Szamurájkard, sörétes puska, revolver

2011.05.07. 11:50 kumin

Nem lett különösebben nagy ügy abból, hogy Zagyva György Gyula, jobbikos képviselő egy parlamenti sajtótájékoztatón szamurájkardot rántott, hogy ezzel illusztrálja, milyen fegyvereket használnak az általa cigánybűnözőnek nevezett személyek. A médiaesemény célja bizonyára az lett volna, hogy a honatya története szereplőit tegye félelmetessé a szerszám mutogatásával, de szerintem – némi képzavart megengedve – a puska fordítva sült el, maga Zagyva tűnt inkább félelmetesnek méretes kardjával a kezében.

(forrás)

 


Túl sok szót önmagában az értelmetlen akció nem ér. Érdekes módon ezt a Jobbik honlapszerkesztői is így gondolták, akik semmi nyomot nem hagytak a hivatalos oldalon képviselőjük kardozó performance-áról. Az önvédelemmel vagy otthonvédelemmel összefüggő fegyverhasználat ügye azonban biztosan forró marad az elkövetkező időszakban akkor is, ha ezen túl az Országgyűlés biztonsági emberei valahogy majd meg tudják akadályozni, hogy a képviselők akadálytalanul bevihessék kedvenc játékaikat. Az új alkotmány V. cikke ugyanis azt mondja, hogy „Mindenkinek joga van törvényben meghatározottak szerint a személye, illetve a tulajdona ellen intézett vagy az ezeket közvetlenül fenyegető jogtalan támadás elhárításához.”


Nem vagyok jogász, így nem tudom megítélni, hogy önmagában ez a rendelkezés mennyiben jelent újdonságot az eddigi rezsimhez képest, de kiegészítve korábbi kormánypárti nyilatkozatokkal (Lázár János: „Ha valakinek a tulajdonát támadás éri, akkor joga van a tulajdon védelmében annak elhárítására (...) és az önvédelem szabályait is pontosítjuk, illetve az alkotmányba foglaljuk.”) könnyen tűnhet úgy, hogy van szándék a fegyvertartási szabályok újragondolására.


Egy lehetséges irányt felfest az előző kormány idején létrehozott Fegyverügyi Civil Bizottság április közepén nyilvánosságra került javaslata, amely szerint sörétes puska vagy revolver úgynevezett otthonvédelmi lőfegyverként tartása lenne a megoldás. Ha jól értettem az indoklást, akkor azért pont ezeket, mert méretüknél fogva nem lehet őket rejtve hordani, így a birtokosuk majd tényleg csak a saját ingatlanján belül használja ezeket a fegyvereket.


Nem szeretném a széplelkű fővárosi értelmiségit játszani. Noha rám még soha nem támadt senki konkrétan szamurájkarddal, azért törtek már be hozzánk is többször, loptak már el tőlem három robogót, akartak egy dudálásért kirángatni a kocsimból, és láttam egy-két keményebb pofont a budapesti éjszakában, igaz ez utóbbinak már legalább tíz éve, ami nem arról szól, hogy javulna a közbiztonság, hanem inkább arról, hogy öregszem, és a bulik már hosszú ideje nélkülem mennek tovább. Ahol pedig nem az éjszakában bulizni járók teszik ki magukat ilyen veszélyeknek, hanem bárki, akinek a kertjében mozdítható érték fellelhető, tökéletesen megértem, ha ott minden lehetőséget szívesen fogadnak önmaguk fokozott megvédésére.


Megértem azokat a fegyver-fetisisztákat is, akik szívesen fognak a kezükbe egy szépen megmunkált, nikkelezett revolvert. A javaslatban szereplő fegyverekkel volt már módom nekem is tüzelni, lőttem lőtéren sörétessel agyaggalambra, 44-es revolverrel céltáblára. Nem rossz móka, viszont épp ebből az élményből vezetem le azt az óhajomat, hogy nem szeretném, ha minden hülyének lehetne egy ilyen otthon a kertjében. Pont azért, mert ilyen izgalmas és szórakoztató dolog lövöldözni. Annyi józanságot még a legtöbb honfitársamnak tulajdonítok, hogy nem lőné le azonnal az ajánlott levelet hozó postást a szabadabb fegyvertartás bevezetésének másnapján. Ha viszont megvette drága pénzért a míves fegyverét, akkor nyilván szívesen játszana vele egyet otthon. Annyi józanságot pedig már nem feltételezek, ami az ebből könnyen összehozható balesetek elkerüléséhez szükséges lenne.


Eleve nem értem, hogy a Fegyverügyi Civil Bizottság javaslata miért nem tisztázza, hogy ezekkel a fegyverekkel milyen lőszert engedne használni. Nem vagyok a téma szakértője, nem szeretnék butaságokat írni. Annyit azonban általában tudhatunk, hogy léteznek nem halálos sérülést okozó lövedékek. Ezt 2006 őszén megtanulhatta mindenki, azóta nem kell a gumilövedéket bemutatni. Miközben ez az eszköz tömegoszlatásra barbár és elfogadhatatlan egy civilizált országban, otthonvédelemre talán inkább alkalmas, hiszen emberi élet kioltására nem alkalmas, és nem fejre célozva maradandó sérülést sem okoz, viszont arra talán jó lehet, hogy a támadót megállítsa.


Összességében azonban azt sem feltétlen hiszem, hogy a gumilövedékkel töltött duplacsövű puska vagy revolver tényleg megoldást jelentene. Képzeljük el, ha egy szerencsétlen idős ember meglőné a veteményesét dézsmáló betolakodókat. A bosszú végtelen ciklusát indíthatná be, hiszen biztosak lehetünk benne, hogy a megsérült betolakodó nem hagyná annyiban az ügyet, és könnyen felmérné, hogy az egy-két ember ellen hatásos fegyverrel a kezében már nem tud mit kezdeni a gazda, ha tízen jönnek ellene. Szerintem egy ilyen lehetőség kinyitása után inkább több, mintsem kevesebb vér folyna Magyarország közbiztonsági gócpontjaiban.

Továbbra is azt állítom, amit egy előző posztomban is írtam az erőszak privatizációjának akkor épp gyöngyöspatai problémájáról. Bármennyire is elégetlenek a helyiek a rendőrség munkájával, nincs más út, mint rajtuk keresztül, az ő hatásos munkájuk eredményeként megteremteni a közbiztonságot. Erre érdemes továbbra is a legtöbb erőforrást összpontosítani, és csak nagyon szigorú feltételekhez, pszichológia vizsgálathoz is kötni az esetleges otthoni fegyvertartást. Különben könnyen eljuthatunk oda, amit Thomas Hobbes a Leviatánban ír a természeti állapotról, ahol minden ember mindenki ellensége, ezért örökös félelem uralkodik, az erőszakos halál veszélye fenyeget, s az emberi élet magányos, szegényes, csúnya, állatias és rövid.
 


Fontos upgrade a szöveghez, hogy időközben hozzájutottam a Fegyverügyi Civil Bizottság javaslatának minden részletéhez. A gumilövedékre vonatkozó megállapításomat ez új megvilágításba helyezi, hiszen a szöveg szerint külön kategóriát képeznének az ún. traumatikus fegyverek, amelyek a gáz-riasztókkal kerülnének egy megítélés alá. A javaslat ismeretében több tudható arról, hogy milyen feltételekhez kötnék például az otthon védelmére szolgáló fegyvert. A "minden hülyének lehet egy revolvere otthon" tézis nem áll meg, ha ezek szerint alakulna az új szabályozás, még akkor is, ha a "hülye" igencsak szubjektív kategória.

Címkék: zagyva szamurájkard fegyvertartás otthonvédelem

141 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr732884615

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egyenruhás bűnözés fegyverekkel 2011.05.07. 14:12:07

A mai napon hatályba lépő egyenruhás bűnözés törvénnyel  megnyílt rá a lehetőség, hogy a történelemben terrorért és tömeggyilkosságokért felelős ideológiának az újraélesztőit, ünneplőit kordában lehessen tartani. Ezen emberek ne tudjanak a társada...

Trackback: Nyugdíjas felajánlás, feltételekkel 2011.05.07. 14:03:53

Hetvenhét éves nyugdíjas édesanyám ma reggel, a Budapest–Leányfalu Volánbusz viszonylat szolgáltatásait az állam kegyelméből egyelőre térítésmentesen élvező utasként, valahol Budakalász magasságában, a következő ötlettel hívott föl. Mobiltelefono...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megszűnt 2011.05.07. 12:26:54

"Annyi józanságot még a legtöbb honfitársamnak tulajdonítok, hogy nem lőné le azonnal az ajánlott levelet hozó postást a szabadabb fegyvertartás bevezetésének másnapján.":):):)

Kumin Ferenc hol öregedett? Vajon tényleg csak látta azokat a keményebb pofonokat a budapesti éjszakában?:):)

Élvezetes írás, még akkor is, ha az alapélmény szomorú.

El Argentino 2011.05.07. 14:18:37

"rejtve nem viselhető revolvert" :D
Szóval otthon mindenki lehet kedvére Clint Eastwood?

Asidotus 2011.05.07. 14:25:58

Valahogy én is nagyon irtózok a gondolattól, hogy sok magyar embernek legyen fegyvere. Ahhoz én túl sok, szomszédok közti hőzöngést láttam már.
Sajnos a nagymamámnak nem sok esélye lenne egy revolverrel sem megvédenie magát, a falvakban élő idős embereken nem segítene ez. Sőt, rontana a helyzetükön, mert most életerős, felnőtt férfiak otthonába is betörnek, ám ha onnan pisztolylövésekkel kergetik el a gazembereket, akkor azok tuti mind a védtelen idősekre szabadulnak.
Az önvédelem meg szerintem csak akkor igazán hatásos, ha legyőzött támadónak soha többé nem lesz esélye bosszút állni. Kicsit alaposabban végig gondolva, nekem nem jut más következtetés, mint, hogy a támadót lelőni/tényleges életfogytig lesittelni, és a bosszúval fenyegetőzőket is, szintúgy.

vidor 2011.05.07. 14:29:51

"nem szeretném, ha minden hülyének lehetne egy ilyen otthon a kertjében"

senki sem szeretné, a fegyvertartás megkönnyítése mellett lobbizók sem.

"Ha viszont megvette drága pénzért a míves fegyverét, akkor nyilván szívesen játszana vele egyet otthon. Annyi józanságot pedig már nem feltételezek, ami az ebből könnyen összehozható balesetek elkerüléséhez szükséges lenne."

már hogy valaki otthon nekiáll lövöldözéssel elütni az időt? mások közelében már a vaktölténnyel durrogtatás is simán garázdaság, aztán annyi a míves fegyvernek.

"hiszen biztosak lehetünk benne, hogy a megsérült betolakodó nem hagyná annyiban az ügyet"

"Szerintem egy ilyen lehetőség kinyitása után inkább több, mintsem kevesebb vér folyna Magyarország közbiztonsági gócpontjaiban."

resistance is futile. az áldozat feltett kézzel reménykedjen, hogy nem ölik vagy nyomorítják meg.

"Különben könnyen eljuthatunk oda, amit Thomas Hobbes a Leviatánban ír a természeti állapotról, ahol minden ember mindenki ellensége, ezért örökös félelem uralkodik, az erőszakos halál veszélye fenyeget, s az emberi élet magányos, szegényes, csúnya, állatias és rövid."

mint a legtöbb európai országban, ahol a fegyvertartás az itteninél könnyebb (vagy egyenesen könnyű)?

manager2008 2011.05.07. 14:30:20

"a megsérült betolakodó nem hagyná annyiban az ügyet, és könnyen felmérné, hogy az egy-két ember ellen hatásos fegyverrel a kezében már nem tud mit kezdeni a gazda, ha tízen jönnek ellene."

Ez tévedés, más országokban is visszaesett az erőszakos behatolások száma, ha a bűnözők már számíthattak a fegyveres védekezésre. A bűnöző sem hülye, kis értékű dolgokért nem fognak rohamot intézni egy falusi porta ellen, de nem szeretnének pont az egyik lenni a több közül aki lepuffantanak.

A fegyver a reális elrettentés eszköze, és csak annyiban véd, amennyiben ez a hatás érvényesül. A magasabb szintre emelt támadás (csoportosan, fegyveresen , élet ellen , stb.), már csak csoportosan lehet elhárítani, ez már más minősítésű helyzet. Ha idáig eljutnak a dolgok, az már nem önvédelmi kérdés.

A tolvajok, rablók nem "hősi" halottak szeretnének lenni hanem értékeket szereznének szerezni, ezért viszont túl nagy ár a lőtt sérülés, tehát logikus ha lemondanak róla. Ha nem ezt teszik, akkor annyira elvetemültek, hogy az a helyes, ha leküzdik őket -végérvényesen.

Abban viszont teljesen igaza van a szerzőnek, hogy lövöldözni nem érdemes csak akkor ha a célpont nem tud bosszút állni, és az is kívánatos ha a rokonai sem tuják meg mi történt. De ezt nehéz megvalósítani, mivel a fegyvert használni is kellene profi módon (de erre a lakosság általában nem képes, mert kiképzetlen) és ezért képzés is szükséges (lövészklubok előtt itt a fellendülés lehetősége).

Természetesen arra is javaslatot tehetne a szerző hogy az elmenekülésen kívül mit tehet a falusi gazdálkodó, vagy idős ember ha megtámadják. Addig rendben van hogy adjon oda mindent, és nézze ahogy rendszeresen kirabolják a felbátorodott elkövetők. Más megoldás?

Megelőzésre a tulajdonos nem kap felhatalmazást (az csak a vadnyugaton volt szokás). A rendőrség csak azonosítható tetteseket tud üldözni, fantomokat nem.
Sötétben viszont minden tehén fekete, mint tudjuk, és a kis tulajdonosnak nincs - egy porta esetében - több százezer forintja arra hogy éjjel látó mozgásérzékelős kamera rendszereket telepítsen (azt is ellopnák egyébként :)

Szóval gumiból van ez a csont kedves szerző.

eax_ 2011.05.07. 14:34:05

"nem szeretném, ha minden hülyének lehetne egy ilyen otthon a kertjében. Pont azért, mert ilyen izgalmas és szórakoztató dolog lövöldözni."
"Ha viszont megvette drága pénzért a míves fegyverét, akkor nyilván szívesen játszana vele egyet otthon."

Gaz-riaszto fegyvert, eloltoltos muzealis fegyvert mar evek ota lehet venni. Lovoldozni ezekkel is fun (gaz-riasztoval pl. raketazni is lehet), ennek ellenere nem tapasztalom a fent vazolt problemat a valosagban. Te igen?

juditka* 2011.05.07. 14:55:50

kapjanak-e fegyvert az emberek?

A kriminálpszichológus szerint inkább ne. Bár azt Bilkei Pál is elismeri, hogy a bűnözőket visszatarthatja, ha tudják: az áldozatnál lőfegyver lehet. Feltéve persze, ha az illető használni is tudja. A szakember szerint akkor lehet visszatartó ereje a fegyvertartásnak, hogyha kialakul mellé egy oktatási forma, egyfajta gyakorlat."

A társadalom legagresszivebb csoportja venné meg elsőnek, és tartana otthonvédelmi fegyvert. Nem gondolhatja senki komolyan, hogy ezek az emberek oktatásra is elmennének, gyakorlatnak pedig ott lenne: lövöldöznének vele mint az "eszement hülye."
:)

juditka* 2011.05.07. 15:01:42

Az egyenruhás bűnözést a "jogszabály" módositás nem fogja megoldani:
"Civilben járőröznek tovább a tiszavasvári csendőrség tagjai."
hm. Igy már nem egyenruhás bűnözők, sétálgató civil emberek.
Ennyit a Btk. módositásáról. Azt nem állitom, hogy visszatartó ereje egyáltalán nem lesz.
:)

Carambolo 2011.05.07. 15:02:16

Akik ellenérveket hoznak fel az "otthonvédelmi" fegyverekkel szemben, legtöbbször úgy tesznek, mint ha a mostani, gyakorlatilag teljes tilalmat jelentő szabályozásnak nem lennének kockázatai. Pedig dehogynem. Az előttem hozzászólók sokat felsoroltak.

Nagyon sok különböző szabályozás képzelhető el. Ha ez egyik véglet a vadnyugat, ahol mindenkinek magát kell megvédenie, akkor most Magyarország elég közel áll a másikhoz. A végleteknek, és közöttük minden átmeneti megoldásnak is megvannak a maga kockázatai, és ezeket kell összevetnünk. Teljes biztonság nincs, és nem is lesz.

Ha enyhítjük a fegyvertartást, akkor kitesszük magunkat azoknak a baleseteknek, amelyekről a szerző is ír, nem is beszélve a heves szomszédi viták eddiginél brutálisabb rendezésének esélyéről. Ez tény. De ez még csak az egyik serpenyő - a másikban az otthon tartott fegyverekkel megvédett vagyonok és ártatlan életek vannak.

Medgar 2011.05.07. 15:07:21

@juditka*: "A társadalom legagresszivebb csoportja venné meg elsőnek"

A társadalom legagresszivebb csoportjának már van otthon, igaz engedély nélkül.

Ki kéne húzni a fejünket a homokból.

Netuddki. 2011.05.07. 15:42:33

@Medx: "Ki kéne húzni a fejünket a homokból."

Én keményebben fogalmaznék honnan is kéne azt kihúzni. ;)

A totális fegyvertartási tilalom mint tudjuk a totális diktatúrák sajátja. Minek megvédeni magadat? Majd az állam megvéd. Ezt sulykolták itt évtizedeken keresztül a jónépbe.
De a fő ok az volt, hogy minden eszközt kivegyenek az állampolgárok kezéből amivel esetleg meg tudnák dönteni a túlságosan a fejükre nőtt rendszert.
Persze ez nemcsak a diktatúrák sajátja. Az állam szinte mindenhol fenntartja magának a jogot, hogy "nagyobb tűzerővel" rendelkezzen mint a lakosság.
Na mindegy. Magyarországon sajnos az évtizedek alatt megszűnt a fegyvertartással kapcsolatos "kultúra". Ez itt a legfőbb gond szerintem.

zagyva györgy gyulához meg annyit. Milyen orvosi alkalmassági vizsgálatot akartok a fegyvertartáshoz, amikor bármilyen hülye bekerülhet a parlamentbe.

"Isten megteremtette az embert, de Henry Colt tette egyenlővé."

megszűnt 2011.05.07. 15:48:11

"már legalább tíz éve, ami nem arról szól, hogy javulna a közbiztonság, hanem inkább arról, hogy öregszem"

Van egy pasas, aki állandóan hívogat a mobilomon és küldözgeti a leveleket pl. névnapomra ajánlottan, elsőbbséggel. Arra nem tértek ki, hogy napjában többször sms formájában is megkeres. Ennek annyi előzménye volt, csak, hogy mi találkoztunk 1-szer. És olyan hatást gyakoroltam, nyilván.

Már odáig jutottam ki a napokban: egyáltalán nem vettem fel a telefont, semmilyen számot, de még a kaputelefont sem, a kislányom pedig nem tudott bejönni az ajtón, mert lecserélték a zárat!

Mondtam a férjemnek:- Hívd fel az én telefonomon, és állítsd le, mert eddig bírtam! Mire ő:- Amekkora a szöveged már régen.. de aztán muszáj volt neki felhívni, mert mondtam.

Pasas, még bele sem szólt a férjem, már mondta:- Kedves Timea! Akkor mikor találkozhatnánk újra? Döntött a kérdésben? Mikor??? Mire a férjem:- Fogja föl, nem akar találkozni! Egyből felfogta, érdekes módon, de amikor én mondtam, azt nem.

Ha nekem valamilyen sörétes fegyverem van.., szamurájkard, revolver..

KenSentMe 2011.05.07. 15:55:41

@juditka*: Megsúgom, hogy a társadalom legagresszívebb csoportjának nadrágzsebében már évek óta ott virít a glock pisztoly.. az tény, hogy ezek az emberek általában gazdagabbak annál, mintsem hogy idős nyuggerekhez törjenek be fillérekért, valószínűleg a többszörösét megkeresik az éjszakában annak, mint azok az aljacigányok, akiknek tényleg csak annyi jut, hogy magatehetetlen embereken éljék ki a nyomorukat..

a lakosságot felfegyverezni ezek ellen az emberek ellen kell.. akik azt nem fogják fel agyilag, hogy nem jó móka éveket lehúzni a sitten azért, mert megöltél egy öreg, magatehetetlen embert, akik a minimális haszonért is kurva erőszakosak, mert se kultúrájuk, se agyuk nincs, csak sokan vannak, mint a tetvek.. ezek ellen lehet úgy védekezni, ha az emberek egy bizonyos normális rétege elsajátítja a fegyvertartás kultúráját, és képes megvédeni magát és a környezetét.

juditka* 2011.05.07. 16:06:24

@Medx:
Na. igen. Van. Lesz többeknek is. Engedély nélkül is.
Ha tovább éleződik a helyzet a társadalom egyes csoportjai között még több embernek lesz. Mert az erőszak csak erőszakot, a gyűlölet pedig gyűlöletet szit. főleg, ha ezt még tetőzi a szegénység és a nyomor.
"Ki kéne húzni a fejünket a homokból."

Milyen igaz!
:)

Harley 2011.05.07. 16:06:54

Szép volt ez a kis gondolatfuttatás a szerzőtől , megtudtuk hogy Budapesten sem könnyű az élet mi több veszélyes is tud lenni , viszont már több mint tíz éve nem kapott egy istenes pofont sem , de majnem látott ilyent . Viszont nem rossz az anyagi helyzete mert tud lövöldözni járni nem kevés pénzért , viszont nem örülne neki ha a többség fegyverhez juthatna , mivel akkor mészárlás kezdődne. Javaslatot is tehetne arra , hogy akik most veszélyezetettek , járjanak elmeorvoshoz , gyakorolandó a Stockholm szindrómát , s legyen mindig egy vekni kenyér ha netán kővel megdobnák stb. Mivel pallérozott elméről van szó , akkor nem lehetne egy kisebb statisztikát is arról prezentálni , hogy mi magyarok ( mert ugye még annak hívnak bennünket ) hol is állunk Európában a szabad fegyvertartást illetően . Mert honnan is ez az ódzkodás ,hogy a magyar lakosság egy deviáns aki ha fegyvert kap a kezébe azonnal potenciális gyilkossá válik ? Nos elárulom a "szeretve tisztelt" Kádárék óta , ők féltek atavisztikusan a magyartól , mer' a szemét magyar suhanc Molotov koktéllal megtámadta a hazánkat védő dicső szovjet páncélosokat . Megmondanád hogy az osztrák a német az olasz , a franciáról már nem is beszélek mitől jobb ? Csodálom a kaszát nem akarnók e betiltani , hiszen azt ki lehet egyenesíteni . Emlited vérgőzős álmodat a nyolcvanéves öregasszonyról , nemá hogy lőfegyver kerüljön a reszkető kezébe. De pajtás minek él is a szemét nyugger főleg egy TSZ nyugdijas ? Ugyse tud megélni a 27.000 forintból , a kis háztájit meg ellopják röhögve , akkor már minek küzd ? Szerinted milyen élet amikor minden éjjel azzal zárkóznak be rettegve , hogy most éppen ki következik ? Nos és ha már összehasonlitunk valamit a szabadság honában , ha a nyolvanéves mama sörétessel mellbe lövi a betörőt akkor megdicséri a sheriff ,benne lesz a tv-ben hogy milyen bátor , itt meg a szerencsétlen öreget meghurcolták mert áramot vezetett a keritésbe végső elkeseredésében , de táblát tett ki ,amit el is olvastak a tolvajok.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2011.05.07. 16:09:53

Utolsó bekezdés, jav. "elégedetlenek"

val 2011.05.07. 16:10:34

"Túl sok szót önmagában az értelmetlen akció nem ér. Érdekes módon ezt a Jobbik honlapszerkesztői is így gondolták, akik semmi nyomot nem hagytak a hivatalos oldalon képviselőjük kardozó performance-áról."

Öregem, a szélsőbolsik miért nem tanultak meg gépelni? Ez valami örökletes dolog lehet. Segítek: lmgtfy.com/?q=szamur%C3%A1jkard+site%3Ajobbik.hu

Arról persze nem szól a fáma, hogy az MTV ebben is hazudott, íme, hogy a Jobbik honlapszerkesztői hogy gondolták:

marcali.jobbik.hu/content/megindult-narancs-cenzor

Természetesen ez nem baj, csak az baj, mikor a pedofil állatról (Cohn) ferdítenek.

Nem mellesleg van más út, mint a tökös, tökéletes rendőrségünk. Ha a hülye amcsik, finnek, svájciak nem egymást lövik halomra, hanem a birtokukra bemerészkedő tejfelszőke skandinávokat, akkor bizony mi is meg tudjuk csinálni, vannak ennek szabályai: Pl tárolás, nem utolsó sorban a gyerekek miatt. Az, hogy te mindenkit hülyének nézel, az a te bajod. Bár aki a google-t sem tudja használni...

lvjtn (törölt) 2011.05.07. 16:17:13

a szabad fegyvertartással szembeni "minden hülyének lesz, ha engedélyezik" típusú ellenérvre egy megoldási javaslat: a fegyvertartási engedély könnyítése, h bárki, aki megfelel egy pszicho alkalmasságin és sikeresen vizsgázott fegyvertartásból és -használatból x időközönként, az tarthat. tudom, minden vizsga kijátszható és a legális cuccoknak is van feketepiaca, de ez most is igaz. aki _nagyon_ akar, annak most is van. a nem totál hülye, csak laikus/amatőr egyedek okozta balesetek csökkenthetők a rendszeres vizsgához kötéssel

juditka* 2011.05.07. 16:24:06

@VRbagoly:
Hm. Megsúgom én is. Nem ezekről az emberekről szól a poszt,- ha jól értelmezem- akik teli vannak pénzzel és a zsebükben ott a pisztoly. Megnyugtatlak a kocsijuk, kesztyűtartójában is ott van. De még mennyire, hogy ott.

Aki pedig a kertekbe járnak, lopni, azok a szegények, akik nem a pénztől agresszivak, valami egészen mástól, nem gondolod? A nyomortól, a szegénységtől, esetleg a kilátástalanságtól, de még ez nem jogositja fel őket, hogy lopjanak, bűnözzenek.
Úgy gondolom, még van egy másik csoport, akik kizárólag bűnözésre, és esetleg emberölésre "szakosodtak", ezek sokkal veszélyesebbek, mint akik "tyuklopásból élnek".
El ne képzeld már, hogy aki lopni megy nem vinné a fegyvert!
A rendőrség feladata a sokkal nagyobb szigor, és fellépés ezekkel a csoportokkal szemben.

"ha az emberek egy bizonyos normális rétege elsajátítja a fegyvertartás kultúráját, és képes megvédeni magát és a környezetét."
Ebben igazad van, de én nem erről a "rétegről irtam".
Azokról, akiknek szintén nincs "agyuk" elég kulturájuk az otthoni fegyvertartáshoz.

Liquid_Night 2011.05.07. 16:25:46

@Harley:

Ez amúgy jellemzően magyar dolog, itt mindig az a hülye aki VISSZAüt, nem csak fizikai értelemben. Így nevelnek tökéletes birkákat, hogy ez csak ok vagy okozat, nem tudom.

Amúgy egy megfelelően beálított erejű gumilövedés revolver, ne'adj isten 8-10-12es tárkapacitású félautomata pisztoly már nem csak egy-két embert tud megállítani. Ahol pedig 10 fős hordák támadnak, ott már jóval nagyobb a baj annál amit a szimpla önvédelem meg tudna oldani - de azért 97%ban azok is megállnának, ha látnák a 2-3 vezérkanon a gumis duplázás hatásait :)

www.youtube.com/watch?v=TCWhktE4o9Y

Ez pl. csak négylövetű, mégis volt eset, hogy 3 fős támadó triót megállítottak vele...

juditka* 2011.05.07. 16:38:44

Pálffy kitért a gyöngyöspatai események miatt elfogadott Btk-módosításra is, a KDNP-s képviselő szerint az egyenruhás bűnözés megjelenésével egy új helyzet állt elő, amit ezzel az új módszerrel kell kezelni. Pálffy szerint ez a jelenség eddig nem létezett, csupán az utóbbi fél évben került elő.

Pálffy szerint még az uniós elnökség ideje alatt parlamenti vitanapot kellene tartani a romaintegráció kérdésében, aminek a megoldását a KDNP-s honatya szerint leginkább a munkahelyteremtés jelentené, hiszen a szociális válsághelyzeteket a leszakadó rétegek munkanélkülisége idézi elő."

atv.hu/cikk/20110505_palffy_szerint_eddig_nem_letezett_egyenruhas_bunozes

Ezt egyébként megirták már "mások is".
A gyűlöletre, agresszivitás és még nagyobb gyűlölet a válasz.
Senki nem vitatja, hogy vannak cigánybűnözők, de vannak rendesek, dolgozni akarók is.
Vannak a "másik" oldalon is, de még mennyire hogy vannak dolgozni nem akaró,- bűnözők.
Nem a szélsőjobb feladata, hogy ezt a kérdést megoldja. úgy gondolom.
Igen.
:)

különvélemény 2011.05.07. 16:58:17

"Ha jól értettem az indoklást, akkor azért pont ezeket, mert méretüknél fogva nem lehet őket rejtve hordani, így a birtokosuk majd tényleg csak a saját ingatlanján belül használja ezeket a fegyvereket."

+ kis tár, lassú tüzelés

"Annyit azonban általában tudhatunk, hogy léteznek nem halálos sérülést okozó lövedékek."

Önvédelemre az a jó lövedék, ami egy lövésből harcképtelenné teszi az ellenfelet.
A nem halálos nem ilyen. Ha acélköpenyes hegyes lőszert használsz, belelőheted a tárat, még lesz annyi ideje, hogy agyonverjen.

porfelhő 2011.05.07. 17:07:31

"Ha valakinek a tulajdonát támadás éri, akkor joga van a tulajdon védelmében annak elhárítására (...) és az önvédelem szabályait is pontosítjuk,"

Megmondta a Lázár J. Igy én már pontositottam is!
Veszek egy éles lőfegyvert, önvédelemre fogom használni.

:)))))))

eax_ 2011.05.07. 17:18:39

@juditka*: "Úgy gondolom, még van egy másik csoport, akik kizárólag bűnözésre, és esetleg emberölésre "szakosodtak", ezek sokkal veszélyesebbek, mint akik "tyuklopásból élnek". "

Pedig pont azok verik agyon az embert 2000 forintert, akik "tyuklopasbol elnek".
A profi bunozok ennel okosabbak.

"A rendőrség feladata a sokkal nagyobb szigor, és fellépés ezekkel a csoportokkal szemben. "

"When seconds count, the police are only minutes away..."

álomszép 2011.05.07. 17:25:38

@porfelhő: :

Drágám! Vegyél. Csak nagyon vigyázz! Mert mire Te használnád azt a bizonyos fegyvert, addig Téged a betörő kétszer lő le. Ez nem ilyen egyszerű, Te csak hiszed, hogy az.
bezony!

:)))))))))

lüke 2011.05.07. 17:38:35

"az emberi élet magányos, szegényes, csúnya, állatias és rövid"

hmm hát ez nem egy fideszes bon mot

hogy mennyire rövid, ahhoz Karithyt kellen hívni

álomszép 2011.05.07. 17:38:47

A Jobbik borsodi cigánygettó tábor létrehozásának ötlete egyszerüen hajmeresztő. Na. még ez az az ötlet, amivel csak rontani lehet a helyzeten, javitani semmi képpen sem. Még akkor is ha tudjuk, hogy csak "ötletszinten" marad a dolog.
Nem tudom, fegyverrel a zsebben őriznék?

fegyvervideoponthu 2011.05.07. 17:51:48

A Szerzo kicsit tajekozodjon, mert nyitott kapukat donget.

El kene talan olvasnia a konkret Fegyverugyi Civil Bizottsag-fele jogszabalytervezetet!!!

fegyvervideo.hu/articles.php?article_id=995

Ugyanis:

1. "és csak nagyon szigorú feltételekhez, pszichológia vizsgálathoz is kötni az esetleges otthoni fegyvertartást."

Nagyszeru, ugyanis a tervezet alapjan SEM lennenek ezek szabadon tarthatoak, ellenben a mostaninal komolyabb elmeleti, gyakorlati vizsgakhoz es eloeleti stb. feltetelekhez lennenek kotve.

A nagy ujdonsag maga a lakasvedelmi fegyver (onvdlemi fegyver viselesi jogosultsag nelkul) jogintzmenye lenne.

2. "Ezt 2006 őszén megtanulhatta mindenki, azóta nem kell a gumilövedéket bemutatni. Miközben ez az eszköz tömegoszlatásra barbár és elfogadhatatlan egy civilizált országban, otthonvédelemre talán inkább alkalmas, hiszen emberi élet kioltására nem alkalmas, és nem fejre célozva maradandó sérülést sem okoz, viszont arra talán jó lehet, hogy a támadót megállítsa"

Ketsegtelen, eppen ezert a dedikaltan emberelet kioltasara alkalmatlan traumatikus (gumilovedekes) fegyvereket a tervezet a mai gaz-riaszto kategoriaba sorolna be. Ezzel a jelenlegi joghezagos allapot helyett egyertelmu kovetelmenyrendszert allit fel muszakilag, es viseles eseten jogilag is.

Magyaran a szerzo tljsen egyetert az FCB tervezetevel, csak annak ismerete nelkul mondott velemenyt, mediahirek alapjan:-))
2.

Baldrick68 2011.05.07. 17:59:00

Az hogy az állam propagálja azt hogy lehessen otthon önvédelmi fegyvere bárkinek gyakorlatilag beismeri hogy nem tudja megvédeni a polgárait a bűnözőktől és a jövőben sem fogja.

Nem egy jó üzenet.

fegyvervideoponthu 2011.05.07. 18:05:14

@Baldrick68: "Az hogy az állam propagálja azt hogy lehessen otthon önvédelmi fegyvere bárkinek gyakorlatilag beismeri hogy nem tudja megvédeni a polgárait a bűnözőktől és a jövőben sem fogja.

Nem egy jó üzenet. "

Szegeny Ausztria!!! De sz.ar nekik.

Goompah 2011.05.07. 18:06:21

@juditka*:

A kriminálpszichológus majd megvéd engem, ha éjjel betörnek a lakásomba, kertembe stb.?

szaktatar 2011.05.07. 18:12:53

@Nűnű:
"Sajnos a nagymamámnak nem sok esélye lenne egy revolverrel sem megvédenie magát, a falvakban élő idős embereken nem segítene ez."

rengeteg nyugdíjas nyilatkozta tv riporternek, hogy ő már maga mellé vesz estére valamilyen ütés erejét növelő eszközt.
ha erre képes, akkor egy elsütőbillentyű meghúzására is az.

Törvénytervezet:
"22. § (4) Önvédelmi célra, viselési engedély nélkül, kizárólag tárkapacitás nélküli, sima csövű hosszú lőfegyver és forgótáras, legalább száznegyven (140) milliméter csőhosszúságú rövid lőfegyver engedélyezhető."

azért ezek az eszközöket választották, mert ezeknél nem kell csőre töltéssel, manuális biztosítókkal bajlódni, ami vészhelyzetben csak hátráltat.

fegyvervideoponthu 2011.05.07. 18:13:48

Egyebkent a kontrollalt es legalis otthon/onvedelmi fegyvertartas lehetosegetol rettegok ugyanolyanok, mint akik a B125-tol is rettegtek, tomegmeszarlasokat es tomegbaleseteket vizionalnak.

A vilagban, Europaban szamtalan helyen mukodik, bevalt dolog.

szaktatar 2011.05.07. 18:19:17

@manager2008:
"De ezt nehéz megvalósítani, mivel a fegyvert használni is kellene profi módon (de erre a lakosság általában nem képes, mert kiképzetlen) és ezért képzés is szükséges (lövészklubok előtt itt a fellendülés lehetősége)."

Törvény tervezet melléklete
Fegyverismereti vizsga

1. elméleti, szóbeli vizsga
Huzagolatlan csövű hosszú (sörétes) lőfegyverismeret:

19. Nevezzen meg legalább két tartási célt, melyek jogosítanak sörétes hosszú lőfegyver megszerzésére és tartására!
20. Sörétes lőfegyverek csoportosítása rendszerük és csőelrendezésük szerint.
21. Duplacsövű vagy egymás alatti csőelrendezésű (bock) sörétes hosszú lőfegyver fődarabjainak megnevezése és feladatuk rövid jellemzése egy vizsgán rendelkezésre álló példány alapján.
22. A sörétes lőfegyver hatásos lőtávolsága és a sörétméret közötti összefüggés.
23. A sörétes lőfegyver használatának biztonsági távolsága. Befolyásolja-e a kaliber?
24. A sörétes lőszerek csoportosítása. Mit jelent a 16/70, 12/76 és 20/65 kaliberjel?
25. A sörétes lőszer részei és azok rendeltetése. Mi a gyöngygolyó és mire használható?
26. Duplacsövű vagy egymás alatti csőelrendezésű (bock) sörétes hosszú lőfegyver töltésének, ürítésének szóbeli leírása egy vizsgán rendelkezésre álló példány alapján.
27. Mely lőfegyver fődarabokat kell egyedi azonosítóval ellátni egy sörétes hosszú lőfegyver esetén ? Ezeket mutassa meg egy egy vizsgán rendelkezésre álló példányon.
28. A lőfegyver meghibásodása esetén kinek adható át javítás céljára?
29. Nevezze meg a sörétes hosszú lőfegyver csövének szakaszait!

2. Gyakorlati, lövészeti vizsga

A vizsgán a vizsgabizottság által biztosított, az adott kategóriának megfelelő lőfegyvert, maroklőfegyver esetében központi gyújtású lőszerrel működőt kell használni. A vizsgáztató köteles a vizsgán használt konkrét típus kezelését a vizsgázóknak a feladat megkezdése előtt elmagyarázni, bemutatni.
A vizsga során a fegyverkezelési biztonsági szabályok megsértése bukást von maga után. Az esetleges műszaki hiba elhárítása nem számít bele a megkövetelt szintidőkbe.

a, Huzagolatlan csövű hosszú (sörétes) lőfegyver vizsgafeladat

1. IPSC szabvány lőlapra öt méter távolságból a vizsgázó adjon le három lövést, a szükséges töltési-ürítési műveletek közbeiktatásával. Rendelkezésre álló idő kilencven (90) másodperc.
A vizsgázó ezután megtekintheti a lőlapot.

2. Kettő darab, egymástől kettő méter távolságra levő IPSC szabvány lőlapra öt méter távolságból adjon le a vizsgázó kettő-kettő lövést a szükséges töltési-ürítési műveletek közbeiktatásával. Rendelkezésre álló idő kilencven (90) másodperc.
A vizsgabiztos ezután értékeli a lőlapokat, melyeken sörétraj találatnak felismerhetőnek kell lenni a sikerességhez.

3. Kettő darab, egymástől kettő méter távolságra levő IPSC szabvány lőlapra hét (7) méter távolságból adjon le a vizsgázó kettő-kettő lövést a szükséges töltési-ürítési műveletek közbeiktatásával. Rendelkezésre álló idő kilencven (90) másodperc.
A vizsgabiztos ezután értékeli a lőlapokat, melyeken sörétraj találatnak felismerhetőnek kell lenni a sikerességhez.

szaktatar 2011.05.07. 18:25:37

@juditka*:

MUHAHAHA!!!!
a kriminál pszihomókusok ökörségei helyett inkább olvasd el a törvénytervezetet. ezek a dilettánsok nem olvasták, azért mondják ezeket a baromságokat

jah, a gázpisztolyok felszabadítása előtt, ugyanezek az emberek szóról-szóra ugyanezekkel a baromságokkal kürtölték tele a sajtót.
agresszívek veszik meg, minden csip-csup dolog miatt fegyvert rántanak, ha az önvédekező előrántja, a bűnözők élesfegyverrel fognak válaszolni, stb.,stb.,stb.

ez történt?! NEM!

szaktatar 2011.05.07. 18:29:24

@Carambolo:
"Ha enyhítjük a fegyvertartást, akkor kitesszük magunkat azoknak a baleseteknek, amelyekről a szerző is ír, nem is beszélve a heves szomszédi viták eddiginél brutálisabb rendezésének esélyéről. Ez tény."

olvasd el a törvénytervezetet.
egyáltalán nem enyhíti a fegyvertartást, hanem racionalizálja. a kettő nem ugyanaz...
sőt szigorítás is van a jelenlegi szabályozáshoz képest.

különvélemény 2011.05.07. 18:31:01

@szaktatar:
Jé, létezik gondolkodó antifityeszes?
Hogy megy ez a fejedben, néha kikapcsol néha nem? :) :P

szaktatar 2011.05.07. 18:32:16

@kovi1970:
"Isten megteremtette az embert, de Henry Colt tette egyenlővé."

őőő... nem Samuel Colt akar az lenni?

szaktatar 2011.05.07. 18:44:19

@különvélemény:
"+ kis tár, lassú tüzelés"

kis tár: pl. S&W M327 TRR8 .357 Magnum vs. PA-63 (7 darab) 9x18 mm Makarov...

lassú tüzelés: az csak olyan gyors lehet, ahogy az elsütő billentyűt húzzák...

lüke 2011.05.07. 18:44:39

@porfelhő: @juditka*: @álomszép
@armanda: @armanda*)*´:)* + @x a végtelenhez
www.youtube.com/watch?v=9fW7MoINvQc

szaktatar 2011.05.07. 18:46:35

@álomszép:
"Mert mire Te használnád azt a bizonyos fegyvert, addig Téged a betörő kétszer lő le. Ez nem ilyen egyszerű, Te csak hiszed, hogy az.
bezony!"

talán fegyveres betörésből élsz, hogy ezt ennyire jól tudod?

szaktatar 2011.05.07. 18:51:41

@Baldrick68:
"Az hogy az állam propagálja azt hogy lehessen otthon önvédelmi fegyvere bárkinek gyakorlatilag beismeri hogy nem tudja megvédeni a polgárait a bűnözőktől és a jövőben sem fogja."

1994. évi XXXIV. törvény a Rendőrségről

Az Országgyűlés a Magyar Köztársaság Alkotmányának és nemzetközi jogi kötelezettségeinek, valamint a jogállamiság követelményeinek megfelelően működő Rendőrség kialakítása érdekében a következő törvényt alkotja:

I. Fejezet

A RENDŐRSÉG FELADATA, SZERVEZETE, JOGÁLLÁSA ÉS IRÁNYÍTÁSA

A Rendőrség feladata

1. § (1) A Magyar Köztársaság Rendőrségének (a továbbiakban: rendőrség) feladata a közbiztonság és a közrend védelme, az államhatár őrzése, a határforgalom ellenőrzése, az államhatár rendjének fenntartása, a terrorizmus elleni küzdelem és az e törvényben meghatározott bűnmegelőzési, bűnfelderítési célú ellenőrzés.

(2) A rendőrség az e törvényben és törvény felhatalmazása alapján más jogszabályban meghatározott bűnmegelőzési, bűnüldözési, államigazgatási és rendészeti feladatkörében:

1. általános bűnügyi nyomozó hatósági jogkört gyakorol, végzi a bűncselekmények megelőzését és felderítését,

2. szabálysértési hatósági jogkört gyakorol, közreműködik a szabálysértések megelőzésében és felderítésében,

3. ellátja a közbiztonságra veszélyes egyes eszközök és anyagok előállításával, forgalmazásával és felhasználásával kapcsolatos hatósági feladatokat,

4. közlekedési hatósági és rendészeti feladatokat lát el,

5. ellátja a közterület rendjének fenntartásával kapcsolatos rendészeti feladatokat,

6. gondoskodik a büntetőeljárásban részt vevők és az eljárást folytató hatóság tagjainak személyi védelméről, valamint a büntetőeljárásban részt vevők, az igazságszolgáltatást segítők Védelmi Programjának (a továbbiakban: Védelmi Program) végrehajtásáról, továbbá védi a Magyar Köztársaság érdekei szempontjából - külön jogszabályban meghatározott - különösen fontos személyek (a továbbiakban: védett személy) életét, testi épségét, őrzi a kijelölt létesítményeket,

7. engedélyezi és felügyeli a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenységet,

8. büntetés-végrehajtási feladatokat lát el,

9. ellátja a rendkívüli állapot, a megelőző védelmi helyzet, a szükségállapot, a veszélyhelyzet és az Alkotmány 19/E. §-ában meghatározott helyzet, katasztrófa vagy katasztrófa veszélye esetén a hatáskörébe utalt rendvédelmi feladatokat, továbbá rendkívüli állapot idején, az Alkotmány 19/E. §-ában meghatározott esetben közreműködik az államhatárt fegyveresen vagy felfegyverkezve átlépő személyek kiszorításában, valamint elfogásában és lefegyverzésében,

10. őrzi az államhatárt, megelőzi, felderíti, megszakítja az államhatár jogellenes átlépését, ellátja a hatáskörébe utalt idegenrendészeti és menekültügyi feladatokat,

11. ellenőrzi az államhatáron áthaladó személy- és járműforgalmat, a szállítmányokat - ide nem értve a Közösségi Vámkódex létrehozásáról szóló 2913/92/EGK rendeletben meghatározott vámellenőrzést -, valamint végzi a határátléptetést, továbbá biztosítja a határátkelőhelyek rendjét,

12. irányítja a határesemények kivizsgálásával megbízott magyar szervek tevékenységét, felügyeli az államhatár felmérésével, megjelölésével, a határjelek felújításával kapcsolatos munkák végzését,

13. megteszi az államhatár rendjét közvetlenül veszélyeztető konfliktushelyzet és a tömeges méretű migráció kezeléséhez szükséges intézkedéseket, továbbá elhárítja az államhatár rendje ellen irányuló erőszakos cselekményeket,

14. elvégzi az e törvényben meghatározott belső bűnmegelőzési és bűnfelderítési célú ellenőrzést,

15. felderíti a Magyar Köztársaság területén tevékenykedő terrorszervezeteket, megakadályozza, hogy e szervezetek bűncselekményeket kövessenek el, megakadályozza, hogy a Magyar Köztársaság területéről bármilyen szervezet, vagy magánszemély terrorszervezet működését anyagi források biztosításával, vagy bármely más módon elősegítse,

16. elvégzi a részére törvényben vagy kormányrendeletben megállapított, valamint az Európai Unió kötelező jogi aktusából vagy nemzetközi szerződésből eredő egyéb feladatokat, valamint

17. részt vesz az Egyesült Nemzetek Szervezete, az Európai Unió, az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet, az Észak-atlanti Szerződés Szervezete keretében szervezett, vagy nemzetközi szerződés alapján a béketámogató és polgári válságkezelési feladatokban.

2. § (1) A rendőrség védelmet nyújt az életet, a testi épséget, a vagyonbiztonságot közvetlenül fenyegető vagy sértő cselekménnyel szemben, felvilágosítást és segítséget ad a rászorulónak. A rendőrség tiszteletben tartja és védelmezi az emberi méltóságot, óvja az ember jogait.

(2) A rendőrség a feladatának ellátása során

a) együttműködik az állami és a helyi önkormányzati szervekkel, a társadalmi és a gazdálkodó szervezetekkel, az állampolgárokkal és azok közösségeivel;

b) segítséget nyújt - jogszabályban meghatározott esetben - az állami és a helyi önkormányzati szervek hivatalos eljárásának zavartalan lefolytatásához;

c) támogatja a helyi önkormányzatoknak és az állampolgárok közösségeinek a közbiztonság javítására irányuló önkéntes tevékenységét.

(3) A rendőrség a feladatának ellátása során pártbefolyástól mentesen jár el.

(4) A rendőrség külön törvény, az Európai Unió kötelező jogi aktusa vagy nemzetközi szerződés alapján együttműködik a külföldi és a nemzetközi rendvédelmi szervekkel, fellép a nemzetközi bűnözés ellen. Nemzetközi szerződés vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusa alapján - rendészeti feladatai ellátása során - magyar rendőr külföldön, rendőrségi vagy határrendészeti feladatokat ellátó külföldi szerv tagja a Magyar Köztársaság területén külön törvényben, illetve nemzetközi szerződésben meghatározott rendőrségi jogosítványokat gyakorolhat.

én nem látok itt olyat, hogy "polgárok védelme". ugyanis nem lehet mindenki mellé egy rendőrt állítani.

különvélemény 2011.05.07. 18:53:19

@szaktatar: "S&W M327 TRR8 .357 Magnum vs. PA-63 (7 darab) 9x18 mm Makarov..."
"legalább száznegyven (140) milliméter csőhosszúságú rövid lőfegyver engedélyezhető"

"lassú tüzelés: az csak olyan gyors lehet, ahogy az elsütő billentyűt húzzák."
Így igaz, beleszámítva a fizikát.

különvélemény 2011.05.07. 19:00:20

@szaktatar:
Semmi.
Úgy értelmeztem a kommentedet, hogy cáfolni akarsz.
Rosszul értettem?

szaktatar 2011.05.07. 19:06:55

@különvélemény:
az általad írt "+ kis tárra" írtam példát.

"Így igaz, beleszámítva a fizikát."
ezt részletezd pls.

szaktatar 2011.05.07. 19:15:10

@különvélemény:
"Úgy értelmeztem a kommentedet, hogy cáfolni akarsz.
Rosszul értettem?"

rosszul.

különvélemény 2011.05.07. 19:50:41

@szaktatar:
Ha nem cáfolat volt, akkor ok.
Sokkal könnyebb egy félautomata fegyver ravaszát "billentyűzni", mint egy forgótárasét, erre értettem.

szaktatar 2011.05.07. 20:51:18

@különvélemény:
"Sokkal könnyebb egy félautomata fegyver ravaszát "billentyűzni", mint egy forgótárasét, erre értettem."

nem félautomata, hanem öntöltő.
nem ravasz (a ravasz az a róka),hanem elsütő billentyű.

minden fegyver sütése más. pl. az öntöltő PA-63 kemény, reszelős sütése a nyomába se ér az Alfa 020 revolverének (pedig ez csak egy gáz-riasztó revolver...)
próbáld ki, ég és föld... :-)
pedig ez csak egy gáz-riasztó revolver...

juditka* 2011.05.07. 21:02:29

@szaktatar:

Na.ja. Ismerve a magyart, nagyon meg lehet, hogy felindulásból is fegyvert rántanának, egyes csoportok, ránéz egy cigány, és azt gondolná, hogy már le is kell lőni. van ilyen. sajnos. és sok.

"Az új fegyvertörvény januárra készül el. Az már biztos, hogy a fegyverek - és nem az engedélyek! - nyilvántartása a gyártásuktól a megsemmisítésükig sokkal egységesebb és szigorúbb lesz, mint eddig."

Nagyon remélem, hogy mindenféle "elmebetegnek" nem fognak engedélyt adni.
Érted?

juditka* 2011.05.07. 21:05:29

@eax_:

Had kérdezzem már meg!! Te most nem érted az egész ügynek a lényegét, vagy nem akarod érteni.?!

Az ilyen felfogások miatt szabadultak el ennyire az indulatok a cigánysággal kapcsolatban is.

juditka* 2011.05.07. 21:10:01

@Goompah:

A kriminálpszichológus majd megvéd engem, ha éjjel betörnek a lakásomba, kertembe stb.?"

Hm. Jó a kérdés! Csak az a probléma, hogy rossz helyre cimezted.

Védd meg magad úgy ahogy akarod. Engem aztán egyáltalán nem érdekel, ki- hogyan védi meg magát.
Nekem elhiheted. Remélem nem lesz rá szükség,- de épp elég lesz nekem magam megvédeni.

juditka* 2011.05.07. 21:13:40

@lüke:

Te nem akarsz békén hagyni?
Megkérdezhetem:! hogy nem unod még?

álomszép 2011.05.07. 21:22:43

talán fegyveres betörésből élsz"

hm. Fantasztikusan jó kérdés!!! Igen! abból. Azért irogatok ide, hogy könnyebben rámismerjenek a hatóságok!!!
Na milyen érdekes?! Ugye?!!!!!!
Szánalmas vagy az ilyen kérdéssel te is.

álomszép 2011.05.07. 21:24:03

@szaktatar:
Ezt a fenti választ neked szántam!!!!

álomszép 2011.05.07. 21:48:48

Az állampolgárok most szeretnék tudni, hogy nálunk is az lesz-e, mint az Egyesült Államokban: ha valaki illetéktelenül belép a portájukra, akkor azt akár fejbe is lőhetik.

A helyettes állampolgár ezt itt kizártnak tartja. Azt mondta, Európában vagyunk, ahol más joggyakorlat alakult ki. A jogtalan támadás fogalma valamilyen formában bizonyára megjelenhet, hiszen egyébként sok minden másra is használható lenne a fegyver, és ezt egyetlen jogalkotó és politikus sem szeretné"

Na.ja. "másra is használható lenne a fegyver,"
Nem várt, rossz, sértő választ kap pl. a tisztelt kommentelő. Erős felindulásból felkutatja, és lelövi kommentelő társát.!!
:)))))))))))))))))))

álomszép 2011.05.07. 21:52:12

"A bosszú végtelen ciklusát indíthatná be, "

Ez is nagyon igaz, de még mennyire.
Sokan vannak, akik provokálnak, amit talán a végtelenségig nem is lehet birni.
Nem biztos, ha teljesen "elpattan a cérna" nem lőne a sértett.
az is lehet, hogy igen.Sőt!
:)

különvélemény 2011.05.07. 22:03:58

@szaktatar:
Na jó... hagyjuk...
Én MAGYAR fegyvert vennék:
www.youtube.com/watch?v=zt08Lh6f5hw
Remélem megengedik, elvégre nagy, lassú, és kicsi a tár.
:P

különvélemény 2011.05.07. 22:07:23

@különvélemény:
Vagy az biztonsági kockázatot jelent a nátón' belül, ha kettészakítom egy lövéssel 1500 méterről?

szaktatar 2011.05.07. 22:08:02

@juditka*:
"Nagyon remélem, hogy mindenféle "elmebetegnek" nem fognak engedélyt adni.Érted?"

olvasd el az egységes törvénytervezetet, a mellékleteket és magyarázatokat. ne a bulvármédiából tájékozódj. érted?

Pasztorella 2011.05.07. 22:14:14

"A Jobbik elnöke szerint "elképesztő" volt, amit a miniszter pénteken produkált: "Ismét bebizonyosodott, hogy ez a kormány nem csak a gazdagok kormánya, de a pökhendieké is. Pintér ahelyett, hogy miniszterként (a szó eredeti jelentése: szolga) együttérzését fejezte volna ki az övéi felé, kioktató, arrogáns, parancsoló és lenéző volt".

Vona Gábor arra hívta fel Pintér Sándor figyelmét, hogy "amíg ő ül a vörös bársonyszékben, addig ezek az emberek a terepen veszélyeztetik az életüket nap mint nap"."

www.hirado.hu/Hirek/2011/05/07/20/Vona_tanacsos_lenne_tobb_szerenyseg.aspx

hm. Nem rossz. Veszélyeztetik az életüket nap mint nap" ez igaz. Lehet a fokozni, mert "helyzet" az van. Csak abból - az értelmes konzultáció, egyeztetés nélkül- elfogadható megoldás nem fog születni. Csak újabb "helyzet." :)
Hogy őszinte legyek, én nem vagyok tulzottan elragadtatva :) de én semmi cinikusságot nem véltem felfedezni, legalább is abból amit a TV. közvetitett.
Nekem sokkal "elképesztőbb" ami Gyöngyöspatán történik.
Ahogyan a romakérdést prbóbálják "egyes csoportok" megoldani.
:)

szaktatar 2011.05.07. 22:14:42

@álomszép:
"Szánalmas vagy az ilyen kérdéssel te is."

én?! te állítottad: "Mert mire Te használnád azt a bizonyos fegyvert, addig Téged a betörő kétszer lő le."
akkor most miért duzzogsz?

"Az állampolgárok most szeretnék tudni, hogy nálunk is az lesz-e, mint az Egyesült Államokban: ha valaki illetéktelenül belép a portájukra, akkor azt akár fejbe is lőhetik."

urban legend. ilyen az USA-ban sincs.

Pasztorella 2011.05.07. 22:18:51

Jaj! bocsánat! "Lehet fokozni" igy akartam irni.!
annyira elképedtem, hogy már nem is tudok irni.!
:))))))

eax_ 2011.05.07. 22:21:53

@juditka*: "Az ilyen felfogások miatt szabadultak el ennyire az indulatok a cigánysággal kapcsolatban is. "

Elozmeny:
"@álomszép: @porfelhő:
DID? "

Van erre egy jo szakkifejezes: "terben es idoben dezorientalt".

álomszép 2011.05.07. 22:23:25

@szaktatar:

hm. Van valami problémád?

álomszép 2011.05.07. 22:25:38

@szaktatar:
Ha nem tetszik amit irok, nem kell olvasni.
Ez ennyire egyszerű! Nem gondolod?

juditka* 2011.05.07. 22:34:15

@eax_:

...."akik "tyuklopasbol élnek".....

Erre válaszoltam.! Van valami baj?! Ugyan, ugyan ne szenvedj már! Ne légy már ennyire kicsinyes!!!!
Mit foglalkozol ilyen sokat, a kommentemmel.!!
Vagy talán unatkozol??!!!!
:)

juditka* 2011.05.07. 22:38:47

@szaktatar:
Menj már a fenébe a törvénytervezettel együtt!!!!
Remélem te is érted!!!!

"ne a bulvármédiából tájékozódj." te, innen szerzed az értesüléseidet?!

Goompah 2011.05.07. 22:43:33

@juditka*:

"Védd meg magad úgy ahogy akarod."

Köszönöm az engedélyedet. A hozzáállásod kb. azonos a magyar állam és a rendőrség hozzáállásával, azaz tiktakozol az önvédelmi fegyverek tartása ellen, aztán védjem meg magam - de persze fegyver nélkül -, ahogy tudom.

Gratulálok, igen okos csajszi vagy.

Goompah 2011.05.07. 22:44:28

@juditka*:

"Védd meg magad úgy ahogy akarod. Engem aztán egyáltalán nem érdekel, ki- hogyan védi meg magát."

Akkor talán ne pofázz bele abba, ki hogyan és mikor tarthasson önvédelmi fegyvert.

XHENC 2011.05.07. 22:46:13

@juditka*: :)

Látod! Illlyenkor kéne az a bizonyos fegyver!!!!

:)))))))))))))))))

juditka* 2011.05.07. 22:53:51

@Goompah:
hm. "ne pofázzak"? talán ez éppen forditva volt.
Te melyik tanyáról jöttél?

Goompah 2011.05.07. 22:58:44

@juditka*:

Olyan tanyáról, ahol az emberek mindennapos fenyegetésnek, életveszélynek vannak kitéve. És akkor jön egy nagypofájú vérlibsi maca (lecsekkoltam ikertestvére), akit nem érdekel ugyan, ki hogyan védi meg magát, de azért előírná, hogy fegyverrel nehogy már. Akkor ugye mégis csak érdekel, nem igaz? Legalább önmagadnak ne mondj ellen két mondaton belül.

juditka* 2011.05.07. 23:02:08

@Goompah:

Gratulálok,"
Hm. ne légy már nevetséges! A posztot nem én irom, nem vetted észre?!!
Azt a bloggazda irja, azt kell kommentelni!!! Nem azt amit én irogatok!!!

Egyébként a kommentjeimet birálni sem kell neked, az nem a te feladatod. Majd a Kumin F. megirja, ha nem tetszik neki.!!!
Felfogtad!

:)

juditka* 2011.05.07. 23:10:09

@XHENC: :)

Komolyan mondom, most már tényleg veszek fegyvert!

:)))))))))))))))

Goompah 2011.05.07. 23:13:01

@juditka*:

Szarok arra, szerinted nekem mi a feladatom. Felfogtad?

juditka* 2011.05.07. 23:19:29

@Goompah:
nagypofájú vérlibsi maca"
Hűha! nem is tudtam. Van illllyen?!!
Én nem is hiszem el!

Nem harcolni jöttem, vedd már észre!!

:)))))))))))))

juditka* 2011.05.07. 23:31:23

@Goompah:

Én nem tudom, mi a te feladatod?
Megirtad? csak nem emlékszem?
hm. talán elfelejtettem?
:)

juditka* 2011.05.07. 23:47:00

@Goompah:

Hm. Van egy ötletem! Még éppen a mai napba belefér!
Menj át a másik blogra, ott vannak "másmilyen macák"!!
Nem nagypofájuak, talán mások....!!!!!
Felfogtad! hm. szerintem nem olyan nehéz!!!!!
hm. Nem állitom, csak gondolom!

:))))))))))))))))))

juditka* 2011.05.07. 23:56:08

hm. ilyen ez.

Jó éjt!

:)

lüke 2011.05.08. 07:03:04

@juditka*:
csak a többieket informálom, hogy egy és azonos , s önmagaddal beszélgetsz,
ha te nem unod, nekem scheiss egal vagy secko jedno

@porfelhő: @juditka*: @álomszép
@armanda: @armanda*:
@Pasztorella: @hencz :@ XENCZ:)*:)*:)
+ @x a végtelenhez

www.youtube.com/watch?v=xzk_4Y3IybI

szaktatar 2011.05.08. 07:41:43

@álomszép:
"hm. Van valami problémád?"

nekem? te hepciáskodtál egy kérdés miatt...
MUHAHAHAHA!!!!

szaktatar 2011.05.08. 07:51:36

@juditka*:
"Menj már a fenébe a törvénytervezettel együtt!!!!"

nem az enyém.

"te, innen szerzed az értesüléseidet?!"

nem.
TE tájékozódsz a bulvármédiából.
TE vagy az, aki baxxa elolvasni azt, amiről véleményt mond.
TE vagy az, aki azt hiszi, hogy a tervezet alapján mindenki könnyebben juthat lőfegyverhez -pedig ez nem igaz.
és TE vagy az, akinek ha az orrát belenyomják a saját xarába, akkor agresszív kismalacként viselkedik.

An armed man is a citizen, az unarmed man is a subject.

szaktatar 2011.05.08. 08:06:57

@juditka*:
"Na.ja. Ismerve a magyart, nagyon meg lehet, hogy felindulásból is fegyvert rántanának

egy túrót ismered te a magyart.
Szlovákiában szabadabb a fegyvertartás mint M.o.-n. a tervezetnél is szabadabb.
több mint fél millió magyar él ott. még sincs "felindulásból fegyverrántás".
erről ennyit.

szaktatar 2011.05.08. 08:10:05

@juditka*:
"Védd meg magad úgy ahogy akarod. Engem aztán egyáltalán nem érdekel, ki- hogyan védi meg magát."

akkor miért ellenzed, ha mások lőfegyverrel akarják megvédeni magukat, a szeretteiket, és a vagyonukat?
már azt se tudod mit írsz.
MUHAHAHAHA!!!!

juditka* 2011.05.08. 10:29:50

@lüke:
Áruld már el, hogy miért csinálod. Az irántam táplált gyűlöleted mikor szűnik már meg végleg.
Még egy kérdés: Mit ártottam én neked. !!! Kiváncsi lennék, és szeretném ha válaszolnál.!

megszűnt 2011.05.08. 11:27:56

@juditka*:
"Kiváncsi lennék, és szeretném ha válaszolnál.!"

Juditka és aki még egyetlen személyben!

Vagyunk mi olyan jóban a Kuminnal, ha tovább piszkálod lüke blogtársamat, letiltatlak innen, aztán nyitsz egy saját blogod és ott mondod majd ezerrel.

De ha Török Gábornál próbálkozol, onnan is letiltatlak. Egy szavamba kerül.

Tóta W.-hez írjál nyugodtan, ő személyesen intézi el az ilyen ügyeket, nem kell neki revolver se!

Ámen.

juditka* 2011.05.08. 11:41:22

@knausz:
hm. Tiltassál le nyugodtan. Mindkét blogról. Egyébként megyek magamtól, ha eljön az ideje.
Nem én piszkálom a lükédet. Forditva van, ő üldöz már egy éve.
Ne késlekedj, tedd meg a kellő lépéseket még ma.
Várom!
Ennyi, és nem több.!!

megszűnt 2011.05.08. 11:43:45

@juditka*:
"Egyébként megyek magamtól, ha eljön az ideje."

Most van itt az ideje.

Goompah 2011.05.08. 12:20:07

@lüke:

Nem vagyok biztos benne, de a kommentjei alapján gyanítom, hogy a "lecsekkoltam" nick is az övé.

juditka* 2011.05.08. 12:27:02

@knausz:
Nem mondod?
Jaj! nagyon köszönöm, hogy szóltál!

juditka* 2011.05.08. 12:37:23

"vannak olyan helyek az országban, ahol csak a közmunkákra lehet támaszkodni, mert oda ugyan nem megy munkahelyteremtő beruházás."

nol.hu/belfold/nem_adjuk_csak_ugy_oda_a_segelyt

Na. igen. nagy probléma, sok ilyen település van országos szinten.

:)

juditka* 2011.05.08. 12:40:09

"ahol minden ember mindenki ellensége, ezért örökös félelem uralkodik, az erőszakos halál veszélye fenyeget, s az emberi élet magányos, szegényes, csúnya, állatias és rövid."

Aha! hogy ez mennyire igaz!

:)

lüke 2011.05.08. 12:41:22

@knausz: @Goompah:
nem is tagadja, hogy van

lüke 2011.05.08. 12:44:18

@juditka*:
már megírtam neked legalább 3x,nem gyűlölök senkit,
(virtuálisan meg nem is lehet)

lüke 2011.05.08. 12:50:49

juditka* 2011.05.07 10:07:51
További szép napot!
hm?

:)
juditka* 2011.05.08 12:47:00
Jöttem már megnézni, hogy letiltottak már a blogról!
Kérem szóljanak már a T. Kommentelők, ha ez megtörténik!
Olyan nagyon kivácsi vagyok!!!

:)))))))))
juditka* 2011.05.08 12:49:29
Hűha! Micsoda vasárnapi szinházi előadás zajlik!

KenSentMe 2011.05.08. 12:53:14

@juditka*: Még mindig nem értem, mi a bajod.

Vagy nincs fegyvertartás, és nem tartasz otthon fegyvert, és akkor a kancigányok vascsővel mennek szétverni a fejed.

Vagy van fegyvertartás, és nem tartasz otthon fegyvert, és akkor a kancigányok vascsővel és puskával mennek szétverni a fejed.

Most a te szempontodból nem édesmindegy, hogy mivel kínoznak halálra? Miért akarod mások helyett eldönteni, hogy mit tarthassanak otthon?

megszűnt 2011.05.08. 13:03:40

@lüke:
Küldtem Kuminnak egy üzenetet, de nem tudom átvitte-e, mert a rendszer nem jelzett vissza.

Ferenc!

Átment az üzenetem?

juditka* 2011.05.08. 14:07:14

@VRbagoly:

Miért akarod mások helyett eldönteni, hogy mit tarthassanak otthon?"

Hol irtam, hogy és mások helyett - és főleg te helyetted- akarok dönteni!
Vegyél fegyvert! közöm nincs hozzá.

juditka* 2011.05.08. 14:15:04

@lüke:
Leforditom neked. Akkor virtuálisan megpróbálsz teljesen tönkretenni. Megigérem. Nem fog menni!!!!

Te tudod egyáltalán, hogy mit csinálsz. Van értelme ennek, hogy ide irogatsz.?
Miért?!
:))))

szaktatar 2011.05.08. 14:47:20

"vascsővel és puskával mennek szétverni a fejed"

marad a vascső, mert:
1. akik a nyugdíjasokat fosztogatják éjszakánként, még szappanra se telik, nemhogy végigcsinálni az engedélyezési eljárást.
2. legális, regisztrált lőfegyverrel se perc alatt lebuknának.
3. akik akik a nyugdíjasokat fosztogatják éjszakánként, azoknak -mint a hírekből ismert- döntő többségének már hosszú lajstroma van. ez meg eleve kizáró ok.

Pasztorella 2011.05.08. 15:34:55

Sörétes puskával lőtte meg a társa"

Belehalt sérülésébe az a vadász, akit egy vadászat során lőttek meg a baranyai Teklafalu közelében vasárnap.
A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság az eddig rendelkezésre álló adatok alapján annyit közölt az MTI-vel, hogy a férfin egyik társa sörétes puskával ejtett halálos sebet.
A rendőrség az ügyben halált okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával indított nyomozást.
Az MTI úgy értesült, hogy az eset egy sűrű erdős területen, hajtás közben történt.
A meglőtt vadász életéért küzdöttek a mentők, de nem tudták megmenteni."

Szomoru vasárnap.
Elnézést, hogy idehoztam a cikket, de a poszt témájához "illik".
Feltételezhetem, hogy volt gyakorlata- és fegyvertartási engedélye is. és mégis......

Pasztorella 2011.05.08. 15:52:33

"Péntek este fél 10 körül, egy Kerepesi úti vendéglátóhelyen összeveszett egy ötfős társasággal egy férfi. A vita dulakodássá fajult, végül a 31 éves férfit a társaság egy tagja hónaljtájékon szúrta egy késsel, aminek következtében életveszélyes sérüléseket szenvedett."

Szamurájkard sem kell....
Bizonyiték ez az eset is arra, hog mennyire nem tudják egyes csoportok, emberek, fékentartani indulataikat.
Egy ilyen, indulatoktól telitődött ember.. isten ments, hogy vala is fegyverhez jusson. papirral, vagy papir nélkül sem.

www.hirtv.hu/belfold/kek_hirek/?article_hid=376738

szaktatar 2011.05.08. 17:02:43

@Pasztorella:
Elnézést, hogy idehoztam a cikket, de a poszt témájához "illik".

egyáltalán nem "illik" poszt témájához. vadászatnak semmi köze az önvédelemhez.

"Feltételezhetem, hogy volt gyakorlata- és fegyvertartási engedélye is. és mégis...... "

gépkocsikban van biztonsági öv, és rengeteg biztonsági elektronika is. és mégis...

Pasztorella 2011.05.08. 19:46:47

@szaktatar:

Az önvédelemhez nincs, de a fegyverhasználathoz igen. Ki, milyen körültekintéssel, gyakorlattal használja azt. és mégis megtörténhet a baj.
Egyébként nem tartozom a kommentemet megmagyarázni.

lüke 2011.05.09. 05:45:46

@porfelhő: @juditka*: @álomszép
@armanda: @armanda*:
@Pasztorella: @hencz :@ XENCZ:)*:)*:)
+ @x a végtelenhez

www.youtube.com/watch?v=aNCm7-gEogg

megszűnt 2011.05.09. 08:30:45

Kedves Kumin Ferenc!

Újra elküldöm azt az üzenetet, melyet tegnap, mert énszerintem nem ért át.

Interneten átlövő puskákról hallottál-e már? Vagy maradjunk a békés lefegyverezénél, mint régen?

Tisztelettel üdvözöllek:
Timea

ui. Török Gáborral is konzultálni kéne az ügyben és egységesen fellépni! Rád testálom ezt a feladatot, ha már úgy is telefonáltok egymásnak. Köszönöm.:)

szaktatar 2011.05.09. 08:41:07

@Pasztorella:
"Az önvédelemhez nincs, de a fegyverhasználathoz igen. Ki, milyen körültekintéssel, gyakorlattal használja azt. és mégis megtörténhet a baj."

nem kell az álszent duma. a pécsi gyökér előtt 2 héttel lőtte agyon társát, majd magát egy börtönőr Székesfehérvárott. Pécs utáni napon egy NNYI-s sün lőtte magát lábon. de volt amelyik irodában lőtte hasba magát.
mindegyik 2 soros hír volt. a magyar moslékmédia kizárólag csak civil eseteknél szirénázik.

szaktatar 2011.05.09. 08:46:06

@Pasztorella:
+ az USA-ban is, -ahol a 300 milliós lakosságnál több mint 300 millió legális lőfegyver van- több mint 4x többen halnak meg orvosi műhiba miatt, mint lőfegyver által.
több 160 ezer orvosi műhiba miatti halál - 40 ezernél kevesebb lőfegyver okozta halál.

porfelhő 2011.05.09. 09:05:42

Mi van már!? Jöttem megnézni, hogy nem tiltotta még le a "társaságomat" a Kumin Ferenc?
Ennyi idő alatt egy levél is odaér!!!
Tudatom a T. Kommentelővel, hogy minden fenyegetés CSAK szépít! Ezért nagyon köszönöm!!!!!

:))))))))))))))))))

álomszép 2011.05.09. 09:15:27

@porfelhő: :)

Úgy bizony nagyon igaz. Szépít! Kit érdekel a fenyegetés?!
osztjónapot!:))

"– némi képzavart megengedve – a puska fordítva sült el,", ill. sülhet el!!!!

Ez is, nagyon sok "dologra2 igaz.!
Nem elfelejteni!

:)))))))))))

álomszép 2011.05.09. 09:16:54

Bocsánat! "dologra" igy akartam irni!
:)

Pasztorella 2011.05.09. 09:34:53

@szaktatar:

Már bocsánat! milyen álszent dumáról beszélsz.!

"legálisan tartott lőfegyver magánkézben: alig 57 ezer. (Főleg gázpisztoly.) Annál többet tartanak engedély nélkül. A bűncselekmények zömét ezekkel követik el.

– Ilyesmi mindig volt, mindig lesz, még az állampárti időkben is találtunk titkos fegyvergyűjteményt. Ma is fény derül egy-egy arzenálra."

Ezért kell jobban szigorítani a törvényt, hogy ezek az "agynélküli gyökerek" ne kaphassanak fegyvert. Igaz teljes biztonsággal kiszűrni nem lehet, de még nagyobb visszatartó erőre van szükség.

Pasztorella 2011.05.09. 09:40:47

@szaktatar:

Hm. Ez nem Amerika! Ez itt Európa! Magyarország!
Úgy gondolom, itt az önvédelmi fegyvertartáshoz még nem nőtt fel eléggé a társadalom. legalább is egy csoportja.
Egyfajta "kúltura" is kell hozzá.
Nem pedig az, hogy "két ellopott uborkáért" lőni kell!!!!!! Áramot vezetni a keritésbe, ez nem járható út.!!!!!

porfelhő 2011.05.09. 10:19:26

Az új alkotmány és a fegyverek
Védd magad"

– A jogszabályt azokra a szerencsétlen idős emberekre gondolva dolgoztuk ki, akik a támadások leggyakoribb áldozatai. De rajtuk ez nem segít. A nyugdíjasok nem szoktak fegyverkezni.
A gyanútlan állampolgár az alkotmányos deklarációt olvasva talán azt hiszi: ez tiszta Amerika, jogod van lelőni a birtokodra lépő gyanús idegent.
Nincs így. Semmi sincs úgy, ahogy a legendák híresztelik.
Amerikában sem lehet jog- és tulajdonvédelemből szabadon lövöldözni. És Magyarország sem lesz a korlátozás nélkül tartható fegyverek arzenálja".

www.168ora.hu/itthon/alkotmany-fegyver-onvedelem-btk-gazpisztoly-rendorseg-birosag-74585.html

Bocsánat! hoztam egy kis olvasmányt.

@szaktatar:

Olvas el Te is. Ha kérhetlek!

:)

szaktatar 2011.05.09. 10:20:01

@Pasztorella:
"legálisan tartott lőfegyver magánkézben: alig 57 ezer. (Főleg gázpisztoly.)"
MUHAHAHAHA!!!!
a gázpisztoly NEM lőfegyver!!!

"A bűncselekmények zömét ezekkel követik el."
túrót! késsel, karókkal, pajszerral. akik pedig lőfegyvernek látszó tárggyal mennek a sarki miniABC-t kifosztani, azok is átálltak a játék airsoft fegyverekre. mert olcsóbbak mint bármelyik legalja minőségű olasz v. török gázpisztoly.

"Ma is fény derül egy-egy arzenálra."
jah, az utóbbiról is kiderült, hogy egytől-egyig mind hatástalanított eszköz volt. az aknavető gránátokban se indító patron, se gyújtó, se robbanóanyag. a tek lefoglalt néhány mázsa öntött acélt. X-DDD

"Ezért kell jobban szigorítani a törvényt, hogy ezek az "agynélküli gyökerek" ne kaphassanak fegyvert."
MUHAHAHAHA!!!!
az agynélküli politikusok az ig.rendesek sugallatára már olyan mértékben szigorították a törvényt, hogy a végrehajtásáért felelős különböző minisztériumi és kormány rendeletek betarthatatlanok, egymásnak ellentmondanak.
olvasd csak el őket.

"Úgy gondolom, itt az önvédelmi fegyvertartáshoz még nem nőtt fel eléggé a társadalom. Egyfajta "kultúra" is kell hozzá. "
MUHAHAHAHA!!!!
az összes tudatlan moslékmédiából tájékozódó mindig ugyanezeket böfögi.
1. hagyjuk kadarka-féle mentalitást. az elit csecsemőnek tartja a lakosságot, és úgy is viselkedik vele.
a Horthy-rendszerben sokkal szabadabb volt M.o.-n a fegyvertartás. akkor érdekes módon eléggé felnőtt volt ehhez a társadalom...
2. milyen egyfajta "kultúra"? az egykori Csehszlovákiával ugyanaz a történelmünk. mégis mind2 utódállamában aki büntetlen előéletű, orvosilag megfelel és fegyverkezelésből sikeres elméleti és gyakorlati vizsgát tesz, az kap rá engedélyt.

jah, és az USA-ban sincs negyed évszázada, hogy az első szövetségi államban a fenti követelményeknek megfelelő állampolgárok alanyi jogon (az alanyi jog NEM azt jelenti, hogy mindenkinek) megkaphatják rejtett viselésű önvédelmi fegyverre az engedélyt. azóta ez már több mint 40 tagállamban van így.
következmény: ahol shall-issue CCW van, ott az országosnál alacsonyabb az erőszakos bűnözés, a fegyverbalesetek száma pedig évről-évre csökken...

szaktatar 2011.05.09. 10:59:58

@porfelhő:
168 óra?!
fegyveres témában kizárólag a szaksajtót érdemes olvasni, és a szaksajtó képviselőivel .
ennek az írásnak szerzője sincs tisztában semmivel se, baxta még az egységes törvénytervezetet is elolvasni (pedig megtalálható a neten), vagy a BTK-t. ráadásul magát "rendőrségi szakértőnek" nevező egyénektől idéz. nem csoda, hogy az írása tele van ökörségekkel.

"A másik újítás a Btk.-ban „az arányos védelem szükséges feltételeinek módosítása”."
a BTK-ban nincs és nem is volt olyan, hogy "arányos védelem".

"A nyugdíjasok nem szoktak fegyverkezni."
aha...
ezért nyilatkozza nem egy, hogy éjszakára maga mellé vesz valamilyen pl. szúró-vágó, v. ütés erejét növelő eszközt.
mert nem szoktak "fegyverkezni"...

a szerző szerint a gáz-riasztó fegyverek is lőfegyverek.
(ORFK 2008/1. félév: 10048 darab az önvédelmi lőfegyverek száma.)

az az 57 ezer nem a fegyverek száma, hanem annyi gázriasztó fegyverre váltottak ki viselési engedélyt. a mai hatályos jog szerint gáz-riasztó fegyvereket engedély nélkül lehet vásárolni, birtokolni, csak a közterületen való rejtett viseléshez kell viselési engedélyt kérni. tehát hogy valójában hány GR van a lakosságnál, azt senki se tudja.

"A fegyvertartás amerikai tradíció"
Svájcban minden hadköteles férfi az otthonában tartja a gépkarabélyát.
nem "szimpla" öntöltő fegyvert, hanem hadifegyvert. Svájc lakossága jobban felfegyverzett, (az állam által) mint az amerikai. ugyanis az USA-ban 1986-ban lezárták a civilek által birtokolható sorozatlövő fegyverek regisztrációját. minden, ami sorozatlövő és a jenki civileknél van, az 1986 előtti. de Szlovákiában is lehet tartási engedélyt kapni A kategóriás sorozatlövő fegyverekre...

"– A magyarok megijednének, ha önvédelem címén előkerülnének a fegyverek – mondja a rendőri szakértő."
imádom, amikor ezek az ún. "rendőri szakértők" 10 millió ember fejével gondolkodnak...
amikor azt nyilatkozzák, hogy nem tudnák kezelni, megijednének, stb. mindegyik magából indul ki.

az meg már hab a tortán amikor mindenféle cociológusokat kérdeznek: "Erőszakos társadalomképet sugall, az erőszak kultúráját."
a gázpisztolyok felszabadítása előtt (2004) ugyanezek a cociológusok, cihomókusok, és sünszakértők szóról-szóra ugyanezeket szajkózták.
kérdezem: könnygázban úszik az ország?

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.05.09. 12:29:28

Aki eddig lopni járt, az ez után is el fog járni lopni. Ha azt mondják neki, hogy a kiszemelt célpontnál valaki esetleg fegyverrel várja, akkor nem az jut majd eszébe, hogy lopás helyett inkább dolgozni megy, hanem hogy ő is visz magával egy fegyvert. Lehetőleg combosabbat, mint amire számíthat. Ha a célban gumilövedékkel várják, akkor ő élessel készül, nehogy baj legyen.
Talán ha a rendőrség a traffipaxok basztatása helyett elkapkodna egy-két ilyen arcot, kicsit előrébb lennénk.

porfelhő 2011.05.09. 12:44:41

@szaktatar:

Jaj! Milyen kedves vagy! Ilyen sokat irtál "nekünk"!
Látod! jó posztot irt a Kumin F.
Legalább írtál, addig is gondoltál, ránk!
van ilyen.
Ja! és köszönöm.
:)

porfelhő 2011.05.09. 12:52:24

@szaktatar:

De! Attól nem tágítok, hogy a fegyvertatás szabályozását inkább szigorítani kell.......
Mindenféle eszementek, még csak véletlenül se juthassanak hivatalosan fegyverhez. semmilyenhez.
A "másik"oldalban meg CSAK bízni lehet, hogy észnélkül nem használják, még ha be is szerzik azt.
illetve tudják használni az eszüket, és egy tyúkért, vagy két uborkáért nem ontanak ki emberi életeket.

fegyvervideoponthu 2011.05.09. 12:57:49

@porfelhő: "Attól nem tágítok, hogy a fegyvertatás szabályozását inkább szigorítani kell......."

Halvanylila segedfogalmad sincs valoszinuleg a hatalyos magyar szabalyozasrol.

Igen. Egyebkent szigoritani kell szamos ponton. De nem ott, ahol gondolnad. Hanem a rendorsegi korrupcionak teret ado merlegelesi jogkor megvonasaval es a gyakorlati vizsgak szinvonalanal kell drasztikus szigoritas.

szaktatar 2011.05.09. 17:39:15

"De!"

mi de?

"Attól nem tágítok, hogy a fegyvertatás szabályozását inkább szigorítani kell......."

én meg attól nem tágítok, hogy egy tudatlan párosujjú kérődző vagy.
baxod elolvasni a mai hatályos jogszabályokat, lusta vagy összehasonlítani a törvénytervezettel.
csak a moslékmédia és az önjelölt szagértők bulvármédiában tett nyilatkozatait ismétled.
ezek se ismerik a tervezetet, különben nem mondanának olyan hülyeségeket, hogy a tervezet szerint mindenki lőfegyverhez juthatna.

szaktatar 2011.05.09. 17:50:22

@magpet:
"Ha azt mondják neki, hogy a kiszemelt célpontnál valaki esetleg fegyverrel várja, akkor nem az jut majd eszébe, hogy lopás helyett inkább dolgozni megy, hanem hogy ő is visz magával egy fegyvert."

minden nemzetközi tapasztalat ennek az ellenkezőjét bizonyítja.
aki eddig betörésre szakosodott, az átállt pl. gépkocsi feltörésre.

"Lehetőleg combosabbat, mint amire számíthat."

olvasol híreket?! aki "combosabb" lőfegyverrel követett el bcs.-t, az nem betörni ment, hanem bankot, pénzszállítókat rabolni.

"Ha a célban gumilövedékkel várják, akkor ő élessel készül, nehogy baj legyen."

a gázpisztolyok felszabadítása előtt (2004) ugyanezt szajkózták.
nem ez történt.

porfelhő 2011.05.09. 21:19:09

@fegyvervideoponthu:

hm. Ez jó. Nem vagyok jogász.
a gyakorlati vizsgak szinvonalanal kell drasztikus szigoritas." na ez igaz.
Egyébként nem gondolhatja senki komolyan, még ha az új alkotmányban benne lesz, akkor sem, hogy könnyebb lesz fegyverhez jutni, ami emberi élet kioltására alkalmas.
" Az új alkotmány V. cikke ugyanis azt mondja, hogy „Mindenkinek joga van törvényben meghatározottak szerint a személye, illetve a tulajdona ellen intézett vagy az ezeket közvetlenül fenyegető jogtalan támadás elhárításához.”

Egyébként a mostani helyzetben, közhangulatban, amit egyes "csoportok" vélt,- vagy valós indokok alapján gerjesztenek, cigánysággal kapcsolatban, nagy hiba lenne, még csak a látszatát is kelteni, hogy nem fognak a hatóságok még szigorubban fellépni, úgy a fegyverhasználat, mint az erőszak ellen.
És körültekintőbbek lesznek még az eddigi gyakorlattól is, kinek fognak fegyvertartási engedélyt kiadni.

szaktatar 2011.05.09. 22:16:48

@porfelhő:
"még ha az új alkotmányban benne lesz, akkor sem, hogy könnyebb lesz fegyverhez jutni, ami emberi élet kioltására alkalmas."

senki se mondta, hogy ez lesz. ez is média xarkavarása.

a törvénytervezet kidolgozására, még a 2010-es választások előtt kérték meg a bizottságot.

szaktatar 2011.05.09. 22:20:49

@porfelhő:
"körültekintőbbek lesznek még az eddigi gyakorlattól is, kinek fognak fegyvertartási engedélyt kiadni."

mostani gyakorlat a korrupció melegágya. objektív, de szigorú eljárás kell.

juditka* 2011.05.09. 22:49:39

Újra csendőrök Magyarországon?"

Azt akarják, hogy katonák vigyázzanak a rendre?” – tette fel a kérdést a közelmúltban Pintér Sándor belügyminiszter az Országgyűlés ülésén, amikor is az ellenzék a közbiztonság jelenlegi helyzetét firtatta és megemlítette a csendőrséget is. Azokban a napokban adta hírül a sajtó, hogy a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tiszavasváriban megalakították a csendőrséget"

www.mindennapi.hu/cikk/tarsadalom/ujra-csendorok-magyarorszagon-/2011-05-09/3137

Az Ideiglenes Nemzeti Kormány 1945. május 10-én az 1.690/1945. M.E. számú rendelettel oszlatta fel a csendőrséget: „A m. kir. csendőrség a múlt népellenes kormányait feltétlen engedelmességgel kiszolgálta, a magyar demokratikus mozgalmakat kíméletlen eszközökkel megsemmisíteni törekedett és a magyar parasztság és a magyar munkásság ellen megszámlálhatatlan erőszakot követtek el, ezért a magyar nép egységes ítéletének végrehajtásaképpen az Ideiglenes Nemzeti Kormány megállapítja a magyar csendőrségnek mint testületnek a felelősségét és intézményét megszünteti, szervezetét feloszlatja” – olvasható a rendelet első paragrafusának első bekezdésében. "

És a visszavágó!

Visszavágnak a romák."

Félkatonai csoportoktól óvná a cigány kisebbség tagjait a Csanádpalotán megalakult Roma Önvédelmi Mozgalom.
A szervezet vezetője szerint egyetlen politikai párt sem reagált a roma közösséget ért támadásokra, ezért a rendőrséggel együtt lépnének fel a félkatonai szervezetek ellen.
A helyi roma kisebbségi önkormányzat vezetője szerint a mozgalom riadalmat kelt a nem roma helyiekben."

www.168ora.hu/itthon/roma-onvedelmi-mozgalom-alakult-75225.html

Igaz nem tartozik szorosan az otthonvédelmi fegyvertartáshoz.
Szamurájkard, sörétes puska, revolver" , de ez igen, még jó hogy ez nincs a "kezekben".
A szélsőjobb tevékenysége, a cigányellenesség, a kiélezett helyzet. arra figyelmeztet minden épeszű embert, hogy tartózkodjon az erőszaktól, az önbiráskodástól. és az "uszitó" mondatoktól.
A gyűlölet csak gyűlöletet szit.
Ja. azt lehagytam. Gyöngyöspatán továbbra is fokozott a rendőri ellenőrzés.
Helyzet van az biztos, és amint látszik a hirekből nem csitulnak a "kedélyek" egyik oldalon sem.
Isten ments, hogy ezeknek az embereknek a kezébe "élesfegyver" kerüljön.

:)

juditka* 2011.05.09. 22:51:14

Bocsánat! ez egy kicsit hosszúra sikerült.

:)

juditka* 2011.05.09. 22:58:54

Most olvastam.

Újraválasztotta frakcióvezetőnek a Fidesz parlamenti képviselőcsoportja Lázár Jánost"

Hát. mit mondjak, nem annyira kedvelem a Lázár Jánost, de azért gratulálok neki.

:)))))))))))))))))

porfelhő 2011.05.09. 23:03:23

@szaktatar:

Na! Most már aztán elég volt!!! Ne szedd nekem ízekre a kommentjeimet.
Ott van fent a poszt, arra reagálj, ha kérhetlek.!!!

:)

szaktatar 2011.05.10. 05:12:26

@porfelhő:
nem én tehetek arról, hogy farokságokat írsz... :-)

szaktatar 2011.05.10. 05:14:55

@porfelhő:
+ lusta vagy a témát körüljárni, az ajánlott jogszabályokat elolvasni, összehasonlítani. :-)

porfelhő 2011.05.10. 09:43:24

@szaktatar:

Hm. Vicces vagy, de nagyon. Úgy látom nem bírsz magaddal!

:)

porfelhő 2011.05.10. 09:46:33

@szaktatar:

Az "avatar képedet" meg jobb lenne ha lecserélnéd, mert a piros szin bántja a szemem. Már irtam! Korábban is, és ez komoly.!
Ha kérhetlek!

:)

szaktatar 2011.05.10. 12:38:38

aha...
nincs már értelmes érved, ezért már az avatarommal jössz.
a helyesírást mikor veszed elő?

porfelhő 2011.05.10. 19:10:41

@szaktatar:

hm. Holnap. Ma arra nem érek rá.
Tudod?! Ami késik nem múlik.

:))

szaktatar 2011.05.11. 08:00:35

kösz, hogy beismerted felsülésed tényét.

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása