, ők is kiretusálták a lakitelki MDF-alapítók közül. :)

A 2004-es népszavazás kapcsán rehabilitáltam - mint embert, mint magyart -, de nyilván politikus nem lesz belőle, az a pálya véget ért az első szabadon választott parlament MSZP frakciójában... De még most is sértett a négyigenes népszavazás miatt. Pedig lehet, hogy jobb KE lett volna Göncznél. :)

hegyilány 2011.07.04. 12:40:00

"Bár alapszabályunk alapján a mostani voksolás nem volt érvényes, ily módon eredményes sem lehetett, ez nem jelenti, hogy a pártszavazáson megjelenők szava ne számítana." jelentette ki Mesterházy A.

Soha sem volt "tul" egységes a szocialista párt) az öszödi beszéd után pedig lettek Gyurcsányisták és mások.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a hatalomért folyik a harc, megy a kifelé kiabálás:) nem képesek megújulni.

"motivált lehet a különválásban,"
Nem gondolom, hogy különválik a szocialista párt, hiszen volt idő, azt már megtehették volna.

Mesterházy A. szerint is meg kell újulni, akkor nem tudom mi a problémájuk.:)

Balt 2011.07.04. 12:57:32

@hegyilány: "Mesterházy A. szerint is meg kell újulni, akkor nem tudom mi a problémájuk.:)"

Azt én sem értem, miért nem hajtják el Gyurcsányt (és szűk körét), mint a magzatvizet, de hát az ő dolguk... Láthatóan egyre nagyobb darabot akar (és tud) kiszakítani Gyurcsány, az idő neki dolgozik. (Legalábbis párton belül, mert szerintem külön nem lesz esélyük az 5%-ra. Legalábbis nagyon remélem...)

Balt 2011.07.04. 12:59:53

@hegyilány: Mesterházyék valszeg épp abban látnák a megújulást, hogy leszámolnak a gyurcsányizmussal. De talán gyávák, vagy nem mérték még fel a veszteségeket, mindenesetre az idő haladtával tálcán kínálják Gyurcsánynak az újabb puccs lehetőségét.

hegyilány 2011.07.04. 13:17:46

@Balt:

Elhajtanák a Gyurcsányt!:) Azt már megtehették volna eddig is.
Csak az nem megy olyan könnyen, sokat tud a pártról, annak pénzügyeiről. azt olvastam:)
Viccelsz.:) Lenne két kicsi párt. Esetleg a Bajnaival az élen alapítana egy új pártot, és mindjárt lenne esélyük. úgy gondolom.

hegyilány 2011.07.04. 13:22:18

@Balt:

nem mérték még fel a veszteségeket"
Ne már! milyen veszteségeket. Mennyi idő kell még, hogy felmérjék.
Gyávák. ) Na.igen. Azért kért garanciát a Bajnai a párttól, hogy támogatni fogják kormányzása idején, a megszorítások, (tervei) megvalósításában.

Nem könnyű, az biztos.

hegyilány 2011.07.04. 13:42:20

"A következő időszak kihívása az, hogy a Fidesszel szemben lesz-e egy életképes, nagy váltópárt - monda az InfoRádió Aréna című műsorában a Méltányosság Politikaelemző Központ igazgatója. Csizmadia Ervin szerint az LMP, a Jobbik, és jelenlegi állapotában az MSZP sem tűnik erre esélyesnek.

A magyar pártrendszer további átalakulás előtt áll, és ez szükséges lenne ahhoz, hogy megújuló politika legyen, ugyanis a mostani kínálat ehhez nem elég - fejtette ki.

Csizmadia Ervin kiemelte: az MSZP-t valószínűleg a mai állapotából nem lehet életre kelteni. Lehetnek belső egyezségek, de nem lesz a dolog őszinte, és mindenki érzi, hogy ez nem elég ahhoz, hogy érdemi hatást gyakoroljon a magyar belpolitikára - tette hozzá.

A politikai elemző azt tartaná üdvösnek, ha a balliberális térfélen létrejönne egy alternatív párt. Nem indokolható álláspont az, hogy a baloldalon egy nagy párt létezik, ugyanis nincs elég vonzereje - hangsúlyozta.

Az MSZP-nak nem az egységet kellene erőltetni, hanem azon kellene gondolkodni, hogy milyen alternatívák vannak, ugyanis az MSZP elmúlt 21 éve itt véget ér - vélekedett"
*****************************

"nem az egységet kellene erőltetni, hanem azon kellene gondolkodni, hogy milyen alternatívák"

Na. ez az, ami nagyon nehezen megy.
:)

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.07.04. 17:19:43

@adflexum: Jó, ez a szokásos fidesz duma, amit a magyar nemzet kb 80szor helyreigazított.
Én valami értelmes, önálló gondolatot vártam.
A legbrutálisabb megszorítócsomag szerintem a mostani, 2. helyezett a Bokros, és harmadik a Bajnaié.
Szociális érzékenység szempontjából első a Bajnaié, második a Bokros és a harmadik az Orbáné.

Goompah 2011.07.04. 17:24:59

@d-evike: Ugyan miket beszélsz! Meg lett aszondva, hogy megszorítás NEM lesz.

menőmano 2011.07.04. 23:49:00

Halló! A végén még Amerika csinál elnököt Strauss-Kahnból?"

"A franciák hagyományosan szexista magatartásán csöppet sem változtatott a Strauss-Kahn ügy – állítja a hvg.hu interjúalanya.
A nők védelméért harcoló legismertebb franciaországi szervezet, a Paroles de Femmes elnöke azt tapasztalja, hogy az ügy legújabb fordulata – New Yorkban valószínűleg végleg ejtik a vádat az IMF lemondott főigazgatója ellen, mert szavahihetetlenné vált vádlója, a szobalány – még a végén elősegíti, hogy Dominique Strauss-Kahn induljon és akár győzzön is a legközelebbi elnökválasztáson."

hvg.hu/velemeny/20110704_strauss_kahn#rss

Hogy mik vannak? Micsoda világ? Ki gondolta volna?
:)))

menőmano 2011.07.05. 00:03:18

Én a Bajnai Gordont el tudnám képzelni egy új párt élén.
:)
Bajnai kormány.)
"A költségvetés egyensúlyának helyreállítása érdekében 1200 milliárd forintos megtakarítást hajtott végre a Bajnai kormány.

Ez, arányait tekintve, az elmúlt évtizedek legnagyobb hasonló kiigazításának tekinthető a világban.
Az államháztartási hiány 3,8 százalék alatt maradt, ezzel Magyarország megteremtette az Európai Unió egyik legfegyelmezettebb gazdálkodását.
Az adatok 2010. év elejére azt mutatták, hogy Magyarország rendelkezik az Unió országai közül az ötödik legalacsonyabb költségvetési hiánnyal.

Bajnai Gordon parlamenti búcsúbeszédében hangsúlyozta: (…) a következő tíz év mostohább körülményeket teremt számunkra, mint amilyen a válság előtti évtized volt.

Az ország vezetőinek olyan korszakra kell felkészíteniük hazánkat, amikor lassabb lesz a fejlett világ növekedése, és élesebb lesz a verseny a munkahelyekért, a hitelekért, a piacokért. Ugyanebben a beszédben elérendő célként tűzte ki a 2014-es euró bevezetését Magyarországon, valamint az oktatás és a szociális rendszer átalakítását.

A Bajnai kormány által indulásakor célként kijelölt 142 pontból 139 teljesült úgy, hogy egy sor olyan ügyet is meg kellett oldaniuk, amit a kormányzás megkezdésekor még nem ismerhettek."

hu.wikipedia.org/wiki/Bajnai_Gordon
****************************************************
"Tanulság az a régi igazság is - folytatta -, hogy "növeli, ki elfedi a bajt", s ha a pártok éveken át hamis világot vetítenek a választók elé, idővel azzal szembesülnek, hogy illúziókat kérnek rajtuk számon.
A krízis a volt kormányfő szerint arra is rámutatott, hogy megfelelő kontroll nélkül a politikusok előbb vagy utóbb saját érdekeiket kezdik el képviselni a közérdek helyett, ezért van szükség ellensúlyokra."

www.privatbankar.hu/cikk/hircentrum/bajnai_csak_noveli_ki_elfedi_a_bajt_43277

:))

menőmano 2011.07.05. 00:05:42

Jöttem, de már megyek is.
:)

Jó éjt.
:)

lüke 2011.07.05. 14:54:41

jesszus
Fritz Kahnt olvasgassatok inkább
ezt a sok zöldséget............

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása