Mit ér egy lájk?

2011.06.25. 14:10 kumin

Ritkán szoktam magányosan érezni magam. A minap mégis megtörtént. Egy velem egykorúakból és inkább fiatalabbakból álló társaságban a beszélgetés egyik résztvevője feltette a kérdést: kinek nincs Facebook regisztrációja? Egyedül tettem fel a kezem. Biztosan nem a technológia elleni lázadás megnyilvánulása ez nálam, ami igazán nem jellemző rám. Így alakult. Az utóbbi napokban viszont kaptam egy újabb megerősítést arra, hogy ne is akarjak ezen változtatni.

(forrás)

 

Eleinte kifejezetten lelkes voltam a közösségi hálózatoktól. A wiw egykor arra született, hogy feltérképezzék a Rácz-kert törzsvendégeinek kapcsolatrendszerét. Én is gyakran vadásztam a szép emlékű vendéglátóipari egységben esténként széket magamnak, így eleve szimpatikusnak láttam a kísérletet. Azután, amikor a wiw, később az iwiw igazán beindult, kezdett terhes lenni az egész. Vadidegenekben kellett volna régi ismerősöket felismernem, és többen megsértődtek a valódi ismerőseim közül, mert nem vagy későn jelöltem vissza őket. Vettem egy mély lélegzetet, amikor az egészből elegem lett, és töröltem a regisztrációm. Azóta tiszta vagyok.

 

Kicsit szomorúan nézegetem vadi új androidos telefonom integrált Facebook-szolgáltatásait, de ettől még bőven van elég okom, hogy teljesen odalegyek a készülékért, csúcsra jár a kütyümániám, így is bőven van miért tapogatni az érintőképernyőt. Sokat olvastam a facebookos jelenlét biztonsági kockázatairól is. Nem hiszem, hogy az esetemben bármi fenyegetne, de ezek az infók is csak abban erősítettek meg, hogy rendben van ez így, továbbra sem ugrom bele a dologba.

 

A blog miatt persze belekeveredtem, van fb oldalunk, amint ez itt jobbra, a dobozban is látható, és van minden poszt után beágyazott lájkolási lehetőség. Ez utóbbi akasztott ki az utóbbi napokban. Nem tudom, más szerzők hogy vannak vele, de nekem fontosak voltak ezek a lájkok. Izgalmasnak találtam, hogy mennyire megérezték a gombot nyomogató olvasók, ha én magam is úgy gondoltam, hogy jót írtam. Olyankor mindig többet kaptam. A ZP-s poszt után, ha jól emlékszem 512 volt, az lett a rekord. Nem lehet a lájkok értékét persze pénzben kifejezni, de mégsem érdektelenek egy ilyen vagy bármilyen blog életében, némi absztrakcióval akár pénzre is lefordítható lenne, hogy mit ér egy lájk.

 

Azért a múlt idő, mert valami beszart a Facebooknál, és tűnnek el ezek a lájkok. A ZP-s rekorder posztom után is most csak 2 db árválkodik, a legtöbbnél nulla. Remélem, még a legvehemensebb kritikusom is elhiszi, hogy ez nem volt mindig így, ha nem, akkor meg majd biztos megírja kommentben, de nem ez a lényeg. A lényeg, hogy nincs mit tenni. A blog.hu teljes joggal széttárja a kezeit, ők sem tudják, mi történik, miért történik, de bizakodnak, mert eddig jók voltak a tapasztalataik, idővel megjavultak az fb-s hibák.

 

Most csak ezzel a piti kis lájkolási funkcióval történik furcsaság, de pontosan ilyen tehetetlen minden fb júzer az összes többi feltöltött adatával. Senki ne értsen félre, nem összeesküvés-elméletet próbálok árulni. Nem hiszem, hogy az fb a megtestesült gonosz lenne, és terveit, stratégiáját a rosszindulat jegyében szövögetné. Azt viszont hiszem, hogy jó üzletet akar csinálni, és eközben nem feltétlen fogja első helyen a felhasználói érdekeit figyelni, mert nem ez a dolga.

 

Miért tűntek el a lájkok? Simán lehet, hogy valaki rosszul frissített egy akármilyen modult, másnaposan kihúzott egy kábelt, ráöntötte a kávéját egy nem kakaóbiztos szerverre. Lehet, hogy van egy backup valahol, és jóérzésű rendszergazdák épp ezekben a percekben állítják helyre az egészet. De azt sem tartom teljesen kizártnak, hogy hamarosan megjelenik egy prémium megosztó szolgáltatás az fb-nél (ha már van, akkor elnézést), és a nevetségesen alacsony havi díjért cserébe garantálni fogja a lájkok sérthetetlenségét és örök megmaradását.

 

Tizenegykét éve még nem tudták az első technológiai boom bajnokai, hogy hogyan lehet pénzt csinálni a sok júzerből, és egy-egy ingyenes szolgáltatás népszerűségéből. Az ő lufijuk kipukkadt. Ma már egy újabb generáció diktálja a tempót. Lehet, hogy ők is fújnak majd egy másik lufit, de arra már biztosan sokkal kifinomultabb módszereik vannak, hogy beszedjék a pénzt. Nekem erről szól elsősorban a fb.

 

Minden esetre tegyünk egy próbát: lájkolják minél többen ezt a posztot, azután megnézzük, mi lesz vele!
 

Címkék: facebook lájk

144 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr273013670

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lájkoljuk a lájkolást? 2011.07.04. 10:58:38

Miért ne? Eleinte kicsit idegenkedtem tőle, de egyre inkább az a gyanúm, hogy ez egy olyasvalaminek a zigóta-állapota, amiből még akár valami funkcionális is felcseperedhet. Persze a kezdet itt is nehéz, időnként kaotikusnak tetsző, a fiam nagy röhögve...

Trackback: Ide is beteszem, míg újra el nem tüntetik a Youtube-ról! 2011.06.26. 02:56:43

 Elszakít ismerőstől, baráttól a világháló! (Videó magyarul) Az internet azt mutatja nekünk, amit szerinte látni akarunk, és egyáltalán nem biztos, hogy ez ugyanaz, amit látnunk kellene.   A fenti mondattal foglalja össze előadásában El...

Trackback: Minden adat nyilvános? Think again 2011.06.25. 22:54:16

Átlag Júzer talál egy vicces videót és felteszi a FB oldalára. 5 perc múlva visszamegy megnézni, lájkolta-e valaki. Ha igen, örül. Népszerűnek és viccesnek érzi magát, mintha legalábbis a saját humora lett volna. Valaki figyel rá. Tíz perc múlva ...

Trackback: Csak az adataiddal fizetsz 2011.06.25. 22:50:58

Lobster felcsapott informatikusnak. Álmában. Elmentem egy céghez, ahol az lett a feladatom, hogy a regisztrálókról megállapítsam, őszinték-e szándékaik. De nem ám egyenként, hanem egy algoritmussal. És nem ám az esszékből, amit a regisztrációjukhoz kel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jenőke 2011.06.25. 17:48:33

"A ZP-s poszt után, ha jól emlékszem 512 volt, az lett a rekord.....stb."
Baromira érdektelen.
Az 512 egyébként a kettőnek a kilencedik hatványa is, amúgy a tegnapi hülyeséget nem felejtjük, ezzel is dicsekedj!

bonebear · http://cinca.blog.hu 2011.06.25. 18:55:58

Nem lehet, hogy simán csak kitört a nyár? A cseteken is jön a pangás ideje, nagyon helyesen.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.06.25. 19:00:52

Időnként furcsa módon eltűnnek a lájkok, aztán meg hiánytalanul újra megjelennek. Én legalábbis ezt tapasztaltam.

Kobra6 2011.06.25. 19:05:09

Az 512 egy klub Keszthelyen, és én se vagyok se iwiwen, se faszbúkon.

hörgőszelep (törölt) 2011.06.25. 19:11:03

Tegnap volt egy dokufilm a 3SAT-on arról, hogy akiknek "okos" (smart) telefonjuk van és sokat neteznek, meg minden lehető baromságon fent vannak a neten, azok általában annyit árulnak el magukról, hogy egy jó informatikus azt is meg tudja róluk mondani, mikor milyen színűt és mennyit kakiltak....( titkosszolgálatot meg sem említették).... no kidding!

spontan · http://erdekessegek.info 2011.06.25. 19:21:44

A lájk nem vész el, csak a facebook-osok hegesztenek valamit.

Amúgy a lájk nem jó népszerűségmérő, mert csak az olvasók kisebbsége lájkol, a többi megy tovább visszajelzés nélkül.

Almandin 2011.06.25. 19:22:48

Én se vagyok fenn a Facebookon. Már a regisztráció előtt rájöttem, hogy több az előnye, mint a hátránya. Tehát kedves posztoló, ne érezd magányosnak magadat.

Almandin 2011.06.25. 19:23:56

Elnézést, azt akartam írni, hogy több a hátránya, mint az előnye.

csócspöts 2011.06.25. 19:30:37

nekem sincs fészem, és nem is lesz remélem; nem érdekel ki volt wc-n az elmúlt 5 perben, meg hogy ki van a képeken

Pajtás 2011.06.25. 19:33:41

kumin, az igazság valszeg az, hogy a zemberek meggondolták magukat és utólag nyomnak egy nem tecciket. ha a facebookkal lenne a baj, akkor a véleményvezérről is eltűnnének a lájkok, de nem tűnnek: velemenyvezer.blog.hu/page/8
csekkold, aztán fordulj magadba, mert a problémát ott találod meg.

bolek 2011.06.25. 19:42:26

simán lehet élni FB nélkül. sőt! ki a haragnak van napi egy-két órája a tök értelmetlen üzenetek gyártására és olvasgatására? akinek normális munkája és családja van, nem a FB-on akar lógni. szervezkedésre jó, máskülönben meg ismerkedő szingliknek ajánlott. szvsz!

Kyuzo 2011.06.25. 19:46:24

A lájknak van pénzbeli értéke. Jobban mondva a lájkolónak egy fanpage-en:
gigaom.com/2010/06/11/how-much-is-a-facebook-fan-really-worth/

karikaV43 2011.06.25. 19:51:45

a legdurvább a facséba,hogy nem tudod magad törölni csak felfüggeszteni,tehát minden kibaszott adat amit oda feltettél ott is marad,kb. egy hónapja megtettem eme lépést,de az email címem és jelszóm beírásával rögtön visszaállt minden,azóta alvó üzemmód.Lehet jó pénzért be kellene őket perelni.

Diocles 2011.06.25. 19:53:58

off

A kínai megállapodásról nem akar írni, Kumin úr?

Szerintem kevés dolog történt mostanában, amelynek ily jelentős hatása volna.

AvgDvl 2011.06.25. 19:56:18

Én sem vagyok fent, és nem is leszek, mert egy szar szemét időrabló parasztvakítás az egész.

megszűnt 2011.06.25. 20:02:32

Szerzőnek:
A tegnapira nem lehetett teszik-et nyomni, a Zöld Pardonról szóló írás az megérdemelte!

Nem a rendszerben van a hiba, hanem az írások változó minőségében.

Hát ebben a mostaniban van valami emberi, magam részéről tehát rábólintok a kísérletre.

Bár. A tegnapi írás után azért elgondolkodtam, hogy bulvár lesz itt, vagy mi.

Visszatérve a közösségi dolgokra: én sem használom őket! Nem jelzek vissza, csak ha muszáj. Iwiw-en van összesen 1 ismerősöm, akivel már a kapcsolatot sem tartom.

ui. Most tetsziket jelzek, ebből lehet látni, működik-e a rendszer, de csak a facebook-on, iwiw-en őrzöm az 1 ismerősömet és a tiszta lapot.

is 2011.06.25. 20:02:42

@bolek: "...akar lógni. szervezkedésre jó, máskülönben..."

tehát nem lenne facebook, akkor nem tudnál szervezkedni. kibújik a szög a zsákból, mégiscsak jó az a facebook még neked is, legyen is rajta mindenki, mert ha senki nem lenne rajta, ugyan hogyanis szervezkednél?

az emberi gondolkodás persze nem logikus, tudjuk ezt rég, nem ebből a kommentből jöttünk rá hirtelen.

atila68 (törölt) 2011.06.25. 20:02:43

Poszt hegyeket lehetne írni arról, hol nem vagyok, és mit nem csinálok.
De posztot inkább akkor ír az ember ha van mondanivalója.
Megjegyzem.

csodaszerva 2011.06.25. 20:03:33

@Pajtás: kiderült volna Kuminról 512 like után, hogy pedofil tömeggyilkos? Vagy hogy lenne életszerű egy tömeges bocs, mégsem like - mozgalom?

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.06.25. 20:05:30

Miért kell ilyen szar énblogokat kirakni címlapra? Nem érdekel, hogy a random fideszes közgazdász mekkorát szart tegnap, és szerintem ezzel az egészséges emberek általában így vannak.

is 2011.06.25. 20:07:05

@poszt: lyoni takácsok vagyunk, ugye? mondjuk ez Magyarország, megvan a kommentek között itt is az 53% az ezeréves melldöngető múltra. a nagy magyar ellenállás kicsiben. nem mi csináltuk? csak szar lehet. a világon minden második internetező rajta van, de mi tudunk jobbat. ez szar, na, bontsál még egy sört.

lüke 2011.06.25. 20:09:08

like
a rolling stone
www.youtube.com/watch?v=hk3mAX5xdxo
ne tévesszétek össze Miki Jägerékkel

megszűnt 2011.06.25. 20:10:28

@lüke:
Szia. iwiw-en, ha nyomnál egyet, akkor lehetne látni, működik-e ott is a téma!
Köszi.

tölgyes 2011.06.25. 20:11:50

Én is feltehetném a kezemet és még csak magányosnak sem érzem magamat. A jó múltkorában egy kedves barátom akarta rám tukmálni..de nekem akkor sem kellett. Ezek csak amolyan hóbortok sok teteje nincsen.

megszűnt 2011.06.25. 20:12:34

@tölgyes:
Tölgyes úr!

Ha vannak ilyen közösségi dolgai, kérem Ön is csatlakozzék!

Köszönöm.

lüke 2011.06.25. 20:15:04

@tölgyes:
hali:)
nekem 20 ismerösöm volt, és még be se léptem
most mondja, milyen hely az ilyen, hogy ott se vagyok és tudják ki vagyok?

lüke 2011.06.25. 20:21:22

@tölgyes: @knausz:
ma az mr1.-n volt:
ezzel választást lehet nyerni, JFK a tv szerepléssel, Obama FB-l nyert:)
www.youtube.com/watch?v=p21StYbyqG4

megszűnt 2011.06.25. 20:21:45

@lüke:
Ma nem érek rá a politikára, mert küldöm a családot, mindenki menjen, ahová akar, és ma este mozizós napom lesz. Nem vagyok netes hangulatomban, de a teszt miatt feljöttem.

Mondatoló blogtársamhoz szóltam hozzá 1-et, mi a véleményem az adókról, melyet a csipszekre akarnak kivetni - szeptembertől.

lüke 2011.06.25. 20:23:30

@knausz:
na, csak ne vessenek ki!
ma a d.a.s. hungerbergben ebédeltem
olyan csipszet adnak, mint a rosejbni:)
www.hungerberg.at/

rockjano 2011.06.25. 20:27:12

Kedves Kumin Ferenc

A kínai miniszterelnök mai látogatásáról és a tibetiek itthoni letartóztatásáról nem lesz poszt???

Nagyon szeretnénk...

dukeekud 2011.06.25. 20:27:52

A facebookra csak a buzik regisztralnak. En se faszbukolok.

lüke 2011.06.25. 20:28:55

@knausz:
nekem nem ismerösöm kumin:)
az upper classban élek,bankigazgatók, szinészek , írók közt, Itáliában is celebgyerekekkel voltam:)

www.youtube.com/watch?v=keN2pW8qFQc

Lucilius 2011.06.25. 20:32:41

Én meg IWIW-en nem voltam sosem :-)

Tényleg, a mai téma miért nem a kínai miniszterelnök látogatása és annak kifejtése, h a fidesz megint sikeresen szembeköpte magát?

hallari 2011.06.25. 20:35:00

Én se vagyok fenn se a facebookon, se az iwiwen.

penelope garcia 2011.06.25. 20:39:11

Vicces. :)
Tényleg azért írtál egy posztot, hogy megmagyarázd, neked igenis jó cuccaid vannak, és tele vagy lájkokkal, de sajnos nyomuk veszett, szóval senki ne higgye, hogy lúzer lájktalan vagy?
Hát tudod, erre a problémára ott vannak ám a pszichológusok.

megszűnt 2011.06.25. 20:42:37

@lüke:
Filmet választottam közben, azért nem feleltem.

Nem értek egyet a hamburger adóval, mert bár nem fogyasztom, de az államnak csökken a bevétele, ha olyan aszkéta életmódot folytat, mint én.

Másik: ha ismerősöd a szerző, ha nem, most a próba végett jelöld csak! Kis renitens.:)

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.25. 20:42:45

@Diocles: hogy döglene meg az a kommenista disznó, aki kitalálta és összehozta!

Pajtás 2011.06.25. 20:45:12

index címlappal, direkt marketinggel sincs meg a 100 like. nah, ez vérciki.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.06.25. 20:49:50

A cikk végi Like két dolgot csinál. Ebből az egyik az, amiről a bejegyzés szól:számolja, hány embernek tetszik. De ennél fontosabb, hogy aki Like-ol, az egyben az üzenőfalán megosztja az írást, ezzel reklámozva azt, vagyis növelve közvetve a bejegyzés olvasottságát. Ha a Like-ok száma csökken vagy eltűnik, bár kellemetlen, de semmi hatása nincs. És a megosztás ténye már nem vész el.

csillámpóni 2011.06.25. 20:52:42

Én meg nem vagyok a Kesha kocerten - ami nagy kár, mert alapvetően meg akartam ma húzni backstage (ha már amúgy is szombat van, szóval egy viagrát eleve terveztem elhasználni, és akkor már mért ne Kesha...) de rájöttem, hogy a feleségem nem örülne igazán, és itthon maradni végül kényelmesebb.
És hát ennyi ez a történet. Szerintem ez minimum 86 pont, vagy 513 lájk, de kérlek pénzt ne küldjetek, mert megszégyenít.

igenember 2011.06.25. 20:56:38

@Pajtás: érzem a vitriol szagot, de ez egy jó komment volt. :D

spontan · http://erdekessegek.info 2011.06.25. 20:59:04

@Konrad: pszichológiai hatása azért van, mert az emberek inkább nyomnak lájkot egy olyan cikkre, amin már sok lájk van, mert így megerősítést kapnak, hogy mások is jónak tartják az írást, vagyis nem tévednek, ha ők is lájkot nyomnak rá

is 2011.06.25. 21:00:14

@is: ja, és ez a posztolóra is vonatkozik. Like gomb, az kell, meg facebook oldal, de regisztráció az nem. nyilvános leszólóművész. aztán a sötétben a hátsó ajtóhoz odemgy kuncsorogni, hogy de a like gombot, azt lehetne-e mégis. Magyar-e vagy?

Pajtás 2011.06.25. 21:02:45

@csillámpóni: bazz, kasha sokat nőtt a szememben a tyúkhúsilevessel. gúrman? vagy csakme van egy magyar dédmamija?

odamondó 2011.06.25. 21:11:35

Nekem van fészbúkom és nem lájkolok semmit mert az üzenőfalam üzenőfal és nem szartelep ahova minden érdekes cikket blogot kiokádok ingyenreklámért.

megszűnt 2011.06.25. 21:13:02

Szerzőnek:
Lehet, hogy mégis igaza lehet, mert ráfrissítettem az F5-el és eltűnt, ami korábban volt 61.

Most újra lájkoljuk?

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.06.25. 21:15:28

@rockjano: na erről a témáról spec engem is érdekelne egy fideszdroid magyarázkodása :D "A zemberekért tartottuk fogságban a tibetieket és téptük meg a ruhájukat, a fülkeforradalom nevében, umph umph umph de finom a fideszes geci"

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.06.25. 21:30:52

15 éve nem volt FB, de nem is tudtad hányan lájkolnak, jó esetben volt egy counter a lapodon, rossz esetben még az se. Most van like-o-meter, ingyen megtudod kik néznek, kik szeretnek. Tetszik is neked, de azért közben szidod izomból, mert mivan ha egyszer mégis kérnek pénzt??!! (nem is értem teljesen az okfejtést, de mindegy). Aztán van egy bug, és 2 oldalas hisztit rendezel, hogyde a kurva anyjukat, hogy hogy képzelik...

Eddig se olvastam ezt a blogot, ezután sem fogom.

(Ettől függetlenül a közösségi hálózatok és egyéb szolgáltatások _VÉGLETES_ használatával én sem értek egyet).

papi19 2011.06.25. 21:49:16

ha bárkinek van ötlete hogy hogyan lehet egyéb módon tartani a kapcsolatot 20 különböző országból az ismerősökkel akkor jöhet kommentben (vagy még jobb, csináljatok belőle milliárd dolláros bizniszt)

amúgy az okfejtés nekem is kicsit zavaros, de nem is szemetelem tele az üzenőfalam mindenféle cikkekkel.

SvenH. (törölt) 2011.06.25. 21:50:37

a magyar viccpartot kb 10szer annyian lajkoltak mint ahanyan szavazocedulat leadtak...
kb. ennyit is er!!!

egy nagy budos lof@szt...

az hogy egy ember raklikkel az meg semmit nem jelent

SvenH. (törölt) 2011.06.25. 21:51:47

@SvenH.: bocsi...

a magyar viccpart az nagyon sokat er, en pl. szavazta volna rajuk, ami nem er semmit az a lajk :)

brownie58 2011.06.25. 21:52:56

Kedves Kumin!
Én szerettem volna megnyomni a "tetszik" gombot, mert tetszett az írásod, hisz magam is hasonló cipőben járok, de ahhoz be kellett volna lépnem (bocsánat: aktiválni a tagságomat) a fészbúkra. Pedig nagyon hasznos dolognak tartom az internetet, de valahogy úgy érzem, hogy ez a közösségi háló (FB) nagyon rátelepszik az emberekre. Amúgy minden blogolónak szép estét!:)

SvenH. (törölt) 2011.06.25. 21:53:38

@bolek: szerintem is hat vannak tutti FSPk es jo kis RTSek is...
kinek van mellettuk meg FBzni?

SvenH. (törölt) 2011.06.25. 21:54:28

@brownie58: en is lajkolnam ha lenne... de mivel a tema pont anti feszbukosra sikeredett csak olyanok lajkolnak akik nincsenek fent az FBn

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.06.25. 21:54:57

Kéne egy cikk arról, hogy miért pofáznak a tibetiek, hogy a kínaiak elvették a hazájukat, pedig sose volt az övék, és hogy milyen pragmatikus politikus ez az Orbán Viktor, hogy beleszarik a négy évvel ezelőtti véleményébe és hogy milyen klassz, hogy a rendőrterrorról értekező Fidesz által vezetett zsernyákok most éppen milyen okosan és megfontoltan akadályozzák a véleménnyilvánítás szabadságát - biztos meglenne a sok like.

Különösen akkor, ha a tegnapihoz hasonló ánuszfaló stílusban íródna.

Mrs.Columbo 2011.06.25. 22:06:45

Már nem azért, de ahhoz képest, hogy az elején azt írod, hogy nem akarsz fb felhasználó lenni, tulképp az egész poszt arról szól, hogy mennyire szívenütött, hogy mi lett a lájkokkal. :D

Ezt a posztot meg biztos nem lájkolnám, különösen az utolsó béna lájkhajhász marketingmondat után...

kirsten 2011.06.25. 22:13:01

Hát nekem az a véleményem az fb-ről, hogy szart se ér. Az utóbbi időben a Vastagbőrnek írtam egy kommentet, amire e-mailben azt válaszolta, hogy én biztos egy kamu komcsi vagyok, mert csak 5 barátom van az oldalon. Egyébként nem tudtam, hogy a barátok száma a mérce.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.25. 22:27:49

Ki ez a faszi, hogy a ájkos rinyálása címlapra került? Vagy szilyék azért pakolták ki, hogy nagy nyilvánosság előtt égjen? :)
Amúgy pedig milyen érdekes, az én facebook falam nincs tele semmilyen szeméttel (biztosan megválogatom, kit jelölök be) és aki nem ismerősöm (amit ugye megválogatok), az szart se tud meg rólam. Egy nap kb 30-szor belépek és összesen egy nap talán 2-3 percet töltök el ott. Ó, mily borzasztó, ettől biztosan megszűnik az irl életem és a világ összes titkosszolgálata az én ablakom alatt reszeli a körmét. Jézusom...

Diocles 2011.06.25. 22:30:55

@RAMBO:

arról kéne egy cikk, h mennyire szánalmas a ballib, itt vannak a dollármilliárdos beruházások, amiről sokáig álmodni sem nagyon mert Magyarország, és senki sem hitte volna, h összejön, erre az a főcím az indexen, h nem engedtek a kínai küldöttség orra előtt tüntetni két aktivistát, és a magyar kormány ugyanúgy ejtette a Kínával kapcsolatos emberi jogi álláspontját (mintha bármit is osztana-szorozna Mo. véleménye), mint Clintontól Obamáig mindenki, messze nagyobb játékosok is, mint Magyarország.

néhányaknak itt eszét vette a gyűlölködés, a dafke szőrszálhasogatás, erről az Abszurdisztánról tényleg lehetne jó posztot írni.

Chicano 2011.06.25. 22:32:45

@Réka ‎: "Ki ez a faszi, hogy a ájkos rinyálása címlapra került?"

Kedves Réka, te nagyon sötét vagy.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2011.06.25. 22:39:27

Először azt hittem, hogy ez poszt a fasz ismerősökről fog szólni, akik magasról tojnak arra, hogy lájkolják azt, amit Te durvára szeretnél, de ez a megközelítés még a fasz ismerősöket is porba taszítja...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.25. 22:41:56

@Chicano: kedves Chicano (ez egy név?), köszönöm a frappáns és főleg roppant értékes jellemzést, de látom, a kérdésre te sem tudsz válaszolni. Nem is csodálom, no de ebből a benyomásból ítélve azt hiszem nem is óhajtom megtudni, ki ez az illető és miért oly fontos ez a logikátlan sírás-rívás, amit itt lerendezett. Megyek, olvasok valami jó blogot inkább.

kiberov 2011.06.25. 22:43:13

@karikaV43:
tudod magad törölni is a facebook-ról, csak egy kicsit figyelmesebben néz körül a leírásban

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.06.25. 22:49:23

Miután én sem vagyok rajta az Iwiwen meg a Facebookon, ezért küldök a szerzőnek egy manuállájkot a poszt első felére :-)

A poszt második fele (a "kesergés") viszont nem tetszik, ennek az egész lájkolásnak nem szabad ekkora jelentőséget tulajdonítani. Az blog.hu csinálhatna egy olyan szolgáltatást, hogy egy gombnyomással lehessen értékelni a posztot (mondjuk egytől ötig terjedő skálán; vagy mint a Mandineren, egy felfele és egy lefele mutató ujjal), mindenfajta közösségi tagság nélkül. Az többet érne szerintem, mármint ami a minőségi értékelést illeti.

popocatepetl 2011.06.25. 22:49:36

@Weöres Dániel: "Miért kell ilyen szar énblogokat kirakni címlapra? Nem érdekel, hogy a random fideszes közgazdász mekkorát szart tegnap, és szerintem ezzel az egészséges emberek általában így vannak. "

Igen, s elveszi a helyet egy huszonkettedik Jajj de jó volt a buziparádé poszttól, s Danika ideges lesz.

popocatepetl 2011.06.25. 22:50:10

@rockjano: "A kínai miniszterelnök mai látogatásáról és a tibetiek itthoni letartóztatásáról nem lesz poszt???

Nagyon szeretnénk... "

Miért nem írsz egyet?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.06.25. 22:51:02

@Diocles: kösz, de tényleg, mindig szívesen fogadok el kioktatást olyan fasziktól morális témában, akik apjukat-anyjukat agyonvernék azért, hogy részt vehessenek az árvák vacsoráján.

Milyen érdekes, hogy ha egy nyugati cég fektet be Magyarországon, akkor a Fidesz fanatikusnak fújmulti, de ha a Kína, akkor csodálatos gazdasági sikertörténet.

Egyébként tényleg, bámulatos sikersztori, ahogy a franciák megszpták a gyarmati afrikával, a hollandok surinamemel, az angolok indiával, pakisztánnal, a németek a törökökkel, pontosan ugyanúgy borítjuk magunkra a szarospitlit a csíkszeműekkel. Mert kell nekünk is egy saját kisebbség, amely kultúrájában borzasztó távol áll tőlünk. De igaz, vesznek állampapírt. Ennyit simán megér.

rockjano 2011.06.25. 22:57:37

@popocatepetl: Mert én nem bloggolok.

De azért egy jobbos blogban (amit egyébként szeretek) talán nem kéne emellett a nemkis arcvesztés mellett elmenni nem?

Mondjuk minden fidesz tőzsgyökeres hívő felköpne a levegőbe és aláállna...vagy hasonló...

Senkifia 2011.06.25. 23:00:47

@karikaV43: meg kell gondolni,kinek milyen adatkezelési becsületességét hiszed el, és kihez milyen adataidat adod meg ... Ez van.
Aztán hálistennek egy álláskeresésnél a HR-es rádkeres FB-n,vagy IWIWen,megnézi a tetovált félrészeg haverokkal a képeket,és sajnos hiába a 3 diploma, nem leszel elég jó hozzájuk munkatársnak :) Ezek ilyen dolgok. Egyéb,súlyosabb kockázatokról nem beszélve,mert az már összeesküvés elmélet :D

Senkifia 2011.06.25. 23:08:01

@RAMBO: német-török tudtommal nem állt gyarmatosító-gyarmat viszonyban :) és picit erőltették rájuk a törököket, a II. vh. után,a győztes nagyhatalmak, gondolom gyengítendő a nagy riválist. ami elég jó sikerült a többi nagyhatalomnak. Bár annyira nem,mert a törökökkel együtt is mostanában a németek húzzák európát :)
esetleg lenne egyéb nép,akit szívesebben látnál kicsiny hazánkban? :D

SvenH. (törölt) 2011.06.25. 23:27:29

@Réka ‎: kedves!

ajanlom a South Park aktualis epizodjat...

Circus 2011.06.25. 23:29:10

Cikk:
Meghalt XY.
<lájk>

... én ezért SEM lájkolok, bár tudom, kicsit demagóg, de ilyen hírekre/megmozdulásokra inkább nem.

Amúgy vicces, hogy azok is beszólnak lájkügyben, akik állítólag nem vannak odafenn a FB-n. Aki rendszeresen használja, az tudja, hogy kb annyira megbízhatató, mint a stabil HUF/CHF árfolyam, időnként ismerősök garmadája tűnik el/vissza órákon belül.

Pszt! 2011.06.25. 23:30:37

Sokáig baromságnak tartottam a fészbúkot, de rá kellett jönnöm az aranyigazságra: Aki kimarad, lemarad!

Circus 2011.06.25. 23:31:47

@Chicano: ez a reakció öngól volt, Chicano.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.25. 23:34:38

@Droli: ez jó ötlet, mármint a bloghus 'lájk'.
@Senkifia: én ezt sosenem értettem ezt az érvet. A Facebookon kb 20 másodperc úgy beállítani, hogy aki nem ismerős, az pont semmit ne lásson a profilodból, nemhogy a részeg képeidet. Hogy lehetne bárkire rákeresni és a képeit nézegetni, akit nem ismersz?

Aki olyan buta, hogy ezt a beállítást nem végzi el, az valószínűleg semmilyen munkára nem alkalmas.
@SvenH.: nem szoktam nézni :)

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2011.06.25. 23:37:03

Kár aggódnod Kumin, nekem sincs fb-m. Sőt, az a gyanúm, hogy pár év múlva majd lecseng az Fb őrület és akkor majd mást fognak "lájkolni" a népek.

Martian (törölt) 2011.06.25. 23:39:30

Van ismerősöm, aki céltudatosan szervezi a fészbukon a kapcsolati hálót, az érdekesebb ismeretségekből személyes találkozás, kapcsolat lesz, képzéseket tart, stb. nyomul és termeli a profitot is.

Seregbontó 2011.06.25. 23:47:33

@RAMBO: "Mert kell nekünk is egy saját kisebbség, amely kultúrájában borzasztó távol áll tőlünk."

Ilyenünk már van, sajna. Bár a kínai egyes elméletek szerint dolgozik is.

De azért remélem, csak szavakban nyaljuk körbe Kínát. Még csak az kéne, hogy mindent felvásároljanak, aztán idetelepítsék a népszaporulatot. Vigyázó szemetek Suriname-ra vessétek.

popocatepetl 2011.06.25. 23:52:43

@egy derék katona: Nem lenne jó, de ők legalább gyárakat építenek, nem csak plázákat és lakóparkokat.

Kicsit Karcos 2011.06.25. 23:55:21

Engem már annyira nem zavar a faszbúk, amióta a hírportálokon a napi 20 faszbúkos "hír" helyett már csak 2-3 van. Pár év, és megy a süllyesztőbe ez is. A tolvaj zsidógyerek is eladott már annyi részvényt, hogy ne maradjon a nyakán ez a szar, ha megunja, és persze az adatbázis megmarad.

Nem fog hiányozni senkinek, csak akikre rásózta a semmit nem érő részvényeket, meg úgyis lesz másik baromság helyette. Szép lassan el fog spamesedni meg szlömösödni, és ennyi, pár évig még persze elvergődik. Nem veszítene semmit a világ, ha már ma megszűnne az egész, hiszen nem adott semmit a világnak, szemben pl. a M$-tal vagy a Google-lal, akik valódi forradalmat csináltak, nem faszbúkforradalmat, még ha ők is keményen hajtják a lóvét.

Ami mögött nincs fedezet, annak mindig ez a sorsa, amikor beindult az Il Ferro, akkor is az volt a hülye, aki nem hajolt le a potyapénzért, aztán eltelt egy vagy két év, és a helyükre kerültek a dolgok. Nincsenek csodák, bár igény az vóna rá.

Goompah 2011.06.25. 23:57:02

@RAMBO: "Mert kell nekünk is egy saját kisebbség, amely kultúrájában borzasztó távol áll tőlünk."

Van Magyarországon 1-2 olyan kisebbség, amelyeknek a kínaiakra való lecserélését a legtöbb magyar örömmel fogadná. @egy derék katona: véleményével egyetértve én is úgy tudom, hogy a kínaiak elég dolgos népség.

Goompah 2011.06.25. 23:57:52

@popocatepetl: Fején találtad a szeget.

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.06.26. 00:13:42

@popocatepetl: nem érted, csekélyértelmű bogaram. A fideszközeli vértollnokokra vagyunk kíváncsiak, hogy tudnak egy ekkora fiaskót kimagyarázni. Mert ez kurva nagy fiaskó, Magyarország ettől nemzetközi páriává válhat. A médiatörvénnyel is húzogatta már az alcsúti mócsing a pofonfát, de amit most csináltak a tibetiekkel, azután egy valóságos gecigránátot fognak a zemberek arcába zúdítani miattuk.

SvenH. (törölt) 2011.06.26. 00:28:48

@Réka ‎: igen sejtettem... azert kellene megnezni

SvenH. (törölt) 2011.06.26. 00:38:45

@Réka ‎: "A Facebookon kb 20 másodperc úgy beállítani, hogy aki nem ismerős, az pont semmit ne lásson a profilodból, nemhogy a részeg képeidet."

a posztot amugy olvasgatta magacska?
es azt is hogy nehany lajk eltunt? majd visszatert?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.26. 00:47:57

@SvenH.: azt olvasta magacska, hogy melyik kommentre irtam ezt valaszkent? Ha igen akkor magacska imbecil, hogy nem erti? Ha nem olvasta, akkor minek pofazik magacska?

A posztot nem igazan van kedvem komolyan venni azok utan, hogy a lajkjait siratja es a fb-ot fikazza egy lelegzetvetellel. A komnentek (na nem a magacskae) jobbak.

Most aztan magacska hagyjon alukalni es ha az elozonel ertelmesebbet nem tud irni, akkor ne csipogtassa a telcsikemet a blogvalaszaival. Joccakat.

popocatepetl 2011.06.26. 00:50:56

@Weöres Dániel: Amikor a szocialista férgek voltak kormányon és akkor tépték ki a sünök a Tibet mellett tüntetők kezéből a zászlót, akkor a ratyibandád kussolt szépen. Egyébként nem az akármilyen kormányt kedvelőknek kell az ilyet kimagyarázni, hanem a kormánynak. Azért, mert általában tetszik egy kormány programja, még nem kell minden intézkedéssel egyetérteni, ilyen fejjel seggbe szorulást ti csináltatok csak a tetvesek idején. Másrészt viszont Magyarország semmiféle nemzetközi páriává nem válik emiatt, mert mindenütt lihegnek a kínaiak után. Harmadrészt pedig utálom azt az elnyomást amit a kínaiak gyakorolnak pld a tibetiekre, de miután még nem sok tibetit láttam a magyarok mellett tüntetni, így nem nagyon érdekelnek. Tudom, divatosak a helyes kis ruhájuk és a mantrázásuk okán. Menj már aludni, manó, mert holnap fáradt leszel!

www.hirzabalo.hu · http://www.hirzabalo.hu 2011.06.26. 01:27:24

Ez a poszt elég gyengére sikeredett :(

svanu 2011.06.26. 01:50:15

Uh de utálom a facebookot szidókat. Tipikusan azok az emberek akik direkt kiállnak ha sorból ha már túl sokan vannak benne. Ha a 600 millió felhasználó helyett csak 6 millió lenne akkor tuti hogy a kedves posztoló és a kommentelők is imádnák. De persze így már nem tolja feljebb az egyéniségindexet.
Őszintén:
A Facebook annyi adatot vár el tőled, mint amit egy emailfiók regisztráció. Senki nem kényszerít hogy a nevednél egy emailcimnél és egy jelszónál többet adj meg magadról. Úgyhogy az az érv hogy "omg ellopják az összes adatomat és lefogják tudni nyomozni a tyúkszaros életemet" egy baromság.
Azért sem nyom pisztolyt a fejedhez a Zuckerberg hogy kiírd ha elmész szarni vagy hogy "lájkolj" akármit. Tökéletesen úgy használhatod ahogy akarod és kizárólag arra amire akarod. Nem kell naponta 10x belépni. Persze ha valakit nem érdekel a dolog akkor az nem fog regisztrálni, viszont az nem is fog ilyeneket mondani, minthogy "nyenye több hátránya van mint előnye". Mégis mi édes fiam? Micsoda? Hogy lehet egy önkéntes szórakoztató oldalnak HÁTRÁNYA?

popocatepetl 2011.06.26. 01:54:36

@svanu: A drogok is önkéntesek és szórakoztatóak. Egyébként tényleg nem kötelező a fb, simán a fikázása nélkül is le lehet tojni.

Frusciante Béla 2011.06.26. 01:56:16

Először rinyálsz a FB kockázatain, majd örülsz neki, mert élvezed az ingyenes szolgáltatásait, aztán ha beszarik, zsörtölődsz a szolgáltatás színvonalán, majd előre kiakadsz azon, hogy esetleg később fizetős lesz egy olyan oldal, amit súlyos milliárdokért fejlesztenek folyamatosan, és aminek a szolgáltatásait jelenleg -még egyszer- ingyen élvezel.
Arisztokratikus távolságtartással.
Gáz.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.26. 02:54:25

h mi tuti igaz az összeesküvéselméletekből ??

#1
cenzúra, azaz, h nem találhatsz meg (sehogysem, akárki is legyél, pl mindenhol a földön, vagy egy-egy régióban, országban)

techline.hu/it_vilag/20100201_google_cenzura_censorship_kina_china.aspx
--------------------------------------------

#2
te, konkrétan, mint személy &/v google acc/IP cím/személyes stb. bírtokos(a):
nem abban a sorrendben kapod az információt
/ esetleg nem kapod (semennyire sem) -> ld #1 eset /

offos.blog.hu/2011/06/15/ide_is_beteszem_mig_eltuntetik_a_youtube_rol

azaz igaz pl h személyre szabott tartalmakat kapunk
egyre több ismert, nagyforgalmú szájton.
-------------------------------------------

#3
írdatlan méretű adatbázisok és személyekhez &/v IP címekhez rendelt profilok
"Tíz mód, ahogy a Google adatokat gyűjt rólunk"

www.techline.hu/szubjektiv/20100526_google_figyel_big_brother.aspx#utm_source=techline.hu&utm_medium=listing&utm_content=related&utm_campaign=related

ez természetesen dettó igaz a f4szbúkra is.

Nati Walter 2011.06.26. 03:15:42

Réka,nem vagy sötét,csak azt szeretnék hogy annak látszodj....Mindig adodik vlami amit trendi utálni...mos épp a Facebook az...Akinek nem tetszik az menjen DIASPORA-ba...ugyis most az menő...

gitáros 2011.06.26. 03:39:00

Drága Kumin, talán utána kéne olvasni, miért is tünteti el a FB a lájkok nagy részét, nem pedig buta posztot rittyenteni a témából. Nagyon jó indoka van.

Negrogo 2011.06.26. 07:51:14

En fb re csak azert mentem fel mert vettem egy androios telot mivel az automata mod tudja szinkronizalni a telefonkonyben levo egyeneket. Amugy el voltam nelkule. wiw kimarat kb 2 heteig voltam rajta.

En szemely szerint amugy is akkor kezdtem mikor meg egy chet oldal volt egesz magyarorszagon meg 2 irc csatorna. A egesz "kozossegi teman" tul voltam mar mikor mas meg csak melegitett.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.06.26. 07:56:06

@Senkifia: a németek már kimondták: a kultúrális integráció megbukott. A példában hozott egyik európai népnek sem sikerült integrálnia a tömegével érkező külföldieket (szó nem volt gyarmat-anyaország kapcsolatról). Ezért kérdésedre a válasz: nem, nincs olyan - nem azért, mert gyűlölködő lennék, hanem azért, mert ha másnak nem sikerült, nekünk sem fog.

rókafogta 2011.06.26. 08:17:03

@svanu: Egyetértek! A többi csak ostoba vélekedés mások bunkózása (saját magunk fényezése)-mi vagyunk a különb emberek mi nem Facebookozunk.Olyan ez mint a Győzike show mindenki utálja (nem nézi) de mégis mindenki tudja mikor szarta össze magát. Ez a képmutatás jellemző formája.

genghis 2011.06.26. 08:27:12

:D
milyen trendiseg pedig nem fennt lenni a feszbukon ahogy olvasom a hozzaszolasokat.

amugy meg a kuki merete csak annak kerul a feszbukra aki odairja, szal aki sir az adatai kikerulese miatt az volt olyan hulye hogy felrakta egy nyilvanos oldalra...

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.06.26. 08:58:14

@popocatepetl:
Itt a vázlat :)
Kína európai világítótornya eredetileg Albánia volt, tele erővel. Ők mondták: csak azért nem foglaljuk el a Szovjetuniót, mert nem tudjuk a sok hadifoglyot hová tenni.
A mai kapcsolatépítésünk : Az egérke meg az elefánt megy át a hídon.
Megszólal az elefánt: - Ugye hogy dübörgünk?
Erre az egérke: - Hátha még egyszerre lépnénk!
És így elbukjuk a régi lengyel viccet is: Megszállhatnának minket háromszor a kínaiak.
Miért háromszor?
Akkor az oroszokon hatszor mennének végig :)

leonov 2011.06.26. 09:01:48

majd ha lesz benne hate meg death meg kill gomb, de legalább egy diszlájk

mizu szitu generáció

steflac 2011.06.26. 09:20:13

Sorry, ha már más írta, de az FB üzenőfalra kiposztolt írás lájkolása (azaz annak a posztnak az fb-én belüli), és/vagy a cikk végi lájkolás (ami az fb-én kívüli, de fb-re bevezető) két különböző counter...

akira2 2011.06.26. 09:21:20

A minap olvastam, hogy az új felhasználók regisztrációjának növekedése megállt, sőt, már csökkenőben van, hamarosan kevesebb lesz az új, mint az "elalvó"...
Megszűnni nem fog - nyilván -, de majd jön új divathullám, és az majd elnyomja a ma még egyértelműen óriásira duzzadt rajongótábort...
Én sem leszek már fb-os... ha eddig nem hiányzott, már nem is fog...
A fb film viszont érdekes volt...

napocska-EMD-milla 2011.06.26. 09:56:31

Kedves Kumin Ferenc, remélem ezt a hócipőbe írtad?
A fészbuk és a lájkok értelmetlenségét körbefutkározó cikk után lájkokat kérincsélsz?
Hogy mennyit ér egy lájk? Pontosan annyit, mint egy parlamenti választási szavazat. Akkor és ott valaki azt gondolja, hogy..
A különbség csak annyi, hogy itt, ha másnap ellentmondasz magadnak, rögtön visszavonhatja a tegnapi lájkoló tőled a tetszést. A Parlament meg a te támogatásodra hivatkozva mindent csinál, amivel sosem értettél egyet, és nem enged még a dislike közelébe sem.
Az nem lehet, hogy van összefüggés a cikkeid minősége és a lájkok száma között?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.26. 09:58:24

@akira2: 'az új felhasználók regisztrációjának növekedése megállt, sőt, már csökkenőben van' - ez azért van, mert akinek van internettye, az már regisztrált :) (kivéve persze a posztoló-féle, 'menő vagyok mert nem vagyok fent és ezt egy eltartott kisujjal és biggyesztett ajkkal bepötyögött írásban muszáj megosztanom mindenkivel' tábort, de ők nem fontosak). A FB annyira beépült az életünkbe, mint a TV, a rádió meg az internet. Mint ezeket is, a FB-t is ésszel kell használni. Akinek nincs hozzá esze, az tényleg jobban teszi, ha távol marad tőle, de megideologizálni fölösleges.

bgp 2011.06.26. 09:59:27

Ennyire nem kell benyalni a fészbúknak. Nekem sincs, (iwiw van), nem is akarok. Teljesen felesleges ennyire kitolni magad a világba, csak mindenféle szart kapsz rajta. Majd megtanulod. Azért, hogy örülj, itt egy diszlájk.

Bandibacsi34 2011.06.26. 10:03:58

En diszidaltam a Facebookrol. Hat nem volt egyszeru....

karikaV43 2011.06.26. 10:09:25

@kiberov: áruld már el hogyan,mert vagy tucatszor végig néztem az egész oldalam és sehol nem találtam csak a felfüggesztést.

bgp 2011.06.26. 10:11:33

@popocatepetl: a buziparádé már elmúlt, de még mindig az jár az eszedben? Inkább tibetieken és kinaiakon rágódnál.

Várúr 2011.06.26. 10:22:56

Lájkoltam Kumin tekintetes urat. Diszlájkolnám a csomó ostoba fanyalgót Kína-ügyben. Magas nekik, hogy a kormány nem a tibetiekért (egy részükért) felelős, hanem Magyarországért. Ahogy Anglia Angliáért, Németország Németországért, stb. Az is magas nekik, hogy egy dolog a gazdasági válság, torkig dagadó államadósság e l ő t t , ellenzékben pártolni pár százezer tibeti buddhistát, megint más válsághelyzetben, kormánypozícióban. Tibet ide, Tibet oda, Furcsány kétszer zarándokolt Pekingbe,Veres a minisztériumi barátnőjével szintén - csak épp sikertelenül. Nem mellesleg én is messze kerülöm a faszbúkot.

Satya12 2011.06.26. 10:25:19

Azt áruljátok el ,hogy lehet kilépni megszakítani a feltett dolgaimat !!! Tele a t...öm a FB-vel !!!!

bgp 2011.06.26. 10:30:23

@Várúr: bocs az offért, de tegnap nem csökkentették az államadósságot :) Ennek ellenére nem rossz, amit csináltak. Csak furcsa, hogy mindig mást csinálnak, mint amit mondanak.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2011.06.26. 10:35:34

Kifejezetten jó dolognak tartom, hogy az ember szerkesztheti, javíthatja, sőt ki is törölheti a hozzászólásait az fb-n, és visszavonhatja a lájkjait.

Jó lenne, ha ezt bevezetnék itt a blog.hu-n is, mert esetleg olyasmik maradnak fel itt az elektronikus örökkévalóságnak, amit az ember egy perccel később már megbán, és nincs korrigálási lehetőség.

2011.06.26. 10:36:56

@Réka ‎: ésszel? hogyan? mire?

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.06.26. 10:41:01

@Satya12: nem lehet kilépni. Csak felfüggeszteni tudod a fiókot. Gondolom ezután pár hónappal automatikusan törlődik, ha nem lépsz be (legalábbis ez lenne a normális).

Én már felfüggesztettem a fiókomat. Nekem is tele lett a tököm azzal, hogy olyan emberek basztattak a jelöléssel, akikről fingom nem volt, hogy kicsodák. Ugyanezen okból léptem az iwiwről is. Na ott lehetett törölni.

lobster thermidor 2011.06.26. 10:48:59

@rockjano:

Csak azért akarod, mert olvasni szeretnéd Kumin miként fogja bebizonyítani azt, hogy a dalai láma egy véreskezű diktátor, ezért teljesen jogszerű, hogy a szabad Budapest utcáin, kínai biztonsági emberek inzultálnak tibeti zászlót lengető polgárokat.

Hajrá Kumin, szedd össze magad!

lobster thermidor 2011.06.26. 10:50:31

@RAMBO:

Csak azért akarod, mert olvasni szeretnéd Kumin miként fogja bebizonyítani azt, hogy a dalai láma egy véreskezű diktátor, ezért teljesen jogszerű, hogy a szabad Budapest utcáin, kínai biztonsági emberek inzultálnak tibeti zászlót lengető polgárokat.

Hajrá Kumin, szedd össze magad!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.26. 10:56:03

nekem sincs fácsém, sose volt, wiwem is csak rövid ideig, azt se használtam...

Várúr 2011.06.26. 10:57:31

@bgp:
Én ezt nem így látom. Az államadósság csökkent. Hosszú évek óta először. Hogy mást mondanak és mást csinmálnak... a politikában a kettő nem mindig esik egybe. Számomra a hazudozás a Furcsány éra volt (trükkök százai, stb.)

lobster thermidor 2011.06.26. 10:59:51

@Várúr:

Lehet hogy Orbánnal ellentétben, nem fogadták el a Kínaiak megalázó feltételeit. És még sikernek sem akarták beállítani, ha feltörölték velük a padlót.

Sok jót te sem hallottál mostanában arról, mi vár a munkavállalókra. Persze lehet hogy te szelvényvagdosásból élsz, ezért nem érint téged az, ami a legtöbb magyart.
Azért javaslom neked, hogy várd ki a végét, majd azután lelkesedj!

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2011.06.26. 11:17:40

a Facebook a jovo, hatalmas lehetosegek tarhaza annak aki helyesen hasznalni tudja.

musi 2011.06.26. 11:32:38

Mennyire szánalmasak az ilyen begyepesedett agyú emberek, akik ráadásul büszkén verik a mellüket, hogy ők le vannak maradva :D LOL Kurvára nem érdekel senkit, hogy mennyire vagytok demagógok... Mobiltelefont se használjatok, mer az se vót 20 éve...

Bikli néni 2011.06.26. 11:34:59

A facebook jó, csak kell tudni ésszel használni. Van egy olyan a jobb felső sarokban, hogy "adatvédelmi beállítások", amit a júzerek 90+%-a életében nem látott még közelről. Nekem pl. még az is be van állítva, hogy ha valaki beírja a google-ba a nevemet, ne adja ki, hogy a fb-on fent vagyok. Ha valaki meg akar találni, látja a nevemet és a fényképemet, amiből eldöntheti, én vagyok-e az a bizonyos Kis Mária, akit ő keres. De én is kíméletlenül kizárom azokat, akik ismeretlenül jelölgetnek. Ma reggel pl. megtalált egy valamilyen "Sanyi", valami betépett ősemberszerű kamu fényképpel és adatlappal, azonnal letiltottam. De volt neki több, mint 1500 ismerőse. A sok marha nem is gondolkodik, csak visszajelöl (iwiw dettó).
Én szeretem, mert egy csomó emberrel tartom ott a kapcsolatot, akiktől jellemzően a jelentős földrajzi távolság választ el. Szoktam beszélgetni is olyanokkal, akik más chaten (msn, skype, stb.) nem érhetők el.
Szóval: a facebook-nak is vannak előnyei, csak célhoz kötötten és ésszel kell tudni használni. Ha valaki azért nem regisztrál, mert nem kíváncsi a tartalmakra, az nem tudja, hogy ezeket le is lehet tiltani. De ismeretlenül fikázni egy oldalt, annyira nem menő.
Amúgy meg tiszta lájk-függő lett mindenki. Én pl. alig szoktam lájkot kapni, tekintve, hogy az ezer éve nem látott ismerőseim jó része le van tiltva az üzenőfalamról, más része meg nem tud magyarul :P

rajen 2011.06.26. 11:52:14

Azért a fb mindent megtesz, hogy az adatvédelmi beállítások, és profil törlése gomb minél eldugottabb és megtalálhatatlanabb helyen legyen. Cukkerberg bácsi alapelve, hogy a nyitottság mindennél jobb, tehát default a minden adat megosztása. (bár az utóbbi időben mintha fordulna a dolog) Kapcsolatépítésre tényleg nagyon jó a fb, csak ésszel kell használni. Bár úgy látom, hogy komoly emberek azért nem a fb-n szerzik a kapcsolataikat, és inkább nem is nagyon vannak fent rajta. Inkább a feltörekvőek.

popocatepetl 2011.06.26. 12:02:01

@nomad: Akkor az imádott usa-tokat is megszállták már? Ezerszer nagyobb összegek repkednek ott a levegőben.

popocatepetl 2011.06.26. 12:02:56

@bgp: Rágódjatok rajtuk ti, ti vagytok a hivatásos rettegők, talán másokra is jut egy kicsi!

popocatepetl 2011.06.26. 12:04:32

@musi: Viszont volt t betű a "mert "végén még pár éve, nem loloztak az izék és nem mertek bátran belekötni másba a kisfiúk. Áljen a világháló forradalma.

Várúr 2011.06.26. 12:14:32

@lobster thermidor:
Udvariasan válaszolok. Egy db. szelvényem sincs, max a körmöm vagdosom. Furcsányéknak a kinaiakkal még a feltételek rögzítéséig se sikerült eljutniuk. Hogy mi vár a munkavállalókra? Munka. Ahogy rám is. Már holnap reggeltől. Így megy ez egész héten át, sokszor a hétvégén is.

rockjano 2011.06.26. 12:29:17

@lobster thermidor: Neeeem :-) én Kumint tisztelem, mégha nem is értünk mindenben egyet.

Viszont azt nagyon fontosnak tartom hogy a jobboldali véleményformálók (és őközüllük is a minőségiek) viszonyuljanak ehhez a kérdéshez, mert szerintem vérlázító ami történt és egyáltalán nem törvényszerű.

Én is úgy gondolom hogy kínával nagyon jóban kell lenni de ettől még hagyni kell hogy aki akar az tudjon tiltakozni valami olyan ellen ami egyértelműen nagyon igazságtalan.

A saját elveinket és szabadságunkat nem adhatjuk fel gazdasági okok okán.

akira2 2011.06.26. 12:39:57

@Réka ‎:

Kedves Réka,
Kicsit meglepett a véleményed és a válaszod stílusa, szerintem nem szolgáltam rá, hogy nekem ess a "menő vagyok mert nem vagyok fent és ezt egy eltartott kisujjal és biggyesztett ajkkal bepötyögött írásban muszáj megosztanom mindenkivel" szövegeddel, hiszen véleményemmel egyáltalán nem minősítettem se azokat, akik nem regisztráltak, se azokat akik már facebookolnak. Csupán egy ténymegállapítást osztottam meg Veletek, amit a minap olvastam, továbbá divathullámnak neveztem a facebook-őrületet.
A magam részéről nem csak nem facebookolok, de még csak TV-t sem nézek, legföljebb valami filmet.
Az egyetlen internetes szenvedélyem, amelyre az egészségesnél több időt töltök, az pedig a kommentelés, de az is egyre kevesebb, igyekszem ahelyett is inkább facetoface emberi kapcsolatokat és tevékenységeket ápolni.
Az internetet pedig arra használom, hogy egyszerűsítse az életet, a munkát.
Összefoglava tehát, ha barátkozni szeretnék azt inkább személyesen teszem, de ha ügyeket intézni szükséges, azt szívesebben oldom meg inkább neten és vagy telefonon.

lobster thermidor 2011.06.26. 12:41:03

@Várúr:

Magam sem vagyok udvariatlan, ellenben attól, ami a kormány munkavállalók jogait csökkentő terveiről olvasható, bizony kinyílna a svájci tiszti bicska a zsebemben, persze ha rendelkeznék egy ilyen autentikus darabbal, természetesen eredeti Made in China.
Igen ám, de ha valakinek a "két hatvan év óta hagyományosan baráti nép" nagy vezetőinek összeborulása iránt érzett öröm kissé elhomályosította az éleslátását, azért az még igaz, hogy a készülő törvények Ázsia sötétebb zugaihoz hasonlóan, jogfosztottá teszik a magyar munkavállalókat. Kína pont olyan, ha nem keményebb feltételeket támaszt velünk szemben, mint az EU, Vagy az IMF. Erről most nem szól a fáma, mert a "nagy hősi sikert" kell közvetíteni a nép felé. És nézz el nekem ennyi önzést, én inkább a francia, vagy német munkavállalók jogaival és ellátásával szeretnék rendelkezni, nem pedig a kínaiakéval, természetesen az elvárt színvonalon elvégzett munka ellenértékeként.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.26. 12:46:55

@akira2: hali,
az a zárójel szinte kizárólag a posztnak/posztolónak szólt, nem neked, a te kommentedben nem érzékeltem ilyen attitűdöt. Szóval elnézést, ha félreérthető voltam :)
Ellenben azt fenntartom, hogy - mint sok mással is - ezt a jelenséget is azok kritizálják, akik nem használják és nem értik, hogy ez mire is lehet jó.

Akinek minden ismerőse ugyanabban a lakónegyedben él és minimum hetente találkozik mindegyikkel, annak tényleg kevesebb gyakorlati szüksége lehet a facebookra, amely azonban szórakozásnak még mindig remek lehet, és akkor még nem beszéltünk az üzleti lehetőségekről. A legtöbbünk azonban nincs ebben a szerencsés (?) helyzetben, nekünk hatalmas könnyebséget jelent a facebook, talán még nagyobbat, mint a mobiltelefon vs. a mobiltelefon előtti idők.

Egyébként meg @Bikli néni: +1.

lobster thermidor 2011.06.26. 12:54:39

@rockjano:

Egyetértek!
Azonban napjainkban ez csak illúzió.
Illúzió az, hogy a jobboldali véleményformálók bármelyike megszólaljon az ügyben, és határozottan kiálljon a nemrég még oly harsányan hangoztatott alapelvekért.
Ha emlékszel a közelmúlt történéseit követően ilyesmire, kérlek emlékeztess.
A sumákolás bizony nem szép dolog, persze látom már előre, hogy miként az itt is szólók, az általad is említett, viszont roppant homályos gazdasági előnyöket helyezik előtérbe.

tzs-007 · http://glaskugel.hu 2011.06.26. 13:28:47

"Nem lehet a lájkok értékét persze pénzben kifejezni" a flattr.com-nak mégis sikerült...

Bikli néni 2011.06.26. 13:53:16

Kedves Ferenc!
Ha nekem lenne blogom, magasról tennék rá, hány lájkot kapok egy olyan közösségi oldalról, ahol a tizenéves korosztály felülreprezentált a 2x-5x korosztállyal szemben, és egyértelmű, az említettek közül kik olvasnak ilyen jellegű blogokat.

"A ZP-s poszt után, ha jól emlékszem, 512 volt, az lett a rekord." Ha a "ZP" itt a Zöld Pardon nevű szórakozóhelyet takarja, akkor ezzel be is bizonyítottam a fenti elméletemet :)

Ha nekem lenne blogom, én a látogatottsági adatokat nézném. Nem tudom pontosan, hogy működik ez, de biztosan van a bloghu-n belül is olyan lehetőség, hogy egyedi oldalletöltéseket vagy rendszeresen visszatérő látogatókat mér. A rendszeres visszatérők alapján láthatod, mekkora is valójában az olvasótáborod, akiket rendszeresen lekötnek az írásaid. A másikból meg az index-címlapra lehet következtetni :) Ne feledd, a negatív vélemény is egy vélemény. Ha egy általad feldobott témában valaki kifejti a véleményét, az már jó. És a fészbúk örökzöld lemez :)

rockjano 2011.06.26. 15:45:29

@lobster thermidor: A Mandineren azért volt poszt erről...de igen tény a jobbos vélményformálók hajlamosak elsumákolni ezt is mint oly sok minden mást.

A legszebb az a Reagent dicsőítő blog, fideszes politikusok és fiatal jobbos újságírók által készítve...

Teljesen személyi kultusz jellegű... Igen Reagen nagy személyiség volt de azért korántsem volt minden pozitív vele kapcsolatban.

Én néha úgyérzem hogy ez már izlés kérdése mintha pont a jóizlés hiányozna a jobboldalon néha.

fülöpke 2011.06.27. 00:05:35

@Várúr: "Veres a minisztériumi barátnőjével szintén - csak épp sikertelenül."
Na hiszen, ő nem pihengetni ment már csak oda arankával? Miután a keleti kapcsolatokért f e l e l ő s kormánybiztosként előzőleg mongóliai látogatásán odaígért potom 5 milliárd forint, kamatmentes kölcsönt egy olyan helyi üzemnek, amit teljesen véletlenül egy bizonyos Soros "úr" készült nehány hónap múlva privatizálni? Nem lennék meglepve, ha ezt a csodás bizniszt tényleg sikerült volna tető alá hozniuk. Az utolsó percig lankadatlan akcióban voltak a a a ... rosszarcú, csaló gazemberek.

kumin 2011.06.27. 11:16:25

Mindenkinek köszi a lájkokat, itt nagyon szépen összegyűlt, de a jelenség megy tovább. a következő, kínás poszt után már 100 felé járt tegnap este, most 8-at látok. Oké, hogy hegesztenek a fb-nél, de ennyire szelektíven?

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.06.27. 14:08:58

@popocatepetl: milyen "ti", te seggfasz? Milyen "ratyibandám"?Nyolc általánosod megvan? Ha igen, akkor az az oktatási rendszer szégyene. Legagyalágyultabb droidokat lehet felismerni arról, hogy állandóan egy általánosított masszába képzelik bele az ellenfelet. Elektrosokkolni kéne az ilyet, mint te.

popocatepetl 2011.06.27. 19:29:13

@Weöres Dániel: Na, ratyikutya, ne durvulj! Ilyen torz arccal nem lehet békésen tibetelni!

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.06.27. 20:57:16

Tisztelt Kumin Úr!

Mérje a blogra tévedő (visszatérő) olvasókat (ezt fentebb egy kolléga nélam sokkal szebben ki is fejti, miért), a lájk gomb egyébként sem igazán mérvadó, kissé talán divat is nyomkodni. Aki viszont klikkel, az valószínűleg azért teszi, mert tetszett neki valami: a cikk, vagy az írása által generált kommentfolyam, esetleg (jó esetben) mindkettő (mint most, esetemben).

@Réka ‎: "Ki ez a faszi, hogy a ájkos rinyálása címlapra került?"

Kézcsók!

Pardon, hogy bocsánat, de már megbocsásson, hogy belevakkantok. Kegyed nem rejtette véka alá, miszerint fogalma sincs, ki a szerző.
Nos, ezt azért lehetett tudni korábban is, illetve az oldal jobb felső sarkában egy fényképpel ellátott szövegdobozban 3 mondatban pontos adatokat olvashat róla. Illetve "pontatlant", mert a mondatok végéről hiányzik az írásjel.

Ne csodálkozzék, ha Chicano blogtársunk úgy reagált, ahogy (ö viszont ezt Réka alá rejtette).

Szép estét!

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása