Mi volt a terv?

2011.02.09. 22:34 kumin

Olvasom a moszkvai kereskedelmi kirendeltségről szóló hírt, látom a képeket is a híradóban. Nem csupán a hétmilliárdos összegen rökönyödöm meg, amelyet a vádak szerint bukhattunk az ügyleten, hanem az érintettek nevének hallatán is. Annak idején a Köztársasági Elnöki Hivatalban dolgozva a Külüggyel sok közös teendőnk volt. Nekem ugyan a külföldi ügyekkel kevés dolgom akadt, de a kommunikációs feladatok miatt mégis többször ültem egy asztalnál az akkori KüM vezetőivel, így a most bűnsegédként különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés alapos gyanújával őrizetben lévő Fekszi Mártával is.

(forrás: index.hu)

 

Nem tűnt olyan asszonynak, aki ne tudna több sakklépéssel előre gondolkozni. Kevéske benyomásaim alapján olyan rutinos bürokratának ismertem meg, aki évtizedeken át gondosan és sikeresen építette a karrierjét, és ennek megfelelően igen magasra jutott a külügyi ranglétrán.

 

Itt jön azonban a kérdés. Az ilyen, magukat tudatosan menedzselő emberek hogyan lehetnek ennyire óvatlanok? Nem moralizálni szeretnék, tegyük félre most egy pillanatra minden – amúgy maximálisan jogos – fenntartásunkat a közpénzek hűtlen kezelésével kapcsolatban. Gondolkozzunk most csupán arról el, hogy mi lehetett a terv. Egy ilyen dolog azért nem egy szalámi a hipermarketben, amelyet a rutinosabb tolvajoknak sikerülhet észrevétlenül kivinni a kabát alatt.

 

Ha jól olvasom a híreket, az első megállapodás és az első utalás 2005-ben történt, nem sokkal a választások előtt. Ennyire biztosak lehettek a szereplők abban, hogy a baloldal továbbra is kormányon marad? Az emlékeim szerint nem tűnt a meccs annyira lefutottnak akkor. Rendben, akkor sikerült kormányon maradni, de jött a folytatás. 2008-ban sem volt még senkinek veszélyérzete? Olyan lehet ez vajon, mint amit a Highlander halhatatlan hősei éreznek? Valamiféle hatalmi delírium, amely teljesen tompává tesz, és azt mondatja: nyugi, nyugi, örökké a mieink kormányoznak, senki nem nézhet bele a titkos feljegyzéseinkbe.

 

Amúgy az igazságszolgáltatás egy ilyen méretű simlit akkor is megszagol, ha a gyanúsítottak még birtokon belül vannak, ehhez még kormányváltásra sem volt szükség, elég volt csupán a szele. A nyomozás ugyanis már 2009 novembere óta folyt, legfeljebb akkor még könnyebb volt elterelő műveletekbe kezdeni, bizonyítékokat megsemmisíteni, stb.

 

Ha már Highlander-érzés, akkor viszont érdemes lett volna felidézni Sean Connery által alakított Ramirez intelmeit az ifjú Connor MacLeodhoz: ha a fejedet elveszíted, véged van!

Címkék: moszkva highlander fekszi

133 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr612650360

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elszámoltatás, Fidesz, Gyurcsány: a tökéletes ügy Moszkvából? 2011.02.10. 10:49:24

Moszkvai ingatlanmutyi: klasszikus sötét privatizációs történet, oroszok, Veres, Gyurcsány. Óriási lehetőség, de nagy veszély a Fidesznek. A moszkvai magyar kereskedelmi kirendeltség ügyében minden megvan ahhoz, hogy a kétezres évek legnagyobb politi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.02.10. 10:43:07

"Valamiféle hatalmi delírium, amely teljesen tompává tesz, és azt mondatja: nyugi, nyugi, örökké a mieink kormányoznak, senki nem nézhet bele a titkos feljegyzéseinkbe." - én több, általam amúgy személyesen is ismert emberben csalódtam, amikor kiderültek ilyen-olyan ügyek. Más magyarázat nekem se jutott eszembe, minthogy tényleg azt vélelmezték, hogy mindent lehet, mert mindig kormányon maradnak.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.02.10. 11:01:46

Alapvetően nagyon nehéz azt megítélni, hogy miként is látták a jövőt. Ha tényleg csalni akartak az eladásnál (magyarul kenőpénzt kaptak a vásárlótól) akkor valószínűleg elég nagy volt az összeg ahhoz, hogy ne a jövővel foglalkozzanak. Nem védeni akarom őket, de pontosan egy ingatlan esetében lehet a legjobban az eladás után azon lovagolni, hogy más többet adott volna érte. (Azzal most nem foglalkozva, hogy előbb fizetett a cég, mint hivatalosan nyert a pályázaton.) Sajnos nem emlékszem, hogy pontosan hol, de nagyon jól összeszedték, hogy pontosan milyen korlátozások voltak az épülettel kapcsolatban, melyek jelentősen csökkenthették az eladási értéket. Természetesen elképzelhető az is, hogy némi vesztegetés után az új tulajdonos ezektől a korlátoktól meg tudott szabadulni és akkor már reális az árkülönbözet, de a Magyar Állam ezt a lépést nem tehette meg. Az is érdekes, hogy itthonról csak exhas megy az összegek bemondása, de lényegében egyetlen ingatlanbecslői felmérést sem raktak a vádak mellé.

Táskás Tóni 2011.02.10. 11:14:07

Nem valami hiteles a vád,ha minden blogban és hírben más összeg jelenik meg a hűtlen kezelést bizonyítandó.
2,3, 5,8 stb milliárdról volt szó 1-2 nap leforgása alatt. Legalább ezt találja már ki valaki vagy ne említsenek konkrét összeget.

almodhi 2011.02.10. 11:14:59

Kedves Kumin Úr, ezek szerint Önnek már megküldték az ítéletet. Közzé tudja tenni? Vagy legalább foglalja össze néhány mondatban...

Kürüsüly 2011.02.10. 11:26:20

Az a lényeg, hogy ha megteheti valaki akkor megteszi.Főleg,ha látja, hogy mindenki kisebb nagyobb méretben ezt csinálja körülötte.
A lebukás meg nagyon távoli opció,egy napfényes dunaparti irodából, főleg úgy, hogy éveken keresztül semmi sem utalt arra ,hogy veszély van.

Ezek akkora pénzek, hogy a böri is megéri a kérdés, hogy ülne e valaki mondjuk 2 milliárdért 1,2,3,4 évet.
Én simán.

Civitas Fidelissima 2011.02.10. 11:31:06

"Bár Fekszi Márta volt államtitkár egy rejtjelezett táviratban jelezte, hogy alacsony a vételár, az üzletet megkötötték - írta hirado.hu."

kormányzó 2011.02.10. 11:38:34

Ez az elit,a nagy nyugalomban elitta az eszit?

repattila 2011.02.10. 11:41:51

Ma reggel a híradót nézve nekem is ez jutott az eszembe. Érthetetlen, hogy ezek az emberek mit gondolhattak, hogy fogják ezt megúszni.
Persze tudom, hogy csak légből kapott feltételezés, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy ezek a nyilvánosságra kerülő ügyek csak kvázi pr fogások és az ügyek többsége a hatalmi eliten belüli alkuk keretében fedve marad.

www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.02.10. 11:43:43

Elloptak ezek mindent, ami nem volt lebetonozva :( Bár a poszt szerint azt is :)

kumin 2011.02.10. 11:45:42

@almodhi: nem tudom, figyelte-e a megfogalmazást: "a most bűnsegédként különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés ALAPOS GYANÚJÁVAL őrizetben lévő" vagy "ha a GYANÚSÍTOTTAK még birtokon belül vannak". Az ártatlanság vélelme szerintem nem egyenlő azzal, hogy egy alapos gyanúval őrizetbe vett ember esetében nem lehet nyilvánosan merengeni azon, hogy vajon milyen motivációi lehettek. Ilyen alapon a jogerős ítéletig semmilyen vélemény nem jelenhetne meg egy bűncselekményről és annak meggyanúsított szereplőiről.

kumin 2011.02.10. 11:52:07

@Kürüsüly: felröhögtem a komment végén. Érdekes dilemma. Ha már filmes hasonlat volt a posztban, erről most a Tisztességtelen ajánlat jutott az eszembe, igaz, ott nem börtönbe kellett menni nagyon sok pénzért, hanem a feleséget kölcsön kellett adni egy éjszakára. Lehet, hogy egy izgalmas forgatókönyv-ötlet fogan meg itt a kezeink között? Tisztességtelen ajánlat 2?

jazzcool 2011.02.10. 11:52:21

az ingatlan kb 200 ezer ft/négyzetméter áron kelt el. jó lenne tudni, hogy az emlegetett, ennél nagyságrendekkel komolyabb ajánlatok a szükséges bankgaranciákkal együtt eljutottak-e a nagykövethez, illetve itthon a külügyhöz.

emlékeztetőül:

"Fordulatot hozott az ügyben, amikor a Heti Válasz 2009 novemberében egy hivatalos orosz dokumentummal bizonyította, a 3,5 milliárdért értékesített ingatlanra 2005 és 2006 között átszámítva 8 és 13,5 milliárd forint közötti ajánlatok érkeztek. Addig ugyanis a kormányzati kommunikáció azzal védekezett: az áron alulinak tűnő értékesítésre az épület rossz műszaki állapota miatt volt szükség."

Ted Aprajev 2011.02.10. 11:56:46

Kedves Kumin hatalmi deliriumban te szenvedsz, mert lényegében az ügy részletekbe menő ismerete nélkül már el is ítélted a gyanusítottakat. Számodra egyértelmű a dolog. Én,- miközben csak ámulok és bámulok,- arra gondolok, hogy talán ez még sem olyan, mint az egyszeregy. Egy ilyen akciót sok résztvevővel bonyolítanak, nem beszélve a valódi mo.-i oligarchák teljes érintetlenségéről, ami nem kis mértékben van összefüggésben azzal a törekvéssel, hogy hivatalos felső körökben kell megtalálni a bűnösöket az ország elmocsarasodásáért...Gratulálok...

almodhi 2011.02.10. 12:09:46

@kumin: Nos nekem úgy tűnik, Ön - merengve bár de - tényként kezeli hogy az örizetbe vett emberek bűnösök.

Számomra ez nem nyilvánvaló, és _ezért_ gondolom hogy korai még így írni róluk, és nem azért, mert általában az ártatlanság vélelme előírná.

Különösen indokolt az óvatos megogalmazás abban az esetben, ha a bűncslekmény elkövetése az n-edik "szakértő" értékbecslésén végeredményén múlik.

Nem arról van-e inkább szó, hogy a "bűnüldözésünk" nagyvadakra vadászik, és az előzetes letartóztatásnak (meg ami vele járhat: testüregmotozás, "barátságos" cellatársak, lábbilincs, és társai) az a célja hogy amolyan középkori módon megtörje a mindehhez nem szokott letartóztatottakat és az igazi célpontokra tett valódi vagy hamis terhelő vallomásra kényszerítse őket.

Mindez sajnos pártfüggetlenül jele van a magyar "bűnüldözésben" lásd pl. Berkecz Mária esetét.

BTW "középkori módszerek" máskor is fel-fel tűnnek mondjuk Geréb Ágnes vagy a 2006-os letartóztatottak esetében is.

fran7 2011.02.10. 12:14:02

@Ted Aprajev: Szerintem némi tévedésben vagy. Ugyanis Al Caponet se bűnszervezetben elkövetett bűncselekmények miatt ítélték el, hanem adócsalásért. Akkor ő már nem is volt maffiafőnök? A kérdés az volt, hogy egy nagyon jól képzett, előre látó külügyér hol veszíthette el a valóság érzékelését. Ez a bűncselekmény gyanújától is függetlenül kérdés az ember számára. Ezt feszegette a posztoló, ami különösen fontos kérdés egy kétharmados többséggel rendelkező párt emberei számára.

Alvarez 2011.02.10. 12:23:14

A motiváció lehetett az is, hogy az állam már 15 éve szabadulni akart egy elavult, lerobbant, drága üzemeltetésű épülettől. Az ár pedig aszerint alakult, hogy a vétójoggal felruházott orosz állam mit hagyott jóvá.

Kumin, szerinted ez nem lehetséges forgatókönyv a viselkedés magyarázatára? Miért a korrupció az egyetlen gondolatod?

jazzcool 2011.02.10. 12:27:56

@jazzcool: és még egytisztázandó kérdés(a sok közül): nem volt-e vevőkijelölési joga az orosz hatóságoknak?

medve2 2011.02.10. 12:28:44

Aki figyelte korábban az Origo és a Heti Válasz cikkeit, tudta, hogy ez az ügy halálos. 3 szerződés, ebből kettő törvénytelen, majd nagy nehezen születik egy szerződés formailag rendben, de a vevő már 2005-ben utalta az előleget, majd mielőtt formailag elnyeri a pályázatot utalta a teljes vételárat is. Ráadásul a világ egyik legdrágább városának központjában egy bevásárlóközpont nagyságú épületért ennyiért...

Sokunkban egy kérdés merül fel: a nagykövet és az államtitkár hagyja, hogy elvigyék a balhét, vagy....

medve2 2011.02.10. 12:29:28

@jazzcool: sajtó ezt megírta: nem. Az oroszoknak egyetértési joga volt. Az más.

medve2 2011.02.10. 12:30:29

@Alvarez: 2 törvénytelen szerződéssel és 3.5 milliárdért?

Rókakígyó 2011.02.10. 12:32:35

Szerintem súlyos tévedés azt hinni, hogy most ezek az emberek komoly veszélyben vannak. A leírás alapján nem értem, h Fekszi miért van előzeteseben. Szerintem a közzétett dokumentációk azt támasztják alá, hogy itt nincs ügy és nincs miről beszélni. Lehet még kicsit rágózni, de ez sem lesz az ügy. Szerintem ezért sem kellett az iratokat eltüntetni.

medve2 2011.02.10. 12:33:20

@almodhi: Téved! A sajtó szerint az orosz városháza 10 milliárdot ajánlott, amit írásban is vállaltak. Ráadásul, amint a tegnapi dokumentumokból kiderül, Fekszi Márta már 2005-ben tudta, hogy az ár nevetséges, majd 2008-ban erről értekezett Veres Jánossal, aki azt nyilatkozza, hogy soha nem tudott semmiről. Uraim, olvasság végig az origo cikkeit és a tegnap megjelent dokumentumokat.

medve2 2011.02.10. 12:35:31

@Rókakígyó: Értem. Tehát ha 3 szerződésből kettő törvénytelen, továbbá komol gyanú merül fel a vételárral kapcsolatban, az komolytalan. Én megértem, hogy valaki szoci szimpatizáns és hárítaná az ügyet, de hát homokba dugni a fejünket?

jazzcool 2011.02.10. 12:36:12

@medve2: huh, most tudni kéne, hogy az orosz jog pontosan mit mond erről.

medve2 2011.02.10. 12:37:15

@jazzcool: Igen, a sajtó szerint eljutott a nagykövethez.

medve2 2011.02.10. 12:39:49

Nemzetközi szerződés van erről. Ez amúgy természetes. Mondhatják azt, hogy nem. Javaslatot nem tehetnek. Persze jogilag. Arra van mód, hogy megállapodnak suttyomban, hogy áron alul ez és ez megvbszi, majd pedig egy továbbadási haszon után így és úgy osztozunk. De ez csak merő fikció, természetesen.

Rókakígyó 2011.02.10. 12:40:50

@medve2: Nem hárításról van szó, hanem szigorúan a tényekről. Miért törvénytelen két szerződés? Ha rám gondoltál én nem vagyok szoci szimpatizáns. A homokbadugásról pedig itt végképp nem lehet beszélni.

medve2 2011.02.10. 12:41:38

@medve2: De ha a fikció nem fikció, akkor én nem hinném, hogy ebben érdemi szerzőként egy nagykövettel és egy államtitkárral állapodnak meg, ilyen összegek esetén.

Rókakígyó 2011.02.10. 12:43:15

@medve2: azt te nem tudhatod kinek kell megállapodni. Amúgy a végén kormányhatározat születik az ügyletről.

kumin 2011.02.10. 12:44:22

@Alvarez: ha az ügyészség bő egy év vizsgálat után alapos gyanúval őrizetbe vesz szereplőket, akkor ez, és csakis ez alapján gondolkozom azokról a dolgokról, amiket írtam. "Jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés" - ez szerepel a hírek szerint a gyanúban, én sem írtam mást, korrupcióról nem szól a bejegyzésem.

Alvarez 2011.02.10. 12:47:11

@medve2: azt honnan tudod, hogy törvénytelen? van róla bírósági ítélet?

A vételár esetében pedig teljesen értelmetlen piaci árról beszélni, amikor az orosz államnak vétójoga van. Elképzelhető egy olyan forgatókönyv, hogy addig vétóznak, amíg nem a haver veszi meg.

lüke 2011.02.10. 12:52:28

hmm
egy ország, ahol mindenki tolvajozik miért ne müködhetne fej-agy- nélkül

- Orbán közönséges balkáni lótolvaj ....from Debreceni
-Gyurcsány tolvajnak nevezte Orbán Viktort - parlament
-tolvaj kormány, csaló kormányfő from Gyurcsány

-tyúktolvaj -from Orbán

tolvaj szóra:540.000 Ergebnisse

ez a kultúránk, a morálunk, az etikettünk és természetesen a megitélésünk is

Fergabor1 2011.02.10. 12:54:26

Nekem nem az eladási árral van bajom. Ugyanis nincs az az ingatlan ügylet, amiről később nem lehetne adatokkal bebizonyítani, hogy nem lehetett volna többszörös árat is elérni. Az sem érv, hogy volt "ennél sokkal magasabb ajánlat is": ui. azokat az ajánlatokat elolvasva, kiderül, hogy akkor él, ha az ingatlant feljavítják, csak sokkal később fizetnek, stb.
A fő bajom az, hogy felhatalmazás nélkül kötötték meg az üzletet. Ez pedig valóban sittet érdemlő bűntett, mégha kormányok közötti tárgyalgatások eredménye is volt az értékesítés.

Alvarez 2011.02.10. 12:56:34

@kumin: a hűtlen kezelés korrupciót jelent a hétköznapi nyelvben. A hanyag kezelés az, amikor simán hülye valaki.
a hűtlen kezelésnél viszont valaki jól jár a magyar oldalon is, erre semmilyen bizonyítékot nem olvastam a cikkekben. Vajon az ügyészség mit tud erről?

jazzcool 2011.02.10. 13:02:26

@medve2: ha a sajtó ezt írja, azzal nem tudok vitatkozni...

igazi hős 2011.02.10. 13:05:41

@Alvarez: Az orosz állam közreműködése biztosíték a korrupcióra. Hogy magyarok is stikliztek, vagy csak közreműködtek (mint ez Emfesz esetében) az kérdéses.

CSENDES 2011.02.10. 13:06:28

Nos, a ma reggeli szereplés után semmi nem maradt az elemzői becsületből. Ezt kiemelve, a Magyar Hírlap főszerkesztő helyettesének genya megjegyzésére utalva, mit keresett a hölggyel egy asztalnál, hiszen kommunista bűnösök leszármazottja volt. Tán csak nem a pénzért tette????????????????

kumin 2011.02.10. 13:08:27

@Alvarez: biztos igaza van, nem vagyok járatos a büntetőjogban, viszont azt gondolom, hogy ha az ügyészség kiáll a nyilvánosság elé, és ilyen tartalmú alapos gyanúról tájékoztat, akkor az én feladatom nem az, hogy párhuzamos nyomozásba kezdek, és megpróbálom az ügyet magamnak is felgöngyölíteni. Posztom megírásának egyetlen alapja az ügyészség közlése, amely nem politikai, hanem büntetőjogi aktus. Hogy világos legyen: ha Budai Gyula állt volna ki ugyanezekkel a vádakkal a nyilvánosság elé, abból nem írtam volna bejegyzést. Nem hiszem, hogy az ügyről véleményt írónak dolga lenne bizonyítani is az ügyészség állításait. Majd az ügyészség bizonyítja a saját állításait, az a dolga.

kumin 2011.02.10. 13:10:07

@CSENDES: Elnézést, nem olvasok Magyar Hírlapot. Miről van szó?

medve2 2011.02.10. 13:15:13

@Rókakígyó: A kormányhatározAT AZUTÁN SZÜLETIK, HOGY 2005-BEN KÖTTETIK EGY SZERZŐDÉS (EMIATT TÖRVÉNYTELENÜL). És az érintettek pechére, 2005-ben a vevő elutalja az előleget. Hacsak nem feltételezzük, hogy az orosz oligarchák szerződés nélkül utalnak jótékonyságból.

medve2 2011.02.10. 13:18:02

@Alvarez: Akkor miért kellett 3 szerződés, ha az első kettő rendben volt? Arról nem is beszélve, hogy az első kettő után utalás volt, ami miatt kipattant a botrány, mert egy ilyen utalás megérkezésekor kezdett vizsgálódni az ÁSZ, mely 2009-ben leírta, hogy törvénytelen az ügy. Persze igazad van, lehet, hogy az ÁSZ, az ügyészség és a sajtó is hülye, és minden rendben van.

Juliusz 2011.02.10. 13:18:53

Nehéz elhinni, hogy a nagykövet korrupciós játékához asszisztált volna éveken át a teljes kormányzat. Fixa ideám, hogy a háttérben orosz kormányzati nyomulás áll. Vagy a Vekszenberg a Kreml eszköze, vagy a Kreml szólt oda a Vekszenberg érdekében. És ez hatott Dobogókőn is.

medve2 2011.02.10. 13:20:39

@Fergabor1: Kormányok közötti hivatalos tárgyalásnak semmi nyoma. Ami pedig a vételárat illeti, nekem meg bajom van, mivel állami vgyon. De a megjelent dokumentumokból ezt 2005-ben Fekszi Márta már mondta, hogy nevetséges az összeg. Amúgy a heti Válasz bemutatta azokat a számlákat, melyek szerint 2004-ben 200.000.000 költöttünk felújításra.

medve2 2011.02.10. 13:21:22

@jazzcool: Hát ebben az esetben dokumentumokkal támasztották alá.

medve2 2011.02.10. 13:23:24

@Juliusz: Nehéz elhinni, hogy magyar részről egy ilyen ügylethez nem kell a megfelelő politikai háttér a magyar kormány 1-2 embere részéről.

is 2011.02.10. 13:24:30

@Hangulatjavító Intézkedéscsomag: a cimerol biztos nem. vagy ha szerzo komolyan gondolja, hogy az egy barmennyire is komolyan veendo poszt temaja, hogy barmilyen gyanu alapon csak ugy kerdezunk, azzal is elultetjuk az emberek fejeben a bogarat, akkor hadd kerdezzem:

Orban pszichiatriai kezeles alatt all?

Semjen tenyleg buzi?

A papok pedofilok?

A FIDESZ a ketharmadot az orszag vegleges lerablasara hasznalja?

Mi is a terv a ketharmaddal?

Szerintem erdemes ennel komolyabbnak mutatkozni.

medve2 2011.02.10. 13:27:04

@is: Ez csúsztatás. Az ügyészség vádat emelt.

kumin 2011.02.10. 13:27:34

@is: most nem ugrik be, hogy a fenti kérdésekkel összefüggésben mikor tájékoztatott az ügyészség alapos gyanúról, és mikor vettek őrizetbe bárkit is.

jazzcool 2011.02.10. 13:32:16

amúgy a bíróság ma mindhármat szabadlábra engedte. (ettől persze még kaphatnak sok évet)

Alvarez 2011.02.10. 13:34:23

@igazi hős: sajnos ez egy vesztes ügy volt a magyar állam számára. Van egy elavult, lerobbant ingatlan, aminek magas a fenntartási költsége de az államnak nincs szüksége rá és pénze se. Eladni viszont csak korlátozott feltételekkel lehetséges. Ettől jó üzletet remélni naivitás. Lehetett volna még 20 évig várni és költeni rá, hátha egy idő után többe kerül az adófizetőknek, mint a BKV.

szeberenyi 2011.02.10. 13:38:39

Kedves Kumin úr!
Szerintem ezúttal nem sikerült a helyes kérdéseket feltenni.
Én úgy veszem ki az eddigi újsághírekből, hogy Fekszi Márta volt az egyetlen, aki rámutatott, hogy az ügyből kár éri az államot. Csak aztán - az ismeretlen kézírásos csávó közbenjárásával, tehát nyilván felettesi utasításra - félretette az aggályait.

Én ebben inkább azt látom, hogy mégha érzékelte is Fekszi a veszélyt, a rövidtávú karrierszempontjait akkor többre értékelte. Hiszen ha nem fogadja el a változásokat és tovább akadékoskodik, akkor vélhetően kirúgták volna (de legalább is parkolópályára teszik). Láttunk ilyet a Hagyó-féle BKV-ügyben is: a csávó az első alkalomra az állását féltve nem mondott nemet, utána viszont már nem szállhatott ki, mert cinkossá vált.

Az ügyet persze bonyolítja, hogy bár nem ismerem egyébként ezt a Fekszi Mártát, de mivel közig államtitkár volt, nem politikai, feltételezem, hogy a magánszférában nem sok lehetősége lett volna. Vagyis vélhetően az egész agzisztenciája az államigazgatási karriertől függöt.

De a tanulság talán mégis az, hogy tudni kell nemet mondani, mert az igen később akár még sokkal többe is kerülhet.

Alvarez 2011.02.10. 13:42:21

Kumin: "Nem moralizálni szeretnék, tegyük félre most egy pillanatra minden – amúgy maximálisan jogos – fenntartásunkat a közpénzek hűtlen kezelésével kapcsolatban."

És arról milyen morális ítéleted van, hogy a magyar állam veszteségesen fenntart egy számára felesleges ingatlant Moszkvában az adófizetők pénzéből? Mindezt 15 éven keresztül?

igazi hős 2011.02.10. 13:51:16

@Alvarez: Nem azt kérdőjeleztem meg, hogy okszerű volt-e az eladás, hanem, hogy a vevő kiválasztása külső ráhatás nélkül történt. Abban azért egyetértünk, hogy a vevő elég jóban van a moszkvai önkormányzattal és elég jól fog járni?

medve2 2011.02.10. 13:56:58

@jazzcool: Ha nincs gyilkosság, nem szoktak előzetes letartóztatásba tenni senkit, csak nagyon ritkán. Szabadlábon védekezhetnek.

medve2 2011.02.10. 13:58:23

@szeberenyi: Az előző ciklusban nem volt külön közig és külön politikai államtitkár.

medve2 2011.02.10. 13:59:17

@Alvarez: Ha egy ingatlant meg akartak venni a kint működőú magyar cégek, akkor honnan veszed, hogy felesleges?

jazzcool 2011.02.10. 13:59:47

@medve2: oh, köszönöm, megint tanultam valamit...

Bűnös 2011.02.10. 14:03:21

Bűnösnek pedig lennie kell. Viktor megmondta. Az azért figyelemre méltó, hogy a baloldali elfogultsággal nemigazán vádolható bíróság a szabadlábra helyezés mellett döntött.

Hogy pályázat nélkül eladni, kinevezni, megbízni? No de ilyet. Ez példátlan! :)
Mi itt Vitéz-kedünk, ők meg ilyenek tesznek.

Az ide vágó Viktor féle dakota közmondás:

Amit szabad Jupiternek...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.02.10. 14:07:28

@Kürüsüly: A dolgok jelenlegi állása szerint Zuschlag 75-50=25 millióért 6 évet kapott, 1-5 Mrd(???) vajon mennyit ér? Princz Gábor bankját 150 Mrd-vel kellett megsegíteni, minden szakértő szerint legalább 75 Mrd ebből jogos volt. Ő (ha jól emlékszem) 3 Mio forint pénzbüntetést kapott.

Azt hiszem, a statuálás a lényeg. Lehet hogy pénzbüntetéssel megússzák, de lehet, hogy a legsúlyosabb: halál. Az attól függ, mennyire akarnak példát statuálni.

igényes 2011.02.10. 14:12:31

Szerintem ez az egész butaság! A KÜM és Moszkva közötti levelezéseket törölni nem lehet. Maga az épület értéke meg rohamosan romlik ugye. Minél előbb eladták volna annál nagyob a haszon, ha a kapott pénzt befektetik egy jó állami üzletbe.

Gondoljunk bele csak piti objektumba nyom bele Schmitt most 412 milliót közbeszerzés nélkül, csak az állag megörzése céljából.

medve2 2011.02.10. 14:21:59

@Bűnös: A nyomozás 2009-ben indult, kár Viktorozni.

medve2 2011.02.10. 14:23:29

@igényes: 2005 és 2008 között ugyanannyiért akarták eladni ugyanannak, aki már ki is fizette az árat azelőtt, hogy végre 2008 novemberében nyert volna egy érvényes pályázatot.

igényes 2011.02.10. 14:23:52

Lézer János gépjárművét, vajon kitől szerezték be?

Közbeszerzés útján az 100%

Lényeg: rendőrség ne mérhessen be, valamilyen szert a kárpitba helyzhessek el, forgatható rendszámtábla 30 különböző rendszám variációval.

Szerintem nem voltak ilyen kikötések, egyszerűen nem tudnám elhinni.

igényes 2011.02.10. 14:25:37

@medve2: 3 év alatt romlik az épület értéke, mint az autó értéke is.

Alvarez 2011.02.10. 14:29:38

@igazi hős: a kiválasztás biztos külső ráhatással történt, mivel az orosz államnak vétójoga volt. Emiatt a magyar állam meg szopóágra került.

medve2 2011.02.10. 14:30:35

@igényes: Akkor 2005-ben sokkal többért kellett volna eladni, nem? Nem ugyanannyiért? 2004-ben 200.00 milliót költöttek a felújításra.

medve2 2011.02.10. 14:31:52

@Alvarez: Te, ha a 20 milliós lakásomat csak 3-ért adhatom el, nem teszem. És mi van ha nem külső ráhatásról van szó, hnem közös mutyiról? Ezt kizárod?

Alvarez 2011.02.10. 14:33:02

@medve2: a magyar államnak halál felesleges az ingatlant tartani, mert ha jól tudom, nem ingatlan üzemeltetés a feladata. Arról tudsz valamit, hogy mennyit fizettek volna a kinti cégek? Bár a kérdés költői, mert ha az orosz állam nem járul hozzá az eladáshoz, akkor kínálhatnak bármit.

Alvarez 2011.02.10. 14:35:00

@medve2: és mit csinálsz vele? Tolod bele évente a fenntartási pénzt? A sajátoddal megteheted, de az adófizetők pénzével takarékoskodjon az állam.

medve2 2011.02.10. 14:36:48

@Alvarez: Az épületben magyar cégek, szálloda. étterem működött és ki volt használva. Az állam vagyomnát érték alatt nem adom el.

igényes 2011.02.10. 14:38:32

@medve2: Nem tudom mennyit költöttek, de ha annyit, akkor látszik, hogy költeni muszáj volt. Külsőre nagyon szarul néz ki. Innen nem lehet eldönteni, nem gondolom, hogy az itt lévők kompetensek ebben. Lényeg és áron alul nem adtam volna el, ezt feltételezem másról is. Akik ilyen dolgokat felvetnek, tudnak valami pénzmosási taktikát (maguk ismereteit feltételezik- nem semmi), de mi nem!

medve2 2011.02.10. 14:41:20

@igényes: Én meg nem feltételezem ilyen egyértelműen. Ráadásul az érintett államtitkár már 2005-ben leírta, hogy áron aluli az ügylet.

igényes 2011.02.10. 14:43:34

@medve2: Ezek szerint te egy Moszkvában szolgálatot teljesítő ember vagy, mert itt rajtad kivűl senki nem tudja, mi, hogyan működött ott. Amennyiben szálloda, cégek, étterem működött akkor viszont még inkább az amortizáció volt előtérben. Egy szálloda, új étterem, új íroda létesítése szinte olcsóbb, mint a felújítás.

Alvarez 2011.02.10. 14:44:10

@medve2: "Az állam vagyomnát érték alatt nem adom el."

Egyszer majd menj el a Hűvösvölgyi útra megnézni a volt OPNI épületét. Most rohad szét és dől össze az egész, mert a 2. kerületi önkormányzat változtatási tilalmat rendelt el, nehogy el lehessen adni. A teljesen kihasználatlan épületet.

Ha belegondolok abba, hogy a magyar adófizetőnek mennyi pénze van...

igényes 2011.02.10. 14:45:05

@medve2: Jól tette, ezzel méginkább inspirálta az üzletet tárgyalót a magasabb eladási ár elérése érdekében.

medve2 2011.02.10. 14:46:19

@Alvarez: Azért ez cinikus. Megszűntettek egy intézmént, mert el akarták adni az épületet. Kiderült, szakmailag gyalázatos volt a megszűntetése. És most a kerület nyakába varni az egészet.

medve2 2011.02.10. 14:47:12

@igényes: Nem inspirált senkire semmit, mert ugyanannyi maradt. És bár tudta, hogy gáz a vételár, továbbvitte.

Alvarez 2011.02.10. 14:51:09

@medve2: "Kiderült, szakmailag gyalázatos volt a megszűntetése."

Látom téged még nem tájékoztattak arról, hogy a szakmaiság mellett még egy fontos tényező van, és ez a pénz.
Aztán megy a rinyálás meg a minimálbérezés, amikor járulékot kéne fizetni.

medve2 2011.02.10. 14:52:44

Egy pszichiátriai állami intézmény esetében valóban szempont a szkmaiság. Szerintem. Bár nem tudom, mi köze ennek Moszkvához.

igényes 2011.02.10. 14:55:10

@medve2: Hogy a fenébe tudja egy Külügyi dolgozó, mi a reális ár? Valószínűleg maradt az ár, mert anyi volt. Meg nem tudom mondani neked, hogy mennyit ér az Orbán, vagy a Gyurcsány háza?

igényes 2011.02.10. 14:56:44

@Alvarez: Az OPNI elértéktelenedik, csak a telek ára nő, de az építmény széjjel fagy, na meg őrzik védik stb.

medve2 2011.02.10. 14:57:38

Egy közigazgatási államtitkárt nem tartok ab ovo hülyének.

kasu 2011.02.10. 15:03:25

Annyira hülyeség, mi nem értünk ezekhez a dolgokhoz, akik meg igen, azok nem szólnak és nem is szólhatnak egy kukkot se. Főleg ide végképp nem írhatnak.
A másik pedig, hogy a politika a régi igazság szerint dolgozik: jaj a legyőzötteknek! Aki most fenn van, az megítéli, jogszerű volt-e vagy nem. Emlékeztek? Nemrégiben a Keller et. hasonló lovon ült. Ettől még lehet panama a dologban, de miben nincs? A komcsi felfogás meg a közeg (ne felejtsük el, hol vagyunk, itthon és/vagy a CCCP közepében)nem is működhet csak sumáksággal és egyéni érdekekkel.

igényes 2011.02.10. 15:03:49

@medve2: Egy államtitkár sem különb nálad! Sőt! Nézdd meeg a másik példát a földbirtokos Lázárt, aki képviselő, frakcióvezető, polgármester önkontroll nélküli ember. Ne hidd, hogy 4-10 feladatot tud ellátni! Gerinctelen!

Bűnös 2011.02.10. 15:05:26

@medve2: A Viktorozásnak egyetlen oka van: Ő maga. A megszállott "sittre vágom Gyurcsányt, mert megígértem" hajtóvadászat helyett inkább a jövővel kéne foglalkozni. De az ráér, a februárra bejelentett Viktor csomag már csak márciusra készül el. Nesze neked hiteles kormányzati kommunikáció.
Vagy akkor se, mert akkor az alkotmány barkácsolás lesz a legfontosabb. Pedig ennél vannak fontosabb ígéretek, és még fontosabb, sürgősebb teendők.
Például a sokat emlegetett jó erkölcs bemutatása a gyakorlatban. Először azzal tessék példát statuálni.
Mert mondjuk nálam ebbe ütközik a Vitézkedés, a Lázárkodás, a Lex Járai és még sorolhatnám. Mitől erkölcsös az, ha munkavállalók ezreit az azonnali és indoklás nélküli kirúgás rémével tartjuk rettegésben?
Milyen igényes szakmai munka várható el ezektől az emberektől? Ki mer majd rámutatni a hibákra?
Forradalom mi? Vissza a feudalizmusba, hűbéri rendszer. Mondjuk a Fideszben már régóta ez a szervezeti séma.

igényes 2011.02.10. 15:15:46

@Bűnös: @medve2: Idén januárban 15,7 százalékkal nőtt a nyilvántartott álláskeresők száma Magyarországon. Az előző hónaphoz képest ez 93 000 fős emelkedést jelen. Még a szezonálisan kiigazított adatok szerint is mintegy 36 ezerrel többen kerestek állást az év első hónapjában, mint decemberben – derül ki a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ) honlapján közölt legfrissebb munkaerő-piaci adatokból.

lucc.gizi 2011.02.10. 15:17:58

Ugyan már, majd erről is bebizonyosodik, h. nem úgy van, nem annyiba került, stb...stb. Már ki is engedték őket...Fiúk, ez van, Budai sipkás bohócként hetente előáll valamivel, aztán csend.

Alvarez 2011.02.10. 15:18:19

@medve2: mindkét esetben van egy ingatlan, amibe folyik be az adófizetők pénze. De eladni nem szabad, mert akkor biztos áron alul értékesítik.

lucc.gizi 2011.02.10. 15:20:50

Amúgy is, ha gondolkodtok egy picit, hosszútávon Orbánbasinak nem lenne jó, ha Gyurcsány börtönbe kerülne..1.) Gyurcsány alig várja, h. a nemzetközi média előtt mártírt játszhasson 2.) Azért Orbán sem fog örökké uralkodni, és ha a "nagyok közül" valakit lecsukat, pár év múlva Orbán is mehet nyugodtan a hűvösre, mert hát azért anno is voltak fidesz ügyek, meg ne legyen kétségünk, lesznek is.

igényes 2011.02.10. 15:24:55

@lucc.gizi: Most lecsukattak egy kis időre 3 embert, kiengedték őket azonnal. Polt Péter alkalmas-e a feladatára ezek után?

egerészölyv 2011.02.10. 15:27:14

@lucc.gizi: sz-né kedves, légy erős, nem azért engedték ki őket, mert ártatlanok.

Bűnös 2011.02.10. 15:28:38

@igényes: Például ez. No ennek pont az ellenkezőjét ígérték. Nem az 1 milliót kérem számon, mert az nettó baromság volt.
Az az igazság, hogy a nagy szájkarate ellenére eddig semmit nem csinálnak jobban, mint az előző kormány(ok). Pedig azt a teljesítményt nem lenne nehéz túlszárnyalni.
Nagy a lendület, a kurucos lelkesedés, de egyelőre csak a fakarddal hadonásznak, s ütnek, vágnak ahol érnek. Nem számít, hogy gaz, vagy gyomnövény, pusztuljon, mert nem a mi (nemzeti) magunkból kelt ki. Csak kérdés, hogy lesz-e így jövőre termés, lesz-e mit ennünk?

egerészölyv 2011.02.10. 15:28:44

@lucc.gizi: rosszul érvelsz - hiszen ha Orbán nem ülteti le a haverod, azzal éppen azt árulná el magáról, hogy van félnivalója.

egerészölyv 2011.02.10. 15:29:23

@Bűnös: hopáááá, már a földön fekvő magatehetetlenek fejét is rugdalják???

Jenyei 2011.02.10. 15:30:38

Engem az zavar leginkább, hogy lehet, hogy buta emberek vezették az országot? Mert hogy gazemberek, az nem akkora baj szerintem. De ha buták: ha ebbe a stiklibe így belementek, az félelmetes.

egerészölyv 2011.02.10. 15:31:24

@Alvarez: persze jobban mutatott volna Gyurcsány-villaként, ez tény.

Moszkovita 2011.02.10. 15:32:54

A föld az orosz állam tulajdonában van, tehát ő szabja meg, hogy ki lehet a vevő és az ártárgyalási lehetőségek is igen korlátozottak. Nekem inkább orosz lenyúlásnak tűnik az ügy amit nem fognak tudni itthon kivizsgálni, hiszen az oroszok sohasem fogják kiadni, hogy pontosan ki áll a vevő mögött. Az biztos, hogy ott egy Luzshkovi vagy Putyini felhatalmazás nélkül állami ember nem utalhat csak úgy 20-30 millió eurókat. Erről a színtről pedig nyilván senki sem fog együttműködni egy magyar vizsgálatban, mégha Luzshkov azóta távozott is.

egerészölyv 2011.02.10. 15:33:03

@Alvarez: az árba nem szólhattak bele, ébredj álmaidból.

egerészölyv 2011.02.10. 15:34:04

@Rókakígyó: vége is az ügynek? Ártatlanok?

lucc.gizi 2011.02.10. 15:34:14

@egerészölyv:
ad 1.) Gyurcsány nem a haverom
ad 2.) szerinted nincs, nem lesz Orbánnak félnivalója??? Muhaha....naiv vagy, erősen.

egerészölyv 2011.02.10. 15:38:47

@Alvarez: ha lebuksz a villamoson, mert nincs jegyed, a főügyészség nem azt fogja vizsgálni, hogy eggyel több gombócos fagylaltot ettél-e a standardodnál.

Hagyd már ezt a sületlenséget! Telecikázod a netet és mindenfele hinted, mint konkolyt. :(

igényes 2011.02.10. 15:39:11

@egerészölyv:

Van Magyarországon mondjuk 100 000 súlyos bűnelkövető, ennek 2/3-a Fideszes?

egerészölyv 2011.02.10. 15:39:55

@lucc.gizi: logikai alapon érveltem. Ha nem mossa fel Gyurcsány barátoddal a padlót, akkor gyanússá teszi magát.

egerészölyv 2011.02.10. 15:41:21

@igényes: nem ismerem őket, csak azt a duzzadt parizerest. Neki a 100%-a komcsi.

igényes 2011.02.10. 15:44:20

@egerészölyv: A Lézer Jani 250-el száguldozik naponta kétszer Hódmezővásárhely és Budapest között, utanként 246 közlekedési táblát hagy figyelmen kívűl, 246 alkalommal veszélyezteti mások testi épségét, életét. Körülbelül 7-800 emberét ponta kétszer. Ez a földbirtokos a példaképed. Itt van Orbán felelősége,legalább adjon neki egy szirénát.

lucc.gizi 2011.02.10. 15:45:09

@egerészölyv: na, akkor nekem már most gyanús:-) Ne reagálj vissza, ma már nem hasad tovább..

igényes 2011.02.10. 15:45:47

@egerészölyv: Parizeres ez a Pozsgai, vagy ki?

Rókakígyó 2011.02.10. 15:47:30

@egerészölyv: nem. Kiengedték őket az előzetesből, szabadlábon védekezhetnek. Az első lépés.

medve2 2011.02.10. 16:05:36

@lucc.gizi: Szabadlábon védekeznek,nem felmentették őket. Különbség.

medve2 2011.02.10. 16:07:37

@igényes: Most ennek mi köze a törvénytelen szerződésekhez és az alacsony vételárhoz?

igényes 2011.02.10. 16:08:26

Mekkora ciki, hogy Magyarországon:

1. A csalók 2/3-a fideszes.
2. A közuti szabálysértők 2/3-a fideszes.
3. A bűnözők 2/3-a fideszes.
4. A rokkantnyugdíjasok becstelen 2/3-a fideszes.
5. A korrupt állami vezetők 2/3-a fideszes.
6. A zsaroló éllamférfiak 3/3-a fidesz-kdnp-s.
7. A korrupt képviselők 26+-a fideszes.

Nem is értem, hogy lehetnek hatalmon?

medve2 2011.02.10. 16:08:31

@igényes: Szabadlábon védekezhetnek, nem felmentették őket.

Közöd???? 2011.02.10. 16:09:28

Már a blog címe is fideszes hazug csúsztatás, hiszen egyelőre a panama csak az amúgy ügyvédbünöző budai kormánybiztos szájából hangzott el, de ő ugye szerencsére független:-) Szóval még párhét és kiderül semmi sem volt igaz, megen egy csontváz...

medve2 2011.02.10. 16:10:03

@Jenyei: Ezért van ebből ekkora ügy, mert ez egy primitív nagy lopásnak tűnik. Ahol 3 szerződésből kettős elcsesznek, ott hülyék vannak.

igényes 2011.02.10. 16:11:16

@igényes: Mekkora ciki, hogy Magyarországon:

1. A csalók 2/3-a fideszes.
2. A közuti szabálysértők 2/3-a fideszes.
3. A bűnözők 2/3-a fideszes.
4. A rokkantnyugdíjasok becstelen 2/3-a fideszes.
5. A korrupt állami vezetők 2/3-a fideszes.
6. A zsaroló éllamférfiak 3/3-a fidesz-kdnp-s.
7. A korrupt képviselők 2/3-a fideszes.

Nem is értem, hogy lehetnek hatalmon?

medve2 2011.02.10. 16:11:30

@Moszkovita: Egy orosz lenyúéláshoz 2 fél kell.

medve2 2011.02.10. 16:13:47

@Közöd????: Szabadlábon védekezhetnek, ennyi.

kalandlövész · http://kalandloveszet.hu 2011.02.10. 16:14:00

Ezek @igényes: Ezt mire alapozod ? A szocik nagy része már börtönben van, pedig ez még csak a jéghegy csúcsa.

igényes 2011.02.10. 16:18:24

@LEG X: Ők mondják, hogy 2/3-ad! Igen a szocik próbáltak tenni valamit, hogy kivessék magukból a korpát. Ibrahimék nem engedik.

igényes 2011.02.10. 16:20:20

@LEG X: Egyébként valaki elkezdte már porlasztani a Fidesz-KDNP-s jéghegy csúcsát Baranyában a Mayeréknél.

medve2 2011.02.10. 16:21:17

@igényes: Ez a válasz Moszkvára?

igényes 2011.02.10. 16:34:25

@medve2: Mit kérdezel Moszkváról, egyszer jártam ott.
Az ingatlan eladásához ismerni kellene azt is mennyiért vette meg a használati jogot az állam. A Fidesz kapott egy székházat és valamit variáltak vele erre emlékszem, gondolom ez a kiindulás alapja.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.02.10. 23:15:39

"Olyan lehet ez vajon, mint amit a Highlander halhatatlan hősei éreznek? Valamiféle hatalmi delírium, amely teljesen tompává tesz, és azt mondatja: nyugi, nyugi, örökké a mieink kormányoznak, senki nem nézhet bele a titkos feljegyzéseinkbe."

Ez jó gondolatsor! Tedd el későbbre is, még hasznát veheted további írásoknál. :)

Geo_ 2011.02.11. 09:19:53

@kumin: "korrupcióról nem szól a bejegyzésem. " dehogynem. Ha kiderül, hogy "gondatlanság" - akkor megköveted? Vagy ha az, hogy a csajnak ehhez nem volt érdemi köze?

igazi hős 2011.02.11. 13:24:06

@igazi hős: Nem mintha fényezni akarnám magam, mert olyan nagy bölcsesség nem kellett, de:
index.hu/kulfold/2011/02/11/moszkvaban_is_all_a_bal_a_volt_kulugyi_kirendeltseg_miatt/
Aki ezek után még megkérdőjelezi, hogy itt egy moszkvai nagyember van a háttérben, a magyarok meg csak kínosan mosolyoghatnak, az gondoljon bele: mekkora "szerencse" kell ahhoz, hogy az orosz állam pont azt az épületet akarja megvenni, amit neked hajlandók eladni a moszkvai hatóság beleegyezésével. Egyébként az is tanulságos a (nekünk fizetett) vételárat keveslőknek, hogy az oroszok majd 10 mrd forintot szánnak a felújításra (ami még állami megrendelés esetén is több milliárd valós költséget jelent). Valószínűleg ezt már azok is tudták, akik kiengedték a magyar résztvevőket.

lüke 2011.02.12. 13:16:58

Kuminkám legyen már új poszt,mert lemarad
macska pisti szorgalmas volt
www.youtube.com/watch?v=pyj2qL-bQ4E

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása