Mit kajáltunk annyira ezen az esküvőn?

2011.04.30. 14:32 kumin

Furcsa nap volt a péntek. Máskor is szoktam autózni déltájban Óbudáról a belváros felé. Ilyenkor már érezni a hétvége előtti csúcsforgalom előszelét, több lámpaváltás a kritikus kereszteződésekben normálisnak számít. Most pénteken viszont akadálytalanul suhantam át a problémás helyeken is. Alig volt autó az utakon. Megérkeztem kedvenc ebédelőhelyemre, ahol sokan az alagsori nagyképernyős TV köré gyűltek. Hát persze, most megy az esküvő! Délelőtt egész megfeledkeztem róla. A tulajdonossal együtt néztük az eseményeket. Neki annyira most nem tetszett Catherine, de az sokkal jobban zavarta, hogy a máskor ilyenkor tömött kifőzdében csak egy-két asztal mellett ült valaki. Családiassá vált a hangulat. A néhány vendég és a helyiek feszülten figyelték a közvetítést. A bejárat mellett ülő kasszás hölgy nem tudott lejönni. Amikor az ebéd után fizettem, csak annyit kérdezett szomorúan, de kíváncsisággal is a hangjában: kimondták már az igent?

(forrás)

 

Eszembe jutott 1997. Akkoriban közgázosként áthallgattam a frissen bevezetett kreditrendszer lehetőségeit kihasználva az ELTE-re. Réz Andrásnak volt egy nagyra nőtt szemináriuma, amelynek már a címét sem tudom felidézni, de annyi biztos, hogy menőnek számított odajárni, ott volt a legtöbb cimborám is. Diana halála volt a téma. Réz élvezetes stílusban vezette elő a problémát: hogyan lehet, hogy egy kis közép-európai ország, mint a miénk mély gyászba zuhan a brit trónörökös ex-nejének autóbalesetét követően? Nem emlékszem, hogy milyen megoldást adott, csak arra, hogy milyen jópofán terítette a problémát. Tényleg elgondolkodtató volt a dolog.

 

Azóta sok minden változott, de a brit monarchia iránti bűvöletünk nem apadt. Közel sem csupán Magyarországról van szó. Mi csak rendes része vagyunk annak a tátott szájjal ámuló hatalmas (hárommilliárd ember, Úristen!) közönségnek, amely képes volt akár a napját is átszervezni, csak hogy élőben nézhesse a sajtó által kreatívan az „évszázad esküvőjének” keresztelt eseményt – n. b. az évszázad 11. esztendejében ez még nem biztos, hogy nagy kunszt. Érdekes, hogy a legjobban az amerikaiak voltak besózva, egy olyan ország gyermekei, ahol soha nem is volt király. Talán épp ezért?

 

Tényleg, mitől vált ez az esküvő ekkora történetté? Persze, a brit uralkodóház tagjai a széles nyilvánosság szemében sokkal inkább első osztályú celebek, és nem egy ország vezetői. Mégis nehezen tudok elképzelni bármilyen hatalmas, mondjuk a popkultúra által kitermelt celebet, akinek az esküvőjét szó szerint a fél világ nézi. Nem értek a lélektanhoz, nem tudom, hogy létezik-e olyan, hogy tudat alatti nosztalgia. Lehet-e nosztalgiát érezni olyasmi iránt, amelyről nincsenek is tapasztalataink, csak a szeretetére vagy csodálatára a természetünknél fogva kódoltak vagyunk. Igen, azt gondolom, hogy az emberi természet része – hasonlóan sok más, a felvilágosodás és örökösei által tagadott tulajdonsághoz – az örök és örökletes hatalom iránti bűvölet. A demokráciák választott hatalomgyakorlói innen nézve profán figurák csupán. Róluk nem lehet olyan esti mesét mondani, amelyben az egyszerű polgárlányt a herceg veszi feleségül.

 

Van egy másik magyarázatom is, ez már konkrétan kötődik az Egyesült Királysághoz. Ez az ország a Nyugat elmúlt, bő két évszázados dominanciájának egyes számú, kiinduló főszereplője – akinek a helyét később az USA vette át. A bűvkör, a Nyugat szíve közepének örök megtisztelő címe azonban a briteké. Most, amikor már biztosan látszik a Nyugat közelgő háttérbe szorulása, és az új játékosok közelgő élre törése, ez az esküvő egy utolsó nagy buli volt, amikor ez a hatalmas közösség, és mindenki más, aki (még) csodálja az egykori nagyságát kifejező külsőségeit, szóval maga a Nyugat egésze mutatta meg magát – úgy, ahogy a legjobban szereti látni magát: fölényesen, büszkén, a felsőbbrendűség magabiztos tudatában.
 

Címkék: brit monarchia esküvő uralkodóház

222 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kuminszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr852866792

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Képek a királyi esküvőről 2011.04.30. 14:58:04

Összeállításunkban a menyegző legszebb fotóiból válogattunk....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kulminaator 2011.04.30. 21:33:10

Azok bámulták akik a józsi barátot meg a maunikát is bámulták.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 21:35:18

@tildy:):

"nehéz úgy szomorkodni, ha mindenki más örül körülötted."

háááát erről beugrott róma, Szt Péter bazilika, & a pápa...

kimegy az erkélyre, és a tömeg megőrül.
int egyet, pár centit mozdul csak, és a tömeg őrjöng/megőrül.

az emberek másképp viselkednek bizonyos helyzetekben, pl ha soksok ember között vannak...
létrejön a tömeg.
az egyes ember a tömegben, és így az egyes emberekből álló tömeg viselkedése pedig a tömegpszichológia tárgya...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 21:35:21

@Gloucester: MAgyarországon éltem több településen. Kisvárosból falura költöztünk, és hiába volt odavalósi édesapám, legyüttmenteztek évekig, meg levárosiaztak. Az jobb? Nézzél szét vidéken, aki nem helyben született , örökre "gyüttment" marad nekik.

Ahhoz képest itt sokkal befogadóbbak voltak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 21:40:49

@Gloucester: Amúgy egyik sem szerintem. Szimplán csak örültek. Odahaza nem tudom, megnéztem volna-e (Mónika showt, meg hasonlóakat sem néztem , lévén az elmúlt 10 évben nem volt tévém ) , de itt persze élmény volt kinn lenni.
Ha voltál már valamelyik együttes koncertjén, vagy egy jó buliban, tudod miről beszélek.

Abszolút tömegpszichózis amúgy, ahogy szorokin mondja. Hogy jó vagy rossz. Döntse el mindenki maga.

Mindenesetre ha bármi kétségem is felmerült , hogy itt szeretnék-e élni még évekig, most elillant. Tényleg szeretem ezt az országot, az otthonom.

inebhedj - szerintem 2011.04.30. 21:43:05

Az milyen, hogy ebből a 3 milliárd nézőből, aki ugye átszervezte a napját, úgy tűnik egyetlen egyet sem ismerek? Ezt szeretem a kvantumfizikában és a káoszelméletben.

Az igaz persze, hogy azt, hogy Dajánát mennyire szeretjük, mert annyira nagyszerű hercegnő, azt is csak akkor tudtuk meg, mikor meghalt és mondták.

Az is igaz, hogy nekünk Brezsnyev temetésére kellett átszervezni a napunkat.

Holnap meg "méltóságteljesen ünnepel az ország".

Gloucester 2011.04.30. 21:45:23

@tildy:): Csak BP-Pécs váltásról tudok beszámolni. Ilyet nem tapasztaltam. Nade ez nem mentség arra, amit Veled csináltak. Hazai gyüttment és külföldi gyüttment között tennék különbséget. Talán azért érezheted, hogy jobb ott, mert többen is újak lehetnek ott. Főleg Londonban. Egyébként amíg jó megy az országnak (az okban egyetértek Alikámmal), addig könnyű úriemberként viselkedni. Ettől még befogadni soha nem fognak. Addig jó, amíg jól érzed magad és ezt nem éreztetik Veled. Kívánom, hogy maradjon sokáig is így.

kumin 2011.04.30. 21:45:24

@szorokin: igen, szerintem is ez kulcskérdés, de nem biztos, hogy a mi speciális nyomorúságunkról szól. Inkább a britek extrák azzal, hogy náluk van egy ilyen nagy egyesítő szimbólum, mintsem hogy mi lennénk különösek azzal, hogy nálunk nincs. Vajon az osztrákoknak, cseheknek, lengyeleknek mi van?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 21:51:45

@Gloucester: Alapelvem, hogy Rómában mint a rómaiak. Próbálunk úgy élni itt, hogy azt lássák, tényleg fontos nekünk ez az ország . Konkrétan eddig egy szintén bevándorló pakisztáni érzékeltette csak velem, mit keresek én itt.

Ami miatt te nem érzékelhetted a költözésnél azt amit, az amiatt lehet, mert egyik nagyvárosból a másikba költöztél. Ahogy eddig láttam, a városi emberek sokkal befogadóbbak.

Idővel kiderül mennyire befogadóak, de egyelőre azt látom, hogy bennünket (magyarokat) szívesen látnak , ellenben azokkal, akiknek többnyire Visa kell , és kihasználják az országot.

kumin 2011.04.30. 21:52:33

@Lucius Flavius Arrianus: nohát, ennyi Réz tanítvány egy helyen?!

Amúgy a Nyugat alkonya hangulathoz egy kis kedvcsináló (az amcsiknál valahogy sokkal élesebben jelen van a közéleti vitáikban ez a topic, csak mi szeretjük itt az óvilágban ezt kerülni, amúgy a tavaly őszi félidős kampány egyik legvitatottabb spotja volt):

www.youtube.com/watch?v=OTSQozWP-rM

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 21:54:14

@inebhedj:

attól h bedobod a kvantumfizika szót még ne gondold, h többet érnek a mondataid.
ezt hívják tekintélyérvnek.
tekintély érvelésnek.
én is bedobhatnék sok mindent, de nem teszem, én érvekkel akarok és nem tekintéllyel meggyőzni.

@Kulminaator: josit meg mónikát max tubés poénvideókból ismerem.

és bámultam anno a dájána temetést és ezt is és
őszintén szólva nem tudom h miért.
azt hiszem lenyűgözött h másokat lenyűgöz.
én is "módosult" tudatállapotba kerültem ...
átragadt rám is.
én is örültem mint majom a farkának.
sőt...

közben persze megmaradt az önreflexióm is (röhögtem az embereken és magamon is, leginkább), az akasztófahumorom, de...
van de, NÉZNEM KELLETT.

anno poénból dájána fán klábot hoztunk létre, persze csak virtuálisan....

lüke 2011.04.30. 21:59:15

a királyi családok az alkotmányos monarchiákban nem
lenézettek,mint a magyar politikus még
a proletáriátus is felnéz rájuk
s a commonwelth pedig még ma is elég nagy

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 22:00:31

@kumin: bemásolom neked faccsés mondataimat, lehet h találhatsz bennük valamit:

## egy kis vezérezés és führerezés ugrott be először: ##
"fura, innen nézve a birodalmi lobogókat (hatalmas brit zászlók) végig a sugárúton, valahogy feldobott lettem...
amúgy tudtak valamit a nácik és hitler is .. nagyon működik a dolog
nagyon könnyű lehetett bedarálni nagyon sok embert
ezekkel a hatalmas népünnepélyekkel (azaz hitler beszédekkel)
..nekem megvannak leni riefenstahl híres filmjei, triumph des willens - az akarat diadala, és a 36-os berlini olimpiáról készített filmje...
félelmetes, h mennyire működik; mind a film, mind a valóság, amelyet tul.képpen leninek csak dokumentálnia kellett (amúgy Leni zseni volt, tényleg)
sőőőt magyarhonban is ilyen hülye vicces feldobott hangulatba szokott lökni egy egy orbán beszéd .. A VEZÉR SZÓL HOZZÁM, VIKTOR.... ááááááááááá"

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 22:01:57

ott a #2. gondolatom:

"nagyon ki van/lett fejlesztve a tömegpszihológia ....
amely diszciplína egybeesik a nagy nemzetállamok, birodalmak létrejöttével, merthogy egymás(t) (létét) feltételezik és indokolják...

... és ide passzol a "SOCIAL ENGINIERING" ami ennek XX. századi továbbfejlődée

...és igen így jutunk el a kádár rendszerig, ...
nem véletlen h mo, az az ex szoci/kgst ország ahol kb a legnagyobb a politika szereplőivel szembeni, sőőt az egymás közti BIZALMATLANSÁG... social enginiering volt itt is, Kádár vezér elérte, megcsinálta
/... nem én találtam ki, vannak sokkal okosabb emberek, professzorok én konkrétan egy interjút láttam/hallottam ... - megkeresem /"

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 22:03:08

Amúgy azt is érdemes megnézni, hogy tényleg nincs nemzeti ünnepük. Évi 8 nap bank holiday (általában fixen), amelyből 2 nap a nagypéntek és a húsvéthétfő, két nap az early may bank holiday és az end of may bank holiday, egy nap late summer bank holiday, két nap karácsonyra, meg egy újév napjára.

Nincs nemzeti ünnepük. Mintha odahaza nem lenne márc. 15. vagy aug. 20. vagy okt. 23.

Na most volt nekik:)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 22:04:08

#3 - a kádár vonal/korszak-ról:

"KOPP MÁRIA, jegyezzétek meg a nevét, mert nagy tudós.
..
A magyar társadalom állapotáról nekem eddig ami a kedvencem, azaz ami a legtöbbet mondta/adta az:
Kopp Mária 2008-as tv interjúja volt: old.hirado.hu/videotar/?id=42455

...nagyon ajánlom, szerintem nagyon sok nem ismert, azaz hiánypótló tény van benne."

[ a kopp máriás videót gyanús h csak mikrofoss explorer tujja megnyitni... ]

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.30. 22:06:45

@lüke: a magyar politikusok megítélése és az összes állami/politikai intézmény megítélése is a múltban gyökerezik, magyarul a kádár rendszerben

ld a kopp máriás linkemet/videót.

NIL7 2011.04.30. 22:27:51

A közvetítésben a gyerekem és az unokám hazáját és leendő királyát-királynéját láttam - így az én hazám és királyom is. Tudom díjazni azt a láthatatlan köteléket ami a briteket összeköti és ami határozottan átjött a közvetítésen. Isten óvja a királynőt és a leendő királyt!

2011.04.30. 23:05:24

@Gloucester: De biztos azzal is tisztában vagy, hogy soha nem fognak befogadni teljesen.

Ebben ne légy biztos!
Stevenage-ban élek, rendszeresen találkozom olyan angolokkal, akik széles mosollyal üdvözlik, hogy magyar vagyok, merthogy az ő gyerekkori barátja is...
'56 után mintegy 1200 magyart telepített ide az Angol állam. Nincs nyomuk. Nincs magyar club, magyar iskola, magyar templom. Van muszlim, baptista, stb.
Befogad, vagy elfogadja a kívülállásodat.

Gloucester 2011.04.30. 23:14:36

@Könnyen elkaptuk, uram!: Biztos ismered a mondást: "Szívet cseréljen, aki hazát cserél." Pár évet érdemes külföldön lenni, de a kinti megöregedésért nagy árat fogsz fizetni. Biztos, hogy alattvaló akarsz lenni?

Desiderata 2011.04.30. 23:16:41

@tildy:): Én is itt élek. Bár bank holiday volt, mégsem az állami ünnep kategória, hanem a népünnepély kategória, ezért egy csomó munkásnak, pl az nhs dolgozóknak nem jár érte kiemelt bér.

@Gloucester: Ez a "nem fognak befogadni soha teljesen" hozzáállásod annyira tipikus magyar. Mikor az apukám meghalt, az angol barátaimtól nagyon sok mindent kaptam: képeslapot, ölelést, könnyes szemmel mesélték el a saját édesapjuk elvesztését, rengeteg apró jelét adták a szeretetnek. A magyar barátaim meg nem törődtek velem egyáltalán. Teljesen rossz kép él benned az angolokról.

2011.04.30. 23:20:50

@Gloucester:
Szerintem nem kéne úgy véleményt alkotnod, hogy nincs semmi tapasztalatod.
A "magyartalikon" rendszeresen rosszul éreztem magam, mert csak dőlt a hivalkodás, meg az önsajnálat. 3500-at keresek, de szar itt, hazamegyek, ezek buták, mint a segg, és köcsögök. Ezért nem tanulok meg a kib.. nyelvükön, úgyis megyek haza! Te, figyelj, mennyit keresel? 1330 nettót, nincs nálatok felvétel? Már únom a kamionozást!
B...meg! Magyar mentalitás! Ócsózni kell a másikat, mer az emel magasba!
Engem úgy lenéznek, hogy meghív az angol barbeque party-ra, a feleségem ajándékokat kap a gondozottjaitól, a gyerek meg a barátaihoz kap meghívást a hétvégére.
Ja, van ott indiai, pakisztáni, ghanai és angol is.
Szar érzés. Kit nézzek le????

manager2008 2011.04.30. 23:26:04

Savanyú a szőlő, lehet szomorúan irigykedni, hogy van egy ország ahol a hagyományok még értékesek, és van mire büszkének lenni.
A többi marketing, meg üzlet, de na és?
A királyi gárda is látványos, a menyasszony miatt meg pláne lehet álmodozni mindenkinek :)

Azért kicsit más hagyomány, mint amikor teleszarja a kiccsalád a saját kertjét, bár az is szép, a patkányok pld. kifejezetten örülnek. A Palibácsikirálytól meg csak dől mindenki a röhögéstől, mert mi ilyen Hofi ország vagyunk.
Kutyában is van pedigrés meg sarkontákolt. Ez van.

De amikor egy egy idióta más ország hagyományait leszólja, az tényleg röhej kedves kommentelő X.Y. (1-N). Nektek mi a hagyomány, hogy berúgsz nap mint nap, és még a dédapádról sem tudja senki ki a franc volt?

]{udarauszkasz 2011.04.30. 23:28:30

En nem kajaltam rajta semmit. Acarsoztam, radioztam, meg neteztem. Meg neztem az idojarast, hogy mikor tudnek sikloernyozni vegre. Ezt a cikket se olvastam el, csak a cimet.

2011.04.30. 23:28:37

@Gloucester: Biztos, hogy alattvaló akarsz lenni?

Hát ezt a kérdést odahaza is felteheted!
Nézd, én Gyurcsány alatt mentem tönkre, menekültem ki. Mint vállalkozó, a nép ellensége voltam. Az APEH revizor megmondta: ha ő nem talál semmit, mutassak én! Eredmény nélkül nem mehet vissza!
Ellenség a saját hazámban. Kösz. Inkább szívet cserélek. Amúgy nagyapám, apám rokonsága sem Magyarországon él. Semmivel sem rosszabb rokonok, mint anyám magyar rokonai. Bár egyik oldaltól se kaptam segítséget, mikor szükség lett volna rá.

Gloucester 2011.04.30. 23:31:57

@Desiderata: @Könnyen elkaptuk, uram!: Semmilyen más országban nem lehetsz boldog, csak otthon! Angliát is kiemelhetjük, mert ott van tapasztalatom, de tévedtek, ha azt hiszitek, hogy ott boldogok lehettek. Gazdag igen, érdekes pár évet eltölthettek ott, sikeresek lehettek, néhány embert megismerhettek, akikről azt hiszitek, hogy a barátaitok (kerülj bajba, más lesz a véleményed), de boldogok soha nem lehettek ott. Amitől még óvnálak Titeket, az a vegyes házasság. Csak magyarral kössetek házasságot, különben soha nem fogjátok megérteni a gyerekeiteket. Nézd meg pár kommenttel feljebb, hogy sír a családja, unokái után valaki, még idegen uralkodónak is behódolna fájdalmában.

2011.04.30. 23:32:54

@Desiderata: ezért egy csomó munkásnak, pl az nhs dolgozóknak nem jár érte kiemelt bér.

Péntek és hétfő off, de ingyért ünnepelünk.

2011.04.30. 23:35:43

@Gloucester: néhány embert megismerhettek, akikről azt hiszitek, hogy a barátaitok (kerülj bajba, más lesz a véleményed),

Látom, van élettapasztalatod. Hány éves vagy? Én ötven. Amit leírtál, én megtapasztaltam. Otthon.

]{udarauszkasz 2011.04.30. 23:39:28

Ausztriaban, Nemetben is mas a mentalitas, sot, Magyarorszag nyugati reszen is mar. A gyerek betolti a 18at, kidobjak az utcara, ozt kesz. A csalad nagykoru tagjai nem segitenek egymasnak, tapasztalatbol tudom. A csalad egyik felenek jol megy, de lehet a kisocsi ehen doglik, mert eppen volt olyan balszerencseje, hogy valamit elqrt az eleteben. (es itt most nem drogozasra, pialasra gondolok.)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 23:43:05

@Desiderata: Ezt nem tudtam (mármint ami a fizut illeti ), nekünk szabadnap volt.

@Könnyen elkaptuk, uram!: : magyar iskoláról itt Londonban tudok, hétvégente van.

2011.04.30. 23:43:18

@Gloucester:
Egy szónak is száz a vége: mindenki ott keresse a boldogulását, ahol sikeres tud lenni. Én odahaza nem találtam munkát, már évekkel ezelőtt se.
De jobbágy nem akarok lenni, és nem tudok büszke lenni a magyarságomra, ha olyan félművelt álamfőnk van, aki kihívásokkal küzd a saját nyelvével kapcsolatban, és TÖBB IDEGEN NYELVEN BESZÉL!!!
Tényleg, valaki nem tudná átküldeni azt a you-tube video-t ahol S.P. sokkolja angol nyelvismeretével szerencsétlen Ecclestone-t?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.30. 23:46:15

@Gloucester: Így van, ott lehetsz boldog ahol OTTHON érzed magad. Én Magyarországon nem éreztem otthon magam, itt szerencsére igen:)

minyimaaa 2011.04.30. 23:54:44

@tildy:): oda vissza is igaz, asszem.
ott lehecc bódog ahol otthon vagy (azaz érzed magad),
és
ott lehecc otthon, ahol bódog vagy

szóval öö ee bódottá keee
matisz papa kell ide: www.youtube.com/watch?v=GJeJVOkHC4U

]{udarauszkasz 2011.04.30. 23:57:41

En foleg az eghajlat miatt nem tudnam magama otthon erezni. Nekem a szaraz, meleg nyar, jo kis zivatarokkal, es a szaraz hideg tel a normalis. A baj az, hogy mar Magyarorszagon is angliai eghajlat lesz....

Gloucester 2011.04.30. 23:59:51

@tildy:): Várj pár évet és változhat a véleményed. Csak nehogy késő legyen! Otthon mindig ott van, ahol felnőttél. (A boldogulás és a boldogság nem ugyan az.) De ne érts már félre, örülök, hogy most jól vagy ott és megtaláltad a számításaid. Kifogások mindig vannak Magyarország ellen: apeh ellenőr, közt.elnök, rossz az út, bunkók az emberek... de akkor is ez a hazánk, amin csak mi változtathatunk. Én is azért voltam kint, hogy más példákat is lássak, de otthonnak egy pillanatig sem neveztem. :-)

2011.05.01. 00:03:55

@Gloucester: szóval öö ee bódottá keee
matisz papa kell ide: www.youtube.com/watch?v=GJeJVOkHC4U

Itt vagyok honn.

]{udarauszkasz 2011.05.01. 00:04:21

csak az a baj, hogy itthon mar az eghajlat is rossz, maffiozok iranyitjak az orszagot, gyakorlatilag nem is Magyarorszag ez mar, hanem valami balkani banankoztarsasag fele, valamifele izraeli gyarmat-megye talan... ra se lehet ismerni a 10-15 evvel ezelotti onmagara.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.01. 00:23:50

@Gloucester: Legalább 3 helyen nőttem fel Magyarországon belül, Párom meg 5-6 helyen , hol az otthon ebben az esetben? :D:D:D

Tudom nagyon jól a boldogulás és a boldogság közti különbséget.

Here's Jhony!! 2011.05.01. 00:30:20

"Akkoriban közgázosként áthallgattam a frissen bevezetett kreditrendszer lehetőségeit kihasználva az ELTE-re."
Ez miez a mondat?

Nem értem miért bonyolítod túl a dolgoakat?Látszik egyetemre jártál.Mindent túlmagyarázol!A zemberek boldogságra vágynak.Ha nem kapják meg hát szeretik nézni.A házasság ilyen.A boldogság, gazdagság, gondtalanság illúziójával kecsegtet.Mintha egy filmet néznénk.Csak ez az illúziót most élőben is közvetítik.
Ennyi...

Gloucester 2011.05.01. 00:30:44

@tildy:): Magyarország. :-)
Sejtettem, hogy igyekszel szándékosan nem megérteni. :-)
Örülök. :-)

xstranger 2011.05.01. 00:43:06

@Gloucester: Ez a "nem fogadnak be" tipikus otthonmaradt/hazatert kifogas azok ellen akiknek lathatolag bejott a kulfoldi let (anyagilag es/vagy erzelmileg) mivel nyilvan nem lehet azt mondani hogy "De igenis befogadtak".

Pontosan mi a jele annak hogy befogadtak? Mi a jele annak hogy nem?

"Nézd meg pár kommenttel feljebb, hogy sír a családja, unokái után valaki, még idegen uralkodónak is behódolna fájdalmában."

Ezt nyilvan belealmodtad a kommentbe.

Gloucester 2011.05.01. 00:47:18

@xstranger: Ez a tipikus önbecsapás. Modoros. (Jó messzire kerültünk a királyi esküvőtől.)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.01. 00:47:34

@Gloucester: Szerintem te nem érted. Ha azt modnják itt idegen maradsz mindig, akkor én azt mondom, mikor tök egyedül Budapestre költöztem ott nem voltam idegen? Egy rokon vagy ismerős sem élt ott....

Vagy mikor a faluba költöztünk ott nem voltam idegen (ott meg ráadásul éreztették is velem).
Mindezek mellett ahogy mondtam, sosem éreztem otthonomnak. Oda születtem, de erről nem én tehetek.

Viszont rengeteg dolgot szeretek odahaza, az ételeket, az italokat, az anyanyelvem. De ettől még nem lesz az otthonom. Valószínűleg apám mentalitását örököltem, ott az otthonunk, ahol jól érezzük,otthonosan érezzük magunkat. :)

xstranger 2011.05.01. 00:50:37

@Gloucester: azt hogy sose fogadnak be eddig meg mindig csak hazatert magyaroktol hallottam, es mindig az en jol erzem magam itt/sokat keresek vonalra valaszkent.

sorry nem latom a modorossagot.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.01. 00:54:43

@Gloucester: Nem értem miért lenne önbecsapás?! Miért neked kéne megmondanod, másnak hogy kéne éreznie magát, és hogy más mit érezhet igaznak , valódinak?

Emlékszem anno elsírtam magam életem első itteni szilveszterén, mikor a Big Ben elütötte az éjfélt , vagy most tegnap is. Tudod, jó érzés tartozni valahova:) Bennem ez volt akkor is, tegnap is, hogy ide tartozom.

Semmi gond, ha neked ez máshol van, csak ne akard megmondani, másnak hogy kéne éreznie.

Ex0dus 2011.05.01. 00:58:05

@Gloucester: Te vagy itt a helyi bérrettegő? Most komolyan, miért fontos az, hogy valaki hol született, vagy hogy hol nőtt fel? Az egész csak egy nagy lottó. Születhettél volna Szibériában is, sőt akár Grönlandon is.
Mi közöd van neked ahhoz, hogy az ember hol érzi jól magát? Miért kéne az embernek röghöz kötnie magát? Az embernek 1 élete van, és ezt úgy használja fel, ahogy akarja. Az embernek túl kevés ideje van, hogy állandóan ilyen idiótaságokon rágódjon.

Gloucester 2011.05.01. 01:04:04

@xstranger: Igen, csak azok mondják, mert amíg kint van az ember, addig be kell csapnia önmagát, hogy erőt tudjon valahonnan meríteni. Ezért nem lehetsz boldog és ezért nehéz kintről megítélni sokmindent, még az angolokat is.

@tildy:): Feltehetőleg azért, mert rossz helyekre költöztél. Budapest és az a falu sem lehetett jó választás számodra. Ettől még nagyon messzire szaladtál. De nyilván a Te életed, nem elítéllek, csak annyit mondok, hogy pár év külföldi kintlét után érdemes a hazajövetelen elgondolkodni, mert nagyon messze kerülsz Magyarországtól. A kinti megöregedéstől pedig végképp óvnálak. Itthon nem lesz könnyebb, mint előtte volt, de ha van spórolt pénzed, munkatapasztalatod, nyelvtudásod, akkor mégis jobb helyzetben vagy korábbi önmagadhoz képest. Tényleg off topicot csinálunk, így lehet, hogy inkább a blogodon kéne folytatni, ha érdekel a véleményem. Mert a gazdasági helyzet sem indokolja sokáig az ottmaradást, és ennek bizonyítéka ez a királyi pompa, amit az esküvővel el is tudtak takarni. Cirkuszt és kenyeret a népnek. (Csak hogy mégse legyen teljesen off topic.)

Gloucester 2011.05.01. 01:05:12

@Ex0dus: Születhettem volna, de mégsem úgy történt. Azért fontos, mert ilyen az ember. Semmi közöm hozzá, mindenki úgy cseszi el az életét, ahogy akarja.

xstranger 2011.05.01. 01:09:41

@Gloucester: Vasakaratra van szuksegem a letezeshez itt. Vagy csak egy negyedorara hogy atfussam az indexet.

Oregedtel is mar meg itt vagy csak dolgoztal? Az oregseg miert rosszabb?

Gloucester 2011.05.01. 01:14:46

@xstranger: csak dolgoztam, de sok idős emberrel beszéltem, akik külföldön öregedtek meg. Mindegyik a legnagyobb hibájának tartotta a kintmaradást. És nem csak a magyarok. Ugyanígy nyilatkoztak a kínaiak, a belgák, az ausztrálok is. Ilyen az emberi psziché. Ebben semmi furcsaság nincs, csak becsapni nem szabad önmagunkat. Otthon csak a haza lehet.

Ex0dus 2011.05.01. 01:15:03

@Gloucester: Nem, te látszólag a saját akaratodat akarod rányomni másokra, ész érvek nélkül, mint valami hittérítő. ^^

xstranger 2011.05.01. 01:27:14

@Gloucester: Nigeriaiakkal, pakikkal, szomaliaiakkal, meg jamaikaiakkal nyilvan nem beszeltel.

Amugy mibol gondolod hogy 40-50 evvel kesobb Mo. meg olyan hely lesz ahol barmilyen eletet lehet elni, azert lassuk be nem ugy mennek a dolgok mintha ez olyan lehetetlen lenne.

Es mit ertesz azon hogy megoregedni valahol? Ha megvan a penzed akkor mehetsz ahova akarsz. Az oregek a legnagyobb kovalygok.

Kandabula 2011.05.01. 01:32:14

Szerintem a dolog egyszerű:
- Az angolok (britek) nagyon értenek a PR-hez. Gondoljunk csak Stonhenge-re (nagy darab érdektelen kövek egymáson), vagy a sose látott Lochness-i szörnyre, ahová milliók látogatnak folyamatosan.
- A brit királyi ház hasonlóan állandó bulvártéma, történéseit celeb-kategóriaként kísérik figyelemmel, és mégiscsak érdekesebb, mint pl. Tünci, vagy Dundika.
- Érdekes belelátni - hacsak felületesen is - az igazi pompa világába, nézni az autóikat, a díszes egyenruháikat, a ceremóniáikat. Itt érezni lehet a tömény gazdagságot, ami más, mint egy rocksztár, vagy egy sikeres üzletember elherdálható milliói, mert elkölthetetlen, történelmileg felhalmozott értékeket rejt. És persze az ember kajánul vigyorog, ha ennek ellenére észrevesz egy gyűrött ruhát, vagy egy félrecsúszott nyakkendőt, jóllehet a nyakkendőtű értéke meghaladja tízéves fizetését.
- Fura dolog az emberek történelemszemléleti kacskaringója: a gyarmatosítások, a világuralmi törekvések iszonyatos véráldozatai, a leigázott népek fájdalmai sorra elfelejtődnek, csak a történészek tesznek halvány kísérleteket a társadalmi lelkiismeret karbantartására. Napóleon, Viktória királynő, Hitler, Sztálin és még sokan mások ikonok maradhattak tetteik ellenére. És akkor még nem említettem a spanyol, portugál, holland rablóháborúkat, melyek civilizációkat irtottak ki, vagy tettek tönkre. Belegondolhatunk abba is, mit jelentett a hittérítés a gyakorlatban, mi volt annak a célja. Miféle erkölcs munkálkodhatott abban, hogy egy kalóz letette a lábát egy szigeten és kijelentette, hogy ezt XY király nevében lefoglalja, az ott élő nép megkérdezése nélkül.
- Mindazonáltal kívánok az ifjú párnak boldogságot és biztos vagyok abban, hogy még fogunk hallani róluk.

Kandabula 2011.05.01. 01:36:37

Egyébként, ha a brit királyi ház komolyan venné a magyar rokonságot, bizonyára meghívtak volna egy magyar potentátot is. De kit?

2011.05.01. 01:55:39

@Gloucester: A kinti megöregedéstől pedig végképp óvnálak. Itthon nem lesz könnyebb, mint előtte volt, de ha van spórolt pénzed, munkatapasztalatod, nyelvtudásod, akkor mégis jobb helyzetben vagy korábbi önmagadhoz képest.

Dupla tévedés!
45 évesen nem kaptam munkát, mert ÖREG vagyok, és gyenge az angolom!
Na ez a két dolog itt Angliában a kutyát se érdekelt!
Az angolom IDE elég volt, a korom nem kérdezték.
Spórolt pénzem most van, eddig csak hitelem volt.
A feleségem home-care. Tudom, mit kapnak itt az öregek az önkormányzattól, és mit otthon!
Ne oszd az észt, mert XIX. századbeli erkölcsi és érzelmi szintről beszélsz!
Nem vagyunk röghözkötött jobbágyok, a világ a hazánk, nem Tápiószecső!

Ex0dus 2011.05.01. 02:07:29

@Kandabula: Gróf Kálnoky Tibor meg lett hívva, igaz, más okból (csak véletlenül bukkantam rá valamelyik blogon). ^^

PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2011.05.01. 02:19:24

Ez a kislány ronda. Persze minden angol csúnya :)

ebfül 2011.05.01. 02:36:43

@Kandabula:
A probléma ott van, hogy volt olyan rétege a magyar társadalomnak, melyet most meg lehetne hívni. Azt sajnos elüldözték vagy agyagba taposták. Ki is tehet erről...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.05.01. 03:22:02

@penumbra1984: "Tud valaki akármilyen példát mondani, ami Magyarországon hasonló össznemzeti ünneplést, miegymást okozna? ... Most nem a külsőségek a lényegesek, hanem a mögötte meghúzódó közös élmény, ami összehozza az egész országot. ... Nekünk ilyenünk nincs, nem is lesz."

Lehetett volna. Amikor az ezer éves állam tárgyi szimbólumát, egyben az egyetlen és legfőbb uralkodói jelvényünket egy múzeumból egy kis ünnepség során áthelyezték a mai állam irányításának központi székhelyébe, egy díszhelyre. Mivel azt "az ellenség" művelte, a sok hirtelen támadt monarchaiellenes barom képtelen volt arra gondolni, hogy ez egy történelmi jelkép körül rendezett ünnepély, és ez a történelmi relikvia idősebb a brit uralkodói házak jelenleg ismert relikviáinak nagy többségénél, és ezt a koronát a mi uralkodóink valóban viselték, valóban az uralkodásuk kellékeként. Még manapság is emlegetik a "koronaúsztatást", valami számukra is ismeretlen okból majom módján helytelenítendő, visszataszító esetként. Ha egy hasonló koronájukat az angolok sétáltatják meg Londonban, turisták százezrei fotózták volna, a mi kitűnő újságíróink pedig seggnyalási versenyt rendeztek volna a Nyugat legrangosabb uralkodói családja nemes hagyományai körül.

Nekünk ilyenünk azért nincs, mert ez egy idióta ország.

Mondhatnánk, hogy mi innen gyönyörködünk az ottani királyság mesés színeiben, az ottaniak meg morognak, és valami otrombaságot morognak városszerte a felhajtásról. Sajnos nem mondhatjuk, mert az angolok egyrészt örülni tudtak egy történelmi hagyományaik közé illeszkedő eseménynek, másrészt megszerették ezt a párt. Ők boldogok, mi meg görcsölünk.

I_Isti 2011.05.01. 06:46:26

@Androsz: Mi (eddig) egy köztársaságban éltünk. A történelmi gyökerek pedig belevalók a múzeumba. Ennyi.

lüke 2011.05.01. 07:03:25

ünnepeljetek ma is
-munka
-anyák
-II. János Pál
lehet sorrendet is felállítani

prolee 2011.05.01. 07:18:18

@Androsz: Tökéletesen igazad van. Percemberkék, pillanatnyi önös érdekeik miatt tették tönkre ezt az eseményt és okoztak súlyos morális kárt a nemzetnek.
Rábaxtak ugyan, de ez sovány "vigasz" ....

prolee 2011.05.01. 07:29:36

@I_Isti: Mi az államalapítástól kezdődően IV. Károly 1921-es trónfosztásáig állandóan és folyamatosan királyságban éltünk, ebben vannak a gyökereink. (Ez annyira nem történelem, hogy az apám még királyságban született, egy kormányzó által vezetett országban nőtt fel és a mentalitása is egészen más volt, mint a cucializmusban sunnyogó, lopkodó, ügyeskedő fiatalabb honfitársaié.) A köztársaság intézményével kifejezetten erőszakos körülmények között, Kun Béla nevű úriember révén ismerkedtünk meg, majd a köztársaság intézménye Rákosi Mátyás és Kádár János nevű urak tevékenységének köszönhetően 1989-ig idézőjeles kategória volt, mindig is diktatúrát jelentett.

Ha jól számolom, a köztársaság intézménye mintegy húsz éves múltra tekint vissza, de ha leszámolom belőle a "Zorbánkirályságokat" akkor még annyira sem :).

De ne zavarjanak a tények.

odamondó 2011.05.01. 07:58:55

Nem vagyok nagy házasság mellett kardozó meg királyság mellett se, de ez az esemény sokmindenen elgondolkodtatott lássuk:

1.Romantikus esemény akárhogy is nézzük. Bizony egy király (jelölt) elvesz egy leányt erről szól minden mese.

2.Azt is azért szívesen látnám egy statisztika formájában, hogy milyen mértékben befolyásolja mondjuk a házasodási kedvet a királyi példa. Nekem az az érzésem biztos van valamilyen hatása.

3.Jó azt látni, hogy az angoloknál van ami összefogja a nemzetet és biztos ott is vannak királyságra hőbörgők azért a nagytöbbség támogatja. Ezzel szemben egy mi köztársasági elnökünk (a legutolsó aztán főleg) inkább mégnagyobb árkot ás a nép közé.

4.Melyik jobb a koszostalpú paraszt aki kikiáltja magát királynak a szemétdomb tetején vagy egy család aki ebben él évszázadok óta és a gyerekeit is így neveli. Attól még persze itt se tökéletes senki.

Szvidrigajlov 2011.05.01. 08:05:06

Most én, kérem, ezt nem értem. Nem a királyi esüvőről van szó? Valamit elnéztem volna?

Én, kérem, fel vagyok háborodva! Merthogy a magyar szt. korona az történelmi ereklye, nem való az alkotmányba, ugyebár, ez az indexes olvasó mantrája (following DJ Urtschany). Aztán meg mindenki becsurgatja a langyost a két midletón miatt. Na például ez egy magyarázat, hogy miért nincsenek magyar össznépi bulik. Mert a legtöbb véleményvezér az össznépből kiválasztottnak tartja magát és az össznépet gagyizza, hogy mucsai, meg szolgalelkű, meg ilyenek.

Én úgy voltam vele, hogy az esküvő végétől kezem nézni. De a köcsög közszolgálati lekeverte az adást a nászéjszaka előtt. Biztos a Szalai Annamária rendelkezett így, merthogy a kiskorúak védelme...és kigurult a 18-as karika a köztévéből.

Pedig azt lett volna jó igazán látni, ahogy a királyfi belevág a pitébe...mert ez az aktus is biztos hagyományőrzően történt volna.

Lucius Flavius Arrianus 2011.05.01. 09:01:01

@kumin:
elgondolkodtató videó. Mindazonáltal úgy vélem, hogy a gazdasági ciklusok ugyan gyorsabban hagynak nyomot egy adott civilizáción, mint az ipari forradalom vagy a globalizáció (az internet kora) előtt, mégis, a nyugati kultúra az, ami leginkább képes az alkalmazkodásra. Válságok (válságjelek) mindig voltak; Spengler óta divat veszélni arról, hogy a nyugati világ (a liberális demokrácia, az individuum) civilizációja voltaképpen már ancien régime. Erről beszélt Hitler, Mussolini, Sztálin, Matsuoka, egy csomó filozófus. Ám amikor eljött a próbatétel ideje, kiderült, hogy ennek a civilizációnak - éppen individualizmusa és az egyéni felelősségvállalásra épülő, zsidő-római-keresztény etikai alapjai miatt - jóval nagyobbak a tartalékai, mint azt egyesek gondolnák. Azt hiszem, most is hasonló a helyzet.

NIL7 2011.05.01. 09:12:22

@Gloucester: "otthon csak a haza lehet"

- A szülőföld az ami nem választható meg, mint ahogy a szüleit sem választhatja meg senki. De a haza az egy választható valami - érett fejjel hozott döntés is lehet nem csak adottság. Rokonaim tucatja él a világban boldogan ilyen választással - első, második és harmadik generációsok egyaránt. De igen, én magam is ismerek embereket, akik akár 10 év alatt sem találták meg a helyüket más országban.

A királyi esküvővel való széleskörű szimpátiában azonban mást látok - nincs jelenleg olyan (spirituális?) társadalmi kötelék ami a magyarokat összekötné, de még abban sem tudnak megegyezni, hogy hosszú- vagy rövidszárú gatyát vegyenek fel, vagy a kokárdát hogyan kunkorítsák. Így hát választanak maguknak identitást, ha másképpen nem, hát belevetítik azt egy pompás esküvőbe - ez legalább ingyen van.

Hogy ki miért lelkesedjen, azt nem lehet határozatokkal előírni. Magyarország legfrekventáltabb áprilisi eseménye egy angol királyi esküvő volt. Ez van - oszt jónapot.

Kereszt Elek 2011.05.01. 09:19:07

Ez a hárommilliárd hülyeség.

inebhedj - szerintem 2011.05.01. 09:39:17

@szorokin:

Hűha, lemaradtam: miről akartalak meggyőzni az "atomfizika" szó (?) bedobásával - úgy tűnik, sikertelenül?

BKV - Önnek megyünk 2011.05.01. 10:14:24

latjatok gyerekek igy torzitja el a blogolas az ujsagirast! lehet ennek a szrencsetlennek nem is ez a velemenye de ezzel lehet kikerulni az index folapra, tehat ezt irja.

a recept egyebkent piszok egyszeru, vegy egy felkapott temat es serts meg a temaval kapcsolatban egy csoportot es maris tied a cimlap. a nagymestere ennek a tota de igyekszik ez az emberke is azert...

bgp 2011.05.01. 10:49:19

Az esküvő nem érdekel, de azt meg kell mondani, ez a menyasszony nagyon szép. Diana sose tetszett.

Igaz Magyar 2011.05.01. 11:09:23

@BKV - Önnek megyünk: Látom rá is jöttél ennek a kérdésnek is a lényegére :-)

Divat hiszti, vagy Latabárral: Egy bolond százat csinál.

Ha lekaparjuk a sok giccset meg sznobizmust akkor van mögötte egy plebejus lyánka, akinek már a nővérét is úgy nevelték, hogy "arisztokrat" palánták rinbanca legyen. Rendes alkotó-dolgozó emberekre rá se nézne. Direkt olyan egyetemre is járt, ahol ilyenekkel partizhat, nem sajnálták a pénzt.
Bejött nekik. Jó parti vót. Ennyi.

Szerintem ez a divat-hiszti a világban simán marketing, nem több. Ugyanaz mint a Spicegirls, az iphone vagy az elsők közül a Beatles.

Végy egy terméket és csinálj úgy, hogy mindenki meg akarja venni.

Ehhez az Angliában jól értenek.

lüke 2011.05.01. 11:13:19

index.hu/belfold/2011/05/01/ribancrendszam_a_hidrogenmolekulan/
ezt kajáljuk
volt már esküvvőtök? mennyit költöttetek rá? hmmm

Igaz Magyar 2011.05.01. 11:17:48

@lüke: Hja. Az újságírás csúcsa.
Ennyi erővel halbiológiai értekezés is lehetne a cikkben.
A cím meg maradna ugyanaz.

lüke 2011.05.01. 11:20:13

csicseszter, wincseszter, wencseszter,mencseszter, csesztessétek...........
www.youtube.com/watch?v=Lanh2hIiH5s

lüke 2011.05.01. 11:24:07

@IgazMagyar:
a limnológusok Tihanyban
www.blki.hu/
nem hinném ,hogy ilyen egyszerűen strukturáltak, mint a magyar média/pol elit

Haary Plotter 2011.05.01. 11:54:44

Mind a magyar államfő, mind az angol esküvői pár egy előre gondosan megtervezett közösségi protokollnak veti alá magát. A gépezet általában nagyon pontosan működik, lassan és szépen, ahogy a csillag halad az égen. Miért kell 3x meghajolni és nem elég csak 2x? Azért. Miért kell a zászlófelvonás idején olyan mereven állni, pedig nagyon viszket a fülem? Azért. Amelyik közönséges nézőnek vagy volt szóvivőnek ez nem tetszik, az elmehet KAJÁLNI. De hogy a hétvégi családi főzőcske helyett a vendéglői fix étlapos koszton mit lehet annyira kajálni, azt én nem tudom.
Már első sejtjeink kialakulása is kegyetlenül fix algoritmusok szerint történik. De ha nagyon kreatív lenne a természet (amelyet mi próbálgatunk halványan utánozni), akkor elég sok lenne köztünk a kétfejű...

Erikson 2011.05.01. 11:57:06

A proletar orszagok lakossaganak legnagyob hanyada soha nem fogja tudni erteni, erezni es hianyolni az emberi meltosag egyik kifejezojet az eleganciat.

Igaz Magyar 2011.05.01. 12:17:35

@Erikson: Konkrétan mire gondolsz? Elegánsan kiirtani a fél világot? Gyarmatosítás címszó alatt kifosztani, szolgasorba süllyeszteni majd ezen élősködni és az így elkobzott javakat öncélúan szórni? Vagy rabszolgaságba kényszeríteni népeket és elegáns gazdaként tetszelegni?

Képmutatás.
Ez az úgynevezett "eleganciát" saját maguk deklarálták annak.

Elengáns az amikor írok egy rekurzív ciklust, amivel megoldok egy rakat problémát, vagy amikor egy zongorista frappánsan lezár egy darabot.
Vagy amikor egy balett művész megjelenik, könnyedén és egyszerűen miközben a táncba fektetett energiával kamionokat lehetne huzigálni.

lüke 2011.05.01. 16:06:14

@Ex0dus: Anna, csak vitte a Tibit

lüke 2011.05.01. 18:28:55

remélem vettetek és ettetek
www.smithkendon.com/
a Diana & Charles- füleivel együtt, pléh dobozostul ma 100 fontot ér:)
cgi.ebay.com.sg/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330539455060

juditka* 2011.05.01. 18:46:11

"Évszázad esküvője". Őszintén szólva nem nagyon érdekelt és nem is néztem.
Csillogás, pénzszórás, megmutatták ilyet is lehet az adófizetők pénzén.
Lehet nosztalgiázni, lehet álmodozni, aztán visszatérni a valóságba.
Mig a világ válsággal küzd, megmutatták, hogy igy is lehet élni.

lüke 2011.05.01. 18:49:02

kajáljátok tovább
news.orf.at/stories/2055906/2055845/

@juditka*: mér' a tied rossz vó't?

lüke 2011.05.01. 18:51:28

@juditka*: Dabei tragen die Royals die Kosten der Hochzeit selber
saját maguk fizetik, a vagyonukból
rosszul gondolod,az a világ másképp működik

xstranger 2011.05.01. 21:02:11

@juditka*: @lüke: Azert egy laza 20 millio fonttal beszallt a kerulet is hogy a rendorok ne ingyen melozzanak aznap. A 15 millis koltseg felet is a kiralyi csalad allamtol kapott budzsejebol toljak.

Mondjuk ha UK viszonylatokban gondolkozunk akkor ez apropenz. London alatt meno uj K-Ny osszekoto alagut 10 milliard font.

juditka* 2011.05.01. 21:24:52

@lüke:

Valóban? Ó! Nagyon köszönöm. Ha nem irod ide nekem, talán nem is tudom. Hogyan is müködik a világ.
Rosszul gondolom?

lüke 2011.05.01. 21:42:59

@xstranger:
nem vagyok brit alattvaló, de a házasság nem állami ünnep, hanem családi
a számok fontban vannak ,ugye?
de megnyutat, hogy az adófizetök pénzéböl müködö hivatalokban kicsit más a hangnem ,mint MO-n,
amit a blog is példáz

juditka* 2011.05.01. 22:20:37

@xstranger:

A válaszom nagyon rövid. Köszönöm.
:)

juditka* 2011.05.01. 22:40:35

"Az erdélyi Zalánpatakon töltheti nászútja egy részét Vilmos herceg és arája – írja a Somogyi Hírlap online oldala.

A településen többször megfordult az ifjú férj édesapja, Károly herceg. Legutóbb tavaly júniusban. Károly számára egy avítt épületből rusztikus lakosztályt, vendégházat varázsoltak. A herceg pedig legutolsó látogatása alkalmával újabb régi falusi házat vásárolt.

Az angol herceg nemcsak az erdélyi Rhédey család késői leszármazottja, hanem felmenő ágon egyenes ági rokona kőröspataki gróf Kálnoky Bálintnak is, aki a mai Zalánpatak helyén, Egyedmezején alapított üveghutát a XVII. század derekán."

www.kulturpart.hu/rengeteg/24136/a_herceg_erdelybe_megy_naszutra
:)

radala 2011.05.02. 11:12:25

Roppant érdekes téma, én például mindig azt hittem magamról, hogy nagy rokonszenvvel viseltetem minden hagyomány nemzeti érzés, tekintély tisztelet iránt, még akkor is, ha ezek a dolgok engem magamat nem érintenek meg különösebben, de kicsit irigykedni szoktam azokra, akiket megérint.
Nos azt kellett észrevennem, hogy én bizony a kommunista oktatás hatása alatt vagyok. Már-már gyűlöletet érzek a hercegi pár iránt, de mindenképpen iszonyatosan cikinek gondolom azt, hogy valakik születnek valamiféle vezetőnek. (ez annak ellenére így van, hogy természetesen tudom, hogy hatalmas különbségekkel indulunk születésünkkor is.)

Kandabula 2011.05.02. 22:06:22

@radala: egyetértek. Viszont nem lehet manipulálni azt, hogy ki legyen az államelnök. Nagyjából tudni, hogy mire számíthatsz.

képzelt valaki 2011.05.03. 10:30:02

Ebben a posztban "minden" benne van, az évszázad esküvője, igen, a fény és a csillogás. De itt van a tragédia és a szomoruság is.

"Amióta a herceg egy kenyai együttlét alkalmával a kedvese ujjára húzta Diana hercegnő gyémántköves zafírgyűrűjét, a legismertebb hollywoodi álompárokat is alázva uralják a világsajtó pletykarovatait.
Ám ez még mindig csak a bulvár-oldala az új évszázad legnagyobb sztorijának, amin nincs mit csodálkozni, elvégre is VIII. Henrik és Oroszlánszívű Richard óta mindig is a brit királyi ház volt a világ leghíresebb családja, a herceg édesanyja, a feledhetetlen Diana hercegnő pedig kétségtelenül a 20. század egyik legragyogóbb asszonyaként került a krónikákba."

Igen. Diana szomoru élete és tragikus halála.

képzelt valaki 2011.05.03. 10:41:34

"Történik mindez egy megrázkódtatások alatt roskadozó, gondterhelt világban, ahol "őfelsége, a szerelem" többnyire még mindig diadalmaskodik ugyan, de ez a győzelem nem mindig olyan felhőtlen, amilyennek látni szeretnénk."

konyv.nolblog.hu/archives/2011/04/29/Kate_Middleton_hosszu_utja/

hm. Csak remélni lehet, hogy a "Kate" élete "más" lesz mint Diana élete volt, az Ő gyötrelmekkel teli élete nem fog megismétlődni. Kivánom neki hogy sokkal szebb legyen.
:)

Kandabula 2011.05.07. 20:40:03

@képzelt valaki: én úgy fogalmaznék, hogy mindketten rendesen félrekeféltek. Apám mondta: hülye játéknak hülye vége van. Egyébként sok boldogságot az ifjú párnak, mint ahogy sok boldogságot MINDEN ifjú párnak!

A szerző

Kumin Ferenc

Politológus-közgazdász, a Századvég Alapítvány vezető elemzője

2002 óta jelennek meg politikai elemzései az on- és az off-line médiában

2006 és 2010 között Sólyom László köztársasági elnök kommunikációs és stratégiai tanácsadója

Facebook

süti beállítások módosítása