A Skoda-faktor

2011.04.13. 13:47 kumin

Mielőtt belecsapunk az izgalmas témába, ne menjünk el szó nélkül a Kumin szerint nagy sikere mellett. Már nagyon rám fért valami a B125 kudarca után. A vármegyék ügyében a dolgok végül úgy alakultak, ahogy azt korábbi posztomban kívánatosnak tartottam. Hurrá! Máris jobb kedvvel elmélkedhetünk a nagy magyar képmutatás kedvenc témáján, a kormányzati szolgálati autókon. A jelszó: minden politikus kapjon minimálbért, és vissza a Volgákkal a közigazgatásba!

(forrás: carmagazine.co.uk)

A napokban közepeset durrant a hír, hogy a kormányzat Skodák vásárlása mellett döntött. Gondolhatnánk, hogy a döntéshozók olvasták a Totalcar remek cikkét, amelyben összeszedik a politikusi autóválasztás legfontosabb szempontjait. Ők is arra a következtetésre jutottak, hogy Skoda Superb kell az állami vezetőknek, noha az árat sokkal magasabbra lőtték, mint ami a mostani hírekben látszik (igaz, ők listaárral számoltak, a tervezett nagytételű beszerzésben pedig 30%-ot sikerül faragni). Az ötlet azonban nem új. Én egy egyetemi fórumon már a 2006-os választások előtt az akkor is kormányozni készülő Fidesz egyik vezető politikusától hallottam, hogy Skodákra kéne a kormányzati Audikat cserélni.

 

Úgy tűnik, most ezt a tervet sikerült leporolni, igaz, kis kitérővel. Kormányra kerülve a második Orbán-kormány első intézkedései között szerepelt az autó-, telefon- és irodabútor-beszerzések befagyasztása. Ismerve a közhangulatot ez politikailag kifizetődő lépésnek tűnt, ám a kormányzati autóflotta állapota felől vizsgálva már inkább fejvakarósnak bizonyult az ötlet. Az intenzíven használt 6-7 éves autók szervizköltségei könnyen többet elvihetnek, mint egy új, egyben lévő autó magasabb amortizációja és tőkeköltségei, viszont a polgár a minisztériumok előtt továbbra is megkopott fényű, J betűvel kezdődő rendszámú autókat lát, akkor az ő lelke megnyugszik, és nem kiált luxuskormányzást.

 

A tiszta pénzügyi kalkuláción túl én bátortalanul, vállalva a zaftos kommentek ódiumát is, felvetem azt a szempontot is, hogy ha egy állami vezetőtől jó teljesítményt, becsületességet és egészséges önbecsülést is várunk, akkor nem olyan nagy baj, ha nem döglik be alatta rendszeresen a leharcolt A6 vagy Passat. Igen, egy normális állapotú, reálisan elegáns autó a motiválás, a premizálás egyik útja is lehet, de persze ez csak akkor elfogadható szempont, ha az illető vezető a munkájával rá is szolgál az ilyen kényeztetésre. Tegyük hozzá, azért ez messze nem csak az állami szférában van így. Nagyvállalati középvezetőktől felfelé is általános gyakorlat a cégautó. A megbecsülés kifejezésén túl ez azért sem hülyeség, mert nem azzal tölti a drága pénzért megvásárolt munkaidejét az ilyen magasan pozícionált munkavállaló, hogy a szervizt hívogatja, hogy akciós téli gumit keres, vagy a biztosítóval alkudozik a koccanás után.

 

Skodákat választani ügyes húzás volt. Nem szeretnék ellenreklámot csinálni a derék cseh márkának, de bármennyire is tudjuk józanésszel, hogy ezek az autók ma a Volkswagen csoport alulra pozícionált, átöltöztetett modelljei, a szívünk mélyén őrizzük a 120L nyomasztó emlékét. Azt is Skodának hívták. Nekem mondjuk az első autóm olyan volt, ezért tudnék nosztalgiával is emlékezni rá, de mégis az örökké felforró hűtővíz, a levegős fék, a beltér semmihez nem hasonlítható jellegzetes szaga ugrik be. Akkor még nem tudtam, hogy az autózás nem feltétlenül abból áll, hogy a padkán állva legyezzük a felforrt motort vagy várjuk a cimbit, aki hazavontat. Mai fejemmel, bár ez akkor nem tűnt fel, azt hiszem, hogy utáltam. Az érzelmeinknek pedig nagy a tehetetlenségi nyomatéka. Talán nem vagyok ezzel egyedül. Épp ezért a Skodát még a legelszántabb ellenzéki hírértelmezés sem tudja luxusautóként elsütni, miközben a Superb méreteit és kényelmét tekintve valószínűleg nem áll távolt ettől a minősítéstől. Nincs még egy ilyen lopakodó luxusautó a piacon. Mondom, ügyes.

 

Ha már kormányautó fronton sikerült ezzel a húzással – és nem mellesleg az Audikkal összevetve valódi spórolással is – lyukat ütni a képmutatás bosszantó falán, majd egyszer, okosan, nagyon finoman adagolva esetleg a kormánygépen is lehetne újra töprengeni. Darázsfészek, tudom, elég csak a legutóbbi kör sajtóvisszhangját végignézni. Ott van azonban a racionális számítás, amely szerint jó eséllyel megérné egy jól kiválasztott saját gép, ha ennek költségét összevetjük az utazásokhoz vásárolt menetrend szerinti jegyek és az időnként elkerülhetetlen alkalmi gépbérlés árával. Amúgy meg, ismét dacolva a puritánok megvetésével, azt is gondolom, hogy egy magára valamit adó országnak van egy normális kormánygépe, mert ez is része annak, hogy a diplomáciánk milyen benyomást kelt külföldön. De lehet, hogy csak azért hiszem így, mert repülőgép-mániás vagyok.


(forrás)

Címkék: skoda képmutatás kormánygép kormányautó

149 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr412822933

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Teljes gépkocsivásárlás- és csere stop a közszférában? 2011.04.13. 23:00:13

 “23. intézkedés, tisztelt hölgyeim és uraim: teljes telefon-, bútor-, gépkocsivásárlás és -csere stop, leállítás a közszférában.”…

Trackback: Lázár fizet, mint a katonatiszt 2011.04.13. 17:06:23

Az előző parlamenti ciklusban Lázár János kapta a legtöbb költségtérítést. Érthető, ha a kormányváltás után sem szeretne rosszul járni....

Trackback: Lázár fizet, mint a katonatiszt 2011.04.13. 17:06:22

Az előző parlamenti ciklusban Lázár János kapta a legtöbb költségtérítést. Érthető, ha a kormányváltás után sem szeretne rosszul járni....

Trackback: Szalai Annamária: Lassan mondom... 2011.04.13. 15:19:39

Érdemi leépítést hajtanak végre a közmédiumokban az év végéig – jelentette be Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója. A Napi gazdaság reklám-média konferenciáján elhangzott, az összevonásokkal és az elkerülhetetlen létszámleépítéssel felszabaduló...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kewcheg 2011.04.13. 17:50:47

@pernahajder Campbell:
Kétségtelen, hogy megvan a sajátos bája a 120 L-nek, azonban mindig döbbenettel tölt el az a tény, vagy körülmény, hogy a motorizáció fejlődédében eléggé az élvonalban járó cseh mérnökök hogy is tudtak egy ilyen el...szott konstrukcióval kirukkolni, szerintem ebben volt tudatos szabotázs is.
Csak néhány példa: a motor hátul-hűtő elöl kombóval sikerült elérni azt, hogy a több méternyi csőben kb.11 liter hűtőfolyadék tartózkodott,holott mindenki tudja, hogy a folyadékhűtéses motor hűtését relatíve a legkevesebb folyadékkal kell megoldani.(minthogy a korszerű -azonos lökettérfogatú- motorokban nincs is több 4 liternél.)Ez egyébként egy permanens hibaforrás is volt.
Képesek voltak három helyen csapágyazni a főtengelyt,aki ért hozzá,tudja miről beszélek.(pl. a Zastava öt helyen volt, de rémlik hogy a Zsiga is)
Nyomórudas vezérlés, szaknyelven OHV, amivel csak annyi a baj, hogy lánccsere igénye volt kb. 25ezrenként
Ha egy rádiót szerettél volna beletenni,magadnak kellett hozzá konzolt barkácsolni, mert gyárilag nem gondoltak rá (80-as évek!!!!) hogy egy autóban rádiót is szeretnének hallgatni.
És stb......Ettől eltekintve nem volt annyira rossz,nekünk is volt:)

Ezalaci 2011.04.13. 17:50:51

Szerintem igaz az hogy újat venni olcsóbb mint régit javítgani, adnék néhány ötletet:
- BKV buszok
- MÁV, úgy egyben
- Közintézmények
- mezőgazdasági technológiák
- hadügy...

EHELYETT MEGINT AZ A FONTOS HOGY A SEGGÜKET MIBE TESZIK????

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.04.13. 17:58:03

@Dr Milton:
Én is ezt mondom ember, csak egy kicsit más megfogalmazásban! A balkáni pöcegödör, és a sok proli mellett antagonisztikusnak hatnának az audi s8-asok és társaik! A vezetőknek ide talicska kell, hogy a pöcegödörből ki tudják tolni a szart!

közpolgár 2011.04.13. 17:58:27

Az árlista szerint egy jól felszerelt Superb. közel 10 milla, így nem olcsó jószág. Nyílván nem az alapot veszik meg. Én is azon a véleményen vagyok, hogy a minisztereknek járjon autó, oszt kész. A többi vegyen magának a "nemzet megbecsüléseként járó tiszteletdíj"-ból. Az idézet:lázár jánostól való, aki nem ember, hanem országgyülési képviselő.

na__most__akkor 2011.04.13. 18:00:27

Figyelmetekbe ajánlom
.
.
--------------------- baloo112 !!
.
.
megjegyzését.
.
1. Olyan mintát idéz, ami - hm - meggondolandó.
.
2. Külföldről - mondom KÜLFÖLDRŐL - magyarul ír, ékezetekkel. Itthoni - mondom ITTHONI - honfitársaim követhetnék a példáját. Mondjam a nevüket, vagy ráismernek magukra?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.04.13. 18:06:04

Válságban...

1100 db-os megrendeléssel támogatjuk a Skodát ?

Az Audi legalább a mi autónk volt !

Szóval eddig tart a hazai munkahelyek támogatása ...
Már megint csak hazudozzák a magyar érdekeket.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.04.13. 18:09:33

@simonmondja.:
Haha! Az audi a mi autónk! Pontosan olyan az audik aránya kis hazánkban, mit Ingolstadtban! lol!

Meg a merci is a mi autónk! lol

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.04.13. 18:13:56

@BPBP:
Bezony. Van három autógyárunk és egyik se Skoda.

7 milliárd közpénz megy ki csont nélkül a határon.

Hun van itt a magyar érdek ?

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.04.13. 18:18:19

@simonmondja.:
Autógyárunk! Lol!
Az összeszerelő üzemekre gondolsz?
Jó, hogy nem azt mondod, hogy Ingolstadtba adjuk ki bérmunkába a magyar ódik összeszerelését! lol

Várjál, várjál, akkor a Te gondolatmenet szerint Merdedes S osztályból kellene válogatni! lol!

deak.atti 2011.04.13. 18:24:29

@kewcheg:

Hali!

Nekem is volt. Igaz, 120 GLS, amiben már volt kialakítva rádióhely. Meg vót' benne automata öv. Meg egy pár dolog, ami a mezei 120-asban nem. És szerettem. Elvitt A-ból B-be. Az akkori viszonyokhoz tökéletesen megfelelt. Gombokból fent lehetett tartani. Nem forrt fel soha (!!!). Ja, egy kicsit konyítok hozzá, műszaki ember vagyok. Hogy a szellemi dolgozóknak problémájuk volt vele ... ? Hát, előfordulhat.

Beszerzés: úgy gondolom, hogy értékarányos autók. Nem olcsók (bár a kedvezménnyel már annak vehetők), de tartós és megbízható járművek. Ami a rendőrségi nyúzópróbát kiállta, az már rossz autó nem lehet ... ;-)

DA

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.04.13. 18:25:36

@BPBP: Nem modod, hol van a Skodában a magyar érdek...

Ha l100 db 6 éves audit szervizelnek, azt magyar munkában végzik.
Magyar érdek az is, hogy lerobbanjanak.

A pintyőkére vadászás meg nem olyan sürgős, ha épp késnek kicsit azok a honatyák.

gügyemadárpipike 2011.04.13. 18:26:46

Örülök a témának!

Én nem sajnálok senkitől semmit. De miért nem támogatjuk akkor saját hazánkat, hamár annyira "nemzetieskedünk", meg "összefogást hírdetgetünk". Számoljuk ki, hány Bp-i képviselő van?300?Nem tudom. 300 X kb.9600(havi BKV bérlet ára). 2.880.000 X 12=34.560.000Ft/év. Lehet tovább folytatni a 4 éves ciklusig. Ehhez semmilyen szervízköltség, meg téligumi csere nem jár. Az ország megúszhatná a sok "csillió" forint költséget és inkább munkahelyet teremtene belőle. Mert ezzel kit támogatunk? A Skodát. Nem Magyarországot.
Ezzel minden képviselő láthatná milyen állapotban van a BKV nap mint nap.
Azzal nem értek egyet hogy luxuskocsik és magángép.
Ha az átlag EU-s állampolgár tud előre tervezni legalább két hónappal, akkor azok az "átlag nagyarc politikusok is", mert akkor ha előre veszed a repjegyet, akkor 30e Ft-ból EU-n belül elrepülhetsz túrista osztályon oda-vissza. Erre miért kellene magángép?
Persze, lassan már AIRBUS A380-as kell nekik, mert az "arcuk" nem fér el egy "snassz" A319-esben.

Az egész történés felháborító. Mert ha még lenne mögötte teljesítmény, de sajna nincs. Csak is arról szól hogy ő nekik a seggük alatt legyen luxus, minden mennyiségben.

Azt nem értem hogy a Nyugat EU-s képviselők(nem Merkel és nem Sarkozy), miért tudnak TGV-n vagy Thalys-on, SNCF-en utazni(a francia MÁV), illetve miért tudnak a városi tömegkölzekedéssel munkába járni.

Ezzel szemben magyarországon már az utolsó irodista is Superpben fogja mereszteni a sejhaját. Botrány, botrány.

egy maréknyi dollár 2011.04.13. 18:27:06

@Frady Endre: Egy cipőben járunk!Az én szegény Ignácom borzalmasabbnál borzalmasabb tanyasi utakon is kénytelen járni, de még sose esett ki alólam.Kényelmes, fürge, végsebessége 176km/óra(egyszer megpróbáltuk);csak át kell rakni rá az Audiról a lézerblokkolót.Az áráról még nem is beszéltem.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.04.13. 18:29:03

@simonmondja.:
"Ha l100 db 6 éves audit szervizelnek, azt magyar munkában végzik."

Miért, a skodát visszaviszik Csehországba?

"Magyar érdek az is, hogy lerobbanjanak."

Dehogy érdekem, hogy közpénzből még a drága szerelgetésükre is sokat költsenek?! Ugyan!

A pintyőke meg lőjje főbe magát!

Don Quixote de la Ferko 2011.04.13. 18:29:53

Úgy tűnik jön a kormánygép, kormányvonat, kormányvillamos, kormánybicikli.

Egyre jobban félek, mi van a háttérben, ha az összes fidesznyik naponta fényezi az éppen aktuális lopásokat.
Mondjuk a bankbetét lenyúlását már lekéste vitya, de lesz, akit kellemetlenül fog érinteni.
Vajh majd akkor is élteti a csúti tolvajbárót?

Don Quixote de la Ferko 2011.04.13. 18:32:07

Még egy apróság. Egy hat éves Audi azért nem annyira leharcolt... mint amennyire a Skodák le lesznek küzdve két éves korukban. Szóval a "drága szervíz" nem igazán indok a cserére, és milliárdok betapsolására egy királyi szállító zsebébe.

deak.atti 2011.04.13. 18:32:27

@kewcheg:

... ja,a 25 ezrenkénti lánccsere az utánfeszítés teljes hiánya miatt kellett. Beszerelted, oszt'jónapot, egyszer csak megnyúlt, és az előgyújtást a gyári 5 fok helyett lehetett a 0-10 fok közti tartományba állítani, mert szolid 10 fokot mászkált a laza lánc maitt a gyújtásidőpont. Élelmes székesfehérvári illető szabadalmaztatott egy olajnyomással működő feszítőpatront, amit aztán kis szériában gyártott és forgalmazott is. Szóval, voltak benne tervezési hibák gyárilag, és azért a pénztelenség is közrejátszott ebben (sok csodát lehet a gyári múzeumban látni ám, amik nem kerültek gyártásba!), de egyetértek: olyan rossz nem volt, mint amilyennek mostanában beállítják.

DA

Nigger bácsi 2011.04.13. 18:33:12

BKV bérletet meg gyalog melóba járást mindnek... Lakhatást meg a Bérkocsis-Lujza-Karácsony Sándor u. környékére... Sok éjjeli hazamenetellel... Amelyik élve marad a ciklus végére, az okés, a többiért meg ugyse kár...

kútásó 2011.04.13. 18:33:48

@simonmondja.: az audi a tt cupet gyartja nalunk. akkor lenne csak huppoges ha a magyar termeles erdekeit nezve tt-ket vennenek maguknak. amugy meg az audi es a skoda ugyanaz a ceg, ti. volkswagen.
viszont a gondolat alapvetoen nem rossz, de akkor legyen inkabb suzuki vagy csepel kerekpar, ha azt meg gyartjak egyaltalan.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.04.13. 18:49:19

@luciferko:
"és milliárdok betapsolására egy királyi szállító zsebébe."

Ez sajnos bármilyen típust választanak, meg lesz!
Majd a Budai kivizsgálja! Lol!

carlo68 2011.04.13. 18:54:40

Jó ötlet lenne a minimálbéres javadalmazás a politikában,mert akkor nem lenne ilyen szemérmetlenül alacsony ez a juttatás.Bruttó 80-ért dolgoztatni valakit közönséges rablás!

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2011.04.13. 18:56:19

Öröm látni ahogy felbugyborékol az éjsötét demagógia az atlétatrikós vice-házmester ország kisfröccs-szagú, habzó szájából.
Egy elegáns autó és egy szépen berendezett, korszerű iroda teljesen alapvetően megilleti azokat akik vállalják hogy az irígy, rosszindulatú és buta népre fecsérlik idejüket és tehetségüket, ahelyett hogy a magánszférában boldogulnának.
Engem történetesen cseppet sem zavar ha mercivel jár a legutolsó minisztériumi fogalmazó is amíg jól kormányozzák az országot, de fordítva is igaz, nem kárpótol azzal amit a gyalogláson spórol ha közben tönkreteszi a gazdaságot és a társadalmat.

nyubocs 2011.04.13. 19:10:14

"ha egy állami vezetőtől jó teljesítményt, becsületességet és egészséges önbecsülést is várunk"

Hehe ezen jót röhögtem! Asszem ezt nevezik illúziónak ugyebár :)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.04.13. 19:17:17

@BPBP:A drága vásárlás az kidobott pénz.

A drága szerelgetés az magyar szerelőnek ad munkát.

Az Audi flotta - rohadjon le ! Az a haza érdeke.

Amúgy nagyon tanulságos lesz nagyjainknak összefutni az út szélén a néppel.

Szervusz nép. Hogy vagyunk, hogy vagyunk ...

sushó (törölt) 2011.04.13. 19:33:25

Ha valakinek az Isten státuszt ad, adjon hozzá státuszszimbolumokat is???
Egy kormány nemzetközi megítélése tényleg függhet attól is, hogy saját géppel röpköd-e?

Az állami vazetők BECSÜLETESSÉGÉNEK elvárhatóságát összekötni a fenekük alá adott kocsik kategóriájával - ezt akár Lázár János is írhatta volna.
Kumin úr szerint a Skodák vásárlása ügyes HÚZÁS volt.
Hát talán ezért nem kellene "lopakodva" ünnepelnie, mert csak egy húzás, amitől politikai hasznot remél a kormány.
Remélem, hogy egyre kevesebb embert lehet kábítani ügyes húzásokkal

ecodrive 2011.04.13. 19:40:37

1) A Tisztelt Kormánytagok ismerkedhetnének a távmunka fogalmával. Kiváló irodáik vannak, van kormányzati adathálózat, nem kell utazni ahhoz, hogy a munkájukat elvégezzék.
2) Azok a luxusautók, amelyeket korábban vásároltak, nem romlanak el ennyi év alatt, csak akkor, ha vétkesen széthajtják és elhanyagolják őket.
3) Sok ember elvégezte a munkáját jól, és nem kapja meg annak ellenértékét az államtól. Talán fontossági sorrendet kellene felállítani, és akkor gondolkodni autóvásárláson, ha a kötelezettségeket sikerült már teljesíteni. Ám akkor is el lehet gondolkodni azon, hogy az autóvásárlásra szánt pénzt kormányzati autóvásárlásra vagy valódi gazdaságélénkítésre használják.
4) Ha valóban szükséges lenne az autó a kormányzati munkához (nem szükségesebb, mint sok egyéb munkához, amihez nemhogy nem jár autó, de kifejezetten büntetik, ha veszel és használsz), akkor azt a funkciót Suzukival is meg lehetne valósítani. Akár használt Suzukival is. Például a Kormány méltányos áron megvásárolhatná azok autóját, akik önhibájukon kívül nem tudják fizetni a részleteket.

sanyix 2011.04.13. 19:45:58

Szerintem ne járjon a politikusoknak semmi, fizetés sem. Ilyen "szakemberekre" ugyanis nincs szükség. Egy golyó a tarkójukba, na az járna nekik.

Nigger bácsi 2011.04.13. 19:47:33

sanyix.. ott a pont.. de mindnek, pártállástól függetlenül...

lucc.gizi 2011.04.13. 19:50:42

Én egy jól menő multinál dolgozom és ott ún. "kulcsos kocsik" vannak, ami azt jelenti, h. a cég garázsában parkol kb. 10 kocsi, és akinek pl. vidékre kell menni munkavégzésre, ez elvisz egyet, vezeti a tankolási naplót, majd szépen leadja, ha megérkezett....ha ez egy jól menő versenyszférában működőképes, akkor talán a "gazdag" állam is megfontolhatná. Akkor járjon kocsi, ha valóban indokolt ügyek intézéséhez használják.

karikaV43 2011.04.13. 20:04:26

Én több kormánygépet is vennék és a teljes politikai elitet elreptetném csak oda jeggyel,jó messzire.A Superb tényleg jó autó,nekem is az van és meglepően megbízható.

Tower13 2011.04.13. 20:04:39

@chipanddale74:
Örülök, hogy valaki figyel erre, s az én figyelmem is felhívja erre. (a superb esetén néztem volna a 6 millára, de így azt jelenti, hogy abból alig vesznek.) Mondjuk még mindig kár beléjük.
A 7 milliárd meg mindegy hogy ki nyerheti el, akkor is túl sok. Ez azt jelenti, hogy átlag 4 millért vesznek autót. Inkább ne számoljuk ki mennyit..
Jól jön a hazai eladásnak???
1. sok helyen így is autóstúltengés van.
2. Akkor ez is segély, mert a nagyrészt felesleges beszerzéssel az adónkból segítenek nekik.
3 ezt máshova költeném

Bloodscalp 2011.04.13. 20:07:29

@GGG77: korrekt. pr-buzik és "tanácsadók" mániája hogy ezt-azt meg kell venni-erre költeni kell, mert ez státusz...östenem, mi múlik azon hogy Audi vs Skoda?semmi. Egy normális országban. de szerintem bankszámlát nyitnak ma-holnap hogy adakozzunk gépjárművételre...

David Bowman 2011.04.13. 20:37:25

TATRA 613St a miniszterelnöknek, meg a Smittpalinak, a többinek lófaszt a seggébe. Vegyenek maguknak.

Egyvélemény 2011.04.13. 20:49:55

1. Válságban egyáltalán kérdés ez?
2. Sok vezető sajnos nem érdemli meg, mert nem szakmai tudás alapján került oda, hanem (gyakran kizárólag) hűség alapján.
3. Szerintem a Kia-t is ott gyártják (ahol a Superb-et) és legalább magyar tervezte (a cee'd-et legalábbis - vagy talán máasikat is?). És 7 !!! év garancia. Egyetlenegy hátránya, hogy nem az Audi csoporthoz tartozik - de itt visszautalnék az 1. ponthoz.

sushó (törölt) 2011.04.13. 20:54:37

@simonmondja.:
Ki géppel száll főlébe vagy autóval száguld, az nem látja az istenadtát.
Halló- és látótávolságon kívül kerülni - ez a cél. Dehogy köszönnének rá a gyalogosra. A köszönését sem fogadják.
Tiborc ma nem mondhatja el panaszát.

lüke 2011.04.13. 20:56:33

hmm VW konszern
nem tudom ,mi a kérdés:
az autó tovább vivő szerkezet s egy idő után rozsdás vas,s mikor ujonnan megvesszük ,s kihozzuk az utcára 30%-t csökken az értéke

a többi néma csend

HVC 2011.04.13. 21:06:16

@endre2714: "Ez presztízs dolog, igenis járjon jó kocsival. A repülőgép meg ugyanez, nemzetközi szinten."

Járjon jó kocsival. Mondjuk egy Octaviával, vagy max. egy A4 3.0 TDI-vel. Na jó, vagy Superb-bel.

A repülőgéphez: endre, tisztában vagy azzal, mennyibe kerül egy repülőgép üzelmeltetése? És hogy milyen remek lehetőség lenne ez pénzek eltűntetésére?

NEM tart ott az ország, hogy ilyenbe öljék az adófizetők pénzét.

Kumin urat persze megértem, lassan, apró léptekkel közeledni kell a mostaniakhoz...
Már egyszer eljátszott egy ilyen váltást (- ha nem lennénk úriemberek, akkor köpönyegforgatásnak hívnánk, de azok vagyunk, úgyhogy mégsem - ), igaz akkor nem volt ilyen óvatos. Ezt csak azért írtam le, hogy tudja: észrevettük anno...

atila68 (törölt) 2011.04.13. 21:10:24

Kedves Kumin Ferenc!

A cikk megírása előtt szerencsés lett volna ha bejelentkezik valamelyik Skoda autószalonba tesztvezetésre.
Még nem késő.
Szégyenkezni ráér utána is, hogy megemlítette a 120L nyomasztó emlékét.

sushó (törölt) 2011.04.13. 21:24:19

@HVC:
Kumin úr nem apró lépésekkel közeledik a mostaniakhoz. Nem túl régen ugyanitt - dícséretére legyen mondva - nyíltan leírta, hogy ott van, a mostaniaknál.
"Függelten politológus? Ki mondta" - visszalapozható.
Én sem szeretem ezt tudni, de tudomásul veszem és mondom neki a magamét.
A damaszkuszi út oda-vissza járható.
Ennyi.

Tusko Hopkins 2011.04.13. 21:32:35

Annyira tetszik, hogy meg kell osztani Veletek!
Politikus vagy tolvaj?
Fernandes Millor, brazíliai író elindított egy felhívást, a következő témában: Mi a különbség egy "politikus" és egy "tolvaj" között?
A legfrappánsabb megfogalmazás így hangzott: "Egy politikus és egy tolvaj között az a különbség, hogy az elsőt én választom meg, a másik pedig engem választ ki magának. Eltaláltam?"
Millor így felelt: " Tisztelt uram, ön egy géniusz! Ön az egyetlen, aki különbséget talált kettőjük között"
Úgy látszik Fernandes Millor, brazíliai író által végzett közvéleménykutatás telitalálat: tolvaj és politikus szinoníma. És ez úgy tűnik bal, vagy jobb-oldaltól, országtól is abszolute független. A politikus mindenütt here, élősködő féreg.
A politikusok egy külön fajt jelentenek egy nép életében, szinte a törvények felett érzik magukat, de nem lehet eleget hangsúlyozni hogy "nem a malac a hibás, hanem az, aki vakarja a hátát!"

Sajnos ma Magyarország egy következmények nélküli ország. A politikus BÁRMIT csinálhat, nem ő lesz a felelős, hanem az ellenzék, a sajtó, az időjárás az EU stb . Ma érvényesül a kontraszelekció. Az megy politikusnak, aki nem elég tehetséges (és ezt maga is érzi), aki nem szeretné magát a versenyszférában kipróbálni, hatalommániás, sok pénzt akar kevés munkával. Ha meg a politikus, a képviselő kontraszelektált jogász, történész, mint a maiak 85 %-a, az meg kimondottan katasztrófa az országnak.
1989-ben szegény apósom (nyugodjon békében) mondta „Fiam csak annyi történik, hogy ezután nem 1 párt fog lopni, hanem 6. Mondjuk a nagyságrendet, amennyivel a maiak többet lopnak még álmomban sem gondoltam volna.

lüke 2011.04.13. 21:35:34

egy kultikus dal:

www.youtube.com/watch?v=kfuHgzu1Cjg
ha Torgyán nem is, de Jaeger Miki megértené:)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.04.13. 21:37:56

A cseh ipar köszöni a magyar "patrióta" közbeszerzés újabb gyöngyszemét. Az, hogy más nyugati országok arányaiban (vagy egyenest nominálisan) kevesebb kormányverdát hajtanak, meg végképp nem számít semmit. Méghogy tömegközlekedve, MÁV-val, GYALOG járják az országot a honatyák?! Még mit nem, a végén napi szinten szembesülnének a Zemberekkel, pfúj. Ami jár, az jár!

Valamint ne feledjük, saját kormánygéppel máris ránk izgulnak, mint kiscsaj a diszkósbömire! Tutira menők leszünk, Khaddafi is a rongyrázástól lett hiteles és népszerű tényezője a világpolitikának, úgy bizony!

kewcheg 2011.04.13. 21:39:30

@deak.atti: Egy szóval sem akartam párhuzamot vonni az akkori meg a mai Skodák közé,én is egyetértek azzal a nézettel, hogy a mai gépeik naggyon jók (különösen az Octavia RS ).PL.a Golf osztályban - ami ügye az Octavia- egyértelműen oktávot kérnék a Golf vagy Jetta helyett.SuperB is tetszik,meg amúgy is bízom a cseh ipari kultúrában,égyébként is.:)

akaromondani 2011.04.13. 21:46:18

Nem volt itt semmi a Skoda 120L-hez hasonlítva, csak a márkanév presztízse lett elmagyarázva.

Már persze annak aki értette. A többi szokásos hőbörgő trolltól pedig én kérek elnézést.

jet set 2011.04.13. 21:51:41

@chipanddale74: És mi a tökömért nem lehetett közvetlenül a gyártól rendelni?

cambridge.on 2011.04.13. 21:56:46

Mennyi irigy ember jött itt össze.
Még egy alsó luxus kategóriás autót is sajnálnak a minisztériumok fiatal írnokaitól!
A kormányzati repülőről nem is beszélve.
A miniszterek és a KE elnök utazására én nem sajnálnék egy millió dollárt sem.
Egy útra.
Ennyibe kerül kb. személyenként az út a Marsra.
Vissza sem kellene jönniük, alapító tagjai lehetnének egy új birodalomnak.

Lehet sokan fölöslegesen mérgelődnek. A Matolcsy által elvont 250 milliárd ezzel a tétellel fog kezdődni.

képzelt valaki 2011.04.13. 22:05:20

"Autó-, telefon-, irodabutor beszerzés befagyasztása". Jó. Az "emberek" nem néznek foglalkoznak azzal, hogy vesznek e széket, asztalt vagy éppen telefont. Úgy gondolta a kormány, ha a Lázár J. autója "nem tetszett" akkor legyen "olcsóbb" de új.
A Matolcsy meg biztosan ki is számolta, hogy ez sokkal, de sokkal jobb lesz, költségkimélőbb megoldás.
:)))

képzelt valaki 2011.04.13. 22:07:09

Tessék mondani! Nem lehetett volna "Trabantot" venni?! Vagy olyan már nincs?
:))))))))))

popocatepetl 2011.04.13. 22:10:29

@Nigger bácsi: Ha anyád nem élné túl az éjszakai hazajárást arrafelé, akkor érte sem kár?

popocatepetl 2011.04.13. 22:12:31

@sanyix: ... ha már sanyix és családja is segílyen tengődik, más se kapjon fizetést.

popocatepetl 2011.04.13. 22:14:31

@cambridge.on: Majd akkor rendelkezzél költségvetési pénzekről ha adót fizetsz kisfiam!

képzelt valaki 2011.04.13. 22:16:20

"Kormánygép" Ja. Meg leszállópálya a parlament előtt!?
osztjónapot!
:))))))))

Seregbontó 2011.04.13. 22:21:08

Mi lenne, ha ezentúl (a magyar vasút reneszánszának úttörőiként) páncélvonaton utaznának politikusaink?

sanyix 2011.04.13. 22:23:59

@popocatepetl: Nem vagyok rézbőrű, így segély sem jár nekem :) (az a tény viszont hogy egy dillettáns semmirekellő semmihez sem értő élősködő csoport védelmére kelsz, rögtön elárulja hogy milyen ember vagy (olyan mint ők) ;) )

JMárta 2011.04.13. 22:25:47

"minden politikus kapjon minimálbért"!
Na! akkor "sivalkodnának" csak igazán?
Nem gondolom, egyébként, hogy ilyen ötletek lennének, na. meg a "választóknak ilyen akarata", elvárása.
De sok egyéb más igen. lenne.
:)

egy maréknyi dollár 2011.04.13. 22:27:27

@Tusko Hopkins: "....most is megérkeztek a nyertesek,leteszik a feneküket a megfelelő székekbe,gondoskodás történik majd utólagos érdemeik beszerzéséről, és megint ők mennek el mindenhova, ahova menni érdemes...De hát..- folytattam az elszámolást magammal -, belátással kell lenned:úgy méltányos, hogy ezek a posztok nekik jussanak!Te és a hozzád hasonlók mindenképpen meg tudnak élni, mert értetek ahhoz, amit csináltok, ők, szegények viszont a legrészletesebb szakmai térképeken sincsenek feltüntetve.A politika területén kívül hol lehetne használni levitézlett nagyköveteket,nyugdíjas tábornokokat, véleményüket hetente változtató csődfilozófusokat,funkcionáriusokat, akik egyetlen napot sem töltöttek el szabályos munkahelyen, az iskola elvégzése utántól egészen a nyugdíjig a párt az egyetlen munkáltatójuk."
Gondolatok 1994-ből.(Moldova György)
cambridge.on::DDDD

JMárta 2011.04.13. 22:28:41

Új autó a politikusoknak!?
Bicikli. És kész. Azzal is lehetne menni. Csak nem tudom, hogy a Lázár J. hogy tenné meg a havi hétezer kilomátert H.mezővásárhely és Bpest között. ?!
:))))))))))))))))

JMárta 2011.04.13. 22:30:51

Ja. most látom elirtam.:) "kilómétert".
biztosan fáradt vagyok már.
:)))))))

Seregbontó 2011.04.13. 22:32:17

@JMárta: Páncélozott biciklit! Még a végén kilövi alóluk valami kósza szlovák terrorista.

Dipler 2011.04.13. 22:39:43

Alapvetően nem lenne rossz ötlet a Skoda, csakhogy van egy bökkenő:
Magyarország legnagyobb exportőre és egyben egyik legnagyobb adófizetője és szintén az egyik legnagyobb foglalkoztatója az Audi. Ami nem mellesleg épp mostanában készül megduplázni az itteni gyárát. Ok tudom, a Skoda és az Audi is VW csoport, nyilván nem fognak "megsértődni" de mégiscsak Audi embléma virít a győri gyáron, nem ártana tehát inkább olyan márkát közvetlenül is támogatni aminek itt is van gyára, főleg ha az ekkora hatással bír a magyar gazdaságra. Jellemző, hogy azoknak az országoknak melyeknek van autóipara, a vezetők az ott készült márkákat használják, ami az adott ország gazdaságát is reprezentálja a világ előtt. Mi abban szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az Audin kívűl egy másik prémium márka a Mercedes is hamarosan beindtja nálunk a gyárát, így szerintem célszerűbb lett volna az ő termékeikből választani, még ha valamivel drágább is, ami egyébként ekkora tételnél nem valószínű, hogy annyira jelentős (ennél sokkal lényegtelen dolgokra is költünk sokkal többet, lásd pl a reptér átnevezését). Persze azt se felejtsük el, hogy Audiból se csak S8-as létezik, szerintem egy A4-essel se lenne szégyen megjelenni, mégha kisebb is mint egy Skoda Superb.

Dipler 2011.04.13. 22:48:42

A kormánygéppel kapcsolatban erős kétségeim vannak, hogy megtérülnek-e.
Itt is több szempontot érdemes figyelembevenni:
Van ugye egy nemzeti légitársaságunk ami csont veszteséges, ellenben EU-s versenyjogi szabályok (és a józan ész) szerint államilag nem dotálhatjuk. Namármont a Malévnak minden bizonnyal nem kevés bevétele származik a kormány által vásárolt repülőjegyekből és gépbérlésekből, ha viszont az állam saját gépet vesz, akkor ezek a bevételek a Malévnál hiányozni fognak és más módon nem pótolhatóak, miközben fizethetjük szépen az idő jelentős részében a földön, üresen ácsorgó kormánygép lízingdíját. Ennek nem biztos, hogy sok értelme van.

Attól, hogy a cseheknek, szlovákoknak van kormánygépük (több is) még nem jelenti azt, hogy ez feltétlenül kell egy hasonló méretű államnak. Ott van mindjárt Ausztria, akik lényegesen jobb gazdasági helyzetben vannak mint a mi régiónkban bárki, mégis egész jól elrepdesnek az Austrian Airlines gépeivel. Nem hiszem, hogy ők lennének a hülyék.

Nyilván jól nézne ki egy magyar kormánygép és annak ellenére, hogy a gazdasági racionalitásáról nem vagyok meggyőződve, nem mondom, hogy soha ne legyen ilyenünk, de azt gondolom, amíg az ország olyan helyzetben van amilyenban, addig a vezetőink igenis, repkedjenek csak menetrendszerinti járatokon.

popocatepetl 2011.04.13. 22:53:03

@sanyix: Miért nem mész politikusnak és csinálod jobban, úgy, hogy a magadfajta prolik ne tarkólövésről álmodozzanak? Ja, hogy ahhoz iskolába kellett volna járni? C'est la vie.

Szabványok 2011.04.13. 23:01:53

@deak.atti: Ne keverd a Zsigulival!
A Skodába nem kellett láncfeszítő, mert OHV volt,lent volt a vezérműtengely. Sok farmotoros skodával mentem, a sajátomba 100e-t tettem bele, Angliáig elmentem vele, nem volt vele baj soha. Egyszerűen egy régi konstrukció, zsírozni kellett a függőcsapszeget, 5000km-ként olajat cserélni, stb. De a maga korában, a maga árkategóriájában jó autó volt. Az apósomnak ma(!) is a 26 éve vett S120-a van és 3 hónapos téli leállás után simán indult. Mentem vele én is, egyetlen bajom vele, hogy sokkal gyengébb a motorja a mai autóknál.
A mai skoda megint egy másik dolog, a mai skoda is jó autó, sőt korszerű autó, aVAG konszern keleteu igényeknek megkonfigurált autói, az auditól, VW-től elhanyagolható mértékben különbözik, legfőképpen az emblémában.
A kormányzati skodáknak jó üzenete van, nem urizáló, de igényes vevőt sejtet.

GGG77 2011.04.13. 23:02:40

@Bloodscalp: Azért nem teljesen értünk egyet. A felcsúti Géniusz, meg Smitd Palli azért ne egy Skodából szálljon ki (így, Audival is elég cikik).
De a többi parasztnak bőven jó lesz egy Superb. Még Lézer S8 Janinak is.

KozmaJ 2011.04.13. 23:07:59

Jelentem van egy képviselő a Parlamentben, aki BKV-val jár. Szávay István a 19-es villamossal jár a Csóka utcától Batthány térig, onnét Metroval a Kossuth térig. Már többször is utaztam vele. Mondjuk gondolom ő sem havi 9700 költségtérítést kap.

HVC 2011.04.13. 23:27:06

@sushó: OK, ha leírta, hát tisztelet ezért. Csak ezért. Azért nem, hogy ilyenmódon része lett a piramisnak egy ajándék 100advég vezetői poszttal. Vajon mit szól ehhez Sólyom úr. Most megkapta. :P
Ahogy K.F. megtagadta az ATV-t (és még párszázezer embert, aki szerette), úgy tagadta meg S. L.-t is.

sanyix 2011.04.13. 23:36:06

@popocatepetl: Hogy mennék? Nem voltam mszmp párttag, a nyelvem nem elég fürge, na meg nincs gyomrom a nyalakodáshoz(ezen kívül nem vagyok pszichopata, sem nárcisztikus), és ha tisztességes lennék, úgy is sem jutnék vele semmire, kiutálnának, ha nem lennék tisztességes, csak egy lennék a többi féreg között... és tudod nekem nincs gyomrom ahhoz hogy meglopjak és tönkretegyem az életét másoknak akik nekem nem ártottak.
Nem kell ahhoz iskolába járni hogy valaki politikus legyen mint fentebb írtam, csak annyi kell hozzá. Hiszen látható azon amit művelnek az hogy nem csak egy ország vezetése (vezetés és nem lopás) túl nagy feladat nekik, de valószínűleg még wc után is segítségre szorul a többsége. A kisebb része pedig ügyes, ám mindenféle erkölcsöt, és megbánást nélkülöző sima tolvaj.

Bizony hogy jobban tudnám csinálni, mint ahogy mindenki aki 6 évnél idősebb :)
De egyébként ha az állatkertből összeszednénk a majmokat, és beültetnék a parlamentbe, el "igazgatnák" az országot úgy ahogy a most benn ülő szellemi toprongyok, sőt talán jobban mert a majom nem lopna és nem mondana hülyeségeket, nem hazudozna.

(halkan megjegyzem, igazából a magamfajta "prolinak" (igaz hogy a proletár szó meghatározásából semmi sem illik rám), nem a tolvaj politikusok tarkólövése az álma, mert az túl egyszerű, hanem inkább az hogy a nyakukba tegyem a kötelet, majd kirúgjam alóluk a széket, mert az hosszabban tart ;) )

(de hogy miért csak proli lehet az akit érdekel a hazája jövőjének pozitív irányba mozgása, azt nem értem)

Attól pedig hogy francia idézeteket írogatsz, nem fogsz kevésbé korlátolt agyúnak tűnni ;)

Pszt! 2011.04.14. 00:04:39

Skodával csak lúzerek járnak!

juditka* 2011.04.14. 00:04:42

"A polgár a minisztériumok előtt továbbra is megkopott fényü...autókat lát".
hm. Nem gondolom, hogy különösebben foglalkoztatná a "polgárok" többségét, milyen autókat lát. Sokkal inkább foglalkoztatja a jelen, a jövő, a mindennnapok gondjai. A munkahelyek, a "megszoritások."
Nem gondolhatja senki komolyan, hogy azok az emberek, akik szegénységben, mélyszegénységben, a kis településeken, falukban, a periférián élnek. Vagy éppen ott ahol minden képzeletet felülmul a nyomor, kilátástalan a jövő, mert nincsenek munkahelyek, azzal foglalkoznak, hogy milyen autóval járnak a kormánytagok. No és a Lázár J., és hogy van-e blokkoló az autójában.?:)
hm. Egyébként járjanak biztonságos autóval,senki nem vitatja el a szükségességét. úgy gondolom.
:)
igen.

juditka* 2011.04.14. 00:09:02

Igen! ... megnyugszik a polgárok lelke ... de nem az autók látványától:) Attól, ha - azoknak az embereknek, akikről itt irtam - valamiféle pozitiv változás következik be az életükben.
igen.
:)

juditka* 2011.04.14. 00:16:02

@JMárta: :)

Ne viccelj már! bicikli?!
hm. nem is olyan rossz ötlet.

:))))))))))))

Jó éjt!
:)

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.04.14. 02:39:18

A 3 fomeltosagnak valami komoly vas, mondjuk A8. A minisztereknek Octavia TDI. A tobbieknek berlet. A miniszteriumnak legyen par Octaviaja es Fabiaja vegyesen, es mindig az a juzer viszi, akinek dolga van vele. Ez lenne a sporolas, nem az, hogy a rohadt draga autokat kicsit olcsobbakra csereljuk. A miniszternek legyen szolgalati autoja, de minden kis hulye miniszteriumi burokratanak nem muszaj. Ha en meg tudom oldani a bejutast a munkahelyemre, akkor talan o is. Mert az is csak egy melo, meg mielott valaki a "miniszterrium" szo puszta emlitesetol konnyes szemekkel terdre ereszkedne...

gab78 2011.04.14. 04:58:52

Ha emlékeim nem csalnak, akkor a győri audi inkább motorgyár, és mintha régebben azt olvastam volna, hogy az ott készülő motorokat a vw-nek, és a skodának is küldik, ha még mindig így van akkor magyar ipar támogatás rendben.

a 120, de még inkább az elődei (1000MB. s100) európai viszonylatban is majdnem piacképes autóknak számítottak, amit nem nagyon mondhatunk el más keleti blokkos autóról. Főleg hogy jóformán mind valami nyugati licenc volt.

lüke 2011.04.14. 06:58:20

@gab78:
VW egy konszern:
Audi, a Škoda Auto, a Lamborghini, a Bugatti, a Bentley, a SEAT
en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen

ecodrive 2011.04.14. 07:18:24

Van egy csomó ember, akinek a munkájához, a család fenntartásához VALÓBAN szükség van autóra, de az ő autóhasználatukat a Tisztelt Kormány keményen bünteti. A Tisztelt Kormány tagjai főleg olyan helyeken dolgoznak, ahonnan az autóforgalmat egyre inkább kitiltják. Vajon miért nem tud a Tisztelt Kormány is leszokni a gépkocsihasználatról, miért nem használnak saját gépkocsit, mint mások?

kormányzó 2011.04.14. 07:21:29

Mindig meghatódom, amikor az "elitünk" ellátásának fontosságáról hallok,legyen az fizetés vagy juttatás.Jellemző erre a szemét társadalomra hogy az "elit" áldozatos,tisztességes,önmagát nem kímélő,szünet nélküli munkáját nevetségesen,sőt megalázóan alul honorálja!Szégyen!Szégyellem magam a társadalom hanyagsága,irigysége,érzéketlensége miatt!Támogatom az autó vásárlást,a kormánygép beszerzését,a politikusok jövedelmének emelését is!Ló.aszt a munkanélküli segélyre ácsingózóknak,a nyugdíjasoknak,betegeknek és a többi proli szemétnek!Ezt a nemzetet csak a bölcs,egyenes gerincű,fáradhatatlanul alkotó politikai elit tartja életben.Megengedhetetlen hogy a Szerkezeti Átalakítások során,bármilyen hátrányt szenvedjenek!Javaslom - a NER szellemében - kormányrepülőnek vegyenek, környezetbarát hidrogénnel töltött léghajót.Olyan vászonnal borított fajtát!Volt ilyesmi tipus nemrégiben.Valami Zeppelinnek nevezték.Élményekben,sikerekben gazdag utazást kíívánok hozzá,minden arra érdemes politikusnak és segítőjének! Előre a politikusi qrvqa jólét megteremtéséért!

kormányzó 2011.04.14. 07:25:40

@kormányzó: A trehányság! Természetesen,Élményekben,Kirobbanó sikerekben gazdag utazást kívánok!

Hadrianuska 2011.04.14. 08:23:36

@simonmondja.: "Amúgy nagyon tanulságos lesz nagyjainknak összefutni az út szélén a néppel.

Szervusz nép. Hogy vagyunk, hogy vagyunk ... "

-Milyen égő lenne összfutni, egy levegőt szívni azokkal, akikből ilyen kurva jól élnek.. Skandallum.

gorcsev54 2011.04.14. 08:24:23

Én már nem is szólok! Csak valahogy furcsa minden kormány bútor, telefon laptop gépkocsi,épület béremelés stb. kezdi áldásos tevékenységét.De igazuk van itt a pór nép is négyévente cseréli mindezt.

eperg 2011.04.14. 08:32:16

@ezittenkéremmagyarország:
"nem kötekszem csak kérdem tessék mondani mellik nyugaton?
csak a mobile.de-n van kb. 500 cég aki 11.000-12.000 ajró között adja az új " csodagépet" ohne várólista..."
ránézetm a mobile.de-re, de a legtöbb hirdetésben benne van a 6 hónap várakozás a megrendelés után...
azért mert hirdetik, még nincs nekik raktáron.

Hadrianuska 2011.04.14. 08:39:03

A bicikli ciki lene "nagyjainknak". Még kiderülne, hogy 80%-uk biciklizni sem tud.
A skodát nem tartom rossz választásnak, a superb-k valójában a passatok tesztmodelljei.Jó autok. Az autohasználatról pedig annyit, ok, kapjanak autot a renyhe seggük alá, de csupán ennyi, a mosás,fényezgetés, szervizelés és tankolás, meg persze a műszakiztatás legyen már az ő költségük.
Végülis ők használják, mindenféle magáncélra is.

Hadrianuska 2011.04.14. 08:47:43

@Pszt!: "Skodával csak lúzerek járnak!"

-Akkor pedig egyértelmű, hogy skodát nekik!

radala 2011.04.14. 10:19:03

Kedves Kumin Ferenc! Igazából sajnos nem hoz különösebben lázba ez a beírás, mindig nagyon nevetségesnek tartottam a politikusaink fizetésén/autóján való rugózást (kivétel ez alól talán Lázár 450 LE Audija, mert az valóban igen szemtelen húzás bárki részéről)
Egy valami viszont roppant régóta foglalkoztat.
"Az érzelmeinknek pedig nagy a tehetetlenségi nyomatéka."
Az tuti, hogy én például az életben nem vennék skodát, dácsiát, ladát, nem azért volt a rendszerváltás:-)
De mekkora is a valóságban ez a tehetetlenségi nyomaték és mennyire ragad ez át?
Konkrétan, ha valaki elvesztette a hitelességét, mondjuk GyF, akkor elvileg képes-e visszaszerezni ezt és pláne mennyire "szennyez be" a szava ügyeket?
Ha mondjuk vaklaki átver valakit egy használt autó vásárlásakor, akkor mi az esélye annak, hogy ezt az életben megbocsátják neki? Ha ez az ember jó asztalost ajánl, akkor mi a hatása ennek az ember asztalos választására.
A magyar választások tapasztalata alapján még soha párt nem szerzett vissza szavazót, ha 20%-nál többet vesztett el belőlük. Természeti törvén-e ez?
Más szempontból viszont például az FKGP és az MDF eltűnése nem ártott a szövetségesének a Fidesznek (most tekintsünk el a szövetségek milyenségétől), tehát jó asztalost ez alapján nem sároz be az elhiteltelenült autónepper...

popocatepetl 2011.04.14. 13:15:41

@sanyix: Tudnád te a lócitromot jobban csinálni. A csőcselék tagja nem való oda.

JMárta 2011.04.14. 18:27:46

@egy derék katona:
Páncélozott bicikli?!" hm. nem rossz, jó, de nagyon.?!
:)

Nagyon jó az "avatarod" hm.hm. valóban olyan mint egy derék katona.

:))))))))))

JMárta 2011.04.14. 18:32:00

@juditka*: :)

Úgy bizony! "megszoritás" helyett, jobb életminőséget várnak az emberek, ill. a társadalom egy csoportja.
A politikusok meg járjanak nagy, és biztonságos utókkal.
bezony.! Jár nekik!

:))))

JMárta 2011.04.14. 18:36:26

bocs! most jöttem a "pályára" és már egyből el is irtam.:)
biztonságos autókkal!
:)))

képzelt valaki 2011.04.14. 18:55:14

"Lopakodó luxusautó" mondom én is ügyes!
Csak nem kerül talán ez is bele az új alkotmányba?!!
hogy ilyet lehet venni.?!

:))))))))

Tom Sawyer (törölt) 2011.04.15. 04:17:35

Minek az alapján tudod sikeresnek mondani a Kumin szerintet?

cambridge.on 2011.04.15. 20:15:08

@popocatepetl: Azt hiszed segélyből élek,vagy
feketén dolgozom, apuci?

juditka* 2011.04.15. 23:10:34

normális kormánygépe,"
hm. Valahol:) olvastam,négy gépet ajánlottak már korábban a kormánynak:). Azt hiszem az amerikai légierőnek tervezték,- ha jól emlékszem-. Többek között négy szoba van benne. Én azt tudnám ajánlani, illetve elképzelni kormánygépnek!
bocsánat! de az biztosan jó lenne.
igen.
:))))))))))

juditka* 2011.04.15. 23:13:38

Nekem az autók, meg a repülő már olyan unalmas?!
Mikor lesz új poszt?!
:)

Jó éjt!
:)

atila68 (törölt) 2011.04.16. 13:20:27

@kewcheg:
"Golf osztályban - ami ugye az Octavia"
Kérem kapcsolja ki!

atila68 (törölt) 2011.04.16. 13:22:28

@akaromondani:
Önnek csak ugyanazt tudom javasolni amit Kumin Ferencnek.
Maga okán elnézést kérni ráér utána is.

akaromondani 2011.04.16. 14:17:26

@atila68:
A relatív magas használati értéknek semmi köze a presztízshez. A cikk is erről szólt valahol.

Kozso 2011.09.23. 07:55:31

Kedves Kumin Ferenc!
Olvastam cikkedet a METRO újságban a svájci bicskáról.
Hasonlóan jártam én is, de nekem már van bicskám, több kút megkeresése után. Viszont az Neked sem tűnt fel, hogy a hirdetett szlogen, miszerint "akár 40-50-60%-os kedvezménnyel juthat hozzá a bicskához, mekkora ámítás. Sem 60, sem 50 %-os kedvezményt nem találtam ar árak között, viszont 60-70-80%-os árat azt igen, ami ügye 20-30-40%-os kedvezmény. Hát így lehet a magyart megetetni még bicskával is.
Egyébként nézve közös kerekasztal műsorokat, s benne megfogalmazott véleményedet, sajnálom, hogy (bár munka helyed iránti lojalitásod feltehetően erősebb)egyszer sem mondasz ki tévedést a jelenlegi kamikaze gazdasági- ill. általános politikára. Sajnos addig, amíg a saját elemzők nem hívják fel a figyelmet a rossz irányra, addig nem jó irányba fogunk haladni. Ebben Neked, és a jelenlegi kormányközeli elemzőknek, tanácsadóknak rendkívül nagy a felelőssége. Fel tudod majd vállalni a felelősséget pár év múlva is, amikor számot kell adni a mostani rombolásról?

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook