Mit kajáltunk annyira ezen az esküvőn?

2011.04.30. 14:32 kumin

Furcsa nap volt a péntek. Máskor is szoktam autózni déltájban Óbudáról a belváros felé. Ilyenkor már érezni a hétvége előtti csúcsforgalom előszelét, több lámpaváltás a kritikus kereszteződésekben normálisnak számít. Most pénteken viszont akadálytalanul suhantam át a problémás helyeken is. Alig volt autó az utakon. Megérkeztem kedvenc ebédelőhelyemre, ahol sokan az alagsori nagyképernyős TV köré gyűltek. Hát persze, most megy az esküvő! Délelőtt egész megfeledkeztem róla. A tulajdonossal együtt néztük az eseményeket. Neki annyira most nem tetszett Catherine, de az sokkal jobban zavarta, hogy a máskor ilyenkor tömött kifőzdében csak egy-két asztal mellett ült valaki. Családiassá vált a hangulat. A néhány vendég és a helyiek feszülten figyelték a közvetítést. A bejárat mellett ülő kasszás hölgy nem tudott lejönni. Amikor az ebéd után fizettem, csak annyit kérdezett szomorúan, de kíváncsisággal is a hangjában: kimondták már az igent?

(forrás)

 

Eszembe jutott 1997. Akkoriban közgázosként áthallgattam a frissen bevezetett kreditrendszer lehetőségeit kihasználva az ELTE-re. Réz Andrásnak volt egy nagyra nőtt szemináriuma, amelynek már a címét sem tudom felidézni, de annyi biztos, hogy menőnek számított odajárni, ott volt a legtöbb cimborám is. Diana halála volt a téma. Réz élvezetes stílusban vezette elő a problémát: hogyan lehet, hogy egy kis közép-európai ország, mint a miénk mély gyászba zuhan a brit trónörökös ex-nejének autóbalesetét követően? Nem emlékszem, hogy milyen megoldást adott, csak arra, hogy milyen jópofán terítette a problémát. Tényleg elgondolkodtató volt a dolog.

 

Azóta sok minden változott, de a brit monarchia iránti bűvöletünk nem apadt. Közel sem csupán Magyarországról van szó. Mi csak rendes része vagyunk annak a tátott szájjal ámuló hatalmas (hárommilliárd ember, Úristen!) közönségnek, amely képes volt akár a napját is átszervezni, csak hogy élőben nézhesse a sajtó által kreatívan az „évszázad esküvőjének” keresztelt eseményt – n. b. az évszázad 11. esztendejében ez még nem biztos, hogy nagy kunszt. Érdekes, hogy a legjobban az amerikaiak voltak besózva, egy olyan ország gyermekei, ahol soha nem is volt király. Talán épp ezért?

 

Tényleg, mitől vált ez az esküvő ekkora történetté? Persze, a brit uralkodóház tagjai a széles nyilvánosság szemében sokkal inkább első osztályú celebek, és nem egy ország vezetői. Mégis nehezen tudok elképzelni bármilyen hatalmas, mondjuk a popkultúra által kitermelt celebet, akinek az esküvőjét szó szerint a fél világ nézi. Nem értek a lélektanhoz, nem tudom, hogy létezik-e olyan, hogy tudat alatti nosztalgia. Lehet-e nosztalgiát érezni olyasmi iránt, amelyről nincsenek is tapasztalataink, csak a szeretetére vagy csodálatára a természetünknél fogva kódoltak vagyunk. Igen, azt gondolom, hogy az emberi természet része – hasonlóan sok más, a felvilágosodás és örökösei által tagadott tulajdonsághoz – az örök és örökletes hatalom iránti bűvölet. A demokráciák választott hatalomgyakorlói innen nézve profán figurák csupán. Róluk nem lehet olyan esti mesét mondani, amelyben az egyszerű polgárlányt a herceg veszi feleségül.

 

Van egy másik magyarázatom is, ez már konkrétan kötődik az Egyesült Királysághoz. Ez az ország a Nyugat elmúlt, bő két évszázados dominanciájának egyes számú, kiinduló főszereplője – akinek a helyét később az USA vette át. A bűvkör, a Nyugat szíve közepének örök megtisztelő címe azonban a briteké. Most, amikor már biztosan látszik a Nyugat közelgő háttérbe szorulása, és az új játékosok közelgő élre törése, ez az esküvő egy utolsó nagy buli volt, amikor ez a hatalmas közösség, és mindenki más, aki (még) csodálja az egykori nagyságát kifejező külsőségeit, szóval maga a Nyugat egésze mutatta meg magát – úgy, ahogy a legjobban szereti látni magát: fölényesen, büszkén, a felsőbbrendűség magabiztos tudatában.
 

Címkék: brit monarchia esküvő uralkodóház

222 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr152866792

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Képek a királyi esküvőről 2011.04.30. 14:58:04

Összeállításunkban a menyegző legszebb fotóiból válogattunk....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2011.04.30. 15:03:53

Elnézést, de te nem tudsz értelmezni?
Nem hárommilliárdan látták... hanem hárommilliárd embernek volt elérhető. A híradóban többször is elmondták.

pandacsökiboborján 2011.04.30. 15:05:02

Érdekes,hogy milyen következtetést lehet levonni egy esküvőből. Azon is érdemes elgondolkozni,hogy az új játékosok közül pl. kína valőszínűleg csak rövid ideig lesz nyeregben( gondoljunk a súlyos demográfiai problémáira-egy cslád 1 -fiúgyermek) . Az indiaiknál nincs ilyen gond( mint nálunk a cigányoknál), szóval a világ a cigányoké lesz...
ennyit az esküvőről és a mélyenszántó gondolatokról.

pandacsökiboborján 2011.04.30. 15:06:17

@Aullah: ezért volt tanácsadó az úr, és nem bankár(ha már közgázt végzett:)
bocsi, de ezt nem lehetett kihagyni.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.30. 15:08:22

Én is néztem, szerintem ez nagy dolog, egy igazi mesebeli történet. Én nagy UK rajongó vagyok, szóval elfogult is egyben, de szerintem ez így volt nagyon is jó.

Azért csak lehet a dologban valami, ha képes több mint 2 milliárd ember figyelmét magára irányítani, arról nem is beszélve, hogy a komplett brit nemzetközösséget egybe kovácsolni. 2x jártam eddig Londonban, de mindig azt éreztem, bármi is történik az országban, a városban a királyi ház iránti tisztelet összekovácsolja az embereket. (még akkor is így van ez, ha tudom, hogy amúgy meg nem szívesen látják az adófizetők, hogy az adófontok olykor feleslegesnek tűnő dorbézolásokra, egy mese fenntartására fordítódik) Nekünk mikor lesz olyan szimbólumunk ami majd összetart minket? Szerintem soha...

(inkább ilyen miatt legyen lezárva a város mint azért, mert pl. Budapestet évről évre illik összetörni valamelyik politikai párt színeiben)

Gratulálok az ifjú párnak, legyenek boldogok!

zladko 2011.04.30. 15:17:41

Ez a dolog szerintem kirekesztés, mi több náczyzmus, hiszen túl sok figyelmet kapott, így az királyi család a Holokauszt™-ot jelentéktelen színben tűntette fel, ezzel Régirosszemlékek™-et felidézve.

Nazarin 2011.04.30. 15:18:22

Nem értem, hogyan lehet valamit ennyire túlhypeolni. Két ellenszenves, ingyenélő burzsuj összeházasodik - és ennek kerítenek akkora feneket, mintha a Messiás tért volna vissza. Nevetséges.

oscar dirlewanger 2011.04.30. 15:20:08

nagyon szép esküvő volt, viszont kár volt meghívni elton johnt, meg a kis köcsög cukifiúját!!!!remélem, zsidókat nem hívtak meg!!!!

minőségi_troll 2011.04.30. 15:26:09

csak jelezném:

én nem néztem.

és nem értem miért volt akkora felhajtás miatta még a köztévében is.

a köztévének nincs jobb dolga vagy az angolok akarták ennyire teletömni a világ szemét-fülét
ezzel a SEMMITMONDÓ dologgal?

pandacsökiboborján 2011.04.30. 15:26:44

@Nazarin: ezt nevezik hagyományőrzésnek. Bár elutazhatsz Moszkvába,megbámulhatod a körszakállas tömeggyilkos hulláját.
Apropó lehet rosszul tudom,de az brit uralkodó egyben az anglikán egyház feje is.

Nazarin 2011.04.30. 15:27:08

@minőségi_troll: és a tv2-őn meg az ATV-n is közvetítették. Röhej.

Nazarin 2011.04.30. 15:28:22

@pandacsökiboborján: most te engem burkoltan lekommunistáztál? Nem tudom, hogy lehet Lenint idekeverni, de például őt is már rég el kellett volna tüntetni.

Exploiter 2011.04.30. 15:29:51

Na pont ez a lényeg.
Két szerencsétlen senki össze tudja tartani a nemzetet. Akár utálod, akár szereted őket, gyak. a megtestesülései a brit történelemnek, a világ egyik legnagyobb hatalmú országa nosztalgikus múltjának.

Nálunk meg a zászlók aggatásából is probléma volt pár évvel ezelőtt.

Nézzünk szembe a tényekkel: a menő helyeken ilyen erős a társadalmi összetartozás-tudat, a szar helyeken meg nem.

Koronázzuk meg a viktort, felnégyeli a gyurcsányt és kiakaszgatja az ország négy pontjára, aztán próbáljuk újra az egészet még egyszer, lol.

pRompt 2011.04.30. 15:32:41

Na gyerekek azt se tudom miez. De jó hogy nem érdekel az ilyen baromság és soha nem nézek tvt, csak meccseket. Ami érdekel azt leszedem netről. Speciel azt se tudtam h van ez az esküvő.. Ki az az okos aki nézte?

iszapszeműrája 2011.04.30. 15:34:19

Ez érdekes következtetés, magyarázatot ad a magyarországi és a Nyugati reakciókra, valamint, hogy miért hagyott ez engem teljesen hidegen. De mi van az USA-val, akik egyébként épp az Egyesült Királyságtól történő elszakadással definiálták önnmagukat?

Ewok 2011.04.30. 15:34:24

Nem értem ezt a felhajtást. Már azt se tudom felfogni, hogy mit esznek az emberek azon, ha két ingyenélő, - akiket az adófizetők tartanak el, nem is akár milyen színvonalon, - összeházasodik.
Mi szükség van a XXI.-ik században, a királyság intézményére? Egy születése jogán, királynőnek nevezett egyén, egy évben egyszer kiöltözik, és pár előre megírt mondatban megnyitja a parlament ülését. Ennyi.
Valakit jó helyre pottyantott a gólya, és erre egész életét jólétben, luxusban éli le. Nem tesz le semmit az asztalra, és mások keserves munkájából éli fényűző életét. Én nem néztem az esküvőt, nem is érdekel.

pandacsökiboborján 2011.04.30. 15:37:40

@Nazarin: ez-is az is hagyománytisztelet lehet,de nem én burzsujoztam. Amúgy meg ez egy tudatos PR és nem rossz biznisz az angoloknak(meg a kínaiaknak akik egy csomó szart gyártottak az esküvőre,bár volt aki elcseszte ,mert Harry képét nyomtatta rá a pohárra.)

Szergej55 2011.04.30. 15:37:41

Nevetséges ez az uralkodósdizás a XXI. században. Lehet, hogy Mo. egy fos hely lett, de itt legalább talán elzavarnák őket. Egy nevetséges herceg, és egy mocsok felkapaszkodó család sarja, igazi angol álom.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2011.04.30. 15:41:08

@Exploiter: Ez tényleg lol :D Amúgy igen meglepődtem minap a kávézóban, hogy ilyen faxságot teljes műsoridőben adnak a TV-ben. Kérdem én, mi a faxom közünk van ehhez???

pandacsökiboborján 2011.04.30. 15:41:13

@Ewok: Magyarországon minden második felnőtt ember ilyen:a másik munkájából él.
Amúgy a legfejlettebb európai országok mindegyike királyság. Az ott élők egymást segítik és nem egymást nyírják,mint mi. Nemsokára kimegyek a főtérre, ma van a királyné szülinapja, ez egyike a kevás hivatalos ünnepnek.

oscar dirlewanger 2011.04.30. 15:42:42

szomoú inkább, hogy mo-on nincsennek ilyen igazi úriemberek!!itt még a gazdagok se tudnak viselkedni, hanem bennük van a proli mentalitás!!kurva anyád kádár!!!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.04.30. 15:48:31

Jól van, megvolt a vörös farok. :-)

min 2011.04.30. 15:49:33

úriemberek meg romantikus...istenem mekkora giccs! Egy rég letünt birodalom maradványának a kirakat királysága bohóckodik. Régen még láttam értelmét amikor behodoltak az országok a Brit birodalomnak de ma? Vicc az egész felhajtás...

megszűnt 2011.04.30. 15:50:01

Magam észre sem vettem. Én nem tudom, milyen álomvilágban élek, de tegnap az történt, hogy lementem a kutyával a könyvesboltba (ott van egy mágnes, az 100%, mert állandóan odavonz), és aztán átléptem a Herbáriába és mondta az eladó. Na, nézed-e a tévét?

És olyan bután áreztem magam, hogy én sem nem tévézek, sem nem rádiózom, újságot sem veszek, csak könyveket olvasok és tornázom vagy mittudomén pongyola pitypangot szaporítok oly módon, amint kell. Az ember szétfújja a szélbe.

Egy barátommal beszéltem tegnap még mobilon, mert küldött egy sms-t, ezzel a szöveggel: Elváltam. Szabad ember vagyok.

És politizáltam. Mert mostanában azt is csinálom megint. A romák ügyében emeltem szót, miként lehetne szerintem a roma integráció.

zladko 2011.04.30. 15:50:32

@pandacsökiboborján: Arra nem gondoltál hogy talán azért esik egybe királyságokal a legfejlettebb országok (egyébként nem mert pl németország nem királyság, sem svájc), mert ott nem voltak 50 évig komcsik?

-MCsaba- · http://barsonyszek.blog.hu/ 2011.04.30. 15:53:20

A második felvetés érdekes, de beismerni (a nyugat civilizáció hanyatlását) még nem nagyon fogja senki.. :)

Igazán a "megelevenedett Disney-mese faktor" esélyes most. Mindenki volt ugyanis gyerek és hallott ehhez hasonló történeteket, most pedig ezzel az esküvővel mindenki egy kicsit visszautazhatott ebbe a stresszmentes korszakba, teljesen elszakadva a jelentől, a valóságtól. Gazdasági válság idején kifejezetten hasznos, most kb. olyan mintha a II. vh után lennénk - tiszta pszichológia szerintem.

Na jó a média azért besegített.. :)

Nem vagyok fideszes 2011.04.30. 15:54:16

Remek felvetés, én is ezen agyaltam tegnap meg kérdezgettem a körülöttem élőket, hogy mi a toszért érdekli őket ez a hülye rongyrázás, mifaszom közünk van nekünk az egészhez? Az, hogy az angolok hypeolnak rajta, az oké, ez az ő belpiacos kis szórakozásuk (no meg a bulvársajtót is el kell tartani, erre kiváló a királyi ház), de mást miért tud érdekelni..? Totálisan nem értem...

Réz bandi engem is tanított, valami hihetetlen jó arc. Nem csak az előadásai voltak zseniálisak, de a suli előtti cigizgetések-dumálgatások alkalmával is marha jó fej volt. Nagyon bírom az öreget. Kicsit olyan, mint annó Déri János volt: akármikor szólal meg és akármiről beszél, egész egyszerűen nem tud nem lebilincselően érdekes lenni.

Mylady 2011.04.30. 16:14:27

Biztos, hogy a királyi esküvő miatt voltak kevesen az utcákon (meg a munkahelyeken, a bkv-n)? Nem lehet, hogy inkább azzal van összefüggésben, hogy rengeteg iskolában -igen hülye módon- tegnap délután volt a ballagás? Nálunk pl félház volt az irodában és egy ember kivételével -aki temetésen volt- mindenki ilyen-olyan rokongyerek ballagása miatt volt szabin.
Múlt pénteken meg a húsvét és az iskolai szünet miatt.

Viviparus 2011.04.30. 16:17:06

@Ewok: Nézz utána mik a királynő hivatali kötelességei és mik a jogai. Szvsz odaát jobban működik az alkotmányos monarchia, mint itthon a parlamenti demokrácia. A királynő akár meg is védheti alattvalóit az, ugyan választott, de nagyrészt választási ígéreteiket be nem tartó politikai pártoktól és politikusoktól. Nálunk talán ez lenne az államfő, de hát rendre kegyenceket pakolnak oda.

Mylady 2011.04.30. 16:17:52

Egyébként én (a munka hevében :) ) az indexes (velvetes) online közvetítést olvasgattam, nemannyira az esküvő miatt, inkább a "szakkomentátor" Hajdú-Sarka Kata ámokfutása és az ennek nyomán kitört kommentözön miatt. Érdemes elolvasni, épületes volt.

Tomi1973Wien 2011.04.30. 16:23:55

hmmm... en spec. pont lex@rtam :-D

nem tud erdekelni, az azonban zavaro volt, hogy az elmult hetekben minden adobol ez az eskuvo / es az elokeszuletei folytak.... nem ket ember iranyitotta magara a vilag figyelmet, hanem sok sok media iranyitotta a figyelmet a 2 emberre... marketing, reklamajandekok... bla bla bla...

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.30. 16:24:01

Érdekes, én sose tudom felfogni, mire jó ez.
Két ismeretlen, akinek csak a nevét tudom, akihez semmi közöm, és minden érdemük annyi, hogy egy más országban olyan családhoz tartoznak/fognak tartozni, ami az ottani hagyományok szerint nekik kiemelkedőnek számít.
Bár nem tudom, ezen túl ugyan mit tettek le az asztalra, ami valóban számít valamit a világ szempontjából, úgy értem, túl azon. hogy van pénzük, mint a pelyva, a családjuk révén.

Ha a kollégám, barátom, rokonom esküvőjéről van szó, az tényleg érdekes lehet, mert olyan ember, aki számomra fontos, vagy számít, mert beletartozik az személyes körömbe.
De minek törődjek ezekkel?

· 2011.04.30. 16:27:12

én telibeszarom őket, felőlem mindegyik ott rohadhat meg ahol van
leszarom gombot az esüvőre!

rednyull 2011.04.30. 16:32:04

Nem érdekeli, de azért véletlenül, éppen akkor toppan be, így hát nincs, mit tenni megnézi, aztán ír is róla.
Ejj de átlátszó.

Leslieke 2011.04.30. 16:40:23

Hülye angolok! Angol hülyék!

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2011.04.30. 16:51:14

Szerintem tegnap pont a ballagások (Katalin nap, Május-1, Anyák napi előzetes etc) miatt voltak kevesebben. Továbbá most ért véget a tavaszi szünet, vagy még nem sok helyen.
Érdemes lenne egy virágárust is meginterjúvolni, mennyi plusz munkát hozott neki a nász.
Szerintem az esküvő csodálatos volt, akinek már részese volt hasonló varázslatnak, az igenis át tudja érezni a szereplők érzéseit. Én speciel ezért néztem, kicsit nosztalgiáztam a saját esküvőmre emlékezvén, igaz az csak nekünk volt királyi.
Tényleg jó dolog, nekem még hetekig feldobja a hangulatom, és főleg azért, mert olyan meseszerűen romantikus.

VaTi 2011.04.30. 16:51:24

Drágáim, minden mese arról szó, hogy a királyfi feleségül veszi a hétköznapi lányt.
Másrészt: nemtom melyik író írta, de egyetértek:inkább az Eszterházyak legyenek az ország arisztokratái, mint az újgazdag sznobok, mert nekik megvan a stílusuk és kultúrájuk hozzá.

Baresi Boriska · http://teheneszet.blog.hu/ 2011.04.30. 16:52:40

heuréka! végre egy téma, ami nem őrli fel a blogíró szellemét! bravo franci...és még jól is laktál...

rockjano 2011.04.30. 16:54:07

Nagyon jó poszt, Gratulálok Kumin úr! Én is pont ezen gondolkoztam, hogy mitől a ilyen érdekes ez az egész, miközben magam is bele nézegettem.

Azt hiszem hogy az fontos amit azzá tesz a média, ha azt mondják róla hogy ez az évszázad esküvője akkor azzá is válik.

Károly-Kamilla esküvőre nem mondták és nem is lett az.

Ami a nyugat alkonyát illeti meghogy utolsó ünnep ebben azért nem hiszek, nem tud senki kínában úgy összeházasodni hogy az valakit érdekeljen. A mese faktor nagyon fontos, óriási szükségünk van mesékre - érzelmekre, Hollywood is ebből él. Érzelemhiányos világot élünk, nincsenek kalandok, események holott iszonyú szükségünk van rá. Része az emberi természetnek, és az majdnem kultúra független.

Az igazi Trebics 2011.04.30. 16:54:29

Szó sincs efféle mögöttes indokokról, amiről a szerző ír. A királyi herceg mesés esküvőn megnősül.

Amíg dél-amerikai sorozatoknak milliós nézettsége van, amíg 10 nőből 9 századszorra is képes végignézni Sissi kalandjait, addíg nincs mit csodálkozni ekkora nézettségen. 3 milliárd? Vagyis az összes nő a földön.

Italo Balbo 2011.04.30. 16:57:36

Hát azért csak lett egy témája ennek a blognak is. Ennyi a titok.

Bert Sels 2011.04.30. 17:00:46

mi is lenne ha a magyrok valamin nem fanyalognanak :D :D szerintem vilagvege

is 2011.04.30. 17:07:30

nekem ez egy napogyatkozás volt. arra is elmentem, és azt is megnéztem. ilyen az ember életében alig 1-2 van (tudom, hogy napfogyatkozás itt-ott majdnem évente van, de ki a fene tud ezért Ausztráliába elmenni?). hát miért ne nézné meg? egyébként pedig a szenátusi választásokat többen nézték, tehát szó nincs róla, hogy bárkinek is fontosabb lenne, mint egy USA elnökválasztás. azt 2012-ben garantáltan többen fogják nézni, ahogy terjed az internet. és ha még az életemben elérik a Marsot, azt is tátott szájjal fogom nézni, ahogy oda leszáll majd az első ember. miért él az ember, ha ezeket kihagyja?

dr. Aullah 2011.04.30. 17:12:03

@is: Azért a Marsra szállást ne hasonlítsd már ehhez az esküvőhöz. Amíg az előbbi egy hatalmas tudomány előrelépés, amire az egész világ büszke lehet... addig az utóbbi egy puccparádé, ami semmiben nem érint minket.
A napfogyatkozás is egy ritka esemény... emlékszem amikor régebben volt, akkor az erkélyről néztem. Jó sötét lett hirtelen... annak volt rám hatással.

Este Ráérek 2011.04.30. 17:12:08

Szerintem egy királyi lefejezést sokkal többen néznének.

Tojglitojas 2011.04.30. 17:20:31

Hát, én meg úgy olvastam, hogy például nem mértek a magyar internetszolgáltatók kiemelkedő forgalmat. Akár posztolhatnál egy olyat is, hogy Mo-n a kutyát nem érdekelte az esküvő :))
De komolyra fordítva, a legtöbben dolgoztak, többen szabin voltak, mert ballagás is volt tegnap sokfelé.
Nyilván, ha az ember elmegy ebédelni és ott nagy képernyős TV, akkor már nem fogja csak azért is a rizses húst bámulni, dacból. Sőt megkockáztatom, ha az embernek éppen semmi jobb dolga nem akad (pl. otthon van, mert beteg, nyugdíjas, kismama, stb.) ,akkor természetesen megnézi, mivel már egy hete hajtogatja a közszolgálati meg minden, nem lehet nem tudni róla. Angliában meg egyenesen munkaszüneti nap volt, hogy meglegyen a kellő számú szájtátogató. De ebből azért ilyen "mélyen szántó" :) belemagyarázást kedves Kumin, szerintem nem kellett kihoznod.
Amúgy ez a 3 milliárd is megér egy misét... Például én melóztam a feleségemmel, 3 gyerek suliban, de TV-nk van ;-) Mi most benne vagyunk a 3 milliárdba vagy nem? És a két szomszédom, akiknek olyan a munkája, hogy napközben TV közelébe se jutnak, stb. Vagy aki csak este látta a híradóban az összefoglalót? Őt is a nyugat felsőbbrendűségének érzete vonzotta? Vagy csak engedelmesen bebámulta, mint a háborús híreket vagy az időjárást vagy bármit amit a képébe tolnak.

különvélemény 2011.04.30. 17:22:08

"hárommilliárd ember, Úristen!"

Az ilyeneknek nem kell bedőlni.
Ez csak a közvetítések lefedettsége.
Ennek kb. a tizede igaz.

is 2011.04.30. 17:23:57

@Aullah: Jung filozofál valahol arról, hogy mi tesz valamit népszerűvé. Igen, persze, a tudomány, az érték, bezzeg a kultúrából csak a magasművészet, a szórakoztatás meg mélyen megvetendő. pedig szó nincs róla, az életben minden területen vannak ritka dolgok, fontos dolgok, érdekes dolgok, értékes dolgok. a Hajmási Péter, Hajmási Pál is fontos, és ritka, és érték, ahogy Honthy Hanna énekli. a napfogyatkozás elvileg sima fizikai jelenség, és Karinthy le is írja a Lányok cmű novellában (Tanár úr kérem), hogy a lányokat pl. egyáltalán nem is érdekli, mitől lenne hát olyan fontos? megerőlteti magát a nap, hogy fogyatkozzon? tesz azért egyetlen ember is bármit, hogy legyen napfogyatkozás? nem, az csak van. mitől is lenne az olyan fontos? mi teszi fontossá? csak a ritkasága? dehát ebből az esküvőből sem lesz több, mint ahogy a kék mauritiusból sem, pedig hát az is micsoda? egy darab papír, még el is rontották a nyomtatását, selejt.

vigyázzunk az értékmeghatározással, közel sem olyan triviálisan objektív, mint elsőre látszik.

dr. Aullah 2011.04.30. 17:33:41

@is: Az, hogy mi érték, relatív. Nálam pl ott kezdődik, hogy mennyire hasznos, mennyire érint engem... esetleg egy nagyon nagyon ritka esemény, pl napfogyatkozás.
Hadd kérdezzem... mekkora beleszólása van a királyi családnak a politikába... úgy értem tényleg? Csinálnak valamit, azon kívűl, hogy ide oda mennek látogatni? Az én szememben a királyi család csak az "udvari bohóc", "az állatkert fő látványossága"... amit lehet mutogatni, de igazából nem csinálnak semmit. Na most ezek után ki a fenét érdekel, hogy ők esküsznek? Sok embert, velem együtt, nem érdekel.

Aki szerintem meg milyen jó ott az összetartozás... kérjük meg a zorbánt, hogy a mi papírjainkra is írja rá, hogy "alattvaló", vagy a mi esetünkben "rabszolga"... mert hogy nekik milyen jó ott.

Lucius Flavius Arrianus 2011.04.30. 17:35:13

Azért ez tetszik, hogy itt is megy a Nyugat alkonya, jönnek a kínaiak/behelyettesíthetők, etc. Mintha a 30-as éveket élnénk újra. Mintha nem a Nyugat (mindenestül!) volna az egyetlen, szó szerint egyetlen esélyünk.
Persze, mindenkinek, amit megérdemel. Érdekes nézni a tőrőlmetszett náci, anarchista vagy csak egyszerűen a történelem mélységétől megzavaradott fiatal emberek emberölő butaságait.
@Lófasz Hadnagy:
Réz +1 egykori hallgató :-)

iksz01 2011.04.30. 17:44:07

"én telibeszarom őket, felőlem mindegyik ott rohadhat meg ahol van
leszarom gombot az esüvőre!"

:D:D:D Még jó, hogy ilyen intelligens emberekkel vagyunk körülvéve.

Imádom, akit annyira nem érdekel a dolog, hogy mindenhova beírja, likeolja, stb. :)

Lucius Flavius Arrianus 2011.04.30. 17:50:14

@Lófasz Hadnagy:
sajna csak elfuserált, semmirekellő, potenciális hazaáruló, eltartott bőcsész a karról, én kérek elnézést :-)

Ez vagyok 2011.04.30. 17:53:43

Ez a cirkusz engem sokkal kevésbé zavart, különösen, hogy úgy, hogy nem néztem, mint amit az itthoni politikusok csinálnak a népnek.

Desiderata 2011.04.30. 17:56:21

Magyarországon 4 évente váltják egymást az ország kifosztásából élő, vastag arcbőrrel rendelkező tolvajok.

Magyarországon a miniszterelnök,miután zsírosra lopta magát, visszavonul és nyugodtan él az összelopott vagyonból.

A királynő férje, a duke of Edinburgh 90 évesen is napi 12-14 órát dolgozik, foglalkozik politikával. William helikopterpilóta, mentőhelikopterezett is, Harry Afganisztánt is megjárt katona. És tényleg. Nem Freikednek. William és Kate esküvőjét a királyi család magánvagyonából fedezték. A meghívott vendégektől azt kérték, hogy megjelölt jótékonysági szervezeteknek adakozzanak, semmilyen személyes ajándékot ne adjanak a párnak. (Magyarország azért küldött egy Herendi Porcelánkészletet, mert mi leszarjuk,hogy mit kér az angol trónörökös-jelölt)

Az esküvőjükre aki akart szabadságot vett ki. Sokan táboroztak már 3 napja a palota előtt.

Mindez azért van,mert a nép szereti őket. Főleg, mert jótékonykodnak, békekövetek.

De a legfontosabb különbség,hogy az angolok történelmének van egy kontinuitása. A királyi család ott van mindig a háttérben. Ez egy tartást ad a népnek. Nekik nem kell 4-50 évenként újrafogalmazni a történelemkönyveiket.

Angliában élek. Errefelé is sok ember él szegénységben. Ettől függetlenül nem fogja ócsárolni az uralkodóházat,mert nincs miért. Nota bene: megtanultak együtt élni, segíteni egymásnak, acsarkodás helyett.

Ezt a magyaroknak is meg kellene tanulniuk.

Ex0dus 2011.04.30. 17:58:13

Egyáltalán nem tudom megérteni, hogy mire fel ez a hatalmas utálat. Ha nem tetszik, akkor nem kellett nézni, senki sem kötelezett rá.

Másrészt pedig a királyság intézménye funkcióját tekintve semmiben sem különbözik az államfő intézményétől. Ellenben egy csomó pluszt tud nyújtani egy ország számára.

Az meg lehet, hogy kívülről kurva jó dolguk van, de tulképpen az egész életük egy megírt forgatókönyv alapján zajlik, minimális szabad akarattal, az állam szolgálatában. Ebben azért van valami tisztelni való.

Ez vagyok 2011.04.30. 18:05:27

@Desiderata: Óriási! Köszi, hogy van egy rendes hozzászólás végre!

Ez vagyok 2011.04.30. 18:07:38

@Ez vagyok: Ha ezt előbb olvastam volna, végignézem az esküvőt:)

armanda* 2011.04.30. 18:08:56

Furcsa nap volt a péntek". Kinek ezért, kinek azért éppen furcsa is lehetett.
Nem gondolom, hogy az esküvő miatt voltak üresek az utcák , pénteken és szombaton országos ballagások voltak, no, és május első varásnapja.... Ilyenkor általában egyfajta országjárás van.
De az is lehet, hogy sokakat valóban nagyon érdekelt az "évszázad esküvője". Engem kimondottan nem.
Ha mindenki a TV-t nézte, tessék már megmondani ki dolgozott!? :)
Én nem néztem, "dolgoztam".

armanda* 2011.04.30. 18:12:23

Lefelejtettem.
Még isteni szerencse, hogy mindig nagyon szerettem dolgozni, ezért eszembe sem jutott, hogy TV-t kellene néznem.

Hatalmas hirverés. Mikor egész Európa válsággal küzd, ők megmutatták.

:))))

venszivar 2011.04.30. 18:15:12

@Ez vagyok: Mikor ,bármikor,akár mikor,előbb olvastad volna,akkor már lemaradtál az esküvőről.DVD !?

porfelhő 2011.04.30. 18:22:48

Én azt is el tudom képzelni, hogy sokan nézték az esküvőt.
Álmok, vágyak népe a magyar. De jobb a valóságnál maradni. Akkor túl nagyot nem lehet csalódni.

Na.Igen. a Diana halála, egy dráma volt. Olyan is lehet egy élet...

Alikam 2011.04.30. 18:23:31

@Ewok: önmagával a hagyománnyal nincs probléma. Számos ilyen ország van és számos ilyen helyen úgy gondolják, átmenteni a régi rendszerből egy darabkát az hagyományőrzés.

Én is feleslegesnek tartom, de ez legyen az állampolgárok dolga.

A probléma ott kezdődik, hogy az Angolok egész történelmük során gyarmatosítottak, háborúztak, nemzetekre telepedtek rá, nőket erőszakoltak.

És akkor csak azért mert most már 2011-et írunk, el is van felejtve? Ha hagyományt akarnak őrzni akkor számoltassák el magukat történelmi tetteikkel. Ugyanez igaz amúgy a franciákra is és még jópár más országra.

Mocskos barbár népség.

Lucius Flavius Arrianus 2011.04.30. 18:31:12

@Alikam:
"A probléma ott kezdődik, hogy az Angolok egész történelmük során gyarmatosítottak, háborúztak, nemzetekre telepedtek rá, nőket erőszakoltak."

Mint általában az államok, nemzetek, a nemzetek katonái, az őskortól napjainkig. Az emberiség alapállapota nem a béke, hanem a háború. A háborúk csúf sine qua nonja - többek között - a nők megerőszakolása. Nem angol sajátosság. Emberi sajátosság.
Ez van.

ninimimi 2011.04.30. 18:32:47

Tátott szájjal bámulom, hogy nincs még egy nyugati rendszerű, demokratikus, magát "szabad" sajtóval megáldottnak képzelő ország, mint mi, amelyik valójában ennyire nem az.

Hihetetlen, hogy sem ebben a posztban, sem a tegnapi esküvőről szóló legtöbb hazai írásban nem is esik szó arról, hogy Vilmos herceg, tehát az angol trónörökös és apja felmenői magyarok!
Egy-két óvatlan hírszolgáltató kicsusszan ugyan a cenzúrakartellből, úgy mint a

www.nana.hu/sztarok/kiralyi-eskuvo-william-kate/kiderult-zalanpatakra-utazik-naszutra-vilmos-es-kate-107561.html

www.sonline.hu/somogy/kozelet/viragba-borult-zalanpatak-kate-et-es-williamet-varjak-374270

azonban alapvetően hallgatott róla a magyar média. Ahhoz képest, hogy minden, az eseményről szóló műsorban, híradóban elmondták volna ezt egy olyan országban, ahol a média célja a nemzeti öntudat,
indentitás erősítése. Nálunk a lappangóan kommunista, diktatúrapárti, magyarellenes média célja azonban éppen ennek ellenkezője. Amint azt most ismét "fényesen" bizonyította.

Sajnos!

porfelhő 2011.04.30. 18:34:23

Engem sokkal jobban érdekelnek a magyarországi események, a mindennapi élet, a jövő, a politika....

hm. Jól megy a magyarnak, ha mindenki álmodozott, - illetve sokan - és a hires esküvőt nézte!
:)

kubatov_kommunista 2011.04.30. 18:38:59

Engem is megérintett az esküvő.
Lefoglalták a sávszélességet és lassú volt a letöltés. Morcos lettem miatta.

kvadrillio 2011.04.30. 18:45:51

hmmm....tévecc.Néztem, mert kíváncsi voltam a szervezésre. Néztem, mert merényletet vizionáltam vele kapcs-ban.
Néztem, mert kívánccsi voltam a ruhára.Néztem, mert határtalan BAROMSÁGNAK TARTOM, hogy egyáltalán még létezhet egy országban is királyság !

..és leginkáébb azért néztem, mert nem hittem el, hogy ebben a gazdasági válságban, ahol milliók nyomorognak, rázhatják-e ennyire egyesek a rongyot.

RÁZHATJÁK !

...A TÖBBI BENYOMÁS AMIT SZEREZTEM, MEGLEPETÉST OKOZOTT ! :)

kinney 2011.04.30. 18:46:09

talán azért, mert a világ országainak jelentős része brit gyarmat volt, és sok országban az államfő a mai napig a brit uralkodó, és ahol nem, pl. magyarország, ott is minden tévéadó ezt adta.
a hárommilliárd így sem jön össze, de párszáz millióan biztos nézték.

az a kifőzde, ahol én kajálok, mindig sportműsort ad a tévéken délben, az ebédelők 80 százaléka folyamatosan nézi, mert nehéz megállni, hogy ne bámuld a fejed felett lévő kivetítőt.

biohazard 2011.04.30. 18:46:15

Szerintem meg aki nézte, az mind lófaszjancsi. Legytek erre büszkék, meséljétek az unokáknak.

eax_ 2011.04.30. 18:50:01

"Van egy másik magyarázatom is"
"Most, amikor már biztosan látszik a Nyugat közelgő háttérbe szorulása, és az új játékosok közelgő élre törése, ez az esküvő egy utolsó nagy buli volt, amikor ez a hatalmas közösség, és mindenki más, aki (még) csodálja az egykori nagyságát kifejező külsőségeit"

Azert ez nem semmi logika.

Horizont 2011.04.30. 18:50:36

Azokat se értem akik oda vannak érte, de azokat se akik gyűlölködnek, fröcsögnek!
Nekem erről az egészről a Micsoda nő című film jutott eszembe,annak is mekkora sikere volt! Szerintem az emberek még mindig mesére vágynak....Olyanra ami happy enddel végződik.

álomszép 2011.04.30. 18:54:00

Kit érdekel Vilmos herceg, meg főleg az apja, hogy felmenői magyarok voltak.
"Károly" is megmutatta, hogyan lehet egy fiatal életet tönre tenni, hogyan lehet valakit, Dianát a halálba kergetni.
Talán még arról a "ronda banyáról" Kamilláról is kellett volna irni? :))
Azt kellett volna az uralkodói háznak nagy dobra verni.
Még isteni szerencse, hogy a "magyar szabad sajtó" nem erről irogat.
Van itt miről irni, van botrány és probléma elég.

Alikam 2011.04.30. 19:02:11

@Lucius Flavius Arrianus: Magyarországnak hány gyarmata volt?

Illetve idézném az egyik kommentelőt:

"talán azért, mert a világ országainak jelentős része brit gyarmat volt,"

Mondom, hogy erről szólt a történelmük. Leigázni meg fosztogatni, gyilkolni meg erőszakolni...

Thrasher 2011.04.30. 19:06:30

meg kéne tanulni nézettségi adatokat értlemezni bazmeg

álomszép 2011.04.30. 19:07:40

Hm. "Feszülten figyelték" az esküvőt. Én meg feszülten figyelem a magyarországi eseményeket. Azt hogy a "szélsőjobb" mit "művel", azt, hogy a romák, a cigányság ügye esetleg politikai célponttá válik, vagy már azzá is vált. Hogy egyes csoportoknál mekkora a szegénység és a nyomor, a félelem és a gyűlölet!
Ők is álmodoznak egy szebb jövőről, egy normálisabb életről.
Azt ajánlanám, hogy - akinek még van hol- az inkább feszülten dolgozzon. Sokkal jobban jár vele, mint az álmodozással.
Igen.
:)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.30. 19:11:09

@Lucius Flavius Arrianus:
Nem kell a nyugattól hasraesni. Nem olyan nagy szám az. Itt is idegesítő a bürokrácia, itt se működik normálisan az infrastruktúra, itt is van korrupció, itt is van etnikai probléma. Csak korábban sikerült meggazdagodniuk, ezért már jobban lenyugadtak, nagyjából ennyiben foglalható össze. :)
@Desiderata:
Ez mind szép, de mi köze hozzájuk? Nem az apja vagy a testvérei alapján kell megítélni bárkinek is az emberi értékét vagy fontosságát.
Az, hogy milyen családba születik, senkit nem emel ki a többi ember közül.
AMúgy számtalan Afganisztánt megjárt ember és helikopterpilóta lép frigyre, mégse bámulja a világ kigúvadt szemmel. :)

Ez vagyok 2011.04.30. 19:13:19

@venszivar: Hát, lemaradtam. Akkor most mi lesz velem?

Lucius Flavius Arrianus 2011.04.30. 19:14:01

@Alikam:
örvendetes, hogy így emlékszel az 1990 előtt használatos honi történelemkönyvekre. Megjegyzem azonban, hogy ezek használata nagyban megnehezíti a megfelelő ismeretszerzést. Talán ha frissítenéd a szoftvert :-)

Alikam 2011.04.30. 19:17:53

@Lucius Flavius Arrianus: akár itt is elmondhatod, hogy mi az ami nem friss.

Lucius Flavius Arrianus 2011.04.30. 19:18:16

@Boston2:
valamint átesni sem kell a bizonyos patás állat túloldalára; bizonyos okok és a magyar sajátosságok miatt manapság menő a Nyugatot en bloc, a nyugati mintájú liberális demokráciákat országokra lebontva is támadni. Mondanom se kell, ezek a támadások - általában véve - merőben történetietlenek, és csupán az ismerethiány vagy a distinkciókra még nem képes életkor okozza őket :-)

krferi 2011.04.30. 19:22:59

@Alikam: Nekünk meg arról, amit te előadsz. Irígykedni, köpködni, gyűlölködni. Nem vagy jobb te sem, csak még csóró proli is vagy hozzá.

Lucius Flavius Arrianus 2011.04.30. 19:24:39

@Alikam:
a gyarmatosítással kapcsolatban nagyon sok mindent leírtak már; voltaképpen sokkal könnyebb elmondani, hogy mi _nem_ volt ez a térben-időben igen szerteágazó folyamat, mint azt, hogy mi volt. Ajánlanék azonban egy - meglehetősen konzervatív alapállású - könyvet ezzel kapcsolatban. Paul Johnson: A modern kor. Megtalálod a könyvtárakban.
"A probléma ott kezdődik, hogy az Angolok egész történelmük során gyarmatosítottak, háborúztak, nemzetekre telepedtek rá, nőket erőszakoltak."

Erre pedig már válaszoltam.

Kalmár 2011.04.30. 19:25:54

Nálunk is kellene csinálni egy nagyszabású esküvőt. Mondjuk Pákó vs. Kiszel Tünci.
Nem kell akkora biztonsági cécó sem. Csak menekülne a nép előlük. Mondjuk a Gárda adná a sorfalat a Bazilika előtt.
De talán egy Frideikusz vs Csonka Pici regisztrált élettársi buli(nincs házasság:) is nagy port verne föl.
Őket muszáj lesz a Betyárseregre bízni.

krferi 2011.04.30. 19:26:23

AZ ANGOLOK NŐKET ERŐSZAKOLTAK!!!
:DDDDDDDDDDD

Kalmár 2011.04.30. 19:29:35

@krferi: A Hollandok meg pasikat.
Izlések és pofonok.....
:)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.30. 19:31:57

@Lucius Flavius Arrianus:
Ki kell próbálni, én épp azt csinálom, és egyáltalán nem érzem úgy, hogy annyira nagyon ez lenne a non plus ultra... történelmi tradíciók ide vagy oda.

penumbra1984 2011.04.30. 19:31:57

Nekem az jutott eszembe az esküvő kapcsán, hogy milyen jó az angoloknak, hogy van valami olyan dolog nekik, amiért őszintén lelkesedhetnek, most például ez a királyi esküvő.
Tud valaki akármilyen példát mondani, ami Magyarországon hasonló össznemzeti ünneplést, miegymást okozna? Hogy úgy nagyjából mindenki kivonulna az utcára, nemzetiszín zászlókat lobogtatva, nagy felhajtás, cécó, ünneplés, stb...?
Most nem a külsőségek a lényegesek, hanem a mögötte meghúzódó közös élmény, ami összehozza az egész országot.
Nekünk ilyenünk nincs, nem is lesz.

Lucius Flavius Arrianus 2011.04.30. 19:34:53

@Boston2:
persze, hogy nem non plus ultra; jól működő utópiák csak a könyvekben léteznek.

Goompah 2011.04.30. 19:35:40

@minőségi_troll: Viszonylag olcsón lehetett kitölteni vele a műsoridőt.

Alikam 2011.04.30. 19:36:56

@krferi: ez nem gyűlölködés. Ez tényközlés kérlek. Most az USA csinálja azt ami Anglia, csak annyi különbséggel, hogy az USA csak 50 éve virgonckodik, az Angolok ezt 500 éven keresztül tették. Bocsánatot kértek már Indiától pl.?

Alikam 2011.04.30. 19:38:59

@Lucius Flavius Arrianus: köszi az ajánlást, majd egyszer elolvasom...

krferi 2011.04.30. 19:42:09

@Alikam: A mi dicsőséges nemzetünk is pontosan ugyanezt tenné, csakhát a legkevésbé sem vagyunk pozícióban. Így hát az irígykedés maradt csupán nekünk.

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.30. 19:42:51

@Lucius Flavius Arrianus:
Nem utópiáról beszélek, hanem arról, hogy itt is éppen úgy megvan nagyon sok negatívum, csak a már régóta magasabb életszínvonal kevésbé tűnik fel.
Az embereknek sokkal kevésbé fognak panaszkodni, ha alapvetően jól élnek, már úgy értem, ha az anyagi jólét megvan.
Most éppen sokan olyan magvas problémákon rágódnak, hogy miért nem mondott Obama húsvéti beszédet... :)

penumbra1984 2011.04.30. 19:42:52

@Desiderata: Ahogy mondani szokták, nem véletlenül szép az angol gyep, már több száz éve nyírják (vagy valahogy így hangzik).
A magyar átlagos kommentelőből meg csak a sokévi átlag jön elő: "kijafaszt érdekel, hogy...", "telibeszarom", stb...
Adyt idézném: ez a magyar ugar.

Lucius Flavius Arrianus 2011.04.30. 19:45:13

@Alikam:
hát az indiaiak bocsánatot kértek már Pakisztántól, Bangladestől, meg saját maguktól? A hinduk a muzulmánoktól, és vice versa? Meg a többi, szegény elnyomott gyarmatból frissen szabaddá avanzsált, magát harmadik világbelinek (mint olyan sok hülyeség, ez is francia találmány) nevező ország bocsánatot kért már, amiért folytatólagosan gyilkolássza más, szintén harmadik világbeli ország lakosságát, valamint - és ez a gyakoribb - a saját népességét? Tehát ha fehér ember feketét vagy más színes bőrű embert öl, az égbekiáltó bűn, ha a fekete feketét, a sárga sárgát, az nem?
Valami borzasztó katyvasz van a fejekben a gyarmatosítással és általában véve a történelemmel, mint olyannal kapcsolatban.

Alikam 2011.04.30. 19:48:08

@krferi: voltak dicsőséges nemzetek, de nem sokuk gyarmatosított még az I. vh előtt közvetlenül...

Az ázsiaiak elvoltak Ázsiában, a tatárokat leszámítva, Az afrikaiak Afrikában, amerikaiak Amerikában, csak az angolok, spanyolok, portugálok és a a franciák nem tudtak seggükön maradni Európában.
Ezek közül csak kettő nem bírt továbbra sem a seggén maradni az újkorban sem, az angolok meg a franciák.

Lucius Flavius Arrianus 2011.04.30. 19:50:59

@Alikam:
tényleg borzasztó butaságokat beszélsz. Ázsiaiak Ázsiában? Hallottál már a japán vs. kínai, vietnami vs. kínai, vietnami vs. lao, hindu vs. muzulmán (etc. etc.) konfliktusról?

Alikam 2011.04.30. 19:53:26

@Lucius Flavius Arrianus: bocsánatot kértek. Pakisztánnak ha jól tudom pénzt is fizettek. Ez még Gandhi idejében volt, jórészt az ő "nyomására".

Hindu muzulmán, az belügy, azt ne keverd ide. Ilyen alapon a hutukat meg tuszikat is idevehetnénk..., bár ahogy olvasom majdnem ide is vetted őket:)

Nincs semmi katyvasz. Két külön kategória az, hogy két ország egymásnak esik mint az, hogy valakik évszázadokon keresztül járják a világot és gyarmatosítanak.

Lucius Flavius Arrianus 2011.04.30. 19:55:53

@Alikam:
tényleg nem vagy képben. Tanulni, tanulni, tanulni. Hasznos.

Alikam 2011.04.30. 19:56:23

@Lucius Flavius Arrianus: akkor még1x leírom neked bár már körülményesebben nem nagyon fog menni. Az, hogy egy adott földrészen két ország egymásnak esik, esetleg az erősebb elnyomja a másikat az megint más tészta - elítélendő de más tészta - mint az, hogy valakik a fél világot bejárják gyarmatosítási célzattal.

Tényleg nem látod a nagyságrendeket?

Alikam 2011.04.30. 19:58:15

@Lucius Flavius Arrianus: csak ezt hajtogatod de nem tudsz megcáfolni.

Mutass már még egy olyan nemzetet amelyiknek annyi gyarmata volt mint Angliának és évszázadokon át az volt a kedvenc időtöltése, hogy más országokban gyilkolászik.
Egyet mutatsz és igazat adok neked.

venszivar 2011.04.30. 20:03:10

@Ez vagyok: Pótoljuk,mikor "elhantoljuk" Erzsókot,utána meg lesz új király+királyné !
No,akkor légy résen! Én azért,"gyakorlás" képen,már ma este is résen leszek....!

Mikrobi 2011.04.30. 20:03:19

Kíváncsi vagyok, holnap a pápa boldoggá avatását mennyien nézik.
Ami Diana halálát illeti, ugyanakkor halt meg Teréz anya is. Ahhoz képest, ami történelmi jelentőségben és emberi nagyságban volt kettőjük között, fájdalmas volt látni, mennyire elnyomta a sajtóban Diana Teréz anyát:-(

venszivar 2011.04.30. 20:04:49

Azt hiszem,hogy az új királynál,nem lesz új királyné!
Elkapkodtam!

Lucius Flavius Arrianus 2011.04.30. 20:05:07

@Alikam:
szerinted a gyarmatosítás en bloc gyilkolászás volt? Ez egy jó nagy butaság. A nagyságrendekről pedig csak annyit, hogy nagyságrendekkel több embert öltek le - egymás között - az ún. harmadik világbeli egykori és mai államok, népek, törzsek, mint a fehér ember.
A magabiztos ostobákkal tényleg nem érdemes kezdeni. Tanulj, ha érdekel a téma. Részemről ennyi.

Desiderata 2011.04.30. 20:13:47

@Alikam: "Bocsánatot kértek már Indiától pl.?" Szerintem India inkább köszönetet mondhatna nekik, máskülönben még mindig a Sztojkáék szintjén lennének,de mindegy.

Avagy a másik oldalról nézve.. miután a magyarok ideérkeztek a Kárpát-medencébe és gyengéden meghódították az itt élőket, lennél oly drága és küldenél egy bocsánatkérő körlevelet, majd azután,hogy jóvátetted saját néped bűneit,nemes lovag, számonkérheted a másokét is.

proton1701 2011.04.30. 20:39:39

Mi 2 misiből kihoztuk és szebb vlt és elegánsabb. Csak a lóvét tudják szórni de ízlésük nincs......

Gloucester 2011.04.30. 20:53:22

Lassan kezd a modoros bloghoz hasonlítani. :-)
Az ilyen képekért éri meg fenntartani a bohócaikat. :-D
azpara.blog.hu/2011/04/30/jol_elkapott_pillanat_7

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 20:59:51

@kumin:

a #2 felvetésed lényege, azaz, h "maga a Nyugat egésze mutatta meg magát – úgy, ahogy a legjobban szereti látni magát: fölényesen, büszkén, a felsőbbrendűség magabiztos tudatában. "

szép mondat. szép gondolat.

hogy igaz-e, van e tartalom mögötte ?
halvány lila fingom nincs rúla :D

Desiderata 2011.04.30. 21:02:33

@Gloucester: Ja, amikor néztem az esküvőt, már akkor jót röhögtem azon,hogy tuti 880 képet csináltak erről a pillanatról a fotósok :D Szegény Kate, alig lett hercegnő és már hibázott.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 21:11:45

@rockjano:

"Azt hiszem hogy az fontos amit azzá tesz a média, ha azt mondják róla hogy ez az évszázad esküvője akkor azzá is válik.

Károly-Kamilla esküvőre nem mondták és nem is lett az."

háát
szerintem te se és én sem tudjuk h mondták e anno rá....

mindenesetre cirka 750 milla nép nézte azt is, azóta meg csak nőtt a tv/ember arány...
(afrika, ázsia ... ha kaja nincs is, tévé valamilyen van - tudom túlzok, de lényegileg áll..)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 21:13:48

@Az igazi Trebics:

nem vok nő és ismerek még pár nem nőt, aki nézte.

rockjano 2011.04.30. 21:16:55

@szorokin: No jó de mégsem volt ekkora hepaj :-) 750 milla szép de nem 2 milliárd..vagy ki tudja mennyi??

De az valóban érdekes hogy miért fog ez meg annyira annyi mindenkit, teljesen más kultúrájú országokban is. (Bár nem tudom hogy egy arab, ázsia társadalomban is annyi nézője volt-e)

A házasságnak még mindig van valami misztériuma talán..meg ez olyan dolog ami a nőknek kicsit fontosabb :-) azthiszem....

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 21:19:27

Nos, én viszont itt élek. Kinn voltam az esküvőn. Az egész esemény lélektanát nehezebb is Magyarországról megítélni, mit itt élve.

Amit az eseményen éreztem az valami olyasmi, mint amikor az ember egy nagy örömünnepet él át. Nem is maga az esküvő ténye, hanem az ünneplés volt felemelő. A királyi családot ugyebár itt nagy tisztelet övezi. Az emberek boldogok voltak, ünnepeltek. Igen az ünneplésre most épp az esküvő adott okot, de valójában ez egy hatalmas ünneplés volt.
Egy felemelő , magasztos érzés. Örömujjongás fogadta az ifjú párt, de II. Erzsébetet is. Nehéz megmagyaráznia pszichológiáját, talán az, hogy szüksége van az embereknek tradícióra, és ünneplésre. Én otthon éreztem magam, imádom az itteni embereket, és úgy tűnik , ők is szeretnek ünnepelni:)

a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/228708_10150169832584286_763579285_6481215_6865389_n.jpg

Nem kell ebbe többet látni, mint ami. Nem mások, a "nemesség" majmolása, egyszerűen egy gesztus, egy lehetőség az ünneplésre. Persze van tömegpszichózis része is, nehéz úgy szomorkodni, ha mindenki más örül körülötted.

részecske 2011.04.30. 21:28:42

Pénteken Kumin Ferenc jóízűen megebédelt.
Váljék egészségére!
Szombaton az olvasóknak dobott egy gumicsontot.
Nekik ez váljék egészgégükre!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 21:29:06

@penumbra1984:

"Tud valaki akármilyen példát mondani, ami Magyarországon hasonló össznemzeti ünneplést, miegymást okozna? Hogy úgy nagyjából mindenki kivonulna az utcára, nemzetiszín zászlókat lobogtatva, nagy felhajtás, cécó, ünneplés, stb...? "

jó kérdés, szerintem érdemes lenne ebben az irányban vitázni/beszélgetni/kutakodni ....

@kumin: ez a kérdés valamilyen értelemben lehetne egy válasz a kérdéseidre.

Szergej55 2011.04.30. 21:32:05

Ezek szerint az Al-kaida sajnos megint távolmaradt. (xD)

Gloucester 2011.04.30. 21:32:46

@tildy:): biztos klassz érzés lehetett és elmondhatod, hogy Te is ott voltál. Ezt senki nem veheti el Tőled. De biztos azzal is tisztában vagy, hogy soha nem fognak befogadni teljesen. Ez is a nacionalizmus része, akárcsak az esküvőjük. Egy országot megítélni reálisan sokszor csak kívülről lehet, mert túl sok minden befolyásol a valós kép kialakításához, amíg ott élsz. (Jah, én is éltem Angliában.) Ha itthon vagy, akkor is végignézted volna a szertartást?
A média azért foglalkozott vele, mert van hírértéke és érdekli az embereket. Ezt valóban nem kell túlragozni, de a kérdés inkább az, hogy miért érdekli az embereket? Nosztalgiából? Azt hitték, hogy többet megtudnak a menyasszonyról vagy a királyi családról? Talán balhét vártak?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 21:33:05

@Desiderata: esküvő és szabadság: bank holiday volt a tegnapi nap, nekünk például alapból szabadnap , de szerintem az országban szinte mindenkinek. Ergó nem kellett szabadnapot kivenni, megkaptuk annak. Ahogyan jövőre is szabadnap lesz a Queen Jubilee.
Az angoloknak amúgy sem nagyon van nemzeti ünnepnapjuk ( sőt inkább egy sincs) , csak bank holyday-jeik.

Kulminaator 2011.04.30. 21:33:10

Azok bámulták akik a józsi barátot meg a maunikát is bámulták.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 21:35:18

@tildy:):

"nehéz úgy szomorkodni, ha mindenki más örül körülötted."

háááát erről beugrott róma, Szt Péter bazilika, & a pápa...

kimegy az erkélyre, és a tömeg megőrül.
int egyet, pár centit mozdul csak, és a tömeg őrjöng/megőrül.

az emberek másképp viselkednek bizonyos helyzetekben, pl ha soksok ember között vannak...
létrejön a tömeg.
az egyes ember a tömegben, és így az egyes emberekből álló tömeg viselkedése pedig a tömegpszichológia tárgya...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 21:35:21

@Gloucester: MAgyarországon éltem több településen. Kisvárosból falura költöztünk, és hiába volt odavalósi édesapám, legyüttmenteztek évekig, meg levárosiaztak. Az jobb? Nézzél szét vidéken, aki nem helyben született , örökre "gyüttment" marad nekik.

Ahhoz képest itt sokkal befogadóbbak voltak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 21:40:49

@Gloucester: Amúgy egyik sem szerintem. Szimplán csak örültek. Odahaza nem tudom, megnéztem volna-e (Mónika showt, meg hasonlóakat sem néztem , lévén az elmúlt 10 évben nem volt tévém ) , de itt persze élmény volt kinn lenni.
Ha voltál már valamelyik együttes koncertjén, vagy egy jó buliban, tudod miről beszélek.

Abszolút tömegpszichózis amúgy, ahogy szorokin mondja. Hogy jó vagy rossz. Döntse el mindenki maga.

Mindenesetre ha bármi kétségem is felmerült , hogy itt szeretnék-e élni még évekig, most elillant. Tényleg szeretem ezt az országot, az otthonom.

inebhedj - szerintem 2011.04.30. 21:43:05

Az milyen, hogy ebből a 3 milliárd nézőből, aki ugye átszervezte a napját, úgy tűnik egyetlen egyet sem ismerek? Ezt szeretem a kvantumfizikában és a káoszelméletben.

Az igaz persze, hogy azt, hogy Dajánát mennyire szeretjük, mert annyira nagyszerű hercegnő, azt is csak akkor tudtuk meg, mikor meghalt és mondták.

Az is igaz, hogy nekünk Brezsnyev temetésére kellett átszervezni a napunkat.

Holnap meg "méltóságteljesen ünnepel az ország".

Gloucester 2011.04.30. 21:45:23

@tildy:): Csak BP-Pécs váltásról tudok beszámolni. Ilyet nem tapasztaltam. Nade ez nem mentség arra, amit Veled csináltak. Hazai gyüttment és külföldi gyüttment között tennék különbséget. Talán azért érezheted, hogy jobb ott, mert többen is újak lehetnek ott. Főleg Londonban. Egyébként amíg jó megy az országnak (az okban egyetértek Alikámmal), addig könnyű úriemberként viselkedni. Ettől még befogadni soha nem fognak. Addig jó, amíg jól érzed magad és ezt nem éreztetik Veled. Kívánom, hogy maradjon sokáig is így.

kumin 2011.04.30. 21:45:24

@szorokin: igen, szerintem is ez kulcskérdés, de nem biztos, hogy a mi speciális nyomorúságunkról szól. Inkább a britek extrák azzal, hogy náluk van egy ilyen nagy egyesítő szimbólum, mintsem hogy mi lennénk különösek azzal, hogy nálunk nincs. Vajon az osztrákoknak, cseheknek, lengyeleknek mi van?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 21:51:45

@Gloucester: Alapelvem, hogy Rómában mint a rómaiak. Próbálunk úgy élni itt, hogy azt lássák, tényleg fontos nekünk ez az ország . Konkrétan eddig egy szintén bevándorló pakisztáni érzékeltette csak velem, mit keresek én itt.

Ami miatt te nem érzékelhetted a költözésnél azt amit, az amiatt lehet, mert egyik nagyvárosból a másikba költöztél. Ahogy eddig láttam, a városi emberek sokkal befogadóbbak.

Idővel kiderül mennyire befogadóak, de egyelőre azt látom, hogy bennünket (magyarokat) szívesen látnak , ellenben azokkal, akiknek többnyire Visa kell , és kihasználják az országot.

kumin 2011.04.30. 21:52:33

@Lucius Flavius Arrianus: nohát, ennyi Réz tanítvány egy helyen?!

Amúgy a Nyugat alkonya hangulathoz egy kis kedvcsináló (az amcsiknál valahogy sokkal élesebben jelen van a közéleti vitáikban ez a topic, csak mi szeretjük itt az óvilágban ezt kerülni, amúgy a tavaly őszi félidős kampány egyik legvitatottabb spotja volt):

www.youtube.com/watch?v=OTSQozWP-rM

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 21:54:14

@inebhedj:

attól h bedobod a kvantumfizika szót még ne gondold, h többet érnek a mondataid.
ezt hívják tekintélyérvnek.
tekintély érvelésnek.
én is bedobhatnék sok mindent, de nem teszem, én érvekkel akarok és nem tekintéllyel meggyőzni.

@Kulminaator: josit meg mónikát max tubés poénvideókból ismerem.

és bámultam anno a dájána temetést és ezt is és
őszintén szólva nem tudom h miért.
azt hiszem lenyűgözött h másokat lenyűgöz.
én is "módosult" tudatállapotba kerültem ...
átragadt rám is.
én is örültem mint majom a farkának.
sőt...

közben persze megmaradt az önreflexióm is (röhögtem az embereken és magamon is, leginkább), az akasztófahumorom, de...
van de, NÉZNEM KELLETT.

anno poénból dájána fán klábot hoztunk létre, persze csak virtuálisan....

lüke 2011.04.30. 21:59:15

a királyi családok az alkotmányos monarchiákban nem
lenézettek,mint a magyar politikus még
a proletáriátus is felnéz rájuk
s a commonwelth pedig még ma is elég nagy

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 22:00:31

@kumin: bemásolom neked faccsés mondataimat, lehet h találhatsz bennük valamit:

## egy kis vezérezés és führerezés ugrott be először: ##
"fura, innen nézve a birodalmi lobogókat (hatalmas brit zászlók) végig a sugárúton, valahogy feldobott lettem...
amúgy tudtak valamit a nácik és hitler is .. nagyon működik a dolog
nagyon könnyű lehetett bedarálni nagyon sok embert
ezekkel a hatalmas népünnepélyekkel (azaz hitler beszédekkel)
..nekem megvannak leni riefenstahl híres filmjei, triumph des willens - az akarat diadala, és a 36-os berlini olimpiáról készített filmje...
félelmetes, h mennyire működik; mind a film, mind a valóság, amelyet tul.képpen leninek csak dokumentálnia kellett (amúgy Leni zseni volt, tényleg)
sőőőt magyarhonban is ilyen hülye vicces feldobott hangulatba szokott lökni egy egy orbán beszéd .. A VEZÉR SZÓL HOZZÁM, VIKTOR.... ááááááááááá"

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 22:01:57

ott a #2. gondolatom:

"nagyon ki van/lett fejlesztve a tömegpszihológia ....
amely diszciplína egybeesik a nagy nemzetállamok, birodalmak létrejöttével, merthogy egymás(t) (létét) feltételezik és indokolják...

... és ide passzol a "SOCIAL ENGINIERING" ami ennek XX. századi továbbfejlődée

...és igen így jutunk el a kádár rendszerig, ...
nem véletlen h mo, az az ex szoci/kgst ország ahol kb a legnagyobb a politika szereplőivel szembeni, sőőt az egymás közti BIZALMATLANSÁG... social enginiering volt itt is, Kádár vezér elérte, megcsinálta
/... nem én találtam ki, vannak sokkal okosabb emberek, professzorok én konkrétan egy interjút láttam/hallottam ... - megkeresem /"

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 22:03:08

Amúgy azt is érdemes megnézni, hogy tényleg nincs nemzeti ünnepük. Évi 8 nap bank holiday (általában fixen), amelyből 2 nap a nagypéntek és a húsvéthétfő, két nap az early may bank holiday és az end of may bank holiday, egy nap late summer bank holiday, két nap karácsonyra, meg egy újév napjára.

Nincs nemzeti ünnepük. Mintha odahaza nem lenne márc. 15. vagy aug. 20. vagy okt. 23.

Na most volt nekik:)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 22:04:08

#3 - a kádár vonal/korszak-ról:

"KOPP MÁRIA, jegyezzétek meg a nevét, mert nagy tudós.
..
A magyar társadalom állapotáról nekem eddig ami a kedvencem, azaz ami a legtöbbet mondta/adta az:
Kopp Mária 2008-as tv interjúja volt: old.hirado.hu/videotar/?id=42455

...nagyon ajánlom, szerintem nagyon sok nem ismert, azaz hiánypótló tény van benne."

[ a kopp máriás videót gyanús h csak mikrofoss explorer tujja megnyitni... ]

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 22:06:45

@lüke: a magyar politikusok megítélése és az összes állami/politikai intézmény megítélése is a múltban gyökerezik, magyarul a kádár rendszerben

ld a kopp máriás linkemet/videót.

NIL7 2011.04.30. 22:27:51

A közvetítésben a gyerekem és az unokám hazáját és leendő királyát-királynéját láttam - így az én hazám és királyom is. Tudom díjazni azt a láthatatlan köteléket ami a briteket összeköti és ami határozottan átjött a közvetítésen. Isten óvja a királynőt és a leendő királyt!

2011.04.30. 23:05:24

@Gloucester: De biztos azzal is tisztában vagy, hogy soha nem fognak befogadni teljesen.

Ebben ne légy biztos!
Stevenage-ban élek, rendszeresen találkozom olyan angolokkal, akik széles mosollyal üdvözlik, hogy magyar vagyok, merthogy az ő gyerekkori barátja is...
'56 után mintegy 1200 magyart telepített ide az Angol állam. Nincs nyomuk. Nincs magyar club, magyar iskola, magyar templom. Van muszlim, baptista, stb.
Befogad, vagy elfogadja a kívülállásodat.

Gloucester 2011.04.30. 23:14:36

@Könnyen elkaptuk, uram!: Biztos ismered a mondást: "Szívet cseréljen, aki hazát cserél." Pár évet érdemes külföldön lenni, de a kinti megöregedésért nagy árat fogsz fizetni. Biztos, hogy alattvaló akarsz lenni?

Desiderata 2011.04.30. 23:16:41

@tildy:): Én is itt élek. Bár bank holiday volt, mégsem az állami ünnep kategória, hanem a népünnepély kategória, ezért egy csomó munkásnak, pl az nhs dolgozóknak nem jár érte kiemelt bér.

@Gloucester: Ez a "nem fognak befogadni soha teljesen" hozzáállásod annyira tipikus magyar. Mikor az apukám meghalt, az angol barátaimtól nagyon sok mindent kaptam: képeslapot, ölelést, könnyes szemmel mesélték el a saját édesapjuk elvesztését, rengeteg apró jelét adták a szeretetnek. A magyar barátaim meg nem törődtek velem egyáltalán. Teljesen rossz kép él benned az angolokról.

2011.04.30. 23:20:50

@Gloucester:
Szerintem nem kéne úgy véleményt alkotnod, hogy nincs semmi tapasztalatod.
A "magyartalikon" rendszeresen rosszul éreztem magam, mert csak dőlt a hivalkodás, meg az önsajnálat. 3500-at keresek, de szar itt, hazamegyek, ezek buták, mint a segg, és köcsögök. Ezért nem tanulok meg a kib.. nyelvükön, úgyis megyek haza! Te, figyelj, mennyit keresel? 1330 nettót, nincs nálatok felvétel? Már únom a kamionozást!
B...meg! Magyar mentalitás! Ócsózni kell a másikat, mer az emel magasba!
Engem úgy lenéznek, hogy meghív az angol barbeque party-ra, a feleségem ajándékokat kap a gondozottjaitól, a gyerek meg a barátaihoz kap meghívást a hétvégére.
Ja, van ott indiai, pakisztáni, ghanai és angol is.
Szar érzés. Kit nézzek le????

manager2008 2011.04.30. 23:26:04

Savanyú a szőlő, lehet szomorúan irigykedni, hogy van egy ország ahol a hagyományok még értékesek, és van mire büszkének lenni.
A többi marketing, meg üzlet, de na és?
A királyi gárda is látványos, a menyasszony miatt meg pláne lehet álmodozni mindenkinek :)

Azért kicsit más hagyomány, mint amikor teleszarja a kiccsalád a saját kertjét, bár az is szép, a patkányok pld. kifejezetten örülnek. A Palibácsikirálytól meg csak dől mindenki a röhögéstől, mert mi ilyen Hofi ország vagyunk.
Kutyában is van pedigrés meg sarkontákolt. Ez van.

De amikor egy egy idióta más ország hagyományait leszólja, az tényleg röhej kedves kommentelő X.Y. (1-N). Nektek mi a hagyomány, hogy berúgsz nap mint nap, és még a dédapádról sem tudja senki ki a franc volt?

]{udarauszkasz 2011.04.30. 23:28:30

En nem kajaltam rajta semmit. Acarsoztam, radioztam, meg neteztem. Meg neztem az idojarast, hogy mikor tudnek sikloernyozni vegre. Ezt a cikket se olvastam el, csak a cimet.

2011.04.30. 23:28:37

@Gloucester: Biztos, hogy alattvaló akarsz lenni?

Hát ezt a kérdést odahaza is felteheted!
Nézd, én Gyurcsány alatt mentem tönkre, menekültem ki. Mint vállalkozó, a nép ellensége voltam. Az APEH revizor megmondta: ha ő nem talál semmit, mutassak én! Eredmény nélkül nem mehet vissza!
Ellenség a saját hazámban. Kösz. Inkább szívet cserélek. Amúgy nagyapám, apám rokonsága sem Magyarországon él. Semmivel sem rosszabb rokonok, mint anyám magyar rokonai. Bár egyik oldaltól se kaptam segítséget, mikor szükség lett volna rá.

Gloucester 2011.04.30. 23:31:57

@Desiderata: @Könnyen elkaptuk, uram!: Semmilyen más országban nem lehetsz boldog, csak otthon! Angliát is kiemelhetjük, mert ott van tapasztalatom, de tévedtek, ha azt hiszitek, hogy ott boldogok lehettek. Gazdag igen, érdekes pár évet eltölthettek ott, sikeresek lehettek, néhány embert megismerhettek, akikről azt hiszitek, hogy a barátaitok (kerülj bajba, más lesz a véleményed), de boldogok soha nem lehettek ott. Amitől még óvnálak Titeket, az a vegyes házasság. Csak magyarral kössetek házasságot, különben soha nem fogjátok megérteni a gyerekeiteket. Nézd meg pár kommenttel feljebb, hogy sír a családja, unokái után valaki, még idegen uralkodónak is behódolna fájdalmában.

2011.04.30. 23:32:54

@Desiderata: ezért egy csomó munkásnak, pl az nhs dolgozóknak nem jár érte kiemelt bér.

Péntek és hétfő off, de ingyért ünnepelünk.

2011.04.30. 23:35:43

@Gloucester: néhány embert megismerhettek, akikről azt hiszitek, hogy a barátaitok (kerülj bajba, más lesz a véleményed),

Látom, van élettapasztalatod. Hány éves vagy? Én ötven. Amit leírtál, én megtapasztaltam. Otthon.

]{udarauszkasz 2011.04.30. 23:39:28

Ausztriaban, Nemetben is mas a mentalitas, sot, Magyarorszag nyugati reszen is mar. A gyerek betolti a 18at, kidobjak az utcara, ozt kesz. A csalad nagykoru tagjai nem segitenek egymasnak, tapasztalatbol tudom. A csalad egyik felenek jol megy, de lehet a kisocsi ehen doglik, mert eppen volt olyan balszerencseje, hogy valamit elqrt az eleteben. (es itt most nem drogozasra, pialasra gondolok.)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 23:43:05

@Desiderata: Ezt nem tudtam (mármint ami a fizut illeti ), nekünk szabadnap volt.

@Könnyen elkaptuk, uram!: : magyar iskoláról itt Londonban tudok, hétvégente van.

2011.04.30. 23:43:18

@Gloucester:
Egy szónak is száz a vége: mindenki ott keresse a boldogulását, ahol sikeres tud lenni. Én odahaza nem találtam munkát, már évekkel ezelőtt se.
De jobbágy nem akarok lenni, és nem tudok büszke lenni a magyarságomra, ha olyan félművelt álamfőnk van, aki kihívásokkal küzd a saját nyelvével kapcsolatban, és TÖBB IDEGEN NYELVEN BESZÉL!!!
Tényleg, valaki nem tudná átküldeni azt a you-tube video-t ahol S.P. sokkolja angol nyelvismeretével szerencsétlen Ecclestone-t?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 23:46:15

@Gloucester: Így van, ott lehetsz boldog ahol OTTHON érzed magad. Én Magyarországon nem éreztem otthon magam, itt szerencsére igen:)

minyimaaa 2011.04.30. 23:54:44

@tildy:): oda vissza is igaz, asszem.
ott lehecc bódog ahol otthon vagy (azaz érzed magad),
és
ott lehecc otthon, ahol bódog vagy

szóval öö ee bódottá keee
matisz papa kell ide: www.youtube.com/watch?v=GJeJVOkHC4U

]{udarauszkasz 2011.04.30. 23:57:41

En foleg az eghajlat miatt nem tudnam magama otthon erezni. Nekem a szaraz, meleg nyar, jo kis zivatarokkal, es a szaraz hideg tel a normalis. A baj az, hogy mar Magyarorszagon is angliai eghajlat lesz....

Gloucester 2011.04.30. 23:59:51

@tildy:): Várj pár évet és változhat a véleményed. Csak nehogy késő legyen! Otthon mindig ott van, ahol felnőttél. (A boldogulás és a boldogság nem ugyan az.) De ne érts már félre, örülök, hogy most jól vagy ott és megtaláltad a számításaid. Kifogások mindig vannak Magyarország ellen: apeh ellenőr, közt.elnök, rossz az út, bunkók az emberek... de akkor is ez a hazánk, amin csak mi változtathatunk. Én is azért voltam kint, hogy más példákat is lássak, de otthonnak egy pillanatig sem neveztem. :-)

2011.05.01. 00:03:55

@Gloucester: szóval öö ee bódottá keee
matisz papa kell ide: www.youtube.com/watch?v=GJeJVOkHC4U

Itt vagyok honn.

]{udarauszkasz 2011.05.01. 00:04:21

csak az a baj, hogy itthon mar az eghajlat is rossz, maffiozok iranyitjak az orszagot, gyakorlatilag nem is Magyarorszag ez mar, hanem valami balkani banankoztarsasag fele, valamifele izraeli gyarmat-megye talan... ra se lehet ismerni a 10-15 evvel ezelotti onmagara.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.01. 00:23:50

@Gloucester: Legalább 3 helyen nőttem fel Magyarországon belül, Párom meg 5-6 helyen , hol az otthon ebben az esetben? :D:D:D

Tudom nagyon jól a boldogulás és a boldogság közti különbséget.

Here's Jhony!! 2011.05.01. 00:30:20

"Akkoriban közgázosként áthallgattam a frissen bevezetett kreditrendszer lehetőségeit kihasználva az ELTE-re."
Ez miez a mondat?

Nem értem miért bonyolítod túl a dolgoakat?Látszik egyetemre jártál.Mindent túlmagyarázol!A zemberek boldogságra vágynak.Ha nem kapják meg hát szeretik nézni.A házasság ilyen.A boldogság, gazdagság, gondtalanság illúziójával kecsegtet.Mintha egy filmet néznénk.Csak ez az illúziót most élőben is közvetítik.
Ennyi...

Gloucester 2011.05.01. 00:30:44

@tildy:): Magyarország. :-)
Sejtettem, hogy igyekszel szándékosan nem megérteni. :-)
Örülök. :-)

xstranger 2011.05.01. 00:43:06

@Gloucester: Ez a "nem fogadnak be" tipikus otthonmaradt/hazatert kifogas azok ellen akiknek lathatolag bejott a kulfoldi let (anyagilag es/vagy erzelmileg) mivel nyilvan nem lehet azt mondani hogy "De igenis befogadtak".

Pontosan mi a jele annak hogy befogadtak? Mi a jele annak hogy nem?

"Nézd meg pár kommenttel feljebb, hogy sír a családja, unokái után valaki, még idegen uralkodónak is behódolna fájdalmában."

Ezt nyilvan belealmodtad a kommentbe.

Gloucester 2011.05.01. 00:47:18

@xstranger: Ez a tipikus önbecsapás. Modoros. (Jó messzire kerültünk a királyi esküvőtől.)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.01. 00:47:34

@Gloucester: Szerintem te nem érted. Ha azt modnják itt idegen maradsz mindig, akkor én azt mondom, mikor tök egyedül Budapestre költöztem ott nem voltam idegen? Egy rokon vagy ismerős sem élt ott....

Vagy mikor a faluba költöztünk ott nem voltam idegen (ott meg ráadásul éreztették is velem).
Mindezek mellett ahogy mondtam, sosem éreztem otthonomnak. Oda születtem, de erről nem én tehetek.

Viszont rengeteg dolgot szeretek odahaza, az ételeket, az italokat, az anyanyelvem. De ettől még nem lesz az otthonom. Valószínűleg apám mentalitását örököltem, ott az otthonunk, ahol jól érezzük,otthonosan érezzük magunkat. :)

xstranger 2011.05.01. 00:50:37

@Gloucester: azt hogy sose fogadnak be eddig meg mindig csak hazatert magyaroktol hallottam, es mindig az en jol erzem magam itt/sokat keresek vonalra valaszkent.

sorry nem latom a modorossagot.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.01. 00:54:43

@Gloucester: Nem értem miért lenne önbecsapás?! Miért neked kéne megmondanod, másnak hogy kéne éreznie magát, és hogy más mit érezhet igaznak , valódinak?

Emlékszem anno elsírtam magam életem első itteni szilveszterén, mikor a Big Ben elütötte az éjfélt , vagy most tegnap is. Tudod, jó érzés tartozni valahova:) Bennem ez volt akkor is, tegnap is, hogy ide tartozom.

Semmi gond, ha neked ez máshol van, csak ne akard megmondani, másnak hogy kéne éreznie.

Ex0dus 2011.05.01. 00:58:05

@Gloucester: Te vagy itt a helyi bérrettegő? Most komolyan, miért fontos az, hogy valaki hol született, vagy hogy hol nőtt fel? Az egész csak egy nagy lottó. Születhettél volna Szibériában is, sőt akár Grönlandon is.
Mi közöd van neked ahhoz, hogy az ember hol érzi jól magát? Miért kéne az embernek röghöz kötnie magát? Az embernek 1 élete van, és ezt úgy használja fel, ahogy akarja. Az embernek túl kevés ideje van, hogy állandóan ilyen idiótaságokon rágódjon.

Gloucester 2011.05.01. 01:04:04

@xstranger: Igen, csak azok mondják, mert amíg kint van az ember, addig be kell csapnia önmagát, hogy erőt tudjon valahonnan meríteni. Ezért nem lehetsz boldog és ezért nehéz kintről megítélni sokmindent, még az angolokat is.

@tildy:): Feltehetőleg azért, mert rossz helyekre költöztél. Budapest és az a falu sem lehetett jó választás számodra. Ettől még nagyon messzire szaladtál. De nyilván a Te életed, nem elítéllek, csak annyit mondok, hogy pár év külföldi kintlét után érdemes a hazajövetelen elgondolkodni, mert nagyon messze kerülsz Magyarországtól. A kinti megöregedéstől pedig végképp óvnálak. Itthon nem lesz könnyebb, mint előtte volt, de ha van spórolt pénzed, munkatapasztalatod, nyelvtudásod, akkor mégis jobb helyzetben vagy korábbi önmagadhoz képest. Tényleg off topicot csinálunk, így lehet, hogy inkább a blogodon kéne folytatni, ha érdekel a véleményem. Mert a gazdasági helyzet sem indokolja sokáig az ottmaradást, és ennek bizonyítéka ez a királyi pompa, amit az esküvővel el is tudtak takarni. Cirkuszt és kenyeret a népnek. (Csak hogy mégse legyen teljesen off topic.)

Gloucester 2011.05.01. 01:05:12

@Ex0dus: Születhettem volna, de mégsem úgy történt. Azért fontos, mert ilyen az ember. Semmi közöm hozzá, mindenki úgy cseszi el az életét, ahogy akarja.

xstranger 2011.05.01. 01:09:41

@Gloucester: Vasakaratra van szuksegem a letezeshez itt. Vagy csak egy negyedorara hogy atfussam az indexet.

Oregedtel is mar meg itt vagy csak dolgoztal? Az oregseg miert rosszabb?

Gloucester 2011.05.01. 01:14:46

@xstranger: csak dolgoztam, de sok idős emberrel beszéltem, akik külföldön öregedtek meg. Mindegyik a legnagyobb hibájának tartotta a kintmaradást. És nem csak a magyarok. Ugyanígy nyilatkoztak a kínaiak, a belgák, az ausztrálok is. Ilyen az emberi psziché. Ebben semmi furcsaság nincs, csak becsapni nem szabad önmagunkat. Otthon csak a haza lehet.

Ex0dus 2011.05.01. 01:15:03

@Gloucester: Nem, te látszólag a saját akaratodat akarod rányomni másokra, ész érvek nélkül, mint valami hittérítő. ^^

xstranger 2011.05.01. 01:27:14

@Gloucester: Nigeriaiakkal, pakikkal, szomaliaiakkal, meg jamaikaiakkal nyilvan nem beszeltel.

Amugy mibol gondolod hogy 40-50 evvel kesobb Mo. meg olyan hely lesz ahol barmilyen eletet lehet elni, azert lassuk be nem ugy mennek a dolgok mintha ez olyan lehetetlen lenne.

Es mit ertesz azon hogy megoregedni valahol? Ha megvan a penzed akkor mehetsz ahova akarsz. Az oregek a legnagyobb kovalygok.

Kandabula 2011.05.01. 01:32:14

Szerintem a dolog egyszerű:
- Az angolok (britek) nagyon értenek a PR-hez. Gondoljunk csak Stonhenge-re (nagy darab érdektelen kövek egymáson), vagy a sose látott Lochness-i szörnyre, ahová milliók látogatnak folyamatosan.
- A brit királyi ház hasonlóan állandó bulvártéma, történéseit celeb-kategóriaként kísérik figyelemmel, és mégiscsak érdekesebb, mint pl. Tünci, vagy Dundika.
- Érdekes belelátni - hacsak felületesen is - az igazi pompa világába, nézni az autóikat, a díszes egyenruháikat, a ceremóniáikat. Itt érezni lehet a tömény gazdagságot, ami más, mint egy rocksztár, vagy egy sikeres üzletember elherdálható milliói, mert elkölthetetlen, történelmileg felhalmozott értékeket rejt. És persze az ember kajánul vigyorog, ha ennek ellenére észrevesz egy gyűrött ruhát, vagy egy félrecsúszott nyakkendőt, jóllehet a nyakkendőtű értéke meghaladja tízéves fizetését.
- Fura dolog az emberek történelemszemléleti kacskaringója: a gyarmatosítások, a világuralmi törekvések iszonyatos véráldozatai, a leigázott népek fájdalmai sorra elfelejtődnek, csak a történészek tesznek halvány kísérleteket a társadalmi lelkiismeret karbantartására. Napóleon, Viktória királynő, Hitler, Sztálin és még sokan mások ikonok maradhattak tetteik ellenére. És akkor még nem említettem a spanyol, portugál, holland rablóháborúkat, melyek civilizációkat irtottak ki, vagy tettek tönkre. Belegondolhatunk abba is, mit jelentett a hittérítés a gyakorlatban, mi volt annak a célja. Miféle erkölcs munkálkodhatott abban, hogy egy kalóz letette a lábát egy szigeten és kijelentette, hogy ezt XY király nevében lefoglalja, az ott élő nép megkérdezése nélkül.
- Mindazonáltal kívánok az ifjú párnak boldogságot és biztos vagyok abban, hogy még fogunk hallani róluk.

Kandabula 2011.05.01. 01:36:37

Egyébként, ha a brit királyi ház komolyan venné a magyar rokonságot, bizonyára meghívtak volna egy magyar potentátot is. De kit?

2011.05.01. 01:55:39

@Gloucester: A kinti megöregedéstől pedig végképp óvnálak. Itthon nem lesz könnyebb, mint előtte volt, de ha van spórolt pénzed, munkatapasztalatod, nyelvtudásod, akkor mégis jobb helyzetben vagy korábbi önmagadhoz képest.

Dupla tévedés!
45 évesen nem kaptam munkát, mert ÖREG vagyok, és gyenge az angolom!
Na ez a két dolog itt Angliában a kutyát se érdekelt!
Az angolom IDE elég volt, a korom nem kérdezték.
Spórolt pénzem most van, eddig csak hitelem volt.
A feleségem home-care. Tudom, mit kapnak itt az öregek az önkormányzattól, és mit otthon!
Ne oszd az észt, mert XIX. századbeli erkölcsi és érzelmi szintről beszélsz!
Nem vagyunk röghözkötött jobbágyok, a világ a hazánk, nem Tápiószecső!

Ex0dus 2011.05.01. 02:07:29

@Kandabula: Gróf Kálnoky Tibor meg lett hívva, igaz, más okból (csak véletlenül bukkantam rá valamelyik blogon). ^^

PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2011.05.01. 02:19:24

Ez a kislány ronda. Persze minden angol csúnya :)

ebfül 2011.05.01. 02:36:43

@Kandabula:
A probléma ott van, hogy volt olyan rétege a magyar társadalomnak, melyet most meg lehetne hívni. Azt sajnos elüldözték vagy agyagba taposták. Ki is tehet erről...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.05.01. 03:22:02

@penumbra1984: "Tud valaki akármilyen példát mondani, ami Magyarországon hasonló össznemzeti ünneplést, miegymást okozna? ... Most nem a külsőségek a lényegesek, hanem a mögötte meghúzódó közös élmény, ami összehozza az egész országot. ... Nekünk ilyenünk nincs, nem is lesz."

Lehetett volna. Amikor az ezer éves állam tárgyi szimbólumát, egyben az egyetlen és legfőbb uralkodói jelvényünket egy múzeumból egy kis ünnepség során áthelyezték a mai állam irányításának központi székhelyébe, egy díszhelyre. Mivel azt "az ellenség" művelte, a sok hirtelen támadt monarchaiellenes barom képtelen volt arra gondolni, hogy ez egy történelmi jelkép körül rendezett ünnepély, és ez a történelmi relikvia idősebb a brit uralkodói házak jelenleg ismert relikviáinak nagy többségénél, és ezt a koronát a mi uralkodóink valóban viselték, valóban az uralkodásuk kellékeként. Még manapság is emlegetik a "koronaúsztatást", valami számukra is ismeretlen okból majom módján helytelenítendő, visszataszító esetként. Ha egy hasonló koronájukat az angolok sétáltatják meg Londonban, turisták százezrei fotózták volna, a mi kitűnő újságíróink pedig seggnyalási versenyt rendeztek volna a Nyugat legrangosabb uralkodói családja nemes hagyományai körül.

Nekünk ilyenünk azért nincs, mert ez egy idióta ország.

Mondhatnánk, hogy mi innen gyönyörködünk az ottani királyság mesés színeiben, az ottaniak meg morognak, és valami otrombaságot morognak városszerte a felhajtásról. Sajnos nem mondhatjuk, mert az angolok egyrészt örülni tudtak egy történelmi hagyományaik közé illeszkedő eseménynek, másrészt megszerették ezt a párt. Ők boldogok, mi meg görcsölünk.

I_Isti 2011.05.01. 06:46:26

@Androsz: Mi (eddig) egy köztársaságban éltünk. A történelmi gyökerek pedig belevalók a múzeumba. Ennyi.

lüke 2011.05.01. 07:03:25

ünnepeljetek ma is
-munka
-anyák
-II. János Pál
lehet sorrendet is felállítani

prolee 2011.05.01. 07:18:18

@Androsz: Tökéletesen igazad van. Percemberkék, pillanatnyi önös érdekeik miatt tették tönkre ezt az eseményt és okoztak súlyos morális kárt a nemzetnek.
Rábaxtak ugyan, de ez sovány "vigasz" ....

prolee 2011.05.01. 07:29:36

@I_Isti: Mi az államalapítástól kezdődően IV. Károly 1921-es trónfosztásáig állandóan és folyamatosan királyságban éltünk, ebben vannak a gyökereink. (Ez annyira nem történelem, hogy az apám még királyságban született, egy kormányzó által vezetett országban nőtt fel és a mentalitása is egészen más volt, mint a cucializmusban sunnyogó, lopkodó, ügyeskedő fiatalabb honfitársaié.) A köztársaság intézményével kifejezetten erőszakos körülmények között, Kun Béla nevű úriember révén ismerkedtünk meg, majd a köztársaság intézménye Rákosi Mátyás és Kádár János nevű urak tevékenységének köszönhetően 1989-ig idézőjeles kategória volt, mindig is diktatúrát jelentett.

Ha jól számolom, a köztársaság intézménye mintegy húsz éves múltra tekint vissza, de ha leszámolom belőle a "Zorbánkirályságokat" akkor még annyira sem :).

De ne zavarjanak a tények.

odamondó 2011.05.01. 07:58:55

Nem vagyok nagy házasság mellett kardozó meg királyság mellett se, de ez az esemény sokmindenen elgondolkodtatott lássuk:

1.Romantikus esemény akárhogy is nézzük. Bizony egy király (jelölt) elvesz egy leányt erről szól minden mese.

2.Azt is azért szívesen látnám egy statisztika formájában, hogy milyen mértékben befolyásolja mondjuk a házasodási kedvet a királyi példa. Nekem az az érzésem biztos van valamilyen hatása.

3.Jó azt látni, hogy az angoloknál van ami összefogja a nemzetet és biztos ott is vannak királyságra hőbörgők azért a nagytöbbség támogatja. Ezzel szemben egy mi köztársasági elnökünk (a legutolsó aztán főleg) inkább mégnagyobb árkot ás a nép közé.

4.Melyik jobb a koszostalpú paraszt aki kikiáltja magát királynak a szemétdomb tetején vagy egy család aki ebben él évszázadok óta és a gyerekeit is így neveli. Attól még persze itt se tökéletes senki.

Szvidrigajlov 2011.05.01. 08:05:06

Most én, kérem, ezt nem értem. Nem a királyi esüvőről van szó? Valamit elnéztem volna?

Én, kérem, fel vagyok háborodva! Merthogy a magyar szt. korona az történelmi ereklye, nem való az alkotmányba, ugyebár, ez az indexes olvasó mantrája (following DJ Urtschany). Aztán meg mindenki becsurgatja a langyost a két midletón miatt. Na például ez egy magyarázat, hogy miért nincsenek magyar össznépi bulik. Mert a legtöbb véleményvezér az össznépből kiválasztottnak tartja magát és az össznépet gagyizza, hogy mucsai, meg szolgalelkű, meg ilyenek.

Én úgy voltam vele, hogy az esküvő végétől kezem nézni. De a köcsög közszolgálati lekeverte az adást a nászéjszaka előtt. Biztos a Szalai Annamária rendelkezett így, merthogy a kiskorúak védelme...és kigurult a 18-as karika a köztévéből.

Pedig azt lett volna jó igazán látni, ahogy a királyfi belevág a pitébe...mert ez az aktus is biztos hagyományőrzően történt volna.

Lucius Flavius Arrianus 2011.05.01. 09:01:01

@kumin:
elgondolkodtató videó. Mindazonáltal úgy vélem, hogy a gazdasági ciklusok ugyan gyorsabban hagynak nyomot egy adott civilizáción, mint az ipari forradalom vagy a globalizáció (az internet kora) előtt, mégis, a nyugati kultúra az, ami leginkább képes az alkalmazkodásra. Válságok (válságjelek) mindig voltak; Spengler óta divat veszélni arról, hogy a nyugati világ (a liberális demokrácia, az individuum) civilizációja voltaképpen már ancien régime. Erről beszélt Hitler, Mussolini, Sztálin, Matsuoka, egy csomó filozófus. Ám amikor eljött a próbatétel ideje, kiderült, hogy ennek a civilizációnak - éppen individualizmusa és az egyéni felelősségvállalásra épülő, zsidő-római-keresztény etikai alapjai miatt - jóval nagyobbak a tartalékai, mint azt egyesek gondolnák. Azt hiszem, most is hasonló a helyzet.

NIL7 2011.05.01. 09:12:22

@Gloucester: "otthon csak a haza lehet"

- A szülőföld az ami nem választható meg, mint ahogy a szüleit sem választhatja meg senki. De a haza az egy választható valami - érett fejjel hozott döntés is lehet nem csak adottság. Rokonaim tucatja él a világban boldogan ilyen választással - első, második és harmadik generációsok egyaránt. De igen, én magam is ismerek embereket, akik akár 10 év alatt sem találták meg a helyüket más országban.

A királyi esküvővel való széleskörű szimpátiában azonban mást látok - nincs jelenleg olyan (spirituális?) társadalmi kötelék ami a magyarokat összekötné, de még abban sem tudnak megegyezni, hogy hosszú- vagy rövidszárú gatyát vegyenek fel, vagy a kokárdát hogyan kunkorítsák. Így hát választanak maguknak identitást, ha másképpen nem, hát belevetítik azt egy pompás esküvőbe - ez legalább ingyen van.

Hogy ki miért lelkesedjen, azt nem lehet határozatokkal előírni. Magyarország legfrekventáltabb áprilisi eseménye egy angol királyi esküvő volt. Ez van - oszt jónapot.

Kereszt Elek 2011.05.01. 09:19:07

Ez a hárommilliárd hülyeség.

inebhedj - szerintem 2011.05.01. 09:39:17

@szorokin:

Hűha, lemaradtam: miről akartalak meggyőzni az "atomfizika" szó (?) bedobásával - úgy tűnik, sikertelenül?

BKV - Önnek megyünk 2011.05.01. 10:14:24

latjatok gyerekek igy torzitja el a blogolas az ujsagirast! lehet ennek a szrencsetlennek nem is ez a velemenye de ezzel lehet kikerulni az index folapra, tehat ezt irja.

a recept egyebkent piszok egyszeru, vegy egy felkapott temat es serts meg a temaval kapcsolatban egy csoportot es maris tied a cimlap. a nagymestere ennek a tota de igyekszik ez az emberke is azert...

bgp 2011.05.01. 10:49:19

Az esküvő nem érdekel, de azt meg kell mondani, ez a menyasszony nagyon szép. Diana sose tetszett.

Igaz Magyar 2011.05.01. 11:09:23

@BKV - Önnek megyünk: Látom rá is jöttél ennek a kérdésnek is a lényegére :-)

Divat hiszti, vagy Latabárral: Egy bolond százat csinál.

Ha lekaparjuk a sok giccset meg sznobizmust akkor van mögötte egy plebejus lyánka, akinek már a nővérét is úgy nevelték, hogy "arisztokrat" palánták rinbanca legyen. Rendes alkotó-dolgozó emberekre rá se nézne. Direkt olyan egyetemre is járt, ahol ilyenekkel partizhat, nem sajnálták a pénzt.
Bejött nekik. Jó parti vót. Ennyi.

Szerintem ez a divat-hiszti a világban simán marketing, nem több. Ugyanaz mint a Spicegirls, az iphone vagy az elsők közül a Beatles.

Végy egy terméket és csinálj úgy, hogy mindenki meg akarja venni.

Ehhez az Angliában jól értenek.

lüke 2011.05.01. 11:13:19

index.hu/belfold/2011/05/01/ribancrendszam_a_hidrogenmolekulan/
ezt kajáljuk
volt már esküvvőtök? mennyit költöttetek rá? hmmm

Igaz Magyar 2011.05.01. 11:17:48

@lüke: Hja. Az újságírás csúcsa.
Ennyi erővel halbiológiai értekezés is lehetne a cikkben.
A cím meg maradna ugyanaz.

lüke 2011.05.01. 11:20:13

csicseszter, wincseszter, wencseszter,mencseszter, csesztessétek...........
www.youtube.com/watch?v=Lanh2hIiH5s

lüke 2011.05.01. 11:24:07

@IgazMagyar:
a limnológusok Tihanyban
www.blki.hu/
nem hinném ,hogy ilyen egyszerűen strukturáltak, mint a magyar média/pol elit

Haary Plotter 2011.05.01. 11:54:44

Mind a magyar államfő, mind az angol esküvői pár egy előre gondosan megtervezett közösségi protokollnak veti alá magát. A gépezet általában nagyon pontosan működik, lassan és szépen, ahogy a csillag halad az égen. Miért kell 3x meghajolni és nem elég csak 2x? Azért. Miért kell a zászlófelvonás idején olyan mereven állni, pedig nagyon viszket a fülem? Azért. Amelyik közönséges nézőnek vagy volt szóvivőnek ez nem tetszik, az elmehet KAJÁLNI. De hogy a hétvégi családi főzőcske helyett a vendéglői fix étlapos koszton mit lehet annyira kajálni, azt én nem tudom.
Már első sejtjeink kialakulása is kegyetlenül fix algoritmusok szerint történik. De ha nagyon kreatív lenne a természet (amelyet mi próbálgatunk halványan utánozni), akkor elég sok lenne köztünk a kétfejű...

Erikson 2011.05.01. 11:57:06

A proletar orszagok lakossaganak legnagyob hanyada soha nem fogja tudni erteni, erezni es hianyolni az emberi meltosag egyik kifejezojet az eleganciat.

Igaz Magyar 2011.05.01. 12:17:35

@Erikson: Konkrétan mire gondolsz? Elegánsan kiirtani a fél világot? Gyarmatosítás címszó alatt kifosztani, szolgasorba süllyeszteni majd ezen élősködni és az így elkobzott javakat öncélúan szórni? Vagy rabszolgaságba kényszeríteni népeket és elegáns gazdaként tetszelegni?

Képmutatás.
Ez az úgynevezett "eleganciát" saját maguk deklarálták annak.

Elengáns az amikor írok egy rekurzív ciklust, amivel megoldok egy rakat problémát, vagy amikor egy zongorista frappánsan lezár egy darabot.
Vagy amikor egy balett művész megjelenik, könnyedén és egyszerűen miközben a táncba fektetett energiával kamionokat lehetne huzigálni.

lüke 2011.05.01. 16:06:14

@Ex0dus: Anna, csak vitte a Tibit

lüke 2011.05.01. 18:28:55

remélem vettetek és ettetek
www.smithkendon.com/
a Diana & Charles- füleivel együtt, pléh dobozostul ma 100 fontot ér:)
cgi.ebay.com.sg/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330539455060

juditka* 2011.05.01. 18:46:11

"Évszázad esküvője". Őszintén szólva nem nagyon érdekelt és nem is néztem.
Csillogás, pénzszórás, megmutatták ilyet is lehet az adófizetők pénzén.
Lehet nosztalgiázni, lehet álmodozni, aztán visszatérni a valóságba.
Mig a világ válsággal küzd, megmutatták, hogy igy is lehet élni.

lüke 2011.05.01. 18:49:02

kajáljátok tovább
news.orf.at/stories/2055906/2055845/

@juditka*: mér' a tied rossz vó't?

lüke 2011.05.01. 18:51:28

@juditka*: Dabei tragen die Royals die Kosten der Hochzeit selber
saját maguk fizetik, a vagyonukból
rosszul gondolod,az a világ másképp működik

xstranger 2011.05.01. 21:02:11

@juditka*: @lüke: Azert egy laza 20 millio fonttal beszallt a kerulet is hogy a rendorok ne ingyen melozzanak aznap. A 15 millis koltseg felet is a kiralyi csalad allamtol kapott budzsejebol toljak.

Mondjuk ha UK viszonylatokban gondolkozunk akkor ez apropenz. London alatt meno uj K-Ny osszekoto alagut 10 milliard font.

juditka* 2011.05.01. 21:24:52

@lüke:

Valóban? Ó! Nagyon köszönöm. Ha nem irod ide nekem, talán nem is tudom. Hogyan is müködik a világ.
Rosszul gondolom?

lüke 2011.05.01. 21:42:59

@xstranger:
nem vagyok brit alattvaló, de a házasság nem állami ünnep, hanem családi
a számok fontban vannak ,ugye?
de megnyutat, hogy az adófizetök pénzéböl müködö hivatalokban kicsit más a hangnem ,mint MO-n,
amit a blog is példáz

juditka* 2011.05.01. 22:20:37

@xstranger:

A válaszom nagyon rövid. Köszönöm.
:)

juditka* 2011.05.01. 22:40:35

"Az erdélyi Zalánpatakon töltheti nászútja egy részét Vilmos herceg és arája – írja a Somogyi Hírlap online oldala.

A településen többször megfordult az ifjú férj édesapja, Károly herceg. Legutóbb tavaly júniusban. Károly számára egy avítt épületből rusztikus lakosztályt, vendégházat varázsoltak. A herceg pedig legutolsó látogatása alkalmával újabb régi falusi házat vásárolt.

Az angol herceg nemcsak az erdélyi Rhédey család késői leszármazottja, hanem felmenő ágon egyenes ági rokona kőröspataki gróf Kálnoky Bálintnak is, aki a mai Zalánpatak helyén, Egyedmezején alapított üveghutát a XVII. század derekán."

www.kulturpart.hu/rengeteg/24136/a_herceg_erdelybe_megy_naszutra
:)

radala 2011.05.02. 11:12:25

Roppant érdekes téma, én például mindig azt hittem magamról, hogy nagy rokonszenvvel viseltetem minden hagyomány nemzeti érzés, tekintély tisztelet iránt, még akkor is, ha ezek a dolgok engem magamat nem érintenek meg különösebben, de kicsit irigykedni szoktam azokra, akiket megérint.
Nos azt kellett észrevennem, hogy én bizony a kommunista oktatás hatása alatt vagyok. Már-már gyűlöletet érzek a hercegi pár iránt, de mindenképpen iszonyatosan cikinek gondolom azt, hogy valakik születnek valamiféle vezetőnek. (ez annak ellenére így van, hogy természetesen tudom, hogy hatalmas különbségekkel indulunk születésünkkor is.)

Kandabula 2011.05.02. 22:06:22

@radala: egyetértek. Viszont nem lehet manipulálni azt, hogy ki legyen az államelnök. Nagyjából tudni, hogy mire számíthatsz.

képzelt valaki 2011.05.03. 10:30:02

Ebben a posztban "minden" benne van, az évszázad esküvője, igen, a fény és a csillogás. De itt van a tragédia és a szomoruság is.

"Amióta a herceg egy kenyai együttlét alkalmával a kedvese ujjára húzta Diana hercegnő gyémántköves zafírgyűrűjét, a legismertebb hollywoodi álompárokat is alázva uralják a világsajtó pletykarovatait.
Ám ez még mindig csak a bulvár-oldala az új évszázad legnagyobb sztorijának, amin nincs mit csodálkozni, elvégre is VIII. Henrik és Oroszlánszívű Richard óta mindig is a brit királyi ház volt a világ leghíresebb családja, a herceg édesanyja, a feledhetetlen Diana hercegnő pedig kétségtelenül a 20. század egyik legragyogóbb asszonyaként került a krónikákba."

Igen. Diana szomoru élete és tragikus halála.

képzelt valaki 2011.05.03. 10:41:34

"Történik mindez egy megrázkódtatások alatt roskadozó, gondterhelt világban, ahol "őfelsége, a szerelem" többnyire még mindig diadalmaskodik ugyan, de ez a győzelem nem mindig olyan felhőtlen, amilyennek látni szeretnénk."

konyv.nolblog.hu/archives/2011/04/29/Kate_Middleton_hosszu_utja/

hm. Csak remélni lehet, hogy a "Kate" élete "más" lesz mint Diana élete volt, az Ő gyötrelmekkel teli élete nem fog megismétlődni. Kivánom neki hogy sokkal szebb legyen.
:)

Kandabula 2011.05.07. 20:40:03

@képzelt valaki: én úgy fogalmaznék, hogy mindketten rendesen félrekeféltek. Apám mondta: hülye játéknak hülye vége van. Egyébként sok boldogságot az ifjú párnak, mint ahogy sok boldogságot MINDEN ifjú párnak!

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása